abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:12:23 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208428240
Nah, maakt niet uit, als hij zo de weg kwijtraakt dat hij FvD zou stemmen zijn we toch al uit elkaar voor de verkiezingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208428274
Links is zo tolerant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208428626
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:58 schreef Forbry het volgende:

[..]
Erg flauw en zoals @:miss_sly zelf al aangaf, ook nog eens onterecht, want je beschuldigde haar van iets wat ze niet schreef. Maar goed, jij zegt nou éénmaal graag iets negatiefs over 'vrouwen' (op FOK!)... dat besef/erken je van jezelf?

Verder tegen iemand 'praten' (of dat nou op een leuke manier is of niet) is iets anders dan over iemand 'praten'.
Bemoei je er nou even niet mee.
pi_208428645
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 01:33 schreef arvensis het volgende:
Als ik niet zelf al kan inschatten (lees: zeker weet) wat mijn partner stemt, dan denk ik niet dat mijn relatie veel potentie heeft.
Precies. FvD'ers hou ik sowieso al op kilometers afstand. o|O
Niet als vrienden, laat staan als partner :r
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_208428737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:

[..]

Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...

Dat zou ik intens treurig vinden.
Ik ben zo iemand. Onder geen beding dat ik met een extreem rechts iemand samen zou blijven leven. Dat druist tegen alles in waar ik voor sta.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_208428836
Ik zou er moeite mee hebben omdat ik vind dat dit iets is wat besproken zou moeten kunnen worden in een relatie, want politieke voorkeur zegt iets over het karakter en denkwijze van een partner, en het niet willen zeggen zegt daar ook iets over.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:54:41 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208428963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 21:14 schreef ludovico het volgende:
Links is zo tolerant.
Bedoel je daar wat mee of roep je zomaar wat in het wilde weg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208430480
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Geen zin om te stemmen? Op elke hoek van de straat zat wel een stembureau...
Ging lunchen op het strand en daarna moest ik werken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208431725
Voor mij zou dat geen punt zijn, maar kan mij voorstellen dat het binnen een relatie zeker wel een heikel punt kan zijn.

Stel je partner is moslim en jij stemt op een partij die echt anti moslim is... dan is het niet fijn om dat met je partner te delen. Niet omdat je tegen moslims bent of wat dan ook, kan heel goed dat je op die partij stemde omdat je het met heel veel eens bent maar niet met de geloofs puntjes oid... Dan kan het alleen maar gezeur opleveren en kun je je beroepen op dat is prive en alleen voor mij.

Zoals ik al schreef, in mijn leven zal dat nooit een punt worden, iedereen mag het weten. Mijn politieke keuze is niet iets waar ik mij voor schaam of ga schamen, zowel binnen mijn directe relaties als de wat verdere! *)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:39:06 #110
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208436175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 11:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat vind ik ook wel.

Ik denk dat het niet zozeer gaat om op welke partij er wordt gestemd. Meer omdat iemand een bepaalde privacy wilt. Uiteindelijk is het stemmen in de stemhokjes ook een prive aangelegenheid.
Volgens mij heb je zelfs in de beste relaties nog wel wat dingen die je niet perse aan elkaar verteld of van elkaar hoeft te weten. Als hij het wil vertellen prima, als het niet gebeurt ook prima.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:50:02 #111
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208436288
D66 zou ik nog tolereren. VVD en verder is dealbreaker. Hoeft partner niet eens te vertellen, haal ik er wel uit de gesprekken over bepaalde onderwerpen.

Je moet er wel over praten in relaties en ik zou fijn vinden als je daar wat eengezins in zou zijn.

Bij niet vertellen zou ik denken dat je wat te verbergen hebt.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:54:56 #112
152789 karr-1
pi_208436344
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Je moet er wel over praten in relaties
Van wie moet dat precies?
pi_208436397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik had nog een appeltje te schillen met Sly, maar had het beter hierbij kunnen laten ja. Mea culpa.
Je bent ook echt een eikel hier op dit forum
  zaterdag 18 maart 2023 @ 16:15:45 #114
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_208436591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Van wie moet dat precies?
Als je het niet over dat soort dingen kan hebben in relaties zou het voor mij die relatie niet hoeven
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_208437277
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent ook echt een eikel hier op dit forum
Zeg jij. :') Je had zelf notabene ruzie.
pi_208437363
Ik zou het wel gek vinden, als ze het opeens niet wilde zeggen, maar moet zij lekker zelf weten. Dan stemt ze toch lekker op Kaag zonder dat ze daar eindeloos over doorzaagt.

'Privacy'.. die kerel op reddit is wel hevig autistisch dan. Ja Ik ZeG het NiEt VaNwEgE mUn PrIvAcY
-nee-
  zaterdag 18 maart 2023 @ 17:00:37 #117
152789 karr-1
pi_208437386
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:15 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Als je het niet over dat soort dingen kan hebben in relaties zou het voor mij die relatie niet hoeven
Kunnen hebben is wel iets anders dan moeten hebben. We hebben het regelmatig over politiek maar wie welke keuze maakt in het stemhokje is totaal oninteressant
pi_208438008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zeg jij. :') Je had zelf notabene ruzie.
Ruzie?
Waar dan?
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:43:50 #119
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_208442437
Jammer dat een partner in zo'n geval de ander zijn grenzen niet respecteert.

Mij boeit het niks wat mij vrouw stemt, zelfs niet als dit D66 is. ;(
  zondag 19 maart 2023 @ 00:23:47 #120
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208445594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Moet ze lekker zelf weten. Als ze het wil vertellen ben ik een en al oor, als ze het niet wil vertellen...tja, boeiend :P

Andersom ook. Ik snap niet echt hoe dat moeilijk kan zijn voor anderen :@
Al zou het wel een beetje raar zijn als @superkimmi SGP ging stemmen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_208447135
Ik zou het maar raar vinden zoiets kun je toch gewoon zeggen maar het zou me geen ruzie waard zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_208451374
Ik kan me niet voorstellen dat ik in een relatie zou (blijven) zitten waarin politieke keuzes, morele waarden en dealogieën niet gedeeld zouden kunnen worden. Het speelt een te belangrijke rol in mijn leven.

Ook zou het stemmen op bepaalde partijen voor mij wel degelijk een dealbreker zijn. Dan passen we gewoon niet bij elkaar. Maar tenzij mijn partner in de komende jaren alles zou laten vallen waar hij nu voor staat, voorzie ik niet dat we ooit in die situatie terecht zullen komen.
pi_208451522
"Lieverd, wat wil je eten vandaag?"
"Wil ik niet zeggen."
"Huh? Hoezo niet dan?"
"Is privé!! Respecteer je mijn privacy niet ofzo?!!"
"Oh ja, natuurlijk, had ik even niet bij stil gestaan. Excuses!"

8)7

Doe. Normaal. :')
Tails tell tales
  zondag 19 maart 2023 @ 17:56:53 #124
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208455306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 21:43 schreef detaris het volgende:
Jammer dat een partner in zo'n geval de ander zijn grenzen niet respecteert.

Mij boeit het niks wat mij vrouw stemt, zelfs niet als dit D66 is. ;(
Ik zou bij een goede onderbouwing alles wel respecteren, wel zou ik mij fvd wel een beetje zorgen maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208457760
quote:
16s.gif Op zondag 19 maart 2023 17:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik zou bij een goede onderbouwing alles wel respecteren, wel zou ik mij fvd wel een beetje zorgen maken.
Maar zou je het (zonder morren) accepteren als jouw partner tegen jou niet wil zeggen waarop hij/zij heeft gestemd onder het mom van privacy? (Want dat is waar het in de OP over gaat).
Tails tell tales
  zondag 19 maart 2023 @ 20:07:34 #126
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208458148
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:50 schreef Forbry het volgende:

[..]
Maar zou je het (zonder morren) accepteren als jouw partner tegen jou niet wil zeggen waarop hij/zij heeft gestemd onder het mom van privacy? (Want dat is waar het in de OP over gaat).
die vraag had ik al beantwoord ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208458246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
_O_

Daarom is een stem op bepaalde partijen voor mij wel degelijk (een symptoom van) een dealbreaker, omdat we dan qua normen en waarden teveel van elkaar zijn afgedreven.

Maar als ik iets meer hekel dan op dat vlak van elkaar afdrijven, wat kan gebeuren, dan is het wel vluchtgedrag in de vorm van weigeren het erover te hebben onder het mom van 'privacy'. Erken dan gewoon dat er sprake is van een emotionele afstand die er eerst niet was (want ik ga geen relatie aan met iemand waarmee dit soort zaken initieel al niet bespreekbaar is) en communiceer erover.
  zondag 19 maart 2023 @ 21:43:57 #128
152789 karr-1
pi_208459758
Ik denk dat we onderscheid moeten maken tussen moeten vertellen en willen vertellen. Als mijn partner mij wil vertellen waar hij op stemt, dikke prima, maar er is geen kwestie van moeten. Niemand moet perse aan mij vertellen wat de keuze is, dat is en blijft een privé ding.

Inmiddels kennen we elkaar al zo lang dat we het van beide kanten redelijk kunnen inschatten en weten dat ze ook redelijk over een komen maar dat is echt iets anders.
pi_208461868
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:12 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
_O_

Daarom is een stem op bepaalde partijen voor mij wel degelijk (een symptoom van) een dealbreaker, omdat we dan qua normen en waarden teveel van elkaar zijn afgedreven.

Maar als ik iets meer hekel dan op dat vlak van elkaar afdrijven, wat kan gebeuren, dan is het wel vluchtgedrag in de vorm van weigeren het erover te hebben onder het mom van 'privacy'. Erken dan gewoon dat er sprake is van een emotionele afstand die er eerst niet was (want ik ga geen relatie aan met iemand waarmee dit soort zaken initieel al niet bespreekbaar is) en communiceer erover.
Mee eens. Dat is trouwens ook de reden dat ik schreef dat ik me niet voor kan stellen dat een stem op een bepaalde partij een dealbreaker zou zijn voor mij. Ik heb mijn lief hoog zitten en ga er bij voorbaat vanuit dat hij goede redenen heeft voor een bepaalde stem, ook als het niet mijn keuze zou zijn. Met iemand die op GroenLinks of op de PvdA stemt, zou ik waarschijnlijk sowieso geen relatie krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208464009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wonderlijk, dat de politieke voorkeur van je partner sommigen niks uitmaakt. Alsof die niet alles te maken heeft met mens- en wereldbeeld, idealen, normen en waarden. Dat is allemaal zozeer verweven met hoe iemand is en denkt dat ik me niets bij zo'n relatie voor kan stellen.
Zeker waar, met linkse deugdozen kan ik in principe helemaal niks, maar daar zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen. Echter, als mijn vrouw, met wie ik helemaal gelukkig ben, tijdens onze relatie een bepaalde kant op zou verschuiven zou ik daar geen problemen mee hebben, mits die politieke standpunten niet élke keer oeverloze discussies opleveren.
pi_208486071
Ik vertel het gewoon, en wij zitten (meestal) mijlenver uit elkaar. Hij links, ik rechts. Hoewel we het nooit echt eens zullen worden kunnen we ons wel inleven in hoe we tot een standpunt komen. Dat is voor ons genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')