Niet helemaal onzin. Je kunt ze even snel wassen met water, dan een beetje droogdeppen maar dan wel meteen bakken. Want als je ze nat laat worden ze slijmerig.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:37 schreef sirdanilot het volgende:
- Champignons niet wassen is ook zo'n onzin. Het is een fabeltje dat ze water opzuigen, gewoon goed laten uitlekken. En ook bakken op hoog vuur dan verdampt het water wel.
Gewoon voorzichtig het evt zand afvegen met een stukje keukenpapier.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet helemaal onzin. Je kunt ze even snel wassen met water, dan een beetje droogdeppen maar dan wel meteen bakken. Want als je ze nat laat worden ze slijmerig.
Champignon voor champignon, dat dacht ik niet hequote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:50 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon voorzichtig het evt zand afvegen met een stukje keukenpapier.
Nja zand schuurt de maag he.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Champignon voor champignon, dat dacht ik niet he
Het is onfortuinlijke vulling voor in de pastasaus ofzo, daar ga ik geen uitgebreide moeite voor doen
Als je een kilo naar binnen hapt misschien, niet die paar korrels op een champignonquote:
En zo doet iedereen het op haar/zijn eigen manierquote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je een kilo naar binnen hapt misschien, niet die paar korrels op een champignon
Gewoon de bak even afspoelen en klaar.
Er zit geen zand op champignons.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Er zit geen zand op champignons.
Gepasteuriseerde paardenmest, dat dan weer wel.Je hebt gelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:10 schreef loveli het volgende:
Gepasteuriseerde paardenmest, dat dan weer wel.
Sowieso ongeveer elk dingetje waardoor Italianen he-le-maal over de zeik gaan, ook als jij het thuis doet als je voor jezelf kookt.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:18 schreef Morpheus_ het volgende:
Dat je Ragù alla Bolognese niet met gewone spaghetti mag eten.
Niemand zegt datquote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:01 schreef BasEnAad het volgende:
Dat je vis en vlees niet zou kunnen combineren in een gerecht.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:47 schreef Harvest89 het volgende:
Niet met je ellebogen op tafel.
Doe ik gewoon hoor, dan ben ik maar een holbewoner.
Etiquette zijn geen onzinquote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:27 schreef mschol het volgende:
tig verschillende messen, vorken en borden voor tig gangen..
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Etiquette zijn is geen onzin
Wel hoorquote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Surf_and_turfquote:Surf and turf is often considered as an example of conspicuous consumption and kitsch, as it combines two expensive foods which are not normally considered to be complementary.
Appel en komkommer eet ik wel met schil, maar kiwi? Daar zit een vachtje op.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:56 schreef summer2bird het volgende:
Ook dat gemiep over geen kiwis met schil willen eten
En de mensen die altijd een appel schillen voordat ze hem eten
Nog erger zijn de mensen die een komkommer eerst schillen voor ze hem eten
CUL / Kiwi's met schil eten.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Appel en komkommer eet ik wel met schil, maar kiwi? Daar zit een vachtje op.
In het vachtje zitten de meeste vezels juistquote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik verslik me bijna in m’n broodje.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:01 schreef Viv het volgende:
[..]
tuurlijk wel, onzinnige domme regeltjes die werkelijk 0 nut dienen of nut hebbenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Etiquette zijn geen onzin
Echt he, laat me lekker mijn kippendijfiletje weg knibbelen, boeiend dat anderen het bakkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:54 schreef summer2bird het volgende:
Regels kan ik me niet zo meteen bedenken, vind alleen wel dat hysterische gedoe van mensen zo belachelijk wanneer het gaat over rauwe eieren eten.
Vaak zijn het dezelfde mensen die met hetzelfde gemak een paar oesters achterover klappen.
Maar een rauw ei is dan ineens vies
Ik heb meer dan eens een deal niet gesloten omdat iemand tijdens een zakenlunch niet de juiste etiquette wist te hanteren.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:05 schreef mschol het volgende:
[..]
tuurlijk wel, onzinnige domme regeltjes die werkelijk 0 nut dienen of nut hebben
Vlees en vis niet samen stamt af Joodse geloofswetten. Weinig restaurants en chefs die zich daar aan houden.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Wel hoor![]()
Surf and turf is een uitzondering op die regel, maar wordt door de snobs wel kitsch genoemd:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Surf_and_turf
dom, het een van het volledig ongerelateerde andere af laten hangenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 02:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik heb meer dan eens een deal niet gesloten omdat iemand tijdens een zakenlunch niet de juiste etiquette wist te hanteren.
Surf and turf staat anders op genoeg menukaartenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:01 schreef BasEnAad het volgende:
Absoluut niet ongerelateerd. Ik wil er vanuit kunnen gaan dat cliënten een goede indruk kunnen achterlaten als ik ze introduceer aan andere cliënten of zakenpartners.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 03:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dom, het een van het volledig ongerelateerde andere af laten hangen
Een restaurant hier om de hoek combineerde zalm met foie gras en vleesjus, zálig was dat.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 03:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Surf and turf staat anders op genoeg menukaarten
Edit,zeevruchten/kreeft of krab is niet echt vis natuurlijk.
Maar in italie heb je iig ook een gerecht met witvis filet gewikkeld in ham.
Etiquette in het algemeen en tafelmanieren in het bijzonder hebben wel degelijk nut.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:05 schreef mschol het volgende:
[..]
tuurlijk wel, onzinnige domme regeltjes die werkelijk 0 nut dienen of nut hebben
Ik beken, ik doe dat ook wel eens, maar niet omdat ik de schil met haartjes zo lekker vind, maar omdat ik geen zin heb om te schillen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 01:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Die hebben nooit gehoord van 'Surf & Turf', zeker?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:01 schreef BasEnAad het volgende:
Zo lang het niet te ver doorgedreven wordt natuurlijk. Omgangsvormen zijn eigenlijk maar om één reden belangrijk: vriendelijk, beleefd en vooral op een passende manier met elkaar omgaan, waarbij het een beetje van de situatie afhankelijk is in welke mate de balans ligt.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 07:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Etiquette in het algemeen en tafelmanieren in het bijzonder hebben wel degelijk nut.
Zijn gewoon omgangsvormen.
Regels zoals niet smakken, slurpen en boeren aan tafel hebben inderdaad een ander doel, namelijk de ander niet tot last zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo lang het niet te ver doorgedreven wordt natuurlijk. Omgangsvormen zijn eigenlijk maar om één reden belangrijk: vriendelijk, beleefd en vooral op een passende manier met elkaar omgaan, waarbij het een beetje van de situatie afhankelijk is in welke mate de balans ligt.
Dat de vork voor de derde gang onder een hoek van precies 18,3 graden ten opzichte van het lepeltje voor de amuse moet liggen of weet ik veel wat voor muffe 'regeltjes' ze bedenken voor het exact 'juist' dekken van de tafel heeft daar dan weer helemaal niks mee te maken en is gewoon voor de leuk, zonder echt nut.
Precies. Als mensen het écht superbelangrijk vinden hoe een vork of mes precies ligt, weet ik gelijk dat ik daar waarschijnlijk verder weinig mee heb, omdat ik me meer richt op het gewoon naar mijn/onze zin hebben ipv exacte regeltjesquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Regels zoals niet smakken, slurpen en boeren aan tafel hebben inderdaad een ander doel, namelijk de ander niet tot last zijn.
Het bestek in de juiste volgorde gebruiken en dat soort regels is meer een sociale code, zodat men kan zien wie "ons soort mensen" is, en wie "door de mand valt".
Dus je hebt het wel geproefdquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:17 schreef Document1 het volgende:
Het zal misschien aan mij liggen maar ik vind dat darmkanaal goor smaken.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:27 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik ben het zelf wel eens vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |