https://www.smulweb.nl/recepten/kip/hete+kip/antiliaansquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:32 schreef praadje het volgende:
Geen hete kip vandaag maar overmorgen. Nog nooit gemaakt dus ik hoop dat het recept dat ik gevonden heb aan mijn eisen voldoet. Maar heb je een tip of een goed recept mag je het gerust even delen
Thanks. Nog een ander recept gevonden, ziet er ook goed uit. Ik denk dat het deze wordt. https://www.lekkerensimpel.com/lekker-en-simpel-hete-kip/quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:26 schreef Karzai het volgende:
[..]
https://www.smulweb.nl/recepten/kip/hete+kip/antiliaans
Ja, okay.quote:
Het werd geruld gehakt wegens tijd maar de spruitjes waren heerlijk. Ik was een bij een andere super hier aan de kust en kon vers gesneden stuk hollandse komijnekaas scorenquote:
Ik kan me voorstellen dat je spruitjes kunt missen in Spanje (hoewel de Jumbo boerenkool kennelijk ook in jouw land geteeld wordt..), maar heb je nu iets gedaan met spruitjes čn komijnenkaas? Want dat lijkt mij ook een goeie combi eigenlijk!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:03 schreef foodlover het volgende:
[..]
Het werd geruld gehakt wegens tijd maar de spruitjes waren heerlijk. Ik was een bij een andere super hier aan de kust en kon vers gesneden stuk hollandse komijnekaas scoren
De komijnekaas eet ik apart (ben er zuinig meequote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je spruitjes kunt missen in Spanje (hoewel de Jumbo boerenkool kennelijk ook in jouw land geteeld wordt..), maar heb je nu iets gedaan met spruitjes čn komijnenkaas? Want dat lijkt mij ook een goeie combi eigenlijk!
Gek is het toch! Kale, ja ik ken het ook als 'superfood'. Echt bizar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:50 schreef foodlover het volgende:
[..]
De komijnekaas eet ik apart (ben er zuinig mee)
Ik las het inderdaad van de boerenkool. Dat kunnen we hier gek genoeg alleen kopen bij bijvoorbeeld de Aldi en luxere super Corte Inglés onder "kale" als superfood...
Ook zo vreemd: andijvie met breed plat blad wordt hier ook volop geteeld maar is alleen te verkrijgen gesneden in zakken met gemengde sla. Krul andijvie ligt hier wel op de markt.
Errug lekker die koreakipquote:Op woensdag 22 februari 2023 13:30 schreef golfer het volgende:
Op de Koreaanse toer vandaag.
Vanavond maak ik: Koreaanse kip (dakgangjeong) met komkommer, maar dan niet met pitabrood, maar met bami.
Goed gelukt en lekker!quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:39 schreef golfer het volgende:
Ik maak momenteel van een paar pastinaken die ik nog over had met de mandoline eerst dunne schijfjes en daarna gaan ze met olie, zout, peper en knoflookpoeder in de airfryer om krokante chips van de maken.
Heerlijk! Ook lekker met verse cassavequote:Op donderdag 23 februari 2023 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Goed gelukt en lekker![ afbeelding ]
Oe kun jij ze zo uitstallen en dan niet alles willen proberen?quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had een halve kilo bonbons van Leonidas gekregen
Dus daar een paar van met een kop thee erbij
[ link | afbeelding ]
Zijn zeker goed gelukt!quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Goed gelukt en lekker![ afbeelding ]
Hahaha jahoor, ik ben niet echt van het hele zakken etc leegsnaaienquote:Op donderdag 23 februari 2023 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oe kun jij ze zo uitstallen en dan niet alles willen proberen?
[..]
Zijn zeker goed gelukt!
Ik eet vanavond prei-kerriesoep met knoflooknaan.
Dat ziet er lekker uit.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:22 schreef praadje het volgende:
Hete kip, mihoen, komkommer en paprika uit het zuur.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 februari 2023 14:39 schreef golfer het volgende:
vanavond: van dezelfde visjuwelier op de huid gebakken zeebaarsfilets met gebakken kastanjechampignons en een salade met ei, komkommer en tomaat.
Ik moest 2 keer kijken voor ik doorhad wat dat paars fluorescerende aan de bovenkant was. Is Poetin al bij je kippen in de buurt geweest?quote:
Ik heb wel wat lichts voor je en met proteinequote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:57 schreef praadje het volgende:
Ik heb wat maiswafels met rookvlees op. Daarnet twee verse minipizza'tjes. Straks nog wat maiswafels met roomkaas/rookvlees en jam en wat yoghurt en fruit.
Rommelig eetdagje ivm werk en morgen weer heel vroeg opstaan dus een beetje licht eten vanavond.
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb wel wat lichts voor je en met proteine![]()
![]()
Je bedoelt kwark, toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb wel wat lichts voor je en met proteine![]()
![]()
Kijk uit, hoor. Vindt ie lekker.quote:
ZEKERS!!!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Je bedoelt kwark, toch?
[..]
Kijk uit, hoor. Vindt ie lekker.
Straks komen we weer niet van hem af
Allebei lekker.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:07 schreef foodlover het volgende:
Wordt het vanavond pizza of een goede hamburger??? Of allebei???
De tijd zal het leren!
Amerikaanser wordt het nietquote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Zo het zit erinVandaag 3 borden van dit gemaakt voor mijn gezelschap
![]()
Hamburger; gehakt, paneermeel, ei, JohnyBoer kruiden, peterselie, bieslook, knoflook, zout, peper, Italiaanse kruiden
Hamburgerbroodjes; Ingesmeerd met een olie van olijfolie, peterselie, knoflook, zout en peper
Suikermaiskolven; ingesmeerd met boter, peterselie, chilivlokken, knoflook, zout en peper
Hasselback aardappelen; iedere 10 minuten ingesmeerd met de eerder genoemde olie. Laatste 10 minuten gebakken spek en Old Amsterdam kaas erbij gedaan
De hamburger belegd met; Ijsbergsla, vleestomaat, ui, augurk en Zaanse mayo en Zaanse curry en voor de liefhebber een plakje Cheddar
[ afbeelding ]
Probeer de volgende keer eens zelf gemalen rundvlees zonder ei en paneermeelquote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Zo het zit erinVandaag 3 borden van dit gemaakt voor mijn gezelschap
![]()
Hamburger; gehakt, paneermeel, ei, JohnyBoer kruiden, peterselie, bieslook, knoflook, zout, peper, Italiaanse kruiden
De hamburger belegd met; Ijsbergsla, vleestomaat, ui, augurk en Zaanse mayo en Zaanse curry en voor de liefhebber een plakje Cheddar
Vanuit biefstuk o.i.d. bedoel je? Ik heb geen gehaktmolenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer de volgende keer eens zelf gemalen rundvlees zonder ei en paneermeel
Riblap eerder, of soepvlees, gehaktmolen koop je voor weinig. Of vraag je slager of hij een stuk goedkoop 1 keer door de molen haalt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vanuit biefstuk o.i.d. bedoel je? Ik heb geen gehaktmolen
Misschien de volgende keer eens proberen. Ik ben vaak van het ad-hoc vanavond eens iets vers kokkerellenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Riblap eerder, of soepvlees, gehaktmolen koop je voor weinig. Of vraag je slager of hij een stuk goedkoop 1 keer door de molen haalt.
Wat ik nog wel eens doe is 400 gram rund met 100 gram ontbijspek door de molen halen en maak daar dan 2 of 3 patties van. Het spek geeft het een hele mooie smaak.
Is ook lekker, spek is altijd lekker.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Misschien de volgende keer eens proberen. Ik ben vaak van het ad-hoc vanavond eens iets vers kokkerellenAan de spek heb ik wel gedacht, maar niet iedereen waardeert dat. Dus de spek had ik verwerkt in de aardappelen
Ow jawel! Dan moet je ze op de BBQ maken!quote:
Oh jaquote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ow jawel! Dan moet je ze op de BBQ maken!
Dit heb ik ooit gedronken op een bierfestivalquote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:45 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dit kan De Moersleutel wel
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:25 schreef golfer het volgende:
Gewijzigd plan. De overgebleven Chinees van gisteren schuiven we door naar morgen.
Vandaag wordt het verse tagliatelle met een zelfgemaakte pastasaus van gehakt, ui, knoflook, tomatenblokjes en Italiaanse roerbakgroenten.
Tiramisu. Dan denk ik aan lange vingers, chocolade, koffie en mascarpone.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:45 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dit kan De Moersleutel wel
Het werd gisteren pizza, de Duitse (vr)eetschuur was dicht want hij "hatte noch etwas zu erledigen" bij het loket vreemdelingenzakenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:07 schreef foodlover het volgende:
Wordt het vanavond pizza of een goede hamburger??? Of allebei???
De tijd zal het leren!
Mooi he die afkorting overalquote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:50 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren spruitjes, zoete aardappel, gewone aardappel, sjalotten en knoflook mengsel tezamen met het sjuutje van de meatloaf čn het restje meatloaf gegeten.
Zodadelijk babi pangang, mihoen, koh yoh luk, kip, saté enz. van het Chin. Ind. Spec. Rest.
Honger!
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Rijsttafel wordt gehaald.
tomaten en haaievinnensoep, 2st. saté, mini loempia’s, babi pangang, koe loe yoek, gebakken garnalen, tjap tjoy, kip kerrie en foe yong hai
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:40 schreef winterstorm666 het volgende:
hier
Bami, Foe Yong Hai en Kip zoetzuur met grote loempia`s.
Hoppa Nationale Chineesdagquote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:58 schreef marc0871 het volgende:
Ik had trek in iets van Beef Shanghai, maar ik had geen gehakt meer.
Dus ik op zoek naar iets van Shanghai Chicken.
Ik vond dit recept. Leek me een goed uitgangspunt voor wat ik wilde.
Ik gebruikte prei ipv lenteuitjes, ik heb er nog wat paprika bijgedaan voor wat extra groentjes en een paar theelepels trassi.
Ik at het met mie.
De volgende keer maak ik er een foto van. Kon nu echt even niet![]()
![]()
Zal niet te lang duren want dit was dus echt Yummy![]()
![]()
Viel mij ook al op, jaquote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooi he die afkorting overalLijkt wel of ooit 1 restaurant dat op de gevel zette en de rest niet wist wat er stond maar het maar overnam.
[..]
[..]
[..]
Hoppa Nationale Chineesdag![]()
Ik deed mee, weer eens een keer Fat Kee een bezoek gebracht voor de beste Foe Yong Hai en Cha Siu met zwarte bonensaus![]()
[ link | afbeelding ]
Totale schade 27,50. Chinese thee en rijst is gratis. Heerlijk zo'n snelle betaalbare en verzadigende hap.
Ziet er lekker uit!quote:Op zondag 26 februari 2023 17:24 schreef praadje het volgende:
Steak, aardappelgratin en gemengde groenten met kruidenboter![]()
[ afbeelding ]
Heel stom maar als ik gerechten afzonderlijk van elkaar eet gebruik ik dit bord. Voor stamppotten ed. gebruik ik dan weer een gewoon rond bord.quote:Op zondag 26 februari 2023 17:31 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit!
Wel een apart bord, met die golven er in...eet dat lekker handig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |