SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Ja, alles wel prima. Ik wandel helaas te weinig de laatste tijd. Een beetje een enorme winterdip. Na het werk als het donker en koud is, kan ik me er niet meer toe zetten. De vorige jaren had ik dat probleem niet.quote:Op maandag 13 februari 2023 06:53 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Alles goed daar? Ben je nog veel aan het wandelen?
Nog heel even en dan is het voorjaarquote:Op maandag 13 februari 2023 07:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, alles wel prima. Ik wandel helaas te weinig de laatste tijd. Een beetje een enorme winterdip. Na het werk als het donker en koud is, kan ik me er niet meer toe zetten. De vorige jaren had ik dat probleem niet.
Dus het is nu alleen maar in het weekend als het licht is.
Ja, gelukkig wel. En hoe gaat het met jou?quote:Op maandag 13 februari 2023 07:10 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nog heel even en dan is het voorjaar![]()
Het wordt nu ook al veel eerder licht gelukkig.
Prima, dank jequote:Op maandag 13 februari 2023 07:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. En hoe gaat het met jou?
Goedemorgen.quote:
Ik de laatste weken weer wat aan het sporten en dan moet ik 2 keer per week veel te vroeg op.quote:Op maandag 13 februari 2023 07:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Je bent vroeg vandaag.
Dat is een van de redenen dat ik een vpn gebruik, geen last meer van geoblocking.quote:Op maandag 13 februari 2023 09:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Verdorie, mijn dagelijkse Duitse serie had vroeger uitzending ‘s middags en dan ‘s ochtends herhaling. Dat werd vervolgens alleen ‘s middags uitzending en gelukkig ging na korte tijd de geoblocking van het terugkijken via de Mediathek van de ARD er af. Dus ik kon het jaren weer gewoon volgen, ik loop met terugkijken op dit moment bijna een week achter. Ik zat net weer klaar voor mijn ‘ontbijttv’. Zit er sinds vorige week weer geoblocking op het terugkijken
Als je mij/ons mist: het is deze week hier te doen MUZ / NPO Radio 2 - De Top 80's (13 t/m 17 februari 2023)quote:
Leukquote:Op maandag 13 februari 2023 18:40 schreef DJ11 het volgende:
Woensdag staat Radio 2 in het teken van Giro 555 en is er geen Top 80's. Laat dat nu net de avond zijn dat ik wil gaan uitzenden op Radio 49![]()
Uiteraard zijn leuke (80's) verzoekjes die avond welkom.
quote:Op maandag 13 februari 2023 18:40 schreef DJ11 het volgende:
Woensdag staat Radio 2 in het teken van Giro 555 en is er geen Top 80's. Laat dat nu net de avond zijn dat ik wil gaan uitzenden op Radio 49![]()
Uiteraard zijn leuke (80's) verzoekjes die avond welkom.
Dit is wel tegenstrijdig hè? Iemand een fijne Valentijn wensen, en dan die 2 smiley's eronder.quote:
Dat is sowieso wel het gevoel dat ik heb bij Valentijnsdag. Heb je nog iets gekregen van een stille aanbidder, Melting?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Dit is wel tegenstrijdig hè? Iemand een fijne Valentijn wensen, en dan die 2 smiley's eronder.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 18:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is sowieso wel het gevoel dat ik heb bij Valentijnsdag. Heb je nog iets gekregen van een stille aanbidder, Melting?
Nou maar hopen dat hij snel en succesvol verkocht wordt. Kunnen jullie dat ook afsluiten!quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja Melting, vertel eens…
Zo, het huis is bijna klaar voor de fotograaf, er staan nog 2 tassen met accessoires klaar om het nog wat aan te kleden, en nee, daar zitten geen flessen rituals bij (dat werd uiteraard wel aangeraden)
Ja, het wordt wel tijd dat we dat kunnen afsluiten, het kost bakken met energie.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat hij snel en succesvol verkocht wordt. Kunnen jullie dat ook afsluiten!
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Op de valreep dan nog:
[ afbeelding ]
Of het zijn er heel veel maar ze zijn gewoon net iets te stil.quote:
De showtitel dekt de lading wel, want zo'n beetje alle muziek die ik vanavond draai, komt uit de 80s of 20s.quote:Programma voor vandaag:
19:00 uur: DJ11 - 80/20
Ja. hoewel er al 3 uur muziek klaarstaat. Sterke voorkeur voor liedjes die niet in de Top 80's staan, maar er wel in thuishoren. https://www.nporadio2.nl/(...)-npo-radio-2-top-80squote:Op woensdag 15 februari 2023 19:02 schreef livelink het volgende:
Heb je nog ruimte voor 80's verzoekjes, DJ11?
Ik zal me beperken tot 1 verzoekje dan dat aan jouw voorwaarden voldoet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:03 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja. hoewel er al 3 uur muziek klaarstaat. Sterke voorkeur voor liedjes die niet in de Top 80's staan, maar er wel in thuishoren. https://www.nporadio2.nl/(...)-npo-radio-2-top-80s
Maar ik zal niet te streng zijn.
Ik had echt gehoopt dat True Faith eindelijk deze lijst eens zou halen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb voor mijn lijstje niet eens eigen keuzes toegevoegd, de keuzelijst was echt heel uitgebreid (met ook veel dingen waarbij ik mijn wenkbrauwen fronste)
Ik kan me niet herinneren welk nummer dat dan was van afgelopen jaar.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:15 schreef DJ11 het volgende:
Zoals de showtitel al zegt: 80/20. Er is veel leuke, nieuwe muziek. Deze artiest stond afgelopen jaar met een heel andersoortig nummer in de Top 10 van mijn jaarlijst:Han Herman - Looking For Happiness
Not A Sad Story. Heel ingetogen nummer, kwam heel laat in het jaar pas binnendenderen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren welk nummer dat dan was van afgelopen jaar.
Dat geldt wat mij betreft voor veel nummers.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:18 schreef DJ11 het volgende:
Tot mijn grote verbijstering niet in de lijst:
Geen punt hoorquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Van ons niet heelveel tekst vanavond, we zijn doodop
Dat doet het zekerquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Geen punt hoorAls de muziek maar bevalt.
Dit is wel eentjequote:Op woensdag 15 februari 2023 19:25 schreef Melting het volgende:
Welk nummer is wat jullie betreft de grootste verrassing die niet in de lijst staat?
Ik heb de lijst voor vanavond even doorgekeken. Ik zal er straks eentje draaien en dan valt je mond open. Ik zal het op tijd aankondigen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:25 schreef Melting het volgende:
Welk nummer is wat jullie betreft de grootste verrassing die niet in de lijst staat?
Ik mis heel veel NDW met Codo als grootste afwezigequote:Op woensdag 15 februari 2023 19:25 schreef Melting het volgende:
Er staan sommige wat mij betreft typische jaren '80 nummers niet in.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:25 schreef Melting het volgende:
Tuurlijk staat die in de Top 10.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Er staan sommige wat mij betreft typische jaren '80 nummers niet in.
Bijvoorbeeld A-ha met Take on me. Ergens denk ik dat hij dan wellicht in de top 10 staat, maar dat lijkt me ook weer onwaarschijnlijk.
Die staat gewoon in de top10quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Er staan sommige wat mij betreft typische jaren '80 nummers niet in.
Bijvoorbeeld A-ha met Take on me. Ergens denk ik dat hij dan wellicht in de top 10 staat, maar dat lijkt me ook weer onwaarschijnlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat ik weetquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Is dit de 12 inch? Ik ken/heb een iets andere versie
quote:
Ja, dat moet dan haast wel he? Ben blij dat jullie zo zeker van je zaak zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die staat gewoon in de top10
Tja, dat vinden mensen nu eenmaal mooi. Ik sommige nummers ook wel, maar lang niet alles. Ieder z'n ding.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:37 schreef Melting het volgende:
Ik snap niet dat U2 zo vaak in de lijst voorkomt.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb de grootste verrassing die er niet in staat voor mezelf al bepaald: break my stride
Och, ja.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb de grootste verrassing die er niet in staat voor mezelf al bepaald: break my stride
Waarschijnlijk waren ze eerst 500 van plan, maar door die actiedag is de planning omgegooid.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Het zijn nog geen 500 nummers, da’s best weinig natuurlijk
quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Och, ja.
Toch heb ik op geen van die nummers gestemd tot nog toe, dus ik ben medeschuldig.
Die stond wel op mijn lijstjequote:Op woensdag 15 februari 2023 19:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Och, ja.
Toch heb ik op geen van die nummers gestemd tot nog toe, dus ik ben medeschuldig.
Ik denk wel meer, het zijn er nu 472. Het is natuurlijk ook elke dag maar van 9 tot 20 uurquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren ze eerst 500 van plan, maar door die actiedag is de planning omgegooid.
Ze moeten gewoon een top 2000 van de 80’s makenquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:41 schreef livelink het volgende:
Het probleem is dat er zoveel iconische 80's nummers zijn. Ik heb zelfs twee lijstjes ingediend. Maar Bette Davis Eyes hoort er inderdaad zeker bij.
Dan hoor je ook veel bagger hoorquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:44 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon een top 2000 van de 80’s maken
Dat is waar, want ik had vandaag vanwege afkickverschijnselen sky-radio '80 hits aangezet en ook weer na minder dan een uur uitgezet. Dat waren allemaal nummers uit de jaren 80 die ik net niet meer hoefde te horen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan hoor je ook veel bagger hoor
Wij hadden in de auto streekstad centraal en daarna thuis wdr 4 en Symph heeft volgens mij in die 3 uur samen 4 nummers van zijn stemlijstje gehoord die de lijst van radio2 niet gehaald haddenquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is waar, want ik had vandaag vanwege afkickverschijnselen sky-radio '80 hits aangezet en ook weer na minder dan een uur uitgezet. Dat waren allemaal nummers uit de jaren 80 die ik net niet meer hoefde te horen.
Dat kan dus nog vanalles zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:51 schreef DJ11 het volgende:
Volgens de aanvraagster van het volgende nummer was het nummer in kwestie nogal populair in het betreffende MUZ-topic... We gaan het hierna horen
Ik wist dat ooit de dag zou komen dat ik dit nummer ging draaien. Vandaar dat ik nooit ben gaan pratenquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij deze titel had ik me dan op een dj met mic verheugd. Hoe spreek je dat in godsnaam uit?
quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:53 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik wist dat ooit de dag zou komen dat ik dit nummer ging draaien. Vandaar dat ik nooit ben gaan praten
Jouw verzoekje nu:The Church - Under The Milky Way
Heel mooi nummer en werd inderdaad veel genoemd. Ik heb hem nog op een cd staan en luister het regelmatig. Maar niet op gestemd. Het is voor mij niet het jaren '80 gevoel. Ik vermoed dat ik de cd ook pas in de jaren '90 heb gekocht.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:53 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik wist dat ooit de dag zou komen dat ik dit nummer ging draaien. Vandaar dat ik nooit ben gaan praten
Jouw verzoekje nu:The Church - Under The Milky Way
Nogal ja.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:55 schreef livelink het volgende:
Nik Kershaw met The Riddle vind ik ook raar dat die er niet in staat.
Aan dat nummer zat ik vanmiddag nog te denkenquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:55 schreef livelink het volgende:
Nik Kershaw met The Riddle vind ik ook raar dat die er niet in staat.
Dit is toch gewoon een geweldig nummerquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:58 schreef DJ11 het volgende:
Te excentriek voor zo'n lijst, maar wel leuk om te draaien. Wat ik dan ook bovengemiddeld vaak doeThe Communards - So Cold The Night
Vind ik ook. Zou zomaar eens in mijn volgende Top 250 aller tijden kunnen opduiken. Was daar afgelopen keer al heel dichtbij.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een geweldig nummer![]()
![]()
Ik zeg doenquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Zou zomaar eens in mijn volgende Top 250 aller tijden kunnen opduiken. Was daar afgelopen keer al heel dichtbij.
Wel echt een goede zanger hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh ja Adam, die doet het best leuk. Wat onverwacht, maar tof
Het had een verzoekje aan jezelf kunnen zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:06 schreef DJ11 het volgende:
Verzoekje van Symph. Nou, vooruit dan maar...![]()
Billy Joel - Leningrad
Daar staat hij bij mij ook ergensquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zoals waarschijnlijk wel bekend, mijn #2 aller tijden.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:08 schreef DJ11 het volgende:
[..]
1989, 7 weken Top 40, piekpositie #15
Yup, maar ik vond hem wat te Amerikaans, maar met Queen doet hij het echt geweldigquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Wel echt een goede zanger hoor.
Dan had hij nog ff snel de jingle van ‘fuck the format’ moeten opzoekenquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Het had een verzoekje aan jezelf kunnen zijn.
Ik ga zondag deze man met een bezoekje vereren.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:09 schreef Symphonic het volgende:
Van de week een kaartje gekocht voor Starman trouwens.
Echt een geweldige band
Mijn man kijkt dat programma op zaterdag. Ik heb er niet zoveel mee. Hoor wel dat ze knap David Bowie nadoen, maar dat is het dan.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:09 schreef Symphonic het volgende:
Van de week een kaartje gekocht voor Starman trouwens.
Echt een geweldige band
Weird Alquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik ga zondag deze man met een bezoekje vereren.![]()
[ afbeelding ]
Gaaf!!!quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je houdt het verborgen?quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Symph kijkt/luistert dergelijke programma’s tijdens zijn werkquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man kijkt dat programma op zaterdag. Ik heb er niet zoveel mee. Hoor wel dat ze knap David Bowie nadoen, maar dat is het dan.
Het komt niet eens voort uit je ESF-passie?quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef DJ11 het volgende:
Ik ben echt een enorme sucker voor muziek met veel strings erin, voor wie dat na bijna 7 jaar nog niet doorhad. Erg blij dat ik dit nummer heb herontdekt dankzij de Italië-uitzendingen.Franco Battiato & Alice - I Treni Di Tozeur
Nee hoor. Heb een andere foto geplaatst.quote:
Is hij ook die van je UI?quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, ik heb niet zo'n sterke ESF-passie, eigenlijk. Het zijn gewoon 40 nieuwe liedjes. Sommige zijn leuk, sommige niet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Het komt niet eens voort uit je ESF-passie?
Zowel instrumentaal als vocaal een geweldige bandquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn man kijkt dat programma op zaterdag. Ik heb er niet zoveel mee. Hoor wel dat ze knap David Bowie nadoen, maar dat is het dan.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Is hij ook die van je UI?
Mijn zoon ziet het plaatje en roept meteen dat hij ook had willen gaan!
Maar nee, is niet van mijn UI.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Is hij ook die van je UI?
Mijn zoon ziet het plaatje en roept meteen dat hij ook had willen gaan!
Ik vergeet altijd van wie dit ook alweer is.quote:
Red komt nog altijd wel boven, maar die box blijft bij mij dicht.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd van wie dit ook alweer is.
Johnny be good en Johnny ??????quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:21 schreef DJ11 het volgende:
We zijn weer in 2023, met een getalenteerde Noorse zanger die al eerder hoog in mijn jaarlijst stond:Beharie - Do I Ever Cross Your Mind
Hierna: twee liedjes die over ene Johnny gaan
Die andere ken je beter dan je nu denktquote:
Klopt. En het nummer heeft ook geen Johnny in de bandnaam of titel. Wel prominent in de songtekst.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:24 schreef livelink het volgende:
Johnny hates jazz gaat niet over Johnny, dus die zal het wel niet zijn.
De zanger had qua uiterlijk onlangs zo voor de dodenbonus kunnen gaanquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:24 schreef DJ11 het volgende:
Deze band staat geen enkele keer - ik herhaal: geen enkele keer - in de lijst. We zijn niet goed wijs in dit land.Fine Young Cannibals - Johnny Come Home
(Ik had ook elke andere hit kunnen kiezen, maar deze was niet heel recent gedraaid)
Ergens is Fine Young Cannibals in de vergetelheid geraakt en komt maar niet terug.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:24 schreef DJ11 het volgende:
Deze band staat geen enkele keer - ik herhaal: geen enkele keer - in de lijst. We zijn niet goed wijs in dit land.Fine Young Cannibals - Johnny Come Home
(Ik had ook elke andere hit kunnen kiezen, maar deze was niet heel recent gedraaid)
Ja, het lijkt er inderdaad wel veel op.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is gewoon True Faith, maar dan met een andere tekst…
Je ziet ze ook bij dit nummer gewoon elkaar in het gezicht meppen enzoquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is gewoon True Faith, maar dan met een andere tekst…
quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:31 schreef DJ11 het volgende:
Welkom MM. Ik kreeg even telefoon tussendoor, maar ben er weer. Deze werd net ook geroepen in het topic:Nik Kershaw - The Riddle
Volgende maand ergens. De precieze datum weet ik even niet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:32 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer kregen jullie de zonnepanelen nou, livelink?
Gisteren was de eerste dag dat we geheel van de zon geleefd hebben…
quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:44 schreef MadMaster het volgende:
Er zit een vent in mijn oor te hijgen…
Ik ben er geen fan van, maar ik kan het wel hebbenquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:46 schreef DJ11 het volgende:
Het nummer wekt nogal gemengde reacties op, merk ik
Toegankelijk is wel een goede beschrijving. Het luistert lekker weg, maar het springt er niet uit.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:51 schreef DJ11 het volgende:
Van deze formatie had ik ook nog wel een paar 80s-tracks kunnen uitzoeken, maar er is muzieknieuws: dit is hun gloednieuwe single. Een toegankelijk nummer, vind ik.Depeche Mode - Ghosts Again
quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:58 schreef DJ11 het volgende:
In de videoclip van dit nummer speelt acteur Ian McKellen een vampier. Jaren later zou hij nog veel bekender worden dan hij destijds al was, dankzij zijn rol als Gandalf.
In my humble opinion ten onrechte een beetje vergeten. Dus zo nu en dan draai ik 'm eensquote:
Ik ga wel eerder afhaken hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:02 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb nu nog muziek tot ongeveer 21:48 uur. Als iemand nog een verzoekje binnen het stramien wil doen: wees welkom
Mooi nummer iedere keer dat ik het hoor en daarna ben ik het ook meteen weer vergeten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:06 schreef DJ11 het volgende:
Drie keer nagekeken. Komt uit 1980. Nee, het staat écht niet in de lijst...The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometime
Zo mooiquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:10 schreef DJ11 het volgende:
Omdat ik Torch van Soft Cell nog heel recent heb gedraaid, heb ik deze als vervanger uitgekozen:Marc Almond - Tears Run Rings
Dit zegt me zo niets.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:14 schreef DJ11 het volgende:
Zijn er nog synthpop-duo's die we niet hebben gehad? O ja, deze nog:Erasure - Blue Savannah
Ook Sometimes zou niet in de Top 80's misstaan, maar de keuze is op deze gevallen.
Is in Nederland ook geen hit geweest. "Sometimes" wel. Past binnen het format van jouw zaterdag-uitzendingquote:
Het lijkt alsof hij op hol is geslagen. Of het ligt aan mij.quote:
Hij moet de trein van kwart over negen nog halenquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Het lijkt alsof hij op hol is geslagen. Of het ligt aan mij.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:21 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hij moet de trein van kwart over negen nog halen
Welterusten Meltingquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:22 schreef Melting het volgende:
Dank voor de fijne muziek, DJ11. Ik ga mijn bed met een bezoekje vereren.
Bedankt en welterustenquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:22 schreef Melting het volgende:
Dank voor de fijne muziek, DJ11. Ik ga mijn bed met een bezoekje vereren. Fijne avond allemaal.
Die had ik ook, de dubbel CD met o.a. die à capella versie van 'Is She Really Going Out With Him'.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:22 schreef livelink het volgende:
Ik heb een live-cd van Joe Jackson. Daar is dit waarschijnlijk een tandje langzamer.
Ja, die inderdaad. Ik vond/vind hem wel goed eigenlijk.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die had ik ook, de dubbel CD met o.a. die à capella versie van 'Is She Really Going Out With Him'.
Meteen weer verkocht, vond er niet veel aan…
Soft Cell ook al een I Hope I never?quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:28 schreef DJ11 het volgende:
De volgende nummers hadden vanavond ook prima gepast, maar die heb ik allemaal heel recent nog gedraaid:
A-ha - The Living Daylights
Heaven 17 - Temptation
Steve Winwood - While You See A Chance
Wax - Bridge To Your Heart
Soft Cell - I Hope I Never
Er is één ander nummer waarvoor dat ook geldt, maar daarvoor heb ik toch een uitzondering gemaakt.... (ik draai het dus zo)
lol...kopieerfoutjequote:Op woensdag 15 februari 2023 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Soft Cell ook al een I Hope I never?
Oh die had ik niet op de radar als zijnde van Burtquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:35 schreef DJ11 het volgende:
Nog een paar liedjes te gaan:
Ik keek vanavond naar het indrukwekkende oeuvre van Burt Bacharach als songwriter. Leek me leuk om nog een nummer van hem uit te zoeken; deze keer eentje die ook echt in de 80s is geschreven en toen uitkwam.Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own
De man heeft zo bizar veel geschreven. Ik wist het ook niet...quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh die had ik niet op de radar als zijnde van Burt
Dat mag hoorquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:40 schreef livelink het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ja, deze vind ik echt mooier dan Leningrad, sorry.
Het is je vergevenquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:40 schreef livelink het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ja, deze vind ik echt mooier dan Leningrad, sorry.
Je hebt wel een punt. Ik had niet zo heel veel voorbereidingstijd, dus dan gaat de keuze wat sneller uit naar het (voor mij) laaghangende fruit.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:44 schreef MadMaster het volgende:
Het jammere van de Radio 2 Top 80 is dat het veelal de geijkte '80 hitjes zijn. Logisch misschien, want publieke radio zonder scherpe randjes. Er is echter zoveel meer interessants gemaakt in vele andere genres, wat je nog maar zelden hoort. New Wave, Deutsche Welle, Italo, glamrock-/metal, opkomst van de house, etc.
Ik had stiekem gehoopt dat dat hier vanavond ook wat meer aan bod zou komen…
Ik heb het ook nooit eerder gehoord, maar klinkt wel mooi.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:43 schreef DJ11 het volgende:
Het slotnummer kende ik tot deze week zelf ook niet, terwijl het verscheen in 2017. Dat ik het nu wél ken, is omdat er alsnog een videoclip bij is gemaakt. Het nummer (dat al een respectabele 150 miljoen keer is beluisterd op Spotify en schijnbaar ooit heel populair werd dankzij TikTok) is nu opnieuw uitgebracht.
Kortom, 2017 met een 2023-randje. Het is muziek waarvan je moet houden. Ik vind het prachtig, moet ik zeggen.Cody Fry - I Hear A Symphony
Snap ik. Deze show was eigenlijk ook voor een deel op dezelfde teleurstelling gestoeld. Maar het had wat breder gekund en gemogen. Volgende keer weerquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:46 schreef MadMaster het volgende:
Voor de goede orde, bovenstaande post is geen kritiek op deze show, het is meer mijn teleurstelling in algemene zin hoe de 80's qua muziek vaak geprojecteerd worden…
Geen punt hoorquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:51 schreef MTheBassman het volgende:
sorry dat ik er niet zo vaak ben, ik heb mn hoofd een beetje vol aan dingen momenteel.
Ik word ook altijd moe van die 80's parties waar je dan kennelijk gekleed moet gaan in dit soort outfits. Kennelijk heb ik in heel andere jaren 80 geleefd, denk ik dan…quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:49 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Snap ik. Deze show was eigenlijk ook voor een deel op dezelfde teleurstelling gestoeld. Maar het had wat breder gekund en gemogen. Volgende keer weer
Oh, maar dit herken ik ook niet. Ik was het eerste deel van de jaren '80 een stil en teruggetrokken kind op de middelbare school. Ik ging nooit naar feestjes en zo. Toen ik ging studeren kwam ik wat los en werd ik lid van een studentenvereniging, maar ook daar was ik meer beschouwend dan dat ik me overal vol in stortte.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik word ook altijd moe van die 80's parties waar je dan kennelijk gekleed moet gaan in dit soort outfits. Kennelijk heb ik in heel andere jaren 80 geleefd, denk ik dan…
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |