In het vliegtuig gooi ik al m’n opvoedkundige principes overboord. Ze mogen filmpjes kijken en zich voldouwen met snoep zolang ze zich maar gedragen.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat fijn! Toch even er tussenuit![]()
Wij hebben ook iets geboekt, 10 dagen Toscane. Ben vooral erg benieuwd hoe het vliegen gaat, geen idee hoe dat is met een peuter die af en toe behoorlijk dwars kan liggen
Snoepen is hij niet van maar met de iPad omkopen was ik ook al van plan jaquote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
In het vliegtuig gooi ik al m’n opvoedkundige principes overboord. Ze mogen filmpjes kijken en zich voldouwen met snoep zolang ze zich maar gedragen.
Zoals je begrijpt houden we het voorlopig bij Europese bestemmingen
Das inderdaad de basis, alle principes overboord als je op vakantie gaat. Of dat nu in de auto, het vliegtuig of de trein is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 23:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
In het vliegtuig gooi ik al m’n opvoedkundige principes overboord. Ze mogen filmpjes kijken en zich voldouwen met snoep zolang ze zich maar gedragen.
Zoals je begrijpt houden we het voorlopig bij Europese bestemmingen
Dit is best lastig. Eigenlijk zoek je dus een fijn hotel dat leuk is voor kinderen ergens waar het lekker warm is, maar niet te ver vliegen, omdat je kort weg bent. Ik zou dus zeggen Griekenland of Turkije, misschien zuid-Italië of -Spanje. Heb je een beetje ruim budget?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:54 schreef Vanyel het volgende:
Hmm, we kunnen begin mei min of meer onverwacht ma-vri weg met 1 kind.
Dat kind wil graag vliegen, een (of meer) gaaf zwembad en bij voorkeur niet te uitdagend eten.
Ik wil ZON, genoeg warmte om mee te kunnen dat zwembad in en het mag een kinderparadijs zijn, agz het ws zijn hoofdvakantie wordt. Maar ik moet wel normaal kunnen slapen en dat doe ik niet op een veldbedje oid.
Toptips?
Oh vliegen is wat kind betreft ook vakantie, we kunnen maandag pas na 8u weg en we moeten ws vrijdag ook weer begin middag terug zijn, dus ma-vri is een betrekkelijk begrip. De reis moet niet al te lang duren.
Ja op zich heb ik dat wel. De vraag is of ik het over mijn hart kan verkrijgen ook zo dik uit te geven voor een paar dagen.quote:Op zondag 12 maart 2023 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is best lastig. Eigenlijk zoek je dus een fijn hotel dat leuk is voor kinderen ergens waar het lekker warm is, maar niet te ver vliegen, omdat je kort weg bent. Ik zou dus zeggen Griekenland of Turkije, misschien zuid-Italië of -Spanje. Heb je een beetje ruim budget?
Ja daar keek ik naar, met met kind voelt dat dus opeens wel heel duurquote:Op zondag 12 maart 2023 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben ons op Lanzarote uitstekend vermaakt, weliswaar zonder kind maar het hotel was ook prima voor kinderen. Het is alleen wel redelijk ver vliegen dus mogelijk minder geschikt voor de korte periode waarin jullie gaan.
Turkije is lastig, dat snap ik.quote:Op zondag 12 maart 2023 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja op zich heb ik dat wel. De vraag is of ik het over mijn hart kan verkrijgen ook zo dik uit te geven voor een paar dagen.
Ik kwam een optie tegen op een Canarisch eiland van 3500 voor 4 nachten, daar moet ik toch wel even van slikken.
Maar als ik iets geweldigs tegenkom, wie weet.
Turkije ligt even moeilijk. Italië was niet eens in me opgekomen, dus dit is al winst.
Een van de ionische griekse eilanden (zoals zakyntos?)? Dat is 2,5 uur vliegen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 19:54 schreef Vanyel het volgende:
Hmm, we kunnen begin mei min of meer onverwacht ma-vri weg met 1 kind.
Dat kind wil graag vliegen, een (of meer) gaaf zwembad en bij voorkeur niet te uitdagend eten.
Ik wil ZON, genoeg warmte om mee te kunnen dat zwembad in en het mag een kinderparadijs zijn, agz het ws zijn hoofdvakantie wordt. Maar ik moet wel normaal kunnen slapen en dat doe ik niet op een veldbedje oid.
Toptips?
Oh vliegen is wat kind betreft ook vakantie, we kunnen maandag pas na 8u weg en we moeten ws vrijdag ook weer begin middag terug zijn, dus ma-vri is een betrekkelijk begrip. De reis moet niet al te lang duren.
Snap ik, maar in jullie situatie is het ook een vrij unieke gelegenheid gok ik zo dus dan zou ik zelf geneigd zijn om het lekker toch te doenquote:Op zondag 12 maart 2023 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja daar keek ik naar, met met kind voelt dat dus opeens wel heel duur
https://www.booking.com/h(...)7897815_3_2_0__97400quote:Op zondag 12 maart 2023 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja daar keek ik naar, met met kind voelt dat dus opeens wel heel duur
Daar verschillen de meningen over.quote:Op zondag 12 maart 2023 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Turkije is lastig, dat snap ik.
Het is wel heel veel geld, inderdaad. Maar als het er is en dit is ook waarschijnlijk de hoofd vakantie, snap ik dat je het zou doen bij iets dat top is.
Je wil echt een paar dagen in dat hotel blijven? Er hoeft niet per se iets in de buurt te zijn om te bezoeken?
Tikje fris nogquote:Op zondag 12 maart 2023 08:52 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Een van de ionische griekse eilanden (zoals zakyntos?)? Dat is 2,5 uur vliegen.
Ik ken er daar maar weinig van, rare vibes bij welquote:Op zondag 12 maart 2023 08:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Snap ik, maar in jullie situatie is het ook een vrij unieke gelegenheid gok ik zo dus dan zou ik zelf geneigd zijn om het lekker toch te doen![]()
En de Balearen? Is wat dichterbij en ik ken best wat mensen die zweren bij Ibiza met hun kroost.
Ik had verwacht dat het in die tijd warmer zou zijn eigenlijk. Vond het wel een mooi eiland.quote:Op zondag 12 maart 2023 09:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tikje fris nog![]()
Maar daar probeer ik me overheen te zetten.
Ik hoop eigenlijk op een link met de opmerking HIER MOET JE ZIJN!
Sicilië of Corsica?quote:Op zondag 12 maart 2023 09:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ken er daar maar weinig van, rare vibes bij wel![]()
Maar is volgens mij ook een tikje fris toch nog?
Ja, ik vind dus dat je hier moet zijnquote:Op zondag 12 maart 2023 09:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tikje fris nog![]()
Maar daar probeer ik me overheen te zetten.
Ik hoop eigenlijk op een link met de opmerking HIER MOET JE ZIJN!
Ugh, ik ben met deze (en Aures eerdere) fantastische tips aan de slag maar loop compleet vast op de vluchttijden. Daar gaan we op stuklopen wegens verplichtingen thuis aan begin en eindquote:Op zondag 12 maart 2023 10:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik vind dus dat je hier moet zijn
In mei ooit naar Rhodos geweest, dat was echt heerlijk. Klein eiland, dus je kunt wel wat doen, maar je hebt het ook zo gezien. Weer was toen echt al prima om te zwemmen.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ugh, ik ben met deze (en Aures eerdere) fantastische tips aan de slag maar loop compleet vast op de vluchttijden. Daar gaan we op stuklopen wegens verplichtingen thuis aan begin en eind![]()
Daar was ik al een beetje bang voor.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ugh, ik ben met deze (en Aures eerdere) fantastische tips aan de slag maar loop compleet vast op de vluchttijden. Daar gaan we op stuklopen wegens verplichtingen thuis aan begin en eind![]()
Je kan ook sites zoals Kiwi.com gebruiken, dan kan je zoeken op datum en dagdeel ipv op specifiekr bestemming. Er zijn vast meer sites die dat aanbieden.quote:Op zondag 12 maart 2023 11:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit ga ik eens proberenquote:Op zondag 12 maart 2023 12:17 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ook sites zoals Kiwi.com gebruiken, dan kan je zoeken op datum en dagdeel ipv op specifiekr bestemming. Er zijn vast meer sites die dat aanbieden.
Ik ben in juni in rhodos geweest. Ik sluit me hierbij aan. We waren 4200 euro kwijt voor 2 weken in een 5 sterren hotel met privé zwembad voor 2 volwassenen en 1 babyquote:Op zondag 12 maart 2023 12:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
In mei ooit naar Rhodos geweest, dat was echt heerlijk. Klein eiland, dus je kunt wel wat doen, maar je hebt het ook zo gezien. Weer was toen echt al prima om te zwemmen.
Wat fijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik zat al naar natuurhuisjes in Overijssel te kijken, maar heb er toch nog 4 dagen zon uit weten te persen![]()
En wat is het geworden?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik zat al naar natuurhuisjes in Overijssel te kijken, maar heb er toch nog 4 dagen zon uit weten te persen![]()
Griekenland. Jullie schuldquote:
Sorry, not sorry. Ik hoop dat jullie er heel erg van genietenquote:
Ik heb hier weleens gekampeerd en zag er prima uit qua andere soorten accommodatie op het terrein.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:41 schreef exode het volgende:
Fijn Vanyel dat je wat hebt gevonden!
Ik ben me verder aan het verdiepen in Zweden voor komende zomer, de accomodaties zijn reeds geboekt, maar ik merk dat ik twijfel. We zitten 9 nachten in Isaberg Mountain Resort en ik denk toch dat het te lang is (en nogal duur). Maar ik wil geen stop toevoegen. We gaan na Isaberg naar Vimmerby waar we 3 nachten in een B&B slapen, misschien dat we iets in de omgeving van Vimmerby gaan zoeken voor 5 nachten en die B&B dan annuleren. Dus tips zijn welkom.
Die ziet er inderdaad leuk uit, helaas wel helemaal vol in juli. Tenminste de stuga's.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb hier weleens gekampeerd en zag er prima uit qua andere soorten accommodatie op het terrein.
Vond het een fijne camping, prettig zwemmen enzo en de sauna aan het meer is ook wereldgeluk in het klein wmb
https://www.vimmerbycamping.se
Vimmerby is vooral leuk vanwege Astrid Lindgrens värld. Maar ik zou eens aan de Oostkust kijken, richting Västervik of één van de eilandjes. Dat is ook prima te rijden als je naar Astrid Lindgren wil . Västervik resort is een populaire camping daar, wel wat een de dure kant.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:41 schreef exode het volgende:
Fijn Vanyel dat je wat hebt gevonden!
Ik ben me verder aan het verdiepen in Zweden voor komende zomer, de accomodaties zijn reeds geboekt, maar ik merk dat ik twijfel. We zitten 9 nachten in Isaberg Mountain Resort en ik denk toch dat het te lang is (en nogal duur). Maar ik wil geen stop toevoegen. We gaan na Isaberg naar Vimmerby waar we 3 nachten in een B&B slapen, misschien dat we iets in de omgeving van Vimmerby gaan zoeken voor 5 nachten en die B&B dan annuleren. Dus tips zijn welkom.
Die had ik eerder inderdaad al gezien en overwogen maar ook hartstikke vol in juli.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Vimmerby is vooral leuk vanwege Astrid Lindgrens värld. Maar ik zou eens aan de Oostkust kijken, richting Västervik of één van de eilandjes. Dat is ook prima te rijden als je naar Astrid Lindgren wil . Västervik resort is een populaire camping daar, wel wat een de dure kant.
Daar zou ik het voor doen, denk ik. Als het maar meer is dan een luchtbed in ieder geval. Tips zijn welkom!quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:35 schreef SQ het volgende:
Wat zijn voor jou redelijke bedden?
Wij zijn vorig jaar op een leuke camping geweest daar, maar wel in een stacaravan en dus geen luxe boxsprings ofzo.
https://www.camping-portland.fr/quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:50 schreef Hupje het volgende:
[..]
Daar zou ik het voor doen, denk ik. Als het maar meer is dan een luchtbed in ieder geval. Tips zijn welkom!
Wij hebben ze preventief geslikt bij de overtochten naar Noorwegen en Zweden. Niet misselijk geweest en geen bijwerkingen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 23:03 schreef Loj het volgende:
Ik zat een beetje te twijfelen, maar ik gooi de vraag er hier maar in
Heeft iemand ervaring met reisziekte pilletjes? Wij gaan dus met de boot naar Schotland! Heel tof en heel veel zin in. Maar afgelopen zomer hebben we een walvistocht gemaakt, waarbij de twee jongste en manlief dus wat misselijk werden. Niet heel erg, maar wel echt een rotgevoel. Nu zitten we straks voor toch 16 uur op die veerboot. Zouden die pilletjes iets zijn om preventief in te nemen? Of van die bandjes? Verder trouwens nog nooit iets hiervoor gebruikt, verstandig om dan van te voren even te testen op bijwerkingen? Iemand ervaringen om te delen?
Tnx! En dan gewoon die van de drogist?quote:Op dinsdag 11 april 2023 23:18 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben ze preventief geslikt bij de overtochten naar Noorwegen en Zweden. Niet misselijk geweest en geen bijwerkingen.
1e x was verloofde zwanger, eerste trimester. Pilletjes via huisarts, voor B en mij gewoon bij drogist. B heeft zijn momenten, is niet wagenziek maar kan wel misselijk worden in de auto. Ik deed het vooral als je weet maar nooit. Het zou die nacht ook flink waaien. Toen ik dat zag, dus ook maar wat ingenomen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 23:20 schreef Loj het volgende:
[..]
Tnx! En dan gewoon die van de drogist?
Zijn/waren jullie gevoelig voor misselijkheid?
Vanuit de opleiding Sensorische Informatieverwerking heb ik geleerd dat een verzwaringsdeken kan helpen (of een verzwaringskussen op schoot, of op de schouders). Als je dat 20-30 minuten gebruikt, heb je 1,5-2 uur minder last van reisziekte. Is wellicht ook nog de moeite waard om te proberen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 23:03 schreef Loj het volgende:
Ik zat een beetje te twijfelen, maar ik gooi de vraag er hier maar in
Heeft iemand ervaring met reisziekte pilletjes? Wij gaan dus met de boot naar Schotland! Heel tof en heel veel zin in. Maar afgelopen zomer hebben we een walvistocht gemaakt, waarbij de twee jongste en manlief dus wat misselijk werden. Niet heel erg, maar wel echt een rotgevoel. Nu zitten we straks voor toch 16 uur op die veerboot. Zouden die pilletjes iets zijn om preventief in te nemen? Of van die bandjes? Verder trouwens nog nooit iets hiervoor gebruikt, verstandig om dan van te voren even te testen op bijwerkingen? Iemand ervaringen om te delen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |