Ok.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef corehype het volgende:
Ik wil een extra kamer en ik heb een budget van 1000 euro. De hoogte is 2.20m en de breedte 3m.
Ik heb interesse om het op een simpele manier te scheiden: bouwblokken.
Aangezien er aan beide kanten een raam en deur is denk ik aan een scheiding in de vorm van een S of een rechte lijn door het midden.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef corehype het volgende:
Ik wil een extra kamer en ik heb een budget van 1000 euro. De hoogte is 2.20m en de breedte 3m.
Aangezien er aan beide kanten een raam en deur is denk ik aan een scheiding in de vorm van een S of een rechte lijn door het midden.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok.
Is dit een mededeling of een vraag?
Bedankt voor uw aanvraag bij FokBouw! Het budget is toereikend. Schikt het als we de wand volgende week donderdag komen plaatsen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:56 schreef corehype het volgende:
En makkelijkerquote:Op woensdag 22 februari 2023 18:56 schreef qajariaq het volgende:
Ik denk dat je met wat balken, gipsplaat en behang een stuk voordeliger uit kan zijn.
@TS hoeft dan niet serieus te stuccen. Die naden tussen gipsplaten dichtsmeren lukt je wel zelf terwijl een gipsblokkenwand (min of meer) strak krijgen toch wel een andere tak van sport is.quote:Op donderdag 23 februari 2023 05:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Is metalstud wandje niet eenvoudiger te plaatsen dan gipsblokken ?
Geen idee of het ook goedkoper is.
quote:
Ik wil een fysieke scheiding echter boeit mij het geluid niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:58 schreef Radio-silence het volgende:
Is geluidsisolatie nog relevant voor de ruimtes? Wat ga je er doen?
Ok, nooit van gehoord en zo te zien voortgekomen uit een startup, waarna het is doodgebloed.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:54 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik denk er zelfs aan om LEGO in bulk te kopen, zodat ik ook over de plinten kan gaan, en een S scheiding in de kamer kan maken.
Dit en buiggips /buigplex gebruiken kan je ook nog je s-vorm maken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:12 schreef Chandler het volgende:
Ik zou zelfs gewoon voor hout gaan, dat is nog veel simpeler, plus lekker isoleren, eventueel gelijk een paar stopcontactjes op plekjes zetten waar ze handig zijn.. en afwerken met gips/osb platen!
Ik denk dat je zelfs met een derde van dat bedrag bovenstaande kan realiseren!
Buiggips heb je niet nodig, gewoon een stanleymesquote:Op donderdag 23 februari 2023 14:55 schreef Zolena het volgende:
[..]
Dit en buiggips /buigplex gebruiken kan je ook nog je s-vorm maken.
Stanleymes + vaste hand dan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:57 schreef Chandler het volgende:
[..]
Buiggips heb je niet nodig, gewoon een stanleymesik heb uit hele platen zat rondingen gemaakt! kost wel wat tijd maar dan heb je ook wat ;-)
Kan ook zonder, maar dan zeker met een goede liniaal!quote:
Duplo ?quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:54 schreef corehype het volgende:
Ik denk er zelfs aan om LEGO in bulk te kopen, zodat ik ook over de plinten kan gaan, en een S scheiding in de kamer kan maken.
Kan ook, is zelfs goedkoper en makkelijker denk ik.quote:
Ziet er nog best grappig uit, maar hoe krijg je het dan dicht bij het plafond? En goedkoop is het niet...quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:54 schreef corehype het volgende:
[..]
Hoeft niet per se potdicht richting plafond (als zou ik het wel willen bij de plinten maar dan verzin ik wel wat anders)quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ziet er nog best grappig uit, maar hoe krijg je het dan dicht bij het plafond? En goedkoop is het niet...
Is het geen optie om gewoon een hele grote kast neer te zetten dan. Desnoods twee tegen elkaar, dan hebben beide kamers en een scheiding en meteen opslagplek.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:48 schreef corehype het volgende:
[..]
Hoeft niet per se potdicht richting plafond (als zou ik het wel willen bij de plinten maar dan verzin ik wel wat anders)
Ik zoek gewoon een optie dat snel en makkelijk in/uit elkaar te halen is en alsnog stevig.
oh.. die bouwblokken waren serieus. Ik dacht dat je celbetonblokken bedoelde.quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:33 schreef corehype het volgende:
[..]
Kan ook, is zelfs goedkoper en makkelijker denk ik.
Het wordt soberso geen muur voor eeuwigheid
Ik heb daar niet eens aan gedachtquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is het geen optie om gewoon een hele grote kast neer te zetten dan. Desnoods twee tegen elkaar, dan hebben beide kamers en een scheiding en meteen opslagplek.
Dan heb je mijn posthistorie nog niet gezienquote:
Snap ik niet iedereen is zo'n genie als ikquote:Op vrijdag 24 februari 2023 10:26 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik heb daar niet eens aan gedacht
Ik zie helaas geen video en een enkel plaatje dus weet niet wat mij te wachten staat en of het wel past bij mijquote:
Hier staan wat meer plaatjes.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:21 schreef corehype het volgende:
[..]
Ik zie helaas geen video en een enkel plaatje dus weet niet wat mij te wachten staat en of het wel past bij mij
Dit ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:05 schreef Fer het volgende:
Metal stud is mooi spul, maar je moet wel even kijken hoe het werkt. Dat gereedschap is ook handig, anders maak je iedere keer de buurt wakker als je een profiel op maat zaagt met je decoupeerzaag.
Dan is hout wat simpeler voor de leek. Frame maken, platen er tegenaan en de naden dichtsmeren met Uniflot, glad schuren en (schilder)klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |