abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:28:44 #26
37887 Dauthi
Progressive
pi_208289162
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe kan AM überhaupt zoveel zijn ingelopen terwijl ze niks veranderd hebben aan het uiterlijk van de auto. Dit blijft erg verdacht 🧐
Dit forum is wel iets voor je, waar de nerds trachten iedere millimeter van de auto's te analyseren:

https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=30908
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=30211
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_208289242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:15 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ja, er was zelfs jaren geleden een prijsvraag competitie om op de afdeling van Mclaren te werken.
Hannah Schmitz, de strategy lead bij RBR is direct van Cambridge bij RBR begonnen volgens mij om er een te noemen.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:35:29 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208289251
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
pi_208289301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
pi_208289317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:23 schreef Dauthi het volgende:

[..]
En je punt is?

Toto Wolff en de directie zijn geen aerodynamicie, het zijn niet eens engineers. Ze krijgen data en tekeningen overhandigd met een pitch van het designteam, over de weg die het designteam willen inslaan (een soort van dragon's den).
Toto heeft dat maar te vertrouwen.

Hamilton spreekt zich uit dat het design team niet naar hem heeft geluisterd over wat de auto nodig heeft.
En Toto is inmiddels klaar met dit concept, noem het voortschrijdend inzicht.
Al het werk tot dit punt kan je zien als een sunk cost, niet meer terug te krijgen geld/tijd/energie.
De keuze die nu gemaakt moet worden is wat zal meer brengen in de toekomst, dit concept of een ander concept.
Vanuit de woorden van Toto liggen er meerdere concepten en zal er een nieuwe keuze gemaakt worden. Alhoewel al lijkt dat die keuze gemaakt is, er komt een nieuw concept.
Dat ik het niet chique vind van toto dat hij min of meer zijn ontwerp afdeling voor de bus gooit terwijl hij als baas van mercedes zelf direct betrokken is bij de keuze voor dit concept.

Het is geen "zij hebben een verkeerde auto ontworpen" maar "wij hebben gekozen voor het verkeerde concept"

.En als het nu 1x gebeurt a la start seizoen 2022 ok, maar inmiddels zijn er 2 andere momenten geweest waarbij je dezelfde keuze hebt gemaakt, en dan nog twijfel je nog aan het feit of ze straks alsnog moeten wisselen qua concept danwel laat je ze (weer) meerdere concepten uitwerken.

Dat is ook allemaal misschien nog wel te verantwoorden, maar je maakt hier als volledig team een keuze en niet "de ontwerp afdeling doet het fout".

Ook vanuit Lewis is het niet netjes om dan in de media te gaan vertellen dat ze niet naar hem luisteren.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:44:11 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208289351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
We gaan het zien dit jaar, ik had altijd de indruk van hem dat hij het allemaal niet zo boeiend vond maar zo snel weer in de auto stappen zegt toch wat anders.
Dit is geen kampioensauto maar wel eentje waar je misschien een paar races mee kan winnen en een paar podiums mee kan pakken, ik schat Alonso een stuk hoger in maar het is wel leuk om Stroll met Alonso te vergelijken.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:45:05 #32
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208289367
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
Omdat de grootste wijzigingen niet van buitenaf zichtbaar zijn?

Met name de vloer en venturitunnels is een van de grootste generatoren van downforce met deze auto's.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:46:05 #33
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208289381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er wordt nu ook een hoop gemaakt van het gerucht dat James Allison terug zou zijn bij Mercedes (voorlopig alleen gerucht) maar dan is mijn vraag ook meteen "Wie wordt er ontslagen om plaats te maken ïn de budget cap voor zijn salaris?
Allison valt dan onder de top-3 personeel die niet onder de budget cap vallen. Misschien als vervanger van Vowles?
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:48:22 #34
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208289401
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Auto is toch nauwelijks anders dan 2022 sinds Barcelona? Dan is het nu wel opmerkelijk dat die ineens zo snel is. Enige wat ik zeg.
De downforce wordt vrijwel volledig uit de vloer gewonnen. Knap dat jij kunt zien dat de auto nauwelijks veranderd is.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:49:58 #35
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289419
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Omdat de grootste wijzigingen niet van buitenaf zichtbaar zijn?

Met name de vloer en venturitunnels is een van de grootste generatoren van downforce met deze auto's.
De vloer en tunnels zien er naar mijn mening waarschijnlijk vrij inwisselbaar uit. Op dat vlak is er ook veel minder speelruimte om mee te onderscheiden en innoveren. Sidepods hebben ook een grote impact op je rijprestaties.

Kijk maar naar de red Bull. Onder de sidepods heb je natuurlijk een grote luchtstroom. Die zorgt ervoor dat je auto automatisch al naar beneden wordt gedrukt. Mercedes heeft die luchtstroom al helemaal niet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 maart 2023 @ 14:50:07 #36
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208289422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
Gewoon vulling voor het veld, net als zoveel anderen. Niks mis mee.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:50:46 #37
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
De downforce wordt vrijwel volledig uit de vloer gewonnen. Knap dat jij kunt zien dat de auto nauwelijks veranderd is.
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208289430
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:46 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Allison valt dan onder de top-3 personeel die niet onder de budget cap vallen. Misschien als vervanger van Vowles?
Dan moet er dus iemand anders uit die top 3 plaats maken. Wat mijn punt was.
pi_208289443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zie post #35. Hetgeen waarmee je je onderscheidt is juist het zichtbare deel van de auto.
Bij een race auto met grondeffect? Seriously? _O-
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:53:10 #40
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij een race auto met grondeffect? Seriously? _O-
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:54:56 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208289474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De vloer en tunnels zien er naar mijn mening waarschijnlijk vrij inwisselbaar uit. Op dat vlak is er ook veel minder speelruimte om mee te onderscheiden en innoveren. Sidepods hebben ook een grote impact op je rijprestaties.

Kijk maar naar de red Bull. Onder de sidepods heb je natuurlijk een grote luchtstroom. Die zorgt ervoor dat je auto automatisch al naar beneden wordt gedrukt. Mercedes heeft die luchtstroom al helemaal niet.

The 2023 Red Bull floor illustrated, with the 2022 floor inset. The right-hand arrow shows a wing flag aft of the floor cut-out. The middle and left-hand arrows indicate where the floor has been cut away from the maximum width permitted in order to clear space behind the flap, allowing it to work harder. The low pressure on the underside of the flap will pull on the airflow at the front of the floor, speeding it up and thereby increasing downforce created by the underbody

https://www.formula1.com/(...)FDnYok0wAZiS6Ur.html
pi_208289569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie Stroll geen WDC worden maar hij is ook geen Latifi hoewel hij wel momenten heeft waar je hele grote vraagtekens bij zet. Middelmatige F1 coureur, zeg maar.
op dit moment heeft hij wel wat van Andrea de Cesaris. wisselt momenten van brilliantie af met totale blokkades of een gebrek aan ruimtelijk inzicht. enige jammere is dat pa stroll niet tevreden is met meerijden. zijn zoon moet de wereldkampioen worden en zijn vaders droom verwezenlijken. soms komt ie ook over alsof ie er helemaal niet bij is , of liever ergens anders is. daar heb ik dit weekend overigens niets van gezien
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208289631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:05 schreef Sabata het volgende:

[..]
op dit moment heeft hij wel wat van Andrea de Cesaris. wisselt momenten van brilliantie af met totale blokkades of een gebrek aan ruimtelijk inzicht. enige jammere is dat pa stroll niet tevreden is met meerijden. zijn zoon moet de wereldkampioen worden en zijn vaders droom verwezenlijken. soms komt ie ook over alsof ie er helemaal niet bij is , of liever ergens anders is. daar heb ik dit weekend overigens niets van gezien
Oh ja, da's wel een leuke coureur om mee te vergelijken :)
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:23:56 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208289768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Is dit een serieuze vraag? Kom op man. De vloer is hét onderscheidende aspect. Waarom denk je dat Red Bull zo weinig drag heeft? Omdat ze veel downforce via de vloer generen. Meer dan Ferrari. Meer dan Mercedes. Daarom staan ze nu bovenaan.
pi_208289797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Je zit grapjes te maken, hoop ik?
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:28:45 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208289807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Het is natuurlijk niet populair om te zeggen, maar zo slecht is Stroll niet. Hij is geen topper, begrijp me niet verkeerd, maar hij is ook geen Latifi of Mazepin. Hij is niet altijd de slimste en heeft vaak dingen niet door, maar hij kan best een aardig rondje racen.
pi_208289818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij een race auto met grondeffect? Seriously? _O-
Chevy snapt er dus net zo weinig van als Mercedes. Dat verrast me niet echt, maar hij staat wel giga voor lul nu.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 15:42:42 #48
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208289896
quote:
5s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is dit een serieuze vraag? Kom op man. De vloer is hét onderscheidende aspect. Waarom denk je dat Red Bull zo weinig drag heeft? Omdat ze veel downforce via de vloer generen. Meer dan Ferrari. Meer dan Mercedes. Daarom staan ze nu bovenaan.
Alles wat van onder aan downforce wordt gegenereerd correspondeert ook met de bovenkant. Het is één geheel.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208289899
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:35 schreef Tarado het volgende:
Lance is op mijn respectmeter wel gestegen, wist niet dat hij het in zich had maar gewoon knap hoe hij van de operatietafel op tijd de auto instapt en ook nog eens een redelijk resultaat pakt.
Hoe hij op die groepsfoto staat ook... _O-







Overdosis pijnstillers naarbinnen gegooit? :D
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:46:24 #50
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_208289921
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe zou je je op performancevlak dan kunnen onderscheiden met de vloer?
Negeren vanaf nu mensen, _O- .
Feyenoord!!! * Barça
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')