abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:01:17 #101
545 dop
:copyright: dop
pi_208193685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:56 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het gaat vooral om de kosten voor kinderopvang denk ik, voor alle dagen dat ze aan het werk is. Dat telt nogal op.
ook dan loont het nog steeds om meer uren te werken, de kans dat je minder verdient per uur dan de kosten van kinderopvang is zo ongeveer 0.
maar ik snap best dat als het verschil klein word dat je dan toch liever zelf voor je kids zorgt.
maar puur naar de centen gekeken is het gewoon onzin.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208193689
Ik werk op een ernstig meervoudig beperkte epileptische zorggroep voor mensen met een beperking.

Ik heb 20 uur en ik verdeel het zo dat ik geen 3/4 diensten achter elkaar hoef te werken want als ik meer als 2 dagen achterelkaar zou werken ben ik kapot. Al mijn collega's werken 20/24/28 en niet meer. Van onze werkgever mag het niet omdat als de gene ziek word je een zwaar probleem hebt om dat op te lossen. Je kunt weinig uren beter verdelen onder het vaste personeel dan ineens een volledige werkweek.

Ik kan ook niet meer want mijn zoon heeft een leerachterstand en autisme, hier is geen bso of opvang voor en alles komt op mij neer en mijn oppas. Als er goede opvang was geweest had ik graag 4 of 8 uurtjes meer gewild
pi_208193907
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 13:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Achterlijk dure opvang heb je dan :')

Bij een huishoudinkomen van 135k of meer. Iets zegt dat me dat je een beetje jokt voor het dramatisch effect. En voor jezelf goed te praten dat meer werken met kinderen op de opvang nutteloos zou zijn.
Dan geloof je het niet. Ik ga voor 100-200 euro bruto in de maand niet een hele dag extra werken.

Kinderopvang kost 10,89 per uur. Verplicht 11 uur afnemen per dag. Reken maar na. Het is inderdaad niet de goedkoopste maar het is nou niet bepaald alsof je een keus hebt, je moet al blij zijn dat er überhaupt plek is.
pi_208193941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:20 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Dan geloof je het niet. Ik ga voor 100-200 euro bruto in de maand niet een hele dag extra werken.

Kinderopvang kost 10,89 per uur. Verplicht 11 uur afnemen per dag. Reken maar na. Het is inderdaad niet de goedkoopste maar het is nou niet bepaald alsof je een keus hebt, je moet al blij zijn dat er überhaupt plek is.
Kinderopvang is gewoon erg prijzig inderdaad. Zelfs met de toeslag eraf blijft het een flinke kostenpost.
pi_208193987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:01 schreef dop het volgende:

[..]
ook dan loont het nog steeds om meer uren te werken, de kans dat je minder verdient per uur dan de kosten van kinderopvang is zo ongeveer 0.
maar ik snap best dat als het verschil klein word dat je dan toch liever zelf voor je kids zorgt.
maar puur naar de centen gekeken is het gewoon onzin.
Genoeg mensen verdienen geen 110+ uur per dag, dus dan zit je al snel op die kosten van de kinderopvang.
pi_208194166
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:53 schreef Avelie het volgende:

Werk jij zelf fulltime of parttime in een betaalde baan? Is dit een bewuste keuze? Denk je er wel eens over om meer of minder te gaan werken? Hoe staat je partner hierin (als je die hebt) Hoe is bij jullie het betaalde/onbetaalde werk verdeeld?

Kortom: wat zijn jouw ideeën omtrent parttime en fulltime (betaald) werk?
Ik heb altijd fulltime (40 uur per week) gewerkt, 32 jaar lang. Het plan was om het jaar erna terug te gaan naar 32 uur, gewoon omdat het kon. Het deel van mijn hypotheek die ik had meegenomen van mijn vorige woning zou dan afgelost zijn na 30 jaar en daardoor zou ik lagere maandelijkse lasten hebben waardoor ik ook makkelijk toe zou kunnen komen met een lager salaris en nog steeds een leuk bedrg kon sparen.
Dat liep helaas allemaal anders. Er kwam een reorganisatie op werk waardoor de hele afdeling boventallig werd en ik dus mijn baan kwijt was.

Nu werk ik niet meer en heb mijn spaargeld en de leuke ontslagvergoeding geinvesteerd en leef daarvan.

Wat anderen doen, fulltime of partime werken, moeten ze lekker zelf weten.
pi_208194217
Ik begrijp niet precies welk punt je wilt maken of waarom je je over andere mensen op sommige punten druk maakt. Gaat het om erkenning van mensen met een parttime baan die door het “verborgen onbetaalde werk” toch meer werken dan sommige mensen denken?
Mij maakt het echt niet uit.
  woensdag 1 maart 2023 @ 20:13:51 #108
545 dop
:copyright: dop
pi_208196133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Avelie het volgende:

[..]
Genoeg mensen verdienen geen 110+ uur per dag, dus dan zit je al snel op die kosten van de kinderopvang.
Kinderopvang toeslag is dan ook inkomen afhankelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208197622
Dat er mensen parttime werken moeten ze zelf weten maar ga niet klagen dat je te weinig verdient.

Waar ik moeite mee heb is dat er tweeverdieners zijn ontstaan nadat ook vrouwen gingen werken. Dat vrouwen werken prima want ook een man kan voor de kinderen en het huis zorgen maar niet allebei.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208197650
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:13 schreef dop het volgende:

[..]
Kinderopvang toeslag is dan ook inkomen afhankelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas weet ik dat maar al te goed. Wij hebben ons jarenlang scheel betaalt aan slechts twee dagen kinderopvang.
pi_208197730
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:32 schreef HSG het volgende:
Dat er mensen parttime werken moeten ze zelf weten maar ga niet klagen dat je te weinig verdient.

Waar ik moeite mee heb is dat er tweeverdieners zijn ontstaan nadat ook vrouwen gingen werken. Dat vrouwen werken prima want ook een man kan voor de kinderen en het huis zorgen maar niet allebei.
Jawel hoor, dat kan prima allebei. Wij zorgen allebei voor de kinderen, halen allebei geld binnen, werken allebei parttime. Voor ons een fijne balans. We zouden het niet anders willen.
pi_208198127
Ik denk er zelf wel eens aan om 32 of 36 uur te werken ipv 40, maar over het algemeen haak ik dan weer af omdat ik m'n werk veel te leuk vind. Als alleenstaander kan ik me minder dan 32 sowieso niet permitteren, dan wordt WW wel erg laag. Dan zit je op 80% van een fulltimer waar vervolgens nog 30% vanaf gaat, heb je nog maar net iets meer dan de helft over.

Ik werk wel met 2 parttimers die beide 24 uur werken. Dat is soms wel wat lastig te organiseren, zeker als ze ziek zijn kan ik nog wel s geconfronteerd worden met werk dat dan blijft liggen. Ik hoor ook vaak dat ze veel tijd kwijt zijn met bijlezen van emails en afstemmen waardoor ze effectief eerder maar 20 uur kunnen werken.
  woensdag 1 maart 2023 @ 22:03:05 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208198418
Ik moet zeggen dat het lonkt om 36 uur te gaan werken. Lekker elke week een dagje vrij en financieel gezien moet dat prima kunnen. Om meteen naar 32 te gaan is financieel even een te grote stap. En ik vind m'n werk ook simpelweg leuk om te doen.

Of een optie waarbij ik 38 uur werk en zo meer vrije dagen opbouw :P Dat lijkt me ook relaxt.

Wat ik een lastig punt blijf vinden is hoeveel je nou na je pensioen nodig hebt. En ik wil die datum wat naar voren halen, wat allemaal kan, maar het blijft een ingewikkeld verhaal. En door 32 uur te werken blijft er ook minder over, dus kan ik ook niet eerder stoppen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208198507
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:39 schreef ZarB het volgende:

[..]
Leek mij ook al erg hoog. Wij hebben ook 1 kind 2 dagen. Uurtarief 9,18. Bruto inkomen rond de 110/115k. Opvang is bruto 875, netto 455.

Ik weet dat sommige opvangen rond de 10 euro zijn per uur maar dan nog is 750 netto voor 2 dagen wel heel veel.

Als je zo'n hoog inkomen hebt waardoor je weinig toeslag krijgt kan ik me dus ook niet voorstellen dat 1 dag meer werken niet loont.
Veel kdv's zitten inmiddels boven de 10 euro per uur, maar je krijgt alleen over 9,12 euro kdv. Als je dan zoals haar 10,89 per uur betaalt zit je al maandelijks 95,36*1,77 ≈ 170 euro per maand.

Dan betaalt ze ze over het restant grofweg 2/3e zelf en 1/3 is kdv. Dan heb je met 132K+ een prima verzamelinkomen, maar het is ook weer niet zo dat je allebei een topfunctie moet hebben om dat te bereiken.
  woensdag 1 maart 2023 @ 22:14:02 #115
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208198634
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Veel kdv's zitten inmiddels boven de 10 euro per uur, maar je krijgt alleen over 9,12 euro kdv. Als je dan zoals haar 10,89 per uur betaalt zit je al maandelijks 95,36*1,77 ≈ 170 euro per maand.

Dan betaalt ze ze over het restant grofweg 2/3e zelf en 1/3 is kdv. Dan heb je met 132K+ een prima verzamelinkomen, maar het is ook weer niet zo dat je allebei een topfunctie moet hebben om dat te bereiken.
5100 gemiddeld de neus is een vrij bovenmodaal inkomen hoor. Zeker voor mensen in de leeftijd kinderopvang.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208198733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
5100 gemiddeld de neus is een vrij bovenmodaal inkomen hoor. Zeker voor mensen in de leeftijd kinderopvang.
132k als verzamelinkomen is niet zo veel als je het samen verdient. Je zit al snel beiden op dubbel modaal, dan zit je op 4x 40k= 160k, dus kun je zelfs nog parttime werken om op 132k uit te komen.

Mensen in de leeftijd kinderopvang zijn vaak midden/eind dertigers, dan ben je al ruim 10-15 jaar aan het werk en heb je dus al flinke stappen kunnen zetten in je carrière.
  woensdag 1 maart 2023 @ 22:20:53 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208198765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:19 schreef Avelie het volgende:

[..]
132k als verzamelinkomen is niet zo veel als je het samen verdient. Je zit al snel beiden op dubbel modaal, dan zit je op 4x 40k= 160k, dus kun je zelfs nog parttime werken om op 132k uit te komen.
Hoe ver sta jij van de realiteit af? Dat zijn geen bedragen die heel Nederland verdient, hooguit de top 1 of 2%
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208199128
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe ver sta jij van de realiteit af? Dat zijn geen bedragen die heel Nederland verdient, hooguit de top 1 of 2%
Heel veel mensen verdienen dubbel modaal. Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto en dat is met heel doorsnee banen (onderwijs, zorg, it, management), daar is echt niks bijzonders aan.
  woensdag 1 maart 2023 @ 22:38:56 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208199172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:
Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto
Is het een beetje leuk wonen in Blaricum?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208199230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
5100 gemiddeld de neus is een vrij bovenmodaal inkomen hoor. Zeker voor mensen in de leeftijd kinderopvang.
Dat is het zeker, maar 5100 euro per maand heb je het niet over een topfunctie.
pi_208199241
Lijkt me heerlijk als vrouw...ff 2 uitpoepen bij 2 verschillende mannen...en daarna lekker wijnen met de meisjes terwijl ex A the kids op week A en B heeft en daarna doorgeeft aan ex B voor week C en B

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Beetje alimentatie vangen :B :B :B :B
Ik zwaai naar dieren.
pi_208199277
Kijk bijvoorbeeld naar het onderwijs, daar verdien je na een jaar of 10 toch al 5k per maand x 12= 60k + vakantiegeld van nog eens een maand+ eindejaarsuitkering van nog eens een maand. Kom je ook al op 70k terecht en dat is een vrij doorsnee baan.

In de it, zorg en het management gaat dit ook zo. Heb je twee mensen samen met zo'n soort doorsnee hbo- baan, dan zit je al op 140k.
pi_208199341
:')
pi_208199353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:46 schreef Avelie het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar het onderwijs, daar verdien je na een jaar of 10 toch al 5k per maand x 12= 60k + vakantiegeld van nog eens een maand+ eindejaarsuitkering van nog eens een maand. Kom je ook al op 70k terecht en dat is een vrij doorsnee baan.

In de it, zorg en het management gaat dit ook zo. Heb je twee mensen samen met zo'n soort doorsnee hbo- baan, dan zit je al op 140k.
Doe eens een linkje?
Ik zwaai naar dieren.
pi_208199357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:

[..]
Heel veel mensen verdienen dubbel modaal. Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto en dat is met heel doorsnee banen (onderwijs, zorg, it, management), daar is echt niks bijzonders aan.
Ach ja, als dat je refentiekader is, ik ken juist veel mensen dat dat bij lange na niet verdienen.
Zie ook https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling
pi_208199451
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:51 schreef Geerd het volgende:

[..]
Doe eens een linkje?
https://www.rijksoverheid(...)voortgezet-onderwijs

Ik zie nu dat het zelfs nog meer is: "Gemiddeld verdienen leraren in het voortgezet onderwijs zo’n ¤ 5.560 per maand. In die berekening is rekening gehouden met de schalen en tredes van alle leraren (gewogen gemiddelde) in loondienst."
pi_208199568
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:36 schreef Avelie het volgende:

[..]
Heel veel mensen verdienen dubbel modaal. Zo'n beetje iedereen die ik ken verdient toch al snel wel 70k bruto en dat is met heel doorsnee banen (onderwijs, zorg, it, management), daar is echt niks bijzonders aan.
Wereldvreemd, in je bubbel.
pi_208199700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:02 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]
Wereldvreemd, in je bubbel.
Leraar is een exorbitant beroep in jouw bubbel?
  woensdag 1 maart 2023 @ 23:17:00 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208199801
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:09 schreef Avelie het volgende:

[..]
Leraar is een exorbitant beroep in jouw bubbel?
Ja, extreem. Ik sta nu 11 jaar voor de klas en ik heb toevallig net mijn jaaropgave gehad, staat 45k op. Niet slecht ofzo, maar het komt echt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. En dit is het ook hè. Ik heb nog een trede te gaan, en dan blijft het wat het is. Met uitzondering van CAO-verhogingen uiteraard.

Grofweg twee derde van het lerarenbestand in het voortgezet onderwijs zit in schaal LB, en als je het primair onderwijs meeneemt is dat deel nog veel groter. Maximum trede: ongeveer 4700 per maand. Dus hoe de gemiddelde leraar in Nederland dan 5500 euro zou moeten verdienen is me een raadsel.

Je referentiepunt klopt niet. Leuk dat op jouw tennisclub iedereen 70k of meer verdient, maar dat is echt niet de standaard en ook niet makkelijk haalbaar, ofzo. Zie het CBS-linkje van Soulfreak. Overigens zit daar wel een omrekenfactor op voor de grootte van het huishouden, maar het plaatje is duidelijk genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208199908
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, extreem. Ik sta nu 11 jaar voor de klas en ik heb toevallig net mijn jaaropgave gehad, staat 45k op. Niet slecht ofzo, maar het komt echt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. En dit is het ook hè. Ik heb nog een trede te gaan, en dan blijft het wat het is. Met uitzondering van CAO-verhogingen uiteraard.

Grofweg twee derde van het lerarenbestand in het voortgezet onderwijs zit in schaal LB, en als je het primair onderwijs meeneemt is dat deel nog veel groter. Maximum trede: ongeveer 4700 per maand. Dus hoe de gemiddelde leraar in Nederland dan 5500 euro zou moeten verdienen is me een raadsel.

Je referentiepunt klopt niet. Leuk dat op jouw tennisclub iedereen 70k of meer verdient, maar dat is echt niet de standaard en ook niet makkelijk haalbaar, ofzo. Zie het CBS-linkje van Soulfreak. Overigens zit daar wel een omrekenfactor op voor de grootte van het huishouden, maar het plaatje is duidelijk genoeg.
Als je 5500 verdient zit je in schaal LD. Mijn vrouw heeft LD maar krijgt rond de 4000 bruto omdat zij niet full-time werkt. Maar ondanks dat zij niet full-time werkt werkt zij per week meer uren dan ik.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208200148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, extreem. Ik sta nu 11 jaar voor de klas en ik heb toevallig net mijn jaaropgave gehad, staat 45k op. Niet slecht ofzo, maar het komt echt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. En dit is het ook hè. Ik heb nog een trede te gaan, en dan blijft het wat het is. Met uitzondering van CAO-verhogingen uiteraard.

Grofweg twee derde van het lerarenbestand in het voortgezet onderwijs zit in schaal LB, en als je het primair onderwijs meeneemt is dat deel nog veel groter. Maximum trede: ongeveer 4700 per maand. Dus hoe de gemiddelde leraar in Nederland dan 5500 euro zou moeten verdienen is me een raadsel.

Je referentiepunt klopt niet. Leuk dat op jouw tennisclub iedereen 70k of meer verdient, maar dat is echt niet de standaard en ook niet makkelijk haalbaar, ofzo. Zie het CBS-linkje van Soulfreak. Overigens zit daar wel een omrekenfactor op voor de grootte van het huishouden, maar het plaatje is duidelijk genoeg.
Als je in Nederland lesgeeft, dan moet je werkgever zich houden aan de geldende cao. Misschien het linkje even doorsturen naar je werkgever? De salarisschalen, inclusief alle treden staan er overduidelijk.
pi_208200186
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Als je 5500 verdient zit je in schaal LD. Mijn vrouw heeft LD maar krijgt rond de 4000 bruto omdat zij niet full-time werkt. Maar ondanks dat zij niet full-time werkt werkt zij per week meer uren dan ik.
LD loopt door tot 6150 na 10 jaar werken. Is je vrouw net begonnen?
pi_208200197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:42 schreef Avelie het volgende:

[..]
LD loopt door tot 6150 na 10 jaar werken. Is je vrouw net begonnen?
Nee zit al op de max maar zoals ik al zei ze werkt niet full-time. Ik weet haar brutosalaris niet exact maar sowieso meer dan 4000 bruto.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_208200438
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:43 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee zit al op de max maar zoals ik al zei ze werkt niet full-time. Ik weet haar brutosalaris niet exact maar sowieso meer dan 4000 bruto.
Dit zijn bruto maandsalarissen op basis van een fulltime werkweek. Maar zelfs als je beide niet fulltime werkt, kom je al snel op (2x) dubbel modaal uit als je hebt gestudeerd en 10-15 jaar werkt, zoals de meeste midden 30ers en 40'ers doen.

Daar hoef je verder nog niks geks voor te doen.
pi_208200706
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 00:05 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dit zijn bruto maandsalarissen op basis van een fulltime werkweek. Maar zelfs als je beide niet fulltime werkt, kom je al snel op (2x) dubbel modaal uit als je hebt gestudeerd en 10-15 jaar werkt, zoals de meeste midden 30ers en 40'ers doen.

Daar hoef je verder nog niks geks voor te doen.
Met een jaarloon van 70k dan behoor je tot de 5% meest verdienende Nederlanders. De cijfers van de cbs tonen dat ook gewoon aan.
40% van de 35-45 is hogeropgeleid. Dan kan het absoluut niet waar zijn dat een jaarloon van 70k voor de gebruikelijk is voor deze groep. Gemiddeld verdienen hogeropgeleiden in die leeftijdscategorie ongeveer 57k per jaar. Dat is nog steeds een aardige loon hoor.
  donderdag 2 maart 2023 @ 03:10:24 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208200832
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:46 schreef Avelie het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar het onderwijs, daar verdien je na een jaar of 10 toch al 5k per maand x 12= 60k + vakantiegeld van nog eens een maand+ eindejaarsuitkering van nog eens een maand. Kom je ook al op 70k terecht en dat is een vrij doorsnee baan.

In de it, zorg en het management gaat dit ook zo. Heb je twee mensen samen met zo'n soort doorsnee hbo- baan, dan zit je al op 140k.
Hoe weet je wat je vrienden verdienen? Ik weet namelijk van maar 2 vrienden hun salaris.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 maart 2023 @ 03:11:15 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208200834
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat is het zeker, maar 5100 euro per maand heb je het niet over een topfunctie.
Ben ik met je eens. Maar er zijn er meer die het niet dan wel krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 maart 2023 @ 06:55:31 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208201231
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:39 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als je in Nederland lesgeeft, dan moet je werkgever zich houden aan de geldende cao. Misschien het linkje even doorsturen naar je werkgever? De salarisschalen, inclusief alle treden staan er overduidelijk.
Hou vol, hou vol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208201279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 00:05 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dit zijn bruto maandsalarissen op basis van een fulltime werkweek. Maar zelfs als je beide niet fulltime werkt, kom je al snel op (2x) dubbel modaal uit als je hebt gestudeerd en 10-15 jaar werkt, zoals de meeste midden 30ers en 40'ers doen.

Daar hoef je verder nog niks geks voor te doen.
Heb je er een sport van gemaakt om je in elk WGR topic als een wereldvreemde idioot te gedragen?
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 07:25:08 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208201325
Laten we het topic weer wat algemener maken.

Bij ons 2x36u. Riant. Zodra ik een andere functie krijg zou ik een paar uur willen inleveren :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208201358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 01:42 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Met een jaarloon van 70k dan behoor je tot de 5% meest verdienende Nederlanders. De cijfers van de cbs tonen dat ook gewoon aan.
40% van de 35-45 is hogeropgeleid. Dan kan het absoluut niet waar zijn dat een jaarloon van 70k voor de gebruikelijk is voor deze groep. Gemiddeld verdienen hogeropgeleiden in die leeftijdscategorie ongeveer 57k per jaar. Dat is nog steeds een aardige loon hoor.
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).
pi_208201384
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Wat verdienen veel mensen dan weinig...
:D :')
Protège moi de mes désirs.
pi_208201896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).
_O- _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:53:47 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208201902
Ik wil graag 36 uur werken.
Resistance is futile.
pi_208201935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 03:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe weet je wat je vrienden verdienen? Ik weet namelijk van maar 2 vrienden hun salaris.
We praten er openlijk over. Het is geen geheim in mijn kringen wat mensen verdienen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:01:21 #146
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208201993
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:34 schreef Avelie het volgende:

[..]
Interessant, ik wist dit echt niet. Wat verdienen veel mensen dan weinig... Ik heb me dat nooit zo gerealiseerd. Ik kreeg de indruk door onze eigen situatie en gesprekken met anderen dat 70k doorsnee is voor een hoogopgeleide en dat 140k dus doorsnee is voor een stel (iets minder, aangezien meestal een van de twee pt werkt).
Jouw beeld is wel heel rooskleurig. Maar ik herken wel het beeld van WO/HBO'ers die begin 30 zijn en al 60k per jaar pakken op basis van 36 uur. Bij de meeste grote bedrijven, overheid etc. is 36 uur inmiddels fulltime.
Als je dan allebei 4x9 werkt, 1 dag opa&oma en 2 dagen opvang zit je dus al direct in de hoogste schaal van 33% vergoedt van de kinderopvang.

[ Bericht 0% gewijzigd door RamboDirk op 02-03-2023 09:08:09 ]
pi_208202076
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jouw beeld is wel heel rooskleurig. Maar ik herken wel het beeld van WO/HBO'ers die begin 30 zijn en al 60k per jaar pakken op basis van 36 uur. Bij de meeste grote bedrijven, overheid etc. is 36 uur inmiddels fulltime.
Als je dan allebei 4x9 werkt, 1 dag opa&oma en 2 dagen opvang zit je dus al direct in de hoogste schaal van 33% vergoedt van de kinderopvang.
Dit dus, jij kan het beter uitleggen haha.
pi_208202167
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jouw beeld is wel heel rooskleurig. Maar ik herken wel het beeld van WO/HBO'ers die begin 30 zijn en al 60k per jaar pakken op basis van 36 uur. Bij de meeste grote bedrijven, overheid etc. is 36 uur inmiddels fulltime.
Als je dan allebei 4x9 werkt, 1 dag opa&oma en 2 dagen opvang zit je dus al direct in de hoogste schaal van 33% vergoedt van de kinderopvang.
Er zit nogal een verschil tussen 60k en 70k zoals TS beschrijft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:41:06 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_208202408
Niet alles gelezen, maar het enige waar ik problemen mee heb is het wanneer mensen er vanuit gaan dat je met parttime werken "gewoon" genoeg zou moeten verdienen om alles te kunnen betalen en dus gewoon niet 40 uur willen werken (als het nodig is)
pi_208202595
Ontopic, wie parttime wil werken moet het zelf weten maar ik vind er wel wat van wanneer mensen zo min mogelijk werken om zo meer toeslagen te incasseren.
Ik vind niet persé dat die persoon iets fout doet maar het systeem is dus het probleem. Dat hele toeslagencircus moet op de schop of helemaal afgeschaft worden.
Kinderopvangtoeslag wordt als goed is vanaf 2025 afgeschaft door het toeslagenaffaire wat een ramp is geweest voor velen.
Ik denk dat de rest van het toeslagensysteem zsm moet volgen.
Ben je alleenstaand dan kom je eventueel in aanmerking voor toeslagen obv het loon voor minimaal 32uur werk. Heb je kinderen dan obv het loon voor 28u werk. Wil je minder werken dan is het voor je eigen rekening. Ik denk dat het personeelstekort ook af zal nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')