Waarom loopt hij naar de in de takken afgeketste bom toe?quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Paar weken geleden al. En het gaat niet zo goed.Tijd dat Biden eens iets onderneemtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens provoceren met een straaljager ofzo boven Moskou. Moet gewoon kunnen!Cindy De Vuyst
Jammer alleen dat men niet stoppen voor de ambassade, en dat de politie het orgel een paar keer heeft weggestuurdquote:
Het demografische effect is alomtegenwoordig.quote:
Hoe zou je indirecte handel willen aanpakken?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit was ook een mooie :https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-eu-david-osullivan
Ieder bedrijf dat direct of indirect met Rusland handelt zou als sponsor van terrorisme moeten worden aangepakt. Het is toch te gek voor woorden dat de handel nog steeds niet nul is, en er ook nog eens via de buurlanden gesjoemeld worden. Bedrijven zijn behoorlijk gewetenloos.
quote:Ukrainian President Volodymyr Zelensky said that what he had witnessed in the Kyiv suburb of Bucha after it was liberated was the most frightening moment in the war.
“What we saw was that the devil is not somewhere else, he is on Earth,” Zelensky said at a news conference in Kyiv on Friday.
Zelensky said his biggest disappointment of the war was the Ukrainian leaders who left the country when the Russian invasion began on February 24, especially the ones “who were supposed to rule, protect and fight for the country.”
The President said he had made a lot of mistakes himself during the conflict, but the most important lesson for him is “not to make fatal mistakes that could lead to losing his country.”
In die dagen ging het rete hard. Knipper met je ogen en de topic was alweer volquote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik zit even terug te lezen in deze reeks in de topics van precies een jaar geleden. Kippenvel.
[..]
Denk dat je het ene leed niet met het andere moet willen vergelijken.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:40 schreef TLC het volgende:
De hele dag dat nieuws van Groningen met hun 'leed'
zum kotzen, dat die mensen eens gaan kijken in Oekraine, Turkije of Syrie, kijken hoe ze 'leed' dan definieren
![]()
![]()
![]()
Als je willens en wetens met sjoemelende tussenpersonen werkt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe zou je indirecte handel willen aanpakken?
Uiteraard, maar hoe valt dit te controleren? De tussenhandel verloopt voornamelijk via Armeni, Turkije, Kazachstan, en China, dat is duidelijk statistisch zichtbaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je willens en wetens met sjoemelende tussenpersonen werkt.
Van China zijn er een paar partijen bekend die chips doorverkopen. Die staan ook op de sanctielijst van de VS maar NXP mag er nog gewoon rustig mee handelen van Europa.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar hoe valt dit te controleren? De tussenhandel verloopt voornamelijk via Armeni, Turkije, Kazachstan, en China, dat is duidelijk statistisch zichtbaar.
Met drones wil je sowieso niet in contested airspace komen, daar moet je echt wel air superiority/supremacy voor hebben anders ben je ze kwijt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:50 schreef RamboDirk het volgende:
Waardeloze drone dus eigenlijk als je tegen een tegenstander vecht met voldoende luchtafweergeschut.
Het zou 'game over' zijn geweest. Elk uur zou er een vliegtuig landen met 150~200 troepen die helpen het vliegveld te verdedigen tegen de Ukrainers. En er waren al 100~200 troepen die via helicopters waren gearriveerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:37 schreef StateOfMind het volgende:
De slag om Hostomel Airport is zeer belangrijk geweest.
Als die in handen van de Russen was geweest en gebleven, had het er waarschijnlijk heel anders uit gezien nu.
Alles kut vinden is een keuze.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Laten we dan Belgie binnenvallen en de vlamingen bevrijden van de waalse nazi's en groot-nederland herstellen. Alles is toch al kut en klote in de wereld.
Ja. Ik las net het hele stuk op CNN. China lijd alleen maar economische schade.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:50 schreef Aether het volgende:
China wil rol spelen bij vrede in Oekrane, is dat geloofwaardig?
https://nos.nl/l/2465138
Die Scholz komt niet in het rijtje van van grote, sterke Duitse leiders.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:11 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Selenskyj wanted Scholz to come to Kiev today. There were talks about a visit, but apparently too spontaneous for the Chancellor. Instead, the Polish PM came for the 5 (!) time since the Russian invasion.
[ twitter ]
Alles in perspectief natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 19:40 schreef TLC het volgende:
De hele dag dat nieuws van Groningen met hun 'leed'
zum kotzen, dat die mensen eens gaan kijken in Oekraine, Turkije of Syrie, kijken hoe ze 'leed' dan definieren
![]()
![]()
![]()
Precies, gun elke vorm van ellende ene plek en ga niet lopen vergelijken. Hoe klein leed ook is, het is ook leed. Bagatelliseren en vergelijken is zo "koud". Zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alles in perspectief natuurlijk.
En op n is het natuurlijk niet te vergelijken met het leed van oorlogsslachtoffers of slachtoffers van grote natuurrampen.
Maar voor die mensen zelf, die hier in Groningen dagelijks met de gevolgen van het beleid kampen (financieel, psychisch) is het natuurlijk ook gewoon kut.
Ander voorbeeld, ik heb zelf een chronische en ongeneeslijke ziekte (reuma) die mij enorm hindert in het dagelijkse leven en functioneren.
En dat is gewoon kut.
Mensen met bijvoorbeeld een hele ernstige ziekte waar ze dood aan gaan, hebben het natuurlijk slechter dan ik.
Maar dat maakt mijn situatie voor mij persoonlijk natuurlijk niet opeens minder kut.
Snap je, alles in perspectief.
Hij komt ook als persoon ook helemaal niet sterk en vol vertrouwen over.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die Scholz komt niet in het rijtje van van grote, sterke Duitse leiders.
Hij moet het natuurlijk ook maar doen met de puinhopen van Merkel (onze 'stabiele' EU-keizerin), maar zo iemand is leuk in vredestijd. Nu heb je echte mannen nodig.
Waarom niet?quote:
Vind je? Rutte wil niet eens die paar Leopard A6 tanks die we leasen kopen om te doneren. Hij heeft een leuke babbel, maar dat is wel een enorme miskleun. Maak een deal met Duitsland dat NL wel 18 nieuwe tanks wil kopen (de A7+ of de Panther) en Duitsland zegt heus wel ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij komt ook als persoon ook helemaal niet sterk en vol vertrouwen over.
Integendeel.
Ik heb helemaal niks met Rutte, en ik zie hem liever gisteren dan vandaag vertrekken, maar hij komt internationaal gezien wl sterk over.
Volgens mij hield Duitsland dat juist tegen, dat die 18 lease tanks niet naar Oekrane mochten.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vind je? Rutte wil niet eens die paar Leopard A6 tanks die we leasen kopen om te doneren. Hij heeft een leuke babbel, maar dat is wel een enorme miskleun. Maak een deal met Duitsland dat NL wel 18 nieuwe tanks wil kopen (de A7+ of de Panther) en Duitsland zegt heus wel ja.
Is dat niet zonde? Een ATGM op mensen afschieten? Heb de indruk dat de Russen meer pijn voelen bij het verliezen van een pantservoertuig of tank dan bij een groepje mensen die verdampenquote:
Duitsland heeft geen aanvraag van Nederland gehad. Zelfde geintje wat de Polen flikten.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij hield Duitsland dat juist tegen, dat die 18 lease tanks niet naar Oekrane mochten.
Overigens heeft Nederland samen met de VS 90 Tsjechische T72 tanks gekocht en gemoderniseerd (of ze waren al gemoderniseerd, hoe dan ook) en aan Oekrane gegeven (of dit moet nog gaan gebeuren, het speelt iig).
Niet schieten is eigenlijk ook geen optie hquote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is dat niet zonde? Een ATGM op mensen afschieten? Heb de indruk dat de Russen meer pijn voelen bij het verliezen van een pantservoertuig of tank dan bij een groepje mensen die verdampen.
Bizarre mindset eigenlijk. Maar goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |