Dit forum is wel iets voor je, waar de nerds trachten iedere millimeter van de auto's te analyseren:quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe kan AM überhaupt zoveel zijn ingelopen terwijl ze niks veranderd hebben aan het uiterlijk van de auto. Dit blijft erg verdacht 🧐
Hannah Schmitz, de strategy lead bij RBR is direct van Cambridge bij RBR begonnen volgens mij om er een te noemen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, er was zelfs jaren geleden een prijsvraag competitie om op de afdeling van Mclaren te werken.
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Dat ik het niet chique vind van toto dat hij min of meer zijn ontwerp afdeling voor de bus gooit terwijl hij als baas van mercedes zelf direct betrokken is bij de keuze voor dit concept.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:23 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En je punt is?
Toto Wolff en de directie zijn geen aerodynamicie, het zijn niet eens engineers. Ze krijgen data en tekeningen overhandigd met een pitch van het designteam, over de weg die het designteam willen inslaan (een soort van dragon's den).
Toto heeft dat maar te vertrouwen.
Hamilton spreekt zich uit dat het design team niet naar hem heeft geluisterd over wat de auto nodig heeft.
En Toto is inmiddels klaar met dit concept, noem het voortschrijdend inzicht.
Al het werk tot dit punt kan je zien als een sunk cost, niet meer terug te krijgen geld/tijd/energie.
De keuze die nu gemaakt moet worden is wat zal meer brengen in de toekomst, dit concept of een ander concept.
Vanuit de woorden van Toto liggen er meerdere concepten en zal er een nieuwe keuze gemaakt worden. Alhoewel al lijkt dat die keuze gemaakt is, er komt een nieuw concept.
We gaan het zien dit jaar, ik had altijd de indruk van hem dat hij het allemaal niet zo boeiend vond maar zo snel weer in de auto stappen zegt toch wat anders.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
Omdat de grootste wijzigingen niet van buitenaf zichtbaar zijn?quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
Allison valt dan onder de top-3 personeel die niet onder de budget cap vallen. Misschien als vervanger van Vowles?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt nu ook een hoop gemaakt van het gerucht dat James Allison terug zou zijn bij Mercedes (voorlopig alleen gerucht) maar dan is mijn vraag ook meteen "Wie wordt er ontslagen om plaats te maken ïn de budget cap voor zijn salaris?
De downforce wordt vrijwel volledig uit de vloer gewonnen. Knap dat jij kunt zien dat de auto nauwelijks veranderd is.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
De vloer en tunnels zien er naar mijn mening waarschijnlijk vrij inwisselbaar uit. Op dat vlak is er ook veel minder speelruimte om mee te onderscheiden en innoveren. Sidepods hebben ook een grote impact op je rijprestaties.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat de grootste wijzigingen niet van buitenaf zichtbaar zijn?
Met name de vloer en venturitunnels is een van de grootste generatoren van downforce met deze auto's.
Gewoon vulling voor het veld, net als zoveel anderen. Niks mis mee.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De downforce wordt vrijwel volledig uit de vloer gewonnen. Knap dat jij kunt zien dat de auto nauwelijks veranderd is.
Dan moet er dus iemand anders uit die top 3 plaats maken. Wat mijn punt was.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Allison valt dan onder de top-3 personeel die niet onder de budget cap vallen. Misschien als vervanger van Vowles?
Bij een race auto met grondeffect? Seriously?quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij een race auto met grondeffect? Seriously?
quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De vloer en tunnels zien er naar mijn mening waarschijnlijk vrij inwisselbaar uit. Op dat vlak is er ook veel minder speelruimte om mee te onderscheiden en innoveren. Sidepods hebben ook een grote impact op je rijprestaties.
Kijk maar naar de red Bull. Onder de sidepods heb je natuurlijk een grote luchtstroom. Die zorgt ervoor dat je auto automatisch al naar beneden wordt gedrukt. Mercedes heeft die luchtstroom al helemaal niet.
op dit moment heeft hij wel wat van Andrea de Cesaris. wisselt momenten van brilliantie af met totale blokkades of een gebrek aan ruimtelijk inzicht. enige jammere is dat pa stroll niet tevreden is met meerijden. zijn zoon moet de wereldkampioen worden en zijn vaders droom verwezenlijken. soms komt ie ook over alsof ie er helemaal niet bij is , of liever ergens anders is. daar heb ik dit weekend overigens niets van gezienquote:Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
Oh ja, da's wel een leuke coureur om mee te vergelijkenquote:Op woensdag 8 maart 2023 15:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
op dit moment heeft hij wel wat van Andrea de Cesaris. wisselt momenten van brilliantie af met totale blokkades of een gebrek aan ruimtelijk inzicht. enige jammere is dat pa stroll niet tevreden is met meerijden. zijn zoon moet de wereldkampioen worden en zijn vaders droom verwezenlijken. soms komt ie ook over alsof ie er helemaal niet bij is , of liever ergens anders is. daar heb ik dit weekend overigens niets van gezien
Is dit een serieuze vraag? Kom op man. De vloer is hét onderscheidende aspect. Waarom denk je dat Red Bull zo weinig drag heeft? Omdat ze veel downforce via de vloer generen. Meer dan Ferrari. Meer dan Mercedes. Daarom staan ze nu bovenaan.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Je zit grapjes te maken, hoop ik?quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Het is natuurlijk niet populair om te zeggen, maar zo slecht is Stroll niet. Hij is geen topper, begrijp me niet verkeerd, maar hij is ook geen Latifi of Mazepin. Hij is niet altijd de slimste en heeft vaak dingen niet door, maar hij kan best een aardig rondje racen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Chevy snapt er dus net zo weinig van als Mercedes. Dat verrast me niet echt, maar hij staat wel giga voor lul nu.quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij een race auto met grondeffect? Seriously?
Alles wat van onder aan downforce wordt gegenereerd correspondeert ook met de bovenkant. Het is één geheel.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vraag? Kom op man. De vloer is hét onderscheidende aspect. Waarom denk je dat Red Bull zo weinig drag heeft? Omdat ze veel downforce via de vloer generen. Meer dan Ferrari. Meer dan Mercedes. Daarom staan ze nu bovenaan.
Hoe hij op die groepsfoto staat ook...quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Negeren vanaf nu mensen,quote:Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |