Prima, dan hoef je in dit topic niet te zijnquote:
Nou nou rustaagquote:Op woensdag 28 juni 2023 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima, dan hoef je in dit topic niet te zijn
Als de WC in een tankstation of restaurant is, dan is het netjes. Zo'n semi-onbeheerde WC is natuurlijk ook in Duitsland hartstikke ranzig.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het niveau langs de A3 in ieder geval heel constant. Het is allemaal van Serways en allemaal behoorlijk schoon en de speeltuintjes zijn allemaal behoorlijk gelijkwaardig. Duitsland is minder smerig dan Frankrijk denk ik
De oudste twee maken vriendjes en dan houden ze zichzelf tevreden, toch? Tenminste, dat is wel mijn ervaring. Daarom vond ik een camping ook zo relaxt: omdat kind de hele tijd bezig was met andere kindjes, kon ik ook even rustig zitten en een boek lezen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:55 schreef SQ het volgende:
Ik doelde niet echt op algemene vermaaktips natuurlijk, maar op "hoe hou je met grote leeftijsverschillen iedereen tegelijk tevreden op de camping" tips
Daar worstel ik dus nog mee. Maar goed, we gaan het wel ervaren en dan zal ik terugkoppelen
Nee, uren lezen in een hangstoel dat duurt nog even. Afhankelijk van de camping natuurlijk, maar mijnes liep met 5-6 echt alleen de camping wel over. Hoefde ik niet constant bij te blijven. En je hebt natuurlijk ook een man die het even op zich kan nemen, zodat jij wel in die hangstoel kan lezen!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Ja, misschien is het ook gewoon een stukje acceptatie dat ik zelf nog moet vinden dat ook kamperen nog gewoon continu werken is met een peuter er bij
Ik snak soms zo naar het uren lezen in een hangstoel zoals vroeger. Maar goed, dan had ik geen kinderen moeten nemen
Ja tuurlijk, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, uren lezen in een hangstoel dat duurt nog even. Afhankelijk van de camping natuurlijk, maar mijnes liep met 5-6 echt alleen de camping wel over. Hoefde ik niet constant bij te blijven. En je hebt natuurlijk ook een man die het even op zich kan nemen, zodat jij wel in die hangstoel kan lezen!
Aaah, ja, dat doen ze gewoon he? Die afspraak komen ze gewoon niet na. Onbetrouwbare wezens zijn het!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat is ook zo.
Ja die van 6 en 8 zijn dus echt het probleem niet. Mijn klacht is eigenlijk gewoon dat ik nog een peuter heb
We hebben heel lang de stilzwijgende afspraak gehad dat hij voor altijd mijn baby moest blijven, maar nu wordt het toch wel tijd om een grote jongen te worden![]()
Als je op de website van Serways kijkt dan kun je aanvinken wat de raststatte allemaal moet hebben (zoals een speeltuin bijvoorbeeld). Ik vond het ideaal.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:38 schreef exode het volgende:
Eten nemen we mee, het is alleen lunch en met koffie zijn we zulke zeikerds dat we die ook meenemen. Dus het gaat vooral om de ruimte voor de kinderen om even energie kwijt te kunnen.
Dat heb ik met mijn dochters van 6 en 8 al. Die schelen qua leeftijd niet veel (anderhalf jaar), maar wel qua wat ze leuk vinden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:11 schreef exode het volgende:
Met een ondernemende peuter op vakantie is gewoon werken hoor, juist op een camping waar ze de vrijheid hebben. Kleine campings zijn dan het fijnste was onze ervaring.
Wij gaan nu de fase in dat B van 9,5 jaar de kleinschalige dingen helemaal zat is en Juul met 5 jaar te jong is om naar grote dingen zoals een aquapark te gaan. Dat is ook steeds concessies doen, tenminste zo voelt dat.
Misschien niet helemaal wat jij zoekt, maar wel een goede tip voor anderen wellicht: smiley kinderhotels. Echt alle faciliteiten die je je maar kunt wensen en er zijn er een aantal vlakbij pistes.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:23 schreef FlyingFish het volgende:
Met de zomer in zicht wordt het weer tijd voor de winter. Wij zijn van plan om dit jaar voor het eerst alleen met de kinderen op wintersport te gaan. De rest van de familie waarmee we altijd gaan kunnen nu buiten het seizoen, en mn ouders twijfelen nog of ze mee gaan, die vonden het vorig jaar erg jammer om na twee maanden hun vakantie in Portugal af te moeten breken voor de wintersport
Maar goed, met een kleinere groep hebben we ook opeens andere opties. Waar ik voorheen een groot skigebied heel belangrijk vond, vind ik het nu belangrijker om in de buurt van de kinderweide te zitten met het appartement en om daar wat meer comfort te hebben. Oostenrijk met eigen vervoer is nu dus opeens ook een optie, maar daar ben ik zelf al 10+ jaar niet meer geweest, en mijn ervaring van toen was met goede skiërs waarbij we veel uitdagende pistes pakten.
Kortom, wie heeft er kindvriendelijke tips voor skigebieden en evt zelfs tips voor fijne appartementen/chalets daar? Mijn basis-eisen zijn:
* dichtbij de beginnerspiste / skischool
* makkelijke pistes voor beginners
* geschikt voor 5 personen of meer
Na deze zin was je me kwijtquote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:23 schreef FlyingFish het volgende:
Met de zomer in zicht wordt het weer tijd voor de winter.
De metro zelf is geen issue, het overstappen van metrolijn wel. Er gaan 5 metrolijnen langs St Pancras dus dat moet goedkomen. Ik zie nu dat ik helemaal niet over hoef te stappen als ik van St Pancras naar de wijk Hammersmith zou willen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:12 schreef hilliebillie het volgende:
Geen tips, want het hotel waar man en ik een paar jaar terug zaten heeft geen vierpersoons kamers zie ik net.
Ik vond het zelf (in Parijs dan wel) prima te doen om van de trein nog een stuk over te stappen op de metro. Anders ben je wel echt meteen vrij beperkt als het op loopafstand van het treinstation moet zijn. De kinderen kunnen op zich hun eigen rolkoffertje mee slepen en voor een paar dagen neem je toch niet super veel spullen mee, dus dan heeft je jongste misschien niet eens een eigen koffer nodig?
Dus niet een concrete tip, maar meer dat m’n ervaring is dat een stukje metro echt wel te doen zal zijn en daarmee het zoekgebied wat groter kan worden.
Leuk verjaardagscadeau ook!
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Is inderdaad anders zoeken ja. Zijn ineens andere dingen belangrijkquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:21 schreef exode het volgende:
[..]
De metro zelf is geen issue, het overstappen van metrolijn wel. Er gaan 5 metrolijnen langs St Pancras dus dat moet goedkomen. Ik zie nu dat ik helemaal niet over hoef te stappen als ik van St Pancras naar de wijk Hammersmith zou willen.
Ik ben vrij vaak in Londen geweest, maar dat was of met vrienden of alleen voor mijn werk. Ik merk nu hoe anders je dan zoekt
Ja, ik schreef het ook niet heel lekker opquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:50 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Is inderdaad anders zoeken ja. Zijn ineens andere dingen belangrijk![]()
Er is echt heel veel dat voldoet aan je eisen in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:23 schreef FlyingFish het volgende:
Met de zomer in zicht wordt het weer tijd voor de winter. Wij zijn van plan om dit jaar voor het eerst alleen met de kinderen op wintersport te gaan. De rest van de familie waarmee we altijd gaan kunnen nu buiten het seizoen, en mn ouders twijfelen nog of ze mee gaan, die vonden het vorig jaar erg jammer om na twee maanden hun vakantie in Portugal af te moeten breken voor de wintersport
Maar goed, met een kleinere groep hebben we ook opeens andere opties. Waar ik voorheen een groot skigebied heel belangrijk vond, vind ik het nu belangrijker om in de buurt van de kinderweide te zitten met het appartement en om daar wat meer comfort te hebben. Oostenrijk met eigen vervoer is nu dus opeens ook een optie, maar daar ben ik zelf al 10+ jaar niet meer geweest, en mijn ervaring van toen was met goede skiërs waarbij we veel uitdagende pistes pakten.
Kortom, wie heeft er kindvriendelijke tips voor skigebieden en evt zelfs tips voor fijne appartementen/chalets daar? Mijn basis-eisen zijn:
* dichtbij de beginnerspiste / skischool
* makkelijke pistes voor beginners
* geschikt voor 5 personen of meer
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga morgen wat gebieden na kijken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Er is echt heel veel dat voldoet aan je eisen in Oostenrijk.
Hoe uitdagend moet het voor de volwassenen zijn? Wil je een kinderweide beneden of een skischool op de berg?
Landal zit op een aantal plekken pal aan de piste maar dat kost de hoofdprijs in de vakanties.
Ehrwald was fijn en niet zo ver rijden. Dan wil je rondom de ehrwaldbahn zitten.
Zillertal is ook naast skiën genoeg te doen voor kinderen maar als je alle dagen op les gaat heb je daar waarschijnlijk geen behoefte aan.
In Annaberg in Lammertal zit Alpendorf Dachtstein West. Dat ligt ook pal naast de piste.
Over een andere boeg. Les Saisies in Frankrijk. Dorp ligt al op 1600m waardoor je als ouder sowieso altijd langs de kinderweide weer komt omdat alle stoeltjesliften daar ook direct beginnen. Je hoeft niet eerst met een gondel de berg op. Ook met de slechte winter afgelopen seizoen was daar bijna alles open vanwege de ligging.
Wij hebben zelf altijd een gebied genomen wat interessant genoeg was om als volwassene je te vermaken op één berg omdat als je met kinderen wil lunchen je niet een heel rondje door het gebied kan doen. Maar de eisen zijn dan ook niet heel hoog, geen extreme pistes nodig om je te vermaken.
De premier inn op Hangerlane heeft familiekamers met 2 bedden. Wellicht te ver uit het centrum voor je. Maar ik vond het een fijn hotel .quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:21 schreef exode het volgende:
[..]
De metro zelf is geen issue, het overstappen van metrolijn wel. Er gaan 5 metrolijnen langs St Pancras dus dat moet goedkomen. Ik zie nu dat ik helemaal niet over hoef te stappen als ik van St Pancras naar de wijk Hammersmith zou willen.
Ik ben vrij vaak in Londen geweest, maar dat was of met vrienden of alleen voor mijn werk. Ik merk nu hoe anders je dan zoekt
Luisterboeken en liedjes opzetten, puzzeltjes voor die leeftijd, tussendoor veel stoppen bij plekken waar ze klimtoestellen hebben om fysiek even uit te levenquote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Heeft er iemand tips voor speelgoed in de auto?
We gaan naar Zuid-Frankrijk met een (net) tweejarige die absoluut niet van kleuren of puzzelen houdt en moeilijk stil kan zitten.
We hebben al wel nieuwe boekjes over voertuigen, maar daar houdt het wel mee op.
Alle ideeën zijn welkom!
Raamstickers. Ik had er jaren terug een heel boek van waar je dan in het boek zelf ook nog kon plakken. Of op het raam. Kunnen ze steeds wisselen met wat ze maken.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
We gaan naar Zuid-Frankrijk met een (net) tweejarige die absoluut niet van kleuren of puzzelen houdt en moeilijk stil kan zitten.
We hebben al wel nieuwe boekjes over voertuigen, maar daar houdt het wel mee op.
Alle ideeën zijn welkom!
Hier werkt verschillend klein spul (diertjes, fidget pop-it) goed bij de jongste. Magnetisch tekenbord is ook leuk, eventueel met auto-tape/schilderstape op de achterkant voor wegen en een paar kleine speelautootjes erbij is hier gegarandeerd uren speelplezier.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Alle ideeën zijn welkom!
luisterboeken of eigen liedjes, wij hadden altijd een bluetooth kinderkoptelefoon bij ons, dan via je telefoon boekjes of liedjes aanzetten en op de gewone autoradio onze eigen muziek.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Alle ideeën zijn welkom!
Dit is best een hele leuke jaquote:Op zondag 9 juli 2023 14:13 schreef laziness het volgende:
Allemaal foto’s van familieleden uitprinten en in een plastic hoesje stoppen en dan snorren e.d. er op laten kliederen. Met een doekje neem je het achteraf weer af voor hergebruik.
Ben je creatief? Misschien vind je het dan leuk om een zoekzakje te maken (zie Google). Was hier een grote hit! Ik had zelf geen zin om te naaien dus maakte het in een transparant plastic flesje ipv in een zakje, maar dat was ook helemaal prima.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Alle ideeën zijn welkom!
In Silkeborg zijn we 5 dagen, de andere plekken hebben we nog niet geboekt dus daar zit nog wat speling.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:03 schreef Hupje het volgende:
@:Burdie Hoe lang ben je op die plekken in Denemarken? (Van de andere landen weet ik helaas niets)
Bij Göteborg is een kasteel/ruīne met veel kinderactiviteiten. Vonden onze kinderen vorig jaar erg leuk net voordat we de boot op gingen.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan deze zomer een rondreis maken (ben erg benieuwd hoe dat gaat met kinderen, normaliter hebben ze per accommodatie 2-3 dagen nodig om te wennen)
Route is ongeveer Denemarken (Silkeborg), Noorwegen (Kristiansand, Oslo), Zweden (Karlstad, Göteborg, Malmö), Denemarken (Kopenhagen, Odense) en dan via Duitsland weer terug.
Iemand nog tips voor wat we onderweg echt moeten zien of echt niet mogen missen? We hebben er echt veel zin in
iPad en koptelefoon?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Alle ideeën zijn welkom!
Wij hebben een fidget slang op de achterbank liggen, die wordt de hele rit gebruikt als we ergens heengaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Alle ideeën zijn welkom!
Dan toch maar een tablet of zo. Zuid-Frankrijk is best wel een eindje rijden.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef Mango91 het volgende:
Alle ideeën zijn welkom!
Ik heb deze vakantie voor het eerst gebruik gemaakt van die packing cubes en in plaats van koffers van die waszakken van de ikea (we gingen met de auto, op 3 verschillede plekken geweest).quote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan deze zomer een rondreis maken (ben erg benieuwd hoe dat gaat met kinderen, normaliter hebben ze per accommodatie 2-3 dagen nodig om te wennen)
Route is ongeveer Denemarken (Silkeborg), Noorwegen (Kristiansand, Oslo), Zweden (Karlstad, Göteborg, Malmö), Denemarken (Kopenhagen, Odense) en dan via Duitsland weer terug.
Iemand nog tips voor wat we onderweg echt moeten zien of echt niet mogen missen? We hebben er echt veel zin in
Auto, camper, bus, vliegtuig, fiets?quote:
Kristiansand heeft een erg tof waterpark & dierentuin. (Kristiansand Zoo and Amusement Park & Badelandet). Verder ook wat leuke kindvriendelijke wandelingen in de buurt, zoals: Tommerrenna Timber slide & Tretoppveien Walking Trail, Hameren Activity Parkquote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef Burdie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |