abonnement Unibet Coolblue
pi_208396496
Ik las net op Reddit een interessante casus.

Iemand wilde zijn partner niet vertellen wat hij gestemd had uit privacy overwegingen. Partner not amused waarna een fikse ruzie volgde.

Zou jij er een probleem van maken als jouw partner niet wil zeggen waar hij/zij op gestemd heeft? Vind je dat zoiets bij privacy hoort?

Ik neig toch meer naar privacy denk ik. Als partner het niet zou zeggen, zou ik er denk ik geen probleem van maken. In ieder geval geen fikse ruzie.
pi_208396584
Als mijn partner het niet zou willen zeggen, zou ik vermoeden dat hij heeft gestemd op iets waar ik me absoluut niet in zou kunnen vinden. Daar zou ik wel degelijk moeite mee hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208396650
Ik vertelde mijn vriendin zojuist dat ik op Jezus leeft heb gestemd, ik sta as we speak buiten met een koffer :{
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:56:11 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208396737
Ik vind dat wel apart. Normaal ken je je partner hopelijk goed genoeg om te weten wat zijn/haar politieke ideeën en meningen zijn. En verder zie ik geen reden om er een geheim van te maken. Als het in enorme ruzie zou resulteren, dan is het sowieso misschien al niet de juiste partner.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:57:34 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208396778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vertelde mijn vriendin zojuist dat ik op Jezus leeft heb gestemd, ik sta as we speak buiten met een koffer :{
Dan gewoon even bij Jezus aanbellen toch? Als ie leeft mag je vast bij 'm logeren :Y
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 maart 2023 @ 22:03:52 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208396995
Moet ze lekker zelf weten. Als ze het wil vertellen ben ik een en al oor, als ze het niet wil vertellen...tja, boeiend :P

Andersom ook. Ik snap niet echt hoe dat moeilijk kan zijn voor anderen :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208397031
Wij praten daar gewoon over, we zijn beide links alleen verschillen we over immigratie/vluchtelingen van mening
pi_208397188
Ik zou het wel apart vinden. Maar als het een principe kwestie is voor hem dan is dat zo.

Het lijkt me vooral apart dat je dat dan niet al wist van iemand
  woensdag 15 maart 2023 @ 22:12:16 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208397263
Wat een onzin om je partner dit niet te vertellen om privacy!!!
Ik heb Jezus leeft en partij voor de dieren gestemd. Waarom zou ik dat geheim houden ?

Die vrouw wordt waarschijnlijk boos omdat hij zo autistisch is !
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_208397371
Natuurlijk heb je in een relatie recht op privacy en hoef je niet alles met elkaar te delen.. Maar ik neem aan dat, wanneer je een relatie met elkaar hebt, je elkaar wel zodanig kent dat ieders politieke overtuigingen geen geheim zijn en je dus wel een idee hebt in welke richting de ander stemt. Ik vind het een beetje kinderachtig om het geheim te houden, maar dat zou me niet eens zo heel erg interesseren.. maar als hij met het 'recht op privacy' argument zou komen, zou ik hem wel keihard uitlachen..
pi_208397512
Op reddit zit wel echt het afvoerputje van het internet.
pi_208397521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik zou het wel apart vinden. Maar als het een principe kwestie is voor hem dan is dat zo.

Het lijkt me vooral apart dat je dat dan niet al wist van iemand
Dit inderdaad.. Ik neem aan dat je elkaars politieke overtuigingen enzo wel kent als je een relatie hebt..

quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Als mijn partner het niet zou willen zeggen, zou ik vermoeden dat hij heeft gestemd op iets waar ik me absoluut niet in zou kunnen vinden. Daar zou ik wel degelijk moeite mee hebben.
Maar je kent de politieke overtuigingen van je partner toch wel? Zeker als je die overtuigingen zo belangrijk vindt dat je er moeite mee zou hebben als hij op een partij zou stemmen waar jij je niet in kan vinden..?
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 22:22:44 #13
5428 crew  miss_sly
pi_208397668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef madam-april het volgende:

[..]
Dit inderdaad.. Ik neem aan dat je elkaars politieke overtuigingen enzo wel kent als je een relatie hebt..
[..]
Maar je kent de politieke overtuigingen van je partner toch wel? Zeker als je die overtuigingen zo belangrijk vindt dat je er moeite mee zou hebben als hij op een partij zou stemmen waar jij je niet in kan vinden..?
Natuurlijk weet ik dat. We hebben het daar ook over. Als hij dus ineens niet zou willen vertellen waarop hij gestemd heeft, zou ik dat zeer vreemd vinden. En dan aankomen met privacy vind ik best lachwekkend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208398004
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk weet ik dat. We hebben het daar ook over. Als hij dus ineens niet zou willen vertellen waarop hij gestemd heeft, zou ik dat zeer vreemd vinden. En dan aankomen met privacy vind ik best lachwekkend.
Met het privacy argument aankomen zou ik ook lachwekkend vinden. Maar als mijn partner aangeeft het niet te willen vertellen zou ik me daar verder niet echt druk over maken.
pi_208398035
Ik heb Build Back Better gestemd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 maart 2023 @ 23:03:52 #16
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_208398865
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Als mijn partner het niet zou willen zeggen, zou ik vermoeden dat hij heeft gestemd op iets waar ik me absoluut niet in zou kunnen vinden. Daar zou ik wel degelijk moeite mee hebben.
Kansloos.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208398969
Ik zei dat ik op de partij van de dieren heb gestemd omdat ik teven leuk vind. Nu lig ik op het randje van ons bed.
pi_208400703
Als ik niet zelf al kan inschatten (lees: zeker weet) wat mijn partner stemt, dan denk ik niet dat mijn relatie veel potentie heeft.
Protège moi de mes désirs.
pi_208401103
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk weet ik dat. We hebben het daar ook over. Als hij dus ineens niet zou willen vertellen waarop hij gestemd heeft, zou ik dat zeer vreemd vinden. En dan aankomen met privacy vind ik best lachwekkend.
Dan zou ik meteen denken dat ik met een closet-lavendelsniffer samenleef.
  donderdag 16 maart 2023 @ 02:42:43 #20
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208401104
Valt mij wel op dat alle vrouwen antwoorden in de trant van 'we hebben een relatie dus kunnen we daar over praten/ik heb het recht om dit gewoon te weten'

Wat natuurlijk gewoon onzin is aangezien stemmen niet voor niks anoniem is.

Daarom verbaasd het mij ook lichtelijk dat alle vrouwen hier aanspraak op maken (in dit topic althans).
  donderdag 16 maart 2023 @ 04:45:33 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208401277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 02:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Valt mij wel op dat alle vrouwen antwoorden in de trant van 'we hebben een relatie dus kunnen we daar over praten/ik heb het recht om dit gewoon te weten'

Wat natuurlijk gewoon onzin is aangezien stemmen niet voor niks anoniem is.

Daarom verbaasd het mij ook lichtelijk dat alle vrouwen hier aanspraak op maken (in dit topic althans).
Heeft niks met 'dus' of 'recht op' te maken. Als je in een relatie niet over politiek kunt praten, vraag ik me af wat voor relatie dat is. Ik zou geen relatie willen met iemand waarbij ik bepaalde onderwerpen uit de weg moet gaan, simpel.
pi_208401391
N
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef xminator het volgende:
Op reddit zit wel echt het afvoerputje van het internet.
nog nooit op telegram wezen kijken zeker?
pi_208401399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 02:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Valt mij wel op dat alle vrouwen antwoorden in de trant van 'we hebben een relatie dus kunnen we daar over praten/ik heb het recht om dit gewoon te weten'

Wat natuurlijk gewoon onzin is aangezien stemmen niet voor niks anoniem is.

Daarom verbaasd het mij ook lichtelijk dat alle vrouwen hier aanspraak op maken (in dit topic althans).
Maar waarom zou je in godsnaam verzwijgen waar je op stemt? Ik vind ‘t juist fijn om daar met m’n vriendin over te praten. En daarin zijn we ook gewoon open en eerlijk naar elkaar, net als met alles.
pi_208402672


[ Bericht 100% gewijzigd door Lenny77 op 16-03-2023 13:10:46 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_208402736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 02:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Valt mij wel op dat alle vrouwen antwoorden in de trant van 'we hebben een relatie dus kunnen we daar over praten/ik heb het recht om dit gewoon te weten'

Wat natuurlijk gewoon onzin is aangezien stemmen niet voor niks anoniem is.

Daarom verbaasd het mij ook lichtelijk dat alle vrouwen hier aanspraak op maken (in dit topic althans).
Normaliter komt waar je op stemt overeen met je ideeën en principes. In principe is dat ook het fundament van een relatie. In normale relaties zijn dit ook gespreksonderwerpen die gewoon besproken worden. Op welke partij je stemt zou geen "privacy" moeten zijn binnen een relatie waarin je verder álles deelt.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:28:18 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208402738
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:56 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind dat wel apart. Normaal ken je je partner hopelijk goed genoeg om te weten wat zijn/haar politieke ideeën en meningen zijn. En verder zie ik geen reden om er een geheim van te maken. Als het in enorme ruzie zou resulteren, dan is het sowieso misschien al niet de juiste partner.
Dit, dan ben je niet echt klaar voor een relatie als je hier problemen van gaat maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 16 maart 2023 @ 09:28:51 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208402746
Ik kan het wel redelijk inschatten, maar als hij het niet wil vertellen lekker belangrijk. Ik hoef het echt niet perse te weten, dat is gewoon een persoonlijke keuze.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 09:35:25 #28
5428 crew  miss_sly
pi_208402825
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 02:41 schreef mootie het volgende:

[..]
Dan zou ik meteen denken dat ik met een closet-lavendelsniffer samenleef.
En dat zou voor mij een absolute no-go zijn.

Het maakt me op zich niet zoveel uit wat hij stemt, er is een aantal partijen waarvan ik het wel een probleem zou vinden. Want dan passen hij en ik als personen toch niet bij elkaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208403329
Als mijn partner dit niet wil zeggen, vraag ik me af voor wat voor soort relatie partner ik heb gekozen. _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208403754
Politiek als dealbreaker in een relatie gebruiken :')

Ik stem niet - vrouw overigens ook niet - dus bij ons zou dat nooit een issue zijn. :D
pi_208403784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:46 schreef DjVero het volgende:
Politiek als dealbreaker in een relatie gebruiken :')

Ik stem niet, dus bij ons zou dat nooit een issue zijn. :D
Niet stemmen zou een dealbreaker bij me zijn. Dus ik snap jouw mening helemaal. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208403810
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Niet stemmen zou een dealbreaker bij me zijn. Dus ik snap jouw mening helemaal. :)
Maar wat nou als iemand door de jaren heen, door vervelende ervaringen bijvoorbeeld, verandert? Zou jij, of zouden anderen, dan écht die relatie onder de loep nemen? Of zelfs verbreken?
pi_208403882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:51 schreef DjVero het volgende:

[..]
Maar wat nou als iemand door de jaren heen, door vervelende ervaringen bijvoorbeeld, verandert? Zou jij, of zouden anderen, dan écht die relatie onder de loep nemen? Of zelfs verbreken?
Nee, verbreken omdat iemand (na jaren) niet gaat stemmen, dat niet, maar begrijpen doe ik het niet en dan probeer ik iemand te motiveren om te gaan.

Verzwijgen wat je stemt. Ik zou me afvragen waarom iemand niet zichzelf bij me durft te zijn. :)
En dan twijfel ik aan m’n relatie.

Op een date horen dat iemand niet stemt of politiek geïnteresseerd is = geen relatiemateriaal.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208403943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee, verbreken omdat iemand niet gaat stemmen, dat niet, maar begrijpen doe ik het niet en dan probeer ik iemand te motiveren om te gaan.

Verzwijgen wat je stemt. Ik zou me afvragen waarom iemand niet zichzelf bij me durft te zijn. :)
En dan twijfel ik aan m’n relatie.
Da's inderdaad anders ^O^ .

Maar ik lees hier posts over 'moeite hebben met' (niet jij), maar da's een vaag containerbegrip. Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...

Dat zou ik intens treurig vinden.
pi_208404020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef karr-1 het volgende:
Ik kan het wel redelijk inschatten, maar als hij het niet wil vertellen lekker belangrijk. Ik hoef het echt niet perse te weten, dat is gewoon een persoonlijke keuze.
Dat vind ik ook wel.

Ik denk dat het niet zozeer gaat om op welke partij er wordt gestemd. Meer omdat iemand een bepaalde privacy wilt. Uiteindelijk is het stemmen in de stemhokjes ook een prive aangelegenheid.
pi_208404022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:

[..]
Da's inderdaad anders ^O^ .

Maar ik lees hier posts over 'moeite hebben met' (niet jij), maar da's een vaag containerbegrip. Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...

Dat zou ik intens treurig vinden.
Ik zou niet gaan scheiden omdat iemand Thierry stemt. :D Dat is overdreven.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208404064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zou niet gaan scheiden omdat iemand Thierry stemt. :D Dat is overdreven.
Scheiden niet, maar het beeld wat ik van mijn partner heb zou wel veranderen. Maar ik neem aan dat een stem op Tjerrie niet uit de lucht komt vallen.
pi_208404192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Scheiden niet, maar het beeld wat ik van mijn partner heb zou wel veranderen. Maar ik neem aan dat een stem op Tjerrie niet uit de lucht komt vallen.
Dit laatste denk ik ook. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208404505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Scheiden niet, maar het beeld wat ik van mijn partner heb zou wel veranderen. Maar ik neem aan dat een stem op Tjerrie niet uit de lucht komt vallen.
Het verandert, en dan? Ik weet, het is hypothetisch gelul maar ik ben toch benieuwd.
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:42:03 #40
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208407235
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Als mijn partner het niet zou willen zeggen, zou ik vermoeden dat hij heeft gestemd op iets waar ik me absoluut niet in zou kunnen vinden. Daar zou ik wel degelijk moeite mee hebben.
Idem hier.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 14:48:44 #41
5428 crew  miss_sly
pi_208407325
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:

[..]
Da's inderdaad anders ^O^ .

Maar ik lees hier posts over 'moeite hebben met' (niet jij), maar da's een vaag containerbegrip. Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...

Dat zou ik intens treurig vinden.
Dat zou er toch echt aan liggen waar die verandering in te zien zou zijn. Als hij alleen FvD zou stemmen en ik daar verder nooit iets van zou merken, zou er wellicht niets veranderen.
Maar als hij complottheorien aan zou gaan hangen, zou geloven dat reptielen de wereld regeren, achter Putin zou staan en Russische propaganda mijn huis in zou brengen, tegen klimaatbeleid is en dat ook uitspreekt, naar FvD bijeenkomsten zou gaan, ON kijken, naar demonstraties zou gaan...dan houdt de relatie vanzelf op. Met zo iemand kan ik niet leven, echt niet. En die zou ik ook liever niet constant in de buurt van mijn kind willen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208407430
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand wilde zijn partner niet vertellen wat hij gestemd had uit privacy overwegingen. Partner not amused waarna een fikse ruzie volgde.
Goede relatie heb je dan.... _O-
pi_208407530
Het maakt mij helemaal niet zo veel uit waar iemand op stemt, maar niet willen zeggen waar je op stemt tegen de persoon waar je mee samenleeft, tegen de persoon die jouw grote liefde zou moeten zijn en dat op grond van "privacy"??!!

Wtf... dat zou hier absoluut tot een enorme ruzie leiden. In ieder geval van mijn kant uit. :Y
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:26:12 #44
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208407889
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net op Reddit een interessante casus.

Iemand wilde zijn partner niet vertellen wat hij gestemd had uit privacy overwegingen. Partner not amused waarna een fikse ruzie volgde.

Zou jij er een probleem van maken als jouw partner niet wil zeggen waar hij/zij op gestemd heeft? Vind je dat zoiets bij privacy hoort?

Ik neig toch meer naar privacy denk ik. Als partner het niet zou zeggen, zou ik er denk ik geen probleem van maken. In ieder geval geen fikse ruzie.
Als mijn vriendin op D66 o.i.d. zou stemmen, dan zou ik daar niet blij mee zijn. :P
soooo, da's mooi!
  Vis een optie? donderdag 16 maart 2023 @ 16:58:28 #45
70532 loveli
N
pi_208409225
Politieke voorkeur is toch wel iets wat je in het begin van een relatie van elkaar te weten komt. Als je er dan niet op afknapt, zal het wel meevallen.
crap in = crap out
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:19:37 #46
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_208409486
Wat is er mis met de wens van je partner te respecteren?
Boeiend allemaal.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_208409536
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vertelde mijn vriendin zojuist dat ik op Jezus leeft heb gestemd, ik sta as we speak buiten met een koffer :{
Ik stem bijna altijd Jezus Leeft :@
Gewoon omdat ik de rest ruk vind.

Ik heb al 5-6 jaar geen relatie meer :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208410697
ik vind het eerder schokkend dat iemand daar ruzie om maakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208411269
Nou ja, als iemand mij 1 goede reden kan geven waarom je NIET met je levenspartner (want daar denk ik dan aan) zou willen/kunnen delen waar je op hebt gestemd.... be my guest...
Tails tell tales
pi_208411345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik vind het eerder schokkend dat iemand daar ruzie om maakt.
Stemmen op de NVU zou ik toch wel schokkend vinden. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208411522
Ik zou dan moeilijk kunnen slapen wegens de gedachte dat hij misschien wel op groenlinks heeft gestemd, brrr.
pi_208411973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:17 schreef Pisces29 het volgende:
Als mijn partner dit niet wil zeggen, vraag ik me af voor wat voor soort relatie partner ik heb gekozen. _O-
"Hey schat, die nieuwe dame op werk met die groene jurk, die is wel leuk he?
"Ja zeker, lekker vlot type en ze ziet er leuk uit"
"Je hebt toch niet stiekem een oogje op haar?"
"Sorry, privacy, zeg ik niet"

Je kan je afvragen wat iemand nog meer verbergt als diegene al geen politieke voorkeur durft uit te spreken.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208411991
Het is meer dat ik niet denk ooit in een relatie te zitten met iemand die op deze of gene partij zou stemmen, maar mocht dat wel zo zijn, dan is er serieus geen enkele partij waar ik wakker van zou liggen als mijn partner daarop zou stemmen, zelfs een partij als FvD niet :N Níet stemmen zou ik érg zonde vinden, maar zou ik ook wel respecteren.
Tails tell tales
pi_208416646
We hadden geen zin om te stemmen maar anders zou zij pvv en ik fvd stemmen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208417535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 00:16 schreef Aiciu het volgende:
We hadden geen zin om te stemmen maar anders zou zij pvv en ik fvd stemmen.
Geen zin om te stemmen? Op elke hoek van de straat zat wel een stembureau...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 maart 2023 @ 07:48:26 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208417562
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Geen zin om te stemmen? Op elke hoek van de straat zat wel een stembureau...
Ach, sommige mensen hebben hun voorkeur met name om zo hard mogelijk allerlei dingen vanuit de marge te roepen, maar willen niet ook daadwerkelijk iets moeten doen. Een beetje zoals Wilders al jaren :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208417873
Ik weet dit jaar niet eens wat mijn man gestemd heeft en om eerlijk te zijn interesseert het mij ook niet wat hij gestemd heeft. Wij zitten wel ongeveer op dezelfde lijn dus zal niet veel afwijken van wat ik heb gestemd.
pi_208418024
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:19 schreef Sorella het volgende:
Ik weet dit jaar niet eens wat mijn man gestemd heeft en om eerlijk te zijn interesseert het mij ook niet wat hij gestemd heeft. Wij zitten wel ongeveer op dezelfde lijn dus zal niet veel afwijken van wat ik heb gestemd.
Praat je niet met elkaar, of over politiek? Ik kan hier gewoon echt niks van begrijpen. :D
Kijk je dan later samen het nieuws en zit je zwijgend naar het scherm te staren?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208418056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 00:16 schreef Aiciu het volgende:
We hadden geen zin om te stemmen maar anders zou zij pvv en ik fvd stemmen.
Maar goed dat jullie geen zin hadden, dan. w/
Protège moi de mes désirs.
pi_208418193
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Praat je niet met elkaar, of over politiek? Ik kan hier gewoon echt niks van begrijpen. :D
Kijk je dan later samen het nieuws en zit je zwijgend naar het scherm te staren?
We praten wel met elkaar over politiek maar om eerlijk te zijn ik ben deze keer gewoon vergeten wat hij wilde gaan stemmen omdat het mij niet interesseerde deze keer :@
pi_208419669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:16 schreef Forbry het volgende:
Nou ja, als iemand mij 1 goede reden kan geven waarom je NIET met je levenspartner (want daar denk ik dan aan) zou willen/kunnen delen waar je op hebt gestemd.... be my guest...
Schaamte?
Bang voor (tegen)reactie?
Geen zin in discussie(s)?
pi_208419749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 00:16 schreef Aiciu het volgende:
We hadden geen zin om te stemmen maar anders zou zij pvv en ik fvd stemmen.
Typische Italiaanse instelling. Liever lui dan moe.
pi_208419752
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Praat je niet met elkaar, of over politiek? Ik kan hier gewoon echt niks van begrijpen. :D
Kijk je dan later samen het nieuws en zit je zwijgend naar het scherm te staren?
Is het echt zo gek te bedenken dat er mensen zijn die niet geïnteresseerd zijn in politiek :?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:56:45 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208419820
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Praat je niet met elkaar, of over politiek? Ik kan hier gewoon echt niks van begrijpen. :D
Kijk je dan later samen het nieuws en zit je zwijgend naar het scherm te staren?
Sommige mensen interesseert nieuws/politiek geen bal.

Mensen die het eerst wel interesseerde en het nu (bewust) mijden, zijn er ook nog.
pi_208419824
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee, verbreken omdat iemand (na jaren) niet gaat stemmen, dat niet, maar begrijpen doe ik het niet en dan probeer ik iemand te motiveren om te gaan.

Verzwijgen wat je stemt. Ik zou me afvragen waarom iemand niet zichzelf bij me durft te zijn. :)
En dan twijfel ik aan m’n relatie.


Op een date horen dat iemand niet stemt of politiek geïnteresseerd is = geen relatiemateriaal.
Dit!!
pi_208420210
Niet gevraagd en niet verteld.

Natuurlijk kennen wij elkaars politieke voorkeuren en antipathieën, maar dat komt omdat we de politiek op elke bestuurslaag in meer/mindere mate volgen en het daar letterlijk aan de keukentafel over hebben.

Maar wie/wat precies heeft gestemd vinden wij beide niet zo interessant.
pi_208420258
Ik zou er een probleem mee hebben als mijn partner zoiets voor mij verborgen zou willen houden.......

Ben je dan wel een team? Of ben je dan gewoon met iemand samen omdat alleen ook maar alleen is? :')
pi_208420566
Zag een op de lijst bij het stemmen een partij: zwarte Piet blijft zwart :')
Als ie daarop zou stemmen zou ik toch serieus gaan twijfelen…
Ik stem overigens altijd links en hij vvd ofzo ( :{ ) heb het niet gevraagd overigens maar weet het bijna zeker :+
Dus we zitten zeker niet op dezelfde lijn.
pi_208420595
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:50 schreef Magica het volgende:
Zag een op de lijst bij het stemmen een partij: zwarte Piet blijft zwart :')
Als ie daarop zou stemmen zou ik toch serieus gaan twijfelen…
Ik stem overigens altijd links en hij vvd ofzo ( :{ ) heb het niet gevraagd overigens maar weet het bijna zeker :+
Dus we zitten zeker niet op dezelfde lijn.
Hier ook het geval ja. Ik stem altijd links, hij rechts. Zolang hij niet fanatiek daarin gaat worden vind ik het wel best.
pi_208420796
Ik zou dat heel raar vinden ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208420878
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook het geval ja. Ik stem altijd links, hij rechts. Zolang hij niet fanatiek daarin gaat worden vind ik het wel best.
Hier is hij degene die over het algemeen íetsje rechtser stemt, maar zoals ik hierboven al aangaf maakt iemands stemkeuze mij helemaal niet zo veel uit. Maar (binnen een relatie) niet willen zeggen waar je op stemt zou ik echt bizar en vooral ook ontzettend triest/kinderachtig vinden. Dat zou wél een enorme afknapper zijn.
Tails tell tales
pi_208420969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:44 schreef DjVero het volgende:

[..]
Schaamte?
Bang voor (tegen)reactie?
Geen zin in discussie(s)?
Ja, en dat vind ik (binnen een liefdesrelatie) dus allemaal hele bizarre en vooral ook super kinderachtige/sneue redenen.
Tails tell tales
pi_208421440
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Niet stemmen zou een dealbreaker bij me zijn. Dus ik snap jouw mening helemaal. :)
Bij mij niet. En ik kan me ook niet voorstellen dat een bepaalde stem een dealbreaker voor mij zou zijn. Wat wel een dealbreaker is, is als er niet genoeg vertrouwen in een relatie is om het erover te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208422981
Als je een gezin hebt, dan kan ik me echt niet voorstellen dat je dit geheim wil houden voor je partner. Je wil toch beiden een goede toekomst voor je gezin en neem aan dat je dan over veel dingen wel een beetje hetzelfde denkt.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:38:25 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208423035
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:11 schreef Forbry het volgende:

[..]
Hier is hij degene die over het algemeen íetsje rechtser stemt, maar zoals ik hierboven al aangaf maakt iemands stemkeuze mij helemaal niet zo veel uit. Maar (binnen een relatie) niet willen zeggen waar je op stemt zou ik echt bizar en vooral ook ontzettend triest/kinderachtig vinden. Dat zou wél een enorme afknapper zijn.
Dit sowieso.

Het zou voor mij ook niet een afknapper zijn als m'n man ergens anders op stemt, maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat we allebei eigenlijk dezelfde voorkeur hebben (het is een bonus zeg maar). Ik wil nog wel eens zeuren over de politiek en hij ook; dan is het wel makkelijker als je er allebei grotendeels hetzelfde in staat. Het zou voor mij moeilijker zijn om echt vocal te zijn over mijn politieke frustraties of voorkeuren als ik zou weten dat m'n partner er recht tegenover staat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208423239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit sowieso.

Het zou voor mij ook niet een afknapper zijn als m'n man ergens anders op stemt, maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat we allebei eigenlijk dezelfde voorkeur hebben (het is een bonus zeg maar). Ik wil nog wel eens zeuren over de politiek en hij ook; dan is het wel makkelijker als je er allebei grotendeels hetzelfde in staat. Het zou voor mij moeilijker zijn om echt vocal te zijn over mijn politieke frustraties of voorkeuren als ik zou weten dat m'n partner er recht tegenover staat.
Ik ook hoor. Ik schreef eerder al: "het is meer dat ik niet denk ooit in een relatie te zitten met iemand die op deze of gene partij zou stemmen". Wanneer stemkeuzes te ver van elkaar af liggen, dan betekent dat doorgaans toch dat bepaalde normen en waarden ook ver van elkaar af liggen en dat lijkt me lastig (fijn) samenleven. Maar als ik al in een relatie met iemand zit, neem ik aan dat het op dat vlak wel goed zit en dan maakt iemands stemkeuze mij ook niet meer uit, zelfs wanneer die wél ver van die van mij af zou liggen.
Tails tell tales
pi_208423251
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:34 schreef StevenHyde het volgende:
Als je een gezin hebt, dan kan ik me echt niet voorstellen dat je dit geheim wil houden voor je partner. Je wil toch beiden een goede toekomst voor je gezin en neem aan dat je dan over veel dingen wel een beetje hetzelfde denkt.
Leuk als je partner de propaganda van de NVU bij je kinderen op het bord wil leggen. :+ Ik zou hier niks mee kunnen en moeite mee hebben. Hoe lopen die gesprekken tijdens het avondeten?

Het lijkt me alleen wel dat een partner dit dan in voorgaande jaren al min of meer heeft door laten schemeren toen je elkaar hebt leren kennen. Zoiets zal vast niet uit het niets komen, dat iemand van SP de zwaai naar de NVU maakt. :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208423285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Leuk als je partner de propaganda van de NVU bij je kinderen op het bord wil leggen. :+ Ik zou hier niks mee kunnen en moeite mee hebben. Hoe lopen die gesprekken tijdens het avondeten?

Het lijkt me alleen wel dat een partner dit dan in voorgaande jaren al min of meer heeft door laten schemeren toen je elkaar hebt leren kennen. Zoiets zal vast niet uit het niets komen, dat iemand van SP de zwaai naar de NVU maakt. :')
Ja mag idd toch hopen dat je mijn vrouw niet opeens met een hakenkruis tatoeage thuiskomt, terwijl ze laatst nog progressief links stemde :D
pi_208423813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef xminator het volgende:
Op reddit zit wel echt het afvoerputje van het internet.
Dit op Fok durven posten. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208423866
Vrouwen die ruzie gaan maken omdat hun man op een iets andere partij stemt. :') Ook al stemt mijn partner PVV, het maakt me werkelijk niets uit. Lekker boeiend. 90 procent van de mensen verdiept zich toch nauwelijks in politiek.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208424128
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrouwen die ruzie gaan maken omdat hun man op een iets andere partij stemt. :') Ook al stemt mijn partner PVV, het maakt me werkelijk niets uit. Lekker boeiend. 90 procent van de mensen verdiept zich toch nauwelijks in politiek.
Waar?
Tails tell tales
pi_208424148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:04 schreef Forbry het volgende:

[..]
Waar?
O.a. Kwiwi en Miss-Sly in dit topic neigen naar die mening.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208424170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
O.a. Kwiwi en Miss-Sly in dit topic neigen naar die mening.
Oh, o.k, excuses, ik dacht dat het een reactie op de OP was (die daar dus niet over gaat). My bad.
Tails tell tales
pi_208424171
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net op Reddit een interessante casus.

Iemand wilde zijn partner niet vertellen wat hij gestemd had uit privacy overwegingen. Partner not amused waarna een fikse ruzie volgde.
Privacy niet respecteren dus. Red flag zoals ze op Reddit zouden zeggen.

quote:
Zou jij er een probleem van maken als jouw partner niet wil zeggen waar hij/zij op gestemd heeft?
Nee

quote:
Vind je dat zoiets bij privacy hoort?
Ja. Maar je hebt wel een relatie met elkaar en dan heb je hopelijk ook communicatie over wat bij jouw privacy hoort en wat niet.

quote:
Ik neig toch meer naar privacy denk ik. Als partner het niet zou zeggen, zou ik er denk ik geen probleem van maken. In ieder geval geen fikse ruzie.
Ik zou het vreemd vinden als ze er zo'n drama van zou maken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208424175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:07 schreef Forbry het volgende:

[..]
Oh, o.k, excuses, ik dacht dat het een reactie op de OP was (die daar dus niet over gaat). My bad.
Nee reactie op een paar dames in het topic. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208424202
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrouwen die ruzie gaan maken omdat hun man op een iets andere partij stemt. :') Ook al stemt mijn partner PVV, het maakt me werkelijk niets uit. Lekker boeiend. 90 procent van de mensen verdiept zich toch nauwelijks in politiek.
90? Wat een vertrouwen in de mensen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208424212
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
90? Wat een vertrouwen in de mensen.
Fair enough. 95 procent is realistischer.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208424244
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Fair enough. 95 procent is realistischer.
Wat een onzin.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208424249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:12 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat een onzin.
:D Ik denk toch echt dat heel veel mensen hooguit een stemwijzertje doen hoor.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 16:27:32 #90
5428 crew  miss_sly
pi_208424380
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
O.a. Kwiwi en Miss-Sly in dit topic neigen naar die mening.
Als je me op een bepaalde manier framet, mention me dan ook. Wat een lafheid.

En nee, ik neig niet naar ruzie maken. Ik zeg:

quote:
Het maakt me op zich niet zoveel uit wat hij stemt, er is een aantal partijen waarvan ik het wel een probleem zou vinden. Want dan passen hij en ik als personen toch niet bij elkaar.
En

quote:
Dat zou er toch echt aan liggen waar die verandering in te zien zou zijn. Als hij alleen FvD zou stemmen en ik daar verder nooit iets van zou merken, zou er wellicht niets veranderen.
Maar als hij complottheorien aan zou gaan hangen, zou geloven dat reptielen de wereld regeren, achter Putin zou staan en Russische propaganda mijn huis in zou brengen, tegen klimaatbeleid is en dat ook uitspreekt, naar FvD bijeenkomsten zou gaan, ON kijken, naar demonstraties zou gaan...dan houdt de relatie vanzelf op. Met zo iemand kan ik niet leven, echt niet. En die zou ik ook liever niet constant in de buurt van mijn kind willen hebben.
Dus nee, in principe geen enkele probleem, behalve een paar partijen en dat is dan geen ruzie maar een fundamenteel verschil waardoor ik me zou afvragen of we wel bij elkaar passen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208424432
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je me op een bepaalde manier framet, mention me dan ook. Wat een lafheid.

En nee, ik neig niet naar ruzie maken. Ik zeg:
[..]
En
[..]
Dus nee, in principe geen enkele probleem, behalve een paar partijen en dat is dan geen ruzie maar een fundamenteel verschil waardoor ik me zou afvragen of we wel bij elkaar passen.
Mij van lafheid beschuldigen na de trieste bedoening en persoonlijke aanvallen in het NWS-topic vandaag waar jij volop aan meewerkte. :') Topic is niet voor niets volledig schoongeveegd.

Laten wij elkaar vandaag verder maar even ontwijken want dit wordt niets meer vandaag.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 16:33:21 #92
5428 crew  miss_sly
pi_208424458
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mij van lafheid beschuldigen na de trieste bedoening in het NWS-topic vandaag. :')

Laten wij elkaar vandaag verder maar even ontwijken want dit wordt niets meer vandaag.
Als je me iets te verwijten hebt, kun je dat gewoon bij mij doen en me niet zo sneaky ergens van beschuldigen.

Maar goed, je zult altijd een probleem met me blijven houden, omdat ik niet dociel mijn mond houd ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:15:46 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208424831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
O.a. Kwiwi en Miss-Sly in dit topic neigen naar die mening.
Die zeggen dat alleen helemaal niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208424881
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die zeggen dat alleen helemaal niet.
Het was allemaal wat scherp aangezet. Enige wat ik duidelijk wilde maken is dat het mij totaal niets uitmaakt wat mijn partner stemt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:25:36 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208424971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het was allemaal wat scherp aangezet. Enige wat ik duidelijk wilde maken is dat het mij totaal niets uitmaakt wat mijn partner stemt.
Dat kan je alleen ook doen zonder ‘vrouwen’ (in dit topic) erbij te halen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208424988
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat kan je alleen ook doen zonder ‘vrouwen’ (in dit topic) erbij te halen :P
Ik had nog een appeltje te schillen met Sly, maar had het beter hierbij kunnen laten ja. Mea culpa.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 17:28:07 #97
5428 crew  miss_sly
pi_208424996
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik had nog een appeltje te schillen met Sly, maar had het beter hierbij kunnen laten ja. Mea culpa.
Kap daar nou eens mee, man. Kinderachtig gedoe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208425459
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208427971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik had nog een appeltje te schillen met Sly, maar had het beter hierbij kunnen laten ja. Mea culpa.
Erg flauw en zoals @miss_sly zelf al aangaf, ook nog eens onterecht, want je beschuldigde haar van iets wat ze niet schreef. Maar goed, jij zegt nou éénmaal graag iets negatiefs over 'vrouwen' (op FOK!)... dat besef/erken je van jezelf?

Verder tegen iemand 'praten' (of dat nou op een leuke manier is of niet) is iets anders dan over iemand 'praten'.
Tails tell tales
pi_208428154
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
Je hebt van die mensen die anders zijn bij vriend/vriendin. Zo van: met mijn vrienden daar kan ik echt mijzelf zijn maar bij mijn vriend/vriendin ben ik anders en bespreek ik niet alles. Sommige houden er verborgen levens op na en partner weet er niks van. Beetje zoals een trophy wife.

Veel mensen zoeken in een relatie een gelijkgestemde connectie maar er zijn zeker ook mensen die weinig met elkaar delen maar niet alleen willen zijn. En toch in die relatie blijven terwijl ze eigenlijk weinig raakvlakken hebben en niet over alles kunnen praten.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:12:23 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208428240
Nah, maakt niet uit, als hij zo de weg kwijtraakt dat hij FvD zou stemmen zijn we toch al uit elkaar voor de verkiezingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208428274
Links is zo tolerant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208428626
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:58 schreef Forbry het volgende:

[..]
Erg flauw en zoals @:miss_sly zelf al aangaf, ook nog eens onterecht, want je beschuldigde haar van iets wat ze niet schreef. Maar goed, jij zegt nou éénmaal graag iets negatiefs over 'vrouwen' (op FOK!)... dat besef/erken je van jezelf?

Verder tegen iemand 'praten' (of dat nou op een leuke manier is of niet) is iets anders dan over iemand 'praten'.
Bemoei je er nou even niet mee.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208428645
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 01:33 schreef arvensis het volgende:
Als ik niet zelf al kan inschatten (lees: zeker weet) wat mijn partner stemt, dan denk ik niet dat mijn relatie veel potentie heeft.
Precies. FvD'ers hou ik sowieso al op kilometers afstand. o|O
Niet als vrienden, laat staan als partner :r
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_208428737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:

[..]

Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...

Dat zou ik intens treurig vinden.
Ik ben zo iemand. Onder geen beding dat ik met een extreem rechts iemand samen zou blijven leven. Dat druist tegen alles in waar ik voor sta.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_208428836
Ik zou er moeite mee hebben omdat ik vind dat dit iets is wat besproken zou moeten kunnen worden in een relatie, want politieke voorkeur zegt iets over het karakter en denkwijze van een partner, en het niet willen zeggen zegt daar ook iets over.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:54:41 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208428963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 21:14 schreef ludovico het volgende:
Links is zo tolerant.
Bedoel je daar wat mee of roep je zomaar wat in het wilde weg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208430480
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Geen zin om te stemmen? Op elke hoek van de straat zat wel een stembureau...
Ging lunchen op het strand en daarna moest ik werken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208431725
Voor mij zou dat geen punt zijn, maar kan mij voorstellen dat het binnen een relatie zeker wel een heikel punt kan zijn.

Stel je partner is moslim en jij stemt op een partij die echt anti moslim is... dan is het niet fijn om dat met je partner te delen. Niet omdat je tegen moslims bent of wat dan ook, kan heel goed dat je op die partij stemde omdat je het met heel veel eens bent maar niet met de geloofs puntjes oid... Dan kan het alleen maar gezeur opleveren en kun je je beroepen op dat is prive en alleen voor mij.

Zoals ik al schreef, in mijn leven zal dat nooit een punt worden, iedereen mag het weten. Mijn politieke keuze is niet iets waar ik mij voor schaam of ga schamen, zowel binnen mijn directe relaties als de wat verdere! *)
Just say hi!
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:39:06 #110
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208436175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat vind ik ook wel.

Ik denk dat het niet zozeer gaat om op welke partij er wordt gestemd. Meer omdat iemand een bepaalde privacy wilt. Uiteindelijk is het stemmen in de stemhokjes ook een prive aangelegenheid.
Volgens mij heb je zelfs in de beste relaties nog wel wat dingen die je niet perse aan elkaar verteld of van elkaar hoeft te weten. Als hij het wil vertellen prima, als het niet gebeurt ook prima.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:50:02 #111
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208436288
D66 zou ik nog tolereren. VVD en verder is dealbreaker. Hoeft partner niet eens te vertellen, haal ik er wel uit de gesprekken over bepaalde onderwerpen.

Je moet er wel over praten in relaties en ik zou fijn vinden als je daar wat eengezins in zou zijn.

Bij niet vertellen zou ik denken dat je wat te verbergen hebt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:54:56 #112
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208436344
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Je moet er wel over praten in relaties
Van wie moet dat precies?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_208436397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik had nog een appeltje te schillen met Sly, maar had het beter hierbij kunnen laten ja. Mea culpa.
Je bent ook echt een eikel hier op dit forum
  zaterdag 18 maart 2023 @ 16:15:45 #114
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208436591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Van wie moet dat precies?
Als je het niet over dat soort dingen kan hebben in relaties zou het voor mij die relatie niet hoeven
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_208437277
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent ook echt een eikel hier op dit forum
Zeg jij. :') Je had zelf notabene ruzie.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208437363
Ik zou het wel gek vinden, als ze het opeens niet wilde zeggen, maar moet zij lekker zelf weten. Dan stemt ze toch lekker op Kaag zonder dat ze daar eindeloos over doorzaagt.

'Privacy'.. die kerel op reddit is wel hevig autistisch dan. Ja Ik ZeG het NiEt VaNwEgE mUn PrIvAcY
-nee-
  zaterdag 18 maart 2023 @ 17:00:37 #117
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208437386
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:15 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Als je het niet over dat soort dingen kan hebben in relaties zou het voor mij die relatie niet hoeven
Kunnen hebben is wel iets anders dan moeten hebben. We hebben het regelmatig over politiek maar wie welke keuze maakt in het stemhokje is totaal oninteressant
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_208438008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zeg jij. :') Je had zelf notabene ruzie.
Ruzie?
Waar dan?
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:43:50 #119
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_208442437
Jammer dat een partner in zo'n geval de ander zijn grenzen niet respecteert.

Mij boeit het niks wat mij vrouw stemt, zelfs niet als dit D66 is. ;(
  zondag 19 maart 2023 @ 00:23:47 #120
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208445594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Moet ze lekker zelf weten. Als ze het wil vertellen ben ik een en al oor, als ze het niet wil vertellen...tja, boeiend :P

Andersom ook. Ik snap niet echt hoe dat moeilijk kan zijn voor anderen :@
Al zou het wel een beetje raar zijn als @superkimmi SGP ging stemmen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_208447135
Ik zou het maar raar vinden zoiets kun je toch gewoon zeggen maar het zou me geen ruzie waard zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_208451374
Ik kan me niet voorstellen dat ik in een relatie zou (blijven) zitten waarin politieke keuzes, morele waarden en dealogieën niet gedeeld zouden kunnen worden. Het speelt een te belangrijke rol in mijn leven.

Ook zou het stemmen op bepaalde partijen voor mij wel degelijk een dealbreker zijn. Dan passen we gewoon niet bij elkaar. Maar tenzij mijn partner in de komende jaren alles zou laten vallen waar hij nu voor staat, voorzie ik niet dat we ooit in die situatie terecht zullen komen.
pi_208451522
"Lieverd, wat wil je eten vandaag?"
"Wil ik niet zeggen."
"Huh? Hoezo niet dan?"
"Is privé!! Respecteer je mijn privacy niet ofzo?!!"
"Oh ja, natuurlijk, had ik even niet bij stil gestaan. Excuses!"

8)7

Doe. Normaal. :')
Tails tell tales
pi_208455306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:43 schreef detaris het volgende:
Jammer dat een partner in zo'n geval de ander zijn grenzen niet respecteert.

Mij boeit het niks wat mij vrouw stemt, zelfs niet als dit D66 is. ;(
Ik zou bij een goede onderbouwing alles wel respecteren, wel zou ik mij fvd wel een beetje zorgen maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208457760
quote:
16s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik zou bij een goede onderbouwing alles wel respecteren, wel zou ik mij fvd wel een beetje zorgen maken.
Maar zou je het (zonder morren) accepteren als jouw partner tegen jou niet wil zeggen waarop hij/zij heeft gestemd onder het mom van privacy? (Want dat is waar het in de OP over gaat).
Tails tell tales
pi_208458148
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:50 schreef Forbry het volgende:

[..]
Maar zou je het (zonder morren) accepteren als jouw partner tegen jou niet wil zeggen waarop hij/zij heeft gestemd onder het mom van privacy? (Want dat is waar het in de OP over gaat).
die vraag had ik al beantwoord ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208458246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
_O_

Daarom is een stem op bepaalde partijen voor mij wel degelijk (een symptoom van) een dealbreaker, omdat we dan qua normen en waarden teveel van elkaar zijn afgedreven.

Maar als ik iets meer hekel dan op dat vlak van elkaar afdrijven, wat kan gebeuren, dan is het wel vluchtgedrag in de vorm van weigeren het erover te hebben onder het mom van 'privacy'. Erken dan gewoon dat er sprake is van een emotionele afstand die er eerst niet was (want ik ga geen relatie aan met iemand waarmee dit soort zaken initieel al niet bespreekbaar is) en communiceer erover.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 19 maart 2023 @ 21:43:57 #128
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208459758
Ik denk dat we onderscheid moeten maken tussen moeten vertellen en willen vertellen. Als mijn partner mij wil vertellen waar hij op stemt, dikke prima, maar er is geen kwestie van moeten. Niemand moet perse aan mij vertellen wat de keuze is, dat is en blijft een privé ding.

Inmiddels kennen we elkaar al zo lang dat we het van beide kanten redelijk kunnen inschatten en weten dat ze ook redelijk over een komen maar dat is echt iets anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_208461868
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:12 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
_O_

Daarom is een stem op bepaalde partijen voor mij wel degelijk (een symptoom van) een dealbreaker, omdat we dan qua normen en waarden teveel van elkaar zijn afgedreven.

Maar als ik iets meer hekel dan op dat vlak van elkaar afdrijven, wat kan gebeuren, dan is het wel vluchtgedrag in de vorm van weigeren het erover te hebben onder het mom van 'privacy'. Erken dan gewoon dat er sprake is van een emotionele afstand die er eerst niet was (want ik ga geen relatie aan met iemand waarmee dit soort zaken initieel al niet bespreekbaar is) en communiceer erover.
Mee eens. Dat is trouwens ook de reden dat ik schreef dat ik me niet voor kan stellen dat een stem op een bepaalde partij een dealbreaker zou zijn voor mij. Ik heb mijn lief hoog zitten en ga er bij voorbaat vanuit dat hij goede redenen heeft voor een bepaalde stem, ook als het niet mijn keuze zou zijn. Met iemand die op GroenLinks of op de PvdA stemt, zou ik waarschijnlijk sowieso geen relatie krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208464009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
Zeker waar, met linkse deugdozen kan ik in principe helemaal niks, maar daar zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen. Echter, als mijn vrouw, met wie ik helemaal gelukkig ben, tijdens onze relatie een bepaalde kant op zou verschuiven zou ik daar geen problemen mee hebben, mits die politieke standpunten niet élke keer oeverloze discussies opleveren.
pi_208486071
Ik vertel het gewoon, en wij zitten (meestal) mijlenver uit elkaar. Hij links, ik rechts. Hoewel we het nooit echt eens zullen worden kunnen we ons wel inleven in hoe we tot een standpunt komen. Dat is voor ons genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')