En waarom? Ze willen Oekraine helpen. Heel goed van ze.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik heb slechts aangegeven dat de tweet geen kenmerken heeft van homofobie, iets dat twee progressieve users probeerden te beweren. En ten tweede dat het opmerkelijk is dat sommigen in Oekraïne, ten tijde van dat het land in oorlog is, zich druk aan het maken zijn over dit soort identiteitspolitiek.
[..]
Dan kunnen ze dus ook wel stoppen met alle wapenleveranties en financiële steunpakketten aan Oekraïne. Anders neemt het langzamerhand de vormen aan van een proxy-oorlog.
Until the last Ukrainian Georgian.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd...de VS offert een ander op.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vertel ons eens hoe de VS nu weer betrokken is in Georgië.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Until the last Ukrainian Georgian.
Dat zijn ze zeker maar dit topic gaat over Oekraïnequote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vertel ons eens hoe de VS nu weer betrokken is in Georgië.
China offert toch al die Russen op?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zijn ze zeker maar dit topic gaat over Oekraïne
Zo te zien zijn de sancties alleen gericht op spullen die voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden en grondstoffen.quote:‘Europese sancties tegen Rusland geen impact op handel met België’
In een jaar van oorlog en sancties is de handel tussen België en Rusland niet afgenomen, ook los van de gestegen gasprijzen. Dat blijkt uit cijfers van het Agentschap voor Buitenlandse Handel voor het volledige jaar 2022. Dat meldt De Morgen vandaag.
Het afgelopen jaar hebben Belgische bedrijven voor 3,6 miljard euro geëxporteerd naar Rusland. Omgekeerd kwam er voor meer dan 12,8 miljard euro binnen uit Rusland.
De waarde van de import vanuit Rusland kende een recordhoogte (+64,7 procent), wat te verklaren is door de gestegen gasprijs en door de sterke toename van de invoer van lng via Zeebrugge. Maar ook bij abstractie van de categorie olie en gas kreeg de import uit Rusland vorig jaar geen harde klappen. Er is dan in waarde wel een half miljard euro minder geïmporteerd dan in 2021, maar méér dan in coronajaar 2020 en evenveel als in 2019.
De totale export naar Rusland is in 2022 licht gedaald, maar de drie belangrijkste sectoren kenden een goed jaar. De export van biochemie, hoofdzakelijk medicijnen en vaccins, nam zelfs met 22 procent toe.
“De Europese sancties tegen Rusland hebben geen impact op de normale handel in goederen met België”, zegt professor economie Koen Schoors (UGent). “Niemand heeft gezegd dat we de Russische bevolking willen verpauperen.” (Belga)
Johquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat klopt grotendeels wel ja. Er zijn wel sancties die als doel hebben de burgerij te irriteren maar die worden niet echt nageleefd heb ik het idee.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo te zien zijn de sancties alleen gericht op spullen die voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden en grondstoffen.
De sancties op grondstoffen gebruiken ze volgens mij om de energietransitie door te drukken.
Oh en uit hetzelfde artikel :quote:Brits ministerie van Defensie: “Rusland kampt met nijpend tekort aan raketten”
Het Britse ministerie van Defensie bevestigt dat de Russen het moeilijk hebben in hun strijd tegen de Oekraïners vanwege een dreigend munitietekort. “Rusland zit bijna zonder raketten”, meldt het ministerie in een nieuw rapport.
https://www.hln.be/buiten(...)n-raketten~af13c5e5/
Dus nu ineens is Bahkmut het strategisch fort van de Donetsk, terwijl ik totnu enkel las dat die stad amper belang had. Het was gewoon een obsessie van Putin?quote:Op dit moment stuurt het Russische leger het grootste deel van de beschikbare munitie naar zijn troepen in de Oost-Oekraïense stad Bachmoet, waar al maandenlang zwaar wordt gevochten. Maar de stad, die beschouwd wordt als het strategische “fort” van de regio Donetsk, wordt nog steeds sterk verdedigd door de Oekraïense troepen.
quote:Hoeveel raketten hebben Russen nog over na zware rakettenregen? “Rusland zit op gigantische voorraden uit Koude Oorlog”
“Het Westen heeft zelf nog amper luchtafweergeschut”, waarschuwt oud-kolonel Housen.
“Sinds het begin van de oorlog las je in West-Europese kranten al ettelijke keren dat Rusland door zijn voorraden heen zit. Ik wil dat nuanceren. We zien nog altijd massaal artillerievuur en raketten. Rusland zit op gigantische voorraden uit de Koude Oorlog. Dat gaat over ‘domme’ projectielen, ouderwetse wapens die niet GPS-gestuurd zijn. Maar die zijn ook dodelijk. Met die stocks alleen kunnen ze nog twee jaar verder.”
…
Rusland zit op gigantische voorraden uit de Koude Oorlog. Met die stocks alleen kunnen ze nog twee jaar verder
https://www.hln.be/buiten(...)ude-oorlog~ad25641a/
Situaties veranderen wel eens tijdens een oorlog.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:54 schreef UncleScorp het volgende:
Hier zijn ze weer
[..]
Oh en uit hetzelfde artikel :
[..]
Dus nu ineens is Bahkmut het strategisch fort van de Donetsk, terwijl ik totnu enkel las dat die stad amper belang had. Het was gewoon een obsessie van Putin?
Dus ze hebben geen raketten meer, volgens de BBC
[..]
Uhuquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
Volgende grote kruisraket aanval komt over een kleine maand. Dan hebben ze weer wat nieuwe gemaakt.
Daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:39 schreef UncleScorp het volgende:
Bahkmut...ik begin het te snappen.
Zolang oekr het in handen heeft is het een strategisch bolwerk.
Als de rus het verovert is het een onbelangrijk stadje
Maar het is niet de bedoeling dat Oekraïne kan winnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:03 schreef The_End het volgende:
[..]
En waarom? Ze willen Oekraine helpen. Heel goed van ze.
Dus de tweet was positief bedoeld...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik heb slechts aangegeven dat de tweet geen kenmerken heeft van homofobie,
Daar heb je dus moeite mee.quote:. En ten tweede dat het opmerkelijk is dat sommigen in Oekraïne, ten tijde van dat het land in oorlog is, zich druk aan het maken zijn over dit soort identiteitspolitiek.
Helpen? Ze nemen in samenwerkingen met de EU ongeveer alle kosten en wapenuitrusting voor hun rekening. Dat heeft dus in principe duidelijke kenmerken dat veel weg heeft van een proxy-oorlog.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:03 schreef The_End het volgende:
[..]
En waarom? Ze willen Oekraine helpen. Heel goed van ze.
Het was geen kwestie van positief of negatief, het betreft iemand die slechts een observeerbare culturele trend benoemd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de tweet was positief bedoeld...
Helder!
Het is opvallend dat je blijkbaar niet kunt reageren zonder anderen constant woorden in de mond te leggen. Om daarna weer uit te komen bij je initiële argument, dat simpelweg niet klopt. Dit heeft niets te maken met een democratie.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de tweet was positief bedoeld...
Helder!
[..]
Daar heb je dus moeite mee.
Dat is niet onverwacht
Maar helaas dan, ook in Oekraïne blijft het democratische proces gewoon doorgaan.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar het is niet de bedoeling dat Oekraïne kan winnen.
dat is jouw mening.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helpen? Ze nemen in samenwerkingen met de EU ongeveer alle kosten en wapenuitrusting voor hun rekening. Dat heeft dus in principe duidelijke kenmerken dat veel weg heeft van een proxy-oorlog.
[..]
Dan heb je de tweet niet goed gelezen.quote:Het was geen kwestie van positief of negatief, het betreft iemand die slechts een observeerbare culturele trend benoemd.
Dit heeft alles te maken met democratie.quote:Het is opvallend dat je blijkbaar niet kunt reageren zonder anderen constant woorden in de mond te leggen. Om daarna weer uit te komen bij je initiële argument, dat simpelweg niet klopt. Dit heeft niets te maken met een democratie.
Nee, dat is niet mijn mening. Dat is letterlijk de betekenis van het begrip 'proxy-oorlog' of ook wel oorlog bij volmacht genoemd.quote:
Ik heb de tweet heel goed gelezen. Juist degenen die daar iets van vermeende homofobie in denken te zien hebben schijnbaar een probleem als het gaat om hun vermogen tot begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je de tweet niet goed gelezen.
Het staat die politicus vrij een wetsvoorstel in te dienen, maar of dat geaccepteerd gaat worden is een tweede. Er wordt gesteld dat 56% van de mensen in Oekraïne voor geregistreerd partnerschap is van same-sex koppels. We zullen zien wat er allemaal uit gaat komen. En waar die 56% precies vandaan komt is onbekend. Tevens het blijft een opmerkelijke zet om zoiets irrelevant te gaan voorstellen tijdens een oorlog.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Wantie het volgende:
Oekraïne is gewoon een democratie, waarbij wetsvoorstellen worden ingediend.
Dat dit democratische proces gewoon doorgaat kan gezien worden als een pluspunt of minpunt. Dat is verder aan eenieder.
Nee, dat is onjuist.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn mening. Dat is letterlijk de betekenis van het begrip 'proxy-oorlog' of ook wel oorlog bij volmacht genoemd.
[..]
Laten we hem eens bekijken...quote:Ik heb de tweet heel goed gelezen. Juist degenen die daar iets van vermeende homofobie in denken te zien hebben schijnbaar een probleem als het gaat om hun vermogen tot begrijpend lezen.
[..]
Fijn.quote:Het staat die politicus vrij een wetsvoorstel in te dienen,
Dat is altijd zoquote:maar of dat geaccepteerd gaat worden is een tweede.
Is verder niet relevant.quote:Er wordt gesteld dat 56% van de mensen in Oekraïne voor geregistreerd partnerschap is van same-sex koppels. We zullen zien wat er allemaal uit gaat komen. En waar die 56% precies vandaan komt is onbekend.
Jouw mening, meer niet.quote:Tevens het blijft vind ik het een opmerkelijke zet om zoiets irrelevant te gaan voorstellen tijdens een oorlog.
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.quote:
Kun je ook voorbeelden geven van zulke posts?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
O dus je bent weer bezig om andere users woorden in de mond te leggen, duidelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wat ik hier vaak tegenkom, dat alle steun aan Oekraïne moet worden ingetrokken, zodat Rusland alsnog een overwinning krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |