ook dan loont het nog steeds om meer uren te werken, de kans dat je minder verdient per uur dan de kosten van kinderopvang is zo ongeveer 0.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:56 schreef Avelie het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de kosten voor kinderopvang denk ik, voor alle dagen dat ze aan het werk is. Dat telt nogal op.
Dan geloof je het niet. Ik ga voor 100-200 euro bruto in de maand niet een hele dag extra werken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Achterlijk dure opvang heb je dan![]()
Bij een huishoudinkomen van 135k of meer. Iets zegt dat me dat je een beetje jokt voor het dramatisch effect. En voor jezelf goed te praten dat meer werken met kinderen op de opvang nutteloos zou zijn.
Kinderopvang is gewoon erg prijzig inderdaad. Zelfs met de toeslag eraf blijft het een flinke kostenpost.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:20 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Ik ga voor 100-200 euro bruto in de maand niet een hele dag extra werken.
Kinderopvang kost 10,89 per uur. Verplicht 11 uur afnemen per dag. Reken maar na. Het is inderdaad niet de goedkoopste maar het is nou niet bepaald alsof je een keus hebt, je moet al blij zijn dat er überhaupt plek is.
Genoeg mensen verdienen geen 110+ uur per dag, dus dan zit je al snel op die kosten van de kinderopvang.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:01 schreef dop het volgende:
[..]
ook dan loont het nog steeds om meer uren te werken, de kans dat je minder verdient per uur dan de kosten van kinderopvang is zo ongeveer 0.
maar ik snap best dat als het verschil klein word dat je dan toch liever zelf voor je kids zorgt.
maar puur naar de centen gekeken is het gewoon onzin.
Ik heb altijd fulltime (40 uur per week) gewerkt, 32 jaar lang. Het plan was om het jaar erna terug te gaan naar 32 uur, gewoon omdat het kon. Het deel van mijn hypotheek die ik had meegenomen van mijn vorige woning zou dan afgelost zijn na 30 jaar en daardoor zou ik lagere maandelijkse lasten hebben waardoor ik ook makkelijk toe zou kunnen komen met een lager salaris en nog steeds een leuk bedrg kon sparen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:53 schreef Avelie het volgende:
Werk jij zelf fulltime of parttime in een betaalde baan? Is dit een bewuste keuze? Denk je er wel eens over om meer of minder te gaan werken? Hoe staat je partner hierin (als je die hebt) Hoe is bij jullie het betaalde/onbetaalde werk verdeeld?
Kortom: wat zijn jouw ideeën omtrent parttime en fulltime (betaald) werk?
Kinderopvang toeslag is dan ook inkomen afhankelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Avelie het volgende:
[..]
Genoeg mensen verdienen geen 110+ uur per dag, dus dan zit je al snel op die kosten van de kinderopvang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:13 schreef dop het volgende:
[..]
Kinderopvang toeslag is dan ook inkomen afhankelijk.Helaas weet ik dat maar al te goed. Wij hebben ons jarenlang scheel betaalt aan slechts twee dagen kinderopvang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel hoor, dat kan prima allebei. Wij zorgen allebei voor de kinderen, halen allebei geld binnen, werken allebei parttime. Voor ons een fijne balans. We zouden het niet anders willen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:32 schreef HSG het volgende:
Dat er mensen parttime werken moeten ze zelf weten maar ga niet klagen dat je te weinig verdient.
Waar ik moeite mee heb is dat er tweeverdieners zijn ontstaan nadat ook vrouwen gingen werken. Dat vrouwen werken prima want ook een man kan voor de kinderen en het huis zorgen maar niet allebei.
Veel kdv's zitten inmiddels boven de 10 euro per uur, maar je krijgt alleen over 9,12 euro kdv. Als je dan zoals haar 10,89 per uur betaalt zit je al maandelijks 95,36*1,77 ≈ 170 euro per maand.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
Leek mij ook al erg hoog. Wij hebben ook 1 kind 2 dagen. Uurtarief 9,18. Bruto inkomen rond de 110/115k. Opvang is bruto 875, netto 455.
Ik weet dat sommige opvangen rond de 10 euro zijn per uur maar dan nog is 750 netto voor 2 dagen wel heel veel.
Als je zo'n hoog inkomen hebt waardoor je weinig toeslag krijgt kan ik me dus ook niet voorstellen dat 1 dag meer werken niet loont.
5100 gemiddeld de neus is een vrij bovenmodaal inkomen hoor. Zeker voor mensen in de leeftijd kinderopvang.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Veel kdv's zitten inmiddels boven de 10 euro per uur, maar je krijgt alleen over 9,12 euro kdv. Als je dan zoals haar 10,89 per uur betaalt zit je al maandelijks 95,36*1,77 ≈ 170 euro per maand.
Dan betaalt ze ze over het restant grofweg 2/3e zelf en 1/3 is kdv. Dan heb je met 132K+ een prima verzamelinkomen, maar het is ook weer niet zo dat je allebei een topfunctie moet hebben om dat te bereiken.
132k als verzamelinkomen is niet zo veel als je het samen verdient. Je zit al snel beiden op dubbel modaal, dan zit je op 4x 40k= 160k, dus kun je zelfs nog parttime werken om op 132k uit te komen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
5100 gemiddeld de neus is een vrij bovenmodaal inkomen hoor. Zeker voor mensen in de leeftijd kinderopvang.
Hoe ver sta jij van de realiteit af? Dat zijn geen bedragen die heel Nederland verdient, hooguit de top 1 of 2%quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:19 schreef Avelie het volgende:
[..]
132k als verzamelinkomen is niet zo veel als je het samen verdient. Je zit al snel beiden op dubbel modaal, dan zit je op 4x 40k= 160k, dus kun je zelfs nog parttime werken om op 132k uit te komen.
Heel veel mensen verdienen dubbel modaal. Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto en dat is met heel doorsnee banen (onderwijs, zorg, it, management), daar is echt niks bijzonders aan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe ver sta jij van de realiteit af? Dat zijn geen bedragen die heel Nederland verdient, hooguit de top 1 of 2%
Is het een beetje leuk wonen in Blaricum?quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:
Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto
Dat is het zeker, maar 5100 euro per maand heb je het niet over een topfunctie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
5100 gemiddeld de neus is een vrij bovenmodaal inkomen hoor. Zeker voor mensen in de leeftijd kinderopvang.
Doe eens een linkje?quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:46 schreef Avelie het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar het onderwijs, daar verdien je na een jaar of 10 toch al 5k per maand x 12= 60k + vakantiegeld van nog eens een maand+ eindejaarsuitkering van nog eens een maand. Kom je ook al op 70k terecht en dat is een vrij doorsnee baan.
In de it, zorg en het management gaat dit ook zo. Heb je twee mensen samen met zo'n soort doorsnee hbo- baan, dan zit je al op 140k.
Ach ja, als dat je refentiekader is, ik ken juist veel mensen dat dat bij lange na niet verdienen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:
[..]
Heel veel mensen verdienen dubbel modaal. Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto en dat is met heel doorsnee banen (onderwijs, zorg, it, management), daar is echt niks bijzonders aan.
https://www.rijksoverheid(...)voortgezet-onderwijsquote:
Wereldvreemd, in je bubbel.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:
[..]
Heel veel mensen verdienen dubbel modaal. Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto en dat is met heel doorsnee banen (onderwijs, zorg, it, management), daar is echt niks bijzonders aan.
Ja, extreem. Ik sta nu 11 jaar voor de klas en ik heb toevallig net mijn jaaropgave gehad, staat 45k op. Niet slecht ofzo, maar het komt echt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. En dit is het ook hè. Ik heb nog een trede te gaan, en dan blijft het wat het is. Met uitzondering van CAO-verhogingen uiteraard.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:09 schreef Avelie het volgende:
[..]
Leraar is een exorbitant beroep in jouw bubbel?
Als je 5500 verdient zit je in schaal LD. Mijn vrouw heeft LD maar krijgt rond de 4000 bruto omdat zij niet full-time werkt. Maar ondanks dat zij niet full-time werkt werkt zij per week meer uren dan ik.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, extreem. Ik sta nu 11 jaar voor de klas en ik heb toevallig net mijn jaaropgave gehad, staat 45k op. Niet slecht ofzo, maar het komt echt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. En dit is het ook hè. Ik heb nog een trede te gaan, en dan blijft het wat het is. Met uitzondering van CAO-verhogingen uiteraard.
Grofweg twee derde van het lerarenbestand in het voortgezet onderwijs zit in schaal LB, en als je het primair onderwijs meeneemt is dat deel nog veel groter. Maximum trede: ongeveer 4700 per maand. Dus hoe de gemiddelde leraar in Nederland dan 5500 euro zou moeten verdienen is me een raadsel.
Je referentiepunt klopt niet. Leuk dat op jouw tennisclub iedereen 70k of meer verdient, maar dat is echt niet de standaard en ook niet makkelijk haalbaar, ofzo. Zie het CBS-linkje van Soulfreak. Overigens zit daar wel een omrekenfactor op voor de grootte van het huishouden, maar het plaatje is duidelijk genoeg.
Als je in Nederland lesgeeft, dan moet je werkgever zich houden aan de geldende cao. Misschien het linkje even doorsturen naar je werkgever? De salarisschalen, inclusief alle treden staan er overduidelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, extreem. Ik sta nu 11 jaar voor de klas en ik heb toevallig net mijn jaaropgave gehad, staat 45k op. Niet slecht ofzo, maar het komt echt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. En dit is het ook hè. Ik heb nog een trede te gaan, en dan blijft het wat het is. Met uitzondering van CAO-verhogingen uiteraard.
Grofweg twee derde van het lerarenbestand in het voortgezet onderwijs zit in schaal LB, en als je het primair onderwijs meeneemt is dat deel nog veel groter. Maximum trede: ongeveer 4700 per maand. Dus hoe de gemiddelde leraar in Nederland dan 5500 euro zou moeten verdienen is me een raadsel.
Je referentiepunt klopt niet. Leuk dat op jouw tennisclub iedereen 70k of meer verdient, maar dat is echt niet de standaard en ook niet makkelijk haalbaar, ofzo. Zie het CBS-linkje van Soulfreak. Overigens zit daar wel een omrekenfactor op voor de grootte van het huishouden, maar het plaatje is duidelijk genoeg.
LD loopt door tot 6150 na 10 jaar werken. Is je vrouw net begonnen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Als je 5500 verdient zit je in schaal LD. Mijn vrouw heeft LD maar krijgt rond de 4000 bruto omdat zij niet full-time werkt. Maar ondanks dat zij niet full-time werkt werkt zij per week meer uren dan ik.
Nee zit al op de max maar zoals ik al zei ze werkt niet full-time. Ik weet haar brutosalaris niet exact maar sowieso meer dan 4000 bruto.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:42 schreef Avelie het volgende:
[..]
LD loopt door tot 6150 na 10 jaar werken. Is je vrouw net begonnen?
Dit zijn bruto maandsalarissen op basis van een fulltime werkweek. Maar zelfs als je beide niet fulltime werkt, kom je al snel op (2x) dubbel modaal uit als je hebt gestudeerd en 10-15 jaar werkt, zoals de meeste midden 30ers en 40'ers doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee zit al op de max maar zoals ik al zei ze werkt niet full-time. Ik weet haar brutosalaris niet exact maar sowieso meer dan 4000 bruto.
Met een jaarloon van 70k dan behoor je tot de 5% meest verdienende Nederlanders. De cijfers van de cbs tonen dat ook gewoon aan.quote:Op donderdag 2 maart 2023 00:05 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dit zijn bruto maandsalarissen op basis van een fulltime werkweek. Maar zelfs als je beide niet fulltime werkt, kom je al snel op (2x) dubbel modaal uit als je hebt gestudeerd en 10-15 jaar werkt, zoals de meeste midden 30ers en 40'ers doen.
Daar hoef je verder nog niks geks voor te doen.
Hoe weet je wat je vrienden verdienen? Ik weet namelijk van maar 2 vrienden hun salaris.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:46 schreef Avelie het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar het onderwijs, daar verdien je na een jaar of 10 toch al 5k per maand x 12= 60k + vakantiegeld van nog eens een maand+ eindejaarsuitkering van nog eens een maand. Kom je ook al op 70k terecht en dat is een vrij doorsnee baan.
In de it, zorg en het management gaat dit ook zo. Heb je twee mensen samen met zo'n soort doorsnee hbo- baan, dan zit je al op 140k.
Ben ik met je eens. Maar er zijn er meer die het niet dan wel krijgen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar 5100 euro per maand heb je het niet over een topfunctie.
Hou vol, hou vol.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:39 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als je in Nederland lesgeeft, dan moet je werkgever zich houden aan de geldende cao. Misschien het linkje even doorsturen naar je werkgever? De salarisschalen, inclusief alle treden staan er overduidelijk.
Heb je er een sport van gemaakt om je in elk WGR topic als een wereldvreemde idioot te gedragen?quote:Op donderdag 2 maart 2023 00:05 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dit zijn bruto maandsalarissen op basis van een fulltime werkweek. Maar zelfs als je beide niet fulltime werkt, kom je al snel op (2x) dubbel modaal uit als je hebt gestudeerd en 10-15 jaar werkt, zoals de meeste midden 30ers en 40'ers doen.
Daar hoef je verder nog niks geks voor te doen.
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).quote:Op donderdag 2 maart 2023 01:42 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Met een jaarloon van 70k dan behoor je tot de 5% meest verdienende Nederlanders. De cijfers van de cbs tonen dat ook gewoon aan.
40% van de 35-45 is hogeropgeleid. Dan kan het absoluut niet waar zijn dat een jaarloon van 70k voor de gebruikelijk is voor deze groep. Gemiddeld verdienen hogeropgeleiden in die leeftijdscategorie ongeveer 57k per jaar. Dat is nog steeds een aardige loon hoor.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Wat verdienen veel mensen dan weinig...
quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).
We praten er openlijk over. Het is geen geheim in mijn kringen wat mensen verdienen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 03:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe weet je wat je vrienden verdienen? Ik weet namelijk van maar 2 vrienden hun salaris.
Jouw beeld is wel heel rooskleurig. Maar ik herken wel het beeld van WO/HBO'ers die begin 30 zijn en al 60k per jaar pakken op basis van 36 uur. Bij de meeste grote bedrijven, overheid etc. is 36 uur inmiddels fulltime.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:
[..]
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).
Dit dus, jij kan het beter uitleggen haha.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jouw beeld is wel heel rooskleurig. Maar ik herken wel het beeld van WO/HBO'ers die begin 30 zijn en al 60k per jaar pakken op basis van 36 uur. Bij de meeste grote bedrijven, overheid etc. is 36 uur inmiddels fulltime.
Als je dan allebei 4x9 werkt, 1 dag opa&oma en 2 dagen opvang zit je dus al direct in de hoogste schaal van 33% vergoedt van de kinderopvang.
Er zit nogal een verschil tussen 60k en 70k zoals TS beschrijft.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jouw beeld is wel heel rooskleurig. Maar ik herken wel het beeld van WO/HBO'ers die begin 30 zijn en al 60k per jaar pakken op basis van 36 uur. Bij de meeste grote bedrijven, overheid etc. is 36 uur inmiddels fulltime.
Als je dan allebei 4x9 werkt, 1 dag opa&oma en 2 dagen opvang zit je dus al direct in de hoogste schaal van 33% vergoedt van de kinderopvang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |