Dan gewoon even bij Jezus aanbellen toch? Als ie leeft mag je vast bij 'm logerenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vertelde mijn vriendin zojuist dat ik op Jezus leeft heb gestemd, ik sta as we speak buiten met een koffer![]()
Dit inderdaad.. Ik neem aan dat je elkaars politieke overtuigingen enzo wel kent als je een relatie hebt..quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik zou het wel apart vinden. Maar als het een principe kwestie is voor hem dan is dat zo.
Het lijkt me vooral apart dat je dat dan niet al wist van iemand
Maar je kent de politieke overtuigingen van je partner toch wel? Zeker als je die overtuigingen zo belangrijk vindt dat je er moeite mee zou hebben als hij op een partij zou stemmen waar jij je niet in kan vinden..?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Als mijn partner het niet zou willen zeggen, zou ik vermoeden dat hij heeft gestemd op iets waar ik me absoluut niet in zou kunnen vinden. Daar zou ik wel degelijk moeite mee hebben.
Natuurlijk weet ik dat. We hebben het daar ook over. Als hij dus ineens niet zou willen vertellen waarop hij gestemd heeft, zou ik dat zeer vreemd vinden. En dan aankomen met privacy vind ik best lachwekkend.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dit inderdaad.. Ik neem aan dat je elkaars politieke overtuigingen enzo wel kent als je een relatie hebt..
[..]
Maar je kent de politieke overtuigingen van je partner toch wel? Zeker als je die overtuigingen zo belangrijk vindt dat je er moeite mee zou hebben als hij op een partij zou stemmen waar jij je niet in kan vinden..?
Met het privacy argument aankomen zou ik ook lachwekkend vinden. Maar als mijn partner aangeeft het niet te willen vertellen zou ik me daar verder niet echt druk over maken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. We hebben het daar ook over. Als hij dus ineens niet zou willen vertellen waarop hij gestemd heeft, zou ik dat zeer vreemd vinden. En dan aankomen met privacy vind ik best lachwekkend.
Kansloos.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Als mijn partner het niet zou willen zeggen, zou ik vermoeden dat hij heeft gestemd op iets waar ik me absoluut niet in zou kunnen vinden. Daar zou ik wel degelijk moeite mee hebben.
Dan zou ik meteen denken dat ik met een closet-lavendelsniffer samenleef.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat. We hebben het daar ook over. Als hij dus ineens niet zou willen vertellen waarop hij gestemd heeft, zou ik dat zeer vreemd vinden. En dan aankomen met privacy vind ik best lachwekkend.
Heeft niks met 'dus' of 'recht op' te maken. Als je in een relatie niet over politiek kunt praten, vraag ik me af wat voor relatie dat is. Ik zou geen relatie willen met iemand waarbij ik bepaalde onderwerpen uit de weg moet gaan, simpel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 02:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Valt mij wel op dat alle vrouwen antwoorden in de trant van 'we hebben een relatie dus kunnen we daar over praten/ik heb het recht om dit gewoon te weten'
Wat natuurlijk gewoon onzin is aangezien stemmen niet voor niks anoniem is.
Daarom verbaasd het mij ook lichtelijk dat alle vrouwen hier aanspraak op maken (in dit topic althans).
nog nooit op telegram wezen kijken zeker?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:19 schreef xminator het volgende:
Op reddit zit wel echt het afvoerputje van het internet.
Maar waarom zou je in godsnaam verzwijgen waar je op stemt? Ik vind ‘t juist fijn om daar met m’n vriendin over te praten. En daarin zijn we ook gewoon open en eerlijk naar elkaar, net als met alles.quote:Op donderdag 16 maart 2023 02:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Valt mij wel op dat alle vrouwen antwoorden in de trant van 'we hebben een relatie dus kunnen we daar over praten/ik heb het recht om dit gewoon te weten'
Daarom verbaasd het mij ook lichtelijk dat alle vrouwen hier aanspraak op maken (in dit topic althans).
Normaliter komt waar je op stemt overeen met je ideeën en principes. In principe is dat ook het fundament van een relatie. In normale relaties zijn dit ook gespreksonderwerpen die gewoon besproken worden. Op welke partij je stemt zou geen "privacy" moeten zijn binnen een relatie waarin je verder álles deelt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 02:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Dit, dan ben je niet echt klaar voor een relatie als je hier problemen van gaat maken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:56 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind dat wel apart. Normaal ken je je partner hopelijk goed genoeg om te weten wat zijn/haar politieke ideeën en meningen zijn. En verder zie ik geen reden om er een geheim van te maken. Als het in enorme ruzie zou resulteren, dan is het sowieso misschien al niet de juiste partner.
En dat zou voor mij een absolute no-go zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 02:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan zou ik meteen denken dat ik met een closet-lavendelsniffer samenleef.
Niet stemmen zou een dealbreaker bij me zijn. Dus ik snap jouw mening helemaal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:46 schreef DjVero het volgende:
Politiek als dealbreaker in een relatie gebruiken
Ik stem niet, dus bij ons zou dat nooit een issue zijn.
Maar wat nou als iemand door de jaren heen, door vervelende ervaringen bijvoorbeeld, verandert? Zou jij, of zouden anderen, dan écht die relatie onder de loep nemen? Of zelfs verbreken?quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet stemmen zou een dealbreaker bij me zijn. Dus ik snap jouw mening helemaal.
Nee, verbreken omdat iemand (na jaren) niet gaat stemmen, dat niet, maar begrijpen doe ik het niet en dan probeer ik iemand te motiveren om te gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:51 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar wat nou als iemand door de jaren heen, door vervelende ervaringen bijvoorbeeld, verandert? Zou jij, of zouden anderen, dan écht die relatie onder de loep nemen? Of zelfs verbreken?
Da's inderdaad andersquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, verbreken omdat iemand niet gaat stemmen, dat niet, maar begrijpen doe ik het niet en dan probeer ik iemand te motiveren om te gaan.
Verzwijgen wat je stemt. Ik zou me afvragen waarom iemand niet zichzelf bij me durft te zijn.![]()
En dan twijfel ik aan m’n relatie.
Dat vind ik ook wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:28 schreef karr-1 het volgende:
Ik kan het wel redelijk inschatten, maar als hij het niet wil vertellen lekker belangrijk. Ik hoef het echt niet perse te weten, dat is gewoon een persoonlijke keuze.
Ik zou niet gaan scheiden omdat iemand Thierry stemt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Da's inderdaad anders.
Maar ik lees hier posts over 'moeite hebben met' (niet jij), maar da's een vaag containerbegrip. Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...
Dat zou ik intens treurig vinden.
Scheiden niet, maar het beeld wat ik van mijn partner heb zou wel veranderen. Maar ik neem aan dat een stem op Tjerrie niet uit de lucht komt vallen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou niet gaan scheiden omdat iemand Thierry stemt.Dat is overdreven.
Dit laatste denk ik ook.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Scheiden niet, maar het beeld wat ik van mijn partner heb zou wel veranderen. Maar ik neem aan dat een stem op Tjerrie niet uit de lucht komt vallen.
Het verandert, en dan? Ik weet, het is hypothetisch gelul maar ik ben toch benieuwd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Scheiden niet, maar het beeld wat ik van mijn partner heb zou wel veranderen. Maar ik neem aan dat een stem op Tjerrie niet uit de lucht komt vallen.
Idem hier.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Dat zou er toch echt aan liggen waar die verandering in te zien zou zijn. Als hij alleen FvD zou stemmen en ik daar verder nooit iets van zou merken, zou er wellicht niets veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Da's inderdaad anders.
Maar ik lees hier posts over 'moeite hebben met' (niet jij), maar da's een vaag containerbegrip. Stel je voor, je hebt kinderen, gelukkig leven, maar je partner gaat ineens FvD stemmen - ik noem even iets geks -, ik ben benieuwd wie dan voor de optie 'scheiden' zou kiezen bijvoorbeeld...
Dat zou ik intens treurig vinden.
Goede relatie heb je dan....quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand wilde zijn partner niet vertellen wat hij gestemd had uit privacy overwegingen. Partner not amused waarna een fikse ruzie volgde.
Als mijn vriendin op D66 o.i.d. zou stemmen, dan zou ik daar niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net op Reddit een interessante casus.
Iemand wilde zijn partner niet vertellen wat hij gestemd had uit privacy overwegingen. Partner not amused waarna een fikse ruzie volgde.
Zou jij er een probleem van maken als jouw partner niet wil zeggen waar hij/zij op gestemd heeft? Vind je dat zoiets bij privacy hoort?
Ik neig toch meer naar privacy denk ik. Als partner het niet zou zeggen, zou ik er denk ik geen probleem van maken. In ieder geval geen fikse ruzie.
Ik stem bijna altijd Jezus Leeftquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vertelde mijn vriendin zojuist dat ik op Jezus leeft heb gestemd, ik sta as we speak buiten met een koffer![]()
Stemmen op de NVU zou ik toch wel schokkend vinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik vind het eerder schokkend dat iemand daar ruzie om maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |