Ja, en die trofee is ook niet verkeerd.quote:Op maandag 13 maart 2023 18:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Doet 'ie toch goed die Jean Todt, leuk beeldje erbij voor op de schoorsteenmantel.
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/0Y8KSAGTsz6nwpmYWX.Jcg--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTY0MA--/https://media.zenfs.com/e(...)4d7968801]afbeelding[/url] ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.
quote:Op maandag 13 maart 2023 19:53 schreef Tarado het volgende:
https://www.mercedesamgf1.com/news/a-letter-to-the-fans
A Letter to the FansOmdat de tenen pijn deden van het krommen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon het niet laten een traantje te laten.
Jeetje zeg, je zou door dit gebeuren vanuit de PR-afdeling denken dat Mercedes in Bahrain 18e en 19e werd op twee rondjes van de winnaar
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Mensen zoals ene L. Hamilton?quote:First, we won’t panic or make knee-jerk reactions. In a spotlight as fierce as F1, people are quick to point fingers, or look for scapegoats.
A Letter to the FansDe backlash is heerlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.
En de PR machine van Mercedes besluit spontaan maar op social media kanalen promo pics van Mick Schumacher te posten met "" smilies erbij, want ja knuffelbaar en sympathy points enzo.
Zo doorzichtig.![]()
A Letter to the FansMijn hemel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.
Heeft RBR (of welk ander team dan ook) ooit zo'n brief geschreven in de jaren dat na 1 race alweer bleek dat Mercedes het hele jaar vooraan ging rijden?
Maar goed, ik snap ook wel dat ze dit doen omdat ze die toxische LH-fans in hun achterban hebben die al een paar jaar elke F1-comment section online verzieken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 13-03-2023 22:28:54 ]Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
A Letter to the FansJezus, wat is dat voor een calimero brief johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Is dit echt? Holy moly, wat een triestigheid, zeg.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Mijn hemel!
Heeft RBR (of welk ander team dan ook) ooit zo'n brief geschreven in de jaren dat na 1 race alweer bleek dat Mercedes het hele jaar vooraan ging rijden?
Maar goed, ik snap ook wel dat ze dit doen omdat ze die toxische LH-fans in hun achterban hebben die al een paar jaar elke F1-comment section online verzieken.
Te triest voor woorden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat op de site van Mercedes: https://www.mercedesamgf1.com/news/a-letter-to-the-fans
A Letter to the FansSlechte winnaars en slechte verliezers..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.
Lekker blijven rijden in het midfield. Alonso lekker zwaaien van het jaar als ie Lewis op een ronde zet.
A Letter to the FansGodverdomme....hoe sneu is dit dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.
Het enige waar Mercedes dus kampioen in is, is het aannemen van de slachtofferrol."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
dit keer geen 4 jaar voorsprong gekregen op de ontwikkeling ( zoals in 2014 ) en nu lekker janken.....quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Godverdomme....hoe sneu is dit dan?
Het enige waar Mercedes dus kampioen in is, is het aannemen van de slachtofferrol.
Het kost Mercedes niets en ze hebben ook maar 1/3 van de aandelen dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:41 schreef Sabata het volgende:
het is dat Toto Wolff met eigen geld in dit team zit. want had de directie allang een motie ingeschoten om zo snel mogelijk met de F1 te stoppen. Dat gebeurde al na de eerste Grand Prix' waar Schumacher en Rosberg niet verder dan de middenmoot kwamen in 2010. Podiumplaatsen in China en Maleisië hebben hen toen gered. in de volgende jaren was het steeds het zelfde verhaal, directie Mercedes moest meermaals door Dieter Zetsche worden omgepraat het team niet te vroeg op te doeken. ze zijn niet alleen 'bang' voor social media fans en hun geroep. ze zijn banger dat Mercedes zelf zegt, tabee en de groeten, dit is veel te duur, oftewel we winnen niet dus wat doen we hier. Walther Röhrl kan er over meepraten toen Das Haus zich 48u voor de start van het wk rally 1981 uit het kampioenschap terugtrok omdat hij duidelijk had aangegeven dat ze in Monte Carlo niet gingen winnen.
Ik denk wel dat ze zich zorgen maken of het geen schade aan het merk toebrengt. "Das Beste oder nichts" is hun slogan toch? Op de 4e plek rijden strookt daar niet echt mee.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kost Mercedes niets en ze hebben ook maar 1/3 van de aandelen dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
Seizoen 2021 heeft al aardig wat schade aangericht aan het merk Mercedes vrees ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze zich zorgen maken of het geen schade aan het merk toebrengt. "Das Beste oder nichts" is hun slogan toch? Op de 4e plek rijden strookt daar niet echt mee.
ja, maar toen hadden ze de keus in de winter nog tussen doorgaan met zeropod of de red bull route. ze kozen voor de zeropod gebaseerd op de laatste races, en zitten er nu aan vast tot november. je kan nu niet je hele auto opnieuw ontwerpen met de budget cap restricties alleen de grootste problemen proberen aan te pakken. ze hebben de centen natuurlijk maar dan gaan ze niet even een miljoen over budget. dat wordt de honderd miljoen waar ze eerst zelf red Bull van hebben beschuldigd. en aan het van het seizoen lopen ze twee jaar achter en zitten in dezelfde inhaalrace die red bull steeds met hen uitvocht. en daarom kom ik weer bij de mindset van de Mercedes directie uit. Als er niet meer gewonnen rijden we voor joker rond de komende jaren tot 2026 wanneer de volgende concept switch komt. wil men daar in Stuttgart wel op wachten?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:13 schreef Tijn het volgende:
Ik snap trouwens weinig van de timing van de paniek bij Mercedes. Ze stonden er vorig jaar toch min of meer hetzelfde voor? Waarom is het nu opeens zo'n drama? En wat hadden ze dan verwacht, ze hebben praktisch dezelfde auto als vorig jaar. Beetje raar om daar wonderen van te verwachten.
Hebben ze Red Bull er van beschuldigd dat ze 100 miljoen over het budget zijn heen gegaan?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:33 schreef Sabata het volgende:
[..]
ja, maar toen hadden ze de keus in de winter nog tussen doorgaan met zeropod of de red bull route. ze kozen voor de zeropod gebaseerd op de laatste races, en zitten er nu aan vast tot november. je kan nu niet je hele auto opnieuw ontwerpen met de budget cap restricties alleen de grootste problemen proberen aan te pakken. ze hebben de centen natuurlijk maar dan gaan ze niet even een miljoen over budget. dat wordt de honderd miljoen waar ze eerst zelf red Bull van hebben beschuldigd. en aan het van het seizoen lopen ze twee jaar achter en zitten in dezelfde inhaalrace die red bull steeds met hen uitvocht. en daarom kom ik weer bij de mindset van de Mercedes directie uit. Als er niet meer gewonnen rijden we voor joker rond de komende jaren tot 2026 wanneer de volgende concept switch komt. wil men daar in Stuttgart wel op wachten?
Vorig jaar had de auto er een seconde in zitten die er overigens nooit uitkwam, dit jaar presteert de auto zoals verwacht en komt al meteen tekort, het zegt wel veel dat ze dachten dat het voldoende zou zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:13 schreef Tijn het volgende:
Ik snap trouwens weinig van de timing van de paniek bij Mercedes. Ze stonden er vorig jaar toch min of meer hetzelfde voor? Waarom is het nu opeens zo'n drama? En wat hadden ze dan verwacht, ze hebben praktisch dezelfde auto als vorig jaar. Beetje raar om daar wonderen van te verwachten.
Ja, ik snap echt niet wat ze nou denken daar bij Mercedes. Alsof de rest stil zit.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar had de auto er een seconde in zitten die er overigens nooit uitkwam, dit jaar presteert de auto zoals verwacht en komt al meteen tekort, het zegt wel veel dat ze dachten dat het voldoende zou zijn.
Ja heel vreemd hoe dat intern verkocht is, door dat TD vorig jaar en regelwijziging dit jaar hadden zij dus verwacht dat je weer zo'n beetje op het niveau van een jaar geleden zou zitten, dat is wel heel naief en betekent ook meteen dat zij dus niet die verloren downforce hebben terug gevonden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik snap echt niet wat ze nou denken daar bij Mercedes. Alsof de rest stil zit.
nee , ik zit op mijn telefoon te typen. daar had honderd miljoen miljard moeten staan. ik faal in een poging grappig te zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hebben ze Red Bull er van beschuldigd dat ze 100 miljoen over het budget zijn heen gegaan?
En het proefbalonnetje is alweer afgeschotenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:09 schreef Netsplitter het volgende:
Londen doet een nieuwe poging om een plekje op de Formule 1-kalender te bemachtigen. Onderdeel van de plannen tot herontwikkeling van de Royal Docks is de aanleg van een 5,8 kilometer lang stratencircuit waarop de GP van Londen verreden zou kunnen worden. Die race moet dan een aanvulling worden op de Britse GP, die jaarlijks op Silverstone wordt verreden.
https://nl.motorsport.com(...)tencircuit/10443306/
Top. Opflikkeren met die onzin.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En het proefbalonnetje is alweer afgeschoten
https://racingnews365.com(...)al-london-grand-prix
Er was zo veel interesse in de kaartjes dat de site van de organisatie de toeloop niet aan kon. Was vele gezeik over.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd hoe druk Silverstone wordt dit jaar met geen enkele Britse kanshebber.
Die komen toch wel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd hoe druk Silverstone wordt dit jaar met geen enkele Britse kanshebber.
Vast en zeker omdat Russell en Hamilton fantastisch presteren!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:09 schreef Netsplitter het volgende:
Londen doet een nieuwe poging om een plekje op de Formule 1-kalender te bemachtigen. Onderdeel van de plannen tot herontwikkeling van de Royal Docks is de aanleg van een 5,8 kilometer lang stratencircuit waarop de GP van Londen verreden zou kunnen worden. Die race moet dan een aanvulling worden op de Britse GP, die jaarlijks op Silverstone wordt verreden.
https://nl.motorsport.com(...)tencircuit/10443306/
complot modus aan: ja maar das de schuld van Hate Crime Abu Dhabi en Max Costcappen : complot modus uitquote:Op dinsdag 14 maart 2023 14:09 schreef DjVero het volgende:
[..]
Vast en zeker omdat Russell en Hamilton fantastisch presteren!
Het zijn wel petrolheads maar ook enorm verwende petrolheads en op het moment van kopen wisten ze uiteraard nog niet wat ze nu weten.quote:
Die komen boe roepen naar Max.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
A Letter to the FansHeb serieus hardop gelachen, wat is dit voor een soapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon een traantje niet laten.![]()
Nu bewijs je juist precies wat ze proberen te doen.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijkend naar de kijkcijfers hebben ze nog een hele lange weg te gaan voor het ook maar in de schaduw van de populariteit in Europa staat. Nederland alleen al steekt boven de hele VS uit.
Dit is gewoon dwars liggen om het dwars liggen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Spa is ook als stratencircuit begonnen.
Het verhaal over Spa klopt gewoonquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is gewoon dwars liggen om het dwars liggen.
Ja, klopt, maar van daar gaat de vergelijking ook meteen helemaal mank.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het verhaal over Spa klopt gewoon
mwah, veel gebouwen rond een circuit maken de baan niet direct een stratencircuit of weinig gebouwen dat het geen stratencircuit kan zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar van daar gaat de vergelijking ook meteen helemaal mank.
zelf kan ik Jeddah niet verdragen met al die blinde bochten, kwestie van tijd dat er een zwaar ongeluk gebeurd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nu bewijs je juist precies wat ze proberen te doen.
In Europa is er relatief gezien weinig groei (meer) mogelijk. De VS met 330+ miljoen inwoners heeft amper 1.5 miljoen kijkers per GP, terwijl in Nederland dat 1.8 miljoen is. Liberty is en blijft een bedrijf wat uit is op winst en dan is de keuze voor de VS 100% te verdedigen.
Verder zie ik natuurlijk ook miljoen miljard keer liever de GP van België dan dat neppe gedoe in Miami. Las Vegas vind ik dan wel weer een heel tof idee en ga ik pas over oordelen na de eerste GP.
Verder ook eens dat men moet stoppen met stratencircuits toevoegen ten kosten van echte circuits. Nu ben ik zelf niet zo'n fan sommige echte circuits zoals sommigen het wel zijn, maar alleen maar stratencircuits toevoegen word ik ook wel een beetje moe van. Blij dat Londen niet doorgaat.
Het is een wonder dat dat nog niet is gebeurd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zelf kan ik Jeddah niet verdragen met al die blinde bochten, kwestie van tijd dat er een zwaar ongeluk gebeurd.
Klopt, maar het is toch wel heel wat anders of je Spa hebt of de straten van Baku. Dat snap jij toch ook wel?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Spa is ook als stratencircuit begonnen.
Ze hebben het wel wat aangepast en veiliger gemaakt:quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zelf kan ik Jeddah niet verdragen met al die blinde bochten, kwestie van tijd dat er een zwaar ongeluk gebeurd.
Het gaat er om of het natuurlijke bochten in het landschap zijn in plaats van haakse bocht op haakse bocht.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar het is toch wel heel wat anders of je Spa hebt of de straten van Baku. Dat snap jij toch ook wel?
Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn dan
Eens. Denk dat ik met mijn post vooral "Monaco" in gedachten had. Baku levert soms ook prima races op eigenlijk. Monaco zit er eigenlijk ook alleen maar voor de historie, niet omdat het echt een leuke GP oplevert. Kans is groot dat de GP van Las Vegas leuker gaat worden en toch zal je mensen eerder of Las Vegas horen vallen. Als je dan hoort Londen wil ook dan denk ik eerder aan iets als Monaco dan echt een gaaf stratencircuit waar je een goede race gaat krijgen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het gaat er om of het natuurlijke bochten in het landschap zijn in plaats van haakse bocht op haakse bocht.
Maar een stratencircuit zoals Monaco heeft volop natuurlijke bochten terwijl Paul Ricard geen natuurlijke door het landschap gevormde bochten heeft maar toch erg uitdagend is.
Dus wat mij betreft zijn er in steden met hoogteverschillen best goede stratencircuits te maken. Maar omdat de kalender al vol zit moeten daarvoor andere circuits wijken. En dat zijn dan de traditionele Europese circuits want daar is het minste geld beschikbaar.
Roulettetafels langs het circuit, rien ne va plusquote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens. Denk dat ik met mijn post vooral "Monaco" in gedachten had. Baku levert soms ook prima races op eigenlijk. Monaco zit er eigenlijk ook alleen maar voor de historie, niet omdat het echt een leuke GP oplevert. Kans is groot dat de GP van Las Vegas leuker gaat worden en toch zal je mensen eerder of Las Vegas horen vallen. Als je dan hoort Londen wil ook dan denk ik eerder aan iets als Monaco dan echt een gaaf stratencircuit waar je een goede race gaat krijgen.
... maar goed, Las Vegas ga ik ook gewoon eerst even aankijken. Ik vind het wel wat hebben
Extra punten als het balletje op je rijdersnummer valtquote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Roulettetafels langs het circuit, rien ne va plus
Nummer 81 van Piastri staat zelfs niet eens op de bingokaartquote:Op dinsdag 14 maart 2023 23:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Extra punten als het balletje op je rijdersnummer valt
Fiches pakken voor extra boostquote:Op dinsdag 14 maart 2023 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nummer 81 van Piastri staat zelfs niet eens op de bingokaart
Fiche-boost ipv Fan-boost!quote:
Nou nog hopen dat-ie het nu wel daadwerkelijk een hele race volhoudt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Starflyer het volgende:
En de eerste grid penalty is een feit. Leclerc neemt een derde Energy Store.
[ twitter ]
Wel aardig van ze dat ze hun fans nu wat eerder al laten weten dat ze nergens meer op hoeven te hopen.quote:
Toto deed dat ook al. Zou dat strategie zijn? Dan kan het dus alleen maar meevallen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel aardig van ze dat ze hun fans nu wat eerder al laten weten dat ze nergens meer op hoeven te hopen.
Welnee, hiermee zorgen ze er ook voor dat ik iets minder uitgelachen wordt voor mijn voorspelling dat Ferrari op de vierde plek in het constructeurskampioenschap gaat eindigen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:20 schreef Tokus het volgende:
[..]
Toto deed dat ook al. Zou dat strategie zijn? Dan kan het dus alleen maar meevallen.
Ja, 100% dat het strategie is. Nu al lat dusdanig laag leggen dat alles vanaf nu mee kan gaan vallen en ze kunnen laten zien dat ze een lijn omhoog te pakken hebben. In ieder geval bij Mercedes is echt niks toevallig. Ferrari is gewoon een bende, maar bij Mercedes gaat er echt geen persbericht, interview of tweet de wereld in zonder bijbedoelingen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:20 schreef Tokus het volgende:
[..]
Toto deed dat ook al. Zou dat strategie zijn? Dan kan het dus alleen maar meevallen.
Anders moeten alle bruggen in Jeddah beveiligd worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou nog hopen dat-ie het nu wel daadwerkelijk een hele race volhoudt.
Jammer want hij leek me toch wel de uitdager op snelheid van de Red Bulls en zelfs Verstappen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Meh, zo blijft er steeds minder ruimte voor Spa overquote:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Dit kan echt niet, wat een clownsteam is Ferrari toch ookquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt weer een korte Q3quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer want hij leek me toch wel de uitdager op snelheid van de Red Bulls en zelfs Verstappen.
Memes kunnen weer uit de kast komend weekend.quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:10 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dit kan echt niet, wat een clownsteam is Ferrari toch ook
Dat denk ik wel maar de toegestane aantallen van onderdelen zijn per dit seizoen ook weer verlaagd, waar er voorheen 3 ES gebruikt mochten zijn dat er nu 2. Motoren nu 3 van 4 etc. etc.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:21 schreef beantherio het volgende:
Is dit eigenlijk de eerste keer dat een rijder gelijk al in de 2e race een grid penalty krijgt voor het overschrijden van aantal gebruikte componenten? Ik kan me geen eerder geval herinneren.
Met dit er nog bij zou hij nog in staat zijn om bij Haas te tekenenquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Waren het al niet 3 motoren? Of was het 3x wisselen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat denk ik wel maar de toegestane aantallen van onderdelen zijn per dit seizoen ook weer verlaagd, waar er voorheen 3 ES gebruikt mochten zijn dat er nu 2. Motoren nu 3 van 4 etc. etc.
Als je een onderdeel maar 2x mag gebruiken zonder een gridstraf te krijgen, ga ik er vanuit dat zo’n onderdeel normaal gesproken wel een half seizoen meegaat. Heeft Leclerc dan 2x een Aldi-model gehad ofzo?quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat denk ik wel maar de toegestane aantallen van onderdelen zijn per dit seizoen ook weer verlaagd, waar er voorheen 3 ES gebruikt mochten zijn dat er nu 2. Motoren nu 3 van 4 etc. etc.
Tja, als je de bedrading, dat was althans het verhaal, niet goed aanlegt....quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je een onderdeel maar 2x mag gebruiken zonder een gridstraf te krijgen, ga ik er vanuit dat zo’n onderdeel normaal gesproken wel een half seizoen meegaat. Heeft Leclerc dan 2x een Aldi-model gehad ofzo?
Laat wel zien dat de Ferrari een echte Italiaanse auto met ditto betrouwbaarheid is. Meteen een opsteker voor MB, dit weekend iig een rijder minder die voor ze zit.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als je de bedrading, dat was althans het verhaal, niet goed aanlegt....
Het lag schijnbaar niet aan het onderdeel an sich.
Mjah, kunnen ze toch wel 6e wordenquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:09 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Laat wel zien dat de Ferrari een echte Italiaanse auto met ditto betrouwbaarheid is. Meteen een opsteker voor MB, dit weekend iig een rijder minder die voor ze zit.
Hebben ze monteurs van AnsaldoBreda ingehuurd?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als je de bedrading, dat was althans het verhaal, niet goed aanlegt....
Het lag schijnbaar niet aan het onderdeel an sich.
Dat is niet anders dan vorig jaar. Uit de Sporting Regulations van 2022:quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En die van 2023:quote:Unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 2428.4 below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than three (3) engines (ICE), three (3) motor generator units-heat (MGU-H), three (3) turbochargers (TC), two (2) energy stores (ES), two (2) control electronics (CE), three (3) motor generator units-kinetic (MGU-K) and eight (8) of each of the four (4) elements constituting a set of Engine exhaust systems during a Championship. For the purpose of this article a set of Engine exhaust systems is deemed to comprise the following four (4) elements: primaries LHS, primaries RHS, secondary LHS and secondary RHS
quote:Unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 28.4 below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than three (3) engines (ICE), three (3) motor generator units-heat (MGU-H), three (3) turbochargers (TC), two (2) energy stores (ES), two (2) control electronics (CE), three (3) motor generator units-kinetic (MGU-K) and eight (8) of each of the four (4) elements constituting a set of Engine exhaust systems during a Championship. For the purpose of this article a set of Engine exhaust systems is deemed to comprise the following four (4) elements: primaries LHS, primaries RHS, secondary LHS and secondary RHS.
Ferrari heeft al decennia problemen met het tectyleren van de lassen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hebben ze monteurs van AnsaldoBreda ingehuurd?
CE, niet energy storequote:Op woensdag 15 maart 2023 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Wat was dat dan voor een gezeik?quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:24 schreef Tijn het volgende:
Tja, is-ie echt ziek, of is-ie het gezeik van vorig jaar niet vergeten en wil-ie daarom zo weinig mogelijk dagen in Saudie-Arabië zijn?
Vorig jaar had je die raketaanvallen op Aramco. De coureurs hebben toen vergaderd en wilden eigenlijk niet racen, tot de Saudische regering ze vertelde dat ze dan wel eens problemen kunnen gaan krijgen om het land te kunnen verlaten. Vrij grimmige situatie was dat toen.quote:
O dat, lijkt me niet dan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar had je die raketaanvallen op Aramco. De coureurs hebben toen vergaderd en wilden eigenlijk niet racen, tot de Saudische regering ze vertelde dat ze dan wel eens problemen kunnen gaan krijgen om het land te kunnen verlaten. Vrij grimmige situatie was dat toen.
Vraag me nog altijd af welke druk de FOM op ze uitgeoefend heeft om ze dit jaar terug te laten keren... Seb is wat dat betreft de enige met verstand.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar had je die raketaanvallen op Aramco. De coureurs hebben toen vergaderd en wilden eigenlijk niet racen, tot de Saudische regering ze vertelde dat ze dan wel eens problemen kunnen gaan krijgen om het land te kunnen verlaten. Vrij grimmige situatie was dat toen.
Het lijkt je niet dat Max echt ziek is, of het lijkt je niet dat dat gedoe van vorig jaar iets te maken heeft met z'n buikgriep?quote:
Ik denk dat hij buikgriep had, zo'n dag meer of minder maakt weinig uit qua veiligheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt je niet dat Max echt ziek is, of het lijkt je niet dat dat gedoe van vorig jaar iets te maken heeft met z'n buikgriep?
tussen de plebs zitten als je een eigen jet hebt...quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:53 schreef THEFXR het volgende:
zou hij met zijn prive jet komen of gewoon 1ste class lijnvlucht?
je weet het nooit, dadelijk leggen ze beslag op dat ding, omdat je het net even niet volgens hun regels doet?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:57 schreef Questular het volgende:
[..]
tussen de plebs zitten als je een eigen jet hebt...
Zo dom zijn ze ook weer niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je weet het nooit, dadelijk leggen ze beslag op dat ding, omdat je het net even niet volgens hun regels doet?
Wat is het registratienummer van die jet, dan hou ik het morgen in de peiling op Flightradar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:53 schreef THEFXR het volgende:
zou hij met zijn prive jet komen of gewoon 1ste class lijnvlucht?
PH-DTFquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat is het registratienummer van die jet, dan hou ik het morgen in de peiling op Flightradar.
Dat geloof ik niet dat ie DTF heetquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
PH-DTF
https://twitter.com/VerstappenJet
Wat is er met DTF dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet dat ie DTF heet
Maar het is dus echt waar![]()
chat-afkortinkje op tinder:quote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
chat-afkortinkje op tinder:
dtf?
Down to fuck? / Wil je neuken?
En in het uitgaansleven de moderne vervanger van: Ga je mee voor een kopje koffie?
Ah, thanks!quote:
Jersey shorequote:Op donderdag 16 maart 2023 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
chat-afkortinkje op tinder:
dtf?
Down to fuck? / Wil je neuken?
En in het uitgaansleven de moderne vervanger van: Ga je mee voor een kopje koffie?
Hamilton kan het zich veroorloven om geen ene reet meer te geven.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
Hamilton heeft gelijk. Helaas is hij de enige die zijn bek durft open te trekken
Hij heeft gelijk inderdaadquote:op Lewis Hamilton na maakt niemand zich er druk. ,,Als ik hier niet zou zijn, zou iedereen hier zijn zonder mij.”
Nu zijn ze er allemaal zonder mij. Misschien moet ik ook eens een statement naar de pers sturen.quote:,,Als ik hier niet zou zijn, zou iedereen hier zijn zonder mij.”
Yeah, you know what? We didn't listen to you.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
Hamilton heeft gelijk. Helaas is hij de enige die zijn bek durft open te trekken
Die smiley is precies mijn gezicht op dit moment.quote:
Ik zie het. Geen idee hoe ik dat hier krijg. Ik krijg een foutmelding als ik de link invoer.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Op instagram heeft Hamilton idd geplaatst dat ze weg is.
Dat is idd kapot.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het. Geen idee hoe ik dat hier krijg. Ik krijg een foutmelding als ik de link invoer.
Ah, vandaar. Thanks!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is idd kapot.
She's going to take the next steps to pursue her dreams staat er.
Die is er natuurlijk ook een keer klaar mee om met dat stepje achter Lewis aan te blijven rennen.quote:
Lewis zijn rug jaquote:
Dus naar Red Bullquote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is idd kapot.
Ze heeft de eerste race van het seizoen aangekeken en vond het wel welletjes. Die ziet het niet zitten dit seizoen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:46 schreef Rianne84 het volgende:
Haar werk zal sinds 2021 ook wel veranderd zijn.
En je zit ook nog in het verkeerde topicquote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik schakel net in, is het klaar.
Ze heeft zelf ook een bericht op Instagram gezet.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze heeft de eerste race van het seizoen aangekeken en vond het wel welletjes. Die ziet het niet zitten dit seizoen.![]()
Ben wel benieuwd of er meer aan de hand is.
Ook dat nog eens.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En je zit ook nog in het verkeerde topic
Tuurlijk, opeens na de eerste race van het seizoen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit is niet wat Toto gezegd heeft, als je de reacties leest.quote:
Tuurlijk, zij verdiende vast belachelijk goed en vond het blijkbaar ook prima. Enige wat ik zeg is dat ik het er echt niet leuk uit vond zien. In combinatie met zijn verhaal over gelijkheid, vrouwen, kleur, ras dit dat vond ik het al helemaal niet passen, maar goed dat is meer mijn kijk er opquote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:36 schreef daNpy het volgende:
En toch is ze een professional die prima haar eigen keuzes kan maken. Als het haar niet beviel, had ze het niet gedaan (of eerder gestopt).
Ik denk omdat het 'm gevraagd werd.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom zou Toto zich daarover uitlaten?
Angela stond toch niet op de loonlijst van Mercedes?
In Saudi-Arabië is dat geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:53 schreef Evenstar het volgende:
Zal vast wel iets zijn gebeurd en natuurlijk gaan wij daar nooit achter komen.Het is in ieder geval apart dat het opeens na de eerste GP afgelopen is. Angela moet dan uit het niets een geweldig aanbod hebben gehad waar ze geen nee tegen kon zeggen? Maakt ook niet uit. Ook niet eerlijk om net te doen alsof Lewis haar heeft weggestuurd. Wij weten het gewoon niet.
.... ben in ieder geval blij om haar niet meer te zien. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien. Ja, ik weet dat ze goed betaald kreeg, maar toch het was zo verschrikkelijk slaafs. Als het niet Lewis met een blonde vrouw was geweest maar Max met een gekleurd persoon was de wereld te klein als zij een sprintje moest trekken met 3 tassen om, terwijl Max op zijn stepje zat te crossen.
Of naar het showbizz topic van F1.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:25 schreef franklop het volgende:
Lekker belangrijk zegSoms wordt er wel eens afscheid genomen van begeleiding en soms niet. Soms zit er een reden bij en meestal krijg je de officiële reden niet te horen.
Nu weer door naar het echte werk
Dat ja. Twee opties, of er is iets voorgevallen of ze heeft een offer you can’t refuse gehad. Anders stop je niet na 1 wedstrijd.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:53 schreef Evenstar het volgende:
Zal vast wel iets zijn gebeurd en natuurlijk gaan wij daar nooit achter komen.Het is in ieder geval apart dat het opeens na de eerste GP afgelopen is. Angela moet dan uit het niets een geweldig aanbod hebben gehad waar ze geen nee tegen kon zeggen? Maakt ook niet uit. Ook niet eerlijk om net te doen alsof Lewis haar heeft weggestuurd. Wij weten het gewoon niet.
.... ben in ieder geval blij om haar niet meer te zien. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien. Ja, ik weet dat ze goed betaald kreeg, maar toch het was zo verschrikkelijk slaafs. Als het niet Lewis met een blonde vrouw was geweest maar Max met een gekleurd persoon was de wereld te klein als zij een sprintje moest trekken met 3 tassen om, terwijl Max op zijn stepje zat te crossen.
Grensoverschrijdend gedrag?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ja. Twee opties, of er is iets voorgevallen of ze heeft een offer you can’t refuse gehad. Anders stop je niet na 1 wedstrijd.
Och of Max gaat een leuke inhaalrace doen en dan is op het podium komenquote:
Die race is toch pas om 18:00?quote:
Helemaal vergetenquote:Op zondag 19 maart 2023 13:43 schreef daNpy het volgende:
Leclerc krijgt gridstraffen he. Die zie ik minder ver naar voren komen als Verstappen.
Zal wel weer de tactisch extra lange pitstop krijgen, Toto heeft de hele week al excuses aan HAM moeten maken, zal wel geen zin hebben om dat nog een keer te moeten doenquote:Op zondag 19 maart 2023 16:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Russel dan maar alhoewel ik daar niks mee heb. Behalve dat het leuk
is als hij voor Hamilton eindigt
Dat denk ik ook. Maar Max kennende kan-ie het ook niet laten om eruit te halen wat erin zit. Toch zit je anders in het seizoen als je het vertrouwen hebt dat je het ergens anders wel kan winnen als het niet zo tegen zit, dus dan hoef je ook geen gekke risico's te nemen inderdaad.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:01 schreef daNpy het volgende:
Al denk ik dat Verstappen een top 10 zal accepteren, er zijn nog veel veel races te gaan, de Red Bull is de snelste, Ferrari is al aan het ferrarien en Perez kan ie ook makkelijk hebben. Geen reden om onnodige risicos te nemen en te pushen.
Hij zal voor de winst gaan net als altijd, maar daarvoor geen risicos nemen die nare consequenties hebben. Beter 8 punten als geen.quote:Op zondag 19 maart 2023 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar Max kennende kan-ie het ook niet laten om eruit te halen wat erin zit. Toch zit je anders in het seizoen als je het vertrouwen hebt dat je het ergens anders wel kan winnen als het niet zo tegen zit, dus dan hoef je ook geen gekke risico's te nemen inderdaad.
Maar niet 'shocking', right....?quote:
SPOILER: :XOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 20-03-2023 00:32:10 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Hij is dan ook niet de officiële reserve. Hij is meer de rijder voor demo's en zo. Alleen als de reserves niet kunnen zal hij er bij zijn. En de reserves zijn Lawson, Hauger en Maloney.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:32 schreef Rnie het volgende:
Waar is Ricciardo? Normaliter zie je soms shots van reserve drivers tijdens vrije trainingen. Ik heb dit seizoen nog geen enkel shot van hem gezien.
De 6e rijder, want hij wil geen tweede zijnquote:Op zondag 19 maart 2023 22:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij is dan ook niet de officiële reserve. Hij is meer de rijder voor demo's en zo. Alleen als de reserves niet kunnen zal hij er bij zijn. En de reserves zijn Lawson, Hauger en Maloney.
https://www.motorsport.co(...)ackup-2023/10437681/
Hij zou er niet elke wedstrijd bij zijn.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:32 schreef Rnie het volgende:
Waar is Ricciardo? Normaliter zie je soms shots van reserve drivers tijdens vrije trainingen. Ik heb dit seizoen nog geen enkel shot van hem gezien.
In Melbourne zullen ze hem wel naar voren schuiven.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij zou er niet elke wedstrijd bij zijn.
Hoofdtribune?quote:Op maandag 20 maart 2023 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In Melbourne zullen ze hem wel naar voren schuiven.
Is er in Adelaide niet een evenement komend weekend waar hij aan mee doet in een Red Bull? Ik dacht zoiets gelezen te hebben.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In Melbourne zullen ze hem wel naar voren schuiven.
Ik heb wel gelezen dat Bottas acte de presence geeft op het Adelaide Motorsport festival. Hij gaat dan in een V8 Supercar rijden. Zelf nog niets over Ricciardo gezien.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is er in Adelaide niet een evenement komend weekend waar hij aan mee doet in een Red Bull? Ik dacht zoiets gelezen te hebben.
Ja dat zal het geweest zijn.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb wel gelezen dat Bottas acte de presence geeft op het Adelaide Motorsport festival. Hij gaat dan in een V8 Supercar rijden. Zelf nog niets over Ricciardo gezien.
Zo zit hij in elkaar. Idem met de race in Mexico waar hij bij voorbaat al publiekelijk zich ging afvragen of hij Max voor moest laten als hij op P1 reed. Het was wel zijn thuis race, etc, emotie, gevoelens, blablabla.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:14 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind dit berichtje eigenlijk schokkender https://www.formule1.nl/n(...)a-de-eerste-bochten/
Perez krijgt nare trekjes en dat gaat sfeer daar echt niet ten goede komen, want Max gaat dit soort dingen niet pikken. Je kan als Perez toch ook gewoon zeggen wij hebben er voor gestreden en Max heeft gewonnen, volgende ronde weer? Waarom nu zo lopen doen en alle Lewis/Mercedes fans of Max haters meteen achter je proberen te krijgen?
Die lui steken morgen een dikke dolk in je rug als Lewis weer een beetje mee kan doen. Echt jammer.
Maakt allemaal niet zoveel uit, nu is is het nog wat actueel mede omdat de andere teams het af laten weten maar het lijkt me stug dat het puntverschil bij de op een na laatste race nog steeds 1 punt is. Al zullen er vrij veel 1-2's volgen want met deze auto lukt het Checo ook nog wel om 2e te blijven.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo zit hij in elkaar. Idem met de race in Mexico waar hij bij voorbaat al publiekelijk zich ging afvragen of hij Max voor moest laten als hij op P1 reed. Het was wel zijn thuis race, etc, emotie, gevoelens, blablabla.
Dat Max voor een WK vocht en hij nog niet de helft van de punten had, was totaal niet van belang. Laat staan dat hij uberhaupt op P1 zou komenVoor iemand die zo weinig heeft gepresteerd in -toen- 11 jaar, toch een beetje teveel ego.
Valtteri Perez of Checo Bottas, wat klinkt er leuker?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet zoveel uit, nu is is het nog wat actueel mede omdat de andere teams het af laten weten maar het lijkt me stug dat het puntverschil bij de op een na laatste race nog steeds 1 punt is. Al zullen er vrij veel 1-2's volgen want met deze auto lukt het Checo ook nog wel om 2e te blijven.
Max is faster than youquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Valtteri Perez of Checo Bottas, wat klinkt er leuker?
Klopt maar je wil natuurlijk wel op je tweede man kunnen vertrouwen. Bij Perez kan dat niet echt imo, Maargoed een seizoen als 2021 zie ik met deze autos niet gebeuren iddquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet zoveel uit, nu is is het nog wat actueel mede omdat de andere teams het af laten weten maar het lijkt me stug dat het puntverschil bij de op een na laatste race nog steeds 1 punt is. Al zullen er vrij veel 1-2's volgen want met deze auto lukt het Checo ook nog wel om 2e te blijven.
Moet 'ie vooral doen. Een getergde Verstappen gaat nog minstens een tiende per ronde sneller.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:47 schreef DjVero het volgende:
Perez probeert een Rosbergje te doen: mindgames spelen, want op de baan gaat het hem never-nooit-niet lukken.
Een getergde Verstappen gaat VERSTAMPEN!quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Moet 'ie vooral doen. Een getergde Verstappen gaat nog minstens een tiende per ronde sneller.
Die 2e man is alleen 2e man wanneer er nog andere concurrenten zijn. Maar aangezien die er niet zijn is die 2e man eigenlijk gewoon de dichtst bij zijnde concurrent voor de wereldtitel. Ook al geloof ik totaal niet in zijn kansen, het team moet hem wel voor zijn kans laten gaan. En ik verwacht dat na 10 races het gat al bijna onoverbrugbaar is omdat Perez, tenzij er gekke dingen gebeuren bij Verstappen, nooit Verstappen zal verslaan op racepace. Anders dan Rosberg, die van de 10 races 3 of 4 keer Hamilton kon verslaan. Als die laatste dan net wat meer pech heeft dan kom je in de buurt. Maar dat kan Perez niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar je wil natuurlijk wel op je tweede man kunnen vertrouwen. Bij Perez kan dat niet echt imo, Maargoed een seizoen als 2021 zie ik met deze autos niet gebeuren idd
Vind wel dat hij zich gewoon mag uitspreken dat hij Champ wil worden, is niks mee en heeft Rosberg ook weleens gedaan.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die 2e man is alleen 2e man wanneer er nog andere concurrenten zijn. Maar aangezien die er niet zijn is die 2e man eigenlijk gewoon de dichtst bij zijnde concurrent voor de wereldtitel. Ook al geloof ik totaal niet in zijn kansen, het team moet hem wel voor zijn kans laten gaan. En ik verwacht dat na 10 races het gat al bijna onoverbrugbaar is omdat Perez, tenzij er gekke dingen gebeuren bij Verstappen, nooit Verstappen zal verslaan op racepace. Anders dan Rosberg, die van de 10 races 3 of 4 keer Hamilton kon verslaan. Als die laatste dan net wat meer pech heeft dan kom je in de buurt. Maar dat kan Perez niet.
Ik ben nog steeds niet zo onder indruk van hem, denk ook dat hij de minste coureur is van de topteams, de auto is wel beter dan vorig jaar en de afstand met de rest groter, dus waarschijnlijk meer P2's voor hem mits het bij hem en Verstappen heel blijft.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het wordt interessant wanneer PER een keer op Pole staat en VER als 2e.
Nu kon Perez zich best redelijk handhaven maar er zat er een inhaalrace van Verstappen tussen, voor ze 1 en 2 lagen.
Nog een interessante situatie is wanneer Perez zich wat verder achterin kwalificeert. Rijdt hij dan ook zo door naar de 2e positie in de race?
Vorig jaar kon hij dat niet. Als dat nu wel lukt is dat ook een signaal dat de auto hem nu beter ligt.
Dit soort gevallen geven hem de kans om te laten zien aan het RB-team wat hij kan.
Oh dat mag hij zeker en het zou gek zijn als die dat niet doet. Dat vond ik ook zo bij Bottas.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vind wel dat hij zich gewoon mag uitspreken dat hij Champ wil worden, is niks mee en heeft Rosberg ook weleens gedaan.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:27 schreef Evenstar het volgende:
Het is nog maar de 2e GP en Perez is aan al het liegen om Max-haters en Lewis-fans achter zich te krijgen. Dat kan echt een groot probleem worden als hij nog een paar GP's bij kan blijven.
Ja, dat is waar natuurlijk. Aston Martin of Ferrari moeten wel iets aardig verbeteren om in de buurt te komen van de Red Bull en tot die tijd is geen 2e man nodig.quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die 2e man is alleen 2e man wanneer er nog andere concurrenten zijn. Maar aangezien die er niet zijn is die 2e man eigenlijk gewoon de dichtst bij zijnde concurrent voor de wereldtitel.
Nee klopt, het is prima dat hij WK wil worden, dat willen ze uiteraard allemaal. In de realiteit moet Perez het opnemen tegen iemand die een flink stuk sneller is als hijquote:Ook al geloof ik totaal niet in zijn kansen, het team moet hem wel voor zijn kans laten gaan. En ik verwacht dat na 10 races het gat al bijna onoverbrugbaar is omdat Perez, tenzij er gekke dingen gebeuren bij Verstappen, nooit Verstappen zal verslaan op racepace. Anders dan Rosberg, die van de 10 races 3 of 4 keer Hamilton kon verslaan. Als die laatste dan net wat meer pech heeft dan kom je in de buurt. Maar dat kan Perez niet.
Waar doel je precies op? En welk probleem veroorzaakt dat voor wie?quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:27 schreef Evenstar het volgende:
Het is nog maar de 2e GP en Perez is aan al het liegen om Max-haters en Lewis-fans achter zich te krijgen. Dat kan echt een groot probleem worden als hij nog een paar GP's bij kan blijven.
Je hebt gemist dat hem verteld is dat ie mocht pushen, maar dat hij in de laatste ronde de eerste sector zelf verprutste? En dat hij dus boos is dat Max de FL heeft en daarmee op 1 staat in het WK?quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waar doel je precies op? En welk probleem veroorzaakt dat voor wie?
Oh dat..quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat hem verteld is dat ie mocht pushen, maar dat hij in de laatste ronde de eerste sector zelf verprutste? En dat hij dus boos is dat Max de FL heeft en daarmee op 1 staat in het WK?
Oftewel, in plaats van in de spiegel te kijken (ik heb die ronde verprutst), is het "Max mocht niet pushen"
Dat ie bij kan blijven is op het scoreboard na 2 hele races inderdaad een "feit". Dat Max daarvoor een kapotte auto moest hebben ook.
Niet helemaal, Max ging de laatste ronde pas voluit en deed daar een 1:31:906. Die 32,6 waren de target 33 + 0,4.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Oh dat..
Dat lag volgens mij toch iets anders.
Beide rijders was gevraagd om 33.0 te rijden. Dat is minstens 10x zo op tv te horen geweest.
Maar Max zei nooit wat terug toen er om confirmation gevraagd werd.
Checo vroeg op een bepaald moment Max nog steeds 33.0 reed. Toen zei zijn engineer, He had a 32.6
Checo waarom ??
Engineer: Free to Push
Dus mijns inziens kwam Checo er door hardnekkig door te vragen er pas later achter dat Max al wel meerdere rondes pushte voor de FL.
Hij ging dat toen ook doen maar dat lukte hem inderdaad niet.
Net zo goed had Max ook meerdere pogingen nodig om aan zijn snelste ronde te komen.
In die zin van dat ik denk dat Perez zich gaat misdragen en wij een situatie gaan krijgen zoals tussen Hamilton en Rosberg.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waar doel je precies op? En welk probleem veroorzaakt dat voor wie?
Want dat hij 'bij kan blijven' lijkt tot nu toe een feit.
Hij kan WK worden als Max langdurig ziek wordt (of erger) en/of enorm veel uitvalt (en hij niet) en de Aston Martin niet sneller wordt, want dan wordt Alonso WKquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In die zin van dat ik denk dat Perez zich gaat misdragen en wij een situatie gaan krijgen zoals tussen Hamilton en Rosberg.
Met bij weten te blijven bedoel ik vooral in de WK-stand. Perez zou in principe al snel tegen een achterstand op moeten lopen, want Max is, onder normale omstandigheden, gewoon sneller. Hij heeft het al in zijn bol na de tweede GP, terwijl hij nu al jarenlang een paar tienden achter Max staat. Ik zie niet waarom dat dit jaar anders moet zijn.
Dit klopt niet helemaal. Checo kreeg te horen dat hij mocht pushen, terwijl Max met moeite de snelste tijd uit GP moest trekken. Max kreeg, misschien indirect, te horen dat hij niet moest pushen voor de snelste tijd.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Oh dat..
Dat lag volgens mij toch iets anders.
Beide rijders was gevraagd om 33.0 te rijden. Dat is minstens 10x zo op tv te horen geweest.
Maar Max zei nooit wat terug toen er om confirmation gevraagd werd.
Checo vroeg op een bepaald moment of Max nog steeds 33.0 reed. Toen zei zijn engineer, He had a 32.6
Checo waarom ??
Engineer: Free to Push
Dus mijns inziens kwam Checo er door hardnekkig door te vragen er pas later achter dat Max al wel meerdere rondes pushte voor de FL.
Hij ging dat toen ook doen maar dat lukte hem inderdaad niet.
Net zo goed had Max ook meerdere pogingen nodig om aan zijn snelste ronde te komen.
Dit bedoel ik dus. Perez begint nu al onzin te verkopen. Hij moet gewoon zijn rondjes rijden en de snelste ronde pakken als hij dat kan en niet om cadeautjes gaan vragen, zoals vorig jaar in Mexico, voordat er nog maar één rondje was gereden. Waarom zou Max cadeautjes gaan uitdelen in die situaties?quote:He knew that Max was going to have a crack at it, and Checo gave it up after the first couple of turns. He was already a tenth and a half down, and then you saw him back out of it.
Het gaat er niet om of Max cadeautjes moet uitdelen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal. Checo kreeg te horen dat hij mocht pushen, terwijl Max met moeite de snelste tijd uit GP moest trekken. Max kreeg, misschien indirect, te horen dat hij niet moest pushen voor de snelste tijd.
Horner heeft achteraf ook gezegd dat Perez ook voor de snelste tijd ging in de laatste ronde, maar het heeft afgebroken na de eerste paar bochten, omdat hij niet snel genoeg was.
[..]
Dit bedoel ik dus. Perez begint nu al onzin te verkopen. Hij moet gewoon zijn rondjes rijden en de snelste ronde pakken als hij dat kan en niet om cadeautjes gaan vragen, zoals vorig jaar in Mexico, voordat er nog maar één rondje was gereden. Waarom zou Max cadeautjes gaan uitdelen in die situaties?
Heb ik je net gezegd:quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of Max cadeautjes moet uitdelen.
Het gaat er om dat Checo te kennen was gegeven dat er teamorders waren voor beide om 33.0 te rijden.
Dat was ook zo maar Max hield zich daar niet aan.
Toen ging hij ook pushen maar had veel minder ronden en moest daarbij ook nog steeds zijn batterij opladen om überhaupt een kans te maken.
Vandaar zijn uitspraak dat hij niet mocht pushen en dat Max het wel deed.
Dat is dus geen leugen. Daar gaat het om.
Checo liegt wel. In de transcriptie is hem gezegd "free to push". Hij kan of geen Engels of wil niet toegeven omdat ie zelf fouten maakte.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet helemaal, Max ging de laatste ronde pas voluit en deed daar een 1:31:906. Die 32,6 waren de target 33 + 0,4.
Ook zei Checos engineer "you're fee to push", Max was niet free to push ivm de aandrijfas, maar deed dat toch. Hij wilde dat punt en in tegenstelling tot Checo, verneukte hij het niet.
Jij baseert alles op die laatste ronde.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb ik je net gezegd:
[..]
Checo liegt wel. In de transcriptie is hem gezegd "free to push". Hij kan of geen Engels of wil niet toegeven omdat ie zelf fouten maakte.
Dat feiten verdraaien om maar lekker tegendraads te kunnen zijn heb ik wel genoeg van gezien hier. Dit is je eigen invulling die aantoonbaar onjuist is en is onnodig polariserend.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jij baseert alles op die laatste ronde.
Maar Perez (en Max ook) is gewoon duidelijk gezegd om niet te pushen, ze wilden Max zelf niet eens de snelste rondetijd zeggen.
Dat dit niet pushen later werd ingetrokken (omdat Max z'n eigen zin deed) maakt het nog geen leugen dat het eerst verboden werd.
Ze kregen beide 33.0 te horen, Max reed 32.6 en toen kreeg Perez ook 32.6 te horen. Perez ging toen meteen zeuren waarom ze aan het pushen waren (we do not need this guys). Hij wilde dus gewoon niet dat Max ging pushen. Dat is toch vragen om cadeaus? Dit was 8 ronden voor het einde, dus toen wist hij al dat Max niet 33.0 reed, maar 32.6 en geen cadeaus ging geven.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar Perez (en Max ook) is gewoon duidelijk gezegd om niet te pushen, ze wilden Max zelf niet eens de snelste rondetijd zeggen.
Dat dit niet pushen later werd ingetrokken (omdat Max z'n eigen zin deed) maakt het nog geen leugen dat het eerst verboden werd.
Exact dit.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:29 schreef Evenstar het volgende:
Perez wist met 8 ronden te gaan dat Max aan het pushen was en met 6 ronden te gaan kreeg hij te horen dat hij mocht pushen. Als je in die 6 ronden je batterij niet kan opladen en je dusdanig kan positioneren dat je in de laatste ronde een FL kan pakken dan moet je je toch echt afvragen wat je fout doet en niet gaan huilen, echt heel simpel.
Dat stukje klopt wel. Zowel Max als Perez kregen 33.0 te horen, Perez deed dat netjes, maar Max deed een paar ronden lang 32.6 waarna Perez ook 32.6 te horen kreeg en toen nog vroeg waarom ze eerste 33.0 zeiden, terwijl Max 32.6 deed. GP riep echt een paar keer Max 33.0, 33.0 Max ... Max 33.0 please confirm.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:34 schreef Nattekat het volgende:
Max heeft trouwens in de laatste 6-7 rondes gewoon in de 33ers gereden, dus ik weet ook niet helemaal waar dat andere sprookje vandaan komt
Dat is verzonnen alsof max 7 rondes gaat pushen. Wat tamelijk dom zou zijn, want de laatste ronde is theoretisch snelste en dan zou je batterij dus leeg zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:34 schreef Nattekat het volgende:
Max heeft trouwens in de laatste 6-7 rondes gewoon in de 33ers gereden, dus ik weet ook niet helemaal waar dat andere sprookje vandaan komt
Dat was veel eerder in de race al.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat stukje klopt wel. Zowel Max als Perez kregen 33.0 te horen, Perez deed dat netjes, maar Max deed een paar ronden lang 32.6 waarna Perez ook 32.6 te horen kreeg en toen nog vroeg waarom ze eerste 33.0 zeiden, terwijl Max 32.6 deed. GP riep echt een paar keer Max 33.0, 33.0 Max ... Max 33.0 please confirm.
Ja, sorry las je bericht verkeerd, had een ninja edit gedaan, maar te laatquote:Op woensdag 22 maart 2023 21:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was veel eerder in de race al.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, sorry las je bericht verkeerd, had een ninja edit gedaan, maar te laat
Dat van Monaco zijn ook maar geruchten. Ik houd het erbij dat Max heel simpel en duidelijk is. Als je hem voorbij wil moet je harder rijden. Hij gaat geen plaatsje wissel doen of plekken afgegeven. Nooit. Dat is m.i. wat hij bedoelde met "I told you never to ask me that."quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:39 schreef Bonobo11 het volgende:
Checo is natuurlijk kansloos in een fair fight tegen Max.Minstens 3tiende langzamer. Dat weet hij ook en daarom is het steekspel al begonnen. Hij gaat een Rosbergje proberen. Daar is hij natuurlijk veel te langzaam voor, maar proberen mag.
Max gunt hem na Monaco 22 natuurlijk helemaal niks meer. Fuck him.
Wel mooi weer voor de buitenwacht spelen uiteraard.
Nice - rôôôhzuh!quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:21 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.ebay-kleinanz(...)/2353193873-220-3150
Voor de liefhebber.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wacht ff, @Nattekat...quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat feiten verdraaien om maar lekker tegendraads te kunnen zijn heb ik wel genoeg van gezien hier. Dit is je eigen invulling die aantoonbaar onjuist is en is onnodig polariserend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: en de 'krekels' vanuit Max terwijl hem gezegd is te gaan voor 33'ers - is imo ook tekenend voor iemand die doet alsof 'ie niks wil horen![]()
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Dat er een conflict binnen RB ontstaat zie ik niet als een probleem, dat zie ik als amusement die bij F1 hoort.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In die zin van dat ik denk dat Perez zich gaat misdragen en wij een situatie gaan krijgen zoals tussen Hamilton en Rosberg.
Met bij weten te blijven bedoel ik vooral in de WK-stand. Perez zou in principe al snel tegen een achterstand op moeten lopen, want Max is, onder normale omstandigheden, gewoon sneller. Hij heeft het al in zijn bol na de tweede GP, terwijl hij nu al jarenlang een paar tienden achter Max staat. Ik zie niet waarom dat dit jaar anders moet zijn.
Vind ik een beetje vergezocht. Er wordt vaak niet veel gezegd op de radio. Alleen het hoognodige. Bovendien heeft dit niets te maken met die FL.quote:Op woensdag 22 maart 2023 22:32 schreef Sally het volgende:
Edit: en de 'krekels' vanuit Max terwijl hem gezegd is te gaan voor 33'ers - is imo ook tekenend voor iemand die doet alsof 'ie niks wil horen![]()
![]()
Als er gevraagd wordt om 33.0 te rijden dan houdt dat automatisch in dat er geen poging tot een snelste ronde gedaan wordt omdat die immers 31.x was.quote:Op woensdag 22 maart 2023 23:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Vind ik een beetje vergezocht. Er wordt vaak niet veel gezegd op de radio. Alleen het hoognodige. Bovendien heeft dit niets te maken met die FL.
Uit beide conversaties kun je mi. afleiden dat RB geen zin had in een confrontatie op de baan (en dus liever had dat Max er achter bleef) en dat ze wellicht ook bang waren dat de auto het zou begeven. Ook is duidelijk dat Checo wel als de dood was dat Max hem zou bijhalen, vandaar z'n gezeur over wel of niet pushen. Hij eist min of meer dat ze Max teamorders geven. Ik vind dat nogal wat. Je zou denken dat HIJ net 2x het WDC voor RB had binnengesleept.
Maar goed, in feite krijgt Checo z'n zin, want Max wordt gevraagd langzaam aan te doen. Dat 'ie dat ook deed heeft vanuit hemzelf waarschijnlijk vooral te maken met angst voor een DNF. (Max kennende, zeg maar)
Er wordt nergens verboden om in de laatste ronde voor de FL te gaan. Dat zou ook echt heel raar zijn geweest, btw. Vandaar dat ze het ook allebei proberen.
Dat stukje over de 33.0 en daarna géén "Copy" vanuit Max, was ter illustratie dat Max zijn eigen ding wilde doen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 23:20 schreef Jane het volgende:
Vind ik een beetje vergezocht. Er wordt vaak niet veel gezegd op de radio. Alleen het hoognodige. Bovendien heeft dit niets te maken met die FL.
Free to push was niet in de laatste ronde. Sowieso werd Perez niet 33.0 gezegd, maar 32.6 +0.4. om aan te geven dat Max 32.6 reed, 0.4 onder de target. Anders was er tegen hem ook wel 33.0 gezegd, zoals tegen Max.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De snelste ronde doe je normaal gesproken in de laatste ronde om te voorkomen dat er iemand nog onder duikt. De rest kan makkelijk in 33.0, dus nee, dat is geen reden om niet voor de snelste ronde te gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2023 23:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er gevraagd wordt om 33.0 te rijden dan houdt dat automatisch in dat er geen poging tot een snelste ronde gedaan wordt omdat die immers 31.x was.
Veel onzin in je post sorry. Je mag hier gewoon een ander perspectief hebben hoor, maar jij zit gewoon dingen te verdraaien en daar is waar het mis gaat. Als je daar dan op aangesproken wordt door meerdere users is het opeens weer in een slachtofferrol kruipen door te zeggen dat je geen ander perspectief mag hebbenquote:Op woensdag 22 maart 2023 23:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat er een conflict binnen RB ontstaat zie ik niet als een probleem, dat zie ik als amusement die bij F1 hoort.
Maar omdat vrijwel iedereen hier alleen vanuit het Verstappen-fan perspectief kijkt, wordt gedaan of iedereen op Fok het een probleem moet vinden dat Perez zich niet laat piepelen.
En als je het niet een probleem vindt dan ben je blijkbaar tegendraads volgens je collega mod.
En ondanks dat ik denk dat Max de beste en snelste is ben ik toch geen fan van hem.
Ook niet van Perez trouwens, dat is ook een akelig type.
Dit ja.quote:Op donderdag 23 maart 2023 00:14 schreef Jane het volgende:
In feite heeft Perez gekregen wat hij wilde. Een simpele overwinning, waarbij het team ervoor heeft gezorgd dat hij niet in gevecht hoefde met z'n (normaal veel snellere) teamgenoot. Max is gevraagd rustig aan te doen en in principe heeft hij dat ook gedaan, want met een paar keer 32.6 en 32.8 ipv 33.0 ging hij Checo toch niet inhalen, met nog maar 10 rondes te gaan.
Maar in plaats van dattie blij is, is meneer Perez verbolgen, omdat 'ie ook nog graag de FL cadeau had willen krijgen.
Denkt 'ie nou echt, dat als 'ie bovenaan het klassement zou staan met 1 punt verschil, dat het team Max de rest van het jaar in dienst van hem zou laten rijden ofzo? En dat Max zich dan zou inhouden?? Hahahahaha!
Schmidt van AMuS had het daar ook al over, jammer wel.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:14 schreef Dauthi het volgende:
Volgens de analyse op dat best wel goede forum, waar Sam Collins het over had in zijn tech talk, heeft TD039, die van 15mm hogere flooredge, meer kwaad dan goeds gedaan voor de intenties van het technisch reglement van Ross Brawn.
Het is nu weer moeilijker geworden om elkaar te volgen.
Niet alleen is de FIA gevallen voor de propaganda, lobby en acteerwerk van Mercedes en Lewis, maar ook zijn ze te kortzichtig om dit te voorkomen.
Het is weer eens een bijzondere herhaling van stappen.
Het is doodzonde.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schmidt van AMuS had het daar ook al over, jammer wel.
Toto zit er met zijn vingers dieper in dan men wil weten, denk ik.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het is doodzonde.
Maar eigenlijk had ik niets anders verwacht, de FIA is wat dat betreft de grootste vijand van F1.
Ik denk dat de bedoelingen wel goed waren maar de kennis dan weer niet, de initiele aero regels voor dit nieuwe concept van 22 hebben ze vrij lang over gedaan en en gesimuleerd, zo'n TD wordt er bijna ad hoc ingegooid zonder uitvoerig naar de gevolgen te kijken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het is doodzonde.
Maar eigenlijk had ik niets anders verwacht, de FIA is wat dat betreft de grootste vijand van F1.
Het probleem begint al dat de FIA vindt dat het aan de knoppen moet draaien.quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat de bedoelingen wel goed waren maar de kennis dan weer niet, de initiele aero regels voor dit nieuwe concept van 22 hebben ze vrij lang over gedaan en en gesimuleerd, zo'n TD wordt er bijna ad hoc ingegooid zonder uitvoerig naar de gevolgen te kijken.
Maar het is ingewikkelde materie en dat zie je nu ook wel, van de 10 teams is er maar 1 dat het volledig begrijpt, al lijkt AM ook wel de kennis in huis te hebben.
Dan snap ik niet dat de baast van Alpha Tauri er nog zitquote:Op donderdag 23 maart 2023 15:09 schreef THEFXR het volgende:
Na de zomerstop gaat Zak Brown weg bij Mclaren? ik bedoel hij is de baas en als je niet presteert moet je gewoon weg,zoals met Ric is gebeurd.
F1 gaat Indycar achterna. Alle races in de VS.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:38 schreef DjVero het volgende:
Nog meer F1 in de states
https://www.formule1.nl/n(...)aar-bouw-f1-circuit/
In Atlantic City ben ik een keer geweest. Geen idee wat het voorstelt t.o.v. Vegas, maar tof was het wel.
Twitter aids moet je, voor je eigen gezondheid, vooral niet lezen.quote:
Nog meer stadsracesquote:Op donderdag 23 maart 2023 19:38 schreef DjVero het volgende:
Nog meer F1 in de states
In Atlantic City ben ik een keer geweest. Geen idee wat het voorstelt t.o.v. Vegas, maar tof was het wel.
quote:
Ik keek alsnog...quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Twitter aids moet je, voor je eigen gezondheid, vooral niet lezen.
Afvoerputje van het internet.
Donderquote:Op donderdag 23 maart 2023 19:38 schreef DjVero het volgende:
Nog meer F1 in de states
Tost moet alleen RedBullJuniors testen, die hoeven niks te winnen. McLaren daarentegen ambieert een topteam te zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2023 20:01 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat de baast van Alpha Tauri er nog zit
De reaktie waarvan je wist dat die zou komenquote:
Ik vind het leuk om de reacties onder de berichten van de Mercedes AMG f1 insta te lezen, allemaal giftige Hamilton fans die pissig zijn op MB, Toto, en George. Als het zo doorgaat moeten ze beveiliging gaan regelen om zichzelf de beschermen tegen de hordes toxische #teamLH fansquote:
Ik blijf het toch apart vinden. Ik bedoel, het is toch niet dat ze dit jaar pas begonnen zijn met F1. Je zou denken dat ze inmiddels wel een beetje ervaring hebben met die windtunnel enzo. Als ik dan lees over onnauwkeurige schaalmodellen, dan lijken het wel een stel amateurs.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef El_Thijs het volgende:
Mercedes heeft dus nog grotere problemen?
https://www.f1maximaal.nl(...)ordelijken-ontslagen
Dus de auto voldoet toch niet aan de targets die ze hadden gesteld? Dat was het verhaal bij pre-season testing, toch?quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef El_Thijs het volgende:
+1 voor het budgetplafond.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:23 schreef El_Thijs het volgende:
Eens, het moet ook allemaal waar zijn nog hè want het is wel groot nieuws dus waarom zie je er niets over bij de grotere F1 nieuwssites.quote:Op donderdag 23 maart 2023 23:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik blijf het toch apart vinden. Ik bedoel, het is toch niet dat ze dit jaar pas begonnen zijn met F1. Je zou denken dat ze inmiddels wel een beetje ervaring hebben met die windtunnel enzo. Als ik dan lees over onnauwkeurige schaalmodellen, dan lijken het wel een stel amateurs.
even de bron ter zijde, de aerodynamica is nooit Mercedes zijn sterkste kant geweest, om dat ze de motorische voorsprong hadden. het zou kunnen verklaren dat ze gedwongen zijn de zeropod door te zetten omdat ze simpelweg geen andere kant op kondenquote:Op donderdag 23 maart 2023 23:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik blijf het toch apart vinden. Ik bedoel, het is toch niet dat ze dit jaar pas begonnen zijn met F1. Je zou denken dat ze inmiddels wel een beetje ervaring hebben met die windtunnel enzo. Als ik dan lees over onnauwkeurige schaalmodellen, dan lijken het wel een stel amateurs.
Dat geloof ik niet zo, denk echt dat ze er van overtuigd waren in 21 dat dit de manier was, dan komen ze met die auto in 22, blijkt het niet te werken in de praktijk maar de theorie is er nog steeds plus dat je door het budgetcap niet parallel aan een ander idee kan werken dus vandaar dat ze het doorgezet hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
even de bron ter zijde, de aerodynamica is nooit Mercedes zijn sterkste kant geweest, om dat ze de motorische voorsprong hadden. het zou kunnen verklaren dat ze gedwongen zijn de zeropod door te zetten omdat ze simpelweg geen andere kant op konden
Niet hun sterkste kant, maar ZO slecht waren ze toch ook weer niet. Bijvoorbeeld Williams heeft vaak genoeg bewezen dat je met die Mercedes-motor alsnog een baksteen kon bouwen en McLaren reed ook niet standaard vooraan.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
even de bron ter zijde, de aerodynamica is nooit Mercedes zijn sterkste kant geweest, om dat ze de motorische voorsprong hadden. het zou kunnen verklaren dat ze gedwongen zijn de zeropod door te zetten omdat ze simpelweg geen andere kant op konden
Was wel mooi hoe Williams in Monaco op eens helemaal nergens was. Toen was het eigenlijk al duidelijk dat dat team echt zwaar in de problemen ging komen zodra het motorvoordeel weg was. Maar zelfs met die baksteen deden ze redelijk vooraan mee.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet hun sterkste kant, maar ZO slecht waren ze toch ook weer niet. Bijvoorbeeld Williams heeft vaak genoeg bewezen dat je met die Mercedes-motor alsnog een baksteen kon bouwen en McLaren reed ook niet standaard vooraan.
Ze waren best wel goed alleen is het natuurlijk makkelijker als je veel power over hebt tov de anderen, dan hoeft qua chassis niet alles meteen perfect te zijn, kan je conservatief beginnen en rustig aan verbeteringen bouwen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet hun sterkste kant, maar ZO slecht waren ze toch ook weer niet. Bijvoorbeeld Williams heeft vaak genoeg bewezen dat je met die Mercedes-motor alsnog een baksteen kon bouwen en McLaren reed ook niet standaard vooraan.
Tja als je 4 jaar voorsprong in de schoot geworpen krijgt in 2014 en de motor bijna alles compenseerd.quote:Op donderdag 23 maart 2023 23:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Gewoon op SFO vliegen en er een roadtrip aan vast plakkenquote:
Nou het is gewoon het zusterteam en gaat ook alleen maar achteruit, en die junioren? Waar zijn die dan?quote:Op donderdag 23 maart 2023 21:31 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Tost moet alleen RedBullJuniors testen, die hoeven niks te winnen. McLaren daarentegen ambieert een topteam te zijn.
dat boeit niemand incl. RedBullquote:Op vrijdag 24 maart 2023 21:32 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou het is gewoon het zusterteam en gaat ook alleen maar achteruit,
Tsunoda en de Vries in de F1,quote:en die junioren? Waar zijn die dan?
Als David Sanchez 1 januari 2024 begint, kan hij ook niet heel veel invloed uitoefenen op de auto van 2024 lijkt me, of iig niet in de eerste helft van het seizoen, dus dan lopen ze volgend seizoen ook al weer achter de feiten aan.quote:
Die zijn juist het mooist! De frustratie druipt er vanaf. Ze beginnen allemaal te vermoeden dat de Lulu years wel eens voorbij kunnen zijn.quote:
Dat weet Lando heel goed, dus ook dat hij fucked is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als David Sanchez 1 januari 2024 begint, kan hij ook niet heel veel invloed uitoefenen op de auto van 2024 lijkt me, of iig niet in de eerste helft van het seizoen, dus dan lopen ze volgend seizoen ook al weer achter de feiten aan.
Dat klopt, tenzij de upgrades van McL voor dit seizoen soelaas bieden zullen ze dit jaar niet relevant zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als David Sanchez 1 januari 2024 begint, kan hij ook niet heel veel invloed uitoefenen op de auto van 2024 lijkt me, of iig niet in de eerste helft van het seizoen, dus dan lopen ze volgend seizoen ook al weer achter de feiten aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |