Bemoei je er nou even niet mee.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Erg flauw en zoals @:miss_sly zelf al aangaf, ook nog eens onterecht, want je beschuldigde haar van iets wat ze niet schreef. Maar goed, jij zegt nou éénmaal graag iets negatiefs over 'vrouwen' (op FOK!)... dat besef/erken je van jezelf?
Verder tegen iemand 'praten' (of dat nou op een leuke manier is of niet) is iets anders dan over iemand 'praten'.
Precies. FvD'ers hou ik sowieso al op kilometers afstand.quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:33 schreef arvensis het volgende:
Als ik niet zelf al kan inschatten (lees: zeker weet) wat mijn partner stemt, dan denk ik niet dat mijn relatie veel potentie heeft.
Ik ben zo iemand. Onder geen beding dat ik met een extreem rechts iemand samen zou blijven leven. Dat druist tegen alles in waar ik voor sta.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...
Dat zou ik intens treurig vinden.
Ging lunchen op het strand en daarna moest ik werken.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen zin om te stemmen? Op elke hoek van de straat zat wel een stembureau...
Volgens mij heb je zelfs in de beste relaties nog wel wat dingen die je niet perse aan elkaar verteld of van elkaar hoeft te weten. Als hij het wil vertellen prima, als het niet gebeurt ook prima.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel.
Ik denk dat het niet zozeer gaat om op welke partij er wordt gestemd. Meer omdat iemand een bepaalde privacy wilt. Uiteindelijk is het stemmen in de stemhokjes ook een prive aangelegenheid.
Van wie moet dat precies?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Je moet er wel over praten in relaties
Je bent ook echt een eikel hier op dit forumquote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik had nog een appeltje te schillen met Sly, maar had het beter hierbij kunnen laten ja. Mea culpa.
Als je het niet over dat soort dingen kan hebben in relaties zou het voor mij die relatie niet hoevenquote:
Zeg jij.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je bent ook echt een eikel hier op dit forum
Kunnen hebben is wel iets anders dan moeten hebben. We hebben het regelmatig over politiek maar wie welke keuze maakt in het stemhokje is totaal oninteressantquote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je het niet over dat soort dingen kan hebben in relaties zou het voor mij die relatie niet hoeven
Ruzie?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeg jij.Je had zelf notabene ruzie.
Al zou het wel een beetje raar zijn als @superkimmi SGP ging stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Moet ze lekker zelf weten. Als ze het wil vertellen ben ik een en al oor, als ze het niet wil vertellen...tja, boeiend
Andersom ook. Ik snap niet echt hoe dat moeilijk kan zijn voor anderen
Ik zou bij een goede onderbouwing alles wel respecteren, wel zou ik mij fvd wel een beetje zorgen maken.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:43 schreef detaris het volgende:
Jammer dat een partner in zo'n geval de ander zijn grenzen niet respecteert.
Mij boeit het niks wat mij vrouw stemt, zelfs niet als dit D66 is.
Maar zou je het (zonder morren) accepteren als jouw partner tegen jou niet wil zeggen waarop hij/zij heeft gestemd onder het mom van privacy? (Want dat is waar het in de OP over gaat).quote:Op zondag 19 maart 2023 17:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zou bij een goede onderbouwing alles wel respecteren, wel zou ik mij fvd wel een beetje zorgen maken.
die vraag had ik al beantwoordquote:Op zondag 19 maart 2023 19:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar zou je het (zonder morren) accepteren als jouw partner tegen jou niet wil zeggen waarop hij/zij heeft gestemd onder het mom van privacy? (Want dat is waar het in de OP over gaat).
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
Mee eens. Dat is trouwens ook de reden dat ik schreef dat ik me niet voor kan stellen dat een stem op een bepaalde partij een dealbreaker zou zijn voor mij. Ik heb mijn lief hoog zitten en ga er bij voorbaat vanuit dat hij goede redenen heeft voor een bepaalde stem, ook als het niet mijn keuze zou zijn. Met iemand die op GroenLinks of op de PvdA stemt, zou ik waarschijnlijk sowieso geen relatie krijgen.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:12 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daarom is een stem op bepaalde partijen voor mij wel degelijk (een symptoom van) een dealbreaker, omdat we dan qua normen en waarden teveel van elkaar zijn afgedreven.
Maar als ik iets meer hekel dan op dat vlak van elkaar afdrijven, wat kan gebeuren, dan is het wel vluchtgedrag in de vorm van weigeren het erover te hebben onder het mom van 'privacy'. Erken dan gewoon dat er sprake is van een emotionele afstand die er eerst niet was (want ik ga geen relatie aan met iemand waarmee dit soort zaken initieel al niet bespreekbaar is) en communiceer erover.
Zeker waar, met linkse deugdozen kan ik in principe helemaal niks, maar daar zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen. Echter, als mijn vrouw, met wie ik helemaal gelukkig ben, tijdens onze relatie een bepaalde kant op zou verschuiven zou ik daar geen problemen mee hebben, mits die politieke standpunten niet élke keer oeverloze discussies opleveren.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |