Nee, maar via de Eerste Kamer regeren die gewoon mee. Op eigenlijk alle onderwerpen zoekt de regering de meerderheid via die 2 partijen. Zoals de C3 ook mee regeerden bij Rutte 2.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, Hanca, PvdA en GL zitten niet in de regering
Waaruit blijkt dat dan? Heb daar nog niet van vernomen. Niet dat ik het zo volg.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar via de Eerste Kamer regeren die gewoon mee. Op eigenlijk alle onderwerpen zoekt de regering de meerderheid via die 2 partijen. Zoals de C3 ook mee regeerden bij Rutte 2.
VVD, CDA en 50PLUSquote:Op donderdag 2 maart 2023 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuke klus om daar een coalitie van te maken, in ZH vereist dat 28 zetels, ga er maar aan staan
Dat zijn er lang geen 28...quote:
Alles over links denk. VVD en PvdD is natuurlijk ook een goede matchquote:Op donderdag 2 maart 2023 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is 15 van de 28 die je nodig hebt. 55 zetels in ZH.
Wacht maar tot je de peilingen gezien hebt van Noord-Brabant.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuke klus om daar een coalitie van te maken, in ZH vereist dat 28 zetels, ga er maar aan staan
VVD, D'66 en de rest links, precies 28. Oh wat gaan ze balen op rechts.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Alles over links denk. VVD en PvdD is natuurlijk ook een goede match
Zelfde rijtje, maar ipv CU dan Volt?quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wacht maar tot je de peilingen gezien hebt van Noord-Brabant.
https://eenvandaag.avrotr(...)incie-noord-brabant/
Gaat ook nog leuk worden.
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De zetelindeling moet ook maar net uitkomen natuurlijkquote:Op donderdag 2 maart 2023 17:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
VVD, D'66 en de rest links, precies 28. Oh wat gaan ze balen op rechts.
Ik denk dat dit gemakkelijker is gezegd dat gedaan. Deze trend zie je wel in meer Europese landen. In het geval van de VVD bijvoorbeeld zou ik juist zeggen dat het breder bedienen juist hun achterban zou wegjagen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat we politiek weer breder gaan zien dan alleen het bedienen van de eigen achterban.
In de afgelopen twintig jaar zijn steeds meer mensen zich niet-vertegenwoordigd gaan voelen, en die lopen weg naar partijen als LPF, PVV, SP, Forum en BBB. Die groep is er altijd wel geweest, alleen is ze sinds pakweg 2005 wel heel hard gegroeid. Grosso modo zijn dat de mensen die het vertrouwen in de overheid zijn kwijtgeraakt.
Die gigantische winst van de BBB komt echt niet alleen maar van boze boeren, want zo veel zijn dat er helemaal niet. Het zijn de ontevreden mensen die meeliften op de volgende mediagenieke verkiezings-winnaar.
PVV was hier in Brabant altijd al behoorlijk groot. Denk dat veel 4 jaar geleden naar FVD zijn overgestapt en nu weer terug gaan.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?
FvD is sowieso al te elitair voor de Brabander. Voor veel anderen ook. En dan zal het feestje van Baudet om het carnaval ‘van de ondergang te redden’ de rest wel hebben gedaan, schat ik zo in.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?
Heb je overal geen mening opgegeven ofzo?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:08 schreef NM07 het volgende:
Neig er naar om niet te gaan stemmen. Zelf heb ik niks met rechts (CDA, VVD) en wereldvreemd/binnenstads links/“progressief” (D66, PvdA, D66, Volt) vind ik ook maar niks. CU en 50Plus kwam bij mij uit de stemwijzer maar is er niet een andere saaie middle-of-the-road partij? Heb ook niets met religieuze partijen. Ik ben echt precies een centrist volgens de kieswijzer. Lekker saai.
Misschien toch 50Plus dan maar bij gebrek aan beter.
[ afbeelding ]
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Heb je overal geen mening opgegeven ofzo?![]()
Vraag me af of 50PLUS het haalt. Je kan ook blanco stemmen.
Je kan ook dit proberen:quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:21 schreef NM07 het volgende:
[..]
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.
50Plus is in ieder geval pure middelmatigheid maar het is voor mij de minst slechte optie. Anders maar blanco of niet stemmen.
EINDSTANDquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je kan ook dit proberen:
https://www.volkskrant.nl(...)hecker-2023~v631422/
En je wat verdiepen in kandidaten? Misschien is er op het onderwerp wat jij het allerbelangrijkste vind wel iemand die jouw standpunt heel goed verdedigt, dan kan dat ook gewoon een reden zijn om op die persoon, ongeacht de partij, te stemmen?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:21 schreef NM07 het volgende:
[..]
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.
50Plus is in ieder geval pure middelmatigheid maar het is voor mij de minst slechte optie. Anders maar blanco of niet stemmen.
SP in de lift en D66 en GL op verlies... Mooi.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat van GL jammer? Dat lijkt toch veelal op SP?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
SP in de lift en D66 en GL op verlies... Mooi.
Jammer alleen van VVD en PVV.
GL is mij te woke.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom vind je dat van GL jammer? Dat lijkt toch veelal op SP?
PvdD wilt juist veel landbouwgrond met plantaardig voedsel en weinig vee per m2quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
over 20 jaar dan is er geen landbouw meer , maar dan is heel Nederland een groot natuurgebied met heel veel mooi baggervelden en vogels en prachtige wormpjes
Hou eens op met desinformatie verspreiden, voor leugens hebben we de linkjes naar de BBB campagne al.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
over 20 jaar dan is er geen landbouw meer , maar dan is heel Nederland een groot natuurgebied met heel veel mooi baggervelden en vogels en prachtige wormpjes
Daar heb je vast een leuk bronnetje voor.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomt
In Nederland hebt je een paar blokken: links, centrum-rechts en populistisch rechts. Ik zie in de peilingen alleen verschuivingen binnen links, maar niet van links naar rechts. Tussen centrum-rechts en populistisch rechts zit wel een verschuiving van centrum-rechts naar populistisch rechts. Kortom, ik denk dat Nederland meer rechts gaat worden tijdens de verkiezingen in maart. Waarbij sommige kiezers van mening zullen zijn dat hun centrum-rechts partij hen in de steek heeft gelaten en dat zij niet meer rechts zijn geworden, maar hun politieke partij meer links.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |