Het leven is niet eerlijk en je maakt het je zelf makkelijk door dat te accepteren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:00 schreef Momo het volgende:
Wel makkelijk allemaal posts hier, van ja dan moet je tegen hem zeggen dat je niet leuk vind of ja, dan moet je naar de baas gaan. Marijn ging naar de baas en was er zelf daardoor niet meer bij het volgende jaar, niet andersom dat ze de dader niet meer meenamen.
Nieuw stopwoordje gevonden?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Daar hebben we een woord voor: victim blaming.
Intimidatie is nooit legitiem. Er moet dan alleen wel echt intimidatie hebben plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je gaat niet in op wat ik zeg, namelijk dat verschillende personen melding hebben gedaan en er niets veranderde. Het wangedrag bleef bestaan, de wangedragers bleven op hun plek zitten en degenen die eronder gebukt gingen dropen af of werden niet meer teruggevraagd.
Waar je met je opmerking bovendien aan voorbijgaat, is dat deze stagiaire zich niet zozeer slachtoffer voelde van de affaire (iets waar Egbers zich met terugwerkende kracht wél voor schaamt, gezien het verschil in leeftijd en status) maar van de intimidatie die erna plaatsvond. Of vind je intimidatie na het uitkomen van een affaire legitiem?
Ik denk dus dat vrouwen in de westerse wereld dat dus niet meer willen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het leven is niet eerlijk en je maakt het je zelf makkelijk door dat te accepteren.
Maar dat hoeft het in dit geval niet te zijn op een werkvloer. Het kan ook gewoon normaal op een werkvloer. Zeker ook de managers/bazen hier zijn net zo schuldig als ze serieuze klachten zo van de tafel hebben geveegd.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het leven is niet eerlijk en je maakt het je zelf makkelijk door dat te accepteren.
Je kan bij het VK artikel anders ook echt eens het artikel gaan lezen ipv er ongelezen iets van vinden want dan had je gezien dat er wederhoor heeft plaatsgevonden. En bij de column van marijn is onbekend wie die lul is dus die persoon is al helemaal niet gecancelled in tegenstelling tot de dame.... Lijkt mij veel opmerkelijker maar ben jij het vast weer mee oneensquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik heb in mijn carrière echter wel genoeg meegemaakt om te weten dat dader en slachtoffer dingen anders ervaren en verwoorden. Daarmee wil ik het niet afdoen als een gebbetje maar nu worden mensen zonder wederhoor al gecanceld omdat een slachtoffer naar buiten treed. Heel bedenkelijk mechanisme.
Mooie dooddoener weer, waarmee je de hele discussie doodslaat. Zonder verandering zaten we nu nog steeds in een feodaal stelsel. Dus dat argument gaat niet echt op. En jij bepaalt dat mensen zich hierin maar moeten berusten?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Alsof belangen op de werkvloer alleen bij vrouwen plaatsvind?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dus dat vrouwen in de westerse wereld dat dus niet meer willen.
In dit artikel gaat het over wangedrag van mannen bij vrouwen. Maar goed, volgens mij vind niemand het andersom wel ok. Dat een vrouw elke keer begint hoeveel mannen ze doet en dat ze jou ook wil doen. Snap niet waarom je weer buiten de context van dit artikel wil.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Alsof belangen op de werkvloer alleen bij vrouwen plaatsvind?
En je bent geen vrouw in een mannenwereldquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:42 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het allemaal afkeurenswaardig gedrag, uiteraard, maar ik kan het mij nou nooit zo goed voorstellen of maar moeilijk inleven in de ander (zoals ook laatst met dat Mathijs van Nieuwkerk verhaal) dat je het zelf zo ver laat komen. Maar goed, ik heb ook nooit de drang gehad een bepaalde carrière te hebben, ik stond bij mijn huidige baan al na een maand te bekvechten met de eigenaar (hij begon!), maar dat is inmiddels wel 11 jaar geleden. Misschien moet in die ontwikkeling (dus voor jezelf opkomen) ook eens wat geld gestoken worden door bedrijven, voor hun medewerkers.
Ze is zelf werkgever (meen ik mij te herinneren). Gok dat ze dit soort discussies gebruikt als projectie en copemechanisme.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Alsof belangen op de werkvloer alleen bij vrouwen plaatsvind?
Ik refereerde naar de column van Marijn. En wie de vieze praatjesmaker is, is helemaal niet moeilijk te achterhalen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan bij het VK artikel anders ook echt eens het artikel gaan lezen ipv er ongelezen iets van vinden want dan had je gezien dat er wederhoor heeft plaatsgevonden. En bij de column van marijn is onbekend wie die lul is dus die persoon is al helemaal niet gecancelled in tegenstelling tot de dame.... Lijkt mij veel opmerkelijker maar ben jij het vast weer mee oneens
Nee, dan moet je mijn posts nog maar eens lezen. Ik begin nota bene met het gedrag van de daders afkeuren, maar daar lezen jullie 'victim blaming' roepers altijd overheen. Ik zeg alleen dat het handig zou zijn om ook meer te leren voor jezelf op te komen, los van dat het gedrag afgekeurd moet worden en moet kappen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, dus is het handiger om ook jezelf te verbeteren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, dat is wel een beetje wat je doet. Jij legt de bal bij de dames, waarom hun het zo ver laten komen. Net alsof het wel ophoud als ze zeggen "ik wil niet meer dat je dat doet" of naar hun baas stappen. Voorbeelden laten ook duidelijk zien dat in dit geval dat soort zaken ook helemaal niet geholpen hebben. En juist een omgekeerd effect hadden. Ja, ze hadden kunnen weggaan natuurlijk zelf, maar dan zit de volgende dame in die baan weer in dezelfde positie.
Helene Hendriks die alles goedpraat, Johan vindt dit gedrag uiteraard normaal op redacties.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:32 schreef -XOR- het volgende:
Overigens speelt ook VI een enorm kwalijke rol door met alle invloed die ze hebben, de boel te bagatelliseren en de klaagsters als aanstellers weg te zetten die het niet kunnen handelen.
Victim blaming staat los van dader blaming hoor. Nu ook weer begin je over dat de dames zich moeten verbeteren en dus meer voor zich zelf op moeten komen. Terwijl in het artikel meerdere voorbeelden voorkomen van dat de dames wel voor zichzelf opkomen en dat pakt juist verkeerd voor hun uit.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dan moet je mijn posts nog maar eens lezen. Ik begin nota bene met het gedrag van de daders afkeuren, maar daar lezen jullie 'victim blaming' roepers altijd overheen. Ik zeg alleen dat het handig zou zijn om ook meer te leren voor jezelf op te komen, los van dat het gedrag afgekeurd moet worden en moet kappen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, dus is het handiger om ook jezelf te verbeteren.
Maar volgens mij moet je in elke zin 300 keer roepen dat het klootzakken zijn die dat gedrag hebben, want anders schiet men áltijd weer de kant op van 'victim blaming'. Verschrikkelijke onzin.
Vokgens mij zijn er meerdere gegadigden. Wie is het, wie is er gisteren gecanceld?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik refereerde naar de column van Marijn. En wie de vieze praatjesmaker is, is helemaal niet moeilijk te achterhalen.
Dat snap ik ook wel, Heleentje heeft zich overal vakkundig omhoog geneuktquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:34 schreef Revanches het volgende:
[..]
Helene Hendriks die alles goedpraat, Johan vindt dit gedrag uiteraard normaal op redacties.
Helene is echt zo’n pick me girl.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:34 schreef Revanches het volgende:
[..]
Helene Hendriks die alles goedpraat, Johan vindt dit gedrag uiteraard normaal op redacties.
Ja, al merkte je bij Helene (en Rene) wel dat die het ook niet meer vonden deugen, maar Derksen blijft gewoon in zijn oude machtsmannetjesgedachtengoed hangen en er zijn een heleboel mannen die alles wat hij zegt voor het evangelie aannemen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:34 schreef Revanches het volgende:
[..]
Klopt, daar begin ik over omdat ik denk dat dat goed zou zijn. Dat heeft toch niets met victim blaming te maken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Victim blaming staat los van dader blaming hoor. Nu ook weer begin je over dat de dames zich moeten verbeteren en dus meer voor zich zelf op moeten komen. Terwijl in het artikel meerdere voorbeelden voorkomen van dat de dames wel voor zichzelf opkomen en dat pakt juist verkeerd voor hun uit.
Jack van Gelder heeft daar een woord voor.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, Heleentje heeft zich overal vakkundig omhoog geneukt
Punt is dat wij dat niet kunnen beoordelen en dat we 1 kant van het verhaal lezen/horen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:32 schreef -XOR- het volgende:
Overigens speelt ook VI een enorm kwalijke rol door met alle invloed die ze hebben, de boel te bagatelliseren en de klaagsters als aanstellers weg te zetten die het niet kunnen handelen.
Probleem is dat Marijn eruit vloog toen ze dit aankaartte, en de dader bleef zitten. Dus je kunt zo assertief zijn als wat, dat lost natuurlijk niet alles op.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, daar begin ik over omdat ik denk dat dat goed zou zijn. Dat heeft toch niets met victim blaming te maken.
1. Het is slecht dat er klootzakken bestaan en daar moet wat aan gedaan worden.
2. In de tussentijd kan je ook aan jezelf werken.
Is die volgorde verkeerd? Of moet 2 sowieso niet gebeuren? Wat wil je nou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |