Als je een accomodatie zoekt die geschikt is voor kinderen gecombineerd met iets waar jullie blij van worden zoals een sauna e/of een jacuzzi, kan het echt wel erg fijn zijn voor jullie alle drie om even weg te zijn, ergens anders dan thuis.quote:Op maandag 27 februari 2023 01:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eens hiermee, maar we zijn ook al zeker 5 jaar niet weg geweest, dus ik snap wel dat hij graag weg wil met ons.
Dit inderdaad - Qua vakanties is het goed om even bewust na te denken over wat jij en je partner willen. Waar worden jullie gelukkig van. De kids die vermaken zich toch wel, dus om elk jaar een 'kind vakantie' @ centerparks te houden... Je hoeft het jezelf niet aan te doen.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:58 schreef Avelie het volgende:
Op deze leeftijd maakt dat echt allemaal niet uit en zou ik vooral doen waar jij je zelf prettig bij voelt en waar je enigszins van uitrust, want je klinkt oververmoeid.
Nou inderdaad, waarom ouders zich zo laten beperken heb ik nooit begrepen. Je hoeft niet alles aan te passen vanaf het moment dat je een kind baart en ineens allerlei dingen te gaan doen, omdat je denkt dat het zo hoort.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:19 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad - Qua vakanties is het goed om even bewust na te denken over wat jij en je partner willen. Waar worden jullie gelukkig van. De kids die vermaken zich toch wel, dus om elk jaar een 'kind vakantie' @ centerparks te houden... Je hoeft het jezelf niet aan te doen.
(Overigens niets mis met Centerparcs, maar puur als voorbeeld werkt het goed)
Daarvoor hoef je niet op een vakantiepark te gaan zitten. Dat soort activiteiten zijn overal wel. Het strand is een grote zandbak, speeltuintjes zijn all over the place. Vooral lekker doen wat je zelf leuk en waar je je comfortabel bij voelt. Kinderen van die leeftijd vermaken zich overal wel.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:30 schreef Elleska het volgende:
@:Seven. Super herkenbaar een kind dat in 7 sloten tegelijk loopt. Man en ik zijn ook nog eens beide een vakantie minder mobiel geweest.
Ik vond een vakantiepark daarvoor ideaal. Huisje met afgesloten tuin en voor ieder gezinslid wat voorzieningen waar ze blij van worden. Voor kind bijvoorbeeld diverse kleine speeltuintjes, kinderboerderij en gratis toegang tot de binnenspeeltuin.
De kinderactiviteiten zijn niet heel anders dan thuis maar de omgeving wel en dat maakte het een fijne afwisseling van de dagelijkse sleur van het thuiszitten. Dan kunnen mensen vinden dat de vakantie teveel is ingericht op kind maar als kind zich vermaakt heb ik daar gemak van en tegelijk veel vrijheid. We konden elkaar makkelijk afwisselen zodat de ander iets voor zichzelf kon doen want het waren geen activiteiten waarbij we handen tekort kwamen. Ik ging dan in mijn eentje op avontuur (al ben ik niet zo avontuurlijk dat ik ga tokkelen ofzo). Als kind dan ook nog goed slaapt door alle activiteiten is er nog extra tijd om eigen dingen te doen.
Gratis binnenspeeltuin en zwembad op loopafstand heb je overal wel?quote:Op maandag 27 februari 2023 12:47 schreef Avelie het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet op een vakantiepark te gaan zitten. Dat soort activiteiten zijn overal wel. Het strand is een grote zandbak, speeltuintjes zijn all over the place. Vooral lekker doen wat je zelf leuk en waar je je comfortabel bij voelt. Kinderen van die leeftijd vermaken zich overal wel.
Je hoeft niet op een vakantiepark te zitten, maar een park geeft wel het een en ander aan mogelijkheden die je elders wellicht moeilijker kunt vinden.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:47 schreef Avelie het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet op een vakantiepark te gaan zitten. Dat soort activiteiten zijn overal wel. Het strand is een grote zandbak, speeltuintjes zijn all over the place. Vooral lekker doen wat je zelf leuk en waar je je comfortabel bij voelt. Kinderen van die leeftijd vermaken zich overal wel.
Huh?? Maar zij is er toch ook bij, niet die minder mobiele man in zijn eentje? Of bedoel je nu het scenario waarin hij alleen met zijn zoontje is en zij gaat tokkelen?quote:Op maandag 27 februari 2023 12:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Gratis binnenspeeltuin en zwembad op loopafstand heb je overal wel?
Het strand is inderdaad een hele grote zandbak.... zonder omheining. Super comfortabel met een kind die in 7 sloten tegelijk loopt en helemaal geweldig in combinatie met een ouder die minder mobiel is.
Volgens mij mis je het punt dat ik een gezinsvakantie omschreef waar ik mij in een vergelijkbare situatie comfortabel bij voelde.
Welnee, ik zeg juist dat zij helemaal niks hoeft, dus ook niet op een vakantiepark gaan zitten omdat haar man dit zo graag wil (die zelf niks kan bijdragen in de zorg voor zijn zoon). Vooral lekker doen waar zij rust uithaalt, zij moet immers het hele jaar weer voor iedereen zorgen, mantelzorg + alleenstaand moederschap valt niet mee lijkt me.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft niet op een vakantiepark te zitten, maar een park geeft wel het een en ander aan mogelijkheden die je elders wellicht moeilijker kunt vinden.
Een kind van bijna 3 zal zich best op veel plekken vermaken, maar het gaat nu om de combi kind vermaken, ouders vermaken en dat in een omgeving waar kind niet al te veel kwaad kan en ouders dus ook een stukje rust kunnen vinden.
Ik weet dat volgens jouw idee van hoe het hoort Seven alleen op vakantie MOET gaan, want anders klopt het allemaal niet, maar dat is nu helemaal niet het gesprek. Dat kan alsnog. Het gaat er nu om of een gezinsvakantie uberhaupt iets is en zo ja, hoe je dat dan in zou kunnen vullen. De drang om Seven alleen op vakantie te sturen kun je even parkeren.
Je bent duidelijk geen kind gewend dat in 7 sloten tegelijk loopt. De mobiele ouder zit dan constant in de startblokken om een sprintje te trekken. Ben je met 2 mobiele ouders dan is dat nog te doen omdat je elkaar kan afwisselen maar met 1 is dat geen relaxt uitje. Dat advies wil je meegeven aan iemand die schrijft dat ze al niet naar het park gaat omdat er geen omheining is?quote:Op maandag 27 februari 2023 13:14 schreef Avelie het volgende:
[..]
Huh?? Maar zij is er toch ook bij, niet die minder mobiele man in zijn eentje? Of bedoel je nu het scenario waarin hij alleen met zijn zoontje is en zij gaat tokkelen?
Ik zeg alleen dat ze vooral moet doen waar zij zich comfortabel bij voelt, of dat nu op een vakantiepark is of elders.
Seven. vraagt om tips voor een gezinsvakantie, dus een vakantie waar man en zoon ook meegaan. Dan moet je nu eenmaal rekening houden met de wensen en mogelijkheden van een ander. Dat ze ook los op vakantie kan gaan zonder man en kind staat er los van.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:16 schreef Avelie het volgende:
[..]
Welnee, ik zeg juist dat zij helemaal niks hoeft, dus ook niet op een vakantiepark gaan zitten omdat haar man dit zo graag wil (die zelf niks kan bijdragen in de zorg voor zijn zoon). Vooral lekker doen waar zij rust uithaalt, zij moet immers het hele jaar weer voor iedereen zorgen, mantelzorg + alleenstaand moederschap valt niet mee lijkt me.
Wat een vreemde redenatie dat zij niets zou hoeven, want zij is de enige waarmee ze rekening hoeft te houden. Nonsens, dus.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:16 schreef Avelie het volgende:
[..]
Welnee, ik zeg juist dat zij helemaal niks hoeft, dus ook niet op een vakantiepark gaan zitten omdat haar man dit zo graag wil (die zelf niks kan bijdragen in de zorg voor zijn zoon). Vooral lekker doen waar zij rust uithaalt, zij moet immers het hele jaar weer voor iedereen zorgen, mantelzorg + alleenstaand moederschap valt niet mee lijkt me.
Wat waren de wensen ook alweer? Niet te ver weg en niet aan water ivm peuter?quote:Op maandag 27 februari 2023 14:14 schreef SQ het volgende:
Mantelzorg + alleenstaand moederschaphaha.
Anyway. Mijn speurtocht naar een camping duurt nog steeds voort.
Nee, maar als zij de hele toko moet draaien in die vakantie, zou ik toch vooral kijken naar hoe het voor haarzelf ook nog een fijne vakantie is. Dat haar man van alles wil is leuk, maar hij kan niet voor zijn zoon zorgen en is voornamelijk zelf hulpbehoevend, dus hij zal ook moeten begrijpen dat niet alles nu mogelijk is met een dubbele zorgtaak voor zijn partner.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een vreemde redenatie dat zij niets zou hoeven, want zij is de enige waarmee ze rekening hoeft te houden. Nonsens, dus.
Of ze nog alleen weggaat, is een heel andere vraag. Nu ging het over een gezinsvakantie. Haar man wil dat graag. Het feit dat hij minder mobiel is, maakt niet dat je zijn wens dus als volledig onbelangrijk en ondergeschikt aan de kant kunt schuiven. Ik neem aan dat ze na de vakantie, en als hij hopelijk weer mobieler is, nog steeds een fijne relatie wil hebben. Rekening houden doe je met elkaar, niet alleen de een met de ander of als het je uitkomt.
Vooral dat er al veel vol zit ja. Ik dacht altijd dat dat met campings wel mee zou vallen, maar dat lijkt haast nog wel erger dan een accommodatiequote:Op maandag 27 februari 2023 14:48 schreef exode het volgende:
Vanwege de eisen SQ of zit er al veel vol?
O jawel, die fase hebben wij ook gehad, eerst met 1 kind en daarna met twee actieve, ondernemende kinderen. Ik weet er alles van.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je bent duidelijk geen kind gewend dat in 7 sloten tegelijk loopt. De mobiele ouder zit dan constant in de startblokken om een sprintje te trekken. Ben je met 2 mobiele ouders dan is dat nog te doen omdat je elkaar kan afwisselen maar met 1 is dat geen relaxt uitje. Dat advies wil je meegeven aan iemand die schrijft dat ze al niet naar het park gaat omdat er geen omheining is?
Het scenario dat hij iets onderneemt met zijn zoontje zodat zij iets anders kan doen is ook niet mogelijk wanneer je geen rekening houdt met kinderactiviteiten.
Daarnaast reageerde ik op de vraag van Seven en niet op jou. Ik zou het op prijs stellen als je mij gewoon in mijn waarde laat en je niet bemoeit met de reacties van een ander.
Oh dat is balen!quote:Op maandag 27 februari 2023 15:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Vooral dat er al veel vol zit ja. Ik dacht altijd dat dat met campings wel mee zou vallen, maar dat lijkt haast nog wel erger dan een accommodatie
Ik was ook altijd in de veronderstelling dat je met alleen een staanplaats altijd wel iets kon vinden. Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Vooral dat er al veel vol zit ja. Ik dacht altijd dat dat met campings wel mee zou vallen, maar dat lijkt haast nog wel erger dan een accommodatie
Dan is het scoutingkampquote:Op maandag 27 februari 2023 15:30 schreef exode het volgende:
[..]
Oh dat is balen!
Kan je schuiven met je vakantiedagen? De eerste week van jullie (school dus) zomervakantie is nog net geen vol hoogseizoen.
Nou ik ben ook wel een beetje veeleisend denk ik. Ik wil geen camping aan het water ivm peuter, ik wil geen campings waar iedereen samen op 1 grote weide zonder beschutting staat en ik zou het liefst iets autoluws willen (ivm eerder genoemde peuter) maar dat laatste lijkt sowieso een illusie.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was ook altijd in de veronderstelling dat je met alleen een staanplaats altijd wel iets kon vinden. Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat.
Waar lees je dat? Het is een feit dat hij nu niks kan betekenen in de zorg aangezien zijn zoon kennelijk nogal een wilde is. Als je niet mobiel bent, kun je er nu eenmaal niet achteraan. Dat heeft niks met liefdeloos te maken, maar met de feitelijke situatie zoals die nu is.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga hier niet verder op reageren. De compleet liefdeloze en empathieloze manier waarop je post over haar man vind ik stuitend. Bah. Verder weer op ignore.
Natuurcamping? Nudistencamping?quote:Op maandag 27 februari 2023 15:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik ben ook wel een beetje veeleisend denk ik. Ik wil geen camping aan het water ivm peuter, ik wil geen campings waar iedereen samen op 1 grote weide zonder beschutting staat en ik zou het liefst iets autoluws willen (ivm eerder genoemde peuter) maar dat laatste lijkt sowieso een illusie.
Nee hoor, gewoon een gezinscamping met een zwembad en een speeltuin en een restaurantje, zoiets.quote:
Mijn laatste reactie op jou: Heb je de topictitel gezien? "Op vakantie met (kleine) kinderen". Als je daar geen tips over hebt, kun je misschien beter met je offtopic opmerkingen vertrekken.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:37 schreef Avelie het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Het is een feit dat hij nu niks kan betekenen in de zorg aangezien zijn zoon kennelijk nogal een wilde is. Als je niet mobiel bent, kun je er nu eenmaal niet achteraan. Dat heeft niks met liefdeloos te maken, maar met de feitelijke situatie zoals die nu is.
Dat je niks meer voor jezelf mag doen, of willen, omdat je een kind hebt en ook nog een partner die hulpbehoevend is, is echt onzin. Juist dan heb je het driedubbel zo hard nodig om ook zelf weer op te laden. Ze hebben er niks aan als zij straks ook nog omvalt, omdat het haar te zwaar wordt.
Je wil niet ver weg, he? 300 km was het?quote:Op maandag 27 februari 2023 15:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon een gezinscamping met een zwembad en een speeltuin en een restaurantje, zoiets.
Ja, maar krijg in Luxemburg niks gevonden dus ga mijn zoekpijlen nu maar op NL richtenquote:Op maandag 27 februari 2023 15:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je wil niet ver weg, he? 300 km was het?
Misschien is camping Marveld in Groenlo iets? Ik weet alleen niet of ze echt privéplekken hebben daar.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar krijg in Luxemburg niks gevonden dus ga mijn zoekpijlen nu maar op NL richten
https://www.anwbcamping.n(...)rch/camping-neumuhlequote:Op maandag 27 februari 2023 15:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon een gezinscamping met een zwembad en een speeltuin en een restaurantje, zoiets.
Thanks, ik ga eens kijken!quote:Op maandag 27 februari 2023 16:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
https://www.anwbcamping.n(...)rch/camping-neumuhle
https://www.anwbcamping.n(...)rch/camping-um-bierg
Of moest t in Nederland zijn?
Nee hoeft zeker niet prive, maar een kaal weiland is weer een ander uiterstequote:Op maandag 27 februari 2023 16:12 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Misschien is camping Marveld in Groenlo iets? Ik weet alleen niet of ze echt privéplekken hebben daar.
https://www.marveld.nl/
@SQ Neumuhle zijn wij geweest met een destijds 2 en 5 jarige. Is een redelijk kleine, overzichtelijke camping. Zwembad(je) heeft een hek eromheen. Animatie is aanwezig, Nederlandstalig, verwacht niks speciaals, wat knutselen en dansjes etc.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
https://www.anwbcamping.n(...)rch/camping-neumuhle
https://www.anwbcamping.n(...)rch/camping-um-bierg
Of moest t in Nederland zijn?
Ik vond familiecamping de Belten een fijne.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar krijg in Luxemburg niks gevonden dus ga mijn zoekpijlen nu maar op NL richten
Je hebt wel plekken met eigen sanitair, die zijn volgens mij wel redelijk beschut.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Thanks, ik ga eens kijken!
[..]
Nee hoeft zeker niet prive, maar een kaal weiland is weer een ander uiterste
Jup, en helemaal uitverkocht in juli en augustusquote:Op maandag 27 februari 2023 16:31 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Je hebt wel plekken met eigen sanitair, die zijn volgens mij wel redelijk beschut.
Norgerberg?quote:Op maandag 27 februari 2023 16:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, en helemaal uitverkocht in juli en augustus
Oh ik had verder niet gekeken naar de beschikbaarheid...quote:Op maandag 27 februari 2023 16:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, en helemaal uitverkocht in juli en augustus
quote:Op maandag 27 februari 2023 16:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh ik had verder niet gekeken naar de beschikbaarheid...
Soms is de situatie er niet naar om op vakantie te gaan met je kind. Ze twijfelt, er worden allerlei opties genoemd om haar te helpen. Lijkt me prima ontopic.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn laatste reactie op jou: Heb je de topictitel gezien? "Op vakantie met (kleine) kinderen". Als je daar geen tips over hebt, kun je misschien beter met je offtopic opmerkingen vertrekken.
Als Seven alleen op vakantie wil en daar tips voor wil, gaat ze wel naar TRV
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |