https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Als zelfs Groningen geen stand meer weet te houden, is het echt gedaanquote:
Waarom zou ze iemand de schuld geven? Het is niet alsof ze concurrentie heeft in de partij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wie Lilian Marijnissen nu weer de schuld gaat geven dat de SP verliest.
Tweede kamer in 2025. Volgens mij is EU ook in dat jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Wanneer zijn de volgende verkiezingen? En waarvoor, gemeente, EU, tweede kamer
Gemeente Appingedam.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
2e kamer denk ik. gemeente was vorig jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
https://www.kiesraad.nl/actueel/activiteitenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
ik geniet van je posts, ga zo doorquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn vertrouwen in de mensheid is inmiddels gezakt naar minus 100.000 ofzo
Met deze uitslag waarschijnlijk binnenkort voor de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Dat zijn ze natuurlijk wel, want door het verlies van het CDA en de positie van D66 en CU zal de VVD wel die kant uit gemanoeuvreerd worden. Ik word er alleen doodmoe van dat ze doen alsof ze de grootste fractie zijn en alsof dat een geweldige overwinning is, terwijl GL verliest en PvdA wellicht een zeteltje pakt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:16 schreef TwenteFC het volgende:
Hoezo heeft Groenlinks/PvdA de illusie dat ze een optie zijn?
EP in 2024, 2e Kamer 2025 als ik het goed heb.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Juist niet lijkt mij, geen enkele coalitiepartij heeft hier nu belang bij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met deze uitslag waarschijnlijk binnenkort voor de Tweede Kamer.
Samen zijn ze momenteel met 15 zetels in de Eerste Kamer wellicht de grootste fractie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zijn ze natuurlijk wel, want door het verlies van het CDA en de positie van D66 en CU zal de VVD wel die kant uit gemanoeuvreerd worden. Ik word er alleen doodmoe van dat ze doen alsof ze de grootste fractie zijn en alsof dat een geweldige overwinning is, terwijl GL verliest en PvdA wellicht een zeteltje pakt.
Wat had je dan verwacht of gehoopt? Moet zeggen dat het mij allemaal meevalt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn vertrouwen in de mensheid is inmiddels gezakt naar minus 100.000 ofzo
Correct. Zelfde situatie deed zich 4 jaar geleden voor met de FvD en ook toen riep iedereen dat het kabinet zou gaan vallen etc.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Juist niet lijkt mij, geen enkele coalitiepartij heeft hier nu belang bij.
Ja en de BBB is samen met de VVD nog groter.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Samen zijn ze momenteel met 15 zetels in de Eerste Kamer wellicht de grootste fractie.
Ja maar het is niet alsof ze daarmee een soort leidende rol spelen in onderhandelingen, het resultaat van de coalitie is daarvoor meer bepalend.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Samen zijn ze momenteel met 15 zetels in de Eerste Kamer wellicht de grootste fractie.
quote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:19 schreef Nattekat het volgende:
CDA had ook 40% van de stemmen 4 jaar geleden in Tubbebergen, dat is dus echt zo'n kansloos kutdorp.
De Eerste Kamer krijgt nu niks gedaan…er is dus geen andere optie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Juist niet lijkt mij, geen enkele coalitiepartij heeft hier nu belang bij.
Jij denkt niet dat CDA vol op de rem gaat en de kont in de krib gooit? Anders kunnen ze direct de partij wel opdoeken, en die hebben ze ook nodig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zijn ze natuurlijk wel, want door het verlies van het CDA en de positie van D66 en CU zal de VVD wel die kant uit gemanoeuvreerd worden. Ik word er alleen doodmoe van dat ze doen alsof ze de grootste fractie zijn en alsof dat een geweldige overwinning is, terwijl GL verliest en PvdA wellicht een zeteltje pakt.
Ik durf daar wel een nee op te antwoorden, ik gok dat we dan al ergens een scheuring te pakken hebbenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:20 schreef capricia het volgende:
30 mei. Dan kiezen ze de EK.
Benieuwd of iedereen die nu bij BBB in de provincie terecht komt, er dan nog zit.
Zal wel een hoop ruzie worden tussen nu en dan. Net zoals bij al die nieuwe partijen gebeurt die veel te veel zetels krijgen in een korte tijd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:20 schreef capricia het volgende:
30 mei. Dan kiezen ze de EK.
Benieuwd of iedereen die nu bij BBB in de provincie terecht komt, er dan nog zit.
Stond ook helemaal vol met BBBeter-spandoeken op het platteland daar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:19 schreef Nattekat het volgende:
CDA had ook 40% van de stemmen 4 jaar geleden in Tubbebergen, dat is dus echt zo'n kansloos kutdorp.
Best kansloos van de NOS dat ze niet het gezamelijke percentage van 4 jaar geleden pakkenquote:
Klopt en dus zal de huidige coalitie dus aankloppen bij de BBB of bij PvdA-GroenLinks.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar het is niet alsof ze daarmee een soort leidende rol spelen in onderhandelingen, het resultaat van de coalitie is daarvoor meer bepalend.
Als er dit jaar verkiezingen zijn wordt het CDA weggevaagd. Het is dus juist voor het CDA van belang om het kabinet in stand te houden wat ze 2 jaar de tijd geeft om wat terug te doen richting de BBB.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat CDA vol op de rem gaat en de kont in de krib gooit? Anders kunnen ze direct de partij wel opdoeken, en die hebben ze ook nodig.
Moet je je voorstellen dat Omtzigt dan ook nog meedoetquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als er dit jaar verkiezingen zijn wordt het CDA weggevaagd.
Zit ook wat in. Gaat links of rechts om in ieder geval een interessante periode worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als er dit jaar verkiezingen zijn wordt het CDA weggevaagd. Het is dus juist voor het CDA van belang om het kabinet in stand te houden wat ze 2 jaar de tijd geeft om wat terug te doen richting de BBB.
En dit geldt voor alle coalitiepartijen (terwijl ik de aanname wel aan zou durven dat we ons over het CDA geen zorgen meer hoeven te maken) dus de notie dat het kabinet nu wel moet vallen is vrij onzinnig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als er dit jaar verkiezingen zijn wordt het CDA weggevaagd. Het is dus juist voor het CDA van belang om het kabinet in stand te houden wat ze 2 jaar de tijd geeft om wat terug te doen richting de BBB.
Als ze dit beleid blijven verdedigen, dan kunnen ze over 2 jaar de partij opheffen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De basis van GL/PvdA is maar één van de twee.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zoveel stijgingen en het komt nergens vandaan.
Het CDA zal nooit de boel laten klappen, ze zijn alles al kwijt aan BBB en Omtzigt zit ook op het vinkentouw. Het is niet dat ze nu nog meer mensen zullen wegjagen als ze het kabinetsakkoord gewoon uitvoeren, dus dan maar hopen dat BBB gaat klappen. Sowieso zal BBB door de diverse uitspraken van rechters en Europese verdragen hun standpunten ook niet uit kunnen voeren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat CDA vol op de rem gaat en de kont in de krib gooit? Anders kunnen ze direct de partij wel opdoeken, en die hebben ze ook nodig.
Dan alsnog niet slecht dat ze in de uitslag tot nu toe in Zeeland overal de 1e of 2e partij zijn, terwijl dat geen provincie is waar ze het van moeten hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Best kansloos van de NOS dat ze niet het gezamelijke percentage van 4 jaar geleden pakken
Het zijn twee partijen. Voor zo ver wij weten verliezen ze in elke gemeente stemmen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan alsnog niet slecht dat ze in de uitslag tot nu toe in Zeeland overal de 1e of 2e partij zijn, terwijl dat geen provincie is waar ze het van moeten hebben.
GL de grootste in Rotterdam
Eerdmans zal daar ook wel op meer hebben gerekendquote:
Behalve in Rotterdam.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn twee partijen. Voor zo ver wij weten verliezen ze in elke gemeente stemmen.
Dat lijkt me niet. Maar wel matig dat ze dat er niet bij vermelden inderdaadquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn twee partijen. Voor zo ver wij weten verliezen ze in elke gemeente stemmen.
Rotterdam is druk bezig met yuppenwijken?quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Behalve in Rotterdam.
Maar ja, dat is Rotterdam.
En toen kwam Rotterdam binnen. Haha.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:27 schreef Dutch_view het volgende:
Op kaartje van de NOS bij Provincie tussenstand, 11 provincies BBB bovenaan![]()
Alleen Flevoland nog geen tussenstand bekend
Rommelig vooralquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:28 schreef Weltschmerz het volgende:
NPO kijkers, vinden jullie dit normaal? Is dit het gebruikelijke niveau waarvan jullie denken, dit is journalistiek? Dit is toch genant of niet?
Ze hebben geen keuze. Doen alsof het probleem er niet is kan niet meer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als ze dit beleid blijven verdedigen, dan kunnen ze over 2 jaar de partij opheffen.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De basis van GL/PvdA is maar één van de twee.
Een beetje wel eigenlijk. De meeste mensen die door de Rotterdamwet moesten vertrekken zijn naar randgemeenten zoals Spijkenisse en Schiedam verhuisd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rotterdam is druk bezig met yuppenwijken?
Opkomst ook maar 44% he.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:29 schreef hollandia02 het volgende:
Zelfs Denk in Rotterdam gewoon met 3% gezakt, gevoel voor politiek is totaal weg in die stad
Die is altijd slecht. Bij de gemeenteraad was het rond de 40% dus dit is zo slecht niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:29 schreef koos_vriendloos het volgende:
Benieuwd waarom de opkomst in Rotterdam zo slecht is.
Oh, het leed van het CDA is nog lang niet voorbij. Hun provinciale bestuurders hebben andere standpunten verkocht dan in het coalitieakkoord staan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het CDA zal nooit de boel laten klappen, ze zijn alles al kwijt aan BBB en Omtzigt zit ook op het vinkentouw. Het is niet dat ze nu nog meer mensen zullen wegjagen als ze het kabinetsakkoord gewoon uitvoeren, dus dan maar hopen dat BBB gaat klappen. Sowieso zal BBB door de diverse uitspraken van rechters en Europese verdragen hun standpunten ook niet uit kunnen voeren.
Veel migranten die stemmen minderquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:29 schreef koos_vriendloos het volgende:
Benieuwd waarom de opkomst in Rotterdam zo slecht is.
Voormalige bolwerk van Pim Fortuyn..quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:28 schreef Maver24 het volgende:
Ik woon in Rotterdam en heb op Groenlinks mijn stem uitgebracht
Ja dat bedoel ik, zelfs een partij waarvan je dacht nou die trekt wel stemmen verliest gewoon opkomst die wordt ingenomen door de rijkere blanken want ook de arme blanke rotterdammers stemmen niet,quote:
Als de partij bij elkaar blijf misschien welquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:30 schreef TheVulture het volgende:
Karolain krijgt het nu al hoog in de bol, dat als de coalitie over links gaat dat ze dan nog groter gaan worden.
Daar kan ze best wel eens gelijk in krijgen wanneer deze 'proteststem' opzij wordt geschovenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:30 schreef TheVulture het volgende:
Karolain krijgt het nu al hoog in de bol, dat als de coalitie over links gaat dat ze dan nog groter gaan worden.
Tja, als je ouwe koeien uit de sloot wil halen: vroeger was Rotterdam een PvdA-bolwerkquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Voormalige bolwerk van Pim Fortuyn..
Nogmaals, dat riep men ook in 2019 na het succes van de FvD.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:32 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Daar kan ze best wel eens gelijk in krijgen wanneer deze 'proteststem' opzij wordt geschoven
Ja dat las ik al.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, als je ouwe koeien uit de sloot wil halen: vroeger was Rotterdam een PvdA-bolwerk
Ze vergeet even dat zij vanuit de provincie nu aan zet isquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als de partij bij elkaar blijf misschien wel
Maar die provincies (waar BBB vaak de grootste is) moeten dan beleid uit gaan voeren waar ze niet achter staan. Dit gaat een hoop gezeik opleveren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt en dus zal de huidige coalitie dus aankloppen bij de BBB of bij PvdA-GroenLinks.
De lijn van D66 en ChristenUnie ligt meer richting PvdA-GroenLinks.
Valt wel mee maar er wordt aan gewerkt om de stad aantrekkelijker te maken voor mensen die wat minder afhankelijk zijn van overheidssteun.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:33 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is Rotterdam waarschijnlijk ook hard aan het veryuppen.
Ik weet niet hoe representatief het is, maar ik heb nu al zeker 5 Amerikanen op YouTube gezien die naar Rotterdam zijn verhuisd om daar een carrière als vlogger te beginnen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:33 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is Rotterdam waarschijnlijk ook hard aan het veryuppen.
Ja, dat is hun probleem nu. Ben benieuwd hoe ze zich daarin gaan opstellen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Maar die provincies (waar BBB vaak de grootste is) moeten dan beleid uit gaan voeren waar ze niet achter staan. Dit gaat een hoop gezeik opleveren.
En toch hebben JA21, PVV, BBB en FvD samen meer stemmen nu dan toen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat las ik al.
En nu zijn JA21, PVV, BBB en FVD samen kleiner dan GL/D66.
In Rotterdam.
Als de BBB in de provinciebesturen zit zullen ze het wel moeten uitvoeren, omdat er vanuit de rechter geen ruimte wordt geboden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Maar die provincies (waar BBB vaak de grootste is) moeten dan beleid uit gaan voeren waar ze niet achter staan. Dit gaat een hoop gezeik opleveren.
Ja, ook Denk bijna verdwenen. Die achterban zal helemaal niet meer stemmen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:36 schreef hollandia02 het volgende:
In Rotterdam heb je door de opkomst eigenlijk het ding dat de rijkere yuppen die nog steeds een kleine groep zijn de macht bepalen.
Overigens zou ik als boer zijnde ook SGP stemmen. Daar kun je in ieder geval nog verwachten dat ze hun best voor je doen en ook eerlijk zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:36 schreef hhh38 het volgende:
In Woudenberg SGP nog steeds de grootste en zelfs licht gestegen ondanks de grote binnenkomst van de BBB. De religekkies zijn wel trouw
Jep, als ze door denk al niet meer over te halen zijn, door wie dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, ook Denk bijna verdwenen. Die achterban zal helemaal niet meer stemmen.
Ben ik het niet mee eens. Als de rest van de stad zo anders zou denken, hebben ze de mogelijkheid om hun stem te laten horen. Door dat niet te doen, gaan ze ermee akkoord dat een GL de grootste kan worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:28 schreef hollandia02 het volgende:
Rotterdam is helemaal niks om voor te juichen, opkomst van 44%.
Dat GroenLinks dus de grootste is met 13% is eigenlijk maar 5% van de stad.
Slaap lekker alvast. Voor de NOS.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:38 schreef koos_vriendloos het volgende:
nou moeten ze nu slapen en weer 6 uur wakker worden voor de uitzending
Alleen een paar dorpjes in de provincie mogen aanklikkenquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:37 schreef TheVulture het volgende:
Hebben ze die Malou nou de hele avond voor dat scherm laten staan terwijl 80% niet binnen is
Alleen het idee dat mensen niet gehoord worden is in de steden bijna nog groter dan in de provincie. Als zelfs denk ze niet kan redden, wie dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Als de rest van de stad zo anders zou denken, hebben ze de mogelijkheid om hun stem te laten horen. Door dat niet te doen, gaan ze ermee akkoord dat een GL de grootste kan worden.
Het speelt ook eigenlijk maar in een paar gemeenten die gaskraan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:40 schreef TheVulture het volgende:
Groningen dat ook gewoon vol voor BBB gaat is natuurlijk ook gewoon een grote grap als je weet wat hun standpunt over de gaskraan is
Ja21 ook 6%+ ofzoietsquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:42 schreef Scrummie het volgende:
Die +8% van BBB in Rotterdam vind ik een stuk indrukwekkender dan de +1.3% en +2.6% van GL en D66.
Lijkt me sterk dat in de grote steden BBB ook de winnaar zal zijn, ja.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:42 schreef Maver24 het volgende:
Zal Rotterdam niet een voorbode zijn voor de rest van de grote steden zoals Amsterdam en Den Haag. Weinig landbouw
Daar moet BBB het vooral van de booskiezer hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:42 schreef Maver24 het volgende:
Zal Rotterdam niet een voorbode zijn voor de rest van de grote steden zoals Amsterdam en Den Haag. Weinig landbouw
Misschien wel ja.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, maar je zou eerder verwachten dat JA21 groter zou zijn dan de BBB in Rotterdam
https://www.ad.nl/groning(...)ingsgebied~a01799cc/quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:40 schreef TheVulture het volgende:
Groningen dat ook gewoon vol voor BBB gaat is natuurlijk ook gewoon een grote grap als je weet wat hun standpunt over de gaskraan is
Wellicht is het merk Eerdmans daar onderhand wel sleets.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, maar je zou eerder verwachten dat JA21 groter zou zijn dan de BBB in Rotterdam
Die 8% is deel van de groep ontevreden onnozelen die zich iedere verkiezingen weer aansluiten bij de nieuwe rechtse smaak van de dag.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:42 schreef Scrummie het volgende:
Die +8% van BBB in Rotterdam vind ik een stuk indrukwekkender dan de +1.3% en +2.6% van GL en D66.
Leefbaar Rotterdam, zijn vorige, vorige partij is nog steeds de grootste partij in Rotterdamquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht is het merk Eerdmans daar onderhand wel sleets.
Ah oke.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die 8% is deel van de groep ontevreden onnozelen die zich iedere verkiezingen weer aansluiten bij de nieuwe rechtse smaak van de dag.
Ik heb overigens het idee dat hij het daar als wethouder lang niet slecht deed.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leefbaar Rotterdam, zijn vorige, vorige partij is nog steeds de grootste partij in Rotterdam
Mis ik hier wat partijen? Ik kom niet echt aan de 20% winst van de BBB als ik de verliezers optelquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Wijk bij Duurstede (Utr)
[ afbeelding ]
Dit rekenwonderquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mis ik hier wat partijen? Ik kom niet echt aan de 20% winst van de BBB als ik de verliezers optel
Ja, anders wordt het plaatje zo grootquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mis ik hier wat partijen? Ik kom niet echt aan de 20% winst van de BBB als ik de verliezers optel
Ah okquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, anders wordt het plaatje zo groot
Volgens mij was FvD daar heel groot in 2019quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FVD heeft daar nu 2,1% 12% minderquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij was FvD daar heel groot in 2019
Flevoland staat ook nog op 0.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:52 schreef hhh38 het volgende:
Noord-Holland nog steeds geen enkele uitslag, met zoveel kleine gemeenten
Dat mag, je kunt het mooier maken dan het is als jij dat leuker vindt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dat geneuzel he
Ja prima joh.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat mag, je kunt het mooier maken dan het is als jij dat leuker vindt.
Mooie uitslag voor een stad.quote:
sowquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:53 schreef Maver24 het volgende:
Het algemene plaatje is wel duidelijk dat BBB de massale winnaar is. Daar kun je niet om heen
Valt nog mee moet ik zeggen voor de hoeveelheid wappievlaggen overal.quote:
Mwah, ik zou even wachten tot de steden binnen zijn. Dat de rest van het land BBB heeft gestemd geloof ik ook wel, maar dat zal in wat grotere gemeenten toch anders liggen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:53 schreef Maver24 het volgende:
Het algmene plaatje is wel duidelijk dat BBB de massale winnaar is. Daar kun je niet om heen
Als je het idee hebt niet gehoord te worden en dus eigenlijk geen enkele partij goed vindt, kies dan wat mij betreft de partij die je het minst kut vindt. Door helemaal niet te stemmen, gaat je stem eigenlijk automatisch naar de grootste partij. Als dat de partij is die je het minst kut vindt, is dat mooi meegenomen. Is dat een partij die tegen alles indruist waar je zelf in gelooft, terwijl er een partij die dichter bij je eigen idealen staat, moet je ook niet zeuren als je niet hebt gestemd. Je kunt die andere partij ook volkomen kut vinden, maar als die net wat minder kut is dan de grootste partij, had je zelf dus niets kunnen veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:41 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Alleen het idee dat mensen niet gehoord worden is in de steden bijna nog groter dan in de provincie. Als zelfs denk ze niet kan redden, wie dan?
Gedurfde uitspraakquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:53 schreef Maver24 het volgende:
Het algemene plaatje is wel duidelijk dat BBB de massale winnaar is. Daar kun je niet om heen
Ik vind ze ook compleet onzichtbaar. Ze kwamen bij mij in de stemwijzers ook niet bijster hoog, terwijl ik een hartstikke linkse jongen ben en best opensta voor hun standpunten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:55 schreef TheVulture het volgende:
De SP heeft echt wel een heel groot probleem he... worden zowel als protestpartij en als links alternatief aan alle kanten voorbij gelopen, en dat al tijden
Dat weten jij en ik, maar hoe leg je dat die mensen uit? Als stemmen verplicht was was denk of PvdA in Rotterdam natuurlijk de grootste partij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je het idee hebt niet gehoord te worden en dus eigenlijk geen enkele partij goed vindt, kies dan wat mij betreft de partij die je het minst kut vindt. Door helemaal niet te stemmen, gaat je stem eigenlijk automatisch naar de grootste partij. Als dat de partij is die je het minst kut vindt, is dat mooi meegenomen. Is dat een partij die tegen alles indruist waar je zelf in gelooft, terwijl er een partij die dichter bij je eigen idealen staat, moet je ook niet zeuren als je niet hebt gestemd. Je kunt die andere partij ook volkomen kut vinden, maar als die net wat minder kut is dan de grootste partij, had je zelf dus niets kunnen veranderen.
Als je BBB nu nog rechts blijft noemen heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die 8% is deel van de groep ontevreden onnozelen die zich iedere verkiezingen weer aansluiten bij de nieuwe rechtse smaak van de dag.
Fijn dat er ook nog mooie verstandige Limburgse gemeentes bestaan.quote:
Mua ze hebben best een goed programma maar kunnen niet echt een vuist maken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:55 schreef TheVulture het volgende:
De SP heeft echt wel een heel groot probleem he... worden zowel als protestpartij en als links alternatief aan alle kanten voorbij gelopen, en dat al tijden
Hoe herken je de gemiddelde onwetende BBB stemmer aan één simpele uitspraakquote:Op donderdag 16 maart 2023 00:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je BBB nu nog rechts blijft noemen heb je het niet helemaal begrepen.
De winst voor GL/PvdA (ook tov 4 jaar geleden) zal echt in de steden liggen. In de regio verliezen ze bijna overal.quote:
Ze kunnen het simpelweg saboteren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de BBB in de provinciebesturen zit zullen ze het wel moeten uitvoeren, omdat er vanuit de rechter geen ruimte wordt geboden.
Gezien de profiel van hun partij hadden ze nu fors moeten scoren. Als het nu niet lukt, dan lukt het nooit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:55 schreef TheVulture het volgende:
Ja Lilian Marijnissen denkt wat in 2006 werkte dat dat nog steeds werkt en blijft daarin volharden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:55 schreef TheVulture het volgende:
BBB is gewoon rechts, zeker op cultureel gebied.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je BBB nu nog rechts blijft noemen heb je het niet helemaal begrepen.
En misschien moet zo iemand ook eens gaan kijken of die niet te hoge verwachtingen heeft van de politiek om al zijn pijntjes en verdrietjes weg te nemen..quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je het idee hebt niet gehoord te worden en dus eigenlijk geen enkele partij goed vindt, kies dan wat mij betreft de partij die je het minst kut vindt. Door helemaal niet te stemmen, gaat je stem eigenlijk automatisch naar de grootste partij. Als dat de partij is die je het minst kut vindt, is dat mooi meegenomen. Is dat een partij die tegen alles indruist waar je zelf in gelooft, terwijl er een partij die dichter bij je eigen idealen staat, moet je ook niet zeuren als je niet hebt gestemd. Je kunt die andere partij ook volkomen kut vinden, maar als die net wat minder kut is dan de grootste partij, had je zelf dus niets kunnen veranderen.
Dat is niet zo gek daar zijn best veel boeren bedrijven. Sowieso verwacht ik dat heel Noord-West-Brabant BBB gaat kleuren op Breda en Roosendaal na misschien. Daarvoor werd er veel PVV en FVD gestemd.quote:
Nee, voornamelijk op cultureel gebied. Op veel andere belangrijke thema's zijn ze juist links.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
BBB is gewoon rechts, zeker op cultureel gebied.
Ja, waar kunnen we die uitslagen eigenlijk zien? NOS heeft alleen provinciale staten, of niet?quote:
Helden regio. (Woon ik)quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek daar zijn best veel boeren bedrijven. Sowieso verwacht ik dat heel Noord-West-Brabant BBB gaat kleuren op Breda en Roosendaal na misschien. Daarvoor werd er veel PVV en FVD gestemd.
Maar wat is het standpunt dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:40 schreef TheVulture het volgende:
De soep is echt niet zo heet als opgediend. Orban likt Poetin, maar zit nog steeds in de EU. We worden er echt niet uitgetrapt omdat we regels willen aanpassen die we voor onszelf hebben gesteld. Met goede argumenten kom je in Brussel ver.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Alsof ze in Brussel het ok vinden als Nederland die regels aan hun laars lapt.
Er zijn maar weinig Maastrichtenaren die zich met boeren identificeren. Die wonen buiten de stadsgrens.quote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, voornamelijk op cultureel gebied. Op veel andere belangrijke thema's zijn ze juist links.
We hebben de regels niet voor onszelf gesteld, waar haal jij die onzin vandaan? De regels van Natura 2000 zijn niet door Nederland opgesteld en worden al 25 jaar lang niet door Nederland gevolgd. De goede argumenten zijn al jaren op.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De soep is echt niet zo heet als opgediend. Orban likt Poetin, maar zit nog steeds in de EU. We worden er echt niet uitgetrapt omdat we regels willen aanpassen die we voor onszelf hebben gesteld. Met goede argumenten kom je in Brussel ver.
Tja, ik weet niet hoor. Niemand stoot zoveel stikstof uit als wij. Lijkt me sterk dat ze nog veel langer een oogje toeknijpen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De soep is echt niet zo heet als opgediend. Orban likt Poetin, maar zit nog steeds in de EU. We worden er echt niet uitgetrapt omdat we regels willen aanpassen die we voor onszelf hebben gesteld. Met goede argumenten kom je in Brussel ver.
Dan blijf jij BBB lekker een rechtse partij noemen. De meeste mensen zullen daar genuanceerder over denken.quote:
De EU heeft ons privilege om meer mest uit te stoten al ingetrokkenquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoor. Niemand stoot zoveel stikstof uit als wij. Lijkt me sterk dat ze nog veel langer een oogje toeknijpen.
[ afbeelding ]
Dat vind ik wel opvallend. Nieuwegein is een en al beton, maar toch scharen ze zich achter de boeren.quote:
Het worden nog meer dan 15 zetelsquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:07 schreef hollandia02 het volgende:
Bijzonder dat Nieuwegein en Alphen bbb allebei als grootste partij hebben.
Brussel is niet meer dan een ondemocratische papieren tijger.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Alsof ze in Brussel het ok vinden als Nederland die regels aan hun laars lapt.
Niet echt, de FvD stemmers zijn nu BBB stemmers daar. Proteststemmen dus. Waartegen maakt schijnbaar niet uit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik wel opvallend. Nieuwegein is een en al beton, maar toch scharen ze zich achter de boeren.
Ah ja, als je de problemen gewoon wegwuift, is het wel makkelijk ja.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Brussel is niet meer dan een ondemocratische papieren tijger.
Polen dan, met de gerechtelijke macht...quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik weet dat ze op economisch gebied niet onverdroten rechts zijn maar ze presenteren zich over het algemeen wel als rechts anti-establishment en dat spreekt 'een bepaalde groep' erg aan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan blijf jij BBB lekker een rechtse partij noemen. De meeste mensen zullen daar genuanceerder over denken.
Die stikstofnormen zijn er niet voor Brussel maar tegen een snel opwarmende aarde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Polen dan, met de gerechtelijke macht...
Welk probleem?quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, als je de problemen gewoon wegwuift, is het wel makkelijk ja.
Tja, als je vindt dat je "niet gehoord" wordt, ga ik er wel van uit dat je een mening hebt over door wie je niet gehoord wordt. Dan weet je dus ook welke middelen je hebt om dat te veranderen. Als je niet eens weet wie je zou moeten "horen", ben je daar mijns inziens niet mee bezig en interesseert het je verder ook geen reet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 00:56 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat weten jij en ik, maar hoe leg je dat die mensen uit? Als stemmen verplicht was was denk of PvdA in Rotterdam natuurlijk de grootste partij.
Ik woon er ook maar ik zou het geen helden regio noemen. Vooral een regio waar veel teleurgestelde kiezers wonen.quote:
Op de Brabantse Wal gaan de eikenbomen dood door stikstof. Maar dat is geen natuur, natuurlijk, dat snap je want dat is alleen maar een papieren norm enzo die ze in Brussel of Den Haag verzonnen hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die stikstofnormen zijn er niet voor Brussel maar tegen een snel opwarmende aarde.
Ach, maak je niet zo druk. Tegen die tijd zijn we al lang dood.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die stikstofnormen zijn er niet voor Brussel maar tegen een snel opwarmende aarde.
Heel Oost Brabant >1000 varkens per km2 , wat wil jequote:Op donderdag 16 maart 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op de Brabantse Wal gaan de eikenbomen dood door stikstof. Maar dat is geen natuur, natuurlijk, dat snap je want dat is alleen maar een papieren norm enzo die ze in Brussel of Den Haag verzonnen hebben.
Dat nivo zitten we nu. De stupiditeit is grenzeloos.
Ja, dat is een onzin probleem. Als wij het niet uitstoten stoot een ander land het wel uit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem dat Nederland teveel stikstof uitstoot.
Na ons de zondvloed!quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach, maak je niet zo druk. Tegen die tijd zijn we al lang dood.
Beetje toverenquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoor. Niemand stoot zoveel stikstof uit als wij. Lijkt me sterk dat ze nog veel langer een oogje toeknijpen.
[ afbeelding ]
Stikstof slaat binnen 25 km neer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is een onzin probleem. Als wij het niet uitstoten stoot een ander land het wel uit.
We moeten klimaatproblematiek niet op microschaal proberen op te lossen.
Nog steeds niet begrijpen dat stikstofproblematiek, in tegenstelling tot het algemene klimaatprobleem, veel regionaler isquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is een onzin probleem. Als wij het niet uitstoten stoot een ander land het wel uit.
We moeten klimaatproblematiek niet op microschaal proberen op te lossen.
Stikstof heeft echt geen reet te maken met opwarming van de aarde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar, het is een kleiner aandeel dan Co2 en methaan maar niet verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stikstof heeft echt geen reet te maken met opwarming van de aarde.
Dat ga je toch niet oplossen met het huidige beleid, dat is het resultaat van tientallen jaren beleid. Sowieso is Nederland al ruim 80% van de soorten verloren in de laatste 80 jaar, dus natuurbescherming is mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op de Brabantse Wal gaan de eikenbomen dood door stikstof. Maar dat is geen natuur, natuurlijk, dat snap je want dat is alleen maar een papieren norm enzo die ze in Brussel of Den Haag verzonnen hebben.
https://www.unep.org/news(...)t-nitrogen-pollutionquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stikstof heeft echt geen reet te maken met opwarming van de aarde.
Gezien de stijgende wereldbevolking neemt het sowieso toe. Je kan dan beter gebieden zonder natuur zoals Nederland verder verpesten dan nieuwe gebieden met natuur te ontginnen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stikstof slaat binnen 25 km neer.
Die hebben al geen natuur, wat boeit het hen dat de rest van nl over 10 jaar ook geen natuur meer heeft. Maar goed, de natuur keert het schip wel. Ooitquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik wel opvallend. Nieuwegein is een en al beton, maar toch scharen ze zich achter de boeren.
Het had inderdaad beter eerder aangepakt kunnen worden. Dan had je nu ook niet al die boze boeren gehad.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet oplossen met het huidige beleid, dat is het resultaat van tientallen jaren beleid. Sowieso is Nederland al ruim 80% van de soorten verloren in de laatste 80 jaar, dus natuurbescherming is mosterd na de maaltijd.
En het is ook een kwestie van wachten tot we over kunnen gaan over een jaar of 50 dan we veel minder uitstoten per hoofd van de bevolking, maar dan moet niet de bevolking blijven stijgen anders blijft het cumulatief hetzelfde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien de stijgende wereldbevolking neemt het sowieso toe. Je kan dan beter gebieden zonder natuur zoals Nederland verder verpesten dan nieuwe gebieden met natuur te ontginnen.
Als men zich in eerste instantie vooral had gericht op de megastallen dan was er veel meer begrip geweest en had je heel veel kunnen beperken in gebieden waar nu veel te veel ammoniak concentratie is, maar men heeft de fout gemaakt om alle boeren op het verdachtenbankje te zetten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je zou bijna denken "Waarom hebben ze daar niet eerder aan gedacht" totdat je tot de ontdekking komt dat...nu ja, men dat wel gedacht heeft, het Natura 2000 verhaal is namelijk al 25 jaar geleden op papier gezet en tot regel verheven maar Nederland vond dat allemaal te lastig om het ook echt uit te voeren dankzij een successie van CDA ministers van Landbouw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het had inderdaad beter eerder aangepakt kunnen worden. Dan had je nu ook niet al die boze boeren gehad.
Maar aangezien we niet terug in de tijd kunnen, is het een-na-beste moment om er iets aan te doen nu.
Het is dom beleid van de regering, waarop vervolgens een begrijpelijke tegenreactie komt. Uiteindelijk is het terugbrengen van de stikstofuitstoot echter wel een goed idee. Dus er zijn alleen maar verliezers in deze.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als men zich in eerste instantie vooral had gericht op de megastallen dan was er veel meer begrip geweest en had je heel veel kunnen beperken in gebieden waar nu veel te veel ammoniak concentratie is, maar men heeft de fout gemaakt om alle boeren op het verdachtenbankje te zetten.
De overheid stimuleerde het zelfs, en nu wil het weer een stapje terug doen. Dat kan nu eenmaal niet en is bijzonder duur. Steek dat geld liever in natuurbehoud in Afrika of Zuid-Amerika.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het had inderdaad beter eerder aangepakt kunnen worden. Dan had je nu ook niet al die boze boeren gehad.
Maar aangezien we niet terug in de tijd kunnen, is het een-na-beste moment om er iets aan te doen nu.
CDA en forum, hahaquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:26 schreef Jemoederniet het volgende:
Online advertentiebudgetten:
[ afbeelding ]
De SGP krijgt wel bang voor hun buckquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:26 schreef Jemoederniet het volgende:
[ afbeelding ]
Het is fascinerend eigenlijk dat juist de provincie voor de boeren stemt. Als je ergens de teloorgang van de natuur ziet is het in de provincie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot nu toe?quote:
Waar lees je datquote:
Het is wel ironisch inderdaad dat ze in Rotterdam meer begaan met de natuur lijken te zijn dan buiten de stad. Maar zo raar is het natuurlijk ook weer niet dat mensen boos worden als je hun bestaan aantast.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is fascinerend eigenlijk dat juist de provincie voor de boeren stemt. Als je ergens de teloorgang van de natuur ziet is het in de provincie.
SGP verdubbeld, lol.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://www.enschede.nl/voorlopige-uitslag-verkiezingen
Hilarisch lage budgetten trouwens zeg, mijn god. Ik snap wel dat het er niet met honderden miljoenen tegelijk uitvliegt als het om de provinciale staten gaat, maar zo'n Denk die minder uitgeeft dan wat een Fiat Panda kost is ook wel weer extreem vind ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:26 schreef Jemoederniet het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ik wel mooi beeld eigenlijk, niet teveel geld uitgeven aan marketing en andere methodes om te beinvloeden. Gewoon het debat aangaan, actief zijn op social media, langs praatprogramma's gaan maakt of je wel of niet in de smaak valt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hilarisch lage budgetten trouwens zeg, mijn god. Ik snap wel dat het er niet met honderden miljoenen tegelijk eruit vliegt als het om de provinciale staten gaat, maar zo'n Denk die minder uitgeeft dan wat een Fiat Panda kost is ook wel weer extreem vind ik.
Ai, daar wonen m'n oudersquote:Op donderdag 16 maart 2023 01:36 schreef hollandia02 het volgende:
Eerste in Noord Holland, drechterland met 30% bbb
IJsland relatief best hoog, dat hele land draait op duurzame energie toch? Of gewoon pech met de vulkanen en kleine bevolking? Estland verbaasd me niks met hun olieschaliequote:
Meeste andere gemeenten 2de.quote:
Het probleem van dit grafiekje is vooral dat er "per inwoner" wordt gerekend. Omdat er niemand in IJsland woont (of in Luxemburg) kom je dan automatisch onwijs hoog te staan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
IJsland relatief best hoog, dat hele land draait op duurzame energie toch? Of gewoon pech met de vulkanen en kleine bevolking? Estland verbaasd me niks met hun olieschalie
Verwaarloosbaar t.o.v. de broeikasgassen dus. Daarnaast: klimaatverandering wordt als een globaal probleem gepresenteerd, stikstof als een lokaal 'probleem' i.v.m. de 'biodiversiteit'.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar, het is een kleiner aandeel dan Co2 en methaan maar niet verwaarloosbaar.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5359602/
Vergeet ook niet dat er veel dingen in de regio zijn verdwenen de afgelopen jaren. Slechte OV verbindingen, gemeentehuizen die steeds slechter bereikbaar zijn enzovoort. Dan slaat een partij die zegt voor de provincie op te komen wel aan natuurlijk. Waar ik woon bijvoorbeeld kan ik wel na 18.00 de bus naar Breda pakken maar een dorp wat 5km verder op ligt kan ik niet meer bereiken omdat de buurtbus dan niet meer rijdt. Dan helpt een verhaal van de groene partijen ook niet echt voor veel mensen van we moeten meer met het OV doen en minder met de auto. Bij veel vacatures staat bijvoorbeeld ook zorg dat je eigen vervoer hebt anders zijn we niet te bereiken in deze omgeving.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wel ironisch inderdaad dat ze in Rotterdam meer begaan met de natuur lijken te zijn dan buiten de stad. Maar zo raar is het natuurlijk ook weer niet dat mensen boos worden als je hun bestaan aantast.
Dit had allemaal veel beter aangepakt moeten worden. Maar op een goede manier met mensen omgaan is natuurlijk niet bepaald de forte van dit kabinet.
Veel kouder en dus een veel hogere basisuitstoot. Bovendien 3 inwoners per km2, dus het maakt daar heel weinig uit wat ze doen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
IJsland relatief best hoog, dat hele land draait op duurzame energie toch? Of gewoon pech met de vulkanen en kleine bevolking? Estland verbaasd me niks met hun olieschalie
Ik juich weer eens te vroeg.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Midden-Delftland net binnen ook weer BBB
21%
VVD -7%
Ja, slechte zaak. Juist het feit dat Nederland niet zo extreem afhankelijk is van de auto is een van de mooie aspecten van dit land, maar dat help je mooi om zeep door het OV te verwaarlozen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat er veel dingen in de regio zijn verdwenen de afgelopen jaren. Slechte OV verbindingen, gemeentehuizen die steeds slechter bereikbaar zijn enzovoort. Dan slaat een partij die zegt voor de provincie op te komen wel aan natuurlijk. Waar ik woon bijvoorbeeld kan ik wel na 18.00 de bus naar Breda pakken maar een dorp wat 5km verder op ligt kan ik niet meer bereiken omdat de buurtbus dan niet meer rijdt. Dan helpt een verhaal van de groene partijen ook niet echt voor veel mensen van we moeten meer met het OV doen en minder met de auto. Bij veel vacatures staat bijvoorbeeld ook zorg dat je eigen vervoer hebt anders zijn we niet te bereiken in deze omgeving.
Amsterdam aka Stalingrad.quote:
Bijna jammer dat Amsterdam niet zo zwaar mee telt in NH.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:46 schreef Houtenbeen het volgende:
Amsterdam (tussenstand)
[ afbeelding ]
Huh?quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bijna jammer dat Amsterdam niet zo zwaar mee telt in NH.
Bevrijd worden van het socialisme/fascisme bedoel jequote:Op donderdag 16 maart 2023 01:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Katwijk zal dan ook wel vallen, daar heet iedereen van der Plas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |