abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2023 @ 21:22:40 #276
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208271155
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Het begon als een kleine gedachten exercitie over wat de Russische cultuur ons sinds Napoleon heeft gebracht. :@
Met hetzelfde argument zou je heel Africa en het midden oosten ook etnisch kunnen zuiveren en er een mooi groot natuurpark van kunnen maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 6 maart 2023 @ 21:25:25 #277
56749 BlaZ
pi_208271188
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is dit nou een oproep tot genocide? :{
Je iets afvragen is geen oproep tot.
  maandag 6 maart 2023 @ 21:26:42 #278
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208271207
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Denk dat het over de gehele linie netto niet veel uitmaakt. Blijft er verdomd weinig over met toegevoegde waarde.

Beetje vreemde en enge gedachtenkronkel wel.
Landen en volkeren zijn weliswaar gelijkwaardig, maar landen en volkeren zijn niet gelijk.

De mensheid groeit door ontwikkelingen, met name op technologisch gebied, zeg maar vanaf 1950 ofzo, en je kan constateren dat niet alle landen daar gelijkmatig aan contribueren.

En ga je dan meenemen wat landen negatief contribueren, is het een pijnlijke conclusie dat de wereld waarschijnlijk beter af zou zijn zonder rus.

Welk gevolg wie hier aan zou moeten geven is een andere discussie.
Scorched earth
pi_208271243
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Had gisteren met mijn vader een discussie over wat de rest van de wereld zou missen als er morgen 140 miljoen Russen zouden "ontbreken". Ethisch wellicht niet een helemaal polcor dilemma, maar de conclusie was duidelijk: vrijwel niets.
Dostojevski en Tolstoj, dan heb je het wel gehad met de verworvenheden. :P
Periodiek systeem van Mendeljev? Er zijn toch wel wat Russische wetenschappers die echt wel hun bijdrage hebben geleverd, vooral in de bèta-studies. Meer recenter is dat Covid-vaccin van ze ook niet zo slecht als wat bijvoorbeeld de Chinezen in elkaar hebben gedraaid, dat mag je toch wel een prestatie noemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2023 21:31:07 ]
pi_208271367
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:
Leuke variaties in de comments [ twitter ]

|:)
pi_208271533
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Had gisteren met mijn vader een discussie over wat de rest van de wereld zou missen als er morgen 140 miljoen Russen zouden "ontbreken". Ethisch wellicht niet een helemaal polcor dilemma, maar de conclusie was duidelijk: vrijwel niets.
Dostojevski en Tolstoj, dan heb je het wel gehad met de verworvenheden. :P
Dan krijgt Ukraïne Luhansk, Donetsk, Mariupol, en de Krim terug (of wat er allemaal nog van overblijft), krijgen we een nieuwe oorlog in de Caucasus, stoot China Rusland binnen (aangezien Mongolië al flink onder Chinese invloed staat moet dat makkelijk kunnen), misschien wil Kazachstan ook wel een leuk stukje inpikken, kan Kaliningrad eindelijk weer terug naar Duitsland (of misschien een mooie ruildeal met Polen) en kunnen de Finnen weer terug naar het oude grondgebied van voor de winteroorlogen, kunnen de Kiril-eilanden weer terug naar Japan en uhh, fuck who knows.

Dostojevski en Tolstoj waren toch al dood en hun boeken zijn al lang vereeuwigd, maar reken er maar op dat er een lange kettingreactie gaat komen waarbij er weer nieuwe veldslagen zullen ontstaan.

Maar wat wel de oplossing is?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208271606
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:39 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

|:)
"Just got back from the battle in Ukraine, and the weather was cold."
"You mean......Shrinkage...."..
"YES...significant shrinkage...."
"Oh, so what?"
"That was not me Jerry, THAT WAS NOT ME"
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  maandag 6 maart 2023 @ 22:06:39 #283
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208271684
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Landen en volkeren zijn weliswaar gelijkwaardig, maar landen en volkeren zijn niet gelijk.

De mensheid groeit door ontwikkelingen, met name op technologisch gebied, zeg maar vanaf 1950 ofzo, en je kan constateren dat niet alle landen daar gelijkmatig aan contribueren.

En ga je dan meenemen wat landen negatief contribueren, is het een pijnlijke conclusie dat de wereld waarschijnlijk beter af zou zijn zonder rus.

Welk gevolg wie hier aan zou moeten geven is een andere discussie.
Je begrijpt dat wat je schrijft retesubjectief is en ongelooflijk algemeniserend. En dat zulke denkbeelden in het verleden tot ontoelaatbare gebeurtenissen hebben geleid?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208271773
Lekkere klapper!

twitter
pi_208271966
twitter

Niet geloofwaardig deze berichten.
Tenzij de Russen zelf de overwinning willen claimen.
https://www.nu.nl/spannin(...)ugtrekken.html#nujij
Vakman pur sang
  maandag 6 maart 2023 @ 22:30:43 #286
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208271976
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Je begrijpt dat wat je schrijft retesubjectief is en ongelooflijk algemeniserend.
Je kunt opzoeken in welk land een bepaalde uitvinding is gedaan. Daar is niks subjectiefs aan.
Scorched earth
pi_208271997
twitter

twitter

Verder geruchten dat Rusland troepen richting Zaporizhzia brengen omdat ze daar een aanval verwachten.
  maandag 6 maart 2023 @ 23:14:20 #288
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208272487
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je kunt opzoeken in welk land een bepaalde uitvinding is gedaan. Daar is niks subjectiefs aan.
Je hebt het over "contribueren" en "Negatief contribueren". Dat impliceert wel een iets andere bandbreedte dan slechts wetenschappelijke uitvindingen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208272658
Maar Poetin boeit het dus niet als er nog eens 100k sterven via intel achter de schermen. Poeh, het wordt alleen maar erger.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 6 maart 2023 @ 23:48:24 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208272799
quote:
Russia’s Wagner Troops Exhaust Ukrainian Forces in Bakhmut

Deadly fight against the penal battalions threatens Kyiv’s ability to mount spring offensive
https://www.wsj.com/artic(...)26c?mod=hp_lead_pos9

Heel verhaal achter de link. De WW2 strafbataljons zijn weer in ere hersteld.

twitter
pi_208272863
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ twitter ]
Je zou haast wensen dat de Oekraïners gifgas gaan inzetten tegen die golven gedetineerden.

Welke mogelijkheden heeft de NATO eigenlijk om efficiënt, snel en zonder inzet van veel eigen mankracht (tien)duizenden Russen per dag op industriële wijze op het slagveld om te kunnen brengen?
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:03:50 #292
56749 BlaZ
pi_208272898
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je zou haast wensen dat de Oekraïners gifgas gaan inzetten tegen die golven gedetineerden.

Welke mogelijkheden heeft de NATO eigenlijk om efficiënt, snel en zonder inzet van veel eigen mankracht (tien)duizenden Russen per dag op industriële wijze op het slagveld om te kunnen brengen?
Kernwapens.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:10:50 #293
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208272934
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]

Vliegtuigen, clustermunitie.
Scorched earth
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:15:17 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208272953
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vliegtuigen, clustermunitie.
Logistiek is dat een hele opgave eerst. Rusland heeft de boel ook eerst in een aantal maand opgebouwd.

Jij denkt echt dat de hele boel ineens en masse spawnt als in een computerspel hé.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:25:09 #296
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208272988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Logistiek is dat een hele opgave eerst. Rusland heeft de boel ook eerst in een aantal maand opgebouwd.

Jij denkt echt dat de hele boel ineens en masse spawnt als in een computerspel hé.
Misschien moet je eens goed lezen wat die vraag is die ik beantwoord.
Scorched earth
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:25:32 #297
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208272992
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ twitter ]
Kan je dat artikel niet lezen( zonder te betalen). Maar je hoort ook juist dat andersom het geval is. Gister nog werd ik er hier op gewezen dat Oekraïne vooral de misbare troepen inzet in Bakhmut terwijl de Russen hun meest getrainden er tegenaan gooit.

Wat beide gevallen betreft moeten we er denk ik van uitgaan dat het minder extreem is dan wat men beweert.
pi_208273030
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_208273099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kan je dat artikel niet lezen( zonder te betalen). Maar je hoort ook juist dat andersom het geval is. Gister nog werd ik er hier op gewezen dat Oekraïne vooral de misbare troepen inzet in Bakhmut terwijl de Russen hun meest getrainden er tegenaan gooit.

Wat beide gevallen betreft moeten we er denk ik van uitgaan dat het minder extreem is dan wat men beweert.
Heau heau, ik denk dat je het over mij hebt. Ik zei de meest effectieve troepen. Niet de meest getrainde troepen.

En het is inmiddels vrij duidelijk wie er in Bakhmut Stad vechten. Wagner+VDV tegen vooral de TDF milities met wat reguliere eenheden.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 00:59:23 #300
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208273106
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:55 schreef oheng het volgende:

[..]
Heau heau, ik denk dat je het over mij hebt. Ik zei de meest effectieve troepen. Niet de meest getrainde troepen.

En het is inmiddels vrij duidelijk wie er in Bakhmut Stad vechten. Wagner+VDV tegen vooral de TDF milities met wat reguliere eenheden.
Excuus dat zei je inderdaad.
Het gaat mij vooral om de tegenstrijdigheden. Nu gaat Oekraïne zelfs de omsingeling omsingelen.
Lekker afwachten maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')