abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:02:56 #101
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208519626
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Volgens mij is het achtergebied van Bahkmut goed verdedigd omdat je al vrij snel aan de 'grens' van 2014 zit.

Als je die regio wilt veroveren zou het, mijn inziens, makkelijker zijn om dat vanuit het noorden te doen en dan alle linies rondom donetsk ontlopen en aan de achterkant afsnijden.

Maar allemaal makkelijker gezegd dan gedaan :+
Dat is niet het enige probleem, het is een dicht bevolkt gebied met overal dorpen die vaak vernietigd zijn met gefortificeerde posities.
Ik denk dat we van offensieven in de Donbas of ten zuiden van Zaporizhia niet te veel moeten verwachten (dit geldt voor beide partijen uiteraard) qua terreinwinst, die frontlinies zijn al dermate oud dat er volop fortificaties zijn.

Een mogelijkheid is Kreminna/Svatove innemen bij een offensief. Starobilsk lijkt me geen haalbare kaart, omdat de positie daar te makkelijk afgesneden kan worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:07:56 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208528505
Nuttige update en samenvatting dec- mrt.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208528641
Er is toch maar een logisch plek voor een tegenoffensief? Bij de zee van Azov; Melitopol, Mariupol die contreien.

Maar juist omdat dat zo logisch is is het misschien wel weer logisch om het juist elders te doen.
zie email 27 oktober
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:27:42 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208528716
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:21 schreef trein2000 het volgende:
Er is toch maar een logisch plek voor een tegenoffensief? Bij de zee van Azov; Melitopol, Mariupol die contreien.

Maar juist omdat dat zo logisch is is het misschien wel weer logisch om het juist elders te doen.
Hangt er vanaf wat voor verdediging de Ruskies hebben richting Melitopol, Mariupol.
De satellietbeelden ed. zijn weer zeer nuttig.
Hoeveel kan je eigenlijk verbergen voor satellieten?
pi_208528986
quote:

Als ze naar luhanks gaan snijden ze de spoorweg richting bakhmut af.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 17:16:41 #106
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208532991
quote:

Het kan natuurlijk ook gewoon wat knabbelen worden.
Pakken wat enigszins weinig moeite kost en je zo in betere posities positioneren.

Head on de zwaarste verdediging inklappen moeten ze niet gaan doen dunkt me.

Alles hint nu naar een counter offensief rond Bakhmut, wat natuurlijk logisch is te doen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 17:53:38 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208533393
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon wat knabbelen worden.
Pakken wat enigszins weinig moeite kost en je zo in betere posities positioneren.

Head on de zwaarste verdediging inklappen moeten ze niet gaan doen dunkt me.

Alles hint nu naar een counter offensief rond Bakhmut, wat natuurlijk logisch is te doen.
Dus dan toch naar Mariupol gaan is dan slim.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:03:43 #108
56749 BlaZ
pi_208534100
quote:

Precies, het is niet voor niks dat er daar aan Russische zijde volop fortificaties gebouwd worden.
pi_208534300
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Maar juist dat is volgens mij juist eerder hét argument tegen een hoofddoel daar.
Juist dat alles erop wijst en de russen vermoedelijk ook alles doen om zich qua verdediging daarop te concentreren.

Als ik de oekrainse leiding was, zou ik vol zetten op juist het gebied rondom de Kherson regio en het noordelijk krimkanaal...
Én uiteindelijk zelfs de toegang tot de Krim zélf.

Vanuit oekrains zicht is er een zeker risico dat als ze eerst de dombas en loehansk bevrijden;
Mogelijk de westerse steun voor de bevrijding van de Krim verdwijnt en het westen dan hen dwingt een vredesakkoord te tekenen dat controle over de Krim aan Ruslan laat.
Dat kan de oekraine juist voorkomen door de Krim te heroveren voor de Donbas.
Tevens lijkt me dat de paniek bij Ruslan eerder uitbreekt als de Krim in gevaar komt en die dan logistiek fikse problemen krijgen (zie maar eens een deel van je troepen uit de donbas, naar de Krim te krijgen als Rusland, dat lukt nooit)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:22:32 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208534337
Hopelijk leest de Ruskie Generale Staf mee. Dan snappen ze er niks meer van. :P
pi_208534357
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar juist dat is volgens mij juist eerder hét argument tegen een hoofddoel daar.
Juist dat alles erop wijst en de russen vermoedelijk ook alles doen om zich qua verdediging daarop te concentreren.

Als ik de oekrainse leiding was, zou ik vol zetten op juist het gebied rondom de Kherson regio en het noordelijk krimkanaal...

Vanuit oekrains zicht is er een zeker risico dat als ze eerst de dombas en loehansk bevrijden;
Mogelijk de westerse steun voor de bevrijding van de Krim verdwijnt en het westen dan hen dwingt een vredesakkoord te tekenen dat controle over de Krim aan Ruslan laat.
Tevens lijkt me dat de paniek bij Ruslan eerder uitbreekt als de Krim in gevaar komt en die dan logistiek fikse problemen krijgen (zie maar eens een deel van je troepen uit de donbas, naar de Krim te krijgen als Rusland, dat lukt nooit)
Mee eens. De Krim innemen of zelfs maar geloofwaardig bedreigen is een gamechanger. Dat geldt niet voor de Donbas, daar komt Poetin mee weg.
zie email 27 oktober
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:48:14 #112
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208534682
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zoals Bakhmut er nu bijligt kan men spreken van laaghangend fruit (jaja vast niet zo makkelijk). Neem aan dat ze daar wel het een en ander terug gaan drijven/afsnijden.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:53:18 #113
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208534758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de hardste dobber zal zijn, sinds de Russen uit Kherson zijn verdreven bereiden ze daar de boel voor.

Maar eigenlijk kunnen we er niets van zeggen. We weten niets van de Russen, Oekraïners of wat die van elkaar weten.

We zullen het het beste afwachten.
pi_208535338
Putin gaat kernwapens echt gebruiken is mijn verwachting.

-knip-

wat voor strategie hebben jullie tegen die kernbommen dan?

[ Bericht 14% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:00:49 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:37:08 #115
56749 BlaZ
pi_208535410
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Mariupol is vanuit de frontlinies lastig te benaderen vanwege de ligging van de wegen. Als men daadwerkelijk gaat voor een offensief richting zuiden zal men eerst Tokmak moeten innemen om daarna Vasylivka onder druk te zetten waarna de weg naar Melitopol open is.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 26-03-2023 09:06:28 ]
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:40:49 #116
56749 BlaZ
pi_208535460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:31 schreef klaasweetalles het volgende:

-knip-

Onzin, kernwapens zijn echt een uiterste oplossing. Hooguit de een herovering van de Krim kan mogelijk tot inzet van kernwapens leiden. Gezien de ligging van de Krim is dat erg onwaarschijnlijk en blijven we gewoon met een conventionele oorlog zitten hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:00:41 ]
pi_208535535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Onzin, kernwapens zijn echt een uiterste oplossing. Hooguit de een herovering van de Krim kan mogelijk tot inzet van kernwapens leiden. Gezien de ligging van de Krim is dat erg onwaarschijnlijk en blijven we gewoon met een conventionele oorlog zitten hier.
-knip-

putin heeft 1 ding in zijn hoofd...en dat is zijn karakter als je hem de laatste 20 jaar gevolgd heeft...hij kan niet tegen zijn verlies....het zal misschien zijn laatste daad zijn voor zijn dood...op die knop druken...wat zal het hem nog uitmaken? Dat is mijn vraag aan jou

wat zal het hem nog uitmaken?

quote:
Rusland gaat tactische kernwapens stationeren in Belarus. Dat zei president Poetin zaterdagavond tegen het persbureau Tass.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:01:29 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 20:47:57 #118
236264 crew  capricia
pi_208535610
quote:

-knip-

Heb je al een idee wat er daarna gebeurt?

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:01:40 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_208535646
quote:

-knip-

Wat de strategie tegen kernbommen is? Dat de NAVO ze ook heeft. Maar bovenal is een kernwapen een politiek wapen, het is geen wonderwapen waarmee je ineens wel in Kiev staat.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:01:54 ]
zie email 27 oktober
pi_208535744
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je al een idee wat er daarna gebeurt?
Er zal geen daarna meer zijn....want als putin drukt...gaat automatische die kernraketten van Verenigde Staten ook af.

ik denk dat het echt kan gebeuren met due gek van een putin

Er zullen nog wel mensen overleven die goede anti nucleare kelders hebben...maar hoe lang kan je daarin overleven....ligt aan je voorraden...maar die gaan uiteindelijk ook op......
pi_208535884
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat de strategie tegen kernbommen is? Dat de NAVO ze ook heeft. Maar bovenal is een kernwapen een politiek wapen, het is geen wonderwapen waarmee je ineens wel in Kiev staat.
putin heeft niet het oneindige leven. Dat besseft hij ook

Ik zie geen oplossing voor Oekrane. Die oorlog kan nog 5 jaar duren ...of 10 jaar...Oekraine gaat nooit opgeven. Dan ontstaat er een situatie dat Rusland zijn verlies moet toegeven en moet terugtrekken. Dat is voor Russische begrippen internationaal een grote afgang. Putin krijgt altijd zijn zin. Hij zal dan nog maar 1 middel hebben en dat is die knop

Mensen begrijpen die psychologie van Putin nog niet zo goed.

Hij is misschien nog wel de grootste gek uit de geschiedenis. Het zegt al genoeg dat hij voor zijn eigen russische volk geen respect heeft en iedereen oproept en de dood injaagt voor zijn eigen belang.....niet afgaan internationaal.
  zondag 26 maart 2023 @ 01:03:31 #122
pi_208539192
quote:

wat jullie hier al 10 topics lang lopen vertellen is pure poep.

Ach, die paar bommen maken niet uit, we gaan toch dood aan klimaatsverandering.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 26 maart 2023 @ 01:04:19 #123
pi_208539195
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:44 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
-knip-

putin heeft 1 ding in zijn hoofd...en dat is zijn karakter als je hem de laatste 20 jaar gevolgd heeft...hij kan niet tegen zijn verlies....het zal misschien zijn laatste daad zijn voor zijn dood...op die knop druken...wat zal het hem nog uitmaken? Dat is mijn vraag aan jou

wat zal het hem nog uitmaken?
[..]

Wat zal het ons nog uitmaken? Ukraine en het Westen kunnen ook niet tegen ons verlies.

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:02:57 ]
pi_208540994
kernwapens tegen oekraine gebruiken is het laatste wat Rusland wil, want aan radioactief gebied heb je zelf ook niks meer aan ;)

-off topic-

[ Bericht 67% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:03:49 ]
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_208541043
-off topic-

[ Bericht 99% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2023 14:06:12 ]
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')