I&Oquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Morgen meer informatie blijkbaar. Ik weet niet welk peilingbureau op zaterdag een peiling dropt.
Dat filmpje kan alleen maar tot doel hebben om stemmers weg te trekken van 'nieuw' rechts want ik zie D'66-stemmers en links daarvan niet overstappen naar VVD Ik zie er eerder meer afkeer uit ontstaan vanuit het linkse electoraat dus in die zin vind ik het een polariserende actie wat ik niet bepaald deftig vind.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:12 schreef Gehrman het volgende:
Veel mensen ziedend vanwege dat VVD filmpje.
Laat het maar een keer knallen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 04:54 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)nciehuizen~ac5367db/
[ afbeelding ]
Holy fuck. Totale versplintering. Geen meerderheid voor coalitie+PvdAGL (komen maar op 34). Geen meerderheid voor coalitie+BBB (33).
Eventuele routes die wel naar een meerderheid leiden zijn:
Coalitie+bbb+pvv of ja21 (40 of 38)
Coalitie+pvdagl+SP of dieren (38 of 39)
En dan? Verder zonder kabinet in Nederland?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 07:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat het maar een keer knallen.
Klopt. Maar dat betekent dus ook stilstand van (wat ik vind) doorgeslagen links beleid op veel thema's. Stilstand is in dit geval dus iets goeds vind ik. Zul jij het vast mee oneens zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dan? Verder zonder kabinet in Nederland?
Want deze Eerste Kamer zit er dus 4 jaar. Nu houdt BBB natuurlijk in die 4 jaar niet al haar zetels, maar dan is het maar de vraag wat je aan die figuren gaat hebben.
Als zelfs de combi kabinet+PvdAGL+Volt geen meerderheid meer heeft, valt hier nauwelijks meer een werkbare combi van te maken. Ook niet voor een volgend kabinet. Met partijen die rechters en verdragen negeren, zoals PVV, FvD en BBB, kun je namelijk niet regeren, zulke partijen willen ook helemaal niet samenwerken, compromissen sluiten en verantwoordelijkheid dragen.
Bij mij in Zuid-Holland staat Eerdmans als lijstduwer op de kieslijst nummer 15quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Bij Op1 gingen Joost Eerdmans en Mirjam Bikker met elkaar in debat. Achterlijk eigenlijk, ze zijn helemaal niet verkiesbaar.
Stilstand in oplossingen zodat er weer huizenbouw kan plaatsvinden, stilstand in de energietransitie, stilstand in de maatregelen om het nog verder vernietigen van de natuur te stoppen en te beginnen met natuurherstel, stilstand in het beëindigen van de mensenrechtenschendingen in de asielketen? Nee, dat lijkt me niet iets goeds.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat betekent dus ook stilstand van (wat ik vind) doorgeslagen links beleid op veel thema's. Stilstand is in dit geval dus iets goeds vind ik. Zul jij het vast mee oneens zijn.
En mij dus wel dus daarin verschillen we dan van mening. Alhoewel ik de energietransitie inderdaad niet iets heel slechts vind.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stilstand in oplossingen zodat er weer huizenbouw kan plaatsvinden, stilstand in de energietransitie, stilstand in de maatregelen om het nog verder vernietigen van de natuur te stoppen en te beginnen met natuurherstel, stilstand in het beëindigen van de mensenrechtenschendingen in de asielketen? Nee, dat lijkt me niet iets goeds.
Waar gaat de stem naartoe?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien ga ik toch maar stemmen woensdag, gewoon voor fun.
JA21?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet naar VVD, D66, GL, CDA of CU in elk geval.
Als het maar rechts is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit. Overigens wordt het ook zeker geen FvD of PVV.
Mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek ligt echt heel laag momenteel. Keer op keer zijn ze onbetrouwbaar gebleken de laatste jaren, of incompetent.quote:
Over de economie maak ik me niet zo heel veel zorgen, de rest wel. De samenleving is totaal gepolariseerd en losgeslagen. Stukje conservatisme is wat mij betreft het antwoord.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek ligt echt heel laag momenteel. Keer op keer zijn ze onbetrouwbaar gebleken de laatste jaren, of incompetent.
Wat bedoel je met een stukje conservatisme? Heb je daarin concrete voorstellen?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Over de economie maak ik me niet zo heel veel zorgen, de rest wel. De samenleving is totaal gepolariseerd en losgeslagen. Stukje conservatisme is wat mij betreft het antwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |