En heb je net je buiten bbq weggedaan, muts!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:36 schreef Myraela het volgende:
Ik was best goed bezig met de vega-burgers uit de vriezer opeten. Tot ik in de tweede vriezer keek. Ik denk dat ik er nog zeker 40 heb.
Hopelijk snel wat meer tijd om bij te komen/te wennenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ik ben dus nu net toegekomen aan het lezen van m'n post en hopelijk binnenkort ook nog m'n mail
Verder gaat 't best goed. Zondag een hoop kleine dingetjes gehaald bij de Ikea, zoals een gootsteenkastje voor in de badkamer, een wasrek, een krukje en een kapstok. Het huis voelt steeds meer "af"![]()
Ik zelf voel me voornamelijk nogal uitgewrongen -- nog niet echt tijd gehad om bij te komen of te wennen. Ik overweeg om al m'n plannen voor komend weekend te schrappen (maar dat is moeilijk, want ik had wel zin in die plannen).
Deze week werk ik 5 dagen dus dat is ook pittig. En we hebben 3 collega's ziek van de carnaval dus 't is ook echt aanpoten![]()
En J is ook razend druk op werk -- heeft een klus op 2 uur rijden hiervandaan -- dus ik mis die ook
Plus ik heb voor vrijwilligerswerk een deadline 1 maart voor wat klusjes waar ik nog helemaal niet aan begonnen ben. Maar m'n post stond hoger op het lijstje dus eerst die. Morgen weer een dag
Dat komt overigens puur omdat er horecaverpakkingen van de Vegetarische Slager bij zo'n restant-winkel lagen. Volgens mij waren dat 30 burgers voor 5 euro, normaal 2 burgers al 3 euro. Iets teveel gekocht, misschien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:36 schreef Myraela het volgende:
Ik was best goed bezig met de vega-burgers uit de vriezer opeten. Tot ik in de tweede vriezer keek. Ik denk dat ik er nog zeker 40 heb.
Ze zijn ook lekkerder uit de pan. Voor de gezelligheid is barbecuen tof, maar al die vleesvervangers worden eigenlijk in een pan veel lekkerder.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef Molo het volgende:
En heb je net je buiten bbq weggedaan, muts!
Zit wat inquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze zijn ook lekkerder uit de pan. Voor de gezelligheid is barbecuen tof, maar al die vleesvervangers worden eigenlijk in een pan veel lekkerder.
Ik zou iets meer zo willen zijn hoor. Ik kan soms aanbiedingen gewoon niet weerstaan. Voor m'n gevoel bespaar ik daarmee enorm, maar in de realiteit koop ik waarschijnlijk gewoon teveel zooi.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:38 schreef Blues het volgende:
Ik heb nooit voorraad. Weet niet of het goed of juist stom is. Als iets bijna op is koop ik nieuw.
Ik heb een poging gedaan, maar dan krijg ik 'm nog niet goed leeg. Als het goed is nog 1 fles te gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 kan je het niet overgieten in een handzame fles?
En wanneer hoor je meer als 6e sollicitant?
Ik had dat wel toen ik nog rookte. Stel je voor dat er geen sigaretten meer in huis zijn brrrrrquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verzorgingsspul koop ik ook altijd op aanbieding. Dus soms heel veel in huis (want snel op elkaar aanbieding) en soms stress WANT OGOTTEGOTT IK GRIJP HET EEN NA LAATSTE BUSJE![]()
Dat dus!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 kan je het niet overgieten in een handzame fles?
En wanneer hoor je meer als 6e sollicitant?
1) Op de kop zetten.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan, maar dan krijg ik 'm nog niet goed leeg. Als het goed is nog 1 fles te gaan.
En geen idee wanneer ik wat hoor, ik weet dat er vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek komen. Dus vast niet eerder dan na het weekend.
Staat standaard op z'n kop want anders douche ik met water. En dat koude heb ik ook ooit eens gedaan brrrrrrquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
1) Op de kop zetten.
2) Water erbij doen. Als je je dapper voelt: pas gebruiken bij de volgende douche beurt want koude klats
En anders bij dezelfde douchebeurt… warme klats![]()
*duimduimduim*
Ik snap ook niet hoe dat moet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
Een voorraadkast vol voedsel heb ik ook. Ik begrijp ook niet hoe ik géén voorraadkast met voedsel zou kunnen hebbenAlleen met de vriezer ben ik niet zo goed. Die ga ik volgende week uitmesten en dan mealpreppen.
Heb jij maar 1 pak spaghetti dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan eet je spaghetti en dan blijft het over. Dan heb je toch voorraad? Of eet je elke avond spaghetti tot het pak leeg is? Of eet je een op een avond een pak spaghetti leeg?
Ik snap het nieten dat geldt dus voor alles: gedroogde peulvruchten, noten, rozijnen, chocola, koekjes etc. Hoe dan?
Aangebroken verpakkingen zijn geen voorraadquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan eet je spaghetti en dan blijft het over. Dan heb je toch voorraad? Of eet je elke avond spaghetti tot het pak leeg is? Of eet je een op een avond een pak spaghetti leeg?
Ik snap het nieten dat geldt dus voor alles: gedroogde peulvruchten, noten, rozijnen, chocola, koekjes etc. Hoe dan?
Maar meel voor cake of brood, daar heb ik 1 (aangebroken) pak van, geen 6quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik eet elke avond spaghetti tot het pak leeg is. Of rijst. Of aardappels. Als de kasten en koelkast leeg is ga ik pas weer naar de winkel. Betekent dat droge pasta dan eet ik datquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een paar weken geleden 4 zakken pecannoten gekochtquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb jij maar 1 pak spaghetti dan?
Ik at deze week een restje pecannoten datum begin 2022. Daar maak ik dus beter geen voorraden meer van.
Aww, dit vind in gewoon echt een beetje sneu.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik eet elke avond spaghetti tot het pak leeg is. Of rijst. Of aardappels. Als de kasten en koelkast leeg is ga ik pas weer naar de winkel. Betekent dat droge pasta dan eet ik dat
Ik weet werkelijk niet hoe ik hier op moet reageren. Wat enorm complex om zo te leven.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik eet elke avond spaghetti tot het pak leeg is. Of rijst. Of aardappels. Als de kasten en koelkast leeg is ga ik pas weer naar de winkel. Betekent dat droge pasta dan eet ik dat
Ik ben gewoon een beetje neurotischquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aww, dit vind in gewoon echt een beetje sneu.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zonder dat ik de psycholoog wil uithangen (die hebben we hier ook in het wild rondlopenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een beetje neurotisch
En obsessief
En raar
En kies er zelf voor
Ik weet wat erachter zit...behalve 21m2 van een paar jaar terug... niks voor hier.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zonder dat ik de psycholoog wil uithangen (die hebben we hier ook in het wild rondlopen)… daar geloof ik niet echt in. Ik denk echt dat er een mechanisme onder zit wat je deze keuze laat maken.
En deze uitkomst kan dan eruit komen omdat jij daar nu fysiek en mentaal het beste functioneert. Maar, tenzij je pastasaus HAAT en altijd kale pasta eet…. Dan klinkt het mij als een compromis tussen de door jou genoemde punten 1 en 2. En aan de andere kant je gehele welzijn.
Maakt het niet verkeerd. Want doodongelukkig pasta met erbij gekochte saus eten, dat is het ook niet waard.
Zolang je maar niet weken achter elkaar kale pasta en kale rijst eet
Als dit er voor zorgt dat je brein geen eigen leven gaat leiden, zal het wel de beste oplossing voor je zijnquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja Naja... jullie hebben weer andere dingen waar je streng in bent toch? Ik heb gewoon hier een tic mee opgelopen. Niks mis mee.
En inmiddels plan ik alles zo dat me dat nooit gebeurt, of bijna nooit
Komt nog uit de tijd dat ik op 21m2 woonde en gewoon geen ruimte had
Nu woon ik op 78m2 en ik heb een kast an sich. Alleen alsnog...
Noem eens wat strenge dingen van andere mensen, die je zelf niet doet. Ik ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja Naja... jullie hebben weer andere dingen waar je streng in bent toch? Ik heb gewoon hier een tic mee opgelopen. Niks mis mee.
En inmiddels plan ik alles zo dat me dat nooit gebeurt, of bijna nooit
Komt nog uit de tijd dat ik op 21m2 woonde en gewoon geen ruimte had
Nu woon ik op 78m2 en ik heb een kast an sich. Alleen alsnog...
Wie het kleine niet eertquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus… ik zat vrijdag in de trein. Gelijk met mij stapte er een man in.
Conducteur kwam langs en meneer was ‘vergeten in te checken’ . Uhuh… knap hoor, als je dat station alleen maar op kan door poortjesEr werd een kaartje geschreven, meneer was dakloos. Deed conducteur netjes en respectvol
(En ik zat twee rijen verder er van alles van te vinden…).
Door dat oponthoud kwam hij er niet meer aan toe mijn kaartje te checken.
Volgend station stapte ik uit en check uit.
Net keek ik toevallig op Mijn NS… ik bleek op het vertrek station (met die meneer… En die poortjes) niet ingecheckt te hebben![]()
![]()
Snap nog steeds niet hoe, want poortjes
Voor de spits vertrokken, in de spits aangekomen, ik weet nooit precies hoe dat dan met ritprijs werkt.
Maar net wel coulanceregeling ingezet… waarbij NS me de volle prijs rekende. Die 60 cent hoger was dan wat ze in rekening hadden gebracht… Maar dat hoef ik niet bij te betalen.
Uhm… bedankt NS, denk ik maar?![]()
![]()
Uhm;quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Noem eens wat strenge dingen van andere mensen, die je zelf niet doet. Ik ben wel benieuwd.
Uh... bijzonder? Foutje van de computer?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus… ik zat vrijdag in de trein. Gelijk met mij stapte er een man in.
Conducteur kwam langs en meneer was ‘vergeten in te checken’ . Uhuh… knap hoor, als je dat station alleen maar op kan door poortjesEr werd een kaartje geschreven, meneer was dakloos. Deed conducteur netjes en respectvol
(En ik zat twee rijen verder er van alles van te vinden…).
Door dat oponthoud kwam hij er niet meer aan toe mijn kaartje te checken.
Volgend station stapte ik uit en check uit.
Net keek ik toevallig op Mijn NS… ik bleek op het vertrek station (met die meneer… En die poortjes) niet ingecheckt te hebben![]()
![]()
Snap nog steeds niet hoe, want poortjes
Voor de spits vertrokken, in de spits aangekomen, ik weet nooit precies hoe dat dan met ritprijs werkt.
Maar net wel coulanceregeling ingezet… waarbij NS me de volle prijs rekende. Die 60 cent hoger was dan wat ze in rekening hadden gebracht… Maar dat hoef ik niet bij te betalen.
Uhm… bedankt NS, denk ik maar?![]()
![]()
Ik ‘ken’ je via FOK! al wat langer. En natuurlijk zit er meer achter.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet wat erachter zit...behalve 21m2 van een paar jaar terug... niks voor hier.
Maar ach... enige wat ik wil zeggen is dat niet iedereen een voorraad heeft...
Behalve in knutselspullenzolder vol. Heel belangrijk
Geen idee. Fout van het poortje. Of fout van mij (Hoedannn!? Met poortje!?) Ik had haast, dus niet gekeken wat de display aangaf. Ook omdat het altijd (…) goed gaat. Dus.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uh... bijzonder? Foutje van de computer?
Ik zou gewoon het systeem de schuld geven. Altijd het bestequote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen idee. Fout van het poortje. Of fout van mij (Hoedannn!? Met poortje!?) Ik had haast, dus niet gekeken wat de display aangaf. Ook omdat het altijd (…) goed gaat. Dus.
Behalve dat koud douchen (brrrr…) lees ik hier voor mij persoonlijks niks strengs in.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm;
- mijn moeder douched koud. Doe ik niet
- ik heb vorige week op maandag wijn gedronken
- vandaag voor het eten aan op de bank gezeten en niks gedaan
- ik knutsel hele dagen door
- meerdere streamingsdiensten
- ik volg het nieuws niet strikt
- ik lees enkel fantasieachtige boeken
- ik heb geen studie afgemaakt
- mijn huis is een beetje rommelig
Ja, dit! Ik heb nog nooit meegemaakt dat poortjes wél open gaan, maar je niet bent ingecheckt. Hoe dan?quote:
Ooooh, dus alle mensen die zeggen 'ik heb geen voorraad' hebben dus wel gewoon een stellingkast vol etenswaren alleen het zijn allemaal OPEN verpakkingen!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar meel voor cake of brood, daar heb ik 1 (aangebroken) pak van, geen 6
Ik hou ook niet van rommel, maar je kunt open verpakkingen ook netjes opruimenquote:
Ja, meestal wel. Maar ik heb wel een bak voor de granen (orzo, rijst, couscous, bulgur, soba noodles, penne, miehoen, gerst, lasagnebladen etc) maar niet van alles meerdere want dat past niet in de bak. Die staat naast de bak met peulvruchten en de bak met noten en aanverwanten op de tweede plank in de kastquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb jij maar 1 pak spaghetti dan?
Ik at deze week een restje pecannoten datum begin 2022. Daar maak ik dus beter geen voorraden meer van.
Ik heb vanavond ook een flinke bak pastasaus gemaakt. Morgen pasta koken en de boel mengen en invriezen voor zus (en mezelf). Hoeft ze het alleen maar in de magnetron te doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:04 schreef Sarabi het volgende:
Ik was een heel eind met de voorraadkast en vriezer leeg eten. Nu liggen er weer 15 porties pastasaus in de vriezer en een half pakje spaghetti in de kast.
De rest raakt vanzelf wel weer (aan)gevuld
Lief!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb vanavond ook een flinke bak pastasaus gemaakt. Morgen pasta koken en de boel mengen en invriezen voor zus (en mezelf). Hoeft ze het alleen maar in de magnetron te doen.
Ik vind het heel stoer van jou dat je dan toch daar gaat wandelenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
*iemand die kale pasta met kaas eet terwijl er ook saus in de vriezer, pestosaus in de voorraadkast en gewone pesto in de koelkast staat gluurt om het hoekje*
Van sommige dingen wel voorraad, van andere niet. Als iets in de aanbieding is wat ik regelmatig gebruik haal ik altijd wel extra, en volkoren pasta eet ik zo vaak dat ik daar regelmatig een pak van in m'n mandje gooi als ik er langs loop.
Verder, hoi, het is koud! Ik moest hockeyen. Na een half uur was het veld bevroren, na een uur was de rest vh team het daar eindelijk mee eens en na een laatste rondje rammen op goal zijn we om 21.15 gestopt. Ik zit nu op de bank mn eiwitdrankje te drinken en ga zo douchen want ben door en door verkleumd.
Morgenochtend wandelen met nicht en kinderen in natuur op halfuurtje rijden. En ik vind het toch een klein beetje spannend, want echt grote zandvlakte en bos er omheen en we lopen meestal een grote ronde door bos om de zandvlakte heen, en daar is dus verder niks. En op woensdag is het horecatentje bij de ingang waar we parkeren ook dicht. Dus geen wc te bekennen. Is al een tijdje geleden de laatste keer. Mn nicht weet er wel van en als ik bij iémand naast mn ouders zou durven zeggen dat ik moet en in de bosjes gaan of naar de auto rennen om naar een tentje te racen dan is het met haar, maar dan weer niet zo met de kinderen van 12, 10 en 6 erbij.
Maargoed, ik zie het maar als volgende uitdaging voor mezelf. Ik heb al zeker 20x met haar daar gelopen, waarvan 2x met de kinderen en zeker 5x dat de horeca ook dicht was, en was zeker de helft van de keren ook in mindere of meerdere mate zenuwachtig, en heb nog geen één keer naar de wc gehoeven tijdens het wandelen. Had vanavond mn exposure schema ingevuld voor hockey (want eerste keer sinds eind november weer dus ook weer beetje spannend), en heb dit er ook op gezet. Op de heenweg kan ik 10min voor ik er ben nog even naar de wc bij een tent waar ik langs rij als nodig, en verder mag ik van mezelf niks mee (geen handdoek of extra ondergoed of wc papier of wat ik dan ook eigenlijk in m'n rugzak zou willen stoppen voor als...) want dat is ook in stand houdend gedrag.
Is dat streng of mag dat soms ook gewoon onder luiheid of don't care vallenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je, niet zoals wij hoarders, geen vijf pakken pasta hebt liggen. Maar dat je jezelf ook niet een maaltijd met groenten en pastasaus gunt als die op zijn… Wat ben je streng voor jezelf
Das toch logisch?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ooooh, dus alle mensen die zeggen 'ik heb geen voorraad' hebben dus wel gewoon een stellingkast vol etenswaren alleen het zijn allemaal OPEN verpakkingen!Er valt een kwartje.
Maakt de wereld een stuk logischer wel. Ik kan driekwart stellingkast vullen met aangebroken verpakkingen, dus voor echte voorraad zou ik er nog vijf bij moeten hebbenquote:Op woensdag 1 maart 2023 07:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das toch logisch?
Ik heb bijvoorbeeld naast de aangebroken bloem en meel gewoon nog 5 pakken van beide staan. Die laatste zijn voorraad, de eerste niet.
Ik heb aangebroken spul in de keuken. Voorraad ligt in de thuiswinkel (Billy en kelder).quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maakt de wereld een stuk logischer wel. Ik kan driekwart stellingkast vullen met aangebroken verpakkingen, dus voor echte voorraad zou ik er nog vijf bij moeten hebben
Vanillesuiker en -aroma. Magisch omdat het échte voorraad is.quote:
Ik hou van Billy met extra planken. Kun je fijn voor geen geld verschillende hoogtes doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:31 schreef Barreltje het volgende:
morguh!
voor de statistieken : op dit moment een kleine vorraad.. in het nieuwe huis hebben we een voorraadkamerdus die moet volgestopt worden
tips gevraagd: welk rek om alles in op te bergen kan ik het beste gebruiken?
Het ziet er nogal random uit voor een leek zoals ikquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:33 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Het is hier helder en koud. Omdat ons hutje niet geïsoleerd is, wordt het ‘s nachts binnen ook koud. Het was binnen 5 graden, vanochtend.
Maar inmiddels is het al een whopping 11,5 binnen (en -2 buiten).
Ik had aantekeningen gemaakt vorige keer dat ik hier was, over wat er mee moest hierheen deze keer.
[ afbeelding ]
Dat zegt genoeg denk ik
Wat zou ik er anders mee moeten doen?quote:
Ik zou daar de rest van mijn leven mee doenquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat zou ik er anders mee moeten doen?
Wij eten met 4. Gedroogd soul kun je behoorlijk lang bewaren.
Verstandig. Dan kun je spullen kopen als ze in de aanbieding zijn ipv als je ze nodig hebt. Minstens driekwart van wat in mijn voorraad ligt is niet voor de volle prijs gekocht.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga ook een voorraad sparen, ik heb beneden een lege billy staan in de berging (ik heb een berging van 5bij5m en er staat alleen een fiets en lege billy in. Wow gewoon wat basisdingenook handig als ik ziek ben of in de war
![]()
Wow... jullie hebben mijn leven verrijkt...
Ik heb ook nog 10 vriezerlades volquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zou daar de rest van mijn leven mee doen
Maar ik kook voor 1en andere dingen
Nee die is kurkdroogquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Verstandig. Dan kun je spullen kopen als ze in de aanbieding zijn ipv als je ze nodig hebt. Minstens driekwart van wat in mijn voorraad ligt is niet voor de volle prijs gekocht.
Alleen opletten of je berging niet vochtig is. Dat zou weer zonde zijn van je voorraad.
Oké, ik heb een vrieskastje onder mijn koelkast (drie lades) en er zit alleen brood inquote:
Van mij mag je de bleekselderij wel noemen hoorquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee die is kurkdroog
Ik koop wel culinair gênante dingen. Zoals Knorr Wereldgerechten ben ik dol op, maar kan ik enkel uit de reclame betalen. Dus dan kan ik daar een voorraad van maken. En van peulvruchten, want die eet ik ipv vlees.
En wat culinair onverantwoorde dingen die ik lekker vind, maar die ik hier niet ga benoemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |