abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208080961
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:19 schreef BlaZ het volgende:
zie: https://tradingeconomics.com/russia/corruption-index
Verander de schaal naar een langere periode en je ziet toch wel verbetering sinds 1999.
Van 24 naar 28 (met pieken en dalen), dat is eigenlijk vrij constant (en vrij dramatisch).
pi_208080968
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij is geen Oekraïne-liefhebber hè. Vond dat de Krim gewoon Russisch was.
En in dit draadje neemt hij nog steeds Oekraine niet serieus als natie:
[..]
Echt te bizar voor woorden.
Oekraïne bepaalt dat. Niet Rusland of de UK ofzo.

Vergis je niet in Navalny, hij is gewoon de volgende putin en super nationalistisch.
[..]
Raam op Rusland
In het draadje zegt hij dat de grenzen zoals afgesproken in 1991 zijns inziens gewoon leidend zijn en dat als iedereen een oorlog start omdat hij het niet eens is met het verloop van de geschiedenis, het een teringzooi wordt en dat dat onacceptabel is anno 2023.
pi_208080999
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]
En jij gelooft dat? En man die altijd geroepen heeft dat de Krim Russisch is, draait opeens 180 graden om.

Ik ben nogal sceptisch. :')
Op zich is dat terecht, maar Derk Sauer heeft in diverse interviews aangegeven dat iedereen in extase was toen Putin de Krim pakte in 2014. Ook de tegenstanders (of de niet-voorstanders). Later is beginnen te dagen dat het toch niet helemaal zuiver was. Een mens kan natuurlijk van gedachten veranderen.

Maar zoals ik al aangaf, het is niet dat Navalny een soort jezusfiguur is he.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:27:43 #214
236264 crew  capricia
pi_208081031
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In het draadje zegt hij dat de grenzen zoals afgesproken in 1991 zijns inziens gewoon leidend zijn en dat als iedereen een oorlog start omdat hij het niet eens is met het verloop van de geschiedenis, het een teringzooi wordt en dat dat onacceptabel is anno 2023.
Precies. Na jaren geroepen te hebben dat de Krim gewoon Russisch is, is ie opeens omgedraaid.

Ook schrijft hij dat Rusland helemaal niet imperialistisch van aard is. En dat zo ongeveer alles de schuld van Poetin is.
Ik zou hem adviseren om de geschiedenisboeken nog eens na te slaan. Over Ruslands ambities sinds WO2 (maar ook daarvoor).

Ik ben van mening dat de nodige skepsis hier op zijn plaats is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_208081034
twitter
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:29:57 #216
236264 crew  capricia
pi_208081060
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op zich is dat terecht, maar Derk Sauer heeft in diverse interviews aangegeven dat iedereen in extase was toen Putin de Krim pakte in 2014. Ook de tegenstanders (of de niet-voorstanders). Later is beginnen te dagen dat het toch niet helemaal zuiver was. Een mens kan natuurlijk van gedachten veranderen.

Maar zoals ik al aangaf, het is niet dat Navalny een soort jezusfiguur is he.
Ik vraag me trouwens af of dit soort plannen en gedachten van Navalny ook Rusland bereiken. Denk dat het alleen voor de westerse bühne geschreven is. Hij wil zich duidelijk neerzetten als de opvolger van Poetin. Een die in onze westerse ogen voldoet.

Soort verkiezingsrethoriek.. :)
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 februari 2023 @ 21:31:16 #217
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208081082
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Van 24 naar 28 (met pieken en dalen), dat is eigenlijk vrij constant (en vrij dramatisch).
Het is een langzame verbetering op de lange termijn en zeer moeilijk voor landen om überhaupt verbetering te laten zien op het vlak van corruptie.

Voor Nederland is de trend -0,5 punt negatief per jaar over de laatste twintig jaar ongeveer en dat is ook wel te merken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208081088
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Precies. Na jaren geroepen te hebben dat de Krim gewoon Russisch is, is ie opeens omgedraaid.

Ook schrijft hij dat Rusland helemaal niet imperialistisch van aard is. En dat zo ongeveer alles de schuld van Poetin is.
Ik zou hem adviseren om de geschiedenisboeken nog eens na te slaan. Over Ruslands ambities sinds WO2 (maar ook daarvoor).

Ik ben van mening dat de nodige skepsis hier op zijn plaats is.
Hij zegt dat het Russische volk niet imperialistisch van aard is. Dat is een wezenlijk verschil. Op zich klopt dat want de Russische bevolking bestaat voor het leeuwendeel uit compleet apathische horigen.

Het is verrot lastig te meten wat de gemiddelde Rus denkt, maar zelf ben ik er wel redelijk van overtuigd dat er gewoon brede steun onder de bevolking is voor deze invasie. Iedereen laat zich gewillig afvoeren naar het front en op wat incidentjes na is er van tegenstand geen sprake.
pi_208081115
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]
En jij gelooft dat? En man die altijd geroepen heeft dat de Krim Russisch is, draait opeens 180 graden om.

Ik ben nogal sceptisch. :')
Navalny roept al meer dan 10 jaar dat hij echt vrije verkiezingen wil, corruptie aan wil pakken, onafhankelijke rechters en goede banden met westerse landen wil. Bovendien is Navalny vanaf het begin tegen deze oorlog geweest.

Het is niet dat we veel keuze hebben als westen qua oppositie in Rusland. Ik denk dat we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft en een rol mag gaan spelen in het toekomstige Rusland. Ik had graag een Nemtsov in die rol gezien, maar die is vermoord.
pi_208081130
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is verrot lastig te meten wat de gemiddelde Rus denkt, maar zelf ben ik er wel redelijk van overtuigd dat er gewoon brede steun onder de bevolking is voor deze invasie. Iedereen laat zich gewillig afvoeren naar het front en op wat incidentjes na is er van tegenstand geen sprake.
Ik denk dat jij steun verwart met 'gedwee meelopen'. Op Verenigd Rusland stemde al langer vrijwel niemand (schattingen gingen uit van 25%, voor de oorlog).
pi_208081141
Er was bij het gezelschap van Biden blijkbaar ook een militair aanwezig met een koffer met daarin de atoomknop.

Is dat gebruikelijk als de president op reis gaat ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!Fotograaf maandag 20 februari 2023 @ 21:36:15 #222
364681 over_hedge
pi_208081154
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:34 schreef TLC het volgende:
Er was bij het gezelschap van Biden blijkbaar ook een militair aanwezig met een koffer met daarin de atoomknop.

ja. niet dat het een knop is. Maar een hele pc :P Maar is wel gebruikelijk dat de president er toegang tot heeft ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208081157
quote:

:')
Daarachter liep een militair met de clitorus van zijn vrouw in een koffertje
Vakman pur sang
  maandag 20 februari 2023 @ 21:39:00 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208081190
Waar blijven de Maxim's? :( :P

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Maxim_(machinegeweer)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208081200
quote:

Waar kwam je dat tegen?
pi_208081212
twitter
pi_208081213
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Waar kwam je dat tegen?
https://nos.nl/artikel/24(...)te-geheim-voorbereid
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208081253
quote:
The United States along with more than 30 other countries including Canada and most of Europe are backing a proposed ban of Russian and Belarusian athletes from competing in international sports, according to a joint statement published by the British government Monday.

The countries asked the International Olympic Committee (IOC) to reverse its decision last month to create a pathway for Russian and Belarussian athletes to participate in the upcoming Games as “neutral athletes."
pi_208081260
No comment.
twitter
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:45:52 #230
236264 crew  capricia
pi_208081286
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Navalny roept al meer dan 10 jaar dat hij echt vrije verkiezingen wil, corruptie aan wil pakken, onafhankelijke rechters en goede banden met westerse landen wil. Bovendien is Navalny vanaf het begin tegen deze oorlog geweest.

Het is niet dat we veel keuze hebben als westen qua oppositie in Rusland. Ik denk dat we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft en een rol mag gaan spelen in het toekomstige Rusland. Ik had graag een Nemtsov in die rol gezien, maar die is vermoord.
Die hele Twitter draad is gewoon een openlijke sollicitatie naar het Russische presidentschap. En alle mooie woorden die hij voor de westerse bühne schrijft, ik moet het nog zien.

Of hij het overleeft? Geen idee. Een Rus heeft voor mij niet meer waarde dan het leven van een willekeurige Oekraïners soldaat.

Nu ga ik zoeken of er al kokende Solovyev-beelden zijn over het bezoek van Biden van vandaag. :D
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 februari 2023 @ 21:46:24 #231
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_208081296
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef AgLarrr het volgende:
Mbt Biden en Trump, ik kan onderstaand interview van harte aanbevelen. De man heeft dienst gedaan onder Bush en Trump. Interessante kijk op beide presidenten, en de toekomst van het conflict:

Zeker de moeite waard om nogmaals te benadrukken. Duurt ongeveer een uur om te bekijken, maar Bolton is zo scherp als een scheermes en ziet het allemaal perfect.
Scorched earth
pi_208081318
Biden's reis:

quote:
The final decision was made in an Oval Office meeting on Friday evening, when Biden gave the final green light. Once the trip was on, US officials took steps to notify Moscow of their plans, an attempt at “deconfliction” meant to avoid unthinkable disaster while Biden was on the ground.

A 10-hour train ride through Ukraine: There would be a stop to refuel at a US base in Germany before continuing the flight into Poland. As he jetted eastward, Biden’s focus was plotting out his conversations with Ukrainian President Volodymyr Zelensky, hoping to use his limited time wisely in discussing the coming months of fighting.

Biden landed in Rzeszow, the Polish town where he’d stopped in March of last year to visit US troops deployed near the Ukrainian border and humanitarian efforts supporting Ukrainian refugees. During that visit 11 months ago, he alluded to what became a long-running desire to extend his journey just a little further into Ukraine.

This time around, with an expanded set of US air assets overhead keeping close watch at the Polish border, he would make the trip. Biden, his small contingent of advisers and Secret Service that traveled with him boarded the train to Kyiv for the roughly 10-hour trip to the center of the war-torn country.
Wel knap van ome Joe dat hij na zulks reizen en jetlag nog helder z'n praatjes kon doen en ook nog sightseeing.
pi_208081328
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zeker de moeite waard om nogmaals te benadrukken. Duurt ongeveer een uur om te bekijken, maar Bolton is zo scherp als een scheermes en ziet het allemaal perfect.
Ik heb het gezien. Hij had alleen iets minder kritisch kunnen zijn op Biden. Biden heeft continu openbaar gemaakt wat de Russische plannen waren, de aanval was door de VS en het VK geen verassing meer, dat heeft Poetin zeker gehinderd.

Ook de huidige militaire steun van de VS en het leiden van de coalitie om Oekraïne te steunen, doet Biden toch maar prima.
  maandag 20 februari 2023 @ 21:49:37 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208081330
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de VS de confrontatie met China opzoekt dan hebben de Chinezen een makkelijke keuze. Veel van de benodigde mineralen van de komende technologische eeuw hebben Rusland en oost Oekraïne. De VS is altijd al het betweterige broertje geweest en soms is het fijn om met mensen om te gaan die niet zo vervelend doen
Dat is leuk maar je moet wel wat kunnen met die mineralen. Bovendien plaats China zich dan recht tegenover het westen en daar is waar het geld vandaan komt. Vergeet ook niet dat China een staat is wat net zoals Rusland wankel is.
pi_208081333
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij is geen Oekraïne-liefhebber hè. Vond dat de Krim gewoon Russisch was.
En in dit draadje neemt hij nog steeds Oekraine niet serieus als natie:
[..]
Echt te bizar voor woorden.
Oekraïne bepaalt dat. Niet Rusland of de UK ofzo.

Vergis je niet in Navalny, hij is gewoon de volgende putin en super nationalistisch.
[..]
Raam op Rusland
Het is dat Navalny een op een aantal grote onderwerpen het enigszins eens is met het westerse narratief, maar het is inderdaad een ontzettend nationalistische Rus.. Volgende Poetin zie in zo snel niet in hem, maar goed. Het systeem maakt de man in deze.
pi_208081343
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:45 schreef capricia het volgende:
Of hij het overleeft? Geen idee. Een Rus heeft voor mij niet meer waarde dan het leven van een willekeurige Oekraïners soldaat.

Wat bedoel je nu weer? Dat Navalny net zo weinig waarde voor je heeft als een Oekraïense soldaat?

Want er zijn weinig mensen hier die beweren dat een Rus meer waarde heeft dan een Oekraïense soldaat.
pi_208081348
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bolton die oude oorloghitser?

https://theintercept.com/2020/06/18/john-bolton-memoir-trump/
Vakman pur sang
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:52:15 #238
236264 crew  capricia
pi_208081369
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is dat Navalny een op een aantal grote onderwerpen het enigszins eens is met het westerse narratief, maar het is inderdaad een ontzettend nationalistische Rus.. Volgende Poetin zie in zo snel niet in hem, maar goed. Het systeem maakt de man in deze.
Ja. Poetin is ook nogal westers-minded begonnen.
- Goethe, “Faust”
pi_208081398
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Poetin is ook nogal westers-minded begonnen.
Inhoudelijk roep jij echt maar wat.

Poetin, de westers-minded KGB'er. :')
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:54:17 #240
236264 crew  capricia
pi_208081402
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat bedoel je nu weer? Dat Navalny net zo weinig waarde voor je heeft als een Oekraïense soldaat?

Want er zijn weinig mensen hier die beweren dat een Rus meer waarde heeft dan een Oekraïense soldaat.
Nou, je schrijft anders dat 'we blij mogen zijn als Navalny zijn huidige gevangenschap overleeft'.

And frankly: I don't give a damn.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')