Tja, daar wijkt jouw mening dan af van wat de meeste politiek duiders vinden.quote:Op maandag 13 maart 2023 00:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat, die tikkende tijdbom? Alleen in verkiezingstijd is dat een puntje. Daarbuiten liggen VVD, D66, CDA en links in de praktijk gewoon op één lijn. Al is de motivatie bij elke partij anders. Links wil medemenselijkheid, economisch rechts wil goedkope arbeidskrachten.
Hij heeft het ook over 70 jaar aan wegkijkgedrag op de Veluwe, dat er al 70 jaar niet wordt ingegrepen bij de landbouw.quote:“De provincie gaat niet over wetten”, zegt Drenth. “En dit klinkt wel mooi. Maar er waren ooit twee Kamerleden, Ger Koopmans (CDA) en Diederik Samsom (PvdA), die ook met een wet de stikstofregels wilden aanpassen. En nu zitten we met de shit, omdat zo’n wet het gewoon niet haalt bij de rechter. Als we zoiets weer beloven, dan suggereren we opnieuw dat het allemaal wel wordt geregeld. Maar dat is dus niet zo. De rechters spreken dan gewoon recht.”
Stemmen, stemmen, stemmen!quote:Op maandag 13 maart 2023 08:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is me gisteren in ieder geval duidelijk geworden dat we voorlopig niet van Rutte af zijn. Mocht het niet zijn omdat hij zelf helemaal niet bereid is het stokje door te geven - waar het gisteren alle schijn van had - dan is het wel dat ook Schippers compleet incompetent en incapabel is. De zoveelste lege VVD-huls. En je dacht met Hermans het dieptepunt wel zo'n beetje gezien te hebben.
Ik zie het al, Daniel Koerhuis voor partijleider.
Toch lijkt de terugkomst van Schippers een reactie op onderzoeken onder VVD stemmers als dit: https://eenvandaag.avrotr(...)-opvolger-in-partij/quote:Op maandag 13 maart 2023 08:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is me gisteren in ieder geval duidelijk geworden dat we voorlopig niet van Rutte af zijn. Mocht het niet zijn omdat hij zelf helemaal niet bereid is het stokje door te geven - waar het gisteren alle schijn van had - dan is het wel dat ook Schippers compleet incompetent en incapabel is. De zoveelste lege VVD-huls. En je dacht met Hermans het dieptepunt wel zo'n beetje gezien te hebben.
Ik ben benieuwd of Karremans ooit landelijk gaat. Die heeft nog wel wat mogelijke drek uit zijn verleden heb ik gehoord.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch lijkt de terugkomst van Schippers een reactie op onderzoeken onder VVD stemmers als dit: https://eenvandaag.avrotr(...)-opvolger-in-partij/
Het vertrouwen in Rutte onder de VVD'ers zakte deze zomer naar 57%. Dan moet je op zoek naar een ander en van de lijst anderen haalt eigenlijk maar 1 er een acceptabel percentage: Dijkhoff. Maar ik geloof er niks van dat die terug komt en al helemaal niet voor de hondenbaan van premier. De tweede op die lijst is wel Schippers.
Ik had eigenlijk Karremans verwacht, maar die blijft extreem in de luwte en scoort bij dit onderzoek ook slecht.
Eigenlijk is het huidige plaatje vreemder wmb, het CDA gaat op basis daarvan niet één gemeente winnen.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het plaatje vorige keer was toch ook best bizar:
[ afbeelding ]
Gelukkig Drenthe niet helemaal groen.quote:Op zondag 12 maart 2023 20:47 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit zo'n bizar plaatje.
Die Koerhuis belichaamt in ieder geval wel de ultieme ideologische leegte van de hedendaagse VVD.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is wel echt een heel erg stadse opmerking, moet ik zeggen...quote:Op maandag 13 maart 2023 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder dat die mensen zo graag in de strontlucht wonen
Of een Noord-Limburgse/Oost-Brabantse.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is wel echt een heel erg stadse opmerking, moet ik zeggen...
Dit is wel van juni 2022. Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Men zal Schippers na haar blunders nog lager inschatten denk ik.quote:Op maandag 13 maart 2023 08:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch lijkt de terugkomst van Schippers een reactie op onderzoeken onder VVD stemmers als dit: https://eenvandaag.avrotr(...)-opvolger-in-partij/
Het vertrouwen in Rutte onder de VVD'ers zakte deze zomer naar 57%. Dan moet je op zoek naar een ander en van de lijst anderen haalt eigenlijk maar 1 er een acceptabel percentage: Dijkhoff. Maar ik geloof er niks van dat die terug komt en al helemaal niet voor de hondenbaan van premier. De tweede op die lijst is wel Schippers.
Ik had eigenlijk Karremans verwacht, maar die blijft extreem in de luwte en scoort bij dit onderzoek ook slecht.
Maar in uiterlijk in juli oid is Schippers natuurlijk benaderd. VVD moet wat om een opvolger te zoeken voor Rutte.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is wel van juni 2022. Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Men zal Schippers na haar blunders nog lager inschatten denk ik.
Rutte gaat tot z’n pensioen door hoor. Die “is pas halverwege”.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar in uiterlijk in juli oid is Schippers natuurlijk benaderd. VVD moet wat om een opvolger te zoeken voor Rutte.
Tot z'n dood. Sterven in het harnas etc.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte gaat tot z’n pensioen door hoor. Die “is pas halverwege”.
Ach dat zal wel loslopen maar het is tekenend voor de totale ideologische leegte van dit land, dat er al zo lang niemand in staat is om deze paling in een emmer snot om te duwen.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tot z'n dood. Sterven in het harnas etc.
De PvdA is al 25 jaar totaal niet meer sociaal-democratisch.quote:Op zondag 12 maart 2023 23:27 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Beetje dom dat ze na het Timmermans debacle van vorige keer het dus gewoon nóg een keer doen! Nee, hier heb ik dus niets mee. Ik stem dan ook gewoon weer PvdA. Niet dat ik blij ben met de alliantie met onzin partij GL, maar ik vind het gewoon belangrijk dat het Sociaal-Democratische gedachtegoed weer leidend gaat worden in dit land.
Afhankelijk hoe je het precies bedoelt; ideologische leegte in het land, bij de partijen of onder de bevolking, maar ik denk zelf dat het vooral te maken heeft met beeldvorming die de laatste 20 jaar een hoofdrol is gaan spelen in campagnes. Hoe iemand overkomt is belangrijker geworden dan de inhoud. Dat is een reden dat iemand als Rutte nog altijd zo goed scoort denk ik.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach dat zal wel loslopen maar het is tekenend voor de totale ideologische leegte van dit land, dat er al zo lang niemand in staat is om deze paling in een emmer snot om te duwen.
Zeker partijen als PvdA en CDA hebben voldoende talent rondlopen alleen het komt al jaren totaal niet uit de verf.
De PvdA heeft als manco dat een wezenlijk deel van hun uitgangspunten (emancipatie van de arbeider, nivellering etc) allang gerealiseerd is. Daarom stemmen die arbeiders nu en masse VVD.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De PvdA is al 25 jaar totaal niet meer sociaal-democratisch.
Ik ben er stellig van overtuigd dat de VVD de grootste blijft door hun zorgvuldig opgebouwde frame dat er geen alternatief zou zijn, en hun partij een soort baken van hoop en stabiliteit is tussen naïeve wereldverbeteraars enerzijds en “gevaarlijke populisten” anderzijds.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Afhankelijk hoe je het precies bedoelt; ideologische leegte in het land, bij de partijen of onder de bevolking, maar ik denk zelf dat het vooral te maken heeft met beeldvorming die de laatste 20 jaar een hoofdrol is gaan spelen in campagnes. Hoe iemand overkomt is belangrijker geworden dan de inhoud. Dat is een reden dat iemand als Rutte nog altijd zo goed scoort denk ik.
Het manco is vooral dat de beeldvorming is dat die emancipatie en nivellering prima voor elkaar is in Nederland.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PvdA heeft als manco dat een wezenlijk deel van hun uitgangspunten (emancipatie van de arbeider, nivellering etc) allang gerealiseerd is. Daarom stemmen die arbeiders nu en masse VVD.
De PvdA is ondertussen druk met identiteitspolitiek en immigranten het slachtofferschap aanpraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |