abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208295974
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
En dan kom je weer op een stuk training en logistiek. De wapens fysiek naar binnen kruien is binnen een paar dagen geregeld maar effectieve inzet en voortzettingsvermogen is een ander verhaal.
Dat lijkt mij ook vrij complex. Zeker met de diversiteit alleen al aan tanks uit diverse landen. Ga er maar aanstaan. Alleen al het onderhoud en spareparts is al een project ansich.
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:08:37 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208296017
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Gaat ff helemaal niet zo goed voor Oekraïne. Vooral die vermeende strijd tussen de legergeneraal en Zelensky komt niet goed uit, die special forces laatst naar Bakhmut waar veel Oekraïners worden ingesloten.
Duitsland met nieuws wat veel Europeanen kunnen zien als hoogverraad.
Ook schijnen Oekraïners te pushen om Zelensky te vervangen voor Zaloezjnyj, die enorm in populariteit stijgt.

Die extra wapens moeten veel sneller en effectiever ingezet worden anders wordt het een status quo voor jaren.
Ik dacht toch aardig te volgen wat er in Oekraïne gebeurt. Ik luister podcasts volgt OSINT, lees mee op Fok, lees af en toe grote kranten. Maar nu moet ik in jouw post lezen dat Zelensky op het punt van afzetten staat (zo breng je het i.i.g.).

Heb je voor mij wat bronnen die dit bevestigen?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:14:40 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208296079
Precies de reden waarom Crimea bestormen een superslecht idee is. Kilometers dikke mijnenvelden waar je doorheen moet komen terwijl het artillery regent.

twitter
pi_208296084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:09 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ik dacht toch aardig te volgen wat er in Oekraïne gebeurt. Ik luister podcasts volgt OSINT, lees mee op Fok, lees af en toe grote kranten. Maar nu moet ik in jouw post lezen dat Zelensky op het punt van afzetten staat (zo breng je het i.i.g.).

Heb je voor mij wat bronnen die dit bevestigen?
Nee. Maar kan dit wel met redelijke zekerheid bevestigen. Zeker als straks Bakhmut valt en er veel POWs vallen. Als je info wil kijk meer wat de Oekraïners elkaar melden, via directe bronnen.
Vakman pur sang
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:16:09 #131
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208296092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Sommige mensen doen net alsof het Oekraïnse leger uit superhelden bestaan... :')

Het zijn ook gewoon jonge jongens die doodsbang zijn en misschien nooit meer thuis komenm
Ja maar ze zijn vooral ook bang dat de Russen dat zelfde thuis kapotmaken.

De Oekraïners vechten voor hun vrijheid. Je weet wel, dat gene wat wij jaar in, jaar uit vieren en wat wij al jaren voor lief nemen.

Super is een groot woord, maar voor eigen bevolking zijn het helden, die al heel wat meer hebben klaargespeeld dan wat er voor mogelijk is gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nebelwerfer op 09-03-2023 05:35:21 ]
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:16:48 #132
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208296099
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee. Maar kan dit wel met redelijke zekerheid bevestigen. Zeker als straks Bakhmut valt en er veel POWs vallen. Als je info wil kijk meer wat de Oekraïners elkaar melden, via directe bronnen.
Heb je die directe bronnen wel?
pi_208296108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
100% is dat niet te garanderen . Maar met een Rusland dat in de Oekraïne is verslagen en er nog gewoon als land naast ligt, vol revisionisme, heb je dat al helemaal niet!
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is helaas verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 23:20:10 ]
pi_208296112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Heb je die directe bronnen wel?
Ja wel een paar maar das meer telegram, de krochten van Twitter. Maar op het werk zijn wat Oekraïners waarmee ik spreek.
Vakman pur sang
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:22:11 #135
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208296137
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.
Helaas ligt het bij Rusland wat anders want kernwapens, zij zullen alles accepteren in hun voordeel want het kan ze toch geen reet interesseren zolang ze kernwapens kunnen gebruiken als dreigement.

Rusland heeft sinds 2014 ongeveer 400 verdragen gebroken.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:24:11 #136
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208296156
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja wel een paar maar das meer telegram, de krochten van Twitter. Maar op het werk zijn wat Oekraïners waarmee ik spreek.
De krochten van twitter en wat onderbuikgevoelens van een paar Oekraïners in Nederland maakt nog geen volksopstand.
pi_208296176
De laatste Rusland propaganda, u las het als eerste op Fok.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 23:26:46 ]
pi_208296198
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De laatste Rusland propaganda, u las het als eerste op Fok.
Bullshit, bij alles wat Oekraïne niet heilig maakt is het Rusland propoganda.
Die Russen krijgen alsnog gigantisch op de flikker van de navo uiteindelijk maar denk alleen niet dat Oekraïne dat klusje moet klaren
Vakman pur sang
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:31:10 #139
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208296228
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Bullshit, bij alles wat Oekraïne niet heilig maakt is het Rusland propoganda.
Je somt niks concreets op.
Scorched earth
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:33:30 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208296252
quote:

[..]
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is helaas verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.
Klopt, maar dat gaat met Rusland dus niet gebeuren.
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:40:26 #141
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208296309
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zou je er wat meer over kunnen posten, ik ben het niet eerder tegengekomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208296319
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt, maar dat gaat met Rusland dus niet gebeuren.
Kortom, je pleit voor een onderhandelde vrede maar erkent dat die met het huidige Rusland weinig kans op slagen heeft. Waarom zou je dan onderhandelen?
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:43:24 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208296338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Kortom, je pleit voor een onderhandelde vrede maar erkent dat die met het huidige Rusland weinig kans op slagen heeft. Waarom zou je dan onderhandelen?
Uiteindelijk gaat dat toch gebeuren. Beter vroeger dan later. Voorkomt veel ellende en verkleint de kans op escalatie.
Is gewoon the sane thing to do
The End Times are wild
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:45:01 #144
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208296350
quote:

[..]
Qua facisme ben ik het met je eens, echter, betreffende imperialisme niet, dat is niet echt een bruikbare term voor die periode. Alle grootmachten waren in die periode nog imperialistisch. Daarna bleven enkel de VS, China en de USSR als imperialistische machten over.

Churchill bijvoorbeeld:
quote:
That is our policy. You ask, what is our aim? I can answer in one word: It is victory, victory at all
costs, victory in spite of all terror, victory, however long and hard the road may be; for without
victory, there is no survival. Let that be realised; no survival for the British Empire, no survival for
all that the British Empire has stood for, no survival for the urge and impulse of the ages, that
mankind will move forward towards its goal. But I take up my task with buoyancy and hope. I feel
sure that our cause will not be suffered to fail among men. At this time I feel entitled to claim the
aid of all, and I say, "come then, let us go forward together with our united strength.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208296355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Stroman argument detected.
Vandaag op de middelbare school nieuw woordje geleerd bij filosofie zie ik wel.

En nee, het is geen stroman want wat ik zeg heeft helemaal niet de vorm van een argument... Ik beargumenteer namelijk helemaal niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208296370
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Gaat ff helemaal niet zo goed voor Oekraïne. Vooral die vermeende strijd tussen de legergeneraal en Zelensky komt niet goed uit, die special forces laatst naar Bakhmut waar veel Oekraïners worden ingesloten.
Duitsland met nieuws wat veel Europeanen kunnen zien als hoogverraad.
Ook schijnen Oekraïners te pushen om Zelensky te vervangen voor Zaloezjnyj, die enorm in populariteit stijgt.

Die extra wapens moeten veel sneller en effectiever ingezet worden anders wordt het een status quo voor jaren.
Die status quo wordt het sowieso al, frozen conflict, met hier en daar misschien wat veranderingen.
pi_208296392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat dat toch gebeuren. Beter vroeger dan later. Voorkomt veel ellende en verkleint de kans op escalatie.
Waarom heb je trouwens niet gereageerd op alle reacties over de ellende die die de Oekraïners te wachten staat als Rusland hun 'russificatie' uitvoert in de geanexeerde gebieden?
Цой жив
pi_208296401
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien, de annexatie van Sudetenland en Oostenrijk hebben WOII niet voorkomen en het Boedapest memorandum en de Minsk akkoorden hebben ook deze oorlog niet voorkomen. Zolang dat fascistische regime in Moskou er zit lijkt een duurzame vrede mij een illusie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 23:54:20 ]
pi_208296403
Ulx waarom reageer je niet op m'n vorige vraag. Je wou wedden toch, dat Oekraïne de Krim terug krijgt. Prima, maar wat is de voorwaarde om te stellen dat dat waar is? Als er onderhandelingen beginnen?
pi_208296406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die status quo wordt het sowieso al, frozen conflict, met hier en daar misschien wat veranderingen.
Afgelopen zomer las ik hier ook al veel reacties over dat Oekraïne moest onderhandelen, want ze zouden alleen nog maar terrein verliezen. Daarna kwam het offensief waarbij weer veel gebied werd bevrijdt. Ik geef ze ook nu kans om weer een succesvol offensief uit te voeren met alle nieuwe wapens die ze de afgelopen maanden hebben gekregen.
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')