https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Uur eerder op staanquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Als de bus áltijd te laat komt en je daardoor áltijd de trein in Deventer mist, ga je dan na een tijdje niet een bus eerder nemen?
We gunnen de multimiljonairs best een nog dikker belegde boterham hoor, gesponsord door elke BBB-stemmerquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:12 schreef Ronald het volgende:
Mooi man al die hautaine jank reacties op de BBB winst, ook in dit topic.
Ohja maar in dat achterlijke hippie vega stadje vind ik dat nog mild. Had meer verwacht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:12 schreef Paul het volgende:
[..]
Groenlinks naar de klotehadden juist 7 zetels
Maar die komt niet!!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Als de bus áltijd te laat komt en je daardoor áltijd de trein in Deventer mist, ga je dan na een tijdje niet een bus eerder nemen?
quote:
Er gaat waarschijnlijk geen eerdere bus.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Samenvoegen partijen of samenwerken is wel een verschil!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onzin argument want in Nederland moet je sowieso een coalitie aan
Slechtquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef Caland het volgende:
Ik zet in op 40-45% voor BBB in Overijssel
Wat een wit clubje.quote:
Hier hetzelfde eigenlijkquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:15 schreef beantherio het volgende:
Ik ben niet bepaald fan van BBB maar tegelijkertijd vind ik het toch wel amusant dat een provinciale beweging de landelijke politiek terugfluit.
1.4 / 1.8 % voor CDAquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:16 schreef Caland het volgende:
Ik zet in op 40-45% voor BBB in Overijssel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |