abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208246997
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:29 schreef KoosVogels het volgende:

Verder lijkt het mij stug dat Zelensky bepaalt op welke manier er gestreden wordt in Bahmoet of waar dan ook. Dat is toch echt aan de legerleiding.
Is hij nu de held ofniet? Of is hij gewoon PR om te gaan bedelen/eisen voor wapens en geld?
Ik heb toch al vernomen dat de legerleiding voorstander zou geweest zijn terug te trekken uit Bahkmut, maar dat hij de stad wil blijven verdedigen, ondanks de vele zinloze verliezen.

Verder is het ook altijd Putin dit, Putin dat, dus …
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208247043
quote:
idd wat titel zegt.
Zelfs als Rusland nu zijn troepen zou wegtrekken , kan je dan spreken van een overwinning?
Het land is zo goed als van de kaart geveegd, al zeker economisch, en een groot deel is kapot geschoten.

Er liggen natuurlijk al amerikaanse hyena’s op de loer die wel een centje willen verdienen aan de heropbouw van het geen waar hun collega’s aan verdiend hebben met het kapot te laten schieten.
War is business
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208247086
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is hij nu de held ofniet? Of is hij gewoon PR om te gaan bedelen/eisen voor wapens en geld?
Ik heb toch al vernomen dat de legerleiding voorstander zou geweest zijn terug te trekken uit Bahkmut, maar dat hij de stad wil blijven verdedigen, ondanks de vele zinloze verliezen.

Hoe kom je erbij dat Zelensky zich bemoeit met de strategie van de strijdkrachten?

Verder is de rol van Poetin anders dan die van Zelensky. De eerste is een dictator, de tweede een democratisch verkozen president.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208247235
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:50 schreef KoosVogels het volgende:

De eerste is een dictator, de tweede een democratisch verkozen president.
Hoe weet jij wat er in die landen gebeurt?
pi_208247431
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:14 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Hoe weet jij wat er in die landen gebeurt?
Hoe corrupter, hoe democratischer toch ?
:+
pi_208247862
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
idd wat titel zegt.
Zelfs als Rusland nu zijn troepen zou wegtrekken , kan je dan spreken van een overwinning?
Oorlog kent alleen verliezers.

quote:
Het land is zo goed als van de kaart geveegd, al zeker economisch, en een groot deel is kapot geschoten.
Europa nadat Duitsland was verslagen ook.
Kunnen we dan van een overwinning spreken?
Wij vieren niet voor niets bevrijdingsdag ipv overwinningsdag.
Russen vieren wel overwinningsdag, terwijl Rusland ook flink heeft geleden onder de oorlog.
Maar ach, ze hebben wel half Polen mogen houden en een flinke handvol aan vazalstaten. Dus dat zou je als overwinning kunnen zien.

quote:
Er liggen natuurlijk al amerikaanse hyena’s op de loer die wel een centje willen verdienen aan de heropbouw van het geen waar hun collega’s aan verdiend hebben met het kapot te laten schieten.
War is business
Dat had Rusland kunnen voorkomen.
Maar dat doen ze niet. Gek genoeg wordt ze dat niet verweten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208248036
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
net als dat Zelensky dat doet. burgers mochten niet voor niks het land niet verlaten.
Nee, niet voor niks. Deze wetgeving bestaat in heel veel landen. Ook in Rusland waar mensen gedwongen worden te vechten. En niet eens om hun eigen land te verdedigen.
pi_208248049
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:00 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, niet voor niks. Deze wetgeving bestaat in heel veel landen. Ook in Rusland waar mensen gedwongen worden te vechten. En niet eens om hun eigen land te verdedigen.
Klopt, overal wordt de bevolking als kanonnenvoer gebruikt, het is niet voor niks dat politici zelf niet meevechten dat mag jan lul opknappen.
pi_208248053
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Och die arme Putin zeg. Wat een arm slachtoffer is het ook! 8)7
pi_208248063
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Klopt, overal wordt de bevolking als kanonnenvoer gebruikt, het is niet voor niks dat politici zelf niet meevechten dat mag jan lul opknappen.
Nee, natuurlijk niet. De leger leiding vecht ook niet. Dat is hun taak niet. 8)7
pi_208248121
quote:

[..]
De politici geven elkaar zelfs veiligheidsgarantie's.
pi_208248193
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Och die arme Putin zeg. Wat een arm slachtoffer is het ook! 8)7
Ja, het is gewoon een rotstreek van Oekraïne dat ze zich niet gewonnen geven.
pi_208248839
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hoe corrupter, hoe democratischer toch ?
:+
Zelensky was een politieke outsider die tot president heeft geschopt omdat de meerderheid van de bevolking in Oekraïne klaar was met beroepspolitici.

In hoeverre Zelensky een goed leider is laat in het midden, maar hij is geen onderdeel van de traditionele politieke kaste en dus ook niet van de corrupte bestuurscultuur in het land. Ik durf dus wel te stellen dat de laatste verkiezingen op z'n minst eerlijk zijn verlopen.
pi_208248944
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zelensky was een politieke outsider die tot president heeft geschopt omdat de meerderheid van de bevolking in Oekraïne klaar was met beroepspolitici.

In hoeverre Zelensky een goed leider is laat in het midden, maar hij is geen onderdeel van de traditionele politieke kaste en dus ook niet van de corrupte bestuurscultuur in het land. Ik durf dus wel te stellen dat de laatste verkiezingen op z'n minst eerlijk zijn verlopen.
Ben je de Pandora papers vergeten?
Daar staan vele van onze vrome politici in, inclusief Zelensky.
pi_208249037
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ben je de Pandora papers vergeten?
Daar staan vele van onze vrome politici in, inclusief Zelensky.
True. Zelensky is wat betreft ook niet de smetvrije superheld die hij pretendeert te zijn.

Maar in de context van deze oorlog is hij toch echt de 'good guy'.
pi_208249078
quote:

[..]
Tsja, als alleen politici het slagveld op gaan, dan komt Oekraïne niet heel ver tegen de Russen.

Maar jonge Oekraïners strijden tenminste nog voor een nobel doel, ze proberen te voorkomen dat hun land onder de voet wordt gelopen.

Waar vecht je voor als opgeroepen Rus? Dat is pas zinloos sterven.
pi_208249234
Tja een nobel doel, wat is een nobel doel?
Sterven voor wat fictieve lijnen op aarde en je gezin en familie zonder kostwinner achterlaten?
Een Oekrains parlementslid zei dat ze aan het vechten waren voor 'the new world order' niet echt iets waar ik voor zou willen sterven.
pi_208249360
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:02 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat is hun taak niet. 8)7
Van het grootste deel van de bevolking ook niet, nooit ervoor opgeleid. Daarom is het ook kanonnenvoer. Nobel streven hoor gebruikt worden door een corrupte top 8)7
pi_208249500
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Van het grootste deel van de bevolking ook niet, nooit ervoor opgeleid. Daarom is het ook kanonnenvoer. Nobel streven hoor gebruikt worden door een corrupte top 8)7
Het is inderdaad beter als je je land gewoon maar zonder slag of stoot opgeeft en de bijbehorende ellende van leven onder bezetting maar voor lief neemt. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208249573
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
Sterven voor wat fictieve lijnen op aarde en je gezin en familie zonder kostwinner achterlaten?
Een Oekrains parlementslid zei dat ze aan het vechten waren voor 'the new world order' niet echt iets waar ik voor zou willen sterven.
De huidige wereldorde bevalt je wel dus.

Verder beetje raar om landsgrenzen af te doen als wat denkbeeldige lijntjes.
pi_208249619
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
De huidige wereldorde bevalt je wel dus.

Verder beetje raar om landsgrenzen af te doen als wat denkbeeldige lijntjes.
Ik vermoed dat deze user sterk pro-EU is ook.
pi_208249631
quote:
Vreemde houding. Was jij in mei 1940 van mening geweest dat ons leger maar direct de wapens neer moest leggen op het moment dat de Duitsers binnenvielen?

En nogmaals, strijden voor huis en haard, zoals Oekraïners doen, valt nog altijd te prefereren boven wat de Russische soldaat te wachten staat. Ben je het daarmee eens?
pi_208249689
quote:
Je gaat dus niet stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen neem ik aan.
pi_208249760
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vreemde houding. Was jij in mei 1940 van mening geweest dat ons leger maar direct de wapens neer moest leggen op het moment dat de Duitsers binnenvielen?

En nogmaals, strijden voor huis en haard, zoals Oekraïners doen, valt nog altijd te prefereren boven wat de Russische soldaat te wachten staat. Ben je het daarmee eens?
Wat het leger had moeten doen kan ik niet over oordelen, lastige materie.
Maar ik kan wel zeggen dat ik de wapens niet had opgepakt.
Het koningshuis gaat snel weg en ik moet gaan strijden zeker, nee dank u.
En mocht er nu weer een invasie komen en ik kan niet voortijdig het land verlaten ga ik ook niet strijden.

Ik kan uiteraard wel meer begrip op brengen voor de Oekraïense soldaten.
Die worden tenslotte aangevallen.
Maar ik vind het ook sneu voor de gehersenspoelde Russen die nu aan het strijden zijn tegen broedervolk.
pi_208249773
quote:
6s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Je gaat dus niet stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen neem ik aan.
Stemmen wel, schieten niet.
pi_208249783
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ze worden gedwongen door de Russen om te vechten. Niet door een corrupte top. Sowieso maak jij dat ervan.
pi_208250359
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:14 schreef The_End het volgende:

[..]
Ze worden gedwongen door de Russen om te vechten. Niet door een corrupte top. Sowieso maak jij dat ervan.
Nee door Zelensky want ze mochten het land niet uit.
pi_208250397
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Nee door Zelensky want ze mochten het land niet uit.
Omdat Rusland zonodig binnen moest vallen inderdaad. Conclusie: het ligt dus nog steeds aan Rusland.
pi_208250461
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat Rusland zonodig binnen moest vallen inderdaad. Conclusie: het ligt dus nog steeds aan Rusland.
Als Zelensky ook maar iets om zn bevolking zou geven liet ie ze gaan, helaas had hij kanonnenvoer nodig.
pi_208250464
Bepaalde kringen over mannelijke vluchtelingen:
"Wat doen al die mannen hier, kunnen ze niet beter in hun thuisland gaan vechten voor een betere toekomst?!?!11?"

Ook bepaalde kringen over mannelijke vluchtelingen:
"Wat een corrupt kutland, de mannen mogen niet eens vluchten maar moeten in hun land blijven vechten voor een betere toekomst!!!11!!"

:') :') :')
pi_208250469
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Als Zelensky ook maar iets om zn bevolking zou geven liet ie ze gaan, helaas had hij kanonnenvoer nodig.
Dankzij Rusland.
  zondag 5 maart 2023 @ 15:02:28 #83
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_208251298
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dankzij Rusland.
En die vervolgens weer dankzij de VS.

De VS zorgt dus voor de ellende aan beide zijde.
  FOK!fotograaf zondag 5 maart 2023 @ 15:05:09 #84
364681 over_hedge
pi_208251341
Vraag me soms echt af wat de us sommige van jullie aangedaan heeft dat er zo blinde haat is :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208251491
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:02 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Nee.
pi_208252129
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:02 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Want wat heeft de VS gedaan waardoor Oekraïne geen soevereiniteit meer heeft?
pi_208252204
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Tja, lastige keuze, laat je je vrouwen zomaar verkrachten en je kinderen ontvoeren, of probeer je je volk daartegen te beschermen met alle mogelijke middelen?
Los van alle andere verschrikkingen die zich in bezet gebied hebben voorgedaan.
  FOK!fotograaf zondag 5 maart 2023 @ 16:03:45 #88
364681 over_hedge
pi_208252208
hoezo is mijn stuk over de us nou weer weggehaald :? Gaat hier er steeds over. En dit inhoudelijke stuk wordt weggehaald?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208252498
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:05 schreef over_hedge het volgende:
Vraag me soms echt af wat de us sommige van jullie aangedaan heeft dat er zo blinde haat is :P
VS is een democratie, dat kan niet iedereen handelen.
Rusland is een totalitaire staat, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.
pi_208253085
quote:
Geen blinde haat hoor :) ik rij m'n hele leven al met Amerikaanse wagens.
Maar als je de lijntjes gaat volgen kom je bij bijna ieder conflict bij de VS uit.
En Rusland natuurlijk, die loopt net zo goed te fucken.
  zondag 5 maart 2023 @ 16:40:47 #91
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_208253127
quote:
Haha wie heeft het over haat. Daar kom jij nu mee.

Nee haat kun je lezen in het NWS topic.

Zelf nadenken en de geschiedenis leren over hoe de VS buitenlands beleid voert.
  zondag 5 maart 2023 @ 16:42:59 #92
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_208253172
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
VS is een democratie, dat kan niet iedereen handelen.
Rusland is een totalitaire staat, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.
Doorzichtige frame poging weer maar ik hap. Wat maakt wat een stuk duidelijker?
  zondag 5 maart 2023 @ 16:43:41 #93
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208253186
quote:
Misschien is het wel het besef dat we niets meer dan geluk hebben dat de US toevallig aan de kant van het westen staat. De lijst met interventies / oorlogen is ellendig lang en ze hebben al meerdere malen bewezen over lijken te gaan, zo ook vaak zat onterecht en op basis van gefabriceerde leugens en misleiding. Zo ligt er ook een The Hague Intervention Act klaar, voor als het Strafhof hier een US militair/burger durft vast te zetten. En dat is dan je bondgenoot. Ze zijn gewoonweg onderdeel van de shitshow die al decennia lang gaande is en af en toe komt dat dan ook echt aan de oppervlakte. Dat dat niet gezien wordt door velen is net zo beangstigend.
Maar ja… welvaart/eigen hachie/volle schappen in supermarkt/tot op heden hoge kwaliteit van het leven (alles wat steeds meer beperkende vormen krijgt)… dan is het niet van belang.
Mai pben rai~!
pi_208253296
De VS verbaast me met haar stupiditeit om erin te slagen al haar vijanden te laten verenigen.
Denken ze soms ze allemaal ineens aan te pakken?
pi_208253619
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:48 schreef UncleScorp het volgende:
De VS verbaast me met haar stupiditeit om erin te slagen al haar vijanden te laten verenigen.
Welke stupiditeit en welke vereniging van vijanden?
pi_208254005
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:42 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Doorzichtige frame poging weer maar ik hap. Wat maakt wat een stuk duidelijker?
Je merkt dat er een verlangen is naar een allesomvattende entiteit die overal achter zit en die overal verantwoordelijk voor is.
Die ontbreekt bij een democratie, dus daar zie je dat mensen schaduw bewegingen gaan verzinnen, zoals de Illuminati, Vrijmetselarij, NWO, etc.
Bij een totalitaire staat heb je dat niet, daar heeft gewoon de elite alle touwtjes in handen.

En om een of andere reden heeft dat een aantrekkingskracht. Bij Khadaffi bijvoorbeeld werd er op gewezen hoe goed hij wel niet was voor zijn volk. En dat zijn zogenaamde opstand tegen de schaduw elite ervoor heeft gezorgd dat hij vermoord is.
Poetin wordt ook gezien als slachtoffer van de schaduw machten in het westen. Hij kan het niet helpen dat er nu oorlog is in Oekraïne. Hij is daar het slachtoffer van.
pi_208254075
quote:
Verenigen?

Het westen, de NAVO, is verenigd. China, Rusland en Iran geven elkaar halfslachtig verbaal rugdekking, maar als het puntje bij het paaltje komt blijft daadwerkelijke steun uit. Van een verenigd front is in de verste verte dan ook geen sprake.
pi_208255144
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Verenigen?

Het westen, de NAVO, is verenigd. China, Rusland en Iran geven elkaar halfslachtig verbaal rugdekking, maar als het puntje bij het paaltje komt blijft daadwerkelijke steun uit. Van een verenigd front is in de verste verte dan ook geen sprake.
NAVO...
We zullen zien -als puntje bij paaltje komt- wie er bereid zal zijn om effectief troepen te sturen om te gaan vechten in oekr tegen Rusland...

Dat ze eerst maar al munitie beginnen produceren :')
pi_208255351
quote:
Vertel eens welke vijanden zich aan het verenigen zijn?
pi_208255384
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen blinde haat hoor :) ik rij m'n hele leven al met Amerikaanse wagens.
Maar als je de lijntjes gaat volgen kom je bij bijna ieder conflict bij de VS uit.
En Rusland natuurlijk, die loopt net zo goed te fucken.
Dat is echt niet zo hoor. Sowieso komen heel veel conflicten van Rusland (maar dat gaf je zelf al aan), maar wat dacht je van het Midden Oosten of Afrika?

Het is niet zo dat de VS zonder blaam is. Ze hebben genoeg puinhopen gecreëerd, maar dat je bij bijna ieder conflict bij de VS uitkomt is echt niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')