Zij had toch donker haar of ben ik in de war met de Finse premier?quote:Op maandag 6 maart 2023 09:10 schreef Raw85 het volgende:
Dit is wat mij betreft in ieder geval goed nieuws:
[ twitter ]
Sanna Marin heeft donker haar iddquote:Op maandag 6 maart 2023 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zij had toch donker haar of ben ik in de war met de Finse premier?
Dat denk ik, ja..quote:Op maandag 6 maart 2023 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zij had toch donker haar of ben ik in de war met de Finse premier?
Dank je.quote:
Toch een akkoord in Vlaanderen: https://www.vrt.be/vrtnws(...)eg-vlaamse-regering/quote:Op maandag 6 maart 2023 09:09 schreef Hanca het volgende:
Dit was de directe aanleiding: de Vlaamse regering staat op omvallen vanwege Stikstofbeleid. N-VA en Open VLD willen opvallend genoeg de boeren hard aanpakken, CD&V eist dat van de industrie hetzelfde wordt gevraagd:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230305_97811620
N-VA wil de industrie pas aanpakken als de landbouw de stikstofuitstoot forsheeft verminderd. Het akkoord moet er nu komen, anders dreigt er een Vlaanderenbrede vergunningenstop (Vlaanderen heeft er niet voor gekozen om net als Nederland te werken met een kaart met gebieden dicht bij en ver van natuurgebieden, maar om stikstof generiek over heel Vlaanderen aan te pakken, zo moet er 60% van de uitstoot door kippen en varkens weg, bijvoorbeeld).
https://www.nporadio1.nl/(...)njaarden-op-het-spelquote:Loting zet vakantie van Spanjaarden op het spel
Gisteren 15:45
3 minuten
Nationale verkiezingen midden in de vakantieperiode: het is verre van ideaal maar wel het geval in Spanje. Anders dan in Nederland worden burgers in Spanje via een loting verplicht om mee te helpen op het stembureau. "Nu de verkiezingen in de zomervakantie vallen, proberen Spanjaarden daar massaal onder uit te komen", legt correspondent Carlijn Teeven in Bureau Buitenland uit.
Uitgelicht: Spanje
Op 23 juli worden er in Spanje nationale verkiezingen gehouden. De Spaanse premier Sánchez schreef vervroegd verkiezingen uit na het verlies van zijn regeringspartij bij de regionale en lokale verkiezingen in mei. Veel Spanjaarden zien de verkiezingen midden in de zomervakantie alleen niet zitten. Burgers zijn namelijk verplicht om mee te helpen op het stembureau. "Voor elk stemlokaal worden burgers ingeloot om stemmen te tellen. De regel geldt al sinds de invoering van de democratie, na de dood van Franco in 1975", legt Teeven uit.
Bezwaar
De meeste Spanjaarden hebben hun vakantie al vastgelegd en willen niet thuis blijven om op het stembureau te werken. Burgers kunnen bezwaar aantekenen bij de kiescommissie door bewijs aan te leveren waarom dispensatie noodzakelijk is. "Je moet een hele goede reden hebben om onder je burgerplicht uit te komen. Er staan hoge straffen op het niet nakomen van je burgerplicht", vertelt Teeven. Of de kiescommissie dit jaar een uitzondering maakt voor Spanjaarden die al betaald hebben voor hun vakantie is nog maar de vraag.
Leuke straf voor zijn verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:19 schreef zakjapannertje het volgende:
Je vakantie in Spanje dit jaar kan heel anders uitvallen
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)njaarden-op-het-spel
uitslagen zijn binnenquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:25 schreef RM-rf het volgende:
aanstaande zondag zijn gemeenteraadsverkiezingen in Luxemburg...
Lijkt mij weer een typisch Torygraph lulverhaal.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kleutergedrag van Macron. Met z’n “face consequeces” natrappen heet dat.
Goed dat Nederland daar niet aan mee doet.
Wellicht handjeklap tussen Emanuel Macron en Mark Rutte. Joe Biden heeft al twee keer aan onze Mark gevraagd Jens Stoltenberg op te volgen begreep ik, maar ik heb geen idee wat voor macht Emanuel hier in heeft.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij weer een typisch Torygraph lulverhaal.
Rutte gaat dat gewoon niet doen, ik denk dat hij dat niet eens leuk vindt om te doen. Rutte gaat Nederland niet verlaten zolang hij premier is, dat is toch inmiddels wel duidelijk. En ik denk dat hij daarna gewoon het bedrijfsleven weer in gaat, in Nederland. Hij wil hier helemaal niet weg.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wellicht handjeklap tussen Emanuel Macron en Mark Rutte. Joe Biden heeft al twee keer aan onze Mark gevraagd Jens Stoltenberg op te volgen begreep ik, maar ik heb geen idee wat voor macht Emanuel hier in heeft.
Mij lijkt het een prima afvloeiingsregeling lol. Zijn wij van 'm af en mag Christianne van der Wal het gaan doen. Hij begint aardig wat barsten te vertonen hier heb ik de indruk.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rutte gaat dat gewoon niet doen, ik denk dat hij dat niet eens leuk vindt om te doen. Rutte gaat Nederland niet verlaten zolang hij premier is, dat is toch inmiddels wel duidelijk. En ik denk dat hij daarna gewoon het bedrijfsleven weer in gaat, in Nederland. Hij wil hier helemaal niet weg.
Van der Wal is zo flexibel als een loden deur, totaal ongeschikt voor een partijleider of premier dus. En Rutte laat zich niet afvloeien, niet zolang hij in functie is. Ik zou het trouwens ook beschamend vinden als hij dat wel zou doen, nog erger dan een kamerlid wat voortijdig opstapt.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Mij lijkt het een prima afvloeiingsregeling lol. Zijn wij van 'm af en mag Christianne van der Wal het gaan doen. Hij begint aardig wat barsten te vertonen hier heb ik de indruk.
Pure speculatie natuurlijk, maar ik weet dat zo net nog niet. Ik zou het een verademing vinden.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Wal is zo flexibel als een loden deur, totaal ongeschikt voor een partijleider of premier dus. En Rutte laat zich niet afvloeien, niet zolang hij in functie is. Ik zou het trouwens ook beschamend vinden als hij dat wel zou doen, nog erger dan een kamerlid wat voortijdig opstapt.
in dit geval gaat het ook erom dat ze niet zozeer ingrijpen tegen een Wets-wijziging (dat nu niet meer is dan en voorstel tot wijziging van de GEG, waarover een coalitieakkoord gesloten is op best moeizame wijze, een redelijk diep conflict tussen de rechts-liberale FDP en eco-linkse Grüne fracties binnen de regeringscoalitie uitonderhandeld is, deels ook al via de Media).quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In de constitutioneel hof discussie is dit wel een leuk voorbeeld. Karlsruhe is in ieder geval binnen de EU zo’n beetje de meest assertieve (constitutionele) rechter die er is. Dit is het andere uiterste.
Dit akkoord lijkt nu weer weg: https://www.trouw.nl/buit(...)elen-door~b67c4b728/quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch een akkoord in Vlaanderen: https://www.vrt.be/vrtnws(...)eg-vlaamse-regering/
Nieuwsuur vanavond over deze verkiezingenquote:Op donderdag 8 juni 2023 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Leuke straf voor zijn verkiezingsuitslag.
Niet op mij stemmen, dan ook geen vakantie!
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-meeroudergezinnenquote:Radicaal-rechtse regering in Spanje?
Zondag gaat Spanje naar de stembus. Het zou een ruk naar rechts kunnen betekenen: de conservatieve Partido Popular wil mogelijk een coalitie vormen met het uiterst rechtse Vox, dat de afgelopen jaren een razendsnelle groei heeft doorgemaakt. Samen met die partij kan de regering strengere wetten in gaan voeren op het gebied van bijvoorbeeld migratie en vrouwenrechten. We bespreken de ontwikkelingen met journalist Edwin Winkels, die al jaren in Spanje woont.
De rechtse PP heeft gewonnen, maar het lijkt (gelukkig) net niet genoeg voor een meerderheid met het extreemrechtse Vox. De linkse regering heeft ook geen meerderheid meer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Nieuwsuur vanavond over deze verkiezingen
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-meeroudergezinnen
quote:Na het tellen van 95 procent van de stemmen is duidelijk dat de door de conservatieve Partido Popular (PP) gedroomde regering van premierskandidaat Alberto Núñez Feijóo niet zo logisch lijkt als de peilingen vooraf weergaven. De PP bemachtigt ongeveer 136 zetels en de mogelijke coalitiegenoot, het extreem-rechtste Vox, valt ver terug van 52 naar ongeveer 33 zetels. Samen behalen ze dan niet de meerderheid van 176 zetels in het parlement, waardoor Feijóo niet als nieuwe premier kan worden gekozen.
Maar ook het linkse blok (de PSOE van Sánchez samen met de nieuwe progressieve partij Sumar) komt niet tot een meerderheid. De PSOE gaat van 120 naar 122 zetels, Sumar krijgt er 30. Een kandidaat kan tot premier worden gekozen als hij meer stemmen voor dan tegen heeft – er zijn altijd partijen die zich van het stemmen voor een premier onthouden. Gezien de verhoudingen in het parlement, heeft de PP alleen de steun van Vox, terwijl Sánchez kan rekenen op de regionale Catalaanse en Baskische partijen die zijn minderheidsregering de afgelopen vier jaar hebben gesteund. Daarmee zou hij hij eenvoudig herkozen kunnen worden.
FPÖ gaat opeens wel lekker in Wenen zeg.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:33 schreef ipa84 het volgende:
In Nederland klagen we vaak over onzin partijen, maar in Wenen in Oosterrijk doet een partij mee die Die Bierpartei heet en op 12% in de peilingen staat.
[ twitter ]
https://www.bierpartei.eu/
Aparte standpunten maar het maakt het leven misschien wel wat vrolijker.
Ja, de PVV moet toch iets binnenhalen en dit lijkt inderdaad haalbaar (naast bezuinigen op NPO en Cultuur). Omtzigt was tegen de toetreding van Kroatië tot de Schengenzone en stelt dat Nederland zich vaker hard moet opstellen in de EU (wil bijvoorbeeld ook geen nieuwe EU landen meer), dus die zal daar wel in mee gaan. En voor de VVD lijkt dit geen halszaak, ik denk zelfs dat die achter het huidige kabinetsbeleid zitten.quote:Op maandag 11 december 2023 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
Ik denk dat de nieuwe Nederlandse regering de toetreding van Roemenië tot de Schengenzone opnieuw gaat blokkeren en de blokkade van de toetreding van Bulgarije tot de Schengenzone blijft handhaven. Het blokkeren van toetreding van Roemenië tot de Schengenzone is één van de weinige PVV-standpunten die wel haalbaar is.
Ik verwijs u graag door naar POL / Nederlandse Politiek #225: met een nieuwe kamerquote:Op maandag 11 december 2023 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
Ik denk dat de nieuwe Nederlandse regering de toetreding van Roemenië tot de Schengenzone opnieuw gaat blokkeren en de blokkade van de toetreding van Bulgarije tot de Schengenzone blijft handhaven. Het blokkeren van toetreding van Roemenië tot de Schengenzone is één van de weinige PVV-standpunten die wel haalbaar is.
Het gaat vooral om de leider van de FPÖ, die de kandidaat bondskanselier was van FPÖ. Hij noemde het alleen zelf Volkskanzler, de laatste met die titel was Adolf Hitler. Hij is ook wel op bijeenkomsten van neo-nazi's.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat ze daar inzien dat je extreemrechts geen ruimte moet geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |