abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208182934
pi_208183098
Ik heb ook een flinke voorraad drogisterij-artikelen. Die kopen we massaal in in Duitsland, wel zo goedkoop. Maar het is verder geen ongeorganiseerde hoarderbende ofzo, gewoon twee bakken waar alles in staat en wacht om in gebruik genomen te worden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208183106
Ik was best goed bezig met de vega-burgers uit de vriezer opeten. Tot ik in de tweede vriezer keek. Ik denk dat ik er nog zeker 40 heb. :')
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:37:15 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208183124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:36 schreef Myraela het volgende:
Ik was best goed bezig met de vega-burgers uit de vriezer opeten. Tot ik in de tweede vriezer keek. Ik denk dat ik er nog zeker 40 heb. :')
En heb je net je buiten bbq weggedaan, muts!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208183126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou, ik ben dus nu net toegekomen aan het lezen van m'n post en hopelijk binnenkort ook nog m'n mail :')

Verder gaat 't best goed. Zondag een hoop kleine dingetjes gehaald bij de Ikea, zoals een gootsteenkastje voor in de badkamer, een wasrek, een krukje en een kapstok. Het huis voelt steeds meer "af" O+
Ik zelf voel me voornamelijk nogal uitgewrongen -- nog niet echt tijd gehad om bij te komen of te wennen. Ik overweeg om al m'n plannen voor komend weekend te schrappen (maar dat is moeilijk, want ik had wel zin in die plannen).
Deze week werk ik 5 dagen dus dat is ook pittig. En we hebben 3 collega's ziek van de carnaval dus 't is ook echt aanpoten :X
En J is ook razend druk op werk -- heeft een klus op 2 uur rijden hiervandaan -- dus ik mis die ook ;(
Plus ik heb voor vrijwilligerswerk een deadline 1 maart voor wat klusjes waar ik nog helemaal niet aan begonnen ben. Maar m'n post stond hoger op het lijstje dus eerst die. Morgen weer een dag :P
Hopelijk snel wat meer tijd om bij te komen/te wennen :*
pi_208183139
Een voorraadkast vol voedsel heb ik ook. Ik begrijp ook niet hoe ik géén voorraadkast met voedsel zou kunnen hebben :D Alleen met de vriezer ben ik niet zo goed. Die ga ik volgende week uitmesten en dan mealpreppen.
pi_208183141
Ik heb nooit voorraad. Weet niet of het goed of juist stom is. Als iets bijna op is koop ik nieuw.
pi_208183171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:36 schreef Myraela het volgende:
Dat komt overigens puur omdat er horecaverpakkingen van de Vegetarische Slager bij zo'n restant-winkel lagen. Volgens mij waren dat 30 burgers voor 5 euro, normaal 2 burgers al 3 euro. Iets teveel gekocht, misschien.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:39:43 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208183178
Wat is er op tegen als een ander wél voorraad heeft?

Of driehonderd ongevouwen sokken?

Of een paarsgeverfde muur met gouden stippen?

Of, whatever
pi_208183184
Ik ben vooral te knieperig om vier keer zoveel uit te geven aan hetzelfde product.

En ik eet niet alle verpakkingen leeg, dus dan heb je automatisch voorraad.
pi_208183188
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef Molo het volgende:
En heb je net je buiten bbq weggedaan, muts!
Ze zijn ook lekkerder uit de pan. Voor de gezelligheid is barbecuen tof, maar al die vleesvervangers worden eigenlijk in een pan veel lekkerder. :')
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:41:25 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208183221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ze zijn ook lekkerder uit de pan. Voor de gezelligheid is barbecuen tof, maar al die vleesvervangers worden eigenlijk in een pan veel lekkerder. :')
Zit wat in

Ik had laatst kaasschnitzels van Lidl in de opruimingsbak. Die gaan er hier altijd goed in dus toen had ik er 16.
Kleine koelkast hier dus Koos was nogal onaangenaam verrast, want paste niks meer bij van de andere boodschappen _O-
pi_208183223
De supers en winkels hebben de voorraad voor mij. w/
En een klein huis.
Mn.X heeft nogal de neiging om in te slaan. Blikjes tonijn zijn in de persoonlijke bonus, dus hoppa weer twee erbij.
En wij eten dat in periodes op brood als salade.
pi_208183257
Ik heb ook wel voedsel voorraad, en als het dubbel is, dan meestal omdat ik dacht dat het op was (en dus zonder boodschappenlijst naar de winkel ga).
Tijd geleden wel spotgoedkoop via douchespul gekocht, alleen niet naar formaat verpakking gekregen, te groot, kan het nauwelijks vast houden (zeker 3x per week valt het uit m'n handen).
En waar ik altijd voorraad van heb is tandpasta, want wat ik graag gebruik is nauwelijks te koop dus zie ik het, dan koop ik het.
We have far more in common than that which devides us..
pi_208183271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:38 schreef Blues het volgende:
Ik heb nooit voorraad. Weet niet of het goed of juist stom is. Als iets bijna op is koop ik nieuw.
Ik zou iets meer zo willen zijn hoor. Ik kan soms aanbiedingen gewoon niet weerstaan. Voor m'n gevoel bespaar ik daarmee enorm, maar in de realiteit koop ik waarschijnlijk gewoon teveel zooi. :')
pi_208183291
@Kaatje1 kan je het niet overgieten in een handzame fles?

En wanneer hoor je meer als 6e sollicitant?
pi_208183292
Verzorgingsspul koop ik ook altijd op aanbieding. Dus soms heel veel in huis (want snel op elkaar aanbieding) en soms stress WANT OGOTTEGOTT IK GRIJP HET EEN NA LAATSTE BUSJE :o :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208183306
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 kan je het niet overgieten in een handzame fles?

Ik heb een poging gedaan, maar dan krijg ik 'm nog niet goed leeg. Als het goed is nog 1 fles te gaan.
En geen idee wanneer ik wat hoor, ik weet dat er vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek komen. Dus vast niet eerder dan na het weekend.
pi_208183312
Ik neem m'n tweede vriezertje ook wel mee naar m'n schoonvader. Vriezervoorraad is wel echt de belangrijkste voorraad, daar zou ik echt niet zonder kunnen. Een makkelijke snelle maaltijd, of gewoon een zak groenten wanneer het huis leeg blijkt te zijn of een extra brood dat anders het eind van de week niet haalt. Vriezers. O+
pi_208183313
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verzorgingsspul koop ik ook altijd op aanbieding. Dus soms heel veel in huis (want snel op elkaar aanbieding) en soms stress WANT OGOTTEGOTT IK GRIJP HET EEN NA LAATSTE BUSJE :o :')
Ik had dat wel toen ik nog rookte. Stel je voor dat er geen sigaretten meer in huis zijn brrrrr
pi_208183325
Als iets wat ik regelmatig gebruik in de aanbieding is koop ik het eigenlijk altijd, ongeacht de voorraad die ik al heb :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208183330
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 kan je het niet overgieten in een handzame fles?

Dat dus!

Ik heb van zowel al mijn douchespul kleine flesjes. Want 16 literflessen past zo slecht in mijn badkamer mandje, en daar moeten de bussen douchefoam en olie ook nog bij…

En als het op lijkt: eeuwigdurende voorraadkast open trekken en bijschenken O+

Doe ik trouwens ook met wasmiddel. Loeigrote onhandige 5 literfles kopen, en dan overgieten in mijn literfles. Met veel handigere dop. Die wel in mijn kast bij de wasmachine past.
Ben nu op jacht naar een aanbieding loeigrote fles los vaatwasmiddel in de aanbieding. Want daar heb ik ook al een kleine verpakking voor in gebruik die ik wil aanvullen O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208183350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb een poging gedaan, maar dan krijg ik 'm nog niet goed leeg. Als het goed is nog 1 fles te gaan.
En geen idee wanneer ik wat hoor, ik weet dat er vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek komen. Dus vast niet eerder dan na het weekend.
1) Op de kop zetten.

2) Water erbij doen. Als je je dapper voelt: pas gebruiken bij de volgende douche beurt want koude klats :X
En anders bij dezelfde douchebeurt… warme klats :9

*duimduimduim*
pi_208183416
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
1) Op de kop zetten.

2) Water erbij doen. Als je je dapper voelt: pas gebruiken bij de volgende douche beurt want koude klats :X
En anders bij dezelfde douchebeurt… warme klats :9

*duimduimduim*
Staat standaard op z'n kop want anders douche ik met water. En dat koude heb ik ook ooit eens gedaan brrrrrr
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 21:03:31 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208183542
Verzorgingsspul idd. Want 2+2 aanbieding bij de Kruidvat/Etos/Wibra etc :+.

Voor de rest valt mijn voorraad wel mee. Dingen in blik, mutti, pasta of muesli etc sla ik eigenlijk alleen maar in als het in de aanbieding is :P

[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 28-02-2023 21:10:25 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208183627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
Een voorraadkast vol voedsel heb ik ook. Ik begrijp ook niet hoe ik géén voorraadkast met voedsel zou kunnen hebben :D Alleen met de vriezer ben ik niet zo goed. Die ga ik volgende week uitmesten en dan mealpreppen.
Ik snap ook niet hoe dat moet.
Spoilers!
pi_208183753
Steekt een hand op; koop nooit meer dan ik eet en maak alles op voor ik wat nieuws koop. Geen voorraad
pi_208183902
Maar dan eet je spaghetti en dan blijft het over. Dan heb je toch voorraad? Of eet je elke avond spaghetti tot het pak leeg is? Of eet je een op een avond een pak spaghetti leeg?

Ik snap het niet :+ en dat geldt dus voor alles: gedroogde peulvruchten, noten, rozijnen, chocola, koekjes etc. Hoe dan? :D
pi_208183965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan eet je spaghetti en dan blijft het over. Dan heb je toch voorraad? Of eet je elke avond spaghetti tot het pak leeg is? Of eet je een op een avond een pak spaghetti leeg?

Ik snap het niet :+ en dat geldt dus voor alles: gedroogde peulvruchten, noten, rozijnen, chocola, koekjes etc. Hoe dan? :D
Heb jij maar 1 pak spaghetti dan?

Ik at deze week een restje pecannoten datum begin 2022. Daar maak ik dus beter geen voorraden meer van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:27:15 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_208184048
Als ik in een Nederlandse supermarkt ben dan conserven in volledige doos. Aanmaak limonade (blik) per grootverpakking. En snoep per kilo. Sambal in tig smaken. De rest komt voornamelijk uit Duitsland.
Verder altijd aanwezig shampoo, gaat per doos in de aanbieding. Tomatenpuree in tube en pasta.
De rest is voornamelijk gebruikshoeveelheden met af en toe wat meer indien aanbieding.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_208184065
quote:

Aangebroken verpakkingen zijn geen voorraad :7

Voorraad is alles wat je als extra, onaangebroken eenheid inkoopt.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 21:29:33 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208184113
Johan Derksen noemt m'n dorp :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208184119
quote:

Maar meel voor cake of brood, daar heb ik 1 (aangebroken) pak van, geen 6
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 21:31:30 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208184165
Spakenburg :D
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208184182
quote:

Ik eet elke avond spaghetti tot het pak leeg is. Of rijst. Of aardappels. Als de kasten en koelkast leeg is ga ik pas weer naar de winkel. Betekent dat droge pasta dan eet ik dat
pi_208184347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik at deze week een restje pecannoten datum begin 2022. Daar maak ik dus beter geen voorraden meer van.
Ik heb een paar weken geleden 4 zakken pecannoten gekocht :9 Ze waren eindelijk weer eens in de aanbieding.
Spoilers!
pi_208184439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik eet elke avond spaghetti tot het pak leeg is. Of rijst. Of aardappels. Als de kasten en koelkast leeg is ga ik pas weer naar de winkel. Betekent dat droge pasta dan eet ik dat
Aww, dit vind in gewoon echt een beetje sneu.
pi_208184450
quote:

[..]
Ik weet werkelijk niet hoe ik hier op moet reageren. Wat enorm complex om zo te leven.
Spoilers!
pi_208184458
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:42 schreef Myraela het volgende:

[..]
Aww, dit vind in gewoon echt een beetje sneu.
Ik ben gewoon een beetje neurotisch
En obsessief
En raar
En kies er zelf voor
pi_208184467
quote:

[..]
:o

Ik kan me voorstellen dat je, niet zoals wij hoarders, geen vijf pakken pasta hebt liggen. Maar dat je jezelf ook niet een maaltijd met groenten en pastasaus gunt als die op zijn… Wat ben je streng voor jezelf ;(
pi_208184529
Ja Naja... jullie hebben weer andere dingen waar je streng in bent toch? Ik heb gewoon hier een tic mee opgelopen. Niks mis mee.
En inmiddels plan ik alles zo dat me dat nooit gebeurt, of bijna nooit

Komt nog uit de tijd dat ik op 21m2 woonde en gewoon geen ruimte had
Nu woon ik op 78m2 en ik heb een kast an sich. Alleen alsnog...
pi_208184549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben gewoon een beetje neurotisch
En obsessief
En raar
En kies er zelf voor
Zonder dat ik de psycholoog wil uithangen (die hebben we hier ook in het wild rondlopen :+ )… daar geloof ik niet echt in. Ik denk echt dat er een mechanisme onder zit wat je deze keuze laat maken.

En deze uitkomst kan dan eruit komen omdat jij daar nu fysiek en mentaal het beste functioneert. Maar, tenzij je pastasaus HAAT en altijd kale pasta eet…. Dan klinkt het mij als een compromis tussen de door jou genoemde punten 1 en 2. En aan de andere kant je gehele welzijn.

Maakt het niet verkeerd. Want doodongelukkig pasta met erbij gekochte saus eten, dat is het ook niet waard.

Zolang je maar niet weken achter elkaar kale pasta en kale rijst eet ;(
pi_208184580
Je hebt altijd wel ruimte voor een mini potje pesto, of gewoon wat olijfolie met een teentje knoflook en chili-vlokken.
pi_208184592
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zonder dat ik de psycholoog wil uithangen (die hebben we hier ook in het wild rondlopen :+ )… daar geloof ik niet echt in. Ik denk echt dat er een mechanisme onder zit wat je deze keuze laat maken.

En deze uitkomst kan dan eruit komen omdat jij daar nu fysiek en mentaal het beste functioneert. Maar, tenzij je pastasaus HAAT en altijd kale pasta eet…. Dan klinkt het mij als een compromis tussen de door jou genoemde punten 1 en 2. En aan de andere kant je gehele welzijn.

Maakt het niet verkeerd. Want doodongelukkig pasta met erbij gekochte saus eten, dat is het ook niet waard.

Zolang je maar niet weken achter elkaar kale pasta en kale rijst eet ;(
Ik weet wat erachter zit...behalve 21m2 van een paar jaar terug... niks voor hier.

Maar ach... enige wat ik wil zeggen is dat niet iedereen een voorraad heeft...

Behalve in knutselspullen :+ zolder vol. Heel belangrijk
pi_208184600
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja Naja... jullie hebben weer andere dingen waar je streng in bent toch? Ik heb gewoon hier een tic mee opgelopen. Niks mis mee.

Als dit er voor zorgt dat je brein geen eigen leven gaat leiden, zal het wel de beste oplossing voor je zijn :)
Spoilers!
pi_208184621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

Noem eens wat strenge dingen van andere mensen, die je zelf niet doet. Ik ben wel benieuwd.
pi_208184628
En knoflook voorraad is onmogelijk. 3 bolletjes per week gaan er gemakkelijk door hier :+
pi_208184635
Dus… ik zat vrijdag in de trein. Gelijk met mij stapte er een man in.
Conducteur kwam langs en meneer was ‘vergeten in te checken’ . Uhuh… knap hoor, als je dat station alleen maar op kan door poortjes :{w Er werd een kaartje geschreven, meneer was dakloos. Deed conducteur netjes en respectvol ^O^ (En ik zat twee rijen verder er van alles van te vinden…).

Door dat oponthoud kwam hij er niet meer aan toe mijn kaartje te checken.
Volgend station stapte ik uit en check uit.

Net keek ik toevallig op Mijn NS… ik bleek op het vertrek station (met die meneer… En die poortjes) niet ingecheckt te hebben :o :X :@ Snap nog steeds niet hoe, want poortjes :?

Voor de spits vertrokken, in de spits aangekomen, ik weet nooit precies hoe dat dan met ritprijs werkt.
Maar net wel coulanceregeling ingezet… waarbij NS me de volle prijs rekende. Die 60 cent hoger was dan wat ze in rekening hadden gebracht… Maar dat hoef ik niet bij te betalen.

Uhm… bedankt NS, denk ik maar? :D _O- ^O^
pi_208184688
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Conducteur kwam langs en meneer was ‘vergeten in te checken’ . Uhuh… knap hoor, als je dat station alleen maar op kan door poortjes :{w Er werd een kaartje geschreven, meneer was dakloos. Deed conducteur netjes en respectvol ^O^ (En ik zat twee rijen verder er van alles van te vinden…).

Net keek ik toevallig op Mijn NS… ik bleek op het vertrek station (met die meneer… En die poortjes) niet ingecheckt te hebben :o :X :@ Snap nog steeds niet hoe, want poortjes :?

Voor de spits vertrokken, in de spits aangekomen, ik weet nooit precies hoe dat dan met ritprijs werkt.
Maar net wel coulanceregeling ingezet… waarbij NS me de volle prijs rekende. Die 60 cent hoger was dan wat ze in rekening hadden gebracht… Maar dat hoef ik niet bij te betalen.

Wie het kleine niet eert ^O^
Spoilers!
pi_208184695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:53 schreef Myraela het volgende:

[..]
Noem eens wat strenge dingen van andere mensen, die je zelf niet doet. Ik ben wel benieuwd.
Uhm;
- mijn moeder douched koud. Doe ik niet
- ik heb vorige week op maandag wijn gedronken
- vandaag voor het eten aan op de bank gezeten en niks gedaan
- ik knutsel hele dagen door
- meerdere streamingsdiensten
- ik volg het nieuws niet strikt
- ik lees enkel fantasieachtige boeken
- ik heb geen studie afgemaakt
- mijn huis is een beetje rommelig
pi_208184716
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

Uh... bijzonder? Foutje van de computer?
pi_208184717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik weet wat erachter zit...behalve 21m2 van een paar jaar terug... niks voor hier.

Maar ach... enige wat ik wil zeggen is dat niet iedereen een voorraad heeft...

Behalve in knutselspullen :+ zolder vol. Heel belangrijk
Ik ‘ken’ je via FOK! al wat langer. En natuurlijk zit er meer achter.
En daarom: als het voor jou werkt en niet (te) ongezond wordt: jouw ding, go for it!

Maar om even te plaatsen: er zit écht een verschil tussen geen voorraad hebben, dat constateren en vervolgens kale pasta eten. Of dan naar de supermarkt te lopen om er een volledige maaltijd van te maken met saus en/of groente.

En *O* toch knutselspullen! Wel voorraad *O* ;)
pi_208184755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Uh... bijzonder? Foutje van de computer?
Geen idee. Fout van het poortje. Of fout van mij (Hoedannn!? Met poortje!?) Ik had haast, dus niet gekeken wat de display aangaf. Ook omdat het altijd (…) goed gaat. Dus.
pi_208184763
Hahaha knutselspullen zijn heilig
Stel je voor dat je ineens zonder lijm, wol of een schaar zit
Of zonder stickers of zonder sierpapietjes
pi_208184778
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Geen idee. Fout van het poortje. Of fout van mij (Hoedannn!? Met poortje!?) Ik had haast, dus niet gekeken wat de display aangaf. Ook omdat het altijd (…) goed gaat. Dus.
Ik zou gewoon het systeem de schuld geven. Altijd het beste
pi_208184803
Ik heb niet bijzonder veel voorraad, want kleine keuken en geen mentale ruimte om in de gaten te houden wat ik wel/niet heb.

Nu heb ik een grotere koelkast maar het vriesvak is nog net zo klein ;(
Ik hoorde al van buren die een vriezer in de berging zetten, maar dat vind ik ook zonde van de ruimte in m'n 4 m2 berging. Anderzijds had ik ook niet enorm veel andere plannen met m'n berging, want in de slaapkamer heb ik ook nog een halve ladekast opslagruimte over. Of ooit een niet al te diepe kast tegenover de keuken tegen de muur - het is er smal, maar een 30 cm kast of zo kan wel.

Voorraad:
- Sojamelk
- Gedroogde peulvruchten
- Tomaten uit blik
- Pasta
- Kokosmelk
- Koffie
De rest koop ik bij wanneer het pak bijna leeg raakt. Vaak net te laat waardoor ik vaker naar de winkel moet dan ik eigenlijk zou willen.
Verzorgingsspullen doe ik zo lang mee dat het het hamsteren niet waard is #viesnek
pi_208184828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Uhm;
- mijn moeder douched koud. Doe ik niet
- ik heb vorige week op maandag wijn gedronken
- vandaag voor het eten aan op de bank gezeten en niks gedaan
- ik knutsel hele dagen door
- meerdere streamingsdiensten
- ik volg het nieuws niet strikt
- ik lees enkel fantasieachtige boeken
- ik heb geen studie afgemaakt
- mijn huis is een beetje rommelig
Behalve dat koud douchen (brrrr…) lees ik hier voor mij persoonlijks niks strengs in.

Of zaken die volledig uit de band vliegen (OMG iemand volgt het nieuws niet strikt!! :o :o Ja, en? Zelf weten toch? )

Fantasy achtige boeken is op dit moment *boks*. Afgelopen weken ook weer HP en LOTR matrathons gekeken.

En dat je je studie niet hebt afgemaakt… je weet zelf de redenen vast wel. Heeft niks met luiheid te maken.
pi_208184873
*iemand die kale pasta met kaas eet terwijl er ook saus in de vriezer, pestosaus in de voorraadkast en gewone pesto in de koelkast staat gluurt om het hoekje :+ *

Van sommige dingen wel voorraad, van andere niet. Als iets in de aanbieding is wat ik regelmatig gebruik haal ik altijd wel extra, en volkoren pasta eet ik zo vaak dat ik daar regelmatig een pak van in m'n mandje gooi als ik er langs loop.

Verder, hoi, het is koud! Ik moest hockeyen. Na een half uur was het veld bevroren, na een uur was de rest vh team het daar eindelijk mee eens en na een laatste rondje rammen op goal zijn we om 21.15 gestopt. Ik zit nu op de bank mn eiwitdrankje te drinken en ga zo douchen want ben door en door verkleumd.

Morgenochtend wandelen met nicht en kinderen in natuur op halfuurtje rijden. En ik vind het toch een klein beetje spannend, want echt grote zandvlakte en bos er omheen en we lopen meestal een grote ronde door bos om de zandvlakte heen, en daar is dus verder niks. En op woensdag is het horecatentje bij de ingang waar we parkeren ook dicht. Dus geen wc te bekennen. Is al een tijdje geleden de laatste keer. Mn nicht weet er wel van en als ik bij iémand naast mn ouders zou durven zeggen dat ik moet en in de bosjes gaan of naar de auto rennen om naar een tentje te racen dan is het met haar, maar dan weer niet zo met de kinderen van 12, 10 en 6 erbij }:| .

Maargoed, ik zie het maar als volgende uitdaging voor mezelf. Ik heb al zeker 20x met haar daar gelopen, waarvan 2x met de kinderen en zeker 5x dat de horeca ook dicht was, en was zeker de helft van de keren ook in mindere of meerdere mate zenuwachtig, en heb nog geen één keer naar de wc gehoeven tijdens het wandelen. Had vanavond mn exposure schema ingevuld voor hockey (want eerste keer sinds eind november weer dus ook weer beetje spannend), en heb dit er ook op gezet. Op de heenweg kan ik 10min voor ik er ben nog even naar de wc bij een tent waar ik langs rij als nodig, en verder mag ik van mezelf niks mee (geen handdoek of extra ondergoed of wc papier of wat ik dan ook eigenlijk in m'n rugzak zou willen stoppen voor als...) want dat is ook in stand houdend gedrag.
pi_208184878
Wat gek van de poortjes :o
pi_208184888
Lieve mensen

Het is moe
Het wil lezen in bed

Fijne avond nog
Slaap zacht
Droom zoet
pi_208184956
Ik ga je achterna COTS.

Morgen om 5.30 uur weer de wekker :O :W
pi_208184999
Ik lig toch eventjes in een klein laagje bad en als ik over een kwartiertje opgewarmd ben ga ik ook mn bed in :Z

Gelukkig geen wekker om 5.30 :o

Slaap lekker!
pi_208185436
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:07 schreef Blues het volgende:
Wat gek van de poortjes :o
Ja, dit! Ik heb nog nooit meegemaakt dat poortjes wél open gaan, maar je niet bent ingecheckt. Hoe dan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208185456
Je kunt nu ook inchecken met je pinpas of telefoon, geloof ik? Misschien dat je daarmee was ingecheckt per ongeluk? (Geen idee of dat kan)
pi_208185537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar meel voor cake of brood, daar heb ik 1 (aangebroken) pak van, geen 6
Ooooh, dus alle mensen die zeggen 'ik heb geen voorraad' hebben dus wel gewoon een stellingkast vol etenswaren alleen het zijn allemaal OPEN verpakkingen! :! Er valt een kwartje.
pi_208185543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ja ik haat rommel. Daarom :+
Ik hou ook niet van rommel, maar je kunt open verpakkingen ook netjes opruimen ;)
pi_208185557
Ik was een heel eind met de voorraadkast en vriezer leeg eten. Nu liggen er weer 15 porties pastasaus in de vriezer en een half pakje spaghetti in de kast.

De rest raakt vanzelf wel weer (aan)gevuld :)
pi_208185585
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja, meestal wel. Maar ik heb wel een bak voor de granen (orzo, rijst, couscous, bulgur, soba noodles, penne, miehoen, gerst, lasagnebladen etc) maar niet van alles meerdere want dat past niet in de bak. Die staat naast de bak met peulvruchten en de bak met noten en aanverwanten op de tweede plank in de kast :P

Strikt genomen heb ik dan alleen uien, knoflook en twee bakken met conserven op voorraad. Wat schamel :D
pi_208185608
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 23:04 schreef Sarabi het volgende:
Ik was een heel eind met de voorraadkast en vriezer leeg eten. Nu liggen er weer 15 porties pastasaus in de vriezer en een half pakje spaghetti in de kast.

De rest raakt vanzelf wel weer (aan)gevuld :)
Ik heb vanavond ook een flinke bak pastasaus gemaakt. Morgen pasta koken en de boel mengen en invriezen voor zus (en mezelf). Hoeft ze het alleen maar in de magnetron te doen.
pi_208185826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb vanavond ook een flinke bak pastasaus gemaakt. Morgen pasta koken en de boel mengen en invriezen voor zus (en mezelf). Hoeft ze het alleen maar in de magnetron te doen.
Lief!

Ik heb in het weekend pastasaus gemaakt en nog drie porties in de vriezer. Ik had dit keer passata gebruikt ipv tomatensaus en het is wat zurig geworden. Kan ik daar nu nog iets aan doen? Anders dan suiker erbij gooien :+
  woensdag 1 maart 2023 @ 06:29:02 #72
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208186613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
*iemand die kale pasta met kaas eet terwijl er ook saus in de vriezer, pestosaus in de voorraadkast en gewone pesto in de koelkast staat gluurt om het hoekje :+ *

Van sommige dingen wel voorraad, van andere niet. Als iets in de aanbieding is wat ik regelmatig gebruik haal ik altijd wel extra, en volkoren pasta eet ik zo vaak dat ik daar regelmatig een pak van in m'n mandje gooi als ik er langs loop.

Verder, hoi, het is koud! Ik moest hockeyen. Na een half uur was het veld bevroren, na een uur was de rest vh team het daar eindelijk mee eens en na een laatste rondje rammen op goal zijn we om 21.15 gestopt. Ik zit nu op de bank mn eiwitdrankje te drinken en ga zo douchen want ben door en door verkleumd.

Morgenochtend wandelen met nicht en kinderen in natuur op halfuurtje rijden. En ik vind het toch een klein beetje spannend, want echt grote zandvlakte en bos er omheen en we lopen meestal een grote ronde door bos om de zandvlakte heen, en daar is dus verder niks. En op woensdag is het horecatentje bij de ingang waar we parkeren ook dicht. Dus geen wc te bekennen. Is al een tijdje geleden de laatste keer. Mn nicht weet er wel van en als ik bij iémand naast mn ouders zou durven zeggen dat ik moet en in de bosjes gaan of naar de auto rennen om naar een tentje te racen dan is het met haar, maar dan weer niet zo met de kinderen van 12, 10 en 6 erbij }:| .

Maargoed, ik zie het maar als volgende uitdaging voor mezelf. Ik heb al zeker 20x met haar daar gelopen, waarvan 2x met de kinderen en zeker 5x dat de horeca ook dicht was, en was zeker de helft van de keren ook in mindere of meerdere mate zenuwachtig, en heb nog geen één keer naar de wc gehoeven tijdens het wandelen. Had vanavond mn exposure schema ingevuld voor hockey (want eerste keer sinds eind november weer dus ook weer beetje spannend), en heb dit er ook op gezet. Op de heenweg kan ik 10min voor ik er ben nog even naar de wc bij een tent waar ik langs rij als nodig, en verder mag ik van mezelf niks mee (geen handdoek of extra ondergoed of wc papier of wat ik dan ook eigenlijk in m'n rugzak zou willen stoppen voor als...) want dat is ook in stand houdend gedrag.
Ik vind het heel stoer van jou dat je dan toch daar gaat wandelen ^O^ ik ben zelf een wc-check-neuroot :D
Terwijl er eigenlijk geen aanleiding voor is.
  woensdag 1 maart 2023 @ 07:06:33 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_208186680
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:o

Ik kan me voorstellen dat je, niet zoals wij hoarders, geen vijf pakken pasta hebt liggen. Maar dat je jezelf ook niet een maaltijd met groenten en pastasaus gunt als die op zijn… Wat ben je streng voor jezelf ;(
Is dat streng of mag dat soms ook gewoon onder luiheid of don't care vallen *)

Overigens staan hier wel 30 pakken pasta. Haal altijd in de aanbieding en we hebben hier een pastamonster, dus gaat best snel :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208186736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 23:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ooooh, dus alle mensen die zeggen 'ik heb geen voorraad' hebben dus wel gewoon een stellingkast vol etenswaren alleen het zijn allemaal OPEN verpakkingen! :! Er valt een kwartje.
Das toch logisch?
Ik heb bijvoorbeeld naast de aangebroken bloem en meel gewoon nog 5 pakken van beide staan. Die laatste zijn voorraad, de eerste niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208186813
Hai.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208186817
Goedemorgen!

Een ding is zeker, voor acht uur het halve huishouden gedaan, lekker snel *O* Straks even alles afmaken

Nu eerst thee en wakker worden
Daarna schilderen
Dan zien we wel even wat nog moet
pi_208186846
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Das toch logisch?
Ik heb bijvoorbeeld naast de aangebroken bloem en meel gewoon nog 5 pakken van beide staan. Die laatste zijn voorraad, de eerste niet.
Maakt de wereld een stuk logischer wel. Ik kan driekwart stellingkast vullen met aangebroken verpakkingen, dus voor echte voorraad zou ik er nog vijf bij moeten hebben :P
pi_208186862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maakt de wereld een stuk logischer wel. Ik kan driekwart stellingkast vullen met aangebroken verpakkingen, dus voor echte voorraad zou ik er nog vijf bij moeten hebben :P
Ik heb aangebroken spul in de keuken. Voorraad ligt in de thuiswinkel (Billy en kelder).
pi_208186871
Ik heb denk ik medium voorraad, als ik dit gesprek zo lees.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208186882
Mijn keuken is te klein voor aangebroken spul. Daar staat qua voedsel alleen de mand met oliën en azijnen, het ongekoelde broodbeleg, muesli, bouillonblokjes, gist/bakpoeder en de vanilleproducten en 75 kruidenpotjes. De rest van de open verpakkingen en de magische voorraad staan in de trapkast. En de drankvoorraad in en naast de tweede koelkast.
pi_208186893
Vanilleproducten?
Magische voorraad?
pi_208186949
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:00 schreef Vanyel het volgende:
Vanilleproducten?
Magische voorraad?
Vanillesuiker en -aroma. Magisch omdat het échte voorraad is.
pi_208186956
Niet een fles wodka met vanillestokjes in je drankkoelkast hebben :{w
pi_208186972
Goedemorgen :Z
Sliep rond kwart voor 1, werd weer om 3u wakker. Sliep weer rond 5u, werd 6.30 weer wakker van katten. Die naar beneden gebonjourd, nog uurtje half geslapen. }:|

Ben wel echt heel erg klaar met dit soort nachten. Heb het nu alweer n week of twee.. en heel jammer dat de verzwaringsdeken dus niet hielp ;(

Rond kwart voor 9 richting de duinen. Heb toch even een maps rondje gedaan en er blijken toch ook iets dichterbij wel dingen met wc te zijn, dus vanaf de meeste plekken waar we terecht zouden kunnen lopen is op ongeveer kwartiertje lopen wel een wc te bereiken. Fijn idee. Maar eigenlijk baal ik wel dat ik dit toch heb opgezocht. Eigenlijk wil je voor exposure niet dit soort op korte termijn stressverlichtend gedrag vertonen omdat dat ook soort veiligheidsgedrag is. Dus heeft als consequentie dat de exposure minder sterk werkt (want ervaren dat ik die twee uurtjes zonder wc kan denkend dat die er echt niet is dichtbij is anders dan wetend dat als echt nodig, die op kwartiertje lopen is). Maargoed, het leed is al geschied ;)

Daarna door naar werk, dus hoop vanavond zo uitgeput te zijn dat ik om 21u in slaap val en pas om 8u weer wakker word :+
pi_208187074
Voorraadkastdetail
  woensdag 1 maart 2023 @ 08:31:13 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208187080
morguh!

voor de statistieken : op dit moment een kleine vorraad.. in het nieuwe huis hebben we een voorraadkamer O+ dus die moet volgestopt worden

tips gevraagd: welk rek om alles in op te bergen kan ik het beste gebruiken? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208187087
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:31 schreef Barreltje het volgende:
morguh!

voor de statistieken : op dit moment een kleine vorraad.. in het nieuwe huis hebben we een voorraadkamer O+ dus die moet volgestopt worden

tips gevraagd: welk rek om alles in op te bergen kan ik het beste gebruiken? :)
Ik hou van Billy met extra planken. Kun je fijn voor geen geld verschillende hoogtes doen.
Maar stellingkasten werken natuurlijk ook gewoon.
pi_208187095
Mogge!
Het is hier helder en koud. Omdat ons hutje niet geïsoleerd is, wordt het ‘s nachts binnen ook koud. Het was binnen 5 graden, vanochtend.
Maar inmiddels is het al een whopping 11,5 binnen (en -2 buiten).

Ik had aantekeningen gemaakt vorige keer dat ik hier was, over wat er mee moest hierheen deze keer.

Dat zegt genoeg denk ik :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208187110
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:30 schreef Vanyel het volgende:
Voorraadkastdetail
[ afbeelding ]
:o en dat komt ook op?
pi_208187115
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:33 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Het is hier helder en koud. Omdat ons hutje niet geïsoleerd is, wordt het ‘s nachts binnen ook koud. Het was binnen 5 graden, vanochtend.
Maar inmiddels is het al een whopping 11,5 binnen (en -2 buiten).

Ik had aantekeningen gemaakt vorige keer dat ik hier was, over wat er mee moest hierheen deze keer.
[ afbeelding ]
Dat zegt genoeg denk ik :')
Het ziet er nogal random uit voor een leek zoals ik :P
pi_208187136
Ik ga ook een voorraad sparen, ik heb beneden een lege billy staan in de berging (ik heb een berging van 5bij5m en er staat alleen een fiets en lege billy in. Wow gewoon wat basisdingen :o ook handig als ik ziek ben of in de war :o

Wow... jullie hebben mijn leven verrijkt...
pi_208187155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:o en dat komt ook op?
Wat zou ik er anders mee moeten doen?

Wij eten met 4. Gedroogd spul kun je behoorlijk lang bewaren.
pi_208187168
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat zou ik er anders mee moeten doen?

Wij eten met 4. Gedroogd soul kun je behoorlijk lang bewaren.
Ik zou daar de rest van mijn leven mee doen
Maar ik kook voor 1 ;) en andere dingen
pi_208187174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga ook een voorraad sparen, ik heb beneden een lege billy staan in de berging (ik heb een berging van 5bij5m en er staat alleen een fiets en lege billy in. Wow gewoon wat basisdingen :o ook handig als ik ziek ben of in de war :o

Wow... jullie hebben mijn leven verrijkt...
Verstandig. Dan kun je spullen kopen als ze in de aanbieding zijn ipv als je ze nodig hebt. Minstens driekwart van wat in mijn voorraad ligt is niet voor de volle prijs gekocht.

Alleen opletten of je berging niet vochtig is. Dat zou weer zonde zijn van je voorraad.
pi_208187177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zou daar de rest van mijn leven mee doen
Maar ik kook voor 1 ;) en andere dingen
Ik heb ook nog 10 vriezerlades vol *)
pi_208187185
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Verstandig. Dan kun je spullen kopen als ze in de aanbieding zijn ipv als je ze nodig hebt. Minstens driekwart van wat in mijn voorraad ligt is niet voor de volle prijs gekocht.

Alleen opletten of je berging niet vochtig is. Dat zou weer zonde zijn van je voorraad.
Nee die is kurkdroog

Ik koop wel culinair gênante dingen. Zoals Knorr Wereldgerechten ben ik dol op, maar kan ik enkel uit de reclame betalen. Dus dan kan ik daar een voorraad van maken. En van peulvruchten, want die eet ik ipv vlees.
En wat culinair onverantwoorde dingen die ik lekker vind, maar die ik hier niet ga benoemen ;)
pi_208187195
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb ook nog 10 vriezerlades vol *)
Oké, ik heb een vrieskastje onder mijn koelkast (drie lades) en er zit alleen brood in :@
Misschien kan daar ook groentes in, en langer vooruit koken

Jullie maken me raarrrrrr

;)

Al vind ik een zolder van 30m² knutselspullen wel logisch ;)
  woensdag 1 maart 2023 @ 08:53:44 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_208187254
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee die is kurkdroog

Ik koop wel culinair gênante dingen. Zoals Knorr Wereldgerechten ben ik dol op, maar kan ik enkel uit de reclame betalen. Dus dan kan ik daar een voorraad van maken. En van peulvruchten, want die eet ik ipv vlees.
En wat culinair onverantwoorde dingen die ik lekker vind, maar die ik hier niet ga benoemen ;)
Van mij mag je de bleekselderij wel noemen hoor O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')