Het is het geld waardquote:Op maandag 6 maart 2023 13:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb me in de wereld van de gegoten oordoppen laten glijden. Help.
Ik heb al jaren "gewone" Alpine oordoppen maar wil nu echt wel wat fatsoenlijks, zeker omdat m'n oren stom doenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:39 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Het is het geld waardIk gebruik ze bij de repetities/optredens van m'n sambaband, en ik merk dat ze veel beter passen dan de standaard oordoppen van de audicien van twee tientjes.
Deze: https://www.eartech.nl/c-798134/muziek-gehoorbescherming-oordop/quote:Op maandag 6 maart 2023 13:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al jaren "gewone" Alpine oordoppen maar wil nu echt wel wat fatsoenlijks, zeker omdat m'n oren stom doen![]()
Welke heb jij?
Ja, heerlijk hč?quote:Op maandag 6 maart 2023 12:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Soms loop ik tijdens de lessen door de basisschool om koffie te pakken als wij in de Bieb werken: klasdeuren open, filmpjes op het digibord, dansjes in de klas. Overal groepjes kinderen, die samenwerken (?) of alleen. Heel veel koptelefoons in de klas.
Toch zijn de prestaties vooruit gegaan de afgelopen jaren, volgens de rapportages.
Oh dat klinkt goed! Zou je een foto voor me willen maken?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik erg kan aanbevelen is een kastje boven de afzuigkap. Voor de afzuigkap hebben wij een ondiep kastje met precies genoeg ruimte voor alle kruidenpotjes enzo. Ideaal....
Ja natuurlijk 😂quote:Op maandag 6 maart 2023 13:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hieruit spreekt de assumptie dat je alleen klassikaal, stilzittend, in absolute stilte kunt leren?
Het zit hier eigenlijk voor de afzuigkap. zal vanavond proberen een foto te maken, zit nu op kantoor.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:52 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt goed! Zou je een foto voor me willen maken?
Ik heb m'n kruiden nu los in de lade met de ovenschalen, want dat was de enige lade waar nog ruimte over was.
Maar ik vind het zo'n onlogische plek, en bovenop de afzuigkap is toch vaak loze ruimte.
Geen idee hoeveel potjes etc. er staan.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik erg kan aanbevelen is een kastje boven de afzuigkap. Voor de afzuigkap hebben wij een ondiep kastje met precies genoeg ruimte voor alle kruidenpotjes enzo. Ideaal....
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000040125557/?s2a=quote:Op maandag 6 maart 2023 14:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel potjes etc. er staan.
Wel gehoord, dat boven de kookplaats niet de beste plaats is voor kruiden etc.
Damp en hitte zijn niet de beste plek daarvoor.
@:Clubsoda waar heb je de potjes vandaan?
Graag, dank jequote:Op maandag 6 maart 2023 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het zit hier eigenlijk voor de afzuigkap. zal vanavond proberen een foto te maken, zit nu op kantoor.
Hmm misschien heb ik dat dan ook...ik ben 1.68quote:Op maandag 6 maart 2023 14:14 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben ook zo'n kastje boven de afzuigkap, maar met mijn lengte kan ik enkel net bij de onderste plank.
Dat heb ik bij de keukenkastjes boven het aanrechtquote:Op maandag 6 maart 2023 14:14 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben ook zo'n kastje boven de afzuigkap, maar met mijn lengte kan ik enkel net bij de onderste plank.
Dat is toch gemiddeld?quote:Op maandag 6 maart 2023 14:15 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hmm misschien heb ik dat dan ook...ik ben 1.68
Oh ja, daar sta ik niet zo bij stil. Ik ben 1.88, en als ik op m'n tenen sta kom ik ook bij het hoogste plankje, maar jullie zouden waarschijnlijk voor vrijwel alle planken een opstapje nodig hebben....quote:Op maandag 6 maart 2023 14:15 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hmm misschien heb ik dat dan ook...ik ben 1.68
Herkenbaar, die zelfreflectiequote:Op maandag 6 maart 2023 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net de pan uit geflipt, nu ben ik doodmoe van mezelf
Qua gehoorbeschadiging gaan de prestaties er inderdaad op voorruitquote:Op maandag 6 maart 2023 12:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Soms loop ik tijdens de lessen door de basisschool om koffie te pakken als wij in de Bieb werken: klasdeuren open, filmpjes op het digibord, dansjes in de klas. Overal groepjes kinderen, die samenwerken (?) of alleen. Heel veel koptelefoons in de klas.
Toch zijn de prestaties vooruit gegaan de afgelopen jaren, volgens de rapportages.
Tegen de psychiater; medicatie goed regelen of ik ga naar de klachtencommissie. Maak je vrienden meequote:Op maandag 6 maart 2023 14:24 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Herkenbaar, die zelfreflectiehoe kwam het?
Zeg opa, mijn kind leert op de basisschool gewoon staartdelingen en heeft eindeloze topografietoetsen met 1001 rivieren, binnen- en buitenland.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua gehoorbeschadiging gaan de prestaties er inderdaad op voorruit![]()
En ja als het niveau van toetsen steeds lager wordt lijken de scores te stijgen
https://www.trouw.nl/onde(...)akkelijker~b4a8653e/
Das helaas al jaren bezig, wij hoefden al geen staartdeling meer te maken op de basisschool. Te moeilijk.
Dat door Maastricht de Maas loopt en door Roermond de Roer is gewoon wat je hoort te weten. Net als dat dat een andere rivier is dan de Ruhr. Dat die laatste bij Duisburg in de Rijn mondt dan weer niet per se.
Ik kan wel belangrijkere dingen verzinnen die ze je niet op school leren, die mensen eigenlijk wel zouden moeten weten. Rivieren staan echt niet bovenaan het lijstje van levenswijsheden.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua gehoorbeschadiging gaan de prestaties er inderdaad op voorruit![]()
En ja als het niveau van toetsen steeds lager wordt lijken de scores te stijgen
https://www.trouw.nl/onde(...)akkelijker~b4a8653e/
Das helaas al jaren bezig, wij hoefden al geen staartdeling meer te maken op de basisschool. Te moeilijk.
Dat door Maastricht de Maas loopt en door Roermond de Roer is gewoon wat je hoort te weten. Net als dat dat een andere rivier is dan de Ruhr. Dat die laatste bij Duisburg in de Rijn mondt dan weer niet per se.
Nee, ik zie wel dat je tussen de regels door kunt lezen dat de kinderen met de koptelefoon op zonder die koptelefoon waarschijnlijk niet echt zullen florerenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hieruit spreekt de assumptie dat je alleen klassikaal, stilzittend, in absolute stilte kunt leren?
Ik heb ze bij beter horen laten maken eind vorig jaar. Had ik veel eerder moeten doen!quote:Op maandag 6 maart 2023 13:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al jaren "gewone" Alpine oordoppen maar wil nu echt wel wat fatsoenlijks, zeker omdat m'n oren stom doen![]()
Welke heb jij?
Derde van boven links zie ik een leeg potje of laurier?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat zijn die dingetje, derde van boven links?
Volgens mij bedoelt ze de nootmuskaatquote:Op maandag 6 maart 2023 15:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Derde van boven links zie ik een leeg potje of laurier?
Dat klinkt nogal hoog?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja diequote:Op maandag 6 maart 2023 15:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt ze de nootmuskaat
Levenswijsheden is meer een proces en daarin hebben ouders/verzorgers ook een rol in.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan wel belangrijkere dingen verzinnen die ze je niet op school leren, die mensen eigenlijk wel zouden moeten weten. Rivieren staan echt niet bovenaan het lijstje van levenswijsheden.
Ja, afspraak gemaakt. In Hengelo want daar is wel tijd voordat de kortingsactie afloopt.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ze bij beter horen laten maken eind vorig jaar. Had ik veel eerder moeten doen!
o spuit elf
Ik ben zo benieuwd waar je deze wijsheden vandaan hebt?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Levenswijsheden is meer een proces en daarin hebben ouders/verzorgers ook een rol in.
Die rivieren was gewoon ter illustratie, er komt steeds meer bij naast de basis vakken waardoor het niveau daarvan daalt.
Jaquote:Op maandag 6 maart 2023 16:42 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kies je een school toch ook op uit als het goed is?
quote:Op maandag 6 maart 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Fraai zeg! Makkelijk hoor: jij bent pas verhuisd![]()
Euh nee…vage poging gedaan.
Dat bleef bij pogen: mislukt.
Zal even een pic maken van de huidige laden. Kun je lachen…AnneX! Waarom gebruik je de kruiden van HF zelf niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder…Dit is zo zonde, want die ga je dus ook nooit meer gebruiken.
Ik gebruik overigens hun sojasaus nooit, want ik heb low sodium sojasaus."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Kloptquote:Op maandag 6 maart 2023 16:54 schreef sigme het volgende:
Toch gaat het algemene niveau van Nederlandse basisschoolleerlingen al jaren achteruit. Ondanks hipheid en aandelenplannen en filisofische discussies.
Ik zat niet op SO. Wel op 4 zeeeeeer verschillende lagere scholen (dorpsschool 2 lokalen voor alle 6 klassen, montessorischool, Turkse school (in NL, openbare lagere school), schippersschool).quote:Op maandag 6 maart 2023 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zat het op het speciaal onderwijs (ja, ik deugde niet) en iedereen werkte op eigen tempo en niveau. Dat was erg fijn, maar je had niemand om je aan op te trekken. Ik deed in mijn eentje de uitdagende lesstof of hoe dat ook heet, omdat ik altijd snel klaar was met het normale en me dan verveelde. Alleen de rest van de klas was niet zo. Dat was soms wel eenzaam.
Geen enkele vriendschap uit die tijd heeft ook stand gehouden. Pas op de universiteit ging ik vrienden maken die blijvend waren
quote:Op maandag 6 maart 2023 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee of dat echt zo is. Leren de kinderen niet ook ándere life skills die wij toen wij kind waren misschien ook graag hadden willen leren? Dat ze met taal en rekenen niet net zo goed zijn, zou best kunnen. Ik heb echt geen idee. Het voelt ook een beetje aan als iets in de lijn van dat de jeugd van tegenwoordig steeds brutaler en onfatsoenlijker wordt. En dat wordt ook al eeuwen lang geroepen.
Tsja. Dat mensen ongeletterd zijn is toch in moderne tijden nog steeds een handicap. En het aantal stijgt en stijgt, want er komen er steeds meer ongeletterd van school. En als je dan ook niet eens kan rekenen, tsja. Dan kan je met al je andere eventuele “life skills” toch niet heel verl hoor, tenzij je de enorme uitzondering op de regel bent.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee of dat echt zo is. Leren de kinderen niet ook ándere life skills die wij toen wij kind waren misschien ook graag hadden willen leren? Dat ze met taal en rekenen niet net zo goed zijn, zou best kunnen. Ik heb echt geen idee. Het voelt ook een beetje aan als iets in de lijn van dat de jeugd van tegenwoordig steeds brutaler en onfatsoenlijker wordt. En dat wordt ook al eeuwen lang geroepen.
Ik had op mijn ongelooflijk doorsnee witte openbare basisschool precies die ervaring. Oersaai, letterlijk níets aan versnelling of verdieping. Ook nul aansluiting bij anderen. Ik bloeide op op het gymnasium, eindelijk mede-nerdsquote:Op maandag 6 maart 2023 16:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zat het op het speciaal onderwijs (ja, ik deugde niet) en iedereen werkte op eigen tempo en niveau. Dat was erg fijn, maar je had niemand om je aan op te trekken. Ik deed in mijn eentje de uitdagende lesstof of hoe dat ook heet, omdat ik altijd snel klaar was met het normale en me dan verveelde. Alleen de rest van de klas was niet zo. Dat was soms wel eenzaam.
Geen enkele vriendschap uit die tijd heeft ook stand gehouden. Pas op de universiteit ging ik vrienden maken die blijvend waren
Herkenbaar (naja groep 1 op een montessori, groep 2 en 3 op een OBS en daarna SO)quote:Op maandag 6 maart 2023 16:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zat niet op SO. Wel op 4 zeeeeeer verschillende lagere scholen (dorpsschool 2 lokalen voor alle 6 klassen, montessorischool, Turkse school (in NL, openbare lagere school), schippersschool).
Op alle scholen mocht ik altijd extra stof doen, in geen enkele klas lag ik lekker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |