Met gedwongen sterilisaties en alles?quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:00 schreef -XOR- het volgende:
Het meest faire zou zijn dat het Russische volk na verlies niet door Europeanen wordt berecht maar zich bij China mag aansluiten om daar hetzelfde lot te ondergaan als de Oeigoeren.
Je hebt gelijk! Ik heb het niet goed gelezenquote:Op donderdag 9 maart 2023 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien even opnieuw tellen. 71℅ van een tweetal CM (kh101 en kalibrs) types... En zelfs dat is niet zeker. De verdeling is ook niet bekend.
Nee joh, dat doen ze daar niet, vraag maar aan Poetin.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met gedwongen sterilisaties en alles?
Je ziet nooit vanwaar ze precies zijn afgeschoten natuurlijk... Je ziet ze plotseling verschijnen op je PPI vanuit een bepaalde richting. Mbv die gegevens en het vlieggedrag kun je een inschatting maken maar zonder visuele confirmatie blijft het giswerk. Bv. de kH101 is air launched, veel succes met je locatie. De Kalibr komt per defintie van zee maar als van die richting een kH101 is verschoten zie je dat verschil echt niet op je scope.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je kan toch zien vanaf waar het afschoten is? Dan is het een kwestie van kijken op luchtfoto's wat de Russen daar voor materieel hebben staan. Ook de snelheid en vliegeigenschappen zijn waar te nemen lijkt mij. Dat zegt ook wel wat over het type raket.
Het zal wel niet 100% kloppen maar je kan een prima inschatting maken.
Vraag ik me ook af. Mogelijk zijn de systemen overrompeld door de hoeveelheid dit keer.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:11 schreef speknek het volgende:
42% onderschept, what air defense doing.
Zouden ze eigenlijk nog Snickers in Rusland hebben?quote:
quote:Meer Duitsers melden zich aan bij leger sinds begin oorlog
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67955158
Er hebben zich vorig jaar bijna 19.000 mensen aangemeld voor het Duitse leger. Dat is een toename van 12 procent vergeleken met 2021. Sinds de oorlog in Oekrane is begonnen, meldden zich vooral meer vrouwen en minderjarigen zich aan.
Het Duitse ministerie van Defensie benadrukt dat jongeren onder de 18 die zich bij de Bundeswehr melden geen diensten verrichten "waarvoor het zelfstandig gebruik van het wapen nodig zou kunnen zijn".
Ondanks de toename ligt het aantal nieuwe rekruten nog niet op het pre-coronaniveau. In 2019 meldden zich nog ruim 20.000 mensen zich voor het Duitse leger.
Dat mag Nederland ook wel doen, inclusief de beschonken bestuurders zelfquote:Op donderdag 9 maart 2023 10:32 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Letland doneert auto's van beschonken bestuurders aan Oekrane
Lekker man, al dik een half jaar over de datum toen de oorlog berhaupt nog moest beginnen.quote:
Jgermeister is onbeperkt houdbaar.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker man, al dik een half jaar over de datum toen de oorlog berhaupt nog moest beginnen.
Dat is de productiedatum.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker man, al dik een half jaar over de datum toen de oorlog berhaupt nog moest beginnen.
Dat is de productiedatumquote:Op donderdag 9 maart 2023 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor 12 uur al aan de fles zittenquote:Op donderdag 9 maart 2023 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
Op mijn fles, net even gekeken staat zelfs helemaal geen datum op het etiket.
Dat bedoel ik, onbeperkt houdbaar.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
Op mijn fles, net even gekeken staat zelfs helemaal geen datum op het etiket.
Ook na 25 jaar? Zo'n fles hadden mijn grootouders in de kelder staan.quote:Op donderdag 9 maart 2023 11:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jgermeister is onbeperkt houdbaar.
Eenmaal geopend ook, alleen kan dan de smaak wat achteruit gaan.
Ik moet wel zeggen, ik stond op het punt om met de hond te gaan wandelen, dat ik een shotglaasje heb gedronkenquote:Op donderdag 9 maart 2023 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor 12 uur al aan de fles zitten![]()
Ik denk dat de kelder muffer is dan de Jgermeisterquote:Op donderdag 9 maart 2023 11:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ook na 25 jaar? Zo'n fles hadden mijn grootouders in de kelder staan.
Netjes netjesquote:Op donderdag 9 maart 2023 11:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, ik stond op het punt om met de hond te gaan wandelen, dat ik een shotglaasje heb gedronken
Het is immers koud buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens een veelgebruikte logica zou de VS dan Mexico mogen aanvallen...quote:Op donderdag 9 maart 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, ze willen een wit voetje halen bij Moskou. En daarom zijn ze neutraal?
Bij Poetin valt niets te halen natuurlijk.quote:
Wat wordt er gedraaid? We horen al weken dat de val van Bakhmoet steeds dichterbij komt.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Is de boel aan het draaien? Hij klinkt nerveus.
Waarschijnlijk begint Spuit 11 te twijfelen of Rusland nog wel kan winnen en dus of er nog een toekomst is voor Poetin. Niemand wil tenslotte bij de verliezers horen.quote:
Ik las dat de Russen bij gebrek aan materieel met scheppen aan het vechten zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat wordt er gedraaid? We horen al weken dat de val van Bakhmoet steeds dichterbij komt.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Precies er is alle reden om dit jaar Oekraine serieuze steun te geven dat ze die ***** Russen eruit gaan trappen. Inmiddels is het speelveld en ruimte waarin het Westen zich kan maneuvreren om Oekraine serieuze wapens te geven zonder dat Rusland daar iets serieus tegenover kan zetten wel duidelijk........dus ik weet niet waar je op zou wachten als je serieus Oekraine de overwinning eruit wil laten halen. En hoe sneller hoe beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
Nerveus valt nmm wel een beetje mee.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Dus. De 155e (en 40e) Gemechaniseerde Marine Brigade heeft gefaald, en nu mag een lichtbewapende gemotoriseerde brigade het overnemen? Wow. Vreemd dat ze niet staan te trappelen zeg lolol.quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:06 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Klagende Russische unit deel zoveel.
Er loopt een (1) treinverbinding door Bakhmut van noord naar zuid.quote:Op donderdag 9 maart 2023 10:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En over welke railverbindingen gaat het dan?
[..]
Die ''guy'' (professor in defence studies) legt juist uit dat het vanuit Bakhmut vrij lastig is om op te stomen naar Slovyansk en Kramatorsk, dit omdat het gebied ten westen van Bakhmut heuvelachtig is en veel mogelijkheden biedt om te verdedigen. Slovyansk en Kramatorsk zullen vanaf het noorden en het zuiden aangevallen moeten worden, niet vanaf het westen (Bakhmut).
Een overwinning in Bakhmut is vooral politiek en symbolisch gezien interessant.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik las dat de Russen bij gebrek aan materieel met scheppen aan het vechten zijn.
Dat zijn fantastische propaganda verhaaltjes. Je kunt beter luisteren naar wat russische bronnen zeggen over de staat van het russische leger. Rybar, Wagner's Grey Zone, de nazi's van Rusich Army, Strelkov, etc, etcquote:Op donderdag 9 maart 2023 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik las dat de Russen bij gebrek aan materieel met scheppen aan het vechten zijn.
En wat zeggen die in het korte over de huidige staat? Met name rondom Bakhmut?quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:39 schreef oheng het volgende:
Dat zijn fantastische propaganda verhaaltjes. Je kunt beter luisteren naar wat russische bronnen zeggen over de staat van het russische leger. Rybar, Wagner's Grey Zone, de nazi's van Rusich Army, Strelkov, etc, etc
Als Bakhmut valt is het vervelend. Maar Rusland heeft er niet heel veel aan. Een paar kilometer naar het westen kom je ineens bij heuvels waar Oekrane ook zit. Dan moeten ze daar weer voorbij. En vanaf heuvels naar beneden schieten en iets raken is makkelijker dan andersom. Het gaat geen Sedan worden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
In heuvelachtig terrein heb je ook meer aan een SUV of een echte 4x4quote:
Genoeg SUVve commandanten bij de Russen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In heuvelachtig terrein heb je ook meer aan een SUV of een echte 4x4
Die brug heeft goed gefikt. Zoals ik begreep zijn de dempingsmatten die op de pilaren lagen aangetast door de hoge temperaturen. Zouden ze die allemaal hebben vervangen? Anders mag de trein daar met een slakkengang rijden. En dat maakt het een mooi doelwit.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:45 schreef oheng het volgende:
RIA meldt dat de reden voor deze raketaanval de ietwat bizarre "invasie" van Bryansk was, een paar dagen geleden.
RIA meldt ook dat het spoorgedeelte van de Kerch brug gedeeltelijk gerepareerd is.
En dat heb je overgenomen van de 1e reactie die je las?quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Dan is het symboliek en dan schijnt het toch weer van strategisch belang te zijn. Niets voor niets blijft zowel Oekrane als Rusland daar een enorme energie in steken en blijven maar troepen sturen. Die hele Donbass is een fort omdat je van de ene naar de andere stad of dorp moet gaan dat een vesting blijkt te zijn. Dat is natuurlijk voor de Russen een zware klus die natuurlijk en lang gaat duren en je veel manschappen en materieel gaat kosten. De vraag is wat mij betreft hoeveel offers Rusland wil brengen om die complete Donbass te veroveren. Of dat gaat lukken weet ik niet. Ik betwijfel het. Maar ik vlak die Russen nog niet uit ondanks de fouten die ze maken.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Bakhmut valt is het vervelend. Maar Rusland heeft er niet heel veel aan. Een paar kilometer naar het westen kom je ineens bij heuvels waar Oekrane ook zit. Dan moeten ze daar weer voorbij. En vanaf heuvels naar beneden schieten en iets raken is makkelijker dan andersom. Het gaat geen Sedan worden.
Iedereen zit flink te zeiken op de russische legerleiding.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En wat zeggen die in het korte over de huidige staat? Met name rondom Bakhmut?
Een "gemotoriseerde brigade" is niet lichtbewapend.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:31 schreef oheng het volgende:
Dus. De 155e (en 40e) Gemechaniseerde Marine Brigade heeft gefaald, en nu mag een lichtbewapende gemotoriseerde brigade het overnemen? Wow. Vreemd dat ze niet staan te trappelen zeg lolol.
Anders kijk je zelf ff: https://www.openrailwaymap.org/quote:Er loopt een (1) treinverbinding door Bakhmut van noord naar zuid.
Bakhmut is qua treinverbindingen niet te vergelijken met een treinknoopunt zoals Lyman, Kupyask of Melitopol. Linkje voor de liefhebber.
Dat account van die Hassan Mufi ofzo is hier al vaker voorbij gekomen staat vaak vol Russische propaganda en dingen die compleet uit zijn verband zijn gerukt.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat heb je overgenomen van de 1e reactie die je las?
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |