Jij bent zeker echt een hit op feestjes?quote:Op woensdag 20 september 2023 23:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Goed item over die benzine, maar accijnskorting is natuurlijk niet het zelfde als subsidie, beste Arjen. De prijs van een liter benzine bestaat nu al voor iets van 40% uit accijns, dus is het eerder zo dat ik door te tanken de overheid subsidieer, en niet omgekeerd.
Sowieso is een korting niet hetzelfde als een subsidie. Bij een subsidie krijg je geld, bij korting hoef je minder te betalen. Als ik een euro korting krijg op een pak koffie en ik koop 10 pakken koffie dan ben ik ook niet ineens 10 euro rijker geworden.
Een korting is ook subsidie. Punt.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Goed item over die benzine, maar accijnskorting is natuurlijk niet het zelfde als subsidie, beste Arjen. De prijs van een liter benzine bestaat nu al voor iets van 40% uit accijns, dus is het eerder zo dat ik door te tanken de overheid subsidieer, en niet omgekeerd.
Sowieso is een korting niet hetzelfde als een subsidie. Bij een subsidie krijg je geld, bij korting hoef je minder te betalen. Als ik een euro korting krijg op een pak koffie en ik koop 10 pakken koffie dan ben ik ook niet ineens 10 euro rijker geworden.
Nee, een korting is iets heel anders dan een subsidie. Met je bonuskaart van de Appie krijg je toch ook geen subsidie op boodschappen?quote:Op donderdag 21 september 2023 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een korting is ook subsidie. Punt.
De appie is ook niet de overheid.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, een korting is iets heel anders dan een subsidie. Met je bonuskaart van de Appie krijg je toch ook geen subsidie op boodschappen?
In beide gevallen betaal je voor hetzelfde product iets minder aan de zelfde verkoper. Dus effectief is het wel exact hetzelfde. Het verschil met AH is dat er dan geen derde partij bij betrokken is terwijl de winst op brandstof wordt verdeeld tussen de leverancier en de overheid. Een gerichte korting bij de overheid wordt nu eenmaal meestal subsidie genoemd.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, een korting is iets heel anders dan een subsidie. Met je bonuskaart van de Appie krijg je toch ook geen subsidie op boodschappen?
Nee, een korting op belasting valt gewoon onder de in Nederland gebruikelijke definitie van subsidie.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jij bent zeker echt een hit op feestjes?
Oh god nog zo'n nerd.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:31 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor.
Waarom is dat relevant? Om subsidies te verstrekken hoef je geen overheidsinstantie te zijn. Particulieren en stichtingen kunnen ook subsidies verstrekken.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
De appie is ook niet de overheid.
Een subsidie en een korting hebben inderdaad hetzelfde effect, dat je namelijk ergens minder voor hoeft te betalen. Dat maakt echter nog niet dat een subsidie en een korting hetzelfde zijn. Dat men iets meestal een bepaalde benaming geeft betekent nog niet dat het juist is. Een verkeerslicht wordt ook meestal een stoplicht genoemd, maar dat is toch echt niet correct.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
In beide gevallen betaal je voor hetzelfde product iets minder aan de zelfde verkoper. Dus effectief is het wel exact hetzelfde. Het verschil met AH is dat er dan geen derde partij bij betrokken is terwijl de winst op brandstof wordt verdeeld tussen de leverancier en de overheid. Een gerichte korting bij de overheid wordt nu eenmaal meestal subsidie genoemd.
Je hebt deels gelijk. De accijnsverlaging is per 1 juli al weer deels terug gedraaid (14 cent er bij), en het resterende deel wilde men per 1 januari terugdraaien (nog eens 20 cent erbij), wat dus nu niet door gaat.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:30 schreef Vincent_student het volgende:
En ook die benzineaccijnzen. Altijd wordt maar gezegd dat die accijnsverlaging 1 januari wordt teruggedraaid. Maar dat is niet zo. Dat is 1 juli al gebeurd!
Lubach lult dus weer. Slecht onderzoek.
Die gevaarlijke honden vond ik niet echt interessante inzichten bieden. Vorig seizoen hadden ze een "Nu is het afgelopen met: katten" over dat ze vogels doden. Dat is nog enigszins prikkelend.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:11 schreef NoCigar het volgende:
Moordende tokkiehonden en de Texaanse Anne Frank waren prima onderwerpen.
Ik snap het niet dus het klopt nietquote:Op donderdag 21 september 2023 22:27 schreef Vincent_student het volgende:
Ik snap geen reet van die berekening van die lonen. Zie je een inkomen staan van 3500 en dan zie je belasting van boven de 10.000. Hoe kan dat nou? Die Lubach lult.
Nogmaals, een korting op belasting valt gewoon onder de gangbare definitie van subsidie.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een subsidie en een korting hebben inderdaad hetzelfde effect, dat je namelijk ergens minder voor hoeft te betalen. Dat maakt echter nog niet dat een subsidie en een korting hetzelfde zijn. Dat men iets meestal een bepaalde benaming geeft betekent nog niet dat het juist is. Een verkeerslicht wordt ook meestal een stoplicht genoemd, maar dat is toch echt niet correct.
Dit was echt zo’n onderwerp om enkel de politiek te prikkelen.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:28 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Die gevaarlijke honden vond ik niet echt interessante inzichten bieden. Vorig seizoen hadden ze een "Nu is het afgelopen met: katten" over dat ze vogels doden. Dat is nog enigszins prikkelend.
Maar dat het afgelopen moet zijn met "gevaarlijke honden" is iedereen (behalve de tokkieieigenaren zelf) het ook wel mee eens zonder dit fragment te kijken.
Klopt op 1 juli 2023 en op 1 januari 2024. Lees je maar in.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:30 schreef Vincent_student het volgende:
En ook die benzineaccijnzen. Altijd wordt maar gezegd dat die accijnsverlaging 1 januari wordt teruggedraaid. Maar dat is niet zo. Dat is 1 juli al gebeurd!
Lubach lult dus weer. Slecht onderzoek.
Hopelijk gaat de politiek er ook wat mee doen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit was echt zo’n onderwerp om enkel de politiek te prikkelen.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:29 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die tijdelijke accijnsverlaging van 13 of 14 cent is idd afgelopen juli teruggedraaid helaas.
En per 1 januari zou er een accijnsverhoging komen.
Die is nu ook teruggedraaid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |