Ach, hier kan je van alles van vinden. Ik ben opgegroeid in een kleine stad. Ik weet nog goed dat we in ik denk 1996 ofzo voor het eerst een getinte gozer in de klas kregen en wat een gigantisch ding dat was. Daar kan je je nu helemaal niks bij voorstellen maar wij zijn hier ook van ver gekomen.quote:
Signaal dat Zelensky en Oekraïne serieus worden genomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat nu echt de waarde is dat Rutte en nog veel meer van dat soort bewindslieden daarheen gaan de hele tijd. Beetje bij een monumentje staan.
Zelensky heeft liever de F16 dan een buigende rutte bij een monument.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
beeldvorming, en wel het beeld dat Rutte zich betrokken voelt bij Oekraïne en haar lot.
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, hier kan je van alles van vinden. Ik ben opgegroeid in een kleine stad. Ik weet nog goed dat we in ik denk 1996 ofzo voor het eerst een getinte gozer in de klas kregen en wat een gigantisch ding dat was. Daar kan je je nu helemaal niks bij voorstellen maar wij zijn hier ook van ver gekomen.
Meestal is er ook een agenda mee met zaken om te bespreken, de bijdrage van Nederland in de vorm van het willen overkopen en doneren van de Leopards hier, mogelijkheid voor F16 of simulatoren voor de training, etc.. Maar ook het aanbod om Kherson weer op te bouwen na de oorlog. Allemaal zaken om over te praten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zelensky heeft liever de F16 dan een buigende rutte bij een monument.
Ik snap dat ze een stuk kleiner zijn dan die van de Russen. Maar hoeveel hebben ze nog en kunnen ze een nieuwe luchtoffensief weerhouden?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat komt niet door verliezen, de Oekraïense luchtmacht stelde evenals de marine al weinig voor voordat de oorlog überhaupt begon.
Ben je weer aan het censureren?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij moet die ai chatbot gereset worden want hij begint nu Nederlandse en Oekraïense whataboutisms door elkaar te halen.
nee was ikquote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ben je weer aan het censureren?Geen commentaar mogelijk op Nederlandse politici dus.
Jahoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik snap dat ze een stuk kleiner zijn dan die van de Russen. Maar hoeveel hebben ze nog en kunnen ze een nieuwe luchtoffensief weerhouden?
Ik kom uit een roomblank dorp van de Veluwe, alle allochtonen van het dorp in de jaren 80 zaten bij mij in de klas en dat waren 2 geadopteerde Koreanen. Later op de middelbare school was er 1 zwart, Sri-Lankaans meisje in mijn klas en een Joegoslaaf die gevlucht was.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, hier kan je van alles van vinden. Ik ben opgegroeid in een kleine stad. Ik weet nog goed dat we in ik denk 1996 ofzo voor het eerst een getinte gozer in de klas kregen en wat een gigantisch ding dat was. Daar kan je je nu helemaal niks bij voorstellen maar wij zijn hier ook van ver gekomen.
Een voordeel van de klaag en jammercultuur hier in Nederland is wel dat we het leger niet overschatten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor.
Wil je boven het bereik vliegen van manpads, moet je dus zeer hoog vliegen, en dan raak je dus geen bal meer met je unguided bommen. En guided bommen blies rus z'n hele voorraad er in week 1 al doorheen.
Ik verneem idd uit meerdere hoeken dat rus tegen een piloten tekort aanhikt. Schijnt 100-150 beschikbaar te zijn. En dan heb je niks aan 400 vliegtuigen.
Je had het over iets van "Hondje gaat op bezoek baasje", en later als uitleg bazel je iets over grootkapitaal. En dat zou commentaar moeten voorstellen?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ben je weer aan het censureren?Geen commentaar mogelijk op Nederlandse politici dus.
Ik noemde expres Noord Korea in dat lijstje. NK kan wel degelijk nucleare raketten lanceren vanaf een paar van hun (zeer grote) onderzeervloot.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor jongens, Rusland is een soort Sudan wat nergens recht op heeft en niet serieus genomen hoeft te worden. Hoeveel nuclear subs heeft Sudan?
Hoe zou Noord-Korea Navo lidmaatschap en troepenopbouw in zuid interpreteren denk je?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik noemde expres Noord Korea in dat lijstje. NK kan wel degelijk nucleare raketten lanceren vanaf een paar van hun (zeer grote) onderzeervloot.
Gaan we nu ook Zuid Korea ontruimen omdat Noord Korea "recht heeft" op een bufferzone? Nee he.
Bovendien, als je kijkt naar "grootmachten", dan zijn die vooral grootmachten vanwege het bezit van vliegdekschepen die ze wereldwijd kunnen inzetten.
Wat heeft rusland aan vliegdekschepen? Oja de hilarische Admiraal Kuzenetsov.
Maar afgezien van deze details, hoort jouw manier van denken thuis in de 19e eeuw. Het is ouderwets en achterhaald.
het hebben over 'recht hebben op' bij een conflict als ditquote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik noemde expres Noord Korea in dat lijstje. NK kan wel degelijk nucleare raketten lanceren vanaf een paar van hun (zeer grote) onderzeervloot.
Gaan we nu ook Zuid Korea ontruimen omdat Noord Korea "recht heeft" op een bufferzone? Nee he.
Bovendien, als je kijkt naar "grootmachten", dan zijn die vooral grootmachten vanwege het bezit van vliegdekschepen die ze wereldwijd kunnen inzetten.
Wat heeft rusland aan vliegdekschepen? Oja de hilarische Admiraal Kuzenetsov.
Maar afgezien van deze details, hoort jouw manier van denken thuis in de 19e eeuw. Het is ouderwets en achterhaald.
quote:Russian shelling has killed 5 residents of the Donetsk region and injured 10 others over the last 24 hours, the Donetsk region military governor, Pavlo Kyrylenko, said in a Facebook post Friday.
noord-korea dient al als bufferzone voor choinaquote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe zou Noord-Korea Navo lidmaatschap en troepenopbouw in zuid interpreteren denk je?
Of is dat 19e eeuw denken?
Tijdens de Golfoorlog stond bij ons heel vaak de TV aan en mochten we dit live volgenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vraag is niet of de gene met de grootste stok wint. Vraag is of het wenselijk is om op een planeet te wonen waar dat de norm is.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:56 schreef aTypisch het volgende:
jullie moeten nodig eens een potje europa universalis 4 spelen
Je denkt toch niet dat net als in de tijd van de rode baron er luchtgevechten plaatsvinden, vliegtuig tegen vliegtuig? Goed afweergeschut op de grond is veel belangrijker.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik snap dat ze een stuk kleiner zijn dan die van de Russen. Maar hoeveel hebben ze nog en kunnen ze een nieuwe luchtoffensief weerhouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |