abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208744099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 07:03 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Vanuit de opleiding Sensorische Informatieverwerking heb ik geleerd dat een verzwaringsdeken kan helpen (of een verzwaringskussen op schoot, of op de schouders). Als je dat 20-30 minuten gebruikt, heb je 1,5-2 uur minder last van reisziekte. Is wellicht ook nog de moeite waard om te proberen.
werkt dat ook in de auto :o ? dan ga ik een kussen kopen voor mijn kleuter :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_208744102
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:03 schreef Loj het volgende:
Ik zat een beetje te twijfelen, maar ik gooi de vraag er hier maar in :)

Heeft iemand ervaring met reisziekte pilletjes? Wij gaan dus met de boot naar Schotland! Heel tof en heel veel zin in. Maar afgelopen zomer hebben we een walvistocht gemaakt, waarbij de twee jongste en manlief dus wat misselijk werden. Niet heel erg, maar wel echt een rotgevoel. Nu zitten we straks voor toch 16 uur op die veerboot. Zouden die pilletjes iets zijn om preventief in te nemen? Of van die bandjes? Verder trouwens nog nooit iets hiervoor gebruikt, verstandig om dan van te voren even te testen op bijwerkingen? Iemand ervaringen om te delen?
De kinderen kregen standaard een pilletje voordat we een lange reis begonnen. Ook als we de boot op gingen. Niet misselijk geweest, de jongste werd er wel altijd een sneller slaperig van. Wat eigenlijk alleen maar een voordeel was.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_208744418
De kinderen gebruiken hier suprimal. Gewoon te koop bij de drogist. Werkt hier over het algemeen goed. Al kan de oudste soms toch nog wel wat misselijk worden (maar als hij ze niet neemt wordt hij sowieso kotsmisselijk). Bijwerking kan zijn dat je wat slaperig wordt maar daar hebben ze hier beiden geen last van.

Primatour hebben we eerst geprobeerd maar dat werkte hier niet (plus die smaken zo vies als je ze in neemt dat je je spontaan al naar gaat voelen).

Je moet ze inderdaad preventief innemen. Als je al misselijk bent dan werkt het niet meer helaas.

Ik ben toentertijd wel naar de huisarts geweest voor advies, nadat de primatour niet werkte omdat ik niet wist waar ik verder moest gaan proberen. Toen dit advies gekregen.
(Die suprimal zouden vroeger als tabletjes voor hooikoorts op de markt gebracht zijn en dat ze misselijkheid tegen gingen was een ‘bijwerking’. Maar omdat je er dus slaperig van zou kunnen worden was het voor veel mensen geen geschikt middel voor dagelijks gebruik tegen hooikoorts, toen hebben ze hem dankzij die ‘bijwerking’ dus als reispilletje op de markt gebracht. Dit vertelde de huisarts toen tenminste, maar dat doet er verder niet toe ;) )

Hier ook wel van die bandjes geprobeerd met zo’n drukpunt er in, maar dat deed hier niets af.
  woensdag 12 april 2023 @ 08:59:54 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208744634
Ik heb wel baat bij van die bandjes, maar uiteindelijk werken pilletjes het beste. En regelmatig even frisse lucht happen, zorgen voor afleiding die niet een schermpje of een boek is (maar bijvoorbeeld een spelletje of verstoppertje doen op een veilige plek ofzo).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 12 april 2023 @ 09:15:31 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208744771
Zo'n grote veerboot is wel wat anders dan een boot voor een walvistocht. Dat laatste is ook niet zo mijn ding.
Vaak naar engeland geweest met de veerboot. De enige keer dat er veel mensen last hadden, inclusief ik zelf, was toen het ontzettend stormde, maar dan ook echt hevig inclusief uren vertragingen :X . Als het weer gewoon rustig is ligt die grote boot heel stabiel in het water.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208747454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 07:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
werkt dat ook in de auto :o ? dan ga ik een kussen kopen voor mijn kleuter :Y
Ja, dat werkt ook in de auto. 20-30 minuten voordat je gaat rijden.
pi_208747459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 07:15 schreef Loj het volgende:
Ja, die laatste heb ik ook wel eens gehoord. Maar we hebben 1 auto en geen dakkoffer, die we mee mogen nemen. Dus geen ruimte voor zoiets als een verzwaringsdeken. Wel tnx voor de tip!
Ah, jammer. 20 minuten neerwaartse druk op de schouders helpt ook.
pi_208748014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ja, dat werkt ook in de auto. 20-30 minuten voordat je gaat rijden.
misschien een domme vraag, maar moet je die tijd van tevoren dan ook al daadwerkelijk in de auto zitten of kan dat ook gewoon thuis op de bank :D ?
pi_208748039
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
misschien een domme vraag, maar moet je die tijd van tevoren dan ook al daadwerkelijk in de auto zitten of kan dat ook gewoon thuis op de bank :D ?
Mag gewoon op de bank :) Door druk te geven, komen er meer neurotransmitters vrij en die zorgen ervoor dat je niet/minder last hebt van reisziekte (je evenwichtssysteem werkt dan beter).
pi_208748529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Mag gewoon op de bank :) Door druk te geven, komen er meer neurotransmitters vrij en die zorgen ervoor dat je niet/minder last hebt van reisziekte (je evenwichtssysteem werkt dan beter).
wat tof dit :D ik hou van dit soort feitjes. Ik ga eens kijken of ik een kussen kan scoren voor onze autovakantie binnenkort *O* thnx
pi_208756468
Iemand ervaring met dit vakantiepark?
https://www.luttenberg.nl/

Ik overweeg een last minute boeking voor de meivakantie :)
  donderdag 13 april 2023 @ 10:35:30 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208756835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat tof dit :D ik hou van dit soort feitjes. Ik ga eens kijken of ik een kussen kan scoren voor onze autovakantie binnenkort *O* thnx
Er zijn zelfs leuke knuffels van (oa een hagedis, te koop bij de drogist) en speciale nek/schouderkussens.

Ik heb geen aandelen, maar nu 50% korting: https://www.deonlinedrogi(...)6FfOltBoCAecQAvD_BwE

[ Bericht 22% gewijzigd door Tink89 op 13-04-2023 10:44:02 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208757852
Zomervakantie geboekt, we hebben Zweden dus geannuleerd. Het werd met onze wensen en planning nogal duur en we kwamen erachter met het reserveren van oa de mountainbikes dat Juul met veel niet mee kon doen. Volgende jaar poging 2. De boot kosteloos naar volgend jaar verzet en de accomodaties konden we nog annuleren.

Nu gaan we naar Oostenrijk, eerst Montafon en daarna Tirol. Al heeeeeeeeeeeel veel tips gelezen en enorm veel leuke uitjes gevonden. Voor Tirol hebben we al een zomerkaart (zit bij de boeking inbegrepen), die van Montafon moeten we nog kopen.
2 weken Oostenrijk en dan misschien op de terugweg nog een paar dagen Duitsland (Legoland staat uiteraard op de shortlist).

Maar als iemand goede tips heeft die wellicht minder standaard zijn dan wat alle reisblogs noemen, kom maar door.

Ook voor route tips naar Voralberg want helaas, we konden alleen op zaterdag aankomst doen en aangezien B op woensdagmiddag terugkomt van kamp met de scouting willen we liever niet op vrijdag al rijden. Die jongen zal kapot zijn na 4 nachten kamp.
  donderdag 13 april 2023 @ 14:18:45 #164
244125 laziness
pi_208758711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:50 schreef exode het volgende:
Zomervakantie geboekt, we hebben Zweden dus geannuleerd. Het werd met onze wensen en planning nogal duur en we kwamen erachter met het reserveren van oa de mountainbikes dat Juul met veel niet mee kon doen. Volgende jaar poging 2. De boot kosteloos naar volgend jaar verzet en de accomodaties konden we nog annuleren.

Nu gaan we naar Oostenrijk, eerst Montafon en daarna Tirol. Al heeeeeeeeeeeel veel tips gelezen en enorm veel leuke uitjes gevonden. Voor Tirol hebben we al een zomerkaart (zit bij de boeking inbegrepen), die van Montafon moeten we nog kopen.
2 weken Oostenrijk en dan misschien op de terugweg nog een paar dagen Duitsland (Legoland staat uiteraard op de shortlist).

Maar als iemand goede tips heeft die wellicht minder standaard zijn dan wat alle reisblogs noemen, kom maar door.

Ook voor route tips naar Voralberg want helaas, we konden alleen op zaterdag aankomst doen en aangezien B op woensdagmiddag terugkomt van kamp met de scouting willen we liever niet op vrijdag al rijden. Die jongen zal kapot zijn na 4 nachten kamp.
Slaapt ie goed in de auto toch? :P Met woensdag terug, zou ik vrijdag wel mee pakken om te rijden. Als je 's middags weg gaat en rijdt tot slaaptijd heb je toch heel wat km's in the pocket. Dan heeft B twee nachten in zijn eigen bed om uit te rusten.

Doe ff een dm waar je precies zit in Voralberg? Mijn man is meester in de juiste grensovergangen uit te doktoren. Die checkt al weekenden daarvoor steeds de drukte op google maps etc :D We hebben alle routes wel een keer gereden inmiddels.

Ik ben er zelf vooral in de winter geweest. Maar ik vind indebergen.nl een hele fijne site die eigenlijk alle tips wel heeft.

Tirol is ook echt te groot voor specifieke tips. Heb je een meer gericht gebied?

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 13-04-2023 14:23:51 ]
pi_208758830
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 14:18 schreef laziness het volgende:

[..]
Slaapt ie goed in de auto toch? :P Met woensdag terug, zou ik vrijdag wel mee pakken om te rijden. Als je 's middags weg gaat en rijdt tot slaaptijd heb je toch heel wat km's in the pocket. Dan heeft B twee nachten in zijn eigen bed om uit te rusten.

Doe ff een dm waar je precies zit in Voralberg? Mijn man is meester in de juiste grensovergangen uit te doktoren. Die checkt al weekenden daarvoor steeds de drukte op google maps etc :D We hebben alle routes wel een keer gereden inmiddels.

Ik ben er zelf vooral in de winter geweest. Maar ik vind indebergen.nl een hele fijne site die eigenlijk alle tips wel heeft.

Tirol is ook echt te groot voor specifieke tips. Heb je een meer gericht gebied?
Je hebt kinderen die niet goed tegen te weinig slaap kunnen en je hebt B, die wordt al een soort Godzilla van een half uur korter slapen. Het is ook nog eens de eerste keer 4 nachten weg voor hem.

Ik denk dat we inzetten op zaterdag vroeg vertrekken en stel dat we donderdag denken, die jongen gaat weer ok, dan vertrekken we vrijdag en pakken een hotel.

In Tirol zitten we in Ladis 8-) En in Voralberg, in Gargallen (het Landal park daar).
  zondag 16 april 2023 @ 11:09:17 #166
244125 laziness
pi_208788426
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 14:30 schreef exode het volgende:

[..]
Je hebt kinderen die niet goed tegen te weinig slaap kunnen en je hebt B, die wordt al een soort Godzilla van een half uur korter slapen. Het is ook nog eens de eerste keer 4 nachten weg voor hem.

Ik denk dat we inzetten op zaterdag vroeg vertrekken en stel dat we donderdag denken, die jongen gaat weer ok, dan vertrekken we vrijdag en pakken een hotel.

In Tirol zitten we in Ladis 8-) En in Voralberg, in Gargallen (het Landal park daar).
Oke volgens manlief zijn er niet superveel opties. Op zaterdag gaan er ook veel Duitsers voor een weekendje de grens over en is het al vroeg druk.
Standaard route is Stuttgart-Ulm en dan bij Bregenz de grens over. Je zou een deel hoger kunnen pakken Frankfurt-Wurzburg en dan naar beneden. Die weg is rustiger is onze ervaring maar uiteindelijk kom je op hetzelfde punt uit bij Bregenz wat heel druk zal zijn.
Ander optie, rustiger maar langer onderweg, is Basel-Zurich-Liechtenstein en daar de grens over.
Sla je het enorm drukke stuk Stuttgart-Ulm over. Minder Duitsland is minder baustelle en die hebben ze altijd genoeg helaas :{w
Maar voor Zwitserland heb je wel een vignet extra nodig ook.

Wij zijn afgelopen zomer in Fiss geweest. Ik vond het een hysterische kermis op de berg daar. Dan vooral het sommer funpark boven Fiss. Maar kids worden er zielsgelukkig van. Hou er rekening mee dat de rodelbahn (supergaaf ding wel) een hele lange wachttijd heeft. Je koopt een kaartje en krijgt een nummer. Boven op het huisje kan je dan de nummers in de gaten houden. Maar wij vonden dat lastig plannen. Je wilt niet wachten met kopen tot je klaar bent want dan is het nog 1,5 uur voordat je naar beneden kan suizen maar een wandeling paste er ook niet meer in qua tijd bij ons.

Wij hadden ook die kaart en daarmee kan je wel zonder na te denken alle kabelbanen continue pakken. Dat was wel heel fijn.
Erlebnisbad Prutz is een buitenbad met glijbaan etc. De erlebnisbaden zijn in Oostenrijk altijd een aanrader.
Als je het dal volgt kan je zonder vignet Zwitersland in rijden want geen snelweg.
Maar ook de Reschenpas Italië in is leuk. Je zit daar echt op een drielandenpunt.

Gargellen ken ik alleen in de winter dus geen tips.
pi_208789234
En tot aan Frankfurt kan je vaak beter de A61 nemen dan de A3, die laatste is druk en met veel Baustellen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208790790
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 11:09 schreef laziness het volgende:

[..]
Oke volgens manlief zijn er niet superveel opties. Op zaterdag gaan er ook veel Duitsers voor een weekendje de grens over en is het al vroeg druk.
Standaard route is Stuttgart-Ulm en dan bij Bregenz de grens over. Je zou een deel hoger kunnen pakken Frankfurt-Wurzburg en dan naar beneden. Die weg is rustiger is onze ervaring maar uiteindelijk kom je op hetzelfde punt uit bij Bregenz wat heel druk zal zijn.
Ander optie, rustiger maar langer onderweg, is Basel-Zurich-Liechtenstein en daar de grens over.
Sla je het enorm drukke stuk Stuttgart-Ulm over. Minder Duitsland is minder baustelle en die hebben ze altijd genoeg helaas :{w
Maar voor Zwitserland heb je wel een vignet extra nodig ook.

Wij zijn afgelopen zomer in Fiss geweest. Ik vond het een hysterische kermis op de berg daar. Dan vooral het sommer funpark boven Fiss. Maar kids worden er zielsgelukkig van. Hou er rekening mee dat de rodelbahn (supergaaf ding wel) een hele lange wachttijd heeft. Je koopt een kaartje en krijgt een nummer. Boven op het huisje kan je dan de nummers in de gaten houden. Maar wij vonden dat lastig plannen. Je wilt niet wachten met kopen tot je klaar bent want dan is het nog 1,5 uur voordat je naar beneden kan suizen maar een wandeling paste er ook niet meer in qua tijd bij ons.

Wij hadden ook die kaart en daarmee kan je wel zonder na te denken alle kabelbanen continue pakken. Dat was wel heel fijn.
Erlebnisbad Prutz is een buitenbad met glijbaan etc. De erlebnisbaden zijn in Oostenrijk altijd een aanrader.
Als je het dal volgt kan je zonder vignet Zwitersland in rijden want geen snelweg.
Maar ook de Reschenpas Italië in is leuk. Je zit daar echt op een drielandenpunt.

Gargellen ken ik alleen in de winter dus geen tips.
Wow, dank je wel! Supergoede tips.
pi_208801684
Wie er wel eens in Legoland Duitsland geweest? Een aanrader? Wij zijn alle4 Legogek dus dat zit wel goed, maar misschien valt het tegen nadat we 2 jaar geleden in Legoland Billund en in Legohouse zijn geweest.

Het zou een leuke tussenstop naar huis kunnen zijn vanaf Oostenrijk.
pi_208804872
Oostenrijk is een van onze lievelings landen. Zo mooi met al die bergen.
In elke regio is zoveel leuks en moois. Ga inderdaad de bergen op, van die uitzichten kan ik nooit genoeg krijgen. O+
En ook wandelen door een klamm / schlucht zeker doen!
De zomerkaarten zijn in vrijwel elke regio waar je verblijft gratis beschikbaar (bij hotel of camping overnachting).
pi_208806235
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:38 schreef exode het volgende:
Wie er wel eens in Legoland Duitsland geweest? Een aanrader? Wij zijn alle4 Legogek dus dat zit wel goed, maar misschien valt het tegen nadat we 2 jaar geleden in Legoland Billund en in Legohouse zijn geweest.

Het zou een leuke tussenstop naar huis kunnen zijn vanaf Oostenrijk.
Wij zijn er vorige zomer geweest. We vonden het een leuk park! Het lijkt erg op Legoland Billund, daar zijn we in de herfst geweest. Ik vind de vergelijking lastig. In Denemarken was het 8 graden en regenachtig, in Duitsland 33 graden en zon. Dus dat was een heel andere dag.
Het zal je niet tegenvallen als je van Lego houdt. Het lijkt alleen op het andere park. Maar ja, wij vonden ze allebei tof.
pi_208809333
Wij gaan naar Landal Salzburgerland en tips voor leuke uitjes en goede restaurants etc zijn welkom! We zijn nog nooit in Oostenrijk geweest.
Onze dochter is dan 7
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:37:20 #173
244125 laziness
pi_208809737
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 08:48 schreef Arja het volgende:
Wij gaan naar Landal Salzburgerland en tips voor leuke uitjes en goede restaurants etc zijn welkom! We zijn nog nooit in Oostenrijk geweest.
Onze dochter is dan 7
Dat is Maria Alm toch? Volgens mij krijg je dan gratis de Hochkonig card dus ik zou zeker even na gaan wat daar allemaal in zit. Gratis kabelbanen sowieso wel.

Zell am See is leuk rondom het meer. Voor een eerste keer is de Großglockner Hochalpenstraße wel een must.

https://jufenalm.at/restaurant mooi oud gebouw, met een knuffelstal met geitjes voor je dochter. Wel reserveren :Y

Ik ben zelf in het erlebnisbad in Eben im Pongau geweest. Dat is echt een meertje met glijbaan. Maar die baden zitten overal wel als je zoekt op google maps. Misschien nog ergens gratis toegang met die kaart.

Ik weet niet hoe ver je wilt rijden maar Salzburg is prachtig. Extra leuk is als je dochter de liedjes van de Sound of Music laat zien en dan kan je naar het mirabell paleis + tuin waar de beroemde scenes van do re mi zijn opgenomen.

Verder lekker de bergen in. Overal zijn speciale wandelwegen voor kinderen met leuks onderweg en speelplaatsen.

In Saalfelden is een rodelbaan. Op de Natrun is een glijbanen parcours. In Muhlbach een petting zoo.
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:04:29 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208810483
Wat een leuke tips allemaal. Wij gaan deze zomer een paar dagen naar Zwitserland. Bij Interlaken in de buurt. Iemand daarvoor nog tips?
pi_208811619
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:46 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij zijn er vorige zomer geweest. We vonden het een leuk park! Het lijkt erg op Legoland Billund, daar zijn we in de herfst geweest. Ik vind de vergelijking lastig. In Denemarken was het 8 graden en regenachtig, in Duitsland 33 graden en zon. Dus dat was een heel andere dag.
Het zal je niet tegenvallen als je van Lego houdt. Het lijkt alleen op het andere park. Maar ja, wij vonden ze allebei tof.
Leuk!
Wij vonden Billund uiteraard fantastisch, gewoon de hele beleving. We willen sowieso niet ineens terug op een zaterdag vanuit Tirol. Europapark was/is ook een optie, ik weet dat jij die ook geweldig vindt.
Maar voor ons als Lego gekkies, is dit denk ik net wat leuker en dan hebben we wel genoeg aan 2 nachten. Europapark lijkt me een minivakantie op zich.

Jullie stonden op de camping bij legoland duitsland?
pi_208811966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:46 schreef exode het volgende:

[..]
Leuk!
Wij vonden Billund uiteraard fantastisch, gewoon de hele beleving. We willen sowieso niet ineens terug op een zaterdag vanuit Tirol. Europapark was/is ook een optie, ik weet dat jij die ook geweldig vindt.
Maar voor ons als Lego gekkies, is dit denk ik net wat leuker en dan hebben we wel genoeg aan 2 nachten. Europapark lijkt me een minivakantie op zich.

Jullie stonden op de camping bij legoland duitsland?
Wij hebben op de camping in Billund gestaan. In Duitsland stonden we op een gratis camperplek vlakbij Legoland.

Europapark kan in 1 dag, maar dat is echt heel erg zonde, dan mis je een heleboel (vooral als je de eerste keer gaat). Legoland lijkt me dan een betere tussenstop.

Nog een tip: Tripsdrill vonden wij ook een heel erg leuk park! Maar dat ligt wat noordelijker.
pi_208813134
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij hebben op de camping in Billund gestaan. In Duitsland stonden we op een gratis camperplek vlakbij Legoland.

Europapark kan in 1 dag, maar dat is echt heel erg zonde, dan mis je een heleboel (vooral als je de eerste keer gaat). Legoland lijkt me dan een betere tussenstop.

Nog een tip: Tripsdrill vonden wij ook een heel erg leuk park! Maar dat ligt wat noordelijker.
Ik twijfel nog tussen een tussenstop van 2 nachten bij legoland zelf of toch nog een paar dagen Duitsland en dan verschillende dingen doen waaronder Legoland en wellicht Europapark.
Waarschijnlijk beslissen we pas over een paar weken. Ook even kijken hoe groot de financiele schade na Disneyland begin mei is.
pi_208814600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:37 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat is Maria Alm toch? Volgens mij krijg je dan gratis de Hochkonig card dus ik zou zeker even na gaan wat daar allemaal in zit. Gratis kabelbanen sowieso wel.

Zell am See is leuk rondom het meer. Voor een eerste keer is de Großglockner Hochalpenstraße wel een must.

https://jufenalm.at/restaurant mooi oud gebouw, met een knuffelstal met geitjes voor je dochter. Wel reserveren :Y

Ik ben zelf in het erlebnisbad in Eben im Pongau geweest. Dat is echt een meertje met glijbaan. Maar die baden zitten overal wel als je zoekt op google maps. Misschien nog ergens gratis toegang met die kaart.

Ik weet niet hoe ver je wilt rijden maar Salzburg is prachtig. Extra leuk is als je dochter de liedjes van de Sound of Music laat zien en dan kan je naar het mirabell paleis + tuin waar de beroemde scenes van do re mi zijn opgenomen.

Verder lekker de bergen in. Overal zijn speciale wandelwegen voor kinderen met leuks onderweg en speelplaatsen.

In Saalfelden is een rodelbaan. Op de Natrun is een glijbanen parcours. In Muhlbach een petting zoo.
Maria Alm idd en met de hochkonigcard erbij ja. Leuke tips bedankt, ik heb ze opgeslagen. En we gaan zeker ook een dag naar Salzburg
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2023 @ 12:08:06 #179
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208824139
Geen kleine kinderen meer hier, maar de echte pubers. En ik vind het dus allemaal best lastig om iets te zoeken wat iedereen leuk vindt in de vakantie.

Want een stedentrip wordt niet meer geaccepteerd en op een camping zitten levert ook alleen maar zittende kinderen bij een wifipunt op. Ik heb wel zitten kijken naar een tripje naar een pretpark, maar gezien de drukte/diagnoses en dergelijke vind ik dat ook best wel een dingetje. En ik heb duidelijk nog niet de juiste zoektermen gevonden in de zoekmachines voor echt goede tips en hoe ik dit allemaal moet gaan aanpakken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 12:15:30 #180
5428 crew  miss_sly
pi_208824234
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:08 schreef Troel het volgende:
Geen kleine kinderen meer hier, maar de echte pubers. En ik vind het dus allemaal best lastig om iets te zoeken wat iedereen leuk vindt in de vakantie.

Want een stedentrip wordt niet meer geaccepteerd en op een camping zitten levert ook alleen maar zittende kinderen bij een wifipunt op. Ik heb wel zitten kijken naar een tripje naar een pretpark, maar gezien de drukte/diagnoses en dergelijke vind ik dat ook best wel een dingetje. En ik heb duidelijk nog niet de juiste zoektermen gevonden in de zoekmachines voor echt goede tips en hoe ik dit allemaal moet gaan aanpakken.
Hebben ze zelf een idee van wat ze zouden willen doen of zien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2023 @ 12:43:10 #181
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208824521
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hebben ze zelf een idee van wat ze zouden willen doen of zien?
Eigenlijk alleen in een prijsklasse die niet haalbaar is :D
Een cruise ofzo.

Oudste wil geen stedentrip of naar de camping, jongste wil an sich wel naar de camping waar we jaren heen gingen. Pretpark met hotel zien ze allebei wel zitten, maar jongste doet niet aan achtbanen en het idee is voor oudste wel leuk, maar hij is wel bang dat het te druk is. Ze hoeven niet per se weg heb ik het gevoel, maar ik heb wel de behoefte om eruit te gaan ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 12:53:49 #182
5428 crew  miss_sly
pi_208824640
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Een cruise ofzo.

Oudste wil geen stedentrip of naar de camping, jongste wil an sich wel naar de camping waar we jaren heen gingen. Pretpark met hotel zien ze allebei wel zitten, maar jongste doet niet aan achtbanen en het idee is voor oudste wel leuk, maar hij is wel bang dat het te druk is. Ze hoeven niet per se weg heb ik het gevoel, maar ik heb wel de behoefte om eruit te gaan ;(
Dan zou ik kijken of je voor jezelf iets kun regelen waar jij nou erg blij van wordt en een oppas voor de jongens. Dan kun je wellicht geen 3 weken weg, maar een midweek of 7/8 dagen is dan misschien wel te regelen?
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2023 @ 13:09:28 #183
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208824871
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan zou ik kijken of je voor jezelf iets kun regelen waar jij nou erg blij van wordt en een oppas voor de jongens. Dan kun je wellicht geen 3 weken weg, maar een midweek of 7/8 dagen is dan misschien wel te regelen?
Ow, dat kan wel, maar dan zit ik mezelf in de weg. Stom he?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 april 2023 @ 13:10:20 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208824881
quote:

[..]
Een cruise ofzo.

Wat willen ze doen op vakantie? Willen ze zwemmen? Nieuwe vrienden maken? Dagjes uit? Of gewoon rondhangen met wifi? Dan zou je bv een huisje kunnen huren of zo? Waar jij er zelf op uit kunt maar de kinderen ook gewoon eens thuis kunt laten of zo? Of een keer iets met de jongste terwijl de oudste thuis blijft en vice versa?
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2023 @ 13:11:42 #185
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208824900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:10 schreef Kyara het volgende:

[..]
Wat willen ze doen op vakantie? Willen ze zwemmen? Nieuwe vrienden maken? Dagjes uit? Of gewoon rondhangen met wifi? Dan zou je bv een huisje kunnen huren of zo? Waar jij er zelf op uit kunt maar de kinderen ook gewoon eens thuis kunt laten of zo? Of een keer iets met de jongste terwijl de oudste thuis blijft en vice versa?
Ja, lekker rondhangen met internet zodat je gewoon kunt doen alsof je thuis bent :P Geloof dat dat de beste omschrijving is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 april 2023 @ 13:13:49 #186
244125 laziness
pi_208824923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:04 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke tips allemaal. Wij gaan deze zomer een paar dagen naar Zwitserland. Bij Interlaken in de buurt. Iemand daarvoor nog tips?
Geen steile bergweggetjes, geen kabelbanen, wel tandradbaan en fatsoenlijke prijs was het?

Brienz is leuk. Houten huizen en vlaggetjes. Iseltwald is sinds instagram erg populair.
Thun is ook mooi. Heeft een houten brug middenin de stad net als Luzern. Daarover gesproken Luzern O+ En Bern is ook leuk. Geen van de steden is super groot, met een rivier dwars door de stad en hebben daardoor charme.

Erg populair ook sinds instragram maar heel makkelijk aan te rijden vanuit Interlaken en dus prima ook om een keer vroeg of eind van de dag te gaan om de drukte te vermijden is Lauterbrunnen. Bekend van de waterval langs de rotsen. Dit is een doorgaand dal, er zit geen bergweg bij. Voorbij Lauterbrunnen heb je nog de Trummelbach watervallen.
De weg naar Grindelwald is ook een prima te rijden dal. De treinen daar zijn echt schandalig duur maar vanaf het dorp heb je al een prachtig uitzicht op de Monch, Eiger en Jungfrau en het dorp is ook weer traditioneel met hout.

Geen idee van de prijzen maar misschien een rondvaart op de Thuner- of Brienzersee.

Een tandradbaan zit buiten de dure Jungfraujoch nog in Alpnachstad. Hier ga je de Pilatus (1900m) boven Luzern op. Je kan ook aan de andere kant via kabelbanen omhoog dus als het goed is verspreid de drukte zich wel een beetje.
Ook niet goedkoop maar de helft van de Jungfrau. Schitterend uitzicht over de vierwaldstattersee. En speelplek voor kinderen boven en ook een kinderwandeling.

Beter betaalbaar is de tandradbaan in Vitznau. Je gaat dan naar de Rigi Kulm op 1450m. De kinderen zijn hier gratis als het goed is. Wederom schitterend uitzicht over het meer.
Nu lijkt Vitznau een eind rijden als je helemaal om het meer heen moet maar er is een autopontje dwars over het meer. Tussen Beckenried en Gersau. Reserveren is niet nodig.

En dan is er in Engelberg nog een klein baantje omhoog, een klein stukje de berg op en dan kan je 3km met een step naar beneden. Is vanaf 10 jaar. Wij hebben dat gedaan en het is een geasfalteerde, brede weg, geen afgronden, je overbrugt 250m aan hoogte dus heel gering. Je komt langs een alpekaserei onderweg.
Dit is geen tandradbaan maar rijdt met wielen over het spoor, met een passeerlus. Je kan de step natuurlijk ook skippen en met het baantje ook weer naar beneden. Engelberg-Gerschni is het traject. Kost met 5 personen 49CHF voor een retour. Met de step terug is het voor 5 personen 75CHF. https://www.engelberg.ch/(...)-english-trotti-bike

Ik weet in Kussnacht nog een leuk restaurant met trampolines en dieren buiten maar dat is vanaf Interlaken best een stukje. Wij rijden zelf altijd heel veel maar lang niet iedereen houdt daar van.

Ik weet niet wanneer je er bent maar op 1 augustus is het nationale feestdag en hebben ze in Brunnen altijd dorpsfeest en vuurwerk boven het meer.
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 13:14:48 #187
5428 crew  miss_sly
pi_208824933
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow, dat kan wel, maar dan zit ik mezelf in de weg. Stom he?
Snap ik wel, hoor. Is wel een kwestie van oefenen, is mjin ervaring.
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2023 @ 13:16:42 #188
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208824965
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Snap ik wel, hoor. Is wel een kwestie van oefenen, is mjin ervaring.
Nouja, ik overnacht wel prima bij mijn vriend terwijl de jongens thuis zijn (met opa en oma in de andere helft van het huis), maar dan ben ik zelf alsnog relatief dichtbij.
Pas was ik voor mijn werk in Antwerpen en dat voelde toch echt wel minder goed zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 april 2023 @ 13:43:40 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208825288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:13 schreef laziness het volgende:

[..]
Geen steile bergweggetjes, geen kabelbanen, wel tandradbaan en fatsoenlijke prijs was het?

Brienz is leuk. Houten huizen en vlaggetjes. Iseltwald is sinds instagram erg populair.
Thun is ook mooi. Heeft een houten brug middenin de stad net als Luzern. Daarover gesproken Luzern O+ En Bern is ook leuk. Geen van de steden is super groot, met een rivier dwars door de stad en hebben daardoor charme.

Erg populair ook sinds instragram maar heel makkelijk aan te rijden vanuit Interlaken en dus prima ook om een keer vroeg of eind van de dag te gaan om de drukte te vermijden is Lauterbrunnen. Bekend van de waterval langs de rotsen. Dit is een doorgaand dal, er zit geen bergweg bij. Voorbij Lauterbrunnen heb je nog de Trummelbach watervallen.
De weg naar Grindelwald is ook een prima te rijden dal. De treinen daar zijn echt schandalig duur maar vanaf het dorp heb je al een prachtig uitzicht op de Monch, Eiger en Jungfrau en het dorp is ook weer traditioneel met hout.

Geen idee van de prijzen maar misschien een rondvaart op de Thuner- of Brienzersee.

Een tandradbaan zit buiten de dure Jungfraujoch nog in Alpnachstad. Hier ga je de Pilatus (1900m) boven Luzern op. Je kan ook aan de andere kant via kabelbanen omhoog dus als het goed is verspreid de drukte zich wel een beetje.
Ook niet goedkoop maar de helft van de Jungfrau. Schitterend uitzicht over de vierwaldstattersee. En speelplek voor kinderen boven en ook een kinderwandeling.

Beter betaalbaar is de tandradbaan in Vitznau. Je gaat dan naar de Rigi Kulm op 1450m. De kinderen zijn hier gratis als het goed is. Wederom schitterend uitzicht over het meer.
Nu lijkt Vitznau een eind rijden als je helemaal om het meer heen moet maar er is een autopontje dwars over het meer. Tussen Beckenried en Gersau. Reserveren is niet nodig.

En dan is er in Engelberg nog een klein baantje omhoog, een klein stukje de berg op en dan kan je 3km met een step naar beneden. Is vanaf 10 jaar. Wij hebben dat gedaan en het is een geasfalteerde, brede weg, geen afgronden, je overbrugt 250m aan hoogte dus heel gering. Je komt langs een alpekaserei onderweg.
Dit is geen tandradbaan maar rijdt met wielen over het spoor, met een passeerlus. Je kan de step natuurlijk ook skippen en met het baantje ook weer naar beneden. Engelberg-Gerschni is het traject. Kost met 5 personen 49CHF voor een retour. Met de step terug is het voor 5 personen 75CHF. https://www.engelberg.ch/(...)-english-trotti-bike

Ik weet in Kussnacht nog een leuk restaurant met trampolines en dieren buiten maar dat is vanaf Interlaken best een stukje. Wij rijden zelf altijd heel veel maar lang niet iedereen houdt daar van.

Ik weet niet wanneer je er bent maar op 1 augustus is het nationale feestdag en hebben ze in Brunnen altijd dorpsfeest en vuurwerk boven het meer.
Wat een leuke tips! Dankjewel! O+
pi_208929235
Kanoën of kayakken met een 8-jarige, hebben jullie dat wel eens gedaan? Is dat een beetje te doen? Hoe lang hielden ze het vol?
De kortste tocht hier in de buurt is ongeveer 2 uur, die zou ik graag gaan doen.
pi_208929272
Afgelopen najaar zijn we met een familie-uitje gaan kanoën. Waar de 11-jarige als ‘volwaardig persoon’ werd meegeteld en zelf mocht kanoën, werd de (net) 9-jarige als extra geteld en zat als derde persoon in de kano, dus zonder peddels.

Waar de 11-jarige een prima conditie heeft en tot aan de stop ook flink mee gepeddeld heeft, vond hij het niet erg om na de stop niet meer te hoeven peddelen (er was een kano te weinig voor onze groep, waardoor er blijkbaar in een andere kano 3 volwassenen zaten). Als hij nog door had gemoeten was hem dat overigens gelukt hoor, we waren dan alleen wat minder snel als de rest, maar dat maakt niet uit.

Onze 9-jarige was dat niet gelukt. Zij heeft sowieso een matige conditie, maar ook qua kracht denk ik dat ze te kort gekomen zou hebben.

Dus ik zou zeggen als derde persoon in de kano en niet mee hoeven peddelen zal het zeker gaan (en dan kan je nog afwisselen als hij graag ook peddelt), twee uur lang mee peddelen zal waarschijnlijk vrij veel zijn (als ik kijk naar onze situatie dan)
  vrijdag 28 april 2023 @ 08:45:19 #192
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_208929294
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 08:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kanoën of kayakken met een 8-jarige, hebben jullie dat wel eens gedaan? Is dat een beetje te doen? Hoe lang hielden ze het vol?
De kortste tocht hier in de buurt is ongeveer 2 uur, die zou ik graag gaan doen.
Vorig jaar gekanood met een toen 6 en 9 jarige. Rustig weer wel, op een groot meer in Zweden. We zaten met 1 volwassene + 1 kind in een Canadees. Was af en toe hard peddelen voor de volwassene (eind van de dag waren de kinderen behoorlijk moe, want ook zwemmen en spelen etc.), maar ging verder prima.
pi_208930772
Sjaak zou als derde in een kano komen te zitten. Ondertussen is hij ook best enthousiast, dus gaan we volgende week kanoën O+ *O*
pi_208931170
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak zou als derde in een kano komen te zitten. Ondertussen is hij ook best enthousiast, dus gaan we volgende week kanoën O+ *O*
Dan zal het zeker wel goed gaan! Hier vonden ze het toen er leuk om te doen en ook voor herhaling vatbaar.

Veel plezier!
pi_208931594
quote:

[..]
Een cruise ofzo.

En als iedereen doet wat ie wil?
Kinderen lekker chillen bij het WiFi punt en onbeperkt gamen (of wat pubers tegenwoordig ook doen), jij ergens languit met een boek
  Redactie Frontpage vrijdag 28 april 2023 @ 14:21:57 #196
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208932613
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
En als iedereen doet wat ie wil?
Kinderen lekker chillen bij het WiFi punt en onbeperkt gamen (of wat pubers tegenwoordig ook doen), jij ergens languit met een boek
Ja, maar de vraag is of je daar dan zoveel geld voor uit moet geven. Uiteindelijk heb ik de gulden middenweg gekozen: we gaan een lang weekend weg naar Drenthe (of all places), naar Drouwenerzand. Zijn we al eerder geweest, kunnen ze overdag lekker chillen met gratis voer in het pretpark waar de achtbanen niet te eng zijn en kunnen we een uitstapje maken naar Westerbork wat ze allebei wel graag willen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 april 2023 @ 19:23:30 #197
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208935793
De jongste hier ging in die leeftijd in de tweepersoonskano voorin en een van de ouders achter haar. En daar peddelde ze dapper mee, maar als ze te moe werd hield ze even pauze. Ging meer dan goed.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 29 april 2023 @ 17:56:23 #198
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_208944875
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, maar de vraag is of je daar dan zoveel geld voor uit moet geven. Uiteindelijk heb ik de gulden middenweg gekozen: we gaan een lang weekend weg naar Drenthe (of all places), naar Drouwenerzand. Zijn we al eerder geweest, kunnen ze overdag lekker chillen met gratis voer in het pretpark waar de achtbanen niet te eng zijn en kunnen we een uitstapje maken naar Westerbork wat ze allebei wel graag willen.
De toevoeging ‘of all places’ kan je beter achter Drouwenerzand zetten _O-
.
pi_208959039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:04 schreef Kyara het volgende:
Wij vonden dit wel leuk, met een soort vertikaal treintje de berg op naar een groot meer en daarna weer naar beneden

Gaat heel langzaam maar mooi uitzicht en prima met kinderen te doen

https://maps.app.goo.gl/RrHbTFz7WuoRfmpb7?g_st=ic
  zondag 30 april 2023 @ 20:47:29 #200
208890 June.
Seriously?
pi_208959324
Iemand nog tips voor de Allgau in Zuid Duitsland? We gaan op de weg terug vanuit Italië daar ook nog een paar daagjes naartoe. In een superleuke airbnb.

Legoland zit er ook in de buurt zag ik, maar dat gaan we denk ik doen als de jongens wat ouder zijn (nu 3 en 1)
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')