Wat @Tuindier zegt: het smaakt gewoon naar gewone koop-oesterzwam.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:29 schreef yinu het volgende:
Oh, nog iets wat ik me afvroeg @:sigme, had jij jouw koffiedrabzwam onlangs nog geslacht? Hoe was die? Ik sneed net oesterzwammen die qua prijs ook al de richting van saffraan opgaan dus ik wil nu ook zelfgekweekte drabzwam
Dat is precies goedquote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat @:tuindier zegt: het smaakt gewoon naar gewone koop-oesterzwam.
Dit is ook precies goed ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:21 schreef Vanyel het volgende:
Goed
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-naar-hen-a4156743
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die Pim Lammers wordt dus geslachtofferd door een stel radicaal rechts katholieke idioten die handig inspelen op dat soort sentimenten.
Allebei de kanten (‘jamaar kind wilde ook’ en ‘pedo’s moeten opgehangen’) proberen dit naar hun hand te zetten. Dus dan was context wel handig geweest. Maar het was een verhaal uit een literair tijdschrift van 8 jaar geleden dat opeens uit de hoge hoed werd getoverd door mensen die vinden dat kinderen verstoken moeten blijven van alles wat enigszins buiten een traditioneel man-vrouw-gezinnetje ligt. Dus dan wordt hij - als schrijver die kinderboeken maakt waarin diversiteit centraal staat - in mijn optiek wel degelijk geslachtofferd. Want het ging helemaal niet om dit verhaal.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:23 schreef Vanyel het volgende:
Ja nee, ik vind een beetje context bij zo'n verhaal vanwege de gevoeligheid ook wel een must hoor. Het zomaar zo publiceren is imo ook wel onhandig/ onwenselijk. Te makkelijk om aan te halen als jamaar kind wilde ook, das heel normaal.
Deze is gezamelijk gekozen. Voor de rest mag iedereen 1 boek inbrengen. Het is juist het idee dat we wat boeken gaan lezen die je normaal niet leestquote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Spannend vandaag @:Troel
Hoe gaat dat met de boekenclub @:Sarabi wie kiest dan het boek uit? Want iedereen moet het toch een beetje leuk vinden.
Leuk, een leesclub! Ik zit ook in een, meestal geven we 5 keuzes op, opdat er iets tussen zit dat we allemaal nog niet gelezen hebben of dat het een boek wordt waar je echt geen zin in hebt...quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Deze is gezamelijk gekozen. Voor de rest mag iedereen 1 boek inbrengen. Het is juist het idee dat we wat boeken gaan lezen die je normaal niet leest
Is er meer over de context van dat verhaal naar voren gekomen?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Yinnygecondoleerd en veel sterkte.
@:Vanyel, goed en aan het denken zettend stuk ook. Goed als ook dit perspectief door meer mensen gelezen wordt. Wel eens dat er bij het verhaal iets van een context gepubliceerd had kunnen worden destijds. Vraag me wel af: jouw eerste reactie op het verhaal en deze schrijver als kinderboekenweekschrijver was -wat ik volledig begrijp overigens- best fel. Is in jouw mening daarover ook iets veranderd, nu er wel meer over de context van het verhaal van destijds naar voren is gekomen?
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij dit verhaal geschreven had naar aanleiding van het verhaal van een vriend/kennis van hem, en dat icm dit artikel geeft voor mij toch wel een andere context (het opschrijven juist ter bewustwording van hoe kinderen hier zelf over kunnen denken in dat moment) - maar misschien verbind ik nu zelf dingen aan elkaar die hij niet zelf zo gezegd of bedoeld heeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is er meer over de context van dat verhaal naar voren gekomen?
Dat ben ik absoluut met je eens - dat de context erbij geplaatst had moeten worden. En dat tweede kan ik me ook goed voorstellen, daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:46 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89
Ik vind het publiceren zonder context zonder meer kwalijk. Ongeacht zijn onderliggende motieven. En ik hoef voor mijn kind ook niet een bezoekje van een schrijver waar ie misschien nieuwsgierig naar wordt en naar gaat googlen en deze shit vindt.
Was niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut met je eens - dat de context erbij geplaatst had moeten worden. En dat tweede kan ik me wel ook voorstellen.
Was ook niet als een aanval of belerend oid bedoeld overigens, gewoon echt een oprechte vraag. Mocht dat zo overgekomen zijn (als ik het zo teruglees kan ik me wel voorstellen dat het zo gelezen kan worden namelijk).
Gelukkig. Voor zowel de niet zo opgevat als de geen doodsbedreigingen sturenquote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was niet.
En nee. Mijn mening is dus niet veranderd.
Maar ik ging er geen doodsbedreigingen voor sturen. Dat past me dan weer wat minder.
Datzelfde geldt voor jou! Heb je het wel ook naar je zin gehad?quote:Op zondag 12 februari 2023 00:34 schreef yinu het volgende:
Feestje in kroeg was... wennen. Klein hok, veel mensen, sowieso al niet echt mijn sterkste punt en na al die coronatijd was ik helemaal uit mijn comfortzone. @:vlindertje89, ik vind het heel knap dat je vanavond zo buiten de jouwe bent gegaan.
gecondoleerd.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:18 schreef Yinny het volgende:
[..]
Leuk, een leesclub! Ik zit ook in een, meestal geven we 5 keuzes op, opdat er iets tussen zit dat we allemaal nog niet gelezen hebben of dat het een boek wordt waar je echt geen zin in hebt...
![]()
![]()
![]()
![]()
@:tele6 nieuwe huis
![]()
![]()
![]()
@:momento-mori
![]()
![]()
Duim voor jullie dat einde van clusterhoofdpijn in zicht is
Voor de rest niet veel onthouden, want afgelopen donderdag is mijn biologische vader, toch, onverwachts overleden...Ik heb nooit bij hem gewoond, zag hem maximaal 4x per jaar, meestal minder, maar ik ben toch echt wel verdrietig...ondanks COPD en Covid vorig jaar, ging het nu juist beter met hem. Helaas begaf zijn hart het...
Echt al heel lang geleden hebben we op het kantoor waar ik toen zat eens een uren durende stroomstoring gehad. Met mensen in de lift. Ik was al niet dol op liften maar sindsdien ben ik nog kieskeuriger. In mijn huidige gebouw zit ik op de 17e verdieping, dan pak ik toch maar de liftquote:Op zondag 12 februari 2023 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat het goed ging @:Troel
Zag vanochtend een appje in de flatapp langskomen gisteravond was er een hele korte stroomstoring, echt maar een flit. Maar het bleek dat iemand net in de lift stond en die ging niet meerMijn ergste nachtmerrie
Die hele korte onderbrekingen van de energievoorziening zijn het ergste. Als de spanning langer uitvalt reset de elektronica zich en bij een lift zal deze naar zijn nulpunt gaan. Om daarna gewoon verder te werken zoals het hoort.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat het goed ging @:Troel
Zag vanochtend een appje in de flatapp langskomen gisteravond was er een hele korte stroomstoring, echt maar een flit. Maar het bleek dat iemand net in de lift stond en die ging niet meerMijn ergste nachtmerrie
De brandweer heeft de lift toen niet handmatig laten zakken?quote:Op zondag 12 februari 2023 10:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt al heel lang geleden hebben we op het kantoor waar ik toen zat eens een uren durende stroomstoring gehad. Met mensen in de lift. Ik was al niet dol op liften maar sindsdien ben ik nog kieskeuriger. In mijn huidige gebouw zit ik op de 17e verdieping, dan pak ik toch maar de lift.
Dit is wel fijne informatie, dat als de spanning langer uitvalt de lift reset en naar nulpunt gaat. Dank! Nooit geweten.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Die hele korte onderbrekingen van de energievoorziening zijn het ergste. Als de spanning langer uitvalt reset de elektronica zich en bij een lift zal deze naar zijn nulpunt gaan. Om daarna gewoon verder te werken zoals het hoort.
Bij een spanningsdip kan het systeem compleet van slag raken en zal er iemand de reset moeten uitvoeren. Kan soms op afstand. Is helaas weinig aan te doen. In de zin van een betaalbare oplossing voor iets dat in Nederland maar zelden voorkomt.
Dit deden wij vroeger ook altijd op het werk van mijn vader. Kon maar 1 verdieping.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:21 schreef MadMaster het volgende:
De lift even op de noodrem zetten en dan weer aan, was als puber ook altijd leuk.
Tot die ene keer dat de lift daarna niet meer verder ging en we een claustrofobisch persoon onder ons bleken te hebben. Gillen, krijsen, complete paniek.
Van sommige dingen leer je snel…
Was dat een festival met Litouwse muziek ofzo?quote:Op zondag 12 februari 2023 14:06 schreef minilot het volgende:
*geeuw*
Er was vanmorgen kunst!
https://twitter.com/ilonavg/status/1624711660479840256
En rennen op het strand!
https://twitter.com/ilonavg/status/1624724442482978818
En een onCUL lunch!
https://twitter.com/ilonavg/status/1624738081952735232
Douchennnnn en hop, terug naar het festival! Laatste avond!
Morgen de hele dag bijlezen in bed
Dit jaquote:
De paternosterlift in Berlijn is helaas buiten werking. Het ding zit nog wel in het gebouw maar ziet er uit of het al jaren geleden gesloopt had moeten worden.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:43 schreef AnneX het volgende:
Tot nu had ik geen liften vrees.
Tijdens de opleiding ooit vertelde de technische man, dat liften 10x de aangegeven capaciteit kan hebben.
Daar verliet ik mij op.
Wel leuke herinneringen aan de paternoster lift op vaders werk. In het toen PTT gebouw aan Reisweikse Plein…Rijswijkse plein voor niet Hagenezen.
Om niet te hoeven goochelen: een voorbeeld https://gathering.tweaker(...)ges/1872531#56212009
Oh echt 10xquote:Op zondag 12 februari 2023 17:43 schreef AnneX het volgende:
Tot nu had ik geen liften vrees.
Tijdens de opleiding ooit vertelde de technische man, dat liften 10x de aangegeven capaciteit kan hebben.
Daar verliet ik mij op.
Wel leuke herinneringen aan de paternoster lift op vaders werk. In het toen PTT gebouw aan Reisweikse Plein…Rijswijkse plein voor niet Hagenezen.
Om niet te hoeven goochelen: een voorbeeld https://gathering.tweaker(...)ges/1872531#56212009
quote:Op zondag 12 februari 2023 17:47 schreef z80 het volgende:
[..]
De paternosterlift in Berlijn is helaas buiten werking. Het ding zit nog wel in het gebouw maar ziet er uit of het al jaren geleden gesloopt had moeten worden.
De constructie van de lift kan veel meer aan dan op het plaatje. Het noodsysteem incl de remmen zijn er op gebouwd om in extreme noodsituaties te blijven werken. Als er iets gebeurd dan knappen de kabels.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:51 schreef AnneX het volgende:
[..]en klopt het (oude) verhaal, dat een lift zpveel meer gewicht kan dragen dan is aangegeven op het ‘plaatje’ ín de lift?
Straks de gorgonzola (via de buurman verkregen) met kastanje champignons en kookroom een macaroni bereiden. Drie favo’s van mnX.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/pasta-met-gorgonzolasaus
ongetwijfeld.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:51 schreef AnneX het volgende:
[..]en klopt het (oude) verhaal, dat een lift zpveel meer gewicht kan dragen dan is aangegeven op het ‘plaatje’ ín de lift?
Geeft even een gil als je deze gevonden hebt. Is wel een dagje trein waard.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:12 schreef derLudolf het volgende:
In Frankfurt a/M schijnt nog een hotel te zijn met een werkende paternosterlift. Mocht ik eens die kant op gaan, ga ik daar overnachten
https://www.flemings-hotels.com/en/frankfurt-city-selection-hotelquote:Op zondag 12 februari 2023 18:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Geeft even een gil als je deze gevonden hebt. Is wel een dagje trein waard.
Voor het geval je tijd te veel hebt. even zoeken op "Otis elevator emergency brake"quote:
Ik bedoel meer. Als je de lift daadwerkelijk in werking gezien hebt.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.flemings-hotels.com/en/frankfurt-city-selection-hotel
Toch neem ik liever de trapquote:Op zondag 12 februari 2023 18:24 schreef z80 het volgende:
Voor het geval je tijd te veel hebt. even zoeken op "Otis elevator emergency brake"
Kom je dit soort pareltjes tegen. Tussen de nodige youtube filmpjes.
Waardoor het duidelijk wordt dat een lift een zeer veilig apparaat is.
Die vond ik ook met zoekenquote:Op zondag 12 februari 2023 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.flemings-hotels.com/en/frankfurt-city-selection-hotel
Die liften leken me vooral eng!quote:Op zondag 12 februari 2023 18:41 schreef Blues het volgende:
Die vond ik ook met zoeken![]()
Lijkt me zo gaaf
Wat houdt een yangerige yinles in?quote:Op zondag 12 februari 2023 18:43 schreef borisz het volgende:
De wandeling van gister beter verteerd als anders. Vanmorgen nog RPM gedaan en vanmiddag boodschappen, beetje huishouden en wat politieke admin. En om 16u weer eens de yin meegpakt. Best een yangerige Yinles.
Een fijne zondag dus.
Jammer dat ik nooit in zo'n lift heb gestaan
Volgende FOK! meet in Frankfurt a/M dus?quote:Op zondag 12 februari 2023 18:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Die vond ik ook met zoeken![]()
Lijkt me zo gaaf
Dat zou me niets verbazenquote:Op zondag 12 februari 2023 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Volgende FOK! meet in Frankfurt a/M dus?
Ik denk dat het voor de mensen die geen voordeel hebben bij de NS een reis naar Frankfurt a/M ook nog goedkoper is dan een treinkaartje naar ergens in Nederland
Zaten wat pittige houdingen inquote:Op zondag 12 februari 2023 18:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat houdt een yangerige yinles in?
Als ze eens opschieten met de wetgeving hier in Duitsland. Dan komt er weer een maandkaart voor 49 Euro.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de mensen die geen voordeel anno hebben bij de NS een reis naar Frankfurt a/M ook nog goedkoper is dan een treinkaartje naar ergens in Nederland
Een ticket boeken naar België is vaak ook voordeliger dan treinen in NL,quote:Op zondag 12 februari 2023 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de mensen die geen voordeel anno hebben bij de NS een reis naar Frankfurt a/M ook nog goedkoper is dan een treinkaartje naar ergens in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover deze anger rage.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 12 februari 2023 18:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gewerkt, nieuwe sauna in de buurt verkend (niet heel bijzonder maar prima voor een half dagje) met oude vriendin maar nieuw saunamaatje. Binnenkort weer afspreken![]()
En toen kwam ik thuis bij mensen op de app
Wauw...neem aan dat je in de groepsapp wel hebt laten weten dat je nog moest wachten op haar declaratie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover deze anger rage.We have far more in common than that which devides us..
Ik las wat achter de feiten aan en iemand anders had de zaak al gesust dus die olie ga ik maar niet op het vuur gooien.quote:Op zondag 12 februari 2023 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wauw...neem aan dat je in de groepsapp wel hebt laten weten dat je nog moest wachten op haar declaratie?
Valt toch tegen, de ICE vanuit Amsterdam is nogal duur, goedkoopste is ¤57, 2e klas ex zitplaatsreservering. Maar ¤80 of meer heb ik ook gezien. Logisch dat ze interrailers uit die trein willenquote:
Valt toch tegen, de ICE vanuit Amsterdam is nogal duur, goedkoopste is ¤57, 2e klas ex zitplaatsreservering. Maar ¤80 of meer heb ik ook gezien. Logisch dat ze interrailers uit die trein willenquote:
Het trucje kan tegenwoordig niet meer, maar ik heb eens een ticket Rheine- Schiphol, via Emmen gekocht. Goedkoper dan Emmen-Schiphol gekocht via de automaat.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:55 schreef borisz het volgende:
[..]
Een ticket boeken naar België is vaak ook voordeliger dan treinen in NL,
Schade.quote:Op zondag 12 februari 2023 19:05 schreef z80 het volgende:
Ergens ging er belletje rammelen. In 2022 heb ik een treinrondje gemaakt in Duitsland. Ook Frankfurt.
En dus ook het hotel met de bekende lift. Die het dus niet meer doet.
[ afbeelding ]
En voor het eten hoef je deze stad ook niet in.
Wel voor de gebouwen en omgeving.
quote:Op zondag 12 februari 2023 19:07 schreef derLudolf het volgende:
Het trucje kan tegenwoordig niet meer, maar ik heb eens een ticket Rheine- Schiphol, via Emmen gekocht. Goedkoper dan Emmen-Schiphol gekocht via de automaat.
quote:Op zondag 12 februari 2023 19:05 schreef z80 het volgende:
Ergens ging er belletje rammelen. In 2022 heb ik een treinrondje gemaakt in Duitsland. Ook Frankfurt.
En dus ook het hotel met de bekende lift. Die het dus niet meer doet.
[ afbeelding ]
En voor het eten hoef je deze stad ook niet in.
Wel voor de gebouwen en omgeving.
quote:Op zondag 12 februari 2023 18:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gewerkt, nieuwe sauna in de buurt verkend (niet heel bijzonder maar prima voor een half dagje) met oude vriendin maar nieuw saunamaatje. Binnenkort weer afspreken![]()
En toen kwam ik thuis bij mensen op de app
Rage je alleen hier of uit je dit ook nog ergens waar het mogelijk effect heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot zover deze anger rage.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Mijn rage heeft zich inmiddels al verspreid hoorquote:Op zondag 12 februari 2023 20:49 schreef Vanyel het volgende:
Rwge
[..]
Rage je alleen hier of uit je dit ook nog ergens waar het mogelijk effect heeft?
In je hartjes legging?quote:Op zondag 12 februari 2023 21:45 schreef sigme het volgende:
Ik heb me nog even blindgestaard op SQL.
Nu hoogste tijd voor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |