Als de oorlog voorbij is, worden ze onderdeel van de EU en zullen de andere EU-landen zorgen dat ze weer opgelapt worden. Ik denk dat dat nu het plan is als ze zo doorgaan met de hervormingen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oa Nederland was ook geen failed state maar moest na WW2 ook met het Marshallplan weer op de been geholpen worden. Daarbij zijn nav WW2 de VN en de NATO opgericht.
We moeten dat maar eerst eens afwachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Opzich wel bijzonder dat er volgas op de oorlogstrom geslagen wordt en geen wapen zwaar genoeg is om de Rus eruit te trappen. Maar daarna mogen ze het uitzoeken...
Er wordt niet op de oorlogstrom geslagen. Niet door het westen. Maar ja, we laten de Russen natuurlijk ook niet zo huishouden. Dus Oekrane helpen we wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Opzich wel bijzonder dat er volgas op de oorlogstrom geslagen wordt en geen wapen zwaar genoeg is om de Rus eruit te trappen. Maar daarna mogen ze het uitzoeken...
Wel eens. Servi lijkt mij een soort Paard van Troje, net als Hongarije soms is.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:30 schreef eudaemonia het volgende:
Alsof we met Hongarije nog niet genoeg problemen hebben.
VOC mentaliteitquote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Overnemen, de gronsdstoffen eruit trekken en de bevolking behandelen als slaven.
Volgens mij is wel met enige regelmaat in het nieuws geweest dat ze ook al bezig zijn met de wederopbouwplannen. En dan bedoel ik niet alleen Oekraine zelf maar ook het buitenland.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:
Er wordt niet op de oorlogstrom geslagen. Niet door het westen. Maar ja, we laten de Russen natuurlijk ook niet zo huishouden. Dus Oekrane helpen we wel.
Ik reageer hier op he:quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:48 schreef 3rr0r het volgende:
Volgens mij is wel met enige regelmaat in het nieuws geweest dat ze ook al bezig zijn met de wederopbouwplannen. En dan bedoel ik niet alleen Oekraine zelf maar ook het buitenland.
Het is "vervelend"...quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:22 schreef Joppiez het volgende:
Vervelend maar allemaal wel overkomelijk
Ik weet dat de EU het e.e.a. aan het doen is, laatst nog toezegging van aantal miljard van noorwegen, maanden terug waren landen al bezig met "donor steden" bekend maken; dus welk land zich ging inspannen voor welke stad weer opbouwen, enz.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volgens mij is wel met enige regelmaat in het nieuws geweest dat ze ook al bezig zijn met de wederopbouwplannen. En dan bedoel ik niet alleen Oekraine zelf maar ook het buitenland.
Als je dit soort avonturen aan gaat moet je ook een end-state definieren en de wat daarna. Gezien het westerse track record wordt daar over het algemeen niet heel goed over nagedacht. Ik durf te wedden dat het na deze oorlog per direct weer business as usual wordt en we de boel de boel laten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:53 schreef ExTec het volgende:
Ik weet dat de EU het e.e.a. aan het doen is, laatst nog toezegging van aantal miljard van noorwegen, maanden terug waren landen al bezig met "donor steden" bekend maken; dus welk land zich ging inspannen voor welke stad weer opbouwen, enz.
Ik krijg de indruk dat er redelijk goed nagedacht wordt over hoe verder na de oorlog. Het is wel weinig concreet over politiek gevoelige dingen zoals lidmaatschap EU en NAVO. Maar de verdere stappen qua dat volgen wel als oekraine daar ook aan toe is.
Ach die man lult ook maar wat om stoer (denkt hij) over te komen en voor de kijkcijfers. Het is soms geinig te zien wat voor debiels ze nu weer uitkramen maar echt waarde heeft het niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
Die solovyev is echt volslagen dronken, hij praat met dubbele tong
Na de oorlog heeft ie heel wat uit te leggen
[ twitter ]
.
Heb je het nu over Rusland? Die zijn een avontuur aangegaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je dit soort avonturen aan gaat moet je ook een end-state definieren en de wat daarna. Gezien het westerse track record wordt daar over het algemeen niet heel goed over nagedacht. Ik durf te wedden dat het na deze oorlog per direct weer business as usual wordt en we de boel de boel laten.
Waar zie je gaten?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je dit soort avonturen aan gaat moet je ook een end-state definieren en de wat daarna. Gezien het westerse track record wordt daar over het algemeen niet heel goed over nagedacht. Ik durf te wedden dat het na deze oorlog per direct weer business as usual wordt en we de boel de boel laten.
Nee natuurlijk niet. Ik heb het over de militaire steun en hulp. Als je dit soort commitments aangaat moet je ook een vervolgplan klaar hebben liggen. Dat is wat ik bedoel. Niet lukraak vanalles naar binnen kruien in de hoop dat Oekraine het wel gaat "winnen" om vervolgens maar even te kijken wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:02 schreef Ulx het volgende:
Heb je het nu over Rusland? Die zijn een avontuur aangegaan.
Die Amerikaanse Noek ook echtquote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische promo om Amerikanen te werven voor Wagner
https://www.businessinsid(...)cruit-us-vets-2023-2
[ twitter ]
Ik betwijfel of de concrete plannen er zijn. Maar goed, dat is een aanname.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:04 schreef ExTec het volgende:
Waar zie je gaten?
Want qua een hoop dingen ben ik het eens met andere poster, oekraine lijkt geen failed state. En economisch lijken we wel plannen te hebben.
Is men daar al niet mee bezig? Ze praten al over waterstof en Oekrane wil graag bij de EU met alle voorwaarden die daar aan vast zitten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik heb het over de militaire steun en hulp. Als je dit soort commitments aangaat moet je ook een vervolgplan klaar hebben liggen. Dat is wat ik bedoel. Niet lukraak vanalles naar binnen kruien in de hoop dat Oekraine het wel gaat "winnen" om vervolgens maar even te kijken wat er gaat gebeuren.
Vervolgplannen zijn er. Wederopbouw van Oekrane. Verdere integratie richting NATO en EU, in ieder geval een roadmap maken. Veel meer kan er op het moment niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik heb het over de militaire steun en hulp. Als je dit soort commitments aangaat moet je ook een vervolgplan klaar hebben liggen. Dat is wat ik bedoel. Niet lukraak vanalles naar binnen kruien in de hoop dat Oekraine het wel gaat "winnen" om vervolgens maar even te kijken wat er gaat gebeuren.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:19 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De Russische bevolking dus ook??
zoontje lief Tommy is Heeeeel anders en zeker niet tegen de LGBTAYX+ gemeenschapquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ach die man lult ook maar wat om stoer (denkt hij) over te komen en voor de kijkcijfers. Het is soms geinig te zien wat voor debiels ze nu weer uitkramen maar echt waarde heeft het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |