abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:34:06 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208330786
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Prima als je hebt gehad hebt met PvdA, CDA, VVD of D66.

Maar mensen zijn toch echt zelf verantwoordelijk voor het te verkiezen alternatief. Het is op geen enkele wijze een excuus om dan maar op een stel ethisch gehandicapten te stemmen.
[..]
Wellicht omdat ze iedere keer de doorslaggevende macht geven aan rechtspopulistische partijen die gewoon helemaal pro-neoliberaal zijn. Als je even naar de financiers van BBB kijkt is het misschien wel de neoliberaalste partij die we nu hebben.

Dus ze kregen precies waarvoor ze gestemd hebben. Maargoed de slachtofferrol is fijner dan daar eens verantwoordelijkheid voor nemen.
Ethisch gehandicapten? Wie vallen daar allemaal onder?

Verder blijft het bijzonder grappig hoe uitgerekend jij het durft te hebben over 'slachtofferrollen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:36:54 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208330840
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ethisch gehandicapten? Wie vallen daar allemaal onder?
-Mensen die de rekening van problemen bij "die ander" willen leggen
-Mensen die uit financieel belang het leefmilieu willen blijven verzieken
-Mensen die leugens en complotten verspreiden

Om eens wat te noemen.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:41:22 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208330961
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
-Mensen die de rekening van problemen bij "die ander" willen leggen
-Mensen die uit financieel belang het leefmilieu willen blijven verzieken
-Mensen die leugens en complotten verspreiden

Om eens wat te noemen.
"De ander", wie is dat?

Leefmilieu, ook een goede, heb ik het al eerder met je over gehad, want hoe je enerzijds allemaal klimaat- en milieubewuste maatregelen er door wil jassen, en anderzijds gewoon propageert dat we best door kunnen gaan met economische groei en immigratie, en natuurlijk die drang naar consumeren en luxe (iets natuurlijks noemde je dat zelfs) is me vooralsnog onduidelijk. En natuurlijk behelst leefmilieu wel wat meer dan dat.

Leugens en complotten zijn verder natuurlijk altijd suspect. Jammer alleen dat "sommigen" een heel opmerkelijk systeem hebben bedacht waarbij leugens en complotten, zodra het een bepaalde agenda betreft, omgevormd worden tot natuurwetten en zuivere waarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:47:43 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208331113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die boosheid is er uit het niets? Aanstellerij? Daar zit geen onderbouwing bij? Je zou ook eens na kunnen gaan waar die boosheid vandaan komt, zeker als je populisten een halt wil toeroepen.
Oh, ik weet wel waar die boosheid vandaan komt. Ik zeg niet eens dat de boosheid onterecht is. Uiteindelijk is de groei van de flanken met name te wijten aan wat het midden doet. Tel daarbij op dat we vergeten lijken te zijn dat je niet in de politiek zit om uitsluitend aan de belangen van je eigen achterban te denken en de belangen van de samenleving als geheel te negeren en je krijgt een hoop ontevreden mensen.

Echter, als het stemgedrag dat voortkomt uit die boosheid telkens tot hetzelfde resultaat leidt, namelijk nul, wordt het dan niet eens tijd om je stemgedrag aan te passen? Dat staat namelijk los van de oorzaak, en ook los van welke mate van wanbestuur we ook kennen in dit land. Dat is je eigen handelen.

Ook als je boos bent, en ontevreden over de huidige gang van zaken, zou het nog wel eens in je voordeel kunnen werken om op een partij te gaan stemmen die ook daadwerkelijk de capaciteiten en de structuur heeft om wat te kunnen veranderen. In tegenstelling tot de zoveelste eendagsvlieg die in alle talkshows mag opduiken om te roepen dat alles kut is, veertig volstrekt onbekenden op een lijst te pleuren die binnen de kortste keren ruzie hebben met iedereen en met elkaar, en in de marge van het politieke spel blijven opereren omdat ze dusdanig compromisloos zijn dat er toch niet mee valt samen te werken. Even in de veronderstelling dat ze er niet toevallig ook nog extreemrechtse sympathieën op na houden.

Wat dat betreft is vooral de SP de partij van de gemiste kansen. Want hoewel wat mij betreft populistisch, heeft die partij de structuur wel en ook de nodige capabele mensen, maar op landelijk niveau hebben ze nooit iets klaargespeeld. Daarmee is het wel een beetje de vreemde eend in de populistenbijt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:53:18 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208331253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, ik weet wel waar die boosheid vandaan komt. Ik zeg niet eens dat de boosheid onterecht is. Uiteindelijk is de groei van de flanken met name te wijten aan wat het midden doet. Tel daarbij op dat we vergeten lijken te zijn dat je niet in de politiek zit om uitsluitend aan de belangen van je eigen achterban te denken en de belangen van de samenleving als geheel te negeren en je krijgt een hoop ontevreden mensen.

Echter, als het stemgedrag dat voortkomt uit die boosheid telkens tot hetzelfde resultaat leidt, namelijk nul, wordt het dan niet eens tijd om je stemgedrag aan te passen? Dat staat namelijk los van de oorzaak, en ook los van welke mate van wanbestuur we ook kennen in dit land. Dat is je eigen handelen.

Ook als je boos bent, en ontevreden over de huidige gang van zaken, zou het nog wel eens in je voordeel kunnen werken om op een partij te gaan stemmen die ook daadwerkelijk de capaciteiten en de structuur heeft om wat te kunnen veranderen. In tegenstelling tot de zoveelste eendagsvlieg die in alle talkshows mag opduiken om te roepen dat alles kut is, veertig volstrekt onbekenden op een lijst te pleuren die binnen de kortste keren ruzie hebben met iedereen en met elkaar, en in de marge van het politieke spel blijven opereren omdat ze dusdanig compromisloos zijn dat er toch niet mee valt samen te werken. Even in de veronderstelling dat ze er niet toevallig ook nog extreemrechtse sympathieën op na houden.

Wat dat betreft is vooral de SP de partij van de gemiste kansen. Want hoewel wat mij betreft populistisch, heeft die partij de structuur wel en ook de nodige capabele mensen, maar op landelijk niveau hebben ze nooit iets klaargespeeld. Daarmee is het wel een beetje de vreemde eend in de populistenbijt.
LPF, TON, FvD is dan ook allemaal wrakhout, en gelukkig maar.

Punt is: "Ook als je boos bent, en ontevreden over de huidige gang van zaken, zou het nog wel eens in je voordeel kunnen werken om op een partij te gaan stemmen die ook daadwerkelijk de capaciteiten en de structuur heeft om wat te kunnen veranderen".

Kennelijk ontbreekt het voor velen aan zo'n partij. En ik kan me ook indenken dat na de farces van afgelopen tijd, waarbij we een kabinet hebben dat eigenlijk gevallen en klaar was en toch op precies dezelfde wijze weer doorging, plus natuurlijk al die dingetjes die vooral D66 in weerwil van de wensen van de kamer er door weet te slepen, bij veel mensen het onderhand echt wel klaar is, die hele santekraam. Een soort metaalmoeheid, want je weet gewoon dat ongeacht gebeurtenissen en uitslagen, je weer diezelfde mixture van VVD en D66 terugkrijgt, hoe dan ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:53:21 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208331256
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"De ander", wie is dat?

Leefmilieu, ook een goede, heb ik het al eerder met je over gehad, want hoe je enerzijds allemaal klimaat- en milieubewuste maatregelen er door wil jassen, en anderzijds gewoon propageert dat we best door kunnen gaan met economische groei en immigratie, en natuurlijk die drang naar consumeren en luxe (iets natuurlijks noemde je dat zelfs) is me vooralsnog onduidelijk. En natuurlijk behelst leefmilieu wel wat meer dan dat.

Leugens en complotten zijn verder natuurlijk altijd suspect. Jammer alleen dat "sommigen" een heel opmerkelijk systeem hebben bedacht waarbij leugens en complotten, zodra het een bepaalde agenda betreft, omgevormd worden tot natuurwetten en zuivere waarheid.
Je ben het alweer aan het versmallen tot een D66 is kut en diens koers is volledig afhankelijk van wat user Hexagon op FOK! voor uitspraken doet-discussie.

Maar partijen die milieuproblemen volledige ontkennen willen het probleem sowieso bij "die ander" leggen. Bij toekomstige generaties of bij andere landen. En dat puur voor eigen korte termijn gewin. Dat is ethisch gehandicapt gedrag ja.
pi_208331309
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar FvD-ers hangen blijkbaar hun voorkeur niet aan de grote klok :')

Op zich logisch, ik zou me er ook voor schamen

zaterdag 11 maart 2023 @ 19:55:11 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208331318
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je ben het alweer aan het versmallen tot een D66 is kut en diens koers is volledig afhankelijk van wat user Hexagon op FOK! voor uitspraken doet-discussie.

Maar partijen die milieuproblemen volledige ontkennen willen het probleem sowieso bij "die ander" leggen. Bij toekomstige generaties of bij andere landen. En dat puur voor eigen korte termijn gewin. Dat is ethisch gehandicapt gedrag ja.
In die post heb ik D66 niet genoemd, ik grijp juist terug op je eigen uitspraken.

Verder, als iemand i.p.v. milieuproblemen "overbevolkingsproblemen" of "immigratieproblemen" invoegt, geldt dat dan nog steeds als ethisch argument, of is dat enkel mogelijk wanneer we het over milieu en klimaat hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208331419
lol. De mensen die het minst last hebben van bevolkingsdichtheid en/of migratie klagen er het hardst over terwijl de contreien waar ze leven de meeste lageloners uit het buitenland halen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:00:53 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208331456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In die post heb ik D66 niet genoemd, ik grijp juist terug op je eigen uitspraken.

Verder, als iemand i.p.v. milieuproblemen "overbevolkingsproblemen" of "immigratieproblemen" invoegt, geldt dat dan nog steeds als ethisch argument, of is dat enkel mogelijk wanneer we het over milieu en klimaat hebben?
Nee aangezien het leugens zijn dat het stikstof probleem door immigratie komt.

Overigens de achterban van de BBB is een grootafnemer van immigranten.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:01:13 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208331467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
lol. De mensen die het minst last hebben van bevolkingsdichtheid en/of migratie klagen er het hardst over terwijl de contreien waar ze leven de meeste lageloners uit het buitenland halen.
We kunnen best 20,7 miljoen aan inderdaad.

Komt het leefmilieu vast ten goede. Op alle fronten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:01:37 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208331477
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee aangezien het leugens zijn dat het stikstof probleem door immigratie komt.

Overigens de achterban van de BBB is een grootafnemer van immigranten.
Uhm wat?

Wie beweert dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:03:06 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208331525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm wat?

Wie beweert dat?
Nou we hebben het over milieuproblemen in Nederland en dan kom je bij stikstof uit. En als je dan ineens over immigratie gaat beginnen dan legt men die link.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:07:30 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208331644
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou we hebben het over milieuproblemen in Nederland en dan kom je bij stikstof uit. En als je dan ineens over immigratie gaat beginnen dan legt men die link.
Zucht...

De vraag is of je je enigszins kunt indenken dat men ook vanuit ethisch perspectief op andere zaken dan milieu en klimaat kan kijken? Dat i.r.m. het concept van ethisch gehandicapt zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:10:12 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208331716
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zucht...

De vraag is of je je enigszins kunt indenken dat men ook vanuit ethisch perspectief op andere zaken dan milieu en klimaat kan kijken? Dat i.r.m. het concept van ethisch gehandicapt zijn.
Nou de problemen rondom milieu en klimaat zijn gewoon feiten. Dus als je die uit persoonlijk gewin gaat ontkennen dat kun je niet spreken van een goed functionerend geweten.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:21:59 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208332073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

Kennelijk ontbreekt het voor velen aan zo'n partij. En ik kan me ook indenken dat na de farces van afgelopen tijd, waarbij we een kabinet hebben dat eigenlijk gevallen en klaar was en toch op precies dezelfde wijze weer doorging, plus natuurlijk al die dingetjes die vooral D66 in weerwil van de wensen van de kamer er door weet te slepen, bij veel mensen het onderhand echt wel klaar is, die hele santekraam. Een soort metaalmoeheid, want je weet gewoon dat ongeacht gebeurtenissen en uitslagen, je weer diezelfde mixture van VVD en D66 terugkrijgt, hoe dan ook.
Tja, als zo'n partij ontbreekt kan die opgericht worden. Niet moeilijker dan de zoveelste populistische partij oprichten.

En wel knap dat D66 zo machtig is dat ze iedereen hun wil schijnen op te kunnen leggen.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:32:07 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208332392
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, als zo'n partij ontbreekt kan die opgericht worden. Niet moeilijker dan de zoveelste populistische partij oprichten.

En wel knap dat D66 zo machtig is dat ze iedereen hun wil schijnen op te kunnen leggen.
Dat is inderdaad knap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208333570
twitter

:D :')
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 21:03:47 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208333627
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh is dat ineens een soort natuurwet?

Of komt het door een bepaalde mentaliteit van een deel van het electoraat die volstrekt niet constructief bezig is en vooral dol is op het wentelen in een slachtofferrol.

Daar is een zin als deze wel een treurig voorbeeld van. Een grote groep mensen maakt het echt zichzelf ellendig door steeds op nieuwe populistische partijen te stemmen die keer en keer opnieuw totaal niets voor hun achterban betekenen en vooral ruzie en ruis veroorzaken. Maar op een of andere manier lijkt er niet echt van geleerd te worden.
Ik heb geen vertrouwen in mijn stemmende landgenoten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208333739
Laat maar
zie email 27 oktober
  zaterdag 11 maart 2023 @ 21:35:00 #271
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208334509
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vroeger was alles de schuld van Paars, daarna van Wouter Bos, en nu van D66.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 21:42:15 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208334715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:31 schreef Hexagon het volgende:
Wellicht omdat ze iedere keer de doorslaggevende macht geven aan rechtspopulistische partijen die gewoon helemaal pro-neoliberaal zijn.
Dit snappen die mensen helaas niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208335341
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jammer alleen dat "sommigen" een heel opmerkelijk systeem hebben bedacht waarbij leugens en complotten, zodra het een bepaalde agenda betreft, omgevormd worden tot natuurwetten en zuivere waarheid.
Over wie heb je het nu? De PVV?
Incelfrikandel
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:18:56 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208337027
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Over wie heb je het nu? De PVV?
Onder meer; en aan de andere kant van het spectrum D66, GroenLinks en in mindere mate PvdA.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208337436
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onder meer; en aan de andere kant van het spectrum D66, GroenLinks en in mindere mate PvdA.
Ik heb ook niet zoveel met GL of D66 maar dat is wel een zware beschuldiging :D
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')