abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208098892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vind dit een beetje flauw, hoor. D66 is een studentikoze partij. Je weet best wat men met 'het volk' bedoeld. Begrippen zijn altijd arbitrair.
Nee, eigenlijk snap ik nooit zo wat er met 'het volk' bedoelt wordt. Dat zijn van die vage begrippen om sentiment aan te wakkeren, maar waar iedereen zich mee aangesproken (of niet) voelt. Het zelfde als kritiek op de 'randstedeling'. Wat is nou een randstedeling? Of de kloof tussen stad en platteland; wanneer hoor je nou bij het platteland?
pi_208098897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze lopen weg! Gaan niet eens de discussie aan.
Thierry Baudet hield zich niet aan het onderwerp. De voorzitter had hem de mond moeten snoeren. Minister Kaag valt hier niets te verwijten. Ik zou met die fakkeldragers trouwens ook niet de discussie aangaan. Er valt niet met die lui te praten. Het beste vind ik ze gewoon in hun gezicht uit te lachen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 22 februari 2023 @ 12:01:26 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208098913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze lopen weg! Gaan niet eens de discussie aan.
Ik zou ook geen discussie aangaan met iemand die met een brandende fakkel voor me staat.
pi_208099197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Fortuyn was op en top elitair en decadent.

Hij had alleen een heel ander doel met politiek dan Kaag dat heeft.
Beide doelen waar het gros van Nederland geen flikker aan heeft.

Qua elitarisme en wereldvreemdheid zijn Foruyn en Kaag wel te vergelijken ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208099241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk snap ik nooit zo wat er met 'het volk' bedoelt wordt. Dat zijn van die vage begrippen om sentiment aan te wakkeren, maar waar iedereen zich mee aangesproken (of niet) voelt. Het zelfde als kritiek op de 'randstedeling'. Wat is nou een randstedeling? Of de kloof tussen stad en platteland; wanneer hoor je nou bij het platteland?
Hmm...

Ik denk sowieso dat 'het volk' het nogal vreemd vindt dat Kaag wil weten waar ze precies haar geld aan uitgeeft wanneer het meer dan 100 euro overboekt of pint...

schat ik zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208099291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmm...

Ik denk sowieso dat 'het volk' het nogal vreemd vindt dat Kaag wil weten waar ze precies haar geld aan uitgeeft wanneer het meer dan 100 euro overboekt of pint...

schat ik zo.
Je kijkt erg neer op het volk. Hoezo zouden ze dat vreemd vinden? Je denkt dat ze zaken zoals terrorisme, drugshandel, of witwassen niet snappen?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_208099303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Je kijkt erg neer op het volk. Hoezo zouden ze dat vreemd vinden? Je denkt dat ze zaken zoals terrorisme, drugshandel, of witwassen niet snappen?
:')

Misschien kunnen we het via een referendum achterhalen...

Oh wacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208099332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Thierry Baudet hield zich niet aan het onderwerp. De voorzitter had hem de mond moeten snoeren. Minister Kaag valt hier niets te verwijten. Ik zou met die fakkeldragers trouwens ook niet de discussie aangaan. Er valt niet met die lui te praten. Het beste vind ik ze gewoon in hun gezicht uit te lachen.
Bijzonder
pi_208099334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sterk argument van de beste debater van 2022. :)
pi_208099349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien kunnen we het via een referendum achterhalen...

Oh wacht.
Mijn post ging over jouw opmerking over het volk. Niet gauw over iets anders beginnen. :)
pi_208099425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:33 schreef laforest het volgende:

[..]
Mijn post ging over jouw opmerking over het volk. Niet gauw over iets anders beginnen. :)
Dat uitgerekend jij het hebt over 'neerkijken op het volk' is gewoon bijzonder hilarisch.

En laten we dat inderdaad eens gewoon testen, hoeveel Nederlanders voorstander zijn van Kaag's 100 euro plannetje. Want zoals zo vaak bij D66 (Europees Digitaal ID) negeert die club nogal eens wat de meerderheid wil en niet wil.

De Privacywaakhond is niet zonder reden tegen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-boven-100-euro

Maar wellicht heb jij overvloedige bronnen waaruit blijkt dat het volk met smacht zat te wachten op Kaag's voorstel.

Paternalisme is de ergste vorm van minachting.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-02-2023 12:44:41 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 februari 2023 @ 12:57:18 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208099637
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beide doelen waar het gros van Nederland geen flikker aan heeft.

Qua elitarisme en wereldvreemdheid zijn Foruyn en Kaag wel te vergelijken ja.
Waar jij geen flikker aan hebt vooral.

Probeer je eens in een ander in te leven.
pi_208099662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waar jij geen flikker aan hebt vooral.

Probeer je eens in een ander in te leven.
Vertel ons eens wat het doel van Kaag precies is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:03:38 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208099712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel ons eens wat het doel van Kaag precies is.
-Een paar extra tandjes bijzetten om klimaatdoelen te halen zodat de aarde leefbaar blijft
-Ons meer richten op Europese samenwerking zodat we sterker staan tegen grootmachten zoal de VS en China.
-De stikstofuitstoot reduceren om zo te zorgen dat de natuur in ons land niet vernaggeld raakt

En dat zijn de eerste paar die ik zo uit mijn mouw schud
pi_208099829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
-Een paar extra tandjes bijzetten om klimaatdoelen te halen zodat de aarde leefbaar blijft
-Ons meer richten op Europese samenwerking zodat we sterker staan tegen grootmachten zoal de VS en China.
-De stikstofuitstoot reduceren om zo te zorgen dat de natuur in ons land niet vernaggeld raakt

- En hoe gaan die tandjes precies bijgezet worden?
- Waarom dienen we sterker te staan tegen grootmachten als de VS en China en hoe is dat enkel mogelijk via Europese samenwerking?
- Hoe gaan we dat precies doen, die reductie?

Verder frappeert het me nogal hoe je enerzijds Kaag ondersteunt, volgens wie we allemaal wat armer worden en moeten inleveren (waarschijnlijk om punt 1 en 3 te halen), en anderzijds pleit voor meer hoogopgeleiden omdat streven naar een 'meer luxe leven' nu eenmaal de menselijke natuur is. Waardoor het ook noodzakelijk is om immigranten te werven die, zoals je zei, 'voor ons komen werken' aangezien het kennelijk de bedoeling is dat iedereen voor een Hbo of universitaire graad gaat.

Wat is het nu? Streven naar luxe of stapje terug doen?

En hoe leefbaar blijft die planeet precies als luxe het doel is?

Van @laforest weten we al dat de minima al helemaal niet moeten zeuren en blij moeten zijn met wat ze krijgen, dus dat die groep geen enkele rol van betekenis speelt in D66-land was me al duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:20:35 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208099944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
- En hoe gaan die tandjes precies bijgezet worden?
Door vervuilen onaantrekkelijker te maken en schone energie aantrekkelijker en meer beschikbaar.

quote:
- Waarom dienen we sterker te staan tegen grootmachten als de VS en China en hoe is dat enkel mogelijk via Europese samenwerking?
Omdat die grootmachten andere gewoon over een klein landje heen walsen. En als je in je eentje de grote bullebak van het schoolplein niet aan kan ga je samen optrekken met anderen.

quote:
- Hoe gaan we dat precies doen, die reductie?
Door piekbelasters uit te kopen zodat die lekker comfortabel wat anders kunnen doen en ze niet meer uitstoten.

quote:
Verder frappeert het me nogal hoe je enerzijds Kaag ondersteunt, volgens wie we allemaal wat armer worden en moeten inleveren (waarschijnlijk om punt 1 en 3 te halen),
We worden armer door wereldwijde inflatie waar het kabinet maar beperkt tegen kan optreden. Gewoon een realistisch verhaal.

quote:
en anderzijds pleit voor meer hoogopgeleiden omdat streven naar een 'meer luxe leven' nu eenmaal de menselijke natuur is. Waardoor het ook noodzakelijk is om immigranten te werven die, zoals je zei, 'voor ons komen werken' aangezien het kennelijk de bedoeling is dat iedereen voor een Hbo of universitaire graad gaat.

Wat is het nu? Streven naar luxe of stapje terug doen?

En hoe leefbaar blijft die planeet precies als luxe het doel is?
Je bent nu van alles door elkaar aan het halen wat niet op een concreet standpunt of uitspraak van Kaag slaat.
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:23:49 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208100004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat uitgerekend jij het hebt over 'neerkijken op het volk' is gewoon bijzonder hilarisch.

En laten we dat inderdaad eens gewoon testen, hoeveel Nederlanders voorstander zijn van Kaag's 100 euro plannetje. Want zoals zo vaak bij D66 (Europees Digitaal ID) negeert die club nogal eens wat de meerderheid wil en niet wil.

De Privacywaakhond is niet zonder reden tegen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-boven-100-euro

Maar wellicht heb jij overvloedige bronnen waaruit blijkt dat het volk met smacht zat te wachten op Kaag's voorstel.

Paternalisme is de ergste vorm van minachting.
Oh zo waar.

"Wij weten wat goed voor u is"
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208104908
Ik zie dat de aandacht weer kundig wordt afgeleid van het werkelijke onderwerp van dit topic.
pi_208104984
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:37 schreef Sodemieters het volgende:
Ik zie dat de aandacht weer kundig wordt afgeleid van het werkelijke onderwerp van dit topic.
zucht
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:44:41 #45
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_208105000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ons allemaal stukje armer maken?

Tja praat t niet goed bedreigingen maar ja Kaag die krijgt wat ze verdiend.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_208105015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht
Zeg dat wel. Het is kennelijk niet mogelijk om het te hebben over het intimideren van politici, zonder naar partijstandpunten te kijken of een sfeertje te scheppen waarin mensen het ook wel een beetje aan zichzelf te danken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2023 20:45:58 ]
pi_208105050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zeg dat wel. Het is kennelijk niet mogelijk om het te hebben over het intimideren van politici, zonder naar partijstandpunten te kijken of een sfeertje te scheppen waarin mensen het ook wel een beetje aan zichzelf te danken hebben.
Julie zijn hier echt super goed in... ergens wel knap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208105612
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Julie zijn hier echt super goed in... ergens wel knap.
Weer een nieuwe poging om weg te blijven bij het onderwerp?
pi_208105620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Weer een nieuwe poging om weg te blijven bij het onderwerp?
:z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208105735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:z
Ja dus. Als je kunt losgaan op het demoniseren van D66 schrijf je posts van vijf alinea's, als het gaat over intimidatie geef je niet thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')