Is hij nu de held ofniet? Of is hij gewoon PR om te gaan bedelen/eisen voor wapens en geld?quote:Op zondag 5 maart 2023 08:29 schreef KoosVogels het volgende:
Verder lijkt het mij stug dat Zelensky bepaalt op welke manier er gestreden wordt in Bahmoet of waar dan ook. Dat is toch echt aan de legerleiding.
idd wat titel zegt.quote:
Hoe kom je erbij dat Zelensky zich bemoeit met de strategie van de strijdkrachten?quote:Op zondag 5 maart 2023 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is hij nu de held ofniet? Of is hij gewoon PR om te gaan bedelen/eisen voor wapens en geld?
Ik heb toch al vernomen dat de legerleiding voorstander zou geweest zijn terug te trekken uit Bahkmut, maar dat hij de stad wil blijven verdedigen, ondanks de vele zinloze verliezen.
Verder is het ook altijd Putin dit, Putin dat, dus …
Hoe weet jij wat er in die landen gebeurt?quote:Op zondag 5 maart 2023 08:50 schreef KoosVogels het volgende:
De eerste is een dictator, de tweede een democratisch verkozen president.
Hoe corrupter, hoe democratischer toch ?quote:Op zondag 5 maart 2023 09:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat er in die landen gebeurt?
Oorlog kent alleen verliezers.quote:Op zondag 5 maart 2023 08:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
idd wat titel zegt.
Zelfs als Rusland nu zijn troepen zou wegtrekken , kan je dan spreken van een overwinning?
Europa nadat Duitsland was verslagen ook.quote:Het land is zo goed als van de kaart geveegd, al zeker economisch, en een groot deel is kapot geschoten.
Dat had Rusland kunnen voorkomen.quote:Er liggen natuurlijk al amerikaanse hyena’s op de loer die wel een centje willen verdienen aan de heropbouw van het geen waar hun collega’s aan verdiend hebben met het kapot te laten schieten.
War is business
Nee, niet voor niks. Deze wetgeving bestaat in heel veel landen. Ook in Rusland waar mensen gedwongen worden te vechten. En niet eens om hun eigen land te verdedigen.quote:Op zondag 5 maart 2023 08:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
net als dat Zelensky dat doet. burgers mochten niet voor niks het land niet verlaten.
Klopt, overal wordt de bevolking als kanonnenvoer gebruikt, het is niet voor niks dat politici zelf niet meevechten dat mag jan lul opknappen.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, niet voor niks. Deze wetgeving bestaat in heel veel landen. Ook in Rusland waar mensen gedwongen worden te vechten. En niet eens om hun eigen land te verdedigen.
Och die arme Putin zeg. Wat een arm slachtoffer is het ook!quote:Op zondag 5 maart 2023 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is hij nu de held ofniet? Of is hij gewoon PR om te gaan bedelen/eisen voor wapens en geld?
Ik heb toch al vernomen dat de legerleiding voorstander zou geweest zijn terug te trekken uit Bahkmut, maar dat hij de stad wil blijven verdedigen, ondanks de vele zinloze verliezen.
Verder is het ook altijd Putin dit, Putin dat, dus …
Nee, natuurlijk niet. De leger leiding vecht ook niet. Dat is hun taak niet.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt, overal wordt de bevolking als kanonnenvoer gebruikt, het is niet voor niks dat politici zelf niet meevechten dat mag jan lul opknappen.
De politici geven elkaar zelfs veiligheidsgarantie's.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt, overal wordt de bevolking als kanonnenvoer gebruikt, het is niet voor niks dat politici zelf niet meevechten dat mag jan lul opknappen.
Ja, het is gewoon een rotstreek van Oekraïne dat ze zich niet gewonnen geven.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Och die arme Putin zeg. Wat een arm slachtoffer is het ook!
Zelensky was een politieke outsider die tot president heeft geschopt omdat de meerderheid van de bevolking in Oekraïne klaar was met beroepspolitici.quote:Op zondag 5 maart 2023 09:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe corrupter, hoe democratischer toch ?
Ben je de Pandora papers vergeten?quote:Op zondag 5 maart 2023 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelensky was een politieke outsider die tot president heeft geschopt omdat de meerderheid van de bevolking in Oekraïne klaar was met beroepspolitici.
In hoeverre Zelensky een goed leider is laat in het midden, maar hij is geen onderdeel van de traditionele politieke kaste en dus ook niet van de corrupte bestuurscultuur in het land. Ik durf dus wel te stellen dat de laatste verkiezingen op z'n minst eerlijk zijn verlopen.
True. Zelensky is wat betreft ook niet de smetvrije superheld die hij pretendeert te zijn.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ben je de Pandora papers vergeten?
Daar staan vele van onze vrome politici in, inclusief Zelensky.
Tsja, als alleen politici het slagveld op gaan, dan komt Oekraïne niet heel ver tegen de Russen.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Van het grootste deel van de bevolking ook niet, nooit ervoor opgeleid. Daarom is het ook kanonnenvoer. Nobel streven hoor gebruikt worden door een corrupte topquote:
Het is inderdaad beter als je je land gewoon maar zonder slag of stoot opgeeft en de bijbehorende ellende van leven onder bezetting maar voor lief neemt.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Van het grootste deel van de bevolking ook niet, nooit ervoor opgeleid. Daarom is het ook kanonnenvoer. Nobel streven hoor gebruikt worden door een corrupte top![]()
De huidige wereldorde bevalt je wel dus.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
Tja een nobel doel, wat is een nobel doel?
Sterven voor wat fictieve lijnen op aarde en je gezin en familie zonder kostwinner achterlaten?
Een Oekrains parlementslid zei dat ze aan het vechten waren voor 'the new world order' niet echt iets waar ik voor zou willen sterven.
Ik vermoed dat deze user sterk pro-EU is ook.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
De huidige wereldorde bevalt je wel dus.
Verder beetje raar om landsgrenzen af te doen als wat denkbeeldige lijntjes.
Vreemde houding. Was jij in mei 1940 van mening geweest dat ons leger maar direct de wapens neer moest leggen op het moment dat de Duitsers binnenvielen?quote:Op zondag 5 maart 2023 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
Sterven voor wat fictieve lijnen op aarde en je gezin en familie zonder kostwinner achterlaten?
Een Oekrains parlementslid zei dat ze aan het vechten waren voor 'the new world order' niet echt iets waar ik voor zou willen sterven.
Je gaat dus niet stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen neem ik aan.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
Wat het leger had moeten doen kan ik niet over oordelen, lastige materie.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde houding. Was jij in mei 1940 van mening geweest dat ons leger maar direct de wapens neer moest leggen op het moment dat de Duitsers binnenvielen?
En nogmaals, strijden voor huis en haard, zoals Oekraïners doen, valt nog altijd te prefereren boven wat de Russische soldaat te wachten staat. Ben je het daarmee eens?
Stemmen wel, schieten niet.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Je gaat dus niet stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen neem ik aan.
Ze worden gedwongen door de Russen om te vechten. Niet door een corrupte top. Sowieso maak jij dat ervan.quote:Op zondag 5 maart 2023 12:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Van het grootste deel van de bevolking ook niet, nooit ervoor opgeleid. Daarom is het ook kanonnenvoer. Nobel streven hoor gebruikt worden door een corrupte top![]()
Nee door Zelensky want ze mochten het land niet uit.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:14 schreef The_End het volgende:
[..]
Ze worden gedwongen door de Russen om te vechten. Niet door een corrupte top. Sowieso maak jij dat ervan.
Omdat Rusland zonodig binnen moest vallen inderdaad. Conclusie: het ligt dus nog steeds aan Rusland.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee door Zelensky want ze mochten het land niet uit.
Als Zelensky ook maar iets om zn bevolking zou geven liet ie ze gaan, helaas had hij kanonnenvoer nodig.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat Rusland zonodig binnen moest vallen inderdaad. Conclusie: het ligt dus nog steeds aan Rusland.
Dankzij Rusland.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als Zelensky ook maar iets om zn bevolking zou geven liet ie ze gaan, helaas had hij kanonnenvoer nodig.
Nee.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:02 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
En die vervolgens weer dankzij de VS.
De VS zorgt dus voor de ellende aan beide zijde.
Want wat heeft de VS gedaan waardoor Oekraïne geen soevereiniteit meer heeft?quote:Op zondag 5 maart 2023 15:02 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
En die vervolgens weer dankzij de VS.
De VS zorgt dus voor de ellende aan beide zijde.
Tja, lastige keuze, laat je je vrouwen zomaar verkrachten en je kinderen ontvoeren, of probeer je je volk daartegen te beschermen met alle mogelijke middelen?quote:Op zondag 5 maart 2023 14:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als Zelensky ook maar iets om zn bevolking zou geven liet ie ze gaan, helaas had hij kanonnenvoer nodig.
VS is een democratie, dat kan niet iedereen handelen.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:05 schreef over_hedge het volgende:
Vraag me soms echt af wat de us sommige van jullie aangedaan heeft dat er zo blinde haat is
Geen blinde haat hoorquote:Op zondag 5 maart 2023 15:05 schreef over_hedge het volgende:
Vraag me soms echt af wat de us sommige van jullie aangedaan heeft dat er zo blinde haat is
Haha wie heeft het over haat. Daar kom jij nu mee.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:05 schreef over_hedge het volgende:
Doorzichtige frame poging weer maar ik hap. Wat maakt wat een stuk duidelijker?quote:Op zondag 5 maart 2023 16:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
VS is een democratie, dat kan niet iedereen handelen.
Rusland is een totalitaire staat, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.
Misschien is het wel het besef dat we niets meer dan geluk hebben dat de US toevallig aan de kant van het westen staat. De lijst met interventies / oorlogen is ellendig lang en ze hebben al meerdere malen bewezen over lijken te gaan, zo ook vaak zat onterecht en op basis van gefabriceerde leugens en misleiding. Zo ligt er ook een The Hague Intervention Act klaar, voor als het Strafhof hier een US militair/burger durft vast te zetten. En dat is dan je bondgenoot. Ze zijn gewoonweg onderdeel van de shitshow die al decennia lang gaande is en af en toe komt dat dan ook echt aan de oppervlakte. Dat dat niet gezien wordt door velen is net zo beangstigend.quote:Op zondag 5 maart 2023 15:05 schreef over_hedge het volgende:
Welke stupiditeit en welke vereniging van vijanden?quote:Op zondag 5 maart 2023 16:48 schreef UncleScorp het volgende:
De VS verbaast me met haar stupiditeit om erin te slagen al haar vijanden te laten verenigen.
Denken ze soms ze allemaal ineens aan te pakken?
Je merkt dat er een verlangen is naar een allesomvattende entiteit die overal achter zit en die overal verantwoordelijk voor is.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:42 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Doorzichtige frame poging weer maar ik hap. Wat maakt wat een stuk duidelijker?
Verenigen?quote:Op zondag 5 maart 2023 16:48 schreef UncleScorp het volgende:
De VS verbaast me met haar stupiditeit om erin te slagen al haar vijanden te laten verenigen.
NAVO...quote:Op zondag 5 maart 2023 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verenigen?
Het westen, de NAVO, is verenigd. China, Rusland en Iran geven elkaar halfslachtig verbaal rugdekking, maar als het puntje bij het paaltje komt blijft daadwerkelijke steun uit. Van een verenigd front is in de verste verte dan ook geen sprake.
Vertel eens welke vijanden zich aan het verenigen zijn?quote:Op zondag 5 maart 2023 16:48 schreef UncleScorp het volgende:
Dat is echt niet zo hoor. Sowieso komen heel veel conflicten van Rusland (maar dat gaf je zelf al aan), maar wat dacht je van het Midden Oosten of Afrika?quote:Op zondag 5 maart 2023 16:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geen blinde haat hoorik rij m'n hele leven al met Amerikaanse wagens.
Maar als je de lijntjes gaat volgen kom je bij bijna ieder conflict bij de VS uit.
En Rusland natuurlijk, die loopt net zo goed te fucken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |