abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208337488
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
:D :')
50+ was ook wel rechts natuurlijk. Vooral op migratie. Economie een stuk minder
  zondag 12 maart 2023 @ 00:49:29 #277
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_208338380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
:D :')
Gatverdamme, wat is dat toch een opportunist! Maar goed, dat is Eerdmans natuurlijk ook dus ze kunnen het vast prima met elkaar vinden. :Y
  zondag 12 maart 2023 @ 00:55:43 #278
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208338441
Er wordt elke keer zo snel aan voorbijgegaan dat we stemmen op mensen die volksvertegenwoordiger zijn en de plannen maken zodat wij daar als burger niet mee bezig hoeven te zijn. Vervolgens maken de volksvertegenwoordigers er een ontiegelijke pleuriszooi van, waarbij nu op elk vlak en in elke sector het een bende is. Maar het zijn in dit topic niet de politici die daarop aangesproken worden, nee het zijn de domme burgers die naar de flanken trekken en polariseren!!!
  zondag 12 maart 2023 @ 01:15:02 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208338613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb ook niet zoveel met GL of D66 maar dat is wel een zware beschuldiging :D
Vind je?

Ik vind dat gezwam dat er in Nederland een enorme beweging gaande is die een blank, onderdrukkend patriarchaat in stand wil houden, en die achter de schermen bezig is met allerlei sinistere middelen om burgerrechten in te perken en die dat allemaal doet om geïnstitutionaliseerd en structureel racisme te behouden, van eenzelfde orde als het dertien in een dozijjn complotgereutel van FvD over cultuurmarxisten en kartels of het doemscenario van Wilders dat hier binnen een paar weken de meest conservatieve sharia-variant ingevoerd gaat worden (hanbali toch, help me out @Iblardi )

Onder liegen kun je natuurlijk verstaan dat er bijvoorbeeld helemaal geen problemen zijn met immigratie en de multiculturele samenleving, en áls die er al zijn, dat dan dan vooral ligt aan onverdraaglijke, intolerante, racistische witneuzen en hun onverbiddelijk koloniaal denken. En hun witte fragiliteit (thanks Robin).

Dat clubs als D66, GL en PvdA voorts daadwerkelijk problemen hebben met termen als "vader en moeder" (kan toch ook ouder 1 en ouder 2) en kennelijk geen bezwaar hebben tegen (in de kern daadwerkelijk vrouwonvriendelijke) nieuwe termen als "persoon die menstrueert", "persoon die borstvoeding geeft", "persoon die zwanger is" (opvallend ook, niet, dat het nooit gaat over mannelijke zaken... "persoon die zaad produceert", "persoon die baardgroei ontwikkelt", vrouwen zijn retroactief toch weer de lul, om het zo maar te zeggen... daar ga je met je feminisme) beschouw ik voor nu vooral als een klucht. Een beetje zoals FvD'ers die over uilen van Minerva brallen, of ineens in het Latijn gaan kwèken.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-03-2023 01:32:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208338907
Hmm Etto, je maakt je er nogal druk over heb ik het idee. Ik ben vrij ontevreden hoe Nederland bestuurd wordt, maar ik zeur er niet over. Ik stem op partijen waarvan ik denk dat die het algemeen belang dienen.

Laatste tweede kamer verkiezingen was dat D'66 om VVD niet te veel macht te geven;
Laatste gemeenteraadsverkiezingen, ik woon in de gemeente R'dam, was dat PvdD voor meer groen in de openbare ruimte en betaalbaar wonen;
Komende provinciale staten / eerste kamer wordt het Volt voor meer en betere samenwerking en afspraken in de EU en provinciaal hebben we er ook wat aan want steden als Den Haag als bestuurscentrum en R'dam met haar haven en industriële complexen hebben veel baat bij internationale afspraken en buitenlandse handel.

Verder ben ik al ruim 10 jaar lid van de PvdD en geef input op het thema energie. Ik heb de partij bijvoorbeeld overtuigd dat een gasproductieplatform op de Noordzee best diervriendelijk is ivm het verbod voor schepen om binnen de 500 meter zone te komen, dat de warme pijpleidingen een habitat voor zeeleven is en dat elk platform een eigen meeuwenkolonie heeft. Het productiewater dat geloosd wordt bevat minder dan 10ppm koolwaterstoffen. Om maar wat te noemen.

Verder kom ik met ideëen om sowieso elk overheidsgebouw vol te leggen met zonnepanelen. Heb je 's-nachts niets aan, maar dan werken er ook geen mensen dus prima.

Je kunt wel gaan zuchten, steunen en klagen, maar daar hebben we met zijn allen niets aan. Het is echt beter na te denken over constructieve zaken en oh ja, immigratie. Dat kan Nederland niet in haar eentje oplossen. Dat zal toch echt op europees niveau moeten gebeuren.

Komende tweedekamerverkiezingen zal het bij mij geen D'66 meer worden. Ik denk ook Volt, maar dat zie ik over twee jaar wel.

Verder zal het me allemaal aan m'n derrière roesten. Dat vind ik een stuk beter dan janken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 12-03-2023 02:57:06 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_208338912
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind je?

Ik vind dat gezwam dat er in Nederland een enorme beweging gaande is die een blank, onderdrukkend patriarchaat in stand wil houden, en die achter de schermen bezig is met allerlei sinistere middelen om burgerrechten in te perken en die dat allemaal doet om geïnstitutionaliseerd en structureel racisme te behouden, van eenzelfde orde als het dertien in een dozijjn complotgereutel van FvD over cultuurmarxisten en kartels of het doemscenario van Wilders dat hier binnen een paar weken de meest conservatieve sharia-variant ingevoerd gaat worden (hanbali toch, help me out @:Iblardi )
Heb je voorbeelden? Klinkt meer als een uitspraak van DENK of Bij1. Zover ik weet stellen ze dat niet namelijk. Wel dat er een veelal onbewust structureel racisme plaatsvindt in Nederland. Dat is echter geen uitzonderlijke bewering meer, de VVD stelt dat inmiddels ook. Vind ik verder ook geen rare uitspraak meer sinds de toeslagenaffaire.

quote:
Onder liegen kun je natuurlijk verstaan dat er bijvoorbeeld helemaal geen problemen zijn met immigratie en de multiculturele samenleving, en áls die er al zijn, dat dan dan vooral ligt aan onverdraaglijke, intolerante, racistische witneuzen en hun onverbiddelijk koloniaal denken. En hun witte fragiliteit (thanks Robin).
Lijkt me sterk, ik heb een Klaver vaak zat zien toegeven dat er problemen zijn met immigranten. Wat misschien wel zo kan zijn is dat zij de in zaken als 'taalachterstand', 'kansen', of 'racisme' de voornaamste (of enige, geen idee eigenlijk) oorzaak zien, wat ik ook vrij belachelijk vind gezien de patriarchale en anti-intellectuele houding bij sommige groeperingen maar liegen zou ik het niet willen noemen.

quote:
Dat clubs als D66, GL en PvdA voorts daadwerkelijk problemen hebben met termen als "vader en moeder" (kan toch ook ouder 1 en ouder 2)
Ouders/verzorgers of ouder een en twee werden al gebruikt toen ik op de middelbare school zat om niet toevallig tegen een kind aan te lopen dat twee moeders had. En dat was een dorpsschool.

quote:
en kennelijk geen bezwaar hebben tegen (in de kern daadwerkelijk vrouwonvriendelijke) nieuwe termen als "persoon die menstrueert", "persoon die borstvoeding geeft", "persoon die zwanger is" (opvallend ook, niet, dat het nooit gaat over mannelijke zaken... "persoon die zaad produceert", "persoon die baardgroei ontwikkelt", vrouwen zijn retroactief toch weer de lul, om het zo maar te zeggen... daar ga je met je feminisme) beschouw ik voor nu vooral als een klucht. Een beetje zoals FvD'ers die over uilen van Minerva brallen, of ineens in het Latijn gaan kwèken.
Ik vind dit niet zo boeiend eigenlijk, van beide kanten. Je doet maar lekker (of niet). Als jij dat kleine groepje dat een transitie heeft gemaakt of zich genderneutraal ziet tegemoet wil komen (of niet), of jij graag je bijdragen in het Latijn wil geven, ga je je gang maar. Anders dan migratie beïnvloed dat op geen enkele manier mijn financiën, vrijheid, huisvesting, veiligheid, carrièremogelijkheden etc.

Overigens zijn dit allemaal zaken waar de provinciale staten en eerste kamer niet/nauwelijks over gaan.
Incelfrikandel
  zondag 12 maart 2023 @ 08:32:04 #282
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_208339845
Verkeerd topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Erno-BE op 12-03-2023 08:49:43 ]
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 12 maart 2023 @ 09:35:36 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208340526
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:55 schreef BasEnAad het volgende:
Er wordt elke keer zo snel aan voorbijgegaan dat we stemmen op mensen die volksvertegenwoordiger zijn en de plannen maken zodat wij daar als burger niet mee bezig hoeven te zijn. Vervolgens maken de volksvertegenwoordigers er een ontiegelijke pleuriszooi van, waarbij nu op elk vlak en in elke sector het een bende is. Maar het zijn in dit topic niet de politici die daarop aangesproken worden, nee het zijn de domme burgers die naar de flanken trekken en polariseren!!!
Nouja de burger kiest uiteindelijk die politici. Die worden niet vanuit de ruimte gezonden. Dat is het vervelende van de democratie. Dan ben je als volk ook zelf verantwoordelijk voor je bestuur en de mensen die daarin zitten.

Dus ja, kennelijk leidt het al twintig jaar achter rechtspopulisten aanhollen duidelijk niet tot verbetering. Die lui zitten er vooral voor zichzelf en steunen van harte dat zo verfoeide "neoliberalisme".

Maar gezien bepaalde reacties in dit topic is het lerend vermogen van die ervaring ver te zoeken.
  zondag 12 maart 2023 @ 09:42:24 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208340627
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind je?

Ik vind dat gezwam dat er in Nederland een enorme beweging gaande is die een blank, onderdrukkend patriarchaat in stand wil houden, en die achter de schermen bezig is met allerlei sinistere middelen om burgerrechten in te perken en die dat allemaal doet om geïnstitutionaliseerd en structureel racisme te behouden,
Roept geen enkele van die partijen

quote:
Ontkent geen enkele van die partijen

quote:
Dat clubs als D66, GL en PvdA voorts daadwerkelijk problemen hebben met termen als "vader en moeder" (kan toch ook ouder 1 en ouder 2) en kennelijk geen bezwaar hebben tegen (in de kern daadwerkelijk vrouwonvriendelijke) nieuwe termen als "persoon die menstrueert", "persoon die borstvoeding geeft", "persoon die zwanger is" (opvallend ook, niet, dat het nooit gaat over mannelijke zaken... "persoon die zaad produceert", "persoon die baardgroei ontwikkelt", vrouwen zijn retroactief toch weer de lul, om het zo maar te zeggen... daar ga je met je feminisme) beschouw ik voor nu vooral als een klucht. Een beetje zoals FvD'ers die over uilen van Minerva brallen, of ineens in het Latijn gaan kwèken.
Nog niks gemerkt van een spreekverbod over die termen

Het zijn weer van die projecties die lineau recta uit het rechtsconservatieve propaganda handboek van HowardRoark zijn overgenomen. Je trapt er duidelijk in.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:13:11 #285
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208340993
Min of meer hetzelfde verhaal als I&O.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:57:49 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208341398
Pluspuntje is dat we van 50+ af zijn
pi_208341593
quote:
Zelfs als de confessionelen moeilijk gaan doen is er dus een meerderheid voor uitvoering van het stikstofplan.

VVD + D66 + GL + PvdA + PvdD + SP + Volt = 41
pi_208341857
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:17 schreef Jojoke het volgende:
Min of meer hetzelfde verhaal als I&O.
Ja, bij deze peilingen lijkt het redelijk goed te komen voor het kabinet, met zelfs 2 makkelijke routes waar maar 1 fractie nodig is: of de gecombineerde PvdAGL fractie, of de BBB fractie. Dit maakt de onderhandelingspositie van het kabinet eigenlijk sterker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208341870
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zelfs als de confessionelen moeilijk gaan doen is er dus een meerderheid voor uitvoering van het stikstofplan.

VVD + D66 + GL + PvdA + PvdD + SP + Volt = 41
CU is niet echt de partij die moeilijk doet, in elk geval niet meer dan de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208341906
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU is niet echt de partij die moeilijk doet, in elk geval niet meer dan de VVD.
Flinke meerderheid dus.
pi_208342035
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Flinke meerderheid dus.
Ja, een reden waarom ik met bovenstaande uitslag goed zou kunnen leven. Natuurlijk is 12 zetels BBB erg veel en even slikken, maar aan de andere kant lijkt me dat echt iets tijdelijks. Tijdens grote transities als de energietransitie en nu de transitie in de landbouw zie je nu eenmaal tegenbewegingen, maar als de transitie eenmaal is uitgevoerd verdwijnt zo'n tegenbeweging vanzelf.

Ik denk dat we echt hooguit een jaar of 6 'last' gaan hebben van BBB. Daarna zou het nog wel kunnen veranderen in een niet confessionele CDA die vooral op komt voor het dorpsleven, verenigingen e.d. Tenminste, als de partij zich los weet te koppelen van haar sponsors. Maar dat zou wmb prima zijn.
  zondag 12 maart 2023 @ 12:21:04 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208342169
D66 is druk bezig om zich zelf op te knopen

Dit is echt het laatste seizoen van Kaag
Die Kaag komt bij de Nederlander nu zo onderhand wel flink de strot uit
quote:
De prognose
De peiling van dit weekend laat zien dat de stijging van BBB zich verder voortzet.
Inmiddels staat BBB ongeveer gelijk met de VVD op 14%. (Aan Tweede Kamerzetels zou dit ongeveer 22 zetels betekenen).
GroenLinks plus PvdA staan echter op 17%.
Interessante referentie daarbij is dat bij PS2019 FVD als grootste partij 14,5% haalde en VVD 14%.

Zowel VVD als D66 lijken ten opzichte van de Tweede Kamerverkiezingen een fors verlies te lijden. (VVD haalde toen 22%. D66 15% en lijkt nu ruim onder de 10% te eindigen).

Als dit woensdag de echte uitslag wordt dan zullen we dit patroon zien bij het overzicht van de grootste partij per gemeente.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 12 maart 2023 @ 12:39:26 #294
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208342337
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, bij deze peilingen lijkt het redelijk goed te komen voor het kabinet, met zelfs 2 makkelijke routes waar maar 1 fractie nodig is: of de gecombineerde PvdAGL fractie, of de BBB fractie. Dit maakt de onderhandelingspositie van het kabinet eigenlijk sterker.
https://www.telegraaf.nl/(...)versteek-naar-italie

Kaag wil ze niet tegen gaan houden zei ze net
quote:
Ruim 600.000 migranten uit Libië klaar voor oversteek naar Italië
Door MAARTEN VAN AALDEREN

33 min geleden in BINNENLAND

ROME - Twee weken na de dramatische schipbreuk met migranten in Italië, staan er zo’n 685.000 migranten klaar in Libië om te vertrekken naar Italië.

Dit stelt de Italiaanse inlichtingsdienst in een rapport aan de Italiaanse regering-Meloni. De mensen bevinden zich gedeeltelijk in Libische migrantenkampen, gedeeltelijk elders.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208342463
Ik denk ook niet dat de D66 stemmer wil dat die mensen worden tegengehouden. Ik niet in ieder geval.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208342601
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:21 schreef michaelmoore het volgende:
D66 is druk bezig om zich zelf op te knopen

Dit is echt het laatste seizoen van Kaag
Die Kaag komt bij de Nederlander nu zo onderhand wel flink de strot uit
[..]

D66 heeft in de peiling van De Hond en van I&O een verlies van wel 0 hele zetels, dat zal dus wel meevallen.
pi_208342610
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 heeft in de peiling van De Hond en van I&O een verlies van wel 0 hele zetels, dat zal dus wel meevallen.
D66 is vooral de kop van jut voor een bepaald deel van de bevolking die sowieso al niet op D66 stemden.
pi_208342636
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
D66 is vooral de kop van jut voor een bepaald deel van de bevolking die sowieso al niet op D66 stemden.
Klopt. Al is 6 zetels in de Eerste Kamer het equavalent van 12 zetels in de Tweede Kamer, tov 2021 is het dus wel een vrij fors verlies.
pi_208342661
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is misschien wel een beetje rooskleurig gedacht om te denken dat deze uitslag zonder gevolgen zal zijn. Als de CDA implodeert, dan zal die partij instabiel worden. Zeker ook omdat er in de provincies duidelijk weerstand is tegen het landelijk beleid. De overgebleven CDA'ers en VVD'ers zullen in de provincies best graag samenwerken met BBB. Dat gaat lekker schuren als landelijk juist de samenwerking met GL en PvdA wordt gezocht. Rond de zomer zal de asielinstroom weer toenemen, dus dan komt dat er ook nog bij. Vraag wordt dan wie binnen de regeringscoalitie baat denkt te hebben bij de val van het kabinet.
pi_208342683
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het is misschien wel een beetje rooskleurig gedacht om te denken dat deze uitslag zonder gevolgen zal zijn. Als de CDA implodeert, dan zal die partij instabiel worden. Zeker ook omdat er in de provincies duidelijk weerstand is tegen het landelijk beleid. De overgebleven CDA'ers en VVD'ers zullen in de provincies best graag samenwerken met BBB. Dat gaat lekker schuren als landelijk juist de samenwerking met GL en PvdA wordt gezocht. Rond de zomer zal de asielinstroom weer toenemen, dus dan komt dat er ook nog bij. Vraag wordt dan wie binnen de regeringscoalitie baat denkt te hebben bij de val van het kabinet.
Asiel blijft natuurlijk een tikkende tijdbom, maar dat was het nu ook al want ook nu is er een meerderheid over rechts in beide kamers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')