Dit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, en een stem op het in standhouden of zelfs verder stimuleren van nog grootschaligere varkens-, kippen-, en veehouderijen waarbij honderden of zelfs duizenden dieren opgehokt zitten in complete megacomplexen.
Lubach heeft al een paar keer gehakt gemaakt van de BBB, maar de BBB-stemmer kijkt geen Lubach.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.![]()
Mijn hoofdvraag voor woensdag is precies hoeveel mensen voor de BBB gaan. Ik vrees een tamelijk absurde uitslag. Hopelijk valt het mee.
Mijn hoop is dat een hoop potentiële BBB stemmers nauwelijks politiek geďnteresseerd zijn en dus in een lager percentage komen opdagen. Net als dat 2 zetels verlies voor de CU wel overeenkomt met de Tweede Kamer, waar ze 5 zetels peilen, maar dat je ziet dat de CU stemmer altijd (bijna) 100% komt opdagen en ze dus bij opkomstverkiezingen als de Provinciale Staten altijd veel beter scoren. Ik schat dus in dat CU hooguit 1 zetel verliest.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.![]()
Mijn hoofdvraag voor woensdag is precies hoeveel mensen voor de BBB gaan. Ik vrees een tamelijk absurde uitslag. Hopelijk valt het mee.
Het goede nieuws dan weer is dat de andere partijen veel moeilijker achterlijke wetten erdoorheen kunnen krijgen, aangezien ze een bredere meerderheid nodig hebben. Maar dan moeten VVD en co wel de BBB niet betrekken bij besluitvorming, want dat zou minder fijn zijn...quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:42 schreef Hexagon het volgende:
"Ik ben ontevreden dus stem lekker op partijen die niets constructiefs willen"
Top logica weer
Zullen kiezers uit de CU-kerken steeds meer seculier stemmen denk je? Ik denk dat de SGP achterban stabieler is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:51 schreef Hanca het volgende:
SGP heeft natuurlijk ook ervaring als lid van de C3 bij Rutte II, dus wie weet is zelfs SGP, PvdA, GL denkbaar als dat genoeg is.
Provincies zijn naar mijn mening na waterschappen de minst belangrijke bestuurslaag. In de praktijk kom ik ook niet heel veel verder dan stads- en streekvervoer en de provinciale wegen als ik erover na denk. Ze hebben wel veel andere taken, maar daar spelen gemeentes en/of het rijk ook een belangrijke rol in, of het zijn dezelfde taken van het Rijk op een kleinere schaal. Dus in de praktijk zou je sowieso al vrij gauw op de partij stemmen die je ook landelijk zou stemmen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:47 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet sowieso niet waar ik op moet letten bij het stemmen. De Provinciale Staten, die doen toch ook iets anders dan alléén maar leden voor de Eerste Kamer kiezen? Zoals bepaalde zaken binnen de provincie regelen? Maar dan moet je dus eigenlijk op twee totaal verschillende dingen tegelijk stemmen: voor wat jij goed vindt voor je provincie, maar ook voor het land, en dat kan natuurlijk best verschillend zijn.
Verwarrend geneuzel, en dat de partijen zelf het gewoon laten klinken als reguliere Tweedekamerverkiezingen maakt het er niet overzichtelijker op.
Ik begin BBB steeds sterker te overwegen. Ik kan mij eigenlijk uitstekend vinden in veel van hun gedachtegoed en het zou natuurlijk hilarisch zijn als die meer stemmen behalen dan de nieuwe linkse coalitie van GroenLinks en de PvdA. Och, de frustratie zal ongekend hoog zijn in die kringen, dat levert heerlijk televisie op en nog belangrijker, we zitten niet vast aan dat fantasierijke wanbeleid wat zulke partijen willen voeren.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit. Overigens wordt het ook zeker geen FvD of PVV.
Welke partij ga jij eigenlijk op stemmen?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:42 schreef Hexagon het volgende:
"Ik ben ontevreden dus stem lekker op partijen die niets constructiefs willen"
Top logica weer
Ik heb net als jij geen hoge pet op van 'die kringen', maar bij mij zal de frustratie er net zo goed zijn als je op zo'n relpartij stemt. Wat denk je ermee op te schieten dan? Het is een partij door en voor de boerenlobby, de rijkere boeren die graag hun macht willen houden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
Ik begin BBB steeds sterker te overwegen. Ik kan mij eigenlijk uitstekend vinden in veel van hun gedachtegoed en het zou natuurlijk hilarisch zijn als die meer stemmen behalen dan de nieuwe linkse coalitie van GroenLinks en de PvdA. Och, de frustratie zal ongekend hoog zijn in die kringen, dat levert heerlijk televisie op en nog belangrijker, we zitten niet vast aan dat fantasierijke wanbeleid wat zulke partijen willen voeren
Zo zie ik dat niet, maar ik ga er verder ook nog eens even goed over nadenken de komende dagen. Het is niet dat ik nu zeg met 100% zekerheid op BBB te gaan stemmen. Misschien wordt het ook gewoon weer VVD, dat is toch een beetje mijn liefde-haat verhouding met die partij, waar de liefde het net voor de verkiezingen toch vaak weer weet te winnen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb net als jij geen hoge pet op van 'die kringen', maar bij mij zal de frustratie er net zo goed zijn als je op zo'n relpartij stemt. Wat denk je ermee op te schieten dan? Het is een partij door en voor de boerenlobby, de rijkere boeren die graag hun macht willen houden.
Het gaat er niet om hoe je het ziet. Elke partij kan zichzelf leuk verkopen, daar kijk ik bij elke partij dwars doorheen. De BBB is een boerenlobbypartij.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo zie ik dat niet, maar ik ga er verder ook nog eens even goed over nadenken de komende dagen. Het is niet dat ik nu zeg met 100% zekerheid op BBB te gaan stemmen. Misschien wordt het ook gewoon weer VVD, dat is toch een beetje mijn liefde-haat verhouding met die partij, waar de liefde het net voor de verkiezingen toch vaak weer weet te winnen.
Een plan waarbij zowel de VVD als de BBB zetels inleveren? Ik ben fanquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag gisteren deze tweet al over de peiling, maar ik wist niet hoe betrouwbaar het was, dus ik heb het niet geplaatst. Maar ervan uitgaande dat deze persoon inderdaad inside informatie heeft, gaat de VVD proberen nog even snel een debat met JA21 te regelen om zo stemmen bij BBB weg te snoepen.
[ twitter ]
Op wie ga jij stemmen dit keer? Wellicht had je dat al ergens gepost, maar heb niet alles bijgehouden van deze reeks.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe je het ziet. Elke partij kan zichzelf leuk verkopen, daar kijk ik bij elke partij dwars doorheen. De BBB is een boerenlobbypartij.
Maar goed, je overweegt de VVD, dus ik weet al genoeg, niet meer te redden. Ben niet boos, alleen maar teleurgesteld.
Ik denk dat het Volt gaat worden. Het ging lange tijd tussen JA21, SP en Volt, dus trek er vooral geen conclusies uitquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op wie ga jij stemmen dit keer? Wellicht had je dat al ergens gepost, maar heb niet alles bijgehouden van deze reeks.
Huh? JA21 en SP zijn haast grotere tegenpolen dan SP en VVDquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat het Volt gaat worden. Het ging lange tijd tussen JA21, SP en Volt, dus trek er vooral geen conclusies uit
Vast wel wat. Maar dat gaat geen 2 zetels schelen in 4 jaar.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zullen kiezers uit de CU-kerken steeds meer seculier stemmen denk je? Ik denk dat de SGP achterban stabieler is.
En op de schaal van economisch links naar economisch rechts val ik er precies tussenin. Dus er zal hoe dan ook heel veel water bij de wijn moeten, waar ik ook op stem.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? JA21 en SP zijn haast grotere tegenpolen dan SP en VVD
Je kunt ook dan kiezen om strategisch te stemmen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En op de schaal van economisch links naar economisch rechts val ik er precies tussenin. Dus er zal hoe dan ook heel veel water bij de wijn moeten, waar ik ook op stem.
JA21 en SP zijn natuurlijk beide wel iets conservatiever dan een hoop andere partijen, maar dan is het extreem progressieve (maar wel weer rechtsere) Volt wel weer een opvallende keus.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Huh? JA21 en SP zijn haast grotere tegenpolen dan SP en VVD
Dat vind ik de meest kansloze manier van de stemmen die er is, ik gooi nog liever met een dobbelsteen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je kunt ook dan kiezen om strategisch te stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |