abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208183401
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oke
pi_208184433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb echt werkelijk waar geen enkel benul waar ik op ga stemmen :')

Echt jammer dat Volt vrolijk meedoet aan die inclusiviteitsonzin, anders was dat nog wel een interessante optie geweest. Maar gezien er hoe dan ook grote offers gebracht moeten worden, ben ik bang dat het toch één van de mogelijkheden is. Verzuiling is terug en dat is aan alles te merken.

Misschien dat één van de lokale partijen nog wat is, maar die EK speelt toch ook mee.
In welke provincie woon je en welke standpunten vind je precies belangrijk? Ik herinner me jou als iemand die hing rond Code Oranje/JA21, dan is Volt wel heel wat anders.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 21:46:40 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208184502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In welke provincie woon je en welke standpunten vind je precies belangrijk? Ik herinner me jou als iemand die hing rond Code Oranje/JA21, dan is Volt wel heel wat anders.
Ook de vorige verkiezingen was dat punt wat ik net benoemde de grote afknapper op Volt, want ik heb die partij toch echt in overweging genomen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208185051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
Ook de vorige verkiezingen was dat punt wat ik net benoemde de grote afknapper op Volt, want ik heb die partij toch echt in overweging genomen.
Op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, landbouw, financiën, EU en immigratie zijn dat toch behoorlijk verschillende partijen, kan aan mij liggen maar ik begrijp dan niet zo goed hoe je die drie partijen allemaal in overweging had.

Wat betreft je standpunt over inclusiviteit: het doet me een beetje denken aan de overweging die een vriend van me maakte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen (en nu weer). Twijfelde ook over Volt, maar was tegelijkertijd zéér tegen bijvoorbeeld een vrouwenquotum en een minister voor Emancipatie. Uiteindelijk heeft hij wel op de partij gestemd omdat de standpunten over bijvoorbeeld klimaat, digitalisering, woningmarkt en de EU zwaarder wogen, maar dan wel op iemand die niets vermeldde over inclusiviteit in zijn profielbeschrijving. Daarnaast vond hij het ook weer niet zó belangrijk.

Welke afweging jij maakt moet je zelf weten, ik weet niet precies in hoeverre inclusiviteitsstandpunten onaanvaardbaar voor je zijn. Als ik de website en sociale media een beetje bekijk hebben ze het er in ieder geval niet veel over, dat zie je bij bijvoorbeeld GroenLinks een stuk meer.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 22:23:23 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208185095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, landbouw, financiën, EU en immigratie zijn dat toch behoorlijk verschillende partijen, kan aan mij liggen maar ik begrijp dan niet zo goed hoe je die drie partijen allemaal in overweging had.

Wat betreft je standpunt over inclusiviteit: het doet me een beetje denken aan de overweging die een vriend van me maakte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen (en nu weer). Twijfelde ook over Volt, maar was tegelijkertijd zéér tegen bijvoorbeeld een vrouwenquotum en een minister voor Emancipatie. Uiteindelijk heeft hij wel op de partij gestemd omdat de standpunten over bijvoorbeeld klimaat, digitalisering, woningmarkt en de EU zwaarder wogen, maar dan wel op iemand die niets vermeldde over inclusiviteit in zijn profielbeschrijving. Daarnaast vond hij het ook weer niet zó belangrijk.

Welke afweging jij maakt moet je zelf weten, ik weet niet precies in hoeverre inclusiviteitsstandpunten onaanvaardbaar voor je zijn. Als ik de website en sociale media een beetje bekijk hebben ze het er in ieder geval niet veel over, dat zie je bij bijvoorbeeld GroenLinks een stuk meer.
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208185141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.
Ah zo. In feite heb ik bij elke partij ook wel iets waarbij ik lijnrecht tegenover de partij sta. Ik bekijk dan in hoeverre het standpunt een dealbreaker is. Dat valt bij mij vaak wel mee. Integriteit vind ik veel belangrijker bijvoorbeeld. Echter, als dingen zoals een vrouwenquotum voor jou echt volstrekt onaanvaardbaar zijn, of dat de standpunten over klimaat dat niet kunnen compenseren, zou ik er niet op stemmen.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 22:37:50 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208185252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ah zo. In feite heb ik bij elke partij ook wel iets waarbij ik lijnrecht tegenover de partij sta. Ik bekijk dan in hoeverre het standpunt een dealbreaker is. Dat valt bij mij vaak wel mee. Integriteit vind ik veel belangrijker bijvoorbeeld. Echter, als dingen zoals een vrouwenquotum voor jou echt volstrekt onaanvaardbaar zijn, of dat de standpunten over klimaat dat niet kunnen compenseren, zou ik er niet op stemmen.
Wat het bij mij is; qua asielbeleid, inmenging van de overheid in onzin zoals bijvoorbeeld dat vrouwenquotum en andere sociale onderwerpen, en andere soortgelijke onderwerpen sluit ik heel goed aan bij JA21 en totaal niet bij Volt. Van een economisch oogpunt is rechts gewoon een gigantische afknapper, dus daarom zal ik zeer waarschijnlijk nooit op JA21 stemmen (voorlopig dan). Die andere onderwerpen zijn minder belangrijk, maar stapelen dan weer wel op. Automobilistje pesten kan ik ook vrij slecht tegen, tis al duur zat en dat ding heb je toch echt nodig ongeacht hoe goed je het ov maakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208187354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zag je ook met gemeenteraadsverkiezingen, mensen denken dat die lokale partijen goed zijn voor de regio, en heel sociaal zijn, maar vaak is het gewoon een soort VVD light.
het hangt er een beetje van af. in onze gemeente heb je 4 lokale partijen en die zijn allemaal heel verschillend. Maar je moet wel een politieke insider zijn om die verschillen echt goed te zien. (want in de campagne benadrukken ze allemaal dat ze vooral lokaal zijn)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208191418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208191479
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.
Maar gaat de provincie daar over? Er komt toch een kabinetsbesluit in 2024? De mening van de provincie zal vast worden gewogen, maar dan telt de gemeenteraad vast net zo zwaar?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208191492
De laatste twee verkiezingen heb ik het over een ander boeg gegooid. Ik heb gestemd vanwege de persoon, niet vanwege de partij. Dat is me eigenlijk wel goed bevallen. Bij wie is een plekje in de gemeenteraad/Provinciale Staten/Kamer in goede handen? Gebaseerd op die vraag maak ik een keuze. De partij neem ik dan maar voor lief.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 15:37:04 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208192125
quote:

[..]
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208192326
quote:

[..]
Persoonlijk vond ik, bij de ZH kieswijzer, juist dat de Provincie zich niet moet bemoeien met R'dam Airport omdat het voor mij een landelijke beslissing moet zijn. Er stond ook een vraag in over Schiphol, dan vond ik ook zo'n vreemde situatie.

Schiphol kleiner is helemaal prima voor mij maar dan zullen we de lasten van Schiphol wel moeten verdelen.
pi_208192395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.
Het doel is opdoeken in 2040, he? De locatie van dat vliegveld is ook echt niet ideaal. Het Rotterdamse college wil ook een forse vermindering van het aantal vluchten (wat ook zal moeten voor een milieuvergunning en ivm stikstof), de vraag is hoe rendabel het vliegveld dan nog is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 maart 2023 @ 16:15:35 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208192508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar gaat de provincie daar over? Er komt toch een kabinetsbesluit in 2024? De mening van de provincie zal vast worden gewogen, maar dan telt de gemeenteraad vast net zo zwaar?
In principe zijn de provincies het bevoegde gezag over de regionale burgerluchthavens, maar uitzonderingen zijn Rotterdam en Schiphol. :')
pi_208192548
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
In principe zijn de provincies het bevoegde gezag over de regionale burgerluchthavens, maar uitzonderingen zijn Rotterdam en Schiphol. :')
En Eindhoven natuurlijk als militair vliegveld.
zie email 27 oktober
pi_208193036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Provinciale statenverkiezingen zijn bij uitstek NIMBY verkiezingen omdat besluiten direct gaan over je woonomgeving.

Een vriendin van mij woont in de vluchtroute en vecht tegen de uitbreidingsplannen: meer vliegtuigen - "dat mag want vliegtuigen maken minder geluid dan vroeger"... het feit negerend dat je er nog steeds wakker van wordt en ruimere vliegtijden (nu van 7am tot 11pm geloof ik en dat willen ze 6am tot 12pm maken, wat dus nog meer nachtrust verstoort). Hele rapporten zijn geschreven over de matige werkgelegenheid en winst die het vliegtuig nu echt creeert. Het is meer een prestige project voor Rotterdam (en DH) dan dat het daadwerkelijk nut heeft.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208193095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De laatste twee verkiezingen heb ik het over een ander boeg gegooid. Ik heb gestemd vanwege de persoon, niet vanwege de partij. Dat is me eigenlijk wel goed bevallen. Bij wie is een plekje in de gemeenteraad/Provinciale Staten/Kamer in goede handen? Gebaseerd op die vraag maak ik een keuze. De partij neem ik dan maar voor lief.
Ik zou willen dat ik hier genoegen mee kon nemen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:23:53 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208193264
ik stem BBB
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208193274
twitter
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:39:52 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208193432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:24 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Niemand kan op ze stemmen, maar laten we er wel een tv-debat van maken!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208193525
quote:
[ twitter ]
De strategie is duidelijk. Alle ballen op een meerderheid voor coalitie+pvdagl
zie email 27 oktober
pi_208193588
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.

Als omroep/Pauw weet ik ook niet of ik hier aan meegewerkt zou hebben.
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:02:12 #74
65846 Bocaj
47th President.
pi_208193695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niemand kan op ze stemmen, maar laten we er wel een tv-debat van maken!
Ja, dat wil ik en vertaal dat wel naar lokaal stemmen. (Ook nog ff de kieswijzer erbij.)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 18:04:06 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208193713
quote:
[ twitter ]
Kansloos, kansloos, kansloos. Jezus wat treurig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')