Degelijke rit.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:21 schreef Remco het volgende:
In t´ Hof is niet helemaal in elkaar gestort.
Ah, maar alsnog mooi wel.quote:
Dit is wel knap ja. Zeer boven mijn verwachting.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn wel goede rondes, medaille zou kunnen
Net op tijd in vormquote:Op zondag 5 maart 2023 17:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is wel knap ja. Zeer boven mijn verwachting.
Ik denk het wel. Maar de kleur wordt spannend. Wiklund zal wel last hebben van de 1500mquote:Op zondag 5 maart 2023 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk niet dat Schouten een medaille gaat halen
Ja, ze strompelde zojuist de trap op naar het middenterrein.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Maar de kleur wordt spannend. Wiklund zal wel last hebben van de 1500m
Die pakt in 2026 gewoon 3x goud.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:38 schreef hhh38 het volgende:
Wiklund ook fantastisch gereden hoor, wat een geweldige rit
Zelden zo'n concentratie gezien ook.quote:
Alle insta's van de schaatswereld op hibernatequote:Op zondag 5 maart 2023 17:52 schreef Mani89 het volgende:
Zo, op naar de lente. Schaatsen, TOT ZIENS.
Voor de tijd van insta kwam ik, fietsend in 'de provincie', nog wel prachtig ogende schaatsenrijdsters op skeelers tegen.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alle insta's van de schaatswereld op hibernate
Veel te weinig wedstrijden geweest, hopelijk volgend seizoen een beter programmaquote:Op zondag 5 maart 2023 17:52 schreef Mani89 het volgende:
Zo, op naar de lente. Schaatsen, TOT ZIENS.
Vooral Januari sloeg nergens op.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Veel te weinig wedstrijden geweest, hopelijk volgend seizoen een beter programma
Volgend jaar sowieso al een drukker programma omdat er een EK Afstanden n een WK Allround/Sprint n een WK Afstanden is.quote:
En de massastart nog!quote:Op zondag 5 maart 2023 17:47 schreef golfer het volgende:
De meiden hebben het waargemaakt.
Goud op de 500, de 1.000, de 1.500 en de 5.000 meter.![]()
Bij de mannen alleen teamgoud en 1x Roest op de 5.000 meter.
En dan nog is dat eigenlijk nog te succesvol. Met 3 of 4 goud totaal ben ik als Nederlander ook eel tevreden, zou mooi zijn als de schaatssport internationaal blijft/wordt.quote:Op zondag 5 maart 2023 17:47 schreef golfer het volgende:
De meiden hebben het waargemaakt.
Goud op de 500, de 1.000, de 1.500 en de 5.000 meter.![]()
Bij de mannen alleen teamgoud en 1x Roest op de 5.000 meter.
11 landen hebben een medaille gewonnen. Kom daar eens om in een andere willekeurige wintersport. Wat wauwel je nou toch allemaal weer.quote:Op zondag 5 maart 2023 21:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En dan nog is dat eigenlijk nog te succesvol. Met 3 of 4 goud totaal ben ik als Nederlander ook eel tevreden, zou mooi zijn als de schaatssport internationaal blijft/wordt.
Dit was op TV en via de schaatsers ook goed te merken. Heel leuk en goed voor de sport. Het contrast met die grijze hallen in Calgary en Tomaszow waar je dit seizoen vooral hebt gereden is groot.quote:Op zondag 5 maart 2023 20:36 schreef Mansjester het volgende:
Eerste keer Thialf was echt tof! Super sfeer,vond het mooi dat ook de niet Nederlanders werden toegejuicht (al ontplofte het minder natuurlijk dan bij de Nederlanders). Plus het was veel minder hoempapa dan gedacht gelukkig,prima genoten al met al.
Ik vond dat Tomaszov er nog wat van probeerde te maken. Redelijk vol en ook een lichtshowtje in de dweil. Calgary kan echt niet meer, ook qua tijden.quote:Op zondag 5 maart 2023 23:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit was op TV en via de schaatsers ook goed te merken. Heel leuk en goed voor de sport. Het contrast met die grijze hallen in Calgary en Tomaszow waar je dit seizoen vooral hebt gereden is groot.
Klopt, daar zat ook nog wat publiek, maar het straalt verder weinig uit. Volgens Hersman gaan we volgend seizoen naar Quebec (met een WB denk ik dan) en die baan is ook echt mooi. Heb ook het idee dat schaatsen daar meer leeft dan in Calgary gezien al die Franstalige schaatsers die nu al in het Canadese team zitten.quote:Op maandag 6 maart 2023 01:16 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik vond dat Tomaszov er nog wat van probeerde te maken. Redelijk vol en ook een lichtshowtje in de dweil. Calgary kan echt niet meer, ook qua tijden.
Inderdaad bijzonder dat 5 verschillende vrouwen goud hebben gehaald
Valt me ook op dat het vaak Franstalige Canadezen zijn ja.quote:Op maandag 6 maart 2023 01:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt, daar zat ook nog wat publiek, maar het straalt verder weinig uit. Volgens Hersman gaan we volgend seizoen naar Quebec (met een WB denk ik dan) en die baan is ook echt mooi. Heb ook het idee dat schaatsen daar meer leeft dan in Calgary gezien al die Franstalige schaatsers die nu al in het Canadese team zitten.
quote:Op maandag 6 maart 2023 10:02 schreef Aguero het volgende:
Twee keer de NY Times over Stolz.
http://web.archive.org/we(...)lz-speedskating.html
http://web.archive.org/we(...)d-championships.html
Michael Jordan Stolzquote:Op maandag 6 maart 2023 10:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zag dat The Guardian ook over Stolz had geschreven en dacht "even kijken wat ze nog meer over Speed Skating schrijven". De enige 3 artikelen van dit seizoen zijn van de afgelopen 3 dagen met 3x ongeveer hetzelfde artikel over Stolz
Op zaterdag benoemden ze gelukkig nog de bronzen medaille van Kersten
Ik kende de achtergrond van de naam Thialf niet, dus ik heb hier nog iets van geleerd ookquote:Op maandag 6 maart 2023 10:02 schreef Aguero het volgende:
Twee keer de NY Times over Stolz.
http://web.archive.org/we(...)lz-speedskating.html
http://web.archive.org/we(...)d-championships.html
Ha!quote:Op maandag 6 maart 2023 10:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kende de achtergrond van de naam Thialf niet, dus ik heb hier nog iets van geleerd ook
Het WK Afstanden is volgend jaar helaas in Calgary. En Salt Lake City (waar natuurlijk ook weinig sfeer hangt) lijkt wel helemaal van de aardbodem verdwenen voor grote internationale toernooien. Wellicht nog een keer een wereldbeker misschien.quote:Op maandag 6 maart 2023 01:16 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik vond dat Tomaszov er nog wat van probeerde te maken. Redelijk vol en ook een lichtshowtje in de dweil. Calgary kan echt niet meer, ook qua tijden.
Inderdaad bijzonder dat 5 verschillende vrouwen goud hebben gehaald
Al deden ze in Polen wel goed hun best om er wat sfeer in te krijgen.quote:Op zondag 5 maart 2023 23:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit was op TV en via de schaatsers ook goed te merken. Heel leuk en goed voor de sport. Het contrast met die grijze hallen in Calgary en Tomaszow waar je dit seizoen vooral hebt gereden is groot.
Er was nog een WK Afstanden in SLC in 2020quote:Op maandag 6 maart 2023 11:04 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het WK Afstanden is volgend jaar helaas in Calgary. En Salt Lake City (waar natuurlijk ook weinig sfeer hangt) lijkt wel helemaal van de aardbodem verdwenen voor grote internationale toernooien. Wellicht nog een keer een wereldbeker misschien.
Jawel, maar het verschil met het aantal toernooien en wereldbekers dat Calgary krijgt is toch behoorlijk. Maar goed, misschien zit SLC er zelf ook gewoon niet echt op te wachten.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er was nog een WK Afstanden in SLC in 2020
Challenge accepted.quote:Op zondag 5 maart 2023 22:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
11 landen hebben een medaille gewonnen. Kom daar eens om in een andere willekeurige wintersport. Wat wauwel je nou toch allemaal weer.
quote:Freestyle skin
14 landen, 48 medailles
Snowboarden
16 landen, 42 medailles
Alpineskin
9 landen, 40 medailles
Nou dan past het er dus prima tussen, eigenlijk.quote:
Biatlon, 36 medailles....6 landenquote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou dan past het er dus prima tussen, eigenlijk.
Nog even hierop terugkomend, even een post van het schaatsforum gehaald waar een overzicht gegeven wordt wat er al bekend is (en een analyse wat deze user verwacht hoe de WB dan ingevuld wordt):quote:Op maandag 6 maart 2023 01:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt, daar zat ook nog wat publiek, maar het straalt verder weinig uit. Volgens Hersman gaan we volgend seizoen naar Quebec (met een WB denk ik dan) en die baan is ook echt mooi. Heb ook het idee dat schaatsen daar meer leeft dan in Calgary gezien al die Franstalige schaatsers die nu al in het Canadese team zitten.
Als je kijkt naar het seniorenprogramma zit je met een 4CC in Salt Lake en een maand later het WK Afstanden in Calgary. Ik denk dat je die WB(s?) daar tussen wel in kan vullen in Noord-Amerika en dat daar Quebec bij zit. Junioren gaan naar Azi, dat is goed nieuws, maar in het tweede deel van het seizoen is geen ruimte voor de senioren om daar k heen te gaan. Dus dat zou dan in de herfst moeten. Ik hoop in ieder geval dat 2x op dezelfde baan achter elkaar niet weer nodig is. Weer eens een WB op buitenijs zou leuk zijn.quote:Voor volgend jaar is de kalender nu:
5/7-1 EK afstanden. Plek onbekend. Was Kolomna. De ISU vraagt niet meer naar aanmeldingen, dus daar hebben ze een kandidaat voor. Zou zomaar Heerenveen of Noorwegen kunnen worden?
12/14-1 4CC. Salt Lake City (USA)
19-1/1-2 Olympsche jeugdspelen. Gangneung (KOR)
3/4-2 WB junioren. Hachinohe (JPN)
9/11-2 WK junioren. Hachinohe (JPN)
15/18-2 WK afstanden. Calgary (CAN)
8/10-3 WK allround/sprint Inzell (GER)
Hoe dan de wereldbekers?
Dan zou je zeggen dat de WB-finale op 1/3-3 wordt en wel in Europa (Heerenveen?)
En verder? Oost-Azi valt voor januari af vanwege de juniorenwedstrijden. En die hebben vast geen zin om ook in de herfst nog wat te doen.
Dat geldt vast ook voor Calgary en Salt Lake City, die ook al toernooien hebben. Je zou er voor kunnen kiezen om in januari in Amerika te blijven en daar nog 2 wereldbekers te doen (Milwaukee, Quebec of een buitenbaan (Lake Placid?)).
Dan hebben we nog 4(?) wereldbekers in de herfst. Misschien een Centraal-Azie trip naar Kazakhstan (Astana, Medeo) en Urumqi? Politiek niet te stabiel allemaal (midden in Oeigoeren-gebied) .
Dan dus alles in Europa (Hamar, Tomaszow, nog een keer iets in Duitsland? nog een keer Heerenveen?) Of volop naar buiten (Zweden, Finland, Itali)?
Als die landen tenminste willen organiseren.....
Bij het schaatsen zou je dan ook het shorttracken en kunstschaatsen mee kunnen nemen.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Biatlon, 36 medailles....6 landen
Rodelen, 27 medailles....4 landen
Noordse sporten, 72 medailles...12 landen, met als kanttekening dat dat wel drie verschillende sporten zijn (net zoals je op het WK snowboarden natuurlijk eigenlijk ook gewoon twee losse sporten hebt, met alpine en freestyle)
Niks mis met het internationaal zijn van het schaatsen
Er is al jaren niets meer georganiseerd in Erfurt en Berlijn. Minsk en alle Russische banen zijn geen optie. Astana ligt nogal gesoleerd en wordt misschien gezien als risico. In Europa hou je dan alleen Tomaszov, Heerenveen, Stavanger, Hamar en Inzell over als binnenbanen, waarbij Hamar eigenlijk alleen gebruikt wordt voor toernooien en Inzell komend jaar al het WK Allround/Sprint organiseert.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij is ISU geen fan van buitenbanen, vrees bijna weer voor saaie tour met 2x Tomaszow of zo.
Ik vond het geweldig.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:35 schreef SilverEyes het volgende:
Antwanet sneert nog even naar Rintje. Meerdere keren.
Ze komt niet echt over als een heel sympathiek persoon.
De rest van de World Cups voor junioren staat er nog niet tussen? Tenminste, ik neem aan dat het niet n weekendje in Japan isquote:Op maandag 6 maart 2023 16:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomend, even een post van het schaatsforum gehaald waar een overzicht gegeven wordt wat er al bekend is (en een analyse wat deze user verwacht hoe de WB dan ingevuld wordt):
[..]
Als je kijkt naar het seniorenprogramma zit je met een 4CC in Salt Lake en een maand later het WK Afstanden in Calgary. Ik denk dat je die WB(s?) daar tussen wel in kan vullen in Noord-Amerika en dat daar Quebec bij zit. Junioren gaan naar Azi, dat is goed nieuws, maar in het tweede deel van het seizoen is geen ruimte voor de senioren om daar k heen te gaan. Dus dat zou dan in de herfst moeten. Ik hoop in ieder geval dat 2x op dezelfde baan achter elkaar niet weer nodig is. Weer eens een WB op buitenijs zou leuk zijn.
Nee dat lijkt me ook niet. Ik denk dat dit is ingevuld omdat de afgelopen jaren een week van tevoren vaak een WB was op dezelfde plek als het WKquote:Op maandag 6 maart 2023 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De rest van de World Cups voor junioren staat er nog niet tussen? Tenminste, ik neem aan dat het niet n weekendje in Japan is
Wat zei ze?quote:Op maandag 6 maart 2023 19:35 schreef SilverEyes het volgende:
Antwanet sneert nog even naar Rintje. Meerdere keren.
Ze komt niet echt over als een heel sympathiek persoon.
Ze vond het niet kunnen dat ze gepasseerd was voor de ploegenachtervolging, vervolgens vond ze het niet kunnen dat haar dat per app meegedeeld was, om als laatste nog te melden dat Ritsma haar vandaag zou bellen, maar dat nog niet had gedaan.quote:
Helemaal voor.quote:Op maandag 6 maart 2023 17:10 schreef hhh38 het volgende:
Baselga of Collalbo lijkt me wel een optie.
Ze heeft ook een techniek waarmee je niet vlak achter haar kan rijden met dat achteruit trappen, dus dan moet ze achteraan. Ze kan beter zelf de conclusie trekken dat dat geen gelukkig huwelijk is.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:57 schreef Ericr het volgende:
Rijpma bewijst alleen maar Ritsma's gelijk als hij haar niet meer selecteert. Een dwarsligger in de TP heb je niks aan. Dat gezeik heeft al medailles gekost.
Ik vind dat er bij de TP wel echt vooruitgang is geboekt. Op de TS lijkt het vooral een uitdaging om de echte toppers warm te krijgen voor het onderdeel. En op de MS vind ik het voor hem plijten dat ie niet toegeeft aan de wensen van Hoolwerfquote:Op maandag 6 maart 2023 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond het wel geestig dat iedereen vorig jaar haatte op Jan Coopmans maar dat het voor Rintje ook allemaal niet zo makkelijk blijkt.. de mannen achtervolgers willen niet met elkaar trainen, de vrouwen achtervolgers worden niet op de juiste manier afgebeld, de mannen mass start wil eigenlijk in een andere samenstellen, en tsja, de vrouwen mass start kan je weinig aan verpesten en die luisteren toch alleen naar Anema.
Teamsprint bestaat nietquote:Op maandag 6 maart 2023 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond het wel geestig dat iedereen vorig jaar haatte op Jan Coopmans maar dat het voor Rintje ook allemaal niet zo makkelijk blijkt.. de mannen achtervolgers willen niet met elkaar trainen, de vrouwen achtervolgers worden niet op de juiste manier afgebeld, de mannen mass start wil eigenlijk in een andere samenstellen, en tsja, de vrouwen mass start kan je weinig aan verpesten en die luisteren toch alleen naar Anema.
Een training afbellen is nog wel van een iets andere orde dan 'je mag niet meedoen op het WK', natuurlijk. Als coach zou je dat gewoon even netjes face-to-face of, als dat niet handig uitkomt, via een telefoongesprek moeten doen, ongeacht hoe iemand zich eerder tegenover jou gedragen heeft - daar moet een coach boven staan.quote:Op maandag 6 maart 2023 23:54 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dus als Antwanet de training af-appt moet dat kunnen en als Rintje haar af-appt is mevrouw beledigd. Als ik Rintje was zou ik haar blokkeren en nooit meer bellen, laat staan opstellen. Chagrijnig kutwijf.
Er is buiten Alpine en de freestyle onderdelen geen enkele wintersport waar niet 1 land duidelijk een dominante factor is. Het is jammer dat Duitsland niet meer meedoet bij het vrouwenschaatsen nu de doping is uitgewerkt en 7 goud + zilver is eigenlijk nog net wat te veel, maar schaatsen scoort best oke op de internationale ladder.quote:Op zondag 5 maart 2023 22:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
11 landen hebben een medaille gewonnen. Kom daar eens om in een andere willekeurige wintersport. Wat wauwel je nou toch allemaal weer.
Wat Azi betreft scheelt het al wat (of eigenlijk alles) dat Gao dit seizoen geen zin heeft en Takagi niet op niveau is. Plus Kim die geschorst is en de 500 vrouwen-Kim die op het WK opgebrand was.quote:Op zondag 5 maart 2023 22:46 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Medaillespiegel. Als je het even indeelt in 4 blokken:
Nederland: 7 goud, 7 zilver, 5 brons
Rest Europa: 3 goud, 4 zilver, 7 brons
Noord-Amerika: 6 goud, 4 zilver, 2 brons
Azi: 0 goud, 1 zilver, 4 brons
Vooral Azi dus onder de maat, zeker als je het vergelijkt met de Olympische Spelen die op eigen continent waren. Tijd dat die de coronakrampen achterwege laten en weer gewoon toernooien en wereldbekers gaan organiseren, nu hebben ze een nadeel ten opzichte van Europeanen en Noord-Amerikanen die niet de hele winter weg van huis zijn.
Shinhama is ook vrij matig dit seizoen. Maar buiten Takagi en de 500 meter speelt Azi sowieso geen rol.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 06:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat Azi betreft scheelt het al wat (of eigenlijk alles) dat Gao dit seizoen geen zin heeft en Takagi niet op niveau is. Plus Kim die geschorst is en de 500 vrouwen-Kim die op het WK opgebrand was.
Sato was vorig seizoen ook een stuk beter dan dit seizoen. En de vrouwen TP van Japan is uit elkaar gevallen. Geen Nana Takagi meer op de Mass Start.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Shinhama is ook vrij matig dit seizoen. Maar buiten Takagi en de 500 meter speelt Azi sowieso geen rol.
Nou ja, Ning. En die viel hard op de nutteloze team sprint.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Shinhama is ook vrij matig dit seizoen. Maar buiten Takagi en de 500 meter speelt Azi sowieso geen rol.
Ohja, die ook nog. Ook aan het eind van het seizoen uit vorm. Maar dat was dus mijn punt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja, Ning. En die viel hard op de nutteloze team sprint.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |