Ik begreep een tijdje terug dat ze stilletjes is verouderd naar een jaar of 14.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moet Nola nog steeds 12 voorstellen terwijl de actrice ouder is als die van Demi?
"Loedo... Loedo, ben jij het?"quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:52 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Die was ik eigenlijk helemaal vergeten! Weet wel dat Caroline ook Sophia gaat spelen over een tijdje. Dus komt er een Janine look-a-like.
maar manu was toch bijna even oud, en die is nog een jongetjequote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:25 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik begreep een tijdje terug dat ze stilletjes is verouderd naar een jaar of 14.
[..]
"Loedo... Loedo, ben jij het?"![]()
![]()
De wegen van een SORAS zijn ondoorgrondelijkquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:05 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
maar manu was toch bijna even oud, en die is nog een jongetje
Het is inderdaad wachten tot hij en Teddy ineens op de stoep staan bij Rik en Shanti als tieners/adolescenten. Ik vind het eerlijk gezegd opmerkelijk dat dat nog niet gebeurd is, zeker nu Daan weg is als familieband.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tijd dat ze Bram een keertje laten langskomen als twintiger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Zonnetje in Huis... leuke referentiequote:Op donderdag 23 maart 2023 12:07 schreef Japepk het volgende:
De tekstschrijvers zijn weer op dreef komende week hoor! Laura noemt Henk 'haar zonnetje in huis' (cheesy, maar ik hou er van) en als Stefano strontlazerus de Koning uit stommelt zegt ze; ''Gaat lekker hé, daar bij de familie Sanders'.
En Bing mag Nina toebijten; ''Lekker de schone schijn ophouden. Precies je vader..''
Inderdaad lekker op dreef, ik vind het weer echt leuk de laatste tijd!quote:Op donderdag 23 maart 2023 12:07 schreef Japepk het volgende:
De tekstschrijvers zijn weer op dreef komende week hoor! Laura noemt Henk 'haar zonnetje in huis' (cheesy, maar ik hou er van) en als Stefano strontlazerus de Koning uit stommelt zegt ze; ''Gaat lekker hé, daar bij de familie Sanders'.
En Bing mag Nina toebijten; ''Lekker de schone schijn ophouden. Precies je vader..''
meerdijk ligt in brabant?quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:58 schreef Magica het volgende:
Meerdijk ligt in Brabant blijkt nu, ze gaan een friettent van de Koning maken. Hoewel Henk zegt: het is patat
Je frituurt loempia's en kroketten ook - frituren is een bereidingswijze en heeft niets met friet te maken.quote:
Het is de manier van snijden, net zoals je in sliertjes gesneden wortel julienne noemt. Patates frites zijn aardappelen die dun gesneden zijn, frites dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:27 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Je frituurt loempia's en kroketten ook - frituren is een bereidingswijze en heeft niets met friet te maken.
Het is patat, uiteraard.
Nope, je bakt loempia's en kroketten en dus ook friet.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:27 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Je frituurt loempia's en kroketten ook - frituren is een bereidingswijze en heeft niets met friet te maken.
Het is patat, uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 april 2023 18:56 schreef Malavita het volgende:
Spoiler wat later deze maand komt is ook weer pittigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoezo zelfde leefrmtijdscategoriequote:Op dinsdag 4 april 2023 20:22 schreef ZanneG het volgende:
Een nacht in de cel voor een gestolen fiets?
Waar vind je die toe gewijde agenten nog
Ook vreemd dat Linda en Laura de beste vriendinnen zijn en nu zelfs in dezelfde leeftijdscategorie zitten.
Weten die schrijvers dan helemaal niets van het verleden?
True, maar aangezien dat de eerste lichting was die GTST op de kaart heeft gezet, mag je hen wel iconisch noemen. 'Dokter Simon', doet bij menig 20+'er wel een belletje rinkelen denk ik. Anette of Rien zijn dan ook niet echt iconisch vind ik. Dan heb je het echt over Arnie, Peter, Simon, Helen, misschien Robert en Jef.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Niet dat Simon nu zo iconisch was, hij heeft er maar relatief kort ingezeten. 2 seizoenen ofzo, net als Annette er maar relatief kort in zat en zelfs Peter en Arnie speelden maar enkele seizoenen mee.
Zo n Demi speelt nu al langer mee dan hele Arnie Peter of Annette hebben mee gespeeld.
Simon 8 seizoen toch? Is later nog een keer teruggekomenquote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Niet dat Simon nu zo iconisch was, hij heeft er maar relatief kort ingezeten. 2 seizoenen ofzo, net als Annette er maar relatief kort in zat en zelfs Peter en Arnie speelden maar enkele seizoenen mee.
Ja, dat denk ik ook. Vind het alleen nogal overbodig. Saskia is druk met de Koning en de kinderen hadden allemaal hun eigen ding. Zou het jammer vinden als Jonathan weer gevlogen is zodra Julian terugkomt, omdat ze Henk daarmee echt wel minder leuk hebben gemaakt.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:01 schreef James1988 het volgende:
Die Jonathan wordt volgens mij gebruikt om de familie Verduijn wat meer invulling te geven nu Julian er niet is en om Steef een richting te geven. Want ineens gaf Steef een pleidooi dat zelfs de ervaren advocaat Jonathan niet zomaar zou nadoen, en dus is een studie Rechten misschien wel wat voor hem?
Simon was in de eerste vier seizoenen één van de voornaamste hoofdkarakters. Hierna had hij nog (langdurige) gastoptredens in seizoen 5, 8 en 13. Van alle huisartsen die er in GTST de afgelopen 32 jaar zijn geweest is hij ook wel by far de meest herkenbare en iconische. Want zeg nu zelf, wat kun je je nog herinneren van Mathilde, Gijs, Martijn of zelfs Anton? En vergeet niet dat de koosnaam "Dokter Simon" zowat een geuzennaam is tegenwoordig, net als Arnie.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Ik denk dat de schrijvers echt geen idee hebben dat Linda haar broer Simon de eerste arts van Meerdijk was en waarschijnlijk in dezelfde dorpspraktijk zijn praktijk had.
Aangezien alle artsen daar hun praktijk hebben.
Zo n Demi speelt nu al langer mee dan hele Arnie Peter of Annette hebben mee gespeeld.
Daar vergis je je behoorlijk in. Een soap als GTST is begonnen als trekpleister voor de (pre-)tieners in 1990, maar uitgegroeid tot een familiesoap. Die kiddo's van toen hebben nu zelf kinderen, maar een groot deel kijkt nog steeds. Iedere generatie heeft z'n herkenbare personages, daarom ook dat een Linda of Stefano zijn teruggehaald. Dat soort dingen geven de makers ook ruiterlijk toe als ze personages uit het verleden terughalen: om de connectie met de oudere, soms afgehaakte kijkers weer te willen herstellen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef ZanneG het volgende:
Het zegt vooral veel over wie de oude kijkers zijn, ik geloof er niks van dat arnie peter simon helen en robert nu zo iconisch zijn.
Velen vd huidige generatie kijkers weten niet eens wie ze zijn.
Hoofdschrijfster Susan Stam heeft sinds 2000 verschillende periodes in het schrijfteam gezeten en is in de periode 2000-2001 ook al hoofdschrijfster geweest. Sabine van den Eynden heeft zelfs al vanaf 1993 verschillende periodes meegewerkt aan de serie. Iemand als Idse Grotenhuis is in 1993-1995 regisseur geweest, van 1999-2002 creatief producent, in 2008-2009 betrokken geweest als consultant en sinds 2020 weer betrokken, eerst als interim-creatief producent en nu als lid van het schrijfteam. En dan is er ook nog een groep storyliners, dialoogschrijvers en eindredacteuren die al jaren en jaren meewerken aan de serie.quote:Ik denk dat ook de schrijvers geen idee hebben vd geschiedenis van Meerdijk en de oud personages.
Marwan is een van de sterkte personages van de laatste jaren zelfs zonder veel binding hoop dat hij nog wel even blijft.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
Nieuwe gezichten blijven vaak maar kort, zoals de half zus en pa van Shanti, de vriendjes van Demi of dat dikke vriendinnetje van dr zus.
Die worden er alleen maar even heel kort in geschreven als opvulling en dan verdwijnen ze weer geruisloos en dan hoor je er nooit meer wat van.
Dat verwacht ik ook met die Jonathan, die is ws opvulling tot Julian weer thuis is en dan verdwijnt die weer uit beeld.
En wat is nu eigenlijk de toevoeging van die marokaan wiens naam ik even kwijt ben. hij is de vader van Tom en de ex van die 2 zussen en verder heeft hij geen enkele binding meer met iemand
Wat voor uitdaging heeft zo n rol spelen dan nog?
dat vind ik eigenlijk ook welquote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Marwan is een van de sterkte personages van de laatste jaren zelfs zonder veel binding hoop dat hij nog wel even blijft.
Daardoor is hij wel op een leuke manier verbonden aan een grote familie. Marwan is op een leuke manier wat Jef jarenlang is geweest; een beetje lijm tussen de verschillende karakters, maar dan nog wel met zijn eigen sores. En daarbij een acteur die de rol een fijne komische noot meegeeft. Van mij mag hij aleen wel terug naar de buurtsuper, óf ze moeten dat pabo-verhaal weer oppakken. Een basisschoolleraar heeft nog nooit in de serie gezeten volgens mij. Middelbare school wel, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 april 2023 12:42 schreef ZanneG het volgende:
Hij heeft juist in al die jaren niets beleefd, alleen dat meisje zwanger gemaakt.
Dat was nog wel wat maar verder heeft hij niks en niemand in Meerdijk.
Ja, eens. Hij is een beetje de comic relief en de flierefluiter, vergelijkbaar met Noud in zijn beginjaren, hetzij minder dramatisch en 'straatschofferig'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |