Dat lijkt mij ook vrij complex. Zeker met de diversiteit alleen al aan tanks uit diverse landen. Ga er maar aanstaan. Alleen al het onderhoud en spareparts is al een project ansich.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan kom je weer op een stuk training en logistiek. De wapens fysiek naar binnen kruien is binnen een paar dagen geregeld maar effectieve inzet en voortzettingsvermogen is een ander verhaal.
Die T14 is dan ook helemaal geen factor om rekening mee te houden...quote:
Ik dacht toch aardig te volgen wat er in Oekraïne gebeurt. Ik luister podcasts volgt OSINT, lees mee op Fok, lees af en toe grote kranten. Maar nu moet ik in jouw post lezen dat Zelensky op het punt van afzetten staat (zo breng je het i.i.g.).quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Gaat ff helemaal niet zo goed voor Oekraïne. Vooral die vermeende strijd tussen de legergeneraal en Zelensky komt niet goed uit, die special forces laatst naar Bakhmut waar veel Oekraïners worden ingesloten.
Duitsland met nieuws wat veel Europeanen kunnen zien als hoogverraad.
Ook schijnen Oekraïners te pushen om Zelensky te vervangen voor Zaloezjnyj, die enorm in populariteit stijgt.
Die extra wapens moeten veel sneller en effectiever ingezet worden anders wordt het een status quo voor jaren.
Nee. Maar kan dit wel met redelijke zekerheid bevestigen. Zeker als straks Bakhmut valt en er veel POWs vallen. Als je info wil kijk meer wat de Oekraïners elkaar melden, via directe bronnen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik dacht toch aardig te volgen wat er in Oekraïne gebeurt. Ik luister podcasts volgt OSINT, lees mee op Fok, lees af en toe grote kranten. Maar nu moet ik in jouw post lezen dat Zelensky op het punt van afzetten staat (zo breng je het i.i.g.).
Heb je voor mij wat bronnen die dit bevestigen?
Ja maar ze zijn vooral ook bang dat de Russen dat zelfde thuis kapotmaken.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
Sommige mensen doen net alsof het Oekraïnse leger uit superhelden bestaan...
Het zijn ook gewoon jonge jongens die doodsbang zijn en misschien nooit meer thuis komenm
Heb je die directe bronnen wel?quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee. Maar kan dit wel met redelijke zekerheid bevestigen. Zeker als straks Bakhmut valt en er veel POWs vallen. Als je info wil kijk meer wat de Oekraïners elkaar melden, via directe bronnen.
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is helaas verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
100% is dat niet te garanderen . Maar met een Rusland dat in de Oekraïne is verslagen en er nog gewoon als land naast ligt, vol revisionisme, heb je dat al helemaal niet!
Ja wel een paar maar das meer telegram, de krochten van Twitter. Maar op het werk zijn wat Oekraïners waarmee ik spreek.quote:
Helaas ligt het bij Rusland wat anders want kernwapens, zij zullen alles accepteren in hun voordeel want het kan ze toch geen reet interesseren zolang ze kernwapens kunnen gebruiken als dreigement.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.
De krochten van twitter en wat onderbuikgevoelens van een paar Oekraïners in Nederland maakt nog geen volksopstand.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja wel een paar maar das meer telegram, de krochten van Twitter. Maar op het werk zijn wat Oekraïners waarmee ik spreek.
Bullshit, bij alles wat Oekraïne niet heilig maakt is het Rusland propoganda.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De laatste Rusland propaganda, u las het als eerste op Fok.
Je somt niks concreets op.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Bullshit, bij alles wat Oekraïne niet heilig maakt is het Rusland propoganda.
Klopt, maar dat gaat met Rusland dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is helaas verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.
Zou je er wat meer over kunnen posten, ik ben het niet eerder tegengekomen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee. Maar kan dit wel met redelijke zekerheid bevestigen. Zeker als straks Bakhmut valt en er veel POWs vallen. Als je info wil kijk meer wat de Oekraïners elkaar melden, via directe bronnen.
Kortom, je pleit voor een onderhandelde vrede maar erkent dat die met het huidige Rusland weinig kans op slagen heeft. Waarom zou je dan onderhandelen?quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gaat met Rusland dus niet gebeuren.
Uiteindelijk gaat dat toch gebeuren. Beter vroeger dan later. Voorkomt veel ellende en verkleint de kans op escalatie.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kortom, je pleit voor een onderhandelde vrede maar erkent dat die met het huidige Rusland weinig kans op slagen heeft. Waarom zou je dan onderhandelen?
Qua facisme ben ik het met je eens, echter, betreffende imperialisme niet, dat is niet echt een bruikbare term voor die periode. Alle grootmachten waren in die periode nog imperialistisch. Daarna bleven enkel de VS, China en de USSR als imperialistische machten over.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat revisionisme was er ook al voor deze oorlog, gezien de Russische propaganda die we hier regelmatig te zien krijgen lijkt het me een illusie om te denken dat dit voorbij zal zijn met eender welk vredesakkoord. Rusland is helaas verworden tot een facistische en imperialistische staat waarvan de leider weinig rationeel lijkt te handelen, in het geval van Duitsland was dat probleem pas opgelost nadat ze in WOII in de pan zijn gehakt.
quote:That is our policy. You ask, what is our aim? I can answer in one word: It is victory, victory at all
costs, victory in spite of all terror, victory, however long and hard the road may be; for without
victory, there is no survival. Let that be realised; no survival for the British Empire, no survival for
all that the British Empire has stood for, no survival for the urge and impulse of the ages, that
mankind will move forward towards its goal. But I take up my task with buoyancy and hope. I feel
sure that our cause will not be suffered to fail among men. At this time I feel entitled to claim the
aid of all, and I say, "come then, let us go forward together with our united strength.
Vandaag op de middelbare school nieuw woordje geleerd bij filosofie zie ik wel.quote:
Die status quo wordt het sowieso al, frozen conflict, met hier en daar misschien wat veranderingen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Gaat ff helemaal niet zo goed voor Oekraïne. Vooral die vermeende strijd tussen de legergeneraal en Zelensky komt niet goed uit, die special forces laatst naar Bakhmut waar veel Oekraïners worden ingesloten.
Duitsland met nieuws wat veel Europeanen kunnen zien als hoogverraad.
Ook schijnen Oekraïners te pushen om Zelensky te vervangen voor Zaloezjnyj, die enorm in populariteit stijgt.
Die extra wapens moeten veel sneller en effectiever ingezet worden anders wordt het een status quo voor jaren.
Waarom heb je trouwens niet gereageerd op alle reacties over de ellende die die de Oekraïners te wachten staat als Rusland hun 'russificatie' uitvoert in de geanexeerde gebieden?quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat dat toch gebeuren. Beter vroeger dan later. Voorkomt veel ellende en verkleint de kans op escalatie.
Is gewoon the sane thing to do
Dat valt nog te bezien, de annexatie van Sudetenland en Oostenrijk hebben WOII niet voorkomen en het Boedapest memorandum en de Minsk akkoorden hebben ook deze oorlog niet voorkomen. Zolang dat fascistische regime in Moskou er zit lijkt een duurzame vrede mij een illusie.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat dat toch gebeuren. Beter vroeger dan later. Voorkomt veel ellende en verkleint de kans op escalatie.
Is gewoon the sane thing to do
Afgelopen zomer las ik hier ook al veel reacties over dat Oekraïne moest onderhandelen, want ze zouden alleen nog maar terrein verliezen. Daarna kwam het offensief waarbij weer veel gebied werd bevrijdt. Ik geef ze ook nu kans om weer een succesvol offensief uit te voeren met alle nieuwe wapens die ze de afgelopen maanden hebben gekregen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die status quo wordt het sowieso al, frozen conflict, met hier en daar misschien wat veranderingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |