abonnement Unibet Coolblue
pi_208311967
Ik las ergens dat de meeste gevluchtte Oekrainers juist naar Rusland zijn gegaan.
what the.. 🤔
pi_208312036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als ze Bakhmut hebben, dan wat?
Ja laten wij dat op Fok even gaan beoordelen. Ik ga ff de KGB bellen
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 12:52:30 #228
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208312120
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:40 schreef Belugastroop het volgende:
Ik las ergens dat de meeste gevluchtte Oekrainers juist naar Rusland zijn gegaan.
what the.. 🤔
Vooral naar Siberië.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208312377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:45 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja laten wij dat op Fok even gaan beoordelen. Ik ga ff de KGB bellen
Je kan ook gewoon het artikel lezen waar je het plaatje van deelt. 8)7
pi_208312697
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:17 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Yup, de haat zit diep....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208312705
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere interpretatie, dit persoon spreekt in zijn tweet nergens negatief over homo's.
Echt _O-
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208312720
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat dit voornamelijk een interpretatie is die in progressieve kringen zal leven, omdat de tweet nogal sarcastisch is met de bedoeling progressieve identiteitspolitiek te bekritiseren. Het is namelijk nogal vreemd dat een land in oorlog zich nu over dit soort triviale zaken zou buigen. In Oekraïne heeft men lijkt mij op dit moment wel wat belangrijkere zaken aan het hoofd.
Dus de democratie zou niet meer mogen functioneren.
Verder is het voor jou wellicht triviaal, maar niet voor iedereen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208312815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:11 schreef The_End het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon het artikel lezen waar je het plaatje van deelt. 8)7
Ja want the Telegraph heeft alle intel en volledig objectief 8)7
pi_208312819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:40 schreef Belugastroop het volgende:
Ik las ergens dat de meeste gevluchtte Oekrainers juist naar Rusland zijn gegaan.
what the.. 🤔
Zo heel vreemd is dat niet.
Als je geen geld hebt voor een reis naar west Europa kan je voor je veiligheid beter naar Rusland gaan, daar wordt niet gevochten.
En er zijn daar ook veel inwoners die zich verwanter voelen met Rusland dan met west Europa.
pi_208312829
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:51 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja want the Telegraph heeft alle intel en volledig objectief 8)7
:?
  vrijdag 10 maart 2023 @ 13:56:50 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208312864
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de democratie zou niet meer mogen functioneren.
Verder is het voor jou wellicht triviaal, maar niet voor iedereen.
Het woord 'democratie' is niet gevallen. Daar gaat het hier namelijk niet over, het gaat over een bepaalde vorm van identiteitspolitiek die ten tijde van een oorlog inderdaad van ondergeschikt belang is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208313030
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het woord 'democratie' is niet gevallen. Daar gaat het hier namelijk niet over, het gaat over een bepaalde vorm van identiteitspolitiek waarvan ik vind dat die ten tijde van een oorlog inderdaad van ondergeschikt belang is.
Zo klopt 'ie al een stuk beter.

Maar zie het van de positieve kant, ondanks dat het oorlog is hebben ze dit toch nog weten te regelen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208313203
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het woord 'democratie' is niet gevallen. Daar gaat het hier namelijk niet over, het gaat over een bepaalde vorm van identiteitspolitiek die ten tijde van een oorlog inderdaad van ondergeschikt belang is.
Het gaat daar wel om, dit is gewoon een democratisch proces.
En dat vind jij kennelijk van ondergeschikt belang.
Dus democratie moet wijken voor oorlog.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208313208
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo klopt 'ie al een stuk beter.

Maar zie het van de positieve kant, ondanks dat het oorlog is hebben ze dit toch nog weten te regelen.
Vraag is dan of dat positief is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208313223
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo heel vreemd is dat niet.
Als je geen geld hebt voor een reis naar west Europa kan je voor je veiligheid beter naar Rusland gaan, daar wordt niet gevochten.
En er zijn daar ook veel inwoners die zich verwanter voelen met Rusland dan met west Europa.
Plus dat Rusland corridors had gemaakt voor vluchtelingen richting hun eigen land.
Veel keuze hadden de vluchtelingen dan ook niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:39:35 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_208313252
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:40 schreef Belugastroop het volgende:
Ik las ergens dat de meeste gevluchtte Oekrainers juist naar Rusland zijn gegaan.
what the.. 🤔
Deels ook omdat ze geen andere keuze kregen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_208313262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
Victory is defeat? Ze maken het steeds mooier.
Ze draaien alles gewoon om ;)
Putin is niet geobsedeerd door Bahkmut , die wil gewoon oekr leger decimeren, en die zitten nou eenmaal massaal daar. Het is eerder oekr die krampachtig vasthoudt aan die stad, ongeacht de massale zinloze verliezen.
Maar hey...een nederlaag daar is weer een overwinning toch?
Ik heb de indruk dat ze tijd proberen rekken, maar voor wat?
Of hebben ze weer dringend iets positiefs nodig om de westerse hulp gaande te houden?

En btw ... does Europe want ukranians as living partners or dead heroes?

En wat gaat Polen doen als de oekr nederlaag nakende is?
Zij zijn de oekr slachtpartij in Volhynia wsl ook niet vergeten. Ik zie ze nog een stuk van de koek opeisen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:41:35 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_208313274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze draaien alles gewoon om ;)
Putin is niet geobsedeerd door Bahkmut , die wil gewoon oekr leger decimeren, en die zitten nou eenmaal massaal daar. Het is eerder oekr die krampachtig vasthoudt aan die stad, ongeacht de massale zinloze verliezen.
Maar hey...een nederlaag daar is weer een overwinning toch?
Ik heb de indruk dat ze tijd proberen rekken, maar voor wat?
Of hebben ze weer dringend iets positiefs nodig om de westerse hulp gaande te houden?

En btw ... does Europe want ukranians as living partners or dead heroes?

En wat gaat Polen doen als de oekr nederlaag nakende is?
Zij zijn de oekr slachtpartij in Volhynia wsl ook niet vergeten. Ik zie ze nog een stuk van de koek opeisen.
Voor jou dezelfde vraag dan. Als je daar je eigen leger mee sloopt, wat schiet je daar strategisch mee op?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_208313331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Voor jou dezelfde vraag dan. Als je daar je eigen leger mee sloopt, wat schiet je daar strategisch mee op?
"Ja laten wij dat op Fok even gaan beoordelen. Ik ga ff de KGB bellen"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:07:54 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208313547
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo klopt 'ie al een stuk beter.

Maar zie het van de positieve kant, ondanks dat het oorlog is hebben ze dit toch nog weten te regelen.
Nee hoor, het is feitelijk van ondergeschikt belang. Mijn mening heeft daar niets mee te maken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat daar wel om, dit is gewoon een democratisch proces.
En dat vind jij kennelijk van ondergeschikt belang.
Dus democratie moet wijken voor oorlog.
Kun je dat verder uiteenzetten? Op welke manier is dit een democratisch proces? Je geeft de indruk niet goed te begrijpen wat het woord 'democratie' precies wil zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208313571
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Ja laten wij dat op Fok even gaan beoordelen. Ik ga ff de KGB bellen"
Verstandige taal.
pi_208314065
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is feitelijk van ondergeschikt belang. Mijn mening heeft daar niets mee te maken.
[..]
Kun je dat verder uiteenzetten? Op welke manier is dit een democratisch proces? Je geeft de indruk niet goed te begrijpen wat het woord 'democratie' precies wil zeggen.
Een wetsvoorstel ter stemming indienen, dat is onderdeel van het democratisch proces .


Jij vindt kennelijk dat zo'n wetsvoorstel niet mag worden ingediend.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208314077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Voor jou dezelfde vraag dan. Als je daar je eigen leger mee sloopt, wat schiet je daar strategisch mee op?
Ja idd...de VS offert een ander op.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208314109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd...de VS offert een ander op.
Het is niet een oorlog van de VS.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:58:58 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208314200
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een wetsvoorstel ter stemming indienen, dat is onderdeel van het democratisch proces .

Jij vindt kennelijk dat zo'n wetsvoorstel niet mag worden ingediend.
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik heb slechts aangegeven dat de tweet geen kenmerken heeft van homofobie, iets dat twee progressieve users probeerden te beweren. En ten tweede dat het opmerkelijk is dat sommigen in Oekraïne, ten tijde van dat het land in oorlog is, zich druk aan het maken zijn over dit soort identiteitspolitiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:52 schreef The_End het volgende:

[..]
Het is niet een oorlog van de VS.
Dan kunnen ze dus ook wel stoppen met alle wapenleveranties en financiële steunpakketten aan Oekraïne. Anders neemt het langzamerhand de vormen aan van een proxy-oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208314260
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik heb slechts aangegeven dat de tweet geen kenmerken heeft van homofobie, iets dat twee progressieve users probeerden te beweren. En ten tweede dat het opmerkelijk is dat sommigen in Oekraïne, ten tijde van dat het land in oorlog is, zich druk aan het maken zijn over dit soort identiteitspolitiek.
[..]
Dan kunnen ze dus ook wel stoppen met alle wapenleveranties en financiële steunpakketten aan Oekraïne. Anders neemt het langzamerhand de vormen aan van een proxy-oorlog.
En waarom? Ze willen Oekraine helpen. Heel goed van ze.
pi_208314350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd...de VS offert een ander op.
Until the last Ukrainian Georgian.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:08:35 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_208314365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd...de VS offert een ander op.
:|W
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 16:21:52 #254
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208314562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Until the last Ukrainian Georgian.
Vertel ons eens hoe de VS nu weer betrokken is in Georgië.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208314623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vertel ons eens hoe de VS nu weer betrokken is in Georgië.
Dat zijn ze zeker maar dit topic gaat over Oekraïne :P
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 16:24:57 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208314638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd...de VS offert een ander op.
China offert toch al die Russen op?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 16:25:41 #257
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208314656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zijn ze zeker maar dit topic gaat over Oekraïne :P
Je hebt gelijk. :Y
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208314663
quote:
‘Europese sancties tegen Rusland geen impact op handel met België’
In een jaar van oorlog en sancties is de handel tussen België en Rusland niet afgenomen, ook los van de gestegen gasprijzen. Dat blijkt uit cijfers van het Agentschap voor Buitenlandse Handel voor het volledige jaar 2022. Dat meldt De Morgen vandaag.

Het afgelopen jaar hebben Belgische bedrijven voor 3,6 miljard euro geëxporteerd naar Rusland. Omgekeerd kwam er voor meer dan 12,8 miljard euro binnen uit Rusland.

De waarde van de import vanuit Rusland kende een recordhoogte (+64,7 procent), wat te verklaren is door de gestegen gasprijs en door de sterke toename van de invoer van lng via Zeebrugge. Maar ook bij abstractie van de categorie olie en gas kreeg de import uit Rusland vorig jaar geen harde klappen. Er is dan in waarde wel een half miljard euro minder geïmporteerd dan in 2021, maar méér dan in coronajaar 2020 en evenveel als in 2019.

De totale export naar Rusland is in 2022 licht gedaald, maar de drie belangrijkste sectoren kenden een goed jaar. De export van biochemie, hoofdzakelijk medicijnen en vaccins, nam zelfs met 22 procent toe.

“De Europese sancties tegen Rusland hebben geen impact op de normale handel in goederen met België”, zegt professor economie Koen Schoors (UGent). “Niemand heeft gezegd dat we de Russische bevolking willen verpauperen.” (Belga)
Zo te zien zijn de sancties alleen gericht op spullen die voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden en grondstoffen.
De sancties op grondstoffen gebruiken ze volgens mij om de energietransitie door te drukken.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:26:18 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_208314667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zijn ze zeker maar dit topic gaat over Oekraïne :P
Joh :P en bij een vraag hoe een gewonnen slag alsnog een strategisch verlies kan zijn wordt om 1 of andere reden de VS er bij de haren bij getrokken, in plaats van dat de vraag beantwoord werd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 16:27:07 #260
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208314678
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zijn ze zeker maar dit topic gaat over Oekraïne :P
Je hebt gelijk. :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo te zien zijn de sancties alleen gericht op spullen die voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden en grondstoffen.
De sancties op grondstoffen gebruiken ze volgens mij om de energietransitie door te drukken.
Dat klopt grotendeels wel ja. Er zijn wel sancties die als doel hebben de burgerij te irriteren maar die worden niet echt nageleefd heb ik het idee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208315077
Hier zijn ze weer :')

quote:
Brits ministerie van Defensie: “Rusland kampt met nijpend tekort aan raketten”

Het Britse ministerie van Defensie bevestigt dat de Russen het moeilijk hebben in hun strijd tegen de Oekraïners vanwege een dreigend munitietekort. “Rusland zit bijna zonder raketten”, meldt het ministerie in een nieuw rapport.

https://www.hln.be/buiten(...)n-raketten~af13c5e5/
Oh en uit hetzelfde artikel :
quote:
Op dit moment stuurt het Russische leger het grootste deel van de beschikbare munitie naar zijn troepen in de Oost-Oekraïense stad Bachmoet, waar al maandenlang zwaar wordt gevochten. Maar de stad, die beschouwd wordt als het strategische “fort” van de regio Donetsk, wordt nog steeds sterk verdedigd door de Oekraïense troepen.
Dus nu ineens is Bahkmut het strategisch fort van de Donetsk, terwijl ik totnu enkel las dat die stad amper belang had. Het was gewoon een obsessie van Putin?

Dus ze hebben geen raketten meer, volgens de BBC

quote:
Hoeveel raketten hebben Russen nog over na zware rakettenregen? “Rusland zit op gigantische voorraden uit Koude Oorlog”

“Het Westen heeft zelf nog amper luchtafweergeschut”, waarschuwt oud-kolonel Housen.

“Sinds het begin van de oorlog las je in West-Europese kranten al ettelijke keren dat Rusland door zijn voorraden heen zit. Ik wil dat nuanceren. We zien nog altijd massaal artillerievuur en raketten. Rusland zit op gigantische voorraden uit de Koude Oorlog. Dat gaat over ‘domme’ projectielen, ouderwetse wapens die niet GPS-gestuurd zijn. Maar die zijn ook dodelijk. Met die stocks alleen kunnen ze nog twee jaar verder.”


Rusland zit op giganti­sche voorraden uit de Koude Oorlog. Met die stocks alleen kunnen ze nog twee jaar verder

https://www.hln.be/buiten(...)ude-oorlog~ad25641a/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 17:39:22 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208315695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:54 schreef UncleScorp het volgende:
Hier zijn ze weer :')
[..]
Oh en uit hetzelfde artikel :
[..]
Dus nu ineens is Bahkmut het strategisch fort van de Donetsk, terwijl ik totnu enkel las dat die stad amper belang had. Het was gewoon een obsessie van Putin?

Dus ze hebben geen raketten meer, volgens de BBC
[..]

Situaties veranderen wel eens tijdens een oorlog.

Nu de Russen minder gevangenen hebben om als kanonnenvoer te gebruiken gebruiken ze echte soldaten. En die wil Oekraïne best allemaal rond Bakhmut zien. Want dan zitten ze niet ergens anders.

Volgende grote kruisraket aanval komt over een kleine maand. Dan hebben ze weer wat nieuwe gemaakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208315702
Bahkmut...ik begin het te snappen.

Zolang oekr het in handen heeft is het een strategisch bolwerk.
Als de rus het verovert is het een onbelangrijk stadje
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208315739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
Volgende grote kruisraket aanval komt over een kleine maand. Dan hebben ze weer wat nieuwe gemaakt.
Uhu
En oekr heeft niets en zelfs het westen kan niets leveren...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 18:00:08 #265
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208316018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 17:39 schreef UncleScorp het volgende:
Bahkmut...ik begin het te snappen.

Zolang oekr het in handen heeft is het een strategisch bolwerk.
Als de rus het verovert is het een onbelangrijk stadje
:+
Daar komt het wel op neer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208316173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:03 schreef The_End het volgende:

[..]
En waarom? Ze willen Oekraine helpen. Heel goed van ze.
Maar het is niet de bedoeling dat Oekraïne kan winnen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208316216
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik heb slechts aangegeven dat de tweet geen kenmerken heeft van homofobie,
Dus de tweet was positief bedoeld...

Helder!

quote:
. En ten tweede dat het opmerkelijk is dat sommigen in Oekraïne, ten tijde van dat het land in oorlog is, zich druk aan het maken zijn over dit soort identiteitspolitiek.
Daar heb je dus moeite mee.
Dat is niet onverwacht
Maar helaas dan, ook in Oekraïne blijft het democratische proces gewoon doorgaan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 10 maart 2023 @ 18:24:38 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208316264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:03 schreef The_End het volgende:

[..]
En waarom? Ze willen Oekraine helpen. Heel goed van ze.
Helpen? Ze nemen in samenwerkingen met de EU ongeveer alle kosten en wapenuitrusting voor hun rekening. Dat heeft dus in principe duidelijke kenmerken dat veel weg heeft van een proxy-oorlog.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de tweet was positief bedoeld...

Helder!
Het was geen kwestie van positief of negatief, het betreft iemand die slechts een observeerbare culturele trend benoemd.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de tweet was positief bedoeld...

Helder!
[..]
Daar heb je dus moeite mee.
Dat is niet onverwacht
Maar helaas dan, ook in Oekraïne blijft het democratische proces gewoon doorgaan.
Het is opvallend dat je blijkbaar niet kunt reageren zonder anderen constant woorden in de mond te leggen. Om daarna weer uit te komen bij je initiële argument, dat simpelweg niet klopt. Dit heeft niets te maken met een democratie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208316408
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het is niet de bedoeling dat Oekraïne kan winnen.
Waarom niet?
pi_208316486
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helpen? Ze nemen in samenwerkingen met de EU ongeveer alle kosten en wapenuitrusting voor hun rekening. Dat heeft dus in principe duidelijke kenmerken dat veel weg heeft van een proxy-oorlog.
[..]
dat is jouw mening.


quote:
Het was geen kwestie van positief of negatief, het betreft iemand die slechts een observeerbare culturele trend benoemd.
Dan heb je de tweet niet goed gelezen.


quote:
Het is opvallend dat je blijkbaar niet kunt reageren zonder anderen constant woorden in de mond te leggen. Om daarna weer uit te komen bij je initiële argument, dat simpelweg niet klopt. Dit heeft niets te maken met een democratie.
Dit heeft alles te maken met democratie.
Oekraïne is gewoon een democratie, waarbij wetsvoorstellen worden ingediend.
Dat dit democratische proces gewoon doorgaat kan gezien worden als een pluspunt of minpunt. Dat is verder aan eenieder.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 10 maart 2023 @ 18:59:59 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208316662
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
dat is jouw mening.
Nee, dat is niet mijn mening. Dat is letterlijk de betekenis van het begrip 'proxy-oorlog' of ook wel oorlog bij volmacht genoemd.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je de tweet niet goed gelezen.
Ik heb de tweet heel goed gelezen. Juist degenen die daar iets van vermeende homofobie in denken te zien hebben schijnbaar een probleem als het gaat om hun vermogen tot begrijpend lezen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Wantie het volgende:
Oekraïne is gewoon een democratie, waarbij wetsvoorstellen worden ingediend.
Dat dit democratische proces gewoon doorgaat kan gezien worden als een pluspunt of minpunt. Dat is verder aan eenieder.
Het staat die politicus vrij een wetsvoorstel in te dienen, maar of dat geaccepteerd gaat worden is een tweede. Er wordt gesteld dat 56% van de mensen in Oekraïne voor geregistreerd partnerschap is van same-sex koppels. We zullen zien wat er allemaal uit gaat komen. En waar die 56% precies vandaan komt is onbekend. Tevens het blijft een opmerkelijke zet om zoiets irrelevant te gaan voorstellen tijdens een oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208317171
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is niet mijn mening. Dat is letterlijk de betekenis van het begrip 'proxy-oorlog' of ook wel oorlog bij volmacht genoemd.
[..]
Nee, dat is onjuist.
Het zou een proxy oorlog zijn als deze is aangesticht door de VS, en dat die op de achtergrond blijft.

Daar is geen sprake van. Deze oorlog is aangesticht door Rusland.


quote:
Ik heb de tweet heel goed gelezen. Juist degenen die daar iets van vermeende homofobie in denken te zien hebben schijnbaar een probleem als het gaat om hun vermogen tot begrijpend lezen.
[..]
Laten we hem eens bekijken...

It's official! Now we know why it's all worth risking #WorldWarIII.

#SupportUkraine because #ValuesWeShare!

Muh #democracy.
Muh #HumanRights.

#YourTaxDollarsAtWork
#OurTaxDollarsAtWork

When you see 🇺🇦, think 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️.

#WorldWarTrans



Dus we weten nu eindelijk waarom het het waard was om WW3 te riskeren.

Steun Oekraïne omdat we deze waarden delen.

Democratie!
Mensenrechten!
Belastinggeld aan het werk gezet!


Als je de Oekraïense vlag ziet, denk dan aan de vlaggen voor LGBT en genderidentiteit!

WereldoorlogTrans


Je hebt gelijk, deze tweet is positief richting lhbti whatever bedoeld.


quote:
Het staat die politicus vrij een wetsvoorstel in te dienen,
Fijn.


quote:
maar of dat geaccepteerd gaat worden is een tweede.
Dat is altijd zo


quote:
Er wordt gesteld dat 56% van de mensen in Oekraïne voor geregistreerd partnerschap is van same-sex koppels. We zullen zien wat er allemaal uit gaat komen. En waar die 56% precies vandaan komt is onbekend.
Is verder niet relevant.
Of 56% voor gaat stemmen, daar komen ze vanzelf achter.


quote:
Tevens het blijft vind ik het een opmerkelijke zet om zoiets irrelevant te gaan voorstellen tijdens een oorlog.
Jouw mening, meer niet.

Ik ben blij dat Oekraïene nog gewoon een democratisch land is, ondanks de oorlog.
Maar ik ben dan ook een groot voorstander van democratie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208317260
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom niet?
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 10 maart 2023 @ 19:48:33 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208317337
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
Kun je ook voorbeelden geven van zulke posts?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208317439
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
O dus je bent weer bezig om andere users woorden in de mond te leggen, duidelijk.
pi_208317621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
O dus je bent weer bezig om andere users woorden in de mond te leggen, duidelijk.
Welke andere users?
Namen graag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208317658
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke andere users?
Namen graag.
De users waar jij hebt over hebt.
pi_208317711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De users waar jij hebt over hebt.
Je riep dus maar wat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208317749
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je riep dus maar wat.
Nee, kijk nou wat je hier zegt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
Jij komt dat hier tegen, dan heb je het toch over posts van users of bedoel je de reclame?
pi_208317839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, kijk nou wat je hier zegt.
Jij beschuldigt mij ergens van, zonder dat je dat concreet kunt maken.


quote:
[..]
Jij komt dat hier tegen, dan heb je het toch over posts van users of bedoel je de reclame?
Users is nogal abstract.
Als je niet concreet weet welke users of posts ik bedoel, hoezo kun je dan concluderen dat ik ze woorden in de mond leg.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208317881
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij beschuldigt mij ergens van, zonder dat je dat concreet kunt maken.
[..]
Users is nogal abstract.
Als je niet concreet weet welke users of posts ik bedoel, hoezo kun je dan concluderen dat ik ze woorden in de mond leg.
Dat hoef ik ook niet te weten, jij zegt zelf dat je het tegen komt hier.
Wie het zijn maakt verder niet uit.
pi_208317882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, kijk nou wat je hier zegt.
[..]
Jij komt dat hier tegen, dan heb je het toch over posts van users of bedoel je de reclame?
Als ik dat voor je aantoon, wat ga je ermee doen?
pi_208318063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, kijk nou wat je hier zegt.
[..]
Jij komt dat hier tegen, dan heb je het toch over posts van users of bedoel je de reclame?
De reclame. _O-
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 21:14:03 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208319057
World News
Absent 'friends:' What Ukraine could learn from a new report about the US withdrawal from Afghanistan
Published: 10 Mar 2023 | 18:41 GMT
The American exit from Kabul might be taste of the future for officials in Kiev

Absent 'friends:' What Ukraine could learn from a new report about the US withdrawal from Afghanistan
FILE PHOTO: An Afghan National Security Forces (ANSF) soldier mans a machinegun mounted on a vehicle while patrolling an area during a military operation in Guzara. © HOSHANG HASHIMI / AFP
By Felix Livshitz

In the spirit of better late than never, the Special Inspector General for Afghanistan Reconstruction (SIGAR) has published an extensive investigation into the collapse of the Afghan National Defense and Security Forces (ANDSF) following the US withdrawal from Kabul in August 2021. The report not only offers, at-times shocking, detail on the level of Washington’s betrayal, but important lessons for America’s international allies today.

Dogs of war: Here's why the Ukraine conflict could be about to spread to another European countryREAD MORE Dogs of war: Here's why the Ukraine conflict could be about to spread to another European country
If only you knew how bad things really are
The ANDSF’s collapse was quite a sight to behold. The vast fighting force, constructed at a cost of $90 billion over 20 years, seemed to vanish even faster than the American aircraft escaping Kabul airport. This is despite US officials endlessly claiming in the leadup to the West’s wholesale pullout from Afghanistan that the government was more than capable of defending itself without foreign support.

However, SIGAR’s appraisal makes clear this disintegration was a long-time in the making. The February 2020 Dohar agreement between former President Donald Trump's administration and the Taliban meant that the ANDSF could no longer rely on the US military’s presence in Afghanistan to protect against losses, move weaponry and other supplies around the country on its behalf, or even for their salaries to be paid by the government in Kabul.

As a result, the often unpaid army units stationed around the country lacked ammunition, food, water, and other basic necessities to “sustain military engagements against the Taliban” - and any will whatsoever to fight.

“The Taliban’s military campaign exploited the ANDSF’s logistical, tactical, and leadership weaknesses. Direct attacks and negotiated surrenders set up a domino effect of one district after another falling to the Taliban,” SIGAR records. “The Taliban’s media and psychological warfare campaign, magnified by real-time reporting, further undermined the Afghan forces’ determination to fight.”

Even before the Dohar agreement though, “underlying and systemic factors…made the ANSDF vulnerable to collapse in the first place.” Chief among them, US plans to build the Afghan armed forces were “disconnected from a realistic understanding of the time required” to do so. This is despite Washington taking decades to achieve a similar result in South Korea.

Advisors themselves were also judged by SIGAR to be “often poorly trained and inexperienced for their mission.” Key challenges were “limited or no pre-deployment and in-theater training, and frequent rotational deployments that lacked proper handovers.” These shortcomings meant the US could neither build relationships with nor improve the capacity of the ANDSF.

Back in the USSR: 15-minute cities have unleashed a wave of conspiracy theories, but the concept is borrowed from a Soviet ideaREAD MORE Back in the USSR: 15-minute cities have unleashed a wave of conspiracy theories, but the concept is borrowed from a Soviet idea
Despite the report’s inventory of savage indictments, it concludes by stating SIGAR is “not making any recommendations” for future US action, or policy, as a result of its findings. Pentagon officials probably wouldn’t listen even if any were offered. An annex of the document notes that the Department of Defense’s engagement with SIGAR’s investigation was minimal, with virtually none of the information requested turned over.

The Pentagon “only provided limited responses to SIGAR’s request for information and missed every deadline for responding to SIGAR’s questions or for providing feedback to vetting drafts of this report,” the appraisal notes. For example in November 2021, SIGAR submitted 21 separate questions to the Department of Defense, asking for replies by 21 December 2021. It wasn’t until eight months later “limited records” were given.

Lessons to learn
Still, the lessons of SIGAR’s report are very clear. First and foremost, its disclosures stand as a stark warning of the fate that could await close US allies, should Washington’s “interests” be served by abandoning them at a given moment.

For example, ANDSF members who did not manage to flee Afghanistan following the US withdrawal have either been killed or joined “extremist groups”. Either way, they’ve been completely forgotten about, an obvious outcome of Washington showing little interest in ensuring safe passage out of the country for its former proxy fighters, before, during or after its own escape.

Likewise, much of the military equipment provided by the US is now used by the Taliban for both training and operations, including armored vehicles and military aircraft. They have been detected in videos of military parades, and training sessions.

It was even difficult for Washington to know which weaponry and ammunition had been sent to Afghanistan by the Department of Defense. SIGAR found officials failed to provide accurate accounting of shipments, and fell far short of oversight requirements “for monitoring sensitive equipment transferred to the Afghan government and the ANDSF,” making it likely that equipment could be lost or stolen. Internal controls failed to offer protection against fictitious records being logged in internal monitoring systems.

70 years after Stalin’s death: How Western propaganda has rebranded the Soviet dictator from villain to hero, and back againREAD MORE 70 years after Stalin’s death: How Western propaganda has rebranded the Soviet dictator from villain to hero, and back again
Nonetheless, the US did scramble to rescue some of the gear it provided to the ANDSF, in particular aircraft intended for the ill-fated Afghan Air Force.

Some of the salvaged planes were moved into storage in the US, while “others have already been repurposed and sent to other countries, such as Ukraine.”

The reference to these jets reaching Ukraine is particularly fitting, given it was not long after its hasty retreat from Afghanistan – following 20 years of failure – that Kiev became the primary foreign policy focus for the White House. With weapons, ammunition, political will and public support all nearly spent across Europe and North America, the current proxy war with Russia probably can't be sustained for two decades, and maybe not even two years.

Ukrainian leaders might want to to consult the testimony of an anonymous State Department official, quoted in the SIGAR report.

“For a long time [the Afghan government] did not take seriously that we were serious about withdrawal, and total withdrawal. They would tell me, Afghanistan is the most important piece of real estate in the world, how could you leave a territory as important geopolitically?” the official revealed. “I tried to plead with [the Afghan President], saying I know he’s very well-connected but, in our system, the President ultimately decides, and he should take this seriously not to miscalculate.”

mixi.media

‘It Was a Mistake’ for Fox News to Let Tucker Carlson Depict Jan. 6

Bron :rt
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 10 maart 2023 @ 23:00:11 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208320672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:40 schreef Belugastroop het volgende:
Ik las ergens dat de meeste gevluchtte Oekrainers juist naar Rusland zijn gegaan.
what the.. 🤔
Vanuit Marioepol bijvoorbeeld werden er corridors gemaakt de bedoeling was dat die leiden naar Oekraïene maar veel vluchtelingen belanden in Rusland.
Rusland heeft een behoorlijke gebied van Oekraïne in handen alle burgers die niet maar westen zijn getrokken worden beschouwd als vluchteling naar Rusland aangezien Rusland het gebied heeft geclaimd als hun grondgebied.

Dus ja dan heb je veel vluchtelingen, maar polen heeft er alsnog meer plus veel vluchtelingen zijn ook al weer naar Oekraïne terug aangezien het front gebied meer naar het oosten licht in tegenstelling tot het begin van de oorlog.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208323391
Zo kan het dus ook
Dit is wat wereldleiders zouden moeten doen , bemiddelen ipv oorlog stoken

quote:
China bemiddelt vete tussen rivalen Iran en Saoedi-Arabië

https://www.msn.com/nl-be(...)iran-en-saoedi-arabië/ar-AA18trJR
En dit terwijl de VS en het westen schuimbekkend gefocussed blijven op oekr, waar ze samen mee ten onder zullen gaan.
:N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208323540
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:26 schreef UncleScorp het volgende:
Zo kan het dus ook
Dit is wat wereldleiders zouden moeten doen , bemiddelen ipv oorlog stoken
[..]
En dit terwijl de VS en het westen schuimbekkend gefocussed blijven op oekr, waar ze samen mee ten onder zullen gaan.
:N
Dat is ook door diverse partijen geprobeerd, maar Rusland wilde niet en is daarna Oekraine binnengevallen.
pi_208323727
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:26 schreef UncleScorp het volgende:
Zo kan het dus ook
Dit is wat wereldleiders zouden moeten doen , bemiddelen ipv oorlog stoken
[..]
En dit terwijl de VS en het westen schuimbekkend gefocussed blijven op oekr, waar ze samen mee ten onder zullen gaan.
:N
Vind je ook dat de VS moet gaan bemiddelen rondom Taiwan?

Dus niet meer Taiwans zijde kiezen en hun belangen ook militair te beschermen, inclusief dat Taiwan onder de amerikaanse 'nucleair umbrella' valt..

Wat natuurlijk een kernoorlog laat ontstaan als china een 'Special Millitairy Operation' daar afkondigt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208323770
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:59 schreef RM-rf het volgende:
Vind je ook dat de VS moet gaan bemiddelen rondom Taiwan?

Dus niet meer Taiwans zijde kiezen en hun belangen ook militair te beschermen, inclusief dat Taiwan onder de amerikaanse 'nucleair umbrella' valt..

Wat natuurlijk een kernoorlog laat ontstaan als china een 'Special Millitairy Operation' daar afkondigt
Bemiddelen voor vrede en daar profijt uit trekken
Niet bemiddelen voor oorlog om daar profijt uit te trekken.
Maar dat is iets wat de VS nog niet echt onder de knie heeft.

Ze graven hun eigen graf zo.
Als alle grootste olieproducenten zich gaan verenigen en een eigen petro-munt gaan opzetten, is het byebye petrodollar en byebye …
Meer oorlog op komst dus
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208323788
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bemiddelen voor vrede en daar profijt uit trekken
Niet bemiddelen voor oorlog om daar profijt uit te trekken.
Maar dat is iets wat de VS nog niet echt onder de knie heeft.
Inderdaad schandalig dat ze in 1944 nederland bevrijdden van de duitse bezetting...
Ze hadden moeten onderhandelen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208323811
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Inderdaad schandalig dat ze in 1944 nederland bevrijdden van de duitse bezetting...
Ze hadden moeten onderhandelen
:O
Tijden veranderen…
En dat hebben ze zelf al genoeg bewezen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208324142
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
Jij doet net alsof het een voetbalwedstrijd is.
pi_208324450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Jij doet net alsof het een voetbalwedstrijd is.
Waarom?
pi_208325402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:58 schreef The_End het volgende:

[..]
Waarom?
Tja, kennelijk op een misplaatste manier mij napapegaaien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208325421
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:26 schreef UncleScorp het volgende:
Zo kan het dus ook
Dit is wat wereldleiders zouden moeten doen , bemiddelen ipv oorlog stoken
[..]
De proxy oorlog tussen Iran en Saoedi Arabië duurt al enkele decennia.


quote:
En dit terwijl de VS en het westen schuimbekkend gefocussed blijven op oekr, waar ze samen mee ten onder zullen gaan.
:N
Nee hoor, wij vechten niet mee in Oekraïne.
Rusland en Oekraïne gaan samen ten onder, en het staat China vrij om daarbij te bemiddelen voor een vreedzame oplossing.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208325469
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:58 schreef The_End het volgende:

[..]
Waarom?
Goede vraag. Dat zou je aan Wantie moeten vragen.
pi_208325983
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Goede vraag. Dat zou je aan Wantie moeten vragen.
Jij vindt het toch?
  zaterdag 11 maart 2023 @ 15:11:54 #298
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_208326421
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Inderdaad schandalig dat ze in 1944 nederland bevrijdden van de duitse bezetting...
Ze hadden moeten onderhandelen
Voornamelijk Canadese en Engelse hebben Nederland bevrijd. En Marokkanen hoorde ik :') :')

De VS boeide Nederland niet, zij wilde doorstoten om als eerste in Berlijn te zijn en Duitse technologie veroveren, voor de sovjets.
pi_208326495
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:11 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Voornamelijk Canadese en Engelse hebben Nederland bevrijd. En Marokkanen hoorde ik :') :')

De VS boeide Nederland niet, zij wilde doorstoten om als eerste in Berlijn te zijn en Duitse technologie veroveren, voor de sovjets.
De Engelsen zijn ook nog behoorlijk aan het plunderen geweest in Nederland.
Maar ja dat moet allemaal verzwegen worden.
pi_208327489
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De Engelsen zijn ook nog behoorlijk aan het plunderen geweest in Nederland.
Maar ja dat moet allemaal verzwegen worden.
Hoe kom je erbij dat het verzwegen moet worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')