abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2023 @ 18:41:04 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208168969
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En eigenlijk hoeft het land toch niet stil te staan als er nieuwe verkiezingen komen?
Nee, eigenlijk niet, maar de politieke verhoudingen maken een vlotte formatie bijzonder onwaarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208169168
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan de linker kant misschien teleurstelling ivm Rutte, maar aan de rechterkant denk ik eerder teleurstelling dat Rutte een knieval maakt voor links/d66.

Als de vvd een kabinet had gehad over rechts denk ik dat er een stuk minder geklaagd werd aan de rechterkant.
Over rechts was er geen regering te vormen en zelfs als je die wel kan vormen dan is er nog steeds het klimaatakkoord en stikstof problematiek en die verdwijnen niet omdat partijen de werkelijkheid ontkennen.

Ik vraag mij wel af wat er zo links is aan het beleid momenteel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2023 18:56:13 ]
  maandag 27 februari 2023 @ 18:56:33 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208169200
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aan de linker kant misschien teleurstelling ivm Rutte, maar aan de rechterkant denk ik eerder teleurstelling dat Rutte een knieval maakt voor links/d66.

Als de vvd een kabinet had gehad over rechts denk ik dat er een stuk minder geklaagd werd aan de rechterkant.
D66 is in geen enkel opzicht links te noemen.

VVD en D66 zijn schitterende partners, in dat beide economische groei en rendement als raison d'etre hebben omarmd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 februari 2023 @ 18:58:43 #229
346939 Janneke141
pi_208169231
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

Met name de geldsmijterij. Vooral ontstaan om de partijen bij elkaar te krijgen natuurlijk, maar ondertussen zitten we weer op een punt dat we iedereen die een beetje zielig kijkt gaan compenseren met belastinggeld.
  maandag 27 februari 2023 @ 19:19:27 #230
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208169516
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Met name de geldsmijterij. Vooral ontstaan om de partijen bij elkaar te krijgen natuurlijk, maar ondertussen zitten we weer op een punt dat we iedereen die een beetje zielig kijkt gaan compenseren met belastinggeld.
Iedereen die een beetje zielig kijkt, tuurlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208170952
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar dan ook niet klagen dat hij blijft zitten.
Want je maakt dan liever de keuze om door te modderen dan iets te veranderen.

En eigenlijk hoeft het land toch niet stil te staan als er nieuwe verkiezingen komen?
Er zal heel, heel veel controversieel worden verklaard, zoals altijd. En dus staat het land stil (en zeker bij stikstof, klimaat en woningbouw is stilstand achteruitgang).

En ja, ik heb best vertrouwen dat deze 4 partijen ook veel goeds kunnen doen. Dus ik 'modder liever door'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208172135
twitter

Als we het over mogelijk aftredende bewindspersonen hebben zou ik hier ook eens een oog op houden. Het concept-rapport was al uitgelekt en bepaald niet mals. En als ik dan nu dit soort aankondigingen zie dan zijn kennelijk mensen die er belang bij hebben om dit heel groot te maken...
zie email 27 oktober
pi_208172154
quote:

[..]
En het is een beetje afhankelijk van wat je als 'links' typeert. Maar ik denk dat ze rechts van de VVD ook vinden dat we een erg links migratiebeleid voeren bijvoorbeeld.
zie email 27 oktober
  maandag 27 februari 2023 @ 21:53:16 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208172209
quote:

[..]
We're all Keynesians now.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208174128
Het o
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Over rechts was er geen regering te vormen en zelfs als je die wel kan vormen dan is er nog steeds het klimaatakkoord en stikstof problematiek en die verdwijnen niet omdat partijen de werkelijkheid ontkennen.

Het (ongedekt) uitgeven van geld, de hele migratie/vluchtelingen kwestie.
Stikstof problematiek is er weliswaar, maar als oplossing om dan maar ondernemers (gedwongen) te laten stoppen lijkt me geen idee uit de koker van de VVD.
pi_208175784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 07:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Het o
[..]
Het (ongedekt) uitgeven van geld, de hele migratie/vluchtelingen kwestie.
Stikstof problematiek is er weliswaar, maar als oplossing om dan maar ondernemers (gedwongen) te laten stoppen lijkt me geen idee uit de koker van de VVD.
Het geld uitgeven komt door het VVD beleid van de afgelopen jaren, het afscheid nemen van neo-liberaal denken stond ook in het verkiezingsprogramma.

De vluchtelingenkwestie...tja, welke kwestie is dat precies? Toelatingsbeleid is geen streep veranderd, volgens mij.

Er staat inderdaad niet expliciet in het VVD programma van 2020 dat boeren uitgekocht moeten worden maar dat is gewoon een uitvloeisel van wat er wel in staat.
pi_208186236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Schadevergoeding.
https://www.tubantia.nl/b(...)n-kinderen~acadab34/

Daar heb je het al.
zie email 27 oktober
pi_208186725
quote:
Maar dit is niet iets wat het kabinet wil, er zijn steeds meer advocaten die in elke misstand brood zien om massaclaims te eisen. Dat ligt niet zo zeer aan het kabinet, maar aan die aasgieren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:36:43 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208187880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dit is niet iets wat het kabinet wil, er zijn steeds meer advocaten die in elke misstand brood zien om massaclaims te eisen. Dat ligt niet zo zeer aan het kabinet, maar aan die aasgieren.
Het was dan ook met een reden dat we in Nederland erg terughoudend waren met het toelaten van no cure no pay in de advocatuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208189132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet mee eens. De feitelijke situatie in de jeugdzorg is al jaren drama, de kinderrechters hebben geloof ik al een keer of 10 de noodklok geluid. Dan moet je op enig moment ook andere maatregelen kunnen nemen om af te dwingen dat de overheid zich aan het recht houdt, zelfs als je aannemen dat er sprake is van goede bedoelingen. Wat dat betreft is dit niet anders dan die stikstofrechtszaken.
zie email 27 oktober
pi_208189267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet mee eens. De feitelijke situatie in de jeugdzorg is al jaren drama, de kinderrechters hebben geloof ik al een keer of 10 de noodklok geluid. Dan moet je op enig moment ook andere maatregelen kunnen nemen om af te dwingen dat de overheid zich aan het recht houdt, zelfs als je aannemen dat er sprake is van goede bedoelingen. Wat dat betreft is dit niet anders dan die stikstofrechtszaken.
Bij de stikstofrechtszaken werd geen bedrag geclaimd. Toch een essentieel verschil, wat mij betreft. Er werd alleen gevraagd aan de rechter om te zorgen dat het kabinet zich aan de wet houdt. Dat kan hier ook.

En boven jouw post ging het over het kabinet dat maar aan iedereen geld uit deelt, mijn verwarring was ook dat het leek alsof je daarop reageerde (ik zie nu dat je op een oude post van @Janneke141 reageerde, niet haar meest recente).
pi_208189281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de stikstofrechtszaken werd geen bedrag geclaimd. Toch een essentieel verschil, wat mij betreft. Er werd alleen gevraagd aan de rechter om te zorgen dat het kabinet zich aan de wet houdt. Dat kan hier ook.

Maar vooral: jij reageerde op @:Janneke141 die zei dat het kabinet links beleid uit voert door iedereen schadevergoedingen te geven, dit is natuurlijk niet een voorbeeld daarvan. Dit is een belangengroep die via de rechter een bedrag eist, niet het kabinet dat geld rond strooit.
Ik reageerde volgens mij op de vraag of er rechtszaken van komen en niet op vermeend links beleid, want dat vind ik dit ook niet. Maar dan snappen we mekaar in ieder geval ^O^
zie email 27 oktober
pi_208189303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik reageerde volgens mij op de vraag of er rechtszaken van komen en niet op vermeend links beleid, want dat vind ik dit ook niet. Maar dan snappen we mekaar in ieder geval ^O^
Nee, zie mijn edit. Ik dacht dat je op de discussie er gelijk boven reageerde.
  woensdag 1 maart 2023 @ 11:56:53 #244
346939 Janneke141
pi_208189623
Daar waar kinderen (of ouders) schade hebben geleden door het falen van een overheidsinstantie lijkt een schadevergoeding me wel reëel. Ik ben het echter wel met @Hanca eens dat niemand gebaat is bij opportunistische partijen met een commerciële inslag die geld proberen los te krijgen en er met een deel van de poet vandoor gaan, maar dat lijkt me hier in principe niet aan de orde.
pi_208189654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
Daar waar kinderen (of ouders) schade hebben geleden door het falen van een overheidsinstantie lijkt een schadevergoeding me wel reëel. Ik ben het echter wel met @:hanca eens dat niemand gebaat is bij opportunistische partijen met een commerciële inslag die geld proberen los te krijgen en er met een deel van de poet vandoor gaan, maar dat lijkt me hier in principe niet aan de orde.
Bij een massaclaim heb ik dan wel mijn vraagtekens. Zeker omdat dit in principe geen financiële schade, maar emotionele schade is. Dat moet je per geval bekijken, zou ik zeggen. Maar voorop zou moeten staan dat de situatie verandert, nu met schadeclaims beginnen is alsof je begint te dweilen terwijl de kraan nog open staat. Eerst de problemen aanpakken en dan de schade afhandelen, zou ik zeggen.

En een rechtsgang zou dan ook in het teken moeten staan van het dwingen van de overheid (of overheden, de gemeentes zitten er ook tussen) om de problemen op te lossen, wat mij betreft.
  woensdag 1 maart 2023 @ 12:07:26 #246
346939 Janneke141
pi_208189716
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij een massaclaim heb ik dan wel mijn vraagtekens. Zeker omdat dit in principe geen financiële schade, maar emotionele schade is. Dat moet je per geval bekijken, zou ik zeggen. Maar voorop zou moeten staan dat de situatie verandert, nu met schadeclaims beginnen is alsof je begint te dweilen terwijl de kraan nog open staat. Eerst de problemen aanpakken en dan de schade afhandelen, zou ik zeggen.
Maar even vanuit het individuele geval bekeken: als je moet wachten tot de problemen in de jeugdzorg zijn opgelost dan is het maar de vraag of je voor je pensioen een schadevergoeding hebt gekregen.
quote:
En een rechtsgang zou dan ook in het teken moeten staan van het dwingen van de overheid (of overheden, de gemeentes zitten er ook tussen) om de problemen op te lossen, wat mij betreft.
Mee eens. De vraag is vooral 'hoe dan'.
pi_208189722
Geen de ministers op justitie nog last krijgen met dit OVV rapport?

https://nos.nl/artikel/24(...)-wiersum-en-de-vries

Ik denk dat de politiek er hier net ver genoeg vanaf stond om geen echte schade op te lopen, wel zullen ze natuurlijk moeten handelen om herhaling te voorkomen.
pi_208189765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:
Geen de ministers op justitie nog last krijgen met dit OVV rapport?
Ministers die ergens last mee krijgen? Dat is zó 2008. In de nieuwe bestuurscultuur blokkeert de coalitie gewoon een debat, om het er vrijblijvend over te hebben in een of ander achterafcommissiezaaltje waar sommige kamerleden niet mogen stemmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208189885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ministers die ergens last mee krijgen? Dat is zó 2008. In de nieuwe bestuurscultuur blokkeert de coalitie gewoon een debat, om het er vrijblijvend over te hebben in een of ander achterafcommissiezaaltje waar sommige kamerleden niet mogen stemmen.
Stemmen gebeurt niet in commissiezalen maar in de grote zaal, alle kamerleden mogen overal over stemmen. Je bent (alweer) niet goed geïnformeerd.

Daarbij komt er hierover gewoon een debat in de grote zaal.
pi_208206505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je hebt 30 leden nodig voor het aanvragen van een Kamerdebat. De coalitie zou 121 leden moeten hebben om debatten te kunnen blokkeren.

Dit is gewoon lulkoek. Desinformatie zo je wilt. Bullshit is ook een goeie omschrijving.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')