https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Uur eerder op staanquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Als de bus áltijd te laat komt en je daardoor áltijd de trein in Deventer mist, ga je dan na een tijdje niet een bus eerder nemen?
We gunnen de multimiljonairs best een nog dikker belegde boterham hoor, gesponsord door elke BBB-stemmerquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:12 schreef Ronald het volgende:
Mooi man al die hautaine jank reacties op de BBB winst, ook in dit topic.
Ohja maar in dat achterlijke hippie vega stadje vind ik dat nog mild. Had meer verwacht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:12 schreef Paul het volgende:
[..]
Groenlinks naar de klotehadden juist 7 zetels
Maar die komt niet!!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Als de bus áltijd te laat komt en je daardoor áltijd de trein in Deventer mist, ga je dan na een tijdje niet een bus eerder nemen?
quote:
Er gaat waarschijnlijk geen eerdere bus.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Samenvoegen partijen of samenwerken is wel een verschil!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onzin argument want in Nederland moet je sowieso een coalitie aan
Slechtquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef Caland het volgende:
Ik zet in op 40-45% voor BBB in Overijssel
Wat een wit clubje.quote:
Hier hetzelfde eigenlijkquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:15 schreef beantherio het volgende:
Ik ben niet bepaald fan van BBB maar tegelijkertijd vind ik het toch wel amusant dat een provinciale beweging de landelijke politiek terugfluit.
1.4 / 1.8 % voor CDAquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef Caland het volgende:
Ik zet in op 40-45% voor BBB in Overijssel
klopt ouwe reus, was in 2019 ook lagge dat FVD gewonnen had en toen die toespraak van Baudet over de uil van minervaquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:15 schreef beantherio het volgende:
Ik ben niet bepaald fan van BBB maar tegelijkertijd vind ik het toch wel amusant dat een provinciale beweging de landelijke politiek terugfluit.
PvdA is voor de noeste arbeiderquote:
Dit is gewoon wat de FvD 4 jaar geleden deed. Maar toen vond ik het nog wel vermakelijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:15 schreef beantherio het volgende:
Zonder echter oplossingen te hebben voor de problematiek. Leuk dat men wil doen alsof er geen probleem is maar dat is er natuurlijk wel.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:15 schreef beantherio het volgende:
Je vergeet PvdA.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef Aratanax het volgende:
Voor de goede orde: links heeft gewoon een meerderheid in Noord-Holland.
GL + D66 + SP + PvdD + Volt = 28 van de 55 zetels.
BBB is wel een beetje een groot geld clubjequote:
0% huizenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:07 schreef Hanca het volgende: [..] Juist niet, met BBB is het geen bouwen, bouwen, bouwen. Met BBB komen er 0 huizen bij.
60%quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef 3rr0r het volgende:
Hoeveel procent exporteren de boeren ook alweer naar het buitenland?
Ja, toen haakte ik wel direct af bij FvDquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef Paul het volgende:
[..]
klopt ouwe reus, was in 2019 ook lagge dat FVD gewonnen had en toen die toespraak van Baudet over de uil van minerva![]()
![]()
![]()
Domme cliché weer dat het puur alleen maar over boeren gaat, BBB is niet alleen een boeren partij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We gunnen de multimiljonairs best een nog dikker belegde boterham hoor, gesponsord door elke BBB-stemmer
Als er nou iets randstad is dan is het wel FVD.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef Paul het volgende:
[..]
klopt ouwe reus, was in 2019 ook lagge dat FVD gewonnen had en toen die toespraak van Baudet over de uil van minerva![]()
![]()
![]()
Die is kleinquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef Bocaj het volgende:
Mijn poesje schrikt ook van de uitslag!
[ afbeelding ]
Die neerwaarste spiraal van FvD was wel heel uitzonderlijk, daar moet je echt goed je best voor doen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon wat de FvD 4 jaar geleden deed. Maar toen vond ik het nog wel vermakelijk.
Lekker warm op die laderquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef Bocaj het volgende:
Mijn poesje schrikt ook van de uitslag!
[ afbeelding ]
Tja, het is allemaal het resultaat van de geneugten van de moderne tijd, over inhoud is het eigenlijk deze eeuw niet meer over gegaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:15 schreef beantherio het volgende:
Klopt, het is er ook voor de SGP stemmer, zie hun positie over verplichte bedenktijd bij abortus.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef Ronald het volgende:
[..]
Domme cliché weer dat het puur alleen maar over boeren gaat, BBB is niet alleen een boeren partij.
hebben ze ook wel gedaan hun best voor gedaan met hun Putin supportquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef ISVV het volgende:
[..]
Die neerwaarste spiraal van FvD was wel heel uitzonderlijk, daar moet je echt goed je best voor doen.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ja, toen haakte ik wel direct af bij FvD.
80%?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef 3rr0r het volgende:
Hoeveel procent exporteren de boeren ook alweer naar het buitenland?
Dat is de PvdA al 30 jaar niet meer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef monkyyy het volgende:
[..]
PvdA is voor de noeste arbeider
Bizar dat ze zo innig met GL willen samenwerken.
Die hielp mee vaste contracten in de ban te doen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is de PvdA al 30 jaar niet meer.
BBB is dan ook vooral een proteststem tegen het zwalkende beleid door huidige partijen van belazeren, bangmaken en bedriegen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:06 schreef Eppie_NL het volgende:
Want een land ook. BBB de grootste straks landelijk of 2e van partij van Nederland.
Denk wel dat ze te vroeg pieken. Gaan ze niet vasthouden om weer te pieken over 2 jaar.
Met een kwart van Nederland gaat het prima dus daar heb je je verklaring.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:22 schreef Kwaliteit het volgende:
Dat nog zoveel mensen VVD stemmen vind ik absurd.
Malouquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:22 schreef Caland het volgende:
Dom hoertje kan geen procenten bereken
31% is een kwart
Boeren provinciequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit is echt te debiel voor woorden.
Wat hebben we ineens met die boeren?
1 op de 3 voor BBB... KABOEM!quote:
Populisme.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Niks. Puur uit protest dit voor velen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Boeren hebben wel wat met boeren, en die laten zich een beetje leiden door de eerste B in de naam en denken dat die partij voor hun isquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Het probleem lijkt me in de eerste plaats dat het kabinet over groepen heen probeert te walsen die blijkbaar best wel veel stemmen trekken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder echter oplossingen te hebben voor de problematiek. Leuk dat men wil doen alsof er geen probleem is maar dat is er natuurlijk wel.
Wie gaat met BBB meedoen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Nattekat het volgende:
Die andere partijen kunnen niet eens een coalitie vormen zo.
Daar zitten de boer'nkinder'n op de klomp'n in de klas,quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja dat vroeg ik mij ook af netquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Had BBB uberhaupt zoveel op kandidatenlijst staan?
Er hebben altijd wel 20-30% van de mensen op populisten gestemd, zie Baudetquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Vast niet het programma gelezen, BBB is meer dan boeren en die sector vormt & voedt de basis van ons bestaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee, dat is niet het probleem.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me in de eerste plaats dat het kabinet over groepen heen probeert te walsen die blijkbaar best wel veel stemmen trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |