abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208961118
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:47 schreef June. het volgende:
Iemand nog tips voor de Allgau in Zuid Duitsland? We gaan op de weg terug vanuit Italië daar ook nog een paar daagjes naartoe. In een superleuke airbnb.

Legoland zit er ook in de buurt zag ik, maar dat gaan we denk ik doen als de jongens wat ouder zijn (nu 3 en 1)
Ik weet dat het ergens in de buurt ligt van waar jullie heen gaan, maar of het te ver weg is, weet ik niet: Freizeitpark Eigeltingen, de Lochmühle. Heel kneuterig, loslopende boerderijdieren, speeltuinen, graafmachines, restaurantje erbij. Wij vonden het vorig jaar leuk om eens te zijn.
pi_208963036
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:47 schreef June. het volgende:
Iemand nog tips voor de Allgau in Zuid Duitsland? We gaan op de weg terug vanuit Italië daar ook nog een paar daagjes naartoe. In een superleuke airbnb.

Legoland zit er ook in de buurt zag ik, maar dat gaan we denk ik doen als de jongens wat ouder zijn (nu 3 en 1)
Ik weet niet hoe dicht bij het precies is, maar een vriendin die naar Allgau ging was heel enthousiast over het pretpark van Ravensburger (in Ravensburger ;) ), met haar kinderen van toen 2 en 5.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 1 mei 2023 @ 07:08:15 #203
208890 June.
Seriously?
pi_208963348
Leuke tips, maar net iets te ver weg. We zitten in Rettenberg dus dat is dan nog 1,5u rijden zie ik.
Shine bright like a diamond.
pi_208963412
Wij waren ooit in Wertach, dat is volgens mij in de buurt. Het is zo'n ideale omgeving met jonge kinderen O+ mijn tips zijn wel van 10 jaar geleden.

Wij zijn hier toen meerdere keren
geweest: https://www.buron-skilifte.de/
Uitgebreide speeltuin met glijbanen en loopfietsen enzo.
In Duitsland moet je sowieso naar een Freibad (openluchtzwembad), die zitten in heel veel plekken en zijn meestal echt mooi en kindvriendelijk: https://www.wertach.de/na(...)achauen-freibad.html
We hebben een paar keer gezwommen in de Grüntensee, bij het Kletterwald. Daar zit ook een tentje waar je snel een hapje kan eten: https://www.seehaus-allgaeu.de/speisen-getraenke.php
Kempten is een leuk klein stadje om een beetje rond te struinen.
Je hebt ook nog Allgäulino, een binnenspeeltuin maar daar zijn wij destijds niet geweest.
Ik vond het ook heel leuk om met een kabelbaan de berg op te gaan en naar beneden te wandelen maar ik weet niet meer precies waar we dat deden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 mei 2023 @ 09:10:56 #205
208890 June.
Seriously?
pi_208964009
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
Wij waren ooit in Wertach, dat is volgens mij in de buurt. Het is zo'n ideale omgeving met jonge kinderen O+ mijn tips zijn wel van 10 jaar geleden.

Wij zijn hier toen meerdere keren
geweest: https://www.buron-skilifte.de/
Uitgebreide speeltuin met glijbanen en loopfietsen enzo.
In Duitsland moet je sowieso naar een Freibad (openluchtzwembad), die zitten in heel veel plekken en zijn meestal echt mooi en kindvriendelijk: https://www.wertach.de/na(...)achauen-freibad.html
We hebben een paar keer gezwommen in de Grüntensee, bij het Kletterwald. Daar zit ook een tentje waar je snel een hapje kan eten: https://www.seehaus-allgaeu.de/speisen-getraenke.php
Kempten is een leuk klein stadje om een beetje rond te struinen.
Je hebt ook nog Allgäulino, een binnenspeeltuin maar daar zijn wij destijds niet geweest.
Ik vond het ook heel leuk om met een kabelbaan de berg op te gaan en naar beneden te wandelen maar ik weet niet meer precies waar we dat deden.
Ziet er leuk uit allemaal, dank!
Shine bright like a diamond.
pi_208980093
Kanoën was supertof om te doen! Sjaak heeft zich ook 3 uur lang best goed vermaakt met peddelen, rondkijken, woordspelletjes etc. Ik ben blij dat we gegaan zijn!
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:47:54 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208981333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kanoën was supertof om te doen! Sjaak heeft zich ook 3 uur lang best goed vermaakt met peddelen, rondkijken, woordspelletjes etc. Ik ben blij dat we gegaan zijn!
Da's voor herhaling vatbaar! Hebben jullie de dommel gevaren? Bij ons in de buurt zijn ook leuke routes met verhuur, kun je ook een leuk weekendje van maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208981832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Da's voor herhaling vatbaar! Hebben jullie de dommel gevaren? Bij ons in de buurt zijn ook leuke routes met verhuur, kun je ook een leuk weekendje van maken.
Nee, we zitten in Frankrijk. Kwamen langs gave rotspartijen, plekken uit de prehistorie, langs kleine watervallen en hebben veel vogels gezien.
pi_209032891
Net terug uit Disneyland Parijs, wederom fantastisch.

We sliepen in Newport Bay en dan in een clubkamer. Dat is wel echt een aanrader, hadden we ook bewust geboekt. Voordelen tov een gewone kamer:
- Valetparking bij aankomst, je hoeft daardoor ook niet zelf met al je spullen door de scanners heen. Tassen stonden in onze kamer klaar. Je komt aan, zet de auto recht voor de ingang, geeft je autosleutel en doei wij gaan het park al in.
- Aparte incheck en receptie waar ze je echt met ALLES helpen.
- Net wat grotere kamer, we hadden 5 slaapplekken ipv 4, dat wist ik niet vooraf overigens.
- De hele dag toegang tot de lounge inclusief drinken, ook om mee naar de kamer of het park mee in te nemen. Wij namen steeds koffie mee, want die was prima te drinken. Tussen 15:30 en 17:00 het 4 uurtje met veeeeeeel hapjes. Dat was voor ons de perfecte break van het park. We waren met 2 gezinnen en zo konden we lekker even samen chillen en ontprikkelen. Anders hang je al snel op je kamer.
- Ontbijt zonder rij, meteen aan tafel en echt lekker.
- Je tassen bij uitcheck in de kamer laten staan, als je naar huis gaat, wordt je auto gehaald en helpen ze met inladen.

Geen idee of dat bij standaard kamers ook is, maar we vonden ook steeds kleine cadeautjes in de kamer. Van ansichtkaarten met 'handtekening' van Mickey tot chocolade muntjes.

Dus mocht je het kunnen missen en twijfelen, ik zou die upgrade zo weer doen. 4 jaar geleden zaten we zelfs in de suite omdat die net de dag dat wij aan wilden komen heel erg goedkoop was. Sterker nog, die was goedkoper dan een gewone kamer :wtf: Dat was helemaal luxe en top en fijn en en en en. Maar normaal onbetaalbaar voor ons. Tenminste als we nog andere leuke dingen willen doen in hetzelfde jaar.

Maar goed, voor andere vakanties zouden we dit niet zo snel doen, Disney kost toch al een vermogen en wij komen er tijd tekort, dus tijdswinst is geld of zoiets.

Komende zomer is Oostenrijk definitef geboekt. En we kijken nog om einde zomervakantie 1 nachtje Efteling te doen. Efteling hotel vonden we tegenvallen, dus wie weet Bosrijk hotel of toch eens nadenken over een abonnement en een hotel in de buurt doen.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:52:50 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209033931
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 19:53 schreef exode het volgende:
Net terug uit Disneyland Parijs, wederom fantastisch.

We sliepen in Newport Bay en dan in een clubkamer. Dat is wel echt een aanrader, hadden we ook bewust geboekt. Voordelen tov een gewone kamer:
- Valetparking bij aankomst, je hoeft daardoor ook niet zelf met al je spullen door de scanners heen. Tassen stonden in onze kamer klaar. Je komt aan, zet de auto recht voor de ingang, geeft je autosleutel en doei wij gaan het park al in.
- Aparte incheck en receptie waar ze je echt met ALLES helpen.
- Net wat grotere kamer, we hadden 5 slaapplekken ipv 4, dat wist ik niet vooraf overigens.
- De hele dag toegang tot de lounge inclusief drinken, ook om mee naar de kamer of het park mee in te nemen. Wij namen steeds koffie mee, want die was prima te drinken. Tussen 15:30 en 17:00 het 4 uurtje met veeeeeeel hapjes. Dat was voor ons de perfecte break van het park. We waren met 2 gezinnen en zo konden we lekker even samen chillen en ontprikkelen. Anders hang je al snel op je kamer.
- Ontbijt zonder rij, meteen aan tafel en echt lekker.
- Je tassen bij uitcheck in de kamer laten staan, als je naar huis gaat, wordt je auto gehaald en helpen ze met inladen.

Geen idee of dat bij standaard kamers ook is, maar we vonden ook steeds kleine cadeautjes in de kamer. Van ansichtkaarten met 'handtekening' van Mickey tot chocolade muntjes.

Dus mocht je het kunnen missen en twijfelen, ik zou die upgrade zo weer doen. 4 jaar geleden zaten we zelfs in de suite omdat die net de dag dat wij aan wilden komen heel erg goedkoop was. Sterker nog, die was goedkoper dan een gewone kamer :wtf: Dat was helemaal luxe en top en fijn en en en en. Maar normaal onbetaalbaar voor ons. Tenminste als we nog andere leuke dingen willen doen in hetzelfde jaar.

Maar goed, voor andere vakanties zouden we dit niet zo snel doen, Disney kost toch al een vermogen en wij komen er tijd tekort, dus tijdswinst is geld of zoiets.

Komende zomer is Oostenrijk definitef geboekt. En we kijken nog om einde zomervakantie 1 nachtje Efteling te doen. Efteling hotel vonden we tegenvallen, dus wie weet Bosrijk hotel of toch eens nadenken over een abonnement en een hotel in de buurt doen.
Wij doen 'altijd' het Guesthouse Hotel in Kaatsheuvel. Op loopafstand en superleuk voor kinderen (en volwassenen :P ).

Klinkt goed, jullie vakantie!
pi_209034164
@exode dat klinkt echt goed! Dank voor de tips, ik wil toch ook echt graag een keer. Misschien alvast boeken voor mei 2025 oid :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209045690
@exode ik zag net dat met de ah Efteling actie je dit jaar ook kunt sparen voor korting op overnachting in bosrijk. Heb me er verder niet in verdiept dus ken de voorwaarden niet hoor. Maar wellicht interessant om te bekijken

Toch eens even verder gekeken en vind het behoorlijk prijzig aangezien het zonder toegang tot het park is en zonder ontbijt. Dan vind ik 710 euro voor twee overnachtingen (in het hoogseizoen) wel erg duur moet ik zeggen.

Dan kun je beter gewoon rechtstreeks bij de Efteling zelf boeken. Heb je voor een kleine ¤300 meer voor vier personen toegangskaarten voor drie dagen er bij.

Heb niks gezegd dus :@

[ Bericht 45% gewijzigd door hilliebillie op 07-05-2023 16:10:57 ]
pi_209046084
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:58 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode ik zag net dat met de ah Efteling actie je dit jaar ook kunt sparen voor korting op overnachting in bosrijk. Heb me er verder niet in verdiept dus ken de voorwaarden niet hoor. Maar wellicht interessant om te bekijken

Toch eens even verder gekeken en vind het behoorlijk prijzig aangezien het zonder toegang tot het park is en zonder ontbijt. Dan vind ik 710 euro voor twee overnachtingen (in het hoogseizoen) wel erg duur moet ik zeggen.

Dan kun je beter gewoon rechtstreeks bij de Efteling zelf boeken. Heb je voor een kleine ¤300 meer voor vier personen toegangskaarten voor drie dagen er bij.

Heb niks gezegd dus :@
Haha, ja ik zag het ook. Gekke 'aanbieding'.

Wij denken al een tijdje aan een abonnement en de tip van Quoi is een goede. Dat hotel ziet er goed uit iig. Wij vonden Bosrijk erg leuk, maar de prijzen zijn behoorlijk. Je zou 25% korting moeten krijgen op overnachtingen met een abo maar daarvoor moet je bellen en er zijn niet veel data beschikbaar.
pi_209047783
Ervaringstips gevraagd.
We gaan binnenkort een aantal dagen kamperen en willen ook een dagje Wildlands doen met kleuter (die goed afstanden kan lopen) en peuter (die meteen roept dat ze bij papa op de nek wil) en niet meer slaapt overdag.
Nemen we de buggy mee of de bolderwagen?
Is dat wel te doen, de hele dag met zo'n bolderwagen slepen? Ik kom er niet achter als ik het nooit uitprobeer natuurlijk. :D
  zondag 7 mei 2023 @ 18:39:40 #215
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_209048046
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:23 schreef Nolita het volgende:
Ervaringstips gevraagd.
We gaan binnenkort een aantal dagen kamperen en willen ook een dagje Wildlands doen met kleuter (die goed afstanden kan lopen) en peuter (die meteen roept dat ze bij papa op de nek wil) en niet meer slaapt overdag.
Nemen we de buggy mee of de bolderwagen?
Is dat wel te doen, de hele dag met zo'n bolderwagen slepen? Ik kom er niet achter als ik het nooit uitprobeer natuurlijk. :D
Wildlands is vrij veel lopen.
De gebieden zijn groot en liggen best ver uit elkaar. Tegenwoordig kan je wel tussen de gebieden "afsteken", maar als je alles wil zien is het ver lopen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 7 mei 2023 @ 18:55:16 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209048326
Wildlands is heel veel lopen. Ik zou voor de buggy gaan of voor de draagzak (je mag die van mij lenen, die past nog!) en de bolderkar. Voordeel van de bolderkar is dat jouw oudste er ook nog mooi in kan zitten (mijn oudste past al niet meer lekker in de buggy eigenlijk) en dat je er ook makkelijk je tas met broodjes en drinken en reservekleren en weetikwat ik kan zetten. Nadeel is dat er geen zonbescherming boven zit en dat het zwaarder is.

Anders eens rondje om het water doen met de bolderkar om te proberen?

Edit; verwacht je nog een dutje? Dat vind ik in de bolderkar echt niet zo handig namelijk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209051089
Nee, dutjes doet ze niet meer. De reden dat de bolderwagen nu een optie is om mee te nemen. In de buggy kregen we ook alles mee dus het enige voordeel is dat oudste ook erin kan. Weegt dat op tegen het gesleur?

Ik ben voorzien van drager thnx!
Nadeel van rondje water vind ik dat als het niet bevalt we niet kunnen afkorten. :D

Een dagje Efteling deed ze met 4 jaar ook zonder buggy of gedragen worden. De optie om in de bolderwagen te zitten is verleidelijk natuurlijk, maargoed daar kan ik iets over afspreken met haar.
  zondag 7 mei 2023 @ 22:01:27 #218
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209051858
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:34 schreef Nolita het volgende:
Nee, dutjes doet ze niet meer. De reden dat de bolderwagen nu een optie is om mee te nemen. In de buggy kregen we ook alles mee dus het enige voordeel is dat oudste ook erin kan. Weegt dat op tegen het gesleur?

Ik ben voorzien van drager thnx!
Nadeel van rondje water vind ik dat als het niet bevalt we niet kunnen afkorten. :D

Een dagje Efteling deed ze met 4 jaar ook zonder buggy of gedragen worden. De optie om in de bolderwagen te zitten is verleidelijk natuurlijk, maargoed daar kan ik iets over afspreken met haar.

hebben ze er niet toevallig van die trekkarretjes zoals in blijdorp en de Efteling?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 8 mei 2023 @ 09:30:57 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209055274
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 22:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hebben ze er niet toevallig van die trekkarretjes zoals in blijdorp en de Efteling?
Nee, hebben ze niet.
pi_209065933
Iemand nog een leuke tip voor een camping in de Belgische Ardennen?
Vooral een camping waar de oudste twee jongens (8 en 10) zich prima kunnen gaan vermaken. Daarom heeft een stacaravan wel de voorkeur, dat is toch het gemakkelijkst contact maken.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:16:58 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209067486
Wij zoeken voor het hemelvaartsweekend een last-minute plekje voor onze caravanmetgrotevoortent (geen heel kleine plaatsen dus) in het zuiden van het land. Wensen:

- zwembad met peuterbad
- binnenspeelgelegenheid
- grote plaatsen, want grote voortent en luifel
- liefst direct aan een speeltuintje

Iemand suggesties?
pi_209068441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:16 schreef Tink89 het volgende:
Wij zoeken voor het hemelvaartsweekend een last-minute plekje voor onze caravanmetgrotevoortent (geen heel kleine plaatsen dus) in het zuiden van het land. Wensen:

- zwembad met peuterbad
- binnenspeelgelegenheid

Iemand suggesties?
Ter spegelt en de paal ken je denk ik al. In België net over de grens zit het zilvermeer maar die ken ik persoonlijk niet.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 10:54:33 #223
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209068828
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:50 schreef Loj het volgende:
Iemand nog een leuke tip voor een camping in de Belgische Ardennen?
Vooral een camping waar de oudste twee jongens (8 en 10) zich prima kunnen gaan vermaken. Daarom heeft een stacaravan wel de voorkeur, dat is toch het gemakkelijkst contact maken.
Wij zijn groot fan van camping Maka: https://www.campingmaka.be O+ Prachtig gelegen in een ravijn, aan een rivier. Geen animatieteam (de afwezigheid van die ellende is voor ons een pre ;) ), wel allerhande mogelijkheden om de avonturier uit te hangen (vissen, kajakken, vuurtje stoken, kabelbaan, supboarden, etcetera). Geen idee of ze stacaravans hebben trouwens, wij gaan altijd in een tent of in een blokhut.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:05:07 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209068959
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:12 schreef F_r het volgende:

[..]
Ter spegelt en de paal ken je denk ik al. In België net over de grens zit het zilvermeer maar die ken ik persoonlijk niet.
Ter spegelt kende ik niet. De paal zou wel kunnen ja, even kijken of ze plek hebben.
pi_209071606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:16 schreef Tink89 het volgende:

- zwembad met peuterbad
- binnenspeelgelegenheid

Iemand suggesties?
Molenheide, vlakbij Hasselt
pi_209076982
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:12 schreef F_r het volgende:

[..]
Zilvermeer heeft geen zwembad, volgens mij. Overigens wel de beste speeltuinen OOIT!
pi_209080564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Zilvermeer heeft geen zwembad, volgens mij. Overigens wel de beste speeltuinen OOIT!
En een leuk zwemmeer! Maar ook geen idee of er ook een binnenspeeltuin is.
Maar wij gaan er graag een dagje heen altijd

Ter spegelt en de paal overigens ook erg leuk, al ben ik op de paal maar 1x geweest. Maar beiden campings staan Europees goed aangeschreven (maar volgens mij daardoor ook wel aardig aan de prijs). Overigens ken ik de camping plaatsen daar niet, ben er alleen maar af en toe een dagje geweest.
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:10:46 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209086031
Ze zijn allemaal vol, maar ik sla ze op voor een volgende trip.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 00:25:07 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_209624906
Wij zijn vorig weekend met onze 3 kinderen (2,6 en 8) 4 nachten naar camping de Paal in Bergeijk geweest. Ik was in eerste instantie terughoudend want we hadden nog nooit zo basic gekampeerd, maar het was echt een geweldige ervaring. We hadden natuurlijk het weer ontzettend mee, dus dat is misschien niet helemaal representatief, maar ik ben nu wel vol vertrouwen voor onze kampeervakantie begin augustus in de ardennen.

Situatie: 2 tenten. Bleiblei en ik slapen met de jongste in onze saharatent en de oudste 2 sliepen in hun eigen tent. We hadden wel de schermpjes mee en dat is misschien net te vaak de redding geweest, zeker met onze jongste die nog niet alleen z'n ding kan doen (want dat is echt nog een ei) maar de oudsten waren echt helemaal vrij en hebben we nauwelijks omkijken naar gehad.

We gaan nu (in de vakantie) dus voor 10 nachten naar de ardennen. De camping heeft minder voorzieningen dan de Paal. Hoe doen anderen dat in gezinnen met verschillende leeftijden? Want ze willen allemaal iets anders en kunnen ook andere verantwoordelijkheden aan. Hoe hou je de balans leuk voor iedereen zonder schermen in te hoeven zetten? Heeft iemand tips?
disclaimer
pi_209627333
Wij nemen een paar dingen altijd mee, maar wat en hoeveel precies verschilt:
- kaartspelletjes (altijd uno, kwartet en keer op keer kids, de rest varieert. We hebben een klein kratje met tig kleine spelletjes die altijd mee gaat)
- speelpoppetjes (voorheen altijd de Paw Patrol auto’s, tegenwoordig gabby’s katten)
- een vakantieboek dat ze vooraf zelf uit mogen zoeken per persoon (bobo, okki of Donald Duck bijvoorbeeld)
- kleurboeken, wit papier en kleurpotloden + puntenslijper
- voetbal en evt ander buitenspeelgoed a la jeux de boules

Verder vullen we de auto op met grotere bordspellen voor zover er ruimte is.

Als het een iets groter formaat veilige camping is zou ik de oudste ook een keer zelf een speurtocht uit laten zetten over de camping of zelf een schatkaart te laten maken (met een pak koekjes als schat die gevonden moet worden). Dat vinden ze bij ons altijd leuk om te maken en te doen. Het is dan wel handig om daar iets voor te te hebben. Potloden en papier voor de schatkaart, en takken of lintjes voor de speurtocht.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 24 juni 2023 @ 11:06:19 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209627782
Wij hebben de fietsen mee, wat spelletjes en knutselspul, maar ook een voetbal, zandbakspeelgoed en extra scheerlijn + wasknijpers om bijvoorbeeld een tent van te bouwen om in te spelen (met slaapzak ofzo als doek). En verder splitsen we regelmatig op. Met de oudste naar de knutselclub zonder de jongste in de ochtend, maar dan 's middags wel met z'n allen samen zwemmen of gaan fietsen. Met kindjes om hun heen van andere kampeerders maken ze in no time vriendjes waar ze zich mee vermaken en als je op een veld met speeltuin staat, vermaken ze zich echt al snel. Een emmer water halen en lekker met de waterpistolen hannessen of moddersoep maken...
  zaterdag 24 juni 2023 @ 11:17:49 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209627903
Hier ook tekenspullen, vakantieboeken, water- en zand speelgoed, bal en vaak ook iets van klei of zo.

En hoewel wel kinderen in dezelfde leeftijd, wel met andere interesses. Dus dan splitsen we op.
  Moderator zaterdag 24 juni 2023 @ 11:36:30 #233
5428 crew  miss_sly
pi_209628060
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 00:25 schreef SQ het volgende:
Wij zijn vorig weekend met onze 3 kinderen (2,6 en 8) 4 nachten naar camping de Paal in Bergeijk geweest. Ik was in eerste instantie terughoudend want we hadden nog nooit zo basic gekampeerd, maar het was echt een geweldige ervaring. We hadden natuurlijk het weer ontzettend mee, dus dat is misschien niet helemaal representatief, maar ik ben nu wel vol vertrouwen voor onze kampeervakantie begin augustus in de ardennen.

Situatie: 2 tenten. Bleiblei en ik slapen met de jongste in onze saharatent en de oudste 2 sliepen in hun eigen tent. We hadden wel de schermpjes mee en dat is misschien net te vaak de redding geweest, zeker met onze jongste die nog niet alleen z'n ding kan doen (want dat is echt nog een ei) maar de oudsten waren echt helemaal vrij en hebben we nauwelijks omkijken naar gehad.

We gaan nu (in de vakantie) dus voor 10 nachten naar de ardennen. De camping heeft minder voorzieningen dan de Paal. Hoe doen anderen dat in gezinnen met verschillende leeftijden? Want ze willen allemaal iets anders en kunnen ook andere verantwoordelijkheden aan. Hoe hou je de balans leuk voor iedereen zonder schermen in te hoeven zetten? Heeft iemand tips?
Wij hebben natuurlijk maar één kind, maar als de camping een beetje veilig is (waar wij heen gingen was niet te groot, overzichtelijk en niet gevaarlijk) kunnen die van 6 en 8 wellicht gewoon lekker spelen met andere kinderen die ook op de camping staan? Dat vond ik op die leeftijd het grote voordeel van de camping: nog voor we alles hadden uitgeladen en ingericht kwam ze al met de nieuwste vriendjes en vriendinnetjes bij de tent kijken. En die mogen ook allemaal niet zoveel op een schermpje, dus al die kinderen zijn op zoek naar anderen om mee te spelen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 24 juni 2023 @ 11:56:37 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209628325
Wij hebben per kind een bakje voor speelgoed wat meegaat. Bas vult het samen met ons en kiest dan uit wat mee gaat, bij Anna kijken wij even wat op dat moment in de smaak valt. Vaak is duplo voor haar altijd wel goed. Verder nog een bakje met wat algemene spullen voor beide (waterkleurboek, kleurboeken, potloden, potje klei, schaar, voorleesboeken en spelletjes*) en buitenspeelgoed. Komend jaar gaat er ook een mes mee voor Bas zodat hij kan helpen koken, want daar liepen we vorig jaar vooral tegenaan.

*Aan spelletjes hebben wij reisvarianten van Haba, een smartgame en wat kleine spelletjes mee.

Komende zomer gaan wij naar een natuurkampeerterrein zonder animatie/programma's/zwembad. Ze vermaken zich prima in de speeltuin :P
  zaterdag 24 juni 2023 @ 20:39:01 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209635487
Net een schooltafeltje voor in de auto met schrijfbord en opbergruimte voor pennen en, kleurpotloden en papier gekocht bij de IKEA. Voor in de auto, onderweg.

Een opklapbaar zwembadje zoals die van de Decathlon (Kalenji ofzo) vind ik met kleintjes handig want kun je makkelijk snel even opzetten. Kan wat water in, of wat zand, of beide. En heeft een kleintje ook even beetje het idee van een afgeschermd eigen plekje.

Kubb is natuurlijk tijd top om mee te nemen, net als petanque). En verder ben je uiteraard aan de goden overgeleverd dus is het gewoon kijken hoe het gaat

Wordt vast hartstikke leuk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 24 juni 2023 @ 21:28:25 #236
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209636076
Möllky is ook een leuke voor als Kubb verveelt of nog wat te lastig is.
pi_209654892
Bedoel je schermpjes inzetten als jullie praktisch bezig zijn @SQ, zoals tijdens de tenten opzetten? Toen we nog kampeerden deden we dat sowieso bij beide kinderen als het nodig was.
De laatste keer dat wij gingen kamperen was Juul 2 jaar en B 6 jaar. B struinde de camping af en was de hele dag in de weer en Juul vermaakte zich voor de vouwwagen in de gezamenlijke zandbak, in het opzetzwembad of met van alles en nog wat.
Het waren niet echt ‘met het gezin’ vakanties omdat de kinderen inderdaad andere dingen wilden en ook konden doen. 1 van ons ging met B wat dingen ondernemen tussendoor zoals naar een klimpark.
Go with the flow eigenlijk. Nu ze wat ouder zijn (bijna 5 en 9,5) zijn er wel weer andere uitdagingen maar ook nu denken we, we zien het wel. Het loopt toch anders dan je denkt.
pi_209655562
Neem voor mijn kinderen altijd mee:
- dingen om buiten te doen, zoals bv. een bal, vangbalspel
- dingen om binnen te doen, zoals wat Lego, puzzelboekjes.

Als het een beetje weer is, hebben ze amper wat nodig eigenlijk. Dan spelen ze wel in een speeltuin, zwembad, zee, met andere kinderen en liggen ze 's avonds al snel van pampus te slapen.

Tablet mag mee, maar los van in de auto, limiteer ik het gebruik ervan.
pi_209677563
Heeft iemand ervaring met de trip vanaf regio 030 naar Montafon in Oostenrijk? Met name de tussenstops, de Duitse tussenstops zijn naar mijn ervaring best in orde qua schoon etc, maar wat zijn leuke plekken om de kinderen te laten rondrennen? Met een klein speeltuintje of grasveld om even een balletjes te schoppen?

Voor de routes in Frankrijk kon ik altijd uitgebreide omschrijvingen vinden, maar Duitsland vind ik lastiger.
pi_209677720
De meeste benzinestation direct aan de drukke Autobahn hebben wel een klein speeltuintje en vaak ook wel binnen iets om te spelen. Sowieso langs de A3 en ik verwacht op de route Karlsruhe -Stuttgart - Ulm ook wel.
pi_209678045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
De meeste benzinestation direct aan de drukke Autobahn hebben wel een klein speeltuintje en vaak ook wel binnen iets om te spelen. Sowieso langs de A3 en ik verwacht op de route Karlsruhe -Stuttgart - Ulm ook wel.
Ook altijd wel wat gras waar kinderen en honden even kunnen rennen en zo.
pi_209678150
Maar ook een beetje ok? We hebben in Frankrijk echt hele gore stopplekken gehad, terwijl er dan 5 km verderop wel een goede zat.

Daarna gebruikten we dit soort lijsten voor onderweg:
https://www.autoroutes.fr(...)s_de_service/A20.pdf

Dus echt op zoek naar ervaringen met bepaalde stops, als die er niet zijn, ga we het zelf ervaren, maar wie weet is er iemand die zegt 'Die is echt heel leuk!' Wij zijn wel van de langere stops, want ja de reis is al de vakantie O-)
pi_209678233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:51 schreef exode het volgende:
Maar ook een beetje ok? We hebben in Frankrijk echt hele gore stopplekken gehad, terwijl er dan 5 km verderop wel een goede zat.

Daarna gebruikten we dit soort lijsten voor onderweg:
https://www.autoroutes.fr(...)s_de_service/A20.pdf

Dus echt op zoek naar ervaringen met bepaalde stops, als die er niet zijn, ga we het zelf ervaren, maar wie weet is er iemand die zegt 'Die is echt heel leuk!' Wij zijn wel van de langere stops, want ja de reis is al de vakantie O-)
Ik vind het niveau langs de A3 in ieder geval heel constant. Het is allemaal van Serways en allemaal behoorlijk schoon en de speeltuintjes zijn allemaal behoorlijk gelijkwaardig. Duitsland is minder smerig dan Frankrijk denk ik :P
pi_209678262
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind het niveau langs de A3 in ieder geval heel constant. Het is allemaal van Serways en allemaal behoorlijk schoon en de speeltuintjes zijn allemaal behoorlijk gelijkwaardig. Duitsland is minder smerig dan Frankrijk denk ik :P
De gebruikers van de Aires zijn smeriger.
pi_209678288
Mensen zijn smerig, dat sowieso, maar wordt het dan niet schoongemaakt? Ik ga dus nooit naar Frankrijk, maar het idee dat ik moet gaan uitkienen waar ik veilig kan plassen, trekt me ook niet zo aan :+
pi_209678315
Maar goed, ik rij het stuk tot Frankfurt echt heel veel en heb niet echt een favoriete plek, we stoppen meestal als het handig uitkomt. Je moet trouwens wel echt de raststätten met benzinepomp of restaurant hebben, die parkeerplaatsen met alleen een wc zijn wel heel goor.
pi_209678367
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:02 schreef Clubsoda het volgende:
Mensen zijn smerig, dat sowieso, maar wordt het dan niet schoongemaakt? Ik ga dus nooit naar Frankrijk, maar het idee dat ik moet gaan uitkienen waar ik veilig kan plassen, trekt me ook niet zo aan :+
Het was vooral het buitendeel, vuilnizakken, flesjes, vieze bankjes. Binnen was het dan wel weer prima en schoon.

Ze hebben vooral in de zomervakantie echt geweldige stops, met uitgebreide speeltuinen, parken etc. Maar wij zijn dus van de langere stops, dan is dat echt fijn. Genoeg mensen die alleen tanken, plassen en doorcrossen natuurlijk.
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:17:35 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_209678523
Je kan beter een Autohöfe pakken vinden wij. Die liggen op twee minuten van de snelweg maar staan gewoon aangegeven langs de snelweg.
Vaak goedkoper tanken en rustiger en meer eetopties.

Mijn man onthoudt vooral waar hij de koffie te zuipen vindt en waar niet _O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_209678857
Eten nemen we mee, het is alleen lunch en met koffie zijn we zulke zeikerds dat we die ook meenemen. Dus het gaat vooral om de ruimte voor de kinderen om even energie kwijt te kunnen.
pi_209678999
Ik ga niet op vakantie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')