abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:08:06 #201
236264 crew  capricia
pi_208080769
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje. Of Navalny uiteindelijk de Russische Adenauer is die gaat afrekenen met het ranzige verleden moet blijken, maar zijn analyse klopt aardig denk ik.
Hij is geen Oekraïne-liefhebber hè. Vond dat de Krim gewoon Russisch was.
En in dit draadje neemt hij nog steeds Oekraine niet serieus als natie:
quote:
7. Together with Ukraine, the U.S., the EU and the UK, we must look for acceptable ways to compensate for the damage done to Ukraine.
Echt te bizar voor woorden.
Oekraïne bepaalt dat. Niet Rusland of de UK ofzo.

Vergis je niet in Navalny, hij is gewoon de volgende putin en super nationalistisch.

quote:
In een interview met het radiostation Echo Moskvy in het najaar van 2014, zei hij dat de Krim ‘deel zal blijven uitmaken van Rusland en in de afzienbare toekomst nooit meer bij Oekraïne zal horen’. Hij erkende dat met de annexatie van de Krim alle internationale regels ‘flagrant’ waren geschonden, maar dat de Krim nu ‘natuurlijk de facto bij Rusland hoort’.
Raam op Rusland

[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 20-02-2023 21:14:17 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_208080788
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit bezoek is gewoon met de Russen gecommuniceerd. De communicatielijnen tussen de VS en Rusland zijn gewoon open en het is niet in het belang van Rusland om Biden uit te schakelen.
Eens. Alhoewel je maar een lokale commandant met een buk nodig hebt natuurlijk. Zeker met die stammenstrijd tussen PMC’s onderling en met het regeringsleger is dat niet helemaal uitgesloten. Gewoon te riskant.
zie email 27 oktober
pi_208080791
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje. Of Navalny uiteindelijk de Russische Adenauer is die gaat afrekenen met het ranzige verleden moet blijken, maar zijn analyse klopt aardig denk ik.
Navalny heeft ook een draai in zijn denken gemaakt, de Krim hoort nu ook bij Oekraïne.

twitter

Ik denk overigens ook dat Navalny gelijk heeft, als Rusland een vredig en welvarend land wil zijn, moet het voor de Europese weg kiezen.

Maar dan nog blijven er problemen, de economie zal niet zo snel opgebouwd zijn, en de cultuur van corruptie zal ook wel even blijven bestaan. Rusland is nooit een land zonder corruptie geweest, en meer dan twintig jaar onder Poetin hebben dat alleen maar erger gemaakt.

Het is ook maar de vraag of Rusland na een nederlaag in Oekraïne met haar huidige grenzen blijft bestaan, de Tsjetsjenen staan natuurlijk bovenaan om zich af te splitsen (maar daar zal Rusland eigenlijk weinig aan missen).
  maandag 20 februari 2023 @ 21:10:29 #204
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208080796
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eens. Alhoewel je maar een lokale commandant met een buk nodig hebt natuurlijk. Zeker met die stammenstrijd tussen PMC’s onderling en met het regeringsleger is dat niet helemaal uitgesloten. Gewoon te riskant.
Daarom gaat Biden ook op bezoeken in Kiiv, niet in Bagmoet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208080812
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar is hij dus anders over gaan denken, door de omstandigheden heeft hij zijn mening bijgesteld.

quote:
[..]
Nou, Rusland moet wel inzet tonen om schade te betalen, en buitenlandse partners moeten erop toezien dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

quote:
Vergis je niet in Navalny, hij is gewoon de volgende putin.
Waarom hamert hij dan steeds op vrije verkiezingen?
pi_208080817
twitter

Carnaval in Italië.
pi_208080864
quote:
Vergis je niet in Navalny, hij is gewoon de volgende putin en super nationalistisch.

quote:
In een interview met het radiostation Echo Moskvy in het najaar van 2014, zei hij dat de Krim ‘deel zal blijven uitmaken van Rusland en in de afzienbare toekomst nooit meer bij Oekraïne zal horen’. Hij erkende dat met de annexatie van de Krim alle internationale regels ‘flagrant’ waren geschonden, maar dat de Krim nu ‘natuurlijk de facto bij Rusland hoort’.
Raam op Rusland
Ah, je hebt je post uitgebreid.

De meerderheid van de Russen vindt dat de Krim bij Rusland hoort. In Rusland is dat geen extreem standpunt. Dat ontkennen zou de populariteit van Navalny dus geen goed gedaan hebben.

Nu wil Navalny zo snel mogelijk van de oorlog af, en wil dus geen heet hangijzer van de Krim maken.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:18:18 #208
236264 crew  capricia
pi_208080886
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar is hij dus anders over gaan denken, door de omstandigheden heeft hij zijn mening bijgesteld.
[..]
Nou, Rusland moet wel inzet tonen om schade te betalen, en buitenlandse partners moeten erop toezien dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
[..]
Waarom hamert hij dan steeds op vrije verkiezingen?
En jij gelooft dat? En man die altijd geroepen heeft dat de Krim Russisch is, draait opeens 180 graden om.

Ik ben nogal sceptisch. :')
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 februari 2023 @ 21:19:25 #209
56749 BlaZ
pi_208080910
quote:
Maar dan nog blijven er problemen, de economie zal niet zo snel opgebouwd zijn, en de cultuur van corruptie zal ook wel even blijven bestaan. Rusland is nooit een land zonder corruptie geweest, en meer dan twintig jaar onder Poetin hebben dat alleen maar erger gemaakt.

Het is onder Poetin eigenlijk juist beter geworden.

zie: https://tradingeconomics.com/russia/corruption-index
Verander de schaal naar een langere periode en je ziet toch wel verbetering sinds 1999.

Toch blijft het uiteraard een extreem corrupt land.

https://tradingeconomics.com/ukraine/corruption-index

Oekraïne scoort net beter.
pi_208080953
quote:
Nederland levert nog eens 230 militairen voor training Oekraïners

Het kabinet gaat dit jaar nog eens 230 militairen inzetten voor de training van Oekraïners. De ministers Hoekstra (Buitenlandse Zaken) Ollongren (Defensie) en Schreinemacher (Buitenlandse Handel) schrijven aan de Tweede Kamer dat ze zullen bijdragen aan de training van in totaal 30.000 Oekraïense militairen dit jaar.
https://nos.nl/artikel/24(...)-training-oekrainers
pi_208080961
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:19 schreef BlaZ het volgende:
zie: https://tradingeconomics.com/russia/corruption-index
Verander de schaal naar een langere periode en je ziet toch wel verbetering sinds 1999.
Van 24 naar 28 (met pieken en dalen), dat is eigenlijk vrij constant (en vrij dramatisch).
pi_208080968
quote:

[..]
[..]

[..]
Raam op Rusland
In het draadje zegt hij dat de grenzen zoals afgesproken in 1991 zijns inziens gewoon leidend zijn en dat als iedereen een oorlog start omdat hij het niet eens is met het verloop van de geschiedenis, het een teringzooi wordt en dat dat onacceptabel is anno 2023.
pi_208080999
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]
En jij gelooft dat? En man die altijd geroepen heeft dat de Krim Russisch is, draait opeens 180 graden om.

Op zich is dat terecht, maar Derk Sauer heeft in diverse interviews aangegeven dat iedereen in extase was toen Putin de Krim pakte in 2014. Ook de tegenstanders (of de niet-voorstanders). Later is beginnen te dagen dat het toch niet helemaal zuiver was. Een mens kan natuurlijk van gedachten veranderen.

Maar zoals ik al aangaf, het is niet dat Navalny een soort jezusfiguur is he.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:27:43 #214
236264 crew  capricia
pi_208081031
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In het draadje zegt hij dat de grenzen zoals afgesproken in 1991 zijns inziens gewoon leidend zijn en dat als iedereen een oorlog start omdat hij het niet eens is met het verloop van de geschiedenis, het een teringzooi wordt en dat dat onacceptabel is anno 2023.
Precies. Na jaren geroepen te hebben dat de Krim gewoon Russisch is, is ie opeens omgedraaid.

Ook schrijft hij dat Rusland helemaal niet imperialistisch van aard is. En dat zo ongeveer alles de schuld van Poetin is.
Ik zou hem adviseren om de geschiedenisboeken nog eens na te slaan. Over Ruslands ambities sinds WO2 (maar ook daarvoor).

Ik ben van mening dat de nodige skepsis hier op zijn plaats is.
- Goethe, “Faust”
pi_208081034
twitter
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:29:57 #216
236264 crew  capricia
pi_208081060
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op zich is dat terecht, maar Derk Sauer heeft in diverse interviews aangegeven dat iedereen in extase was toen Putin de Krim pakte in 2014. Ook de tegenstanders (of de niet-voorstanders). Later is beginnen te dagen dat het toch niet helemaal zuiver was. Een mens kan natuurlijk van gedachten veranderen.

Maar zoals ik al aangaf, het is niet dat Navalny een soort jezusfiguur is he.
Ik vraag me trouwens af of dit soort plannen en gedachten van Navalny ook Rusland bereiken. Denk dat het alleen voor de westerse bühne geschreven is. Hij wil zich duidelijk neerzetten als de opvolger van Poetin. Een die in onze westerse ogen voldoet.

Soort verkiezingsrethoriek.. :)
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 februari 2023 @ 21:31:16 #217
56749 BlaZ
pi_208081082
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Van 24 naar 28 (met pieken en dalen), dat is eigenlijk vrij constant (en vrij dramatisch).
Het is een langzame verbetering op de lange termijn en zeer moeilijk voor landen om überhaupt verbetering te laten zien op het vlak van corruptie.

Voor Nederland is de trend -0,5 punt negatief per jaar over de laatste twintig jaar ongeveer en dat is ook wel te merken.
pi_208081088
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Precies. Na jaren geroepen te hebben dat de Krim gewoon Russisch is, is ie opeens omgedraaid.

Ook schrijft hij dat Rusland helemaal niet imperialistisch van aard is. En dat zo ongeveer alles de schuld van Poetin is.
Ik zou hem adviseren om de geschiedenisboeken nog eens na te slaan. Over Ruslands ambities sinds WO2 (maar ook daarvoor).

Hij zegt dat het Russische volk niet imperialistisch van aard is. Dat is een wezenlijk verschil. Op zich klopt dat want de Russische bevolking bestaat voor het leeuwendeel uit compleet apathische horigen.

Het is verrot lastig te meten wat de gemiddelde Rus denkt, maar zelf ben ik er wel redelijk van overtuigd dat er gewoon brede steun onder de bevolking is voor deze invasie. Iedereen laat zich gewillig afvoeren naar het front en op wat incidentjes na is er van tegenstand geen sprake.
pi_208081115
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Navalny roept al meer dan 10 jaar dat hij echt vrije verkiezingen wil, corruptie aan wil pakken, onafhankelijke rechters en goede banden met westerse landen wil. Bovendien is Navalny vanaf het begin tegen deze oorlog geweest.

Het is niet dat we veel keuze hebben als westen qua oppositie in Rusland. Ik denk dat we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft en een rol mag gaan spelen in het toekomstige Rusland. Ik had graag een Nemtsov in die rol gezien, maar die is vermoord.
pi_208081130
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is verrot lastig te meten wat de gemiddelde Rus denkt, maar zelf ben ik er wel redelijk van overtuigd dat er gewoon brede steun onder de bevolking is voor deze invasie. Iedereen laat zich gewillig afvoeren naar het front en op wat incidentjes na is er van tegenstand geen sprake.
Ik denk dat jij steun verwart met 'gedwee meelopen'. Op Verenigd Rusland stemde al langer vrijwel niemand (schattingen gingen uit van 25%, voor de oorlog).
pi_208081141
Er was bij het gezelschap van Biden blijkbaar ook een militair aanwezig met een koffer met daarin de atoomknop.

Is dat gebruikelijk als de president op reis gaat ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!Fotograaf maandag 20 februari 2023 @ 21:36:15 #222
364681 over_hedge
pi_208081154
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:34 schreef TLC het volgende:
Er was bij het gezelschap van Biden blijkbaar ook een militair aanwezig met een koffer met daarin de atoomknop.

ja. niet dat het een knop is. Maar een hele pc :P Maar is wel gebruikelijk dat de president er toegang tot heeft ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208081157
quote:

:')
Daarachter liep een militair met de clitorus van zijn vrouw in een koffertje
Vakman pur sang
  maandag 20 februari 2023 @ 21:39:00 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208081190
Waar blijven de Maxim's? :( :P

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Maxim_(machinegeweer)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208081200
quote:

Waar kwam je dat tegen?
pi_208081212
twitter
pi_208081213
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Waar kwam je dat tegen?
https://nos.nl/artikel/24(...)te-geheim-voorbereid
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208081253
quote:
The United States along with more than 30 other countries including Canada and most of Europe are backing a proposed ban of Russian and Belarusian athletes from competing in international sports, according to a joint statement published by the British government Monday.

The countries asked the International Olympic Committee (IOC) to reverse its decision last month to create a pathway for Russian and Belarussian athletes to participate in the upcoming Games as “neutral athletes."
pi_208081260
No comment.
twitter
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:45:52 #230
236264 crew  capricia
pi_208081286
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Navalny roept al meer dan 10 jaar dat hij echt vrije verkiezingen wil, corruptie aan wil pakken, onafhankelijke rechters en goede banden met westerse landen wil. Bovendien is Navalny vanaf het begin tegen deze oorlog geweest.

Het is niet dat we veel keuze hebben als westen qua oppositie in Rusland. Ik denk dat we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft en een rol mag gaan spelen in het toekomstige Rusland. Ik had graag een Nemtsov in die rol gezien, maar die is vermoord.
Die hele Twitter draad is gewoon een openlijke sollicitatie naar het Russische presidentschap. En alle mooie woorden die hij voor de westerse bühne schrijft, ik moet het nog zien.

Of hij het overleeft? Geen idee. Een Rus heeft voor mij niet meer waarde dan het leven van een willekeurige Oekraïners soldaat.

Nu ga ik zoeken of er al kokende Solovyev-beelden zijn over het bezoek van Biden van vandaag. :D
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 februari 2023 @ 21:46:24 #231
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208081296
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef AgLarrr het volgende:
Mbt Biden en Trump, ik kan onderstaand interview van harte aanbevelen. De man heeft dienst gedaan onder Bush en Trump. Interessante kijk op beide presidenten, en de toekomst van het conflict:

Zeker de moeite waard om nogmaals te benadrukken. Duurt ongeveer een uur om te bekijken, maar Bolton is zo scherp als een scheermes en ziet het allemaal perfect.
Scorched earth
pi_208081318
Biden's reis:

quote:
The final decision was made in an Oval Office meeting on Friday evening, when Biden gave the final green light. Once the trip was on, US officials took steps to notify Moscow of their plans, an attempt at “deconfliction” meant to avoid unthinkable disaster while Biden was on the ground.

A 10-hour train ride through Ukraine: There would be a stop to refuel at a US base in Germany before continuing the flight into Poland. As he jetted eastward, Biden’s focus was plotting out his conversations with Ukrainian President Volodymyr Zelensky, hoping to use his limited time wisely in discussing the coming months of fighting.

Biden landed in Rzeszow, the Polish town where he’d stopped in March of last year to visit US troops deployed near the Ukrainian border and humanitarian efforts supporting Ukrainian refugees. During that visit 11 months ago, he alluded to what became a long-running desire to extend his journey just a little further into Ukraine.

This time around, with an expanded set of US air assets overhead keeping close watch at the Polish border, he would make the trip. Biden, his small contingent of advisers and Secret Service that traveled with him boarded the train to Kyiv for the roughly 10-hour trip to the center of the war-torn country.
Wel knap van ome Joe dat hij na zulks reizen en jetlag nog helder z'n praatjes kon doen en ook nog sightseeing.
pi_208081328
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zeker de moeite waard om nogmaals te benadrukken. Duurt ongeveer een uur om te bekijken, maar Bolton is zo scherp als een scheermes en ziet het allemaal perfect.
Ik heb het gezien. Hij had alleen iets minder kritisch kunnen zijn op Biden. Biden heeft continu openbaar gemaakt wat de Russische plannen waren, de aanval was door de VS en het VK geen verassing meer, dat heeft Poetin zeker gehinderd.

Ook de huidige militaire steun van de VS en het leiden van de coalitie om Oekraïne te steunen, doet Biden toch maar prima.
  maandag 20 februari 2023 @ 21:49:37 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208081330
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de VS de confrontatie met China opzoekt dan hebben de Chinezen een makkelijke keuze. Veel van de benodigde mineralen van de komende technologische eeuw hebben Rusland en oost Oekraïne. De VS is altijd al het betweterige broertje geweest en soms is het fijn om met mensen om te gaan die niet zo vervelend doen
Dat is leuk maar je moet wel wat kunnen met die mineralen. Bovendien plaats China zich dan recht tegenover het westen en daar is waar het geld vandaan komt. Vergeet ook niet dat China een staat is wat net zoals Rusland wankel is.
pi_208081333
quote:

[..]
[..]

[..]
Raam op Rusland
Het is dat Navalny een op een aantal grote onderwerpen het enigszins eens is met het westerse narratief, maar het is inderdaad een ontzettend nationalistische Rus.. Volgende Poetin zie in zo snel niet in hem, maar goed. Het systeem maakt de man in deze.
pi_208081343
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:45 schreef capricia het volgende:
Of hij het overleeft? Geen idee. Een Rus heeft voor mij niet meer waarde dan het leven van een willekeurige Oekraïners soldaat.

Wat bedoel je nu weer? Dat Navalny net zo weinig waarde voor je heeft als een Oekraïense soldaat?

Want er zijn weinig mensen hier die beweren dat een Rus meer waarde heeft dan een Oekraïense soldaat.
pi_208081348
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bolton die oude oorloghitser?

https://theintercept.com/2020/06/18/john-bolton-memoir-trump/
Vakman pur sang
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:52:15 #238
236264 crew  capricia
pi_208081369
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is dat Navalny een op een aantal grote onderwerpen het enigszins eens is met het westerse narratief, maar het is inderdaad een ontzettend nationalistische Rus.. Volgende Poetin zie in zo snel niet in hem, maar goed. Het systeem maakt de man in deze.
Ja. Poetin is ook nogal westers-minded begonnen.
- Goethe, “Faust”
pi_208081398
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Poetin is ook nogal westers-minded begonnen.
Inhoudelijk roep jij echt maar wat.

Poetin, de westers-minded KGB'er. :')
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:54:17 #240
236264 crew  capricia
pi_208081402
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat bedoel je nu weer? Dat Navalny net zo weinig waarde voor je heeft als een Oekraïense soldaat?

Want er zijn weinig mensen hier die beweren dat een Rus meer waarde heeft dan een Oekraïense soldaat.
Nou, je schrijft anders dat 'we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft'.

And frankly: I don't give a damn.
- Goethe, “Faust”
pi_208081424
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klopt wel wat ze zegt, hij heeft zelfs overwogen om zich bij het westen aan te sluiten toen. Ken je geschiedenis
Vakman pur sang
pi_208081435
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, je schrijft anders dat 'we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft'.

And frankly: I don't give a damn.
Quote me dan even volledig.

''Ik denk dat we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft en een rol mag gaan spelen in het toekomstige Rusland.''
pi_208081445
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt wel wat ze zegt, hij heeft zelfs overwogen om zich bij het westen aan te sluiten toen. Ken je geschiedenis
Als je Poetin typeert als de man met westerse ideeën, en niet als KGB'er die het verlies van de Sovjet-Unie niet kan accepteren, snap je er vrij weinig van.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:59:03 #244
236264 crew  capricia
pi_208081459
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja. Poetin heeft in het begin veel toenadering tot het westen gezocht. Hij gaf speeches in het Duitse parlement met hoe mooi onze gedeelde westerse waarden waren.
En wilde zelfs met Rusland toetreden tot de Navo. _O-
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:59:16 #245
236264 crew  capricia
pi_208081462
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Ik denk dat we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft en een rol mag gaan spelen in het toekomstige Rusland.''
Laat me koud.
- Goethe, “Faust”
pi_208081468
quote:

Yep is altijd aanwezig en op momenten dat de president echt geen opdracht kan geven tot afschieten atoomwapens wordt dat ook formeel overgedragen (Reagan aan Bush Sr toen hij vanwege een operatie onder narcose moest is een bekend voorbeeld). Ik vermoed dat Harris de afgelopen dag extra op een beveiligde plek heeft gebivakkeerd vandaag.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_football
  maandag 20 februari 2023 @ 22:00:37 #247
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208081477
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Joh, iedere hoogwaardigheidsbekleder flikkert daar uit het raam of in het water.

Navalny mag daarentegen lekker anti-kremlin tweetjes plaatsen in gevangenschap. Is gewoon een façade die man, gecontroleerde oppositie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208081483
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je Poetin typeert als de man met westerse ideeën, en niet als KGB'er die het verlies van de Sovjet-Unie niet kan accepteren, snap je er vrij weinig van.
Er heeft afgelopen weekend een longread op de website van NRC gestaan. Hij ontspoorde al na een halfjaar en sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
pi_208081500
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is het.

Maar ondertussen is Rusland op zijn bek gegaan natuurlijk. Voor de huidige leiding is het lastig om hun plaats te erkennen, maar voor de oppositie is dit een stuk makkelijker.
Los van het recht op Oekraïens grondgebied is er ook nog zoiets als de haalbaarheid waardoor men van gedachte kan veranderen.
  maandag 20 februari 2023 @ 22:05:47 #250
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_208081521
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is het.

Maar ondertussen is Rusland op zijn bek gegaan natuurlijk. Voor de huidige leiding is het lastig om hun plaats te erkennen, maar voor de oppositie is dit een stuk makkelijker.
Los van het recht op Oekraïens grondgebied is er ook nog zoiets als de haalbaarheid waardoor men van gedachte kan veranderen.
klap inj het gezicht van Poetin
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  maandag 20 februari 2023 @ 22:08:02 #251
323876 michaelmoore
pi_208081544
quote:

[..]
een KGB er die van de machtige sovjet unie in Dresden na de ineenstorting terug moest naar een verwaarloosd losgeslagen corrupt land met lege staatswinkels en rottende oogsten in de schuren van de staats boerderijen
Kolchozen .

Ik kan me nog herineren dat op de radio wekelijks melding werd gemaakt van het aantal autos dat gemaakt was en het aantal flats dat gebouwd was
quote:
Zijn opvolger Nikita Chroesjtsjov wilde de landbouwproductie verhogen door, onder andere, meer grond in cultuur te brengen, de maagdelijke-grondencampagne, onder beheer van nieuw op te richten sovchozen. De kolchoz was nog altijd de goedkopere variant gebleven en de kostenverschillen waren alleen maar toegenomen in het nadeel van de sovchoz. Hij streefde naar schaalvergroting, het aantal kolchozen daalde van 125.000 in 1950 naar 69.100 in 1958, maar ook nam het aantal sovchozen sterk toe. In 1953 hadden de sovchozen 18,2 miljoen hectare ingezaaid en dit was bijna vervijfvoudigd naar 97 miljoen hectare in 1965.[5] Aan het einde van zijn regeerperiode heeft Chroesjtsjov zijn mislukkingen moeten toegeven, het land moest op grote schaal graan inkopen uit Canada. Latere regeringsleiders brachten geen verbetering waardoor het land regelmatig buitenlands graan moest importeren.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 20-02-2023 22:13:55 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_208081550
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Poetin heeft in het begin veel toenadering tot het westen gezocht. Hij gaf speeches in het Duitse parlement met hoe mooi onze gedeelde westerse waarden waren.
En wilde zelfs met Rusland toetreden tot de Navo. _O-
Dat weet die jongen helemaal niet joh.
De nato gesprekken liepen van 2000 tot 2006 daarna maakte hij een ommezwaai naar souveraniteit.
Dat waren de gouden jaren voor Putin, daar heeft hij echt de puinhopen van Boris opgelost.
Daarna begon de way down the drain.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 22:10:27 #253
236264 crew  capricia
pi_208081574
Oh kijk. Voor de fans:
twitter
- Goethe, “Faust”
pi_208081584
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er heeft afgelopen weekend een longread op de website van NRC gestaan. Hij ontspoorde al na een halfjaar en sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Ik heb het gelezen. De westerse Poetin, is ondanks een paar uitspraken, nooit uit de verf gekomen. De KGB-Poetin wel.
pi_208081593
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Voor de fans:
[ twitter ]
De jood is weer boos.
Vakman pur sang
pi_208081598
quote:
Oh kijk. Voor de fans:
[ twitter ]
Ken die hele Hinkle niet, maar twee tellen op zijn Twitter zei me al voldoende.
pi_208081611
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Joh, iedere hoogwaardigheidsbekleder flikkert daar uit het raam of in het water.

Navalny mag daarentegen lekker anti-kremlin tweetjes plaatsen in gevangenschap. Is gewoon een façade die man, gecontroleerde oppositie.
De Doema zit daar vol met gecontroleerde oppositie.

Dat is bij Navalny wel anders. Of denk je dat de vergiftiging en gevangenschap van Navalny fake zijn?
  maandag 20 februari 2023 @ 22:15:50 #258
323876 michaelmoore
pi_208081638
Niemand weet kennelijk meer dat de sovjet unie totaal failliet was
en dat het boek "" haalt de sovjetunie 1984 "' onderwerp van gesprek was

Putin was in Oost Duitsland met een vast loon van een goed betaalde KGB spion, hij heeft het failliet ende val van de sovjertunie niet meegemaakt

En nu maar zeuren dat het zo jammer is dat de sovjet unie gevallen is

[ Bericht 45% gewijzigd door michaelmoore op 20-02-2023 22:37:36 ]
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 22:16:08 #259
236264 crew  capricia
pi_208081641
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:11 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ken die hele Hinkle niet, maar twee tellen op zijn Twitter zei me al voldoende.
Idem hier. en ik kan zijn antwoorden eigenlijk al wel dromen. Maar soms verspreekt hij zich. Zoals hier. En komen de ware plannen naar buiten.

twitter
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 22:16:48 #260
236264 crew  capricia
pi_208081650
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
Niemand weet kennelijk meer dat de sovjet unie totaal failliet was
en dat het boek "" haalt de sovjetunie 1984 "' onderwerp van gesprek was
Ja. Afghanistan was wel een flinke dominosteen.
- Goethe, “Faust”
pi_208081662
quote:
Putin spent much of his early years rebuilding a “power vertical”, subordinating executive powers and the regions to one system of command and control. This happened concurrently with a Soviet institutional revanche, doubling state control over the economy, and returning secret services to the centre stage of Russian life.

There have been at least two discernible ideological phases along the way.

The first phase was a pro-western populism: agnostic to Nato, favourable to the United States, and free-market reformist at home. This “diet Putinism” lasted until around 2006-07.

(statista.com/chartoftheday/)
(statista.com/chartoftheday/) (Statista.com/chartoftheday)
Later, ideas of “sovereignty” took over. First came the concept of “sovereign democracy”, introduced by the influential aide Vladislav Surkov, the signal that Russia was beginning to pivot away from the west. There was the 2007 hawkish speech at Munich that took on the world’s security establishment. Then, in 2014, came the controversial annexation of Crimea, and war in Ukraine, which brought other notions: isolationism and a sovereign economy.

“In 20 years, America saw Clinton, Bush Jnr, Obama and Trump, each time with a different policy outlook,” says Gleb Pavlovsky, a political consultant who worked in the Kremlin for the first 12 years of Putin’s rule.

“People think if you have one president, you have just one policy. It’s not like that at all. The first Putin term has nothing in common with the current one.”
https://amp.theguardian.c(...)early-on-in-his-rule

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 20-02-2023 22:28:11 ]
Vakman pur sang
  maandag 20 februari 2023 @ 22:19:32 #262
323876 michaelmoore
pi_208081683
quote:
In 1990 telde de Sovjet-Unie nog 23.500 sovchozen. Het gemiddelde areaal was 15.300 hectare ofwel driemaal zo veel als de kolchoz met 5900 hectares
Dat waren pas boerderijen alleen volledig inproduktief met rottende graan in de schuren op de velden

daarvan zou D66 helemaal gek worden van de stikstof,
pi_208081686
quote:
German arms maker expects ammunition for anti-aircraft tanks to be delivered to Ukraine by July: CEO Armin Papperger made the commitment while speaking to journalists with German Defense Minister Boris Pistorius after the two visited the manufacturing site of the tanks in Unterluess, in western Germany. The influential Rheinmetall CEO also announced that twenty Marder fighting vehicles will be ready to be delivered to Ukraine by the end of March.
pi_208081889

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208081893
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:48 schreef 3rr0r het volgende:
Biden's reis:
[..]
Wel knap van ome Joe dat hij na zulks reizen en jetlag nog helder z'n praatjes kon doen en ook nog sightseeing.
Ben benieuwd wat voor trein. Zal geen gewone intercity zijn.
  maandag 20 februari 2023 @ 22:39:16 #266
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_208081949
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
pi_208081964
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 22:40:24 #268
236264 crew  capricia
pi_208081966
quote:

[..]
Die nachttrein waar ze allemaal mee gaan, neem ik aan.
Deze (er zijn meer fotos van):
twitter
- Goethe, “Faust”
pi_208081968
twitter
  maandag 20 februari 2023 @ 22:42:21 #270
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208081985
quote:

[..]
Waarom snap je er dan vrij weinig van? Het gaat niet om 'westerse ideeën', maar 'westers-minded' zijn. Oftewel: meer toenadering tot het westen zoeken, gericht op samenwerking in plaats van strijd. In zijn eerste jaren zijn er legio 'summits' met Amerikaanse presidenten geweest, verdragen getekend, is er meer economische samenwerking bewerkstelligd, is er meer handel gerealiseerd.

Na een flirt met de Sovjet-Unie begin jaren '70, was Saddam Hussein sinds zijn officiële status als president van Irak de eerste jaren ook steeds meer 'westers-minded'. Hij werd zelfs de 'verdediger van de Arabische wereld' genoemd tegen Iran. Die liefde was in 1991 vrij abrupt over, zoals iedereen weet.
pi_208081986
quote:

[..]
Stukje binnenkant ;)

US President Joe Biden walks down a train corridor to his cabin after a surprise visit with Ukrainian President Volodymyr Zelensky in Kyiv on February 20. (Evan Vucci/Pool/Getty Images)
pi_208082000
quote:
Brekend: Joost weet niet dat Putin een speech gaat houden
  maandag 20 februari 2023 @ 22:47:19 #273
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_208082045
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208082056
quote:
Google: Russische hackers schakelden drones Oekraïne uit

Russische staatshackers zijn er een tijd geleden in geslaagd de systemen van een Turkse dronefabrikant aan te vallen. Dat melden Google en zijn cyberbeveiligingsbedrijf Mandiant.

Google noemt de naam van het bedrijf niet, maar in het begin van de oorlog maakte Oekraïne veel gebruik van Bayraktar-drones om Russische militairen aan te vallen. Door de cyberaanval zouden de onbemande toestellen nu echter onbruikbaar zijn. De hackers zouden ook communicatiesystemen van het Oekraïense leger hebben aangevallen.

Google en Mandiant schrijven dat de digitale aanvallen het werk zijn van een hackersgroep die zij FrozenBarents noemen. De groep staat ook bekend onder de namen Sandworm en Voodoo Bear. De hackers zouden voor de Russische militaire inlichtingendienst GROe werken.

FrozenBarents wordt ook verantwoordelijk gehouden voor de gijzelsoftware NotPetya. Die trof in 2017 Oekraïense bedrijven, maar de infectie verspreidde zich naar andere landen. Twee containerterminals in de haven van Rotterdam lagen daardoor ook plat. In 2018 zouden de hackers de openingsceremonie van de Olympische Winterspelen hebben verstoord, omdat Rusland was geschorst voor die Spelen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-drones-oekraine-uit

Eeeuh....oeps. De Turken mogen ook wel eens op cursus IT-beveiliging gaan.
Corporate translator
pi_208082059
twitter
pi_208082087
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Idem hier. en ik kan zijn antwoorden eigenlijk al wel dromen. Maar soms verspreekt hij zich. Zoals hier. En komen de ware plannen naar buiten.

[ twitter ]
pi_208082097
quote:
Oh kijk. Voor de fans:
[ twitter ]
Als ze hem publiekelijk executeren kijk ik wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208082171
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:48 schreef HSG het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-drones-oekraine-uit

Eeeuh....oeps. De Turken mogen ook wel eens op cursus IT-beveiliging gaan.
Of een eenheid oprichten die die Russische hackers de kelen gaat doorsnijden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:06:02 #279
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208082212
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Doema zit daar vol met gecontroleerde oppositie.

Dat is bij Navalny wel anders. Of denk je dat de vergiftiging en gevangenschap van Navalny fake zijn?
Fake wil ik niet zeggen. Maar het is wel een beetje vreemd als je ziet wat er doorgaans met politieke tegenstanders gebeurt, niet?

Navalny zit gevangen en mag alles roepen en vinden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208082312
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die had David Letterman ook genomen.
pi_208082346
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Vakman pur sang
pi_208082351
twitter
pi_208082412
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom snap je er dan vrij weinig van? Het gaat niet om 'westerse ideeën', maar 'westers-minded' zijn. Oftewel: meer toenadering tot het westen zoeken, gericht op samenwerking in plaats van strijd. In zijn eerste jaren zijn er legio 'summits' met Amerikaanse presidenten geweest, verdragen getekend, is er meer economische samenwerking bewerkstelligd, is er meer handel gerealiseerd.
In meer dan 22 jaar Poetin is er eigenlijk maar vrij weinig westers gedachtengoed uit Poetin gekomen. Maar goed, hier op het forum zie je wel meer idioten die positieve dingen over Poetin roepen.

O, en kan je dikgedrukte met bronnen onderbouwen?
pi_208082433
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Is gewoon een façade die man, gecontroleerde oppositie.
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Fake wil ik niet zeggen. Maar het is wel een beetje vreemd als je ziet wat er doorgaans met politieke tegenstanders gebeurt, niet?

Navalny zit gevangen en mag alles roepen en vinden.
Ah, je begon met roepen dat Navalny gecontroleerde oppositie is. En nu stel je vooral vragen.
pi_208082457
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:42 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Stukje binnenkant ;)

[ afbeelding ]

US President Joe Biden walks down a train corridor to his cabin after a surprise visit with Ukrainian President Volodymyr Zelensky in Kyiv on February 20. (Evan Vucci/Pool/Getty Images)
Dat is wel het mooie van die ouderwetse spoorwegen. Daar kun je nog wel een superdeluxe privéwagon aanhangen _O_ . Dat kan bij al die nieuwe NS en HSL treinen niet meer ;(

_O_
  maandag 20 februari 2023 @ 23:32:23 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208082486
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat is wel het mooie van die ouderwetse spoorwegen. Daar kun je nog wel een superdeluxe privéwagon aanhangen _O_ . Dat kan bij al die nieuwe NS en HSL treinen niet meer ;(

[ afbeelding ]
_O_
Ki)k en daar drinken ze een lekkere whiskey 🥃
pi_208082499
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Eindelijk een officiele oorlogsverklaring? Gelijk 1 miljoen man oproepen?
Morgen gaat de nuke afgeschoten worden?
pi_208082507
Welterusten morgen worden we wakker in een heel andere wereld denk ik.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:36:11 #290
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208082521
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In meer dan 22 jaar Poetin is er eigenlijk maar vrij weinig westers gedachtengoed uit Poetin gekomen. Maar goed, hier op het forum zie je wel meer idioten die positieve dingen over Poetin roepen.

O, en kan je dikgedrukte met bronnen onderbouwen?
Nogmaals: het gaat niet om westers gedachtengoed hebben, maar 'westers-minded' zijn. Dus: toenadering tot het westen zoeken.

Waarom moet je mensen die gewoon feiten aangeven over de beginperiode van Putin als "idioten die positieve dingen over Poetin roepen' kwalificeren?

En ja, dat kan ik:

quote:
From 2001 to 2004, Russia was committed to the foreign policy of Great Power Pragmatism, the core of which was to create a favorable external environment for its economic and social development and to restore its great power status. The September 11 attacks provided an opportunity for the Putin government to end the cold relations with the West since the Kosovo War and to pursue the foreign policy of Great Power Pragmatism.

Forming a counter-terrorism partnership with the U.S. and cooperating with it in the fields of counter-terrorism, nuclear disarmament, economics and trade, while maintaining opposition on issues such as NATO’s eastward expansion and anti-missile defense. By allowing U.S. troops to be stationed in Central Asia and providing counter-terrorism intelligence, Russia played a major role in helping the U.S. win the war against terrorism in Afghanistan.

Strengthening cooperation with NATO. In May 2002, the two sides announced the establishment of the NATO-Russia Council, which transformed the dialog between the two from a “19 to 1” to a “20-nation” approach.

Enhancing relations with the European Union and its key member states. In May 2003, the Russia-European Union (EU) St. Petersburg Summit set long-term goals for creating four common spaces in economics, domestic security and justice, external security, and science, education, and culture. Nevertheless, the two were still divided on issues including Russian democracy, the Chechnya situation and the EU’s New Neighborhood Policy.
https://www.degruyter.com(...)22-0004/html?lang=en
pi_208082530
Was die ontmoeting met de oppositie niet morgen? Ik denk dat Rusland dan doorgaat als dictatuur met 1 partij. Misschien dat ze voor de gezelligheid ook bijvoorbeeld Transnistrië onafhankelijk verklaren en daardoor Moldavië in de strijd werpen. Zoiets gok ik momenteel. :|W
pi_208082539
quote:
Nou ben benieuwd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:38:51 #293
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_208082541
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:34 schreef quirina het volgende:
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208082552
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:42 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Stukje binnenkant ;)

[ afbeelding ]

Die heeft volgens mij lekker beetje amfetamine gekregen om wakker te blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 20 februari 2023 @ 23:40:09 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208082553
Hoelaat gaat de prednisonklant spreken morgen?
  maandag 20 februari 2023 @ 23:41:03 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208082571
quote:
84s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:40 schreef Starhopper het volgende:
Hoelaat gaat de prednisonklant spreken morgen?
Volgens mij is dat bij Poetin altijd een verrassing.
pi_208082573
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nogmaals: het gaat niet om westers gedachtengoed hebben, maar 'westers-minded' zijn. Dus: toenadering tot het westen zoeken.

Waarom moet je mensen die gewoon feiten aangeven over de beginperiode van Putin als "idioten die positieve dingen over Poetin roepen' kwalificeren?
Omdat al heel snel bleek, na de ramp met de Koersk, dat Poetin heel weinig op had met de westerse manier van denken.

Overigens zie je hier op fok dat het vooral een bepaald type user is dat aanhaalt dat Poetin heel westers dacht en veel voor Rusland betekent heeft. Dat zijn meestal de idioten.

quote:
Dat kan je dus niet. Want ik vroeg specifiek om de bronnen over meer economische samenwerking en meer gerealiseerde handel.
pi_208082576
quote:

[..]
Dezelfde als waar eerdere hoogwaardigheidsbekleders mee gereisd hebben:

In het holst van de nacht, op een commercieel vliegtuig: zo reisde Biden (in het grootste geheim) naar Kiev
https://www.vrt.be/vrtnws(...)het-grootste-geheim/

quote:
Op een halfuurtje rijden van de luchthaven ligt Przemyl, een Pools dorpje net over de grens met Oekraïne. Van daaruit reist Biden met de trein naar de hoofdstad, dezelfde trein die onze premier Alexander De Croo nam tijdens zijn bezoek aan Oekraïne. De trein die hij neemt, is geen gewone trein.

Hij wordt vooral gebruikt voor overheidsdoeleinden en bevat ook een vergaderzaal, restaurant, etc. De trein rijdt ook niet rechtstreeks van de grens naar Kiev, maar slaat af en toe af of neemt telkens een andere route. Op die manier is het voor de vijand moeilijker om de treinrit te saboteren.
pi_208082588
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 23:34 schreef quirina het volgende:
1 vol vrede?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')