Als de oorlog voorbij is, worden ze onderdeel van de EU en zullen de andere EU-landen zorgen dat ze weer opgelapt worden. Ik denk dat dat nu het plan is als ze zo doorgaan met de hervormingen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oa Nederland was ook geen failed state maar moest na WW2 ook met het Marshallplan weer op de been geholpen worden. Daarbij zijn nav WW2 de VN en de NATO opgericht.
We moeten dat maar eerst eens afwachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Opzich wel bijzonder dat er volgas op de oorlogstrom geslagen wordt en geen wapen zwaar genoeg is om de Rus eruit te trappen. Maar daarna mogen ze het uitzoeken...
Er wordt niet op de oorlogstrom geslagen. Niet door het westen. Maar ja, we laten de Russen natuurlijk ook niet zo huishouden. Dus Oekrane helpen we wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Opzich wel bijzonder dat er volgas op de oorlogstrom geslagen wordt en geen wapen zwaar genoeg is om de Rus eruit te trappen. Maar daarna mogen ze het uitzoeken...
Wel eens. Servi lijkt mij een soort Paard van Troje, net als Hongarije soms is.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:30 schreef eudaemonia het volgende:
Alsof we met Hongarije nog niet genoeg problemen hebben.
VOC mentaliteitquote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Overnemen, de gronsdstoffen eruit trekken en de bevolking behandelen als slaven.
Volgens mij is wel met enige regelmaat in het nieuws geweest dat ze ook al bezig zijn met de wederopbouwplannen. En dan bedoel ik niet alleen Oekraine zelf maar ook het buitenland.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:
Er wordt niet op de oorlogstrom geslagen. Niet door het westen. Maar ja, we laten de Russen natuurlijk ook niet zo huishouden. Dus Oekrane helpen we wel.
Ik reageer hier op he:quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:48 schreef 3rr0r het volgende:
Volgens mij is wel met enige regelmaat in het nieuws geweest dat ze ook al bezig zijn met de wederopbouwplannen. En dan bedoel ik niet alleen Oekraine zelf maar ook het buitenland.
Het is "vervelend"...quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:22 schreef Joppiez het volgende:
Vervelend maar allemaal wel overkomelijk
Ik weet dat de EU het e.e.a. aan het doen is, laatst nog toezegging van aantal miljard van noorwegen, maanden terug waren landen al bezig met "donor steden" bekend maken; dus welk land zich ging inspannen voor welke stad weer opbouwen, enz.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volgens mij is wel met enige regelmaat in het nieuws geweest dat ze ook al bezig zijn met de wederopbouwplannen. En dan bedoel ik niet alleen Oekraine zelf maar ook het buitenland.
Als je dit soort avonturen aan gaat moet je ook een end-state definieren en de wat daarna. Gezien het westerse track record wordt daar over het algemeen niet heel goed over nagedacht. Ik durf te wedden dat het na deze oorlog per direct weer business as usual wordt en we de boel de boel laten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:53 schreef ExTec het volgende:
Ik weet dat de EU het e.e.a. aan het doen is, laatst nog toezegging van aantal miljard van noorwegen, maanden terug waren landen al bezig met "donor steden" bekend maken; dus welk land zich ging inspannen voor welke stad weer opbouwen, enz.
Ik krijg de indruk dat er redelijk goed nagedacht wordt over hoe verder na de oorlog. Het is wel weinig concreet over politiek gevoelige dingen zoals lidmaatschap EU en NAVO. Maar de verdere stappen qua dat volgen wel als oekraine daar ook aan toe is.
Ach die man lult ook maar wat om stoer (denkt hij) over te komen en voor de kijkcijfers. Het is soms geinig te zien wat voor debiels ze nu weer uitkramen maar echt waarde heeft het niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
Die solovyev is echt volslagen dronken, hij praat met dubbele tong
Na de oorlog heeft ie heel wat uit te leggen
[ twitter ]
.
Heb je het nu over Rusland? Die zijn een avontuur aangegaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je dit soort avonturen aan gaat moet je ook een end-state definieren en de wat daarna. Gezien het westerse track record wordt daar over het algemeen niet heel goed over nagedacht. Ik durf te wedden dat het na deze oorlog per direct weer business as usual wordt en we de boel de boel laten.
Waar zie je gaten?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je dit soort avonturen aan gaat moet je ook een end-state definieren en de wat daarna. Gezien het westerse track record wordt daar over het algemeen niet heel goed over nagedacht. Ik durf te wedden dat het na deze oorlog per direct weer business as usual wordt en we de boel de boel laten.
Nee natuurlijk niet. Ik heb het over de militaire steun en hulp. Als je dit soort commitments aangaat moet je ook een vervolgplan klaar hebben liggen. Dat is wat ik bedoel. Niet lukraak vanalles naar binnen kruien in de hoop dat Oekraine het wel gaat "winnen" om vervolgens maar even te kijken wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:02 schreef Ulx het volgende:
Heb je het nu over Rusland? Die zijn een avontuur aangegaan.
Die Amerikaanse Noek ook echtquote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische promo om Amerikanen te werven voor Wagner
https://www.businessinsid(...)cruit-us-vets-2023-2
[ twitter ]
Ik betwijfel of de concrete plannen er zijn. Maar goed, dat is een aanname.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:04 schreef ExTec het volgende:
Waar zie je gaten?
Want qua een hoop dingen ben ik het eens met andere poster, oekraine lijkt geen failed state. En economisch lijken we wel plannen te hebben.
Is men daar al niet mee bezig? Ze praten al over waterstof en Oekrane wil graag bij de EU met alle voorwaarden die daar aan vast zitten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik heb het over de militaire steun en hulp. Als je dit soort commitments aangaat moet je ook een vervolgplan klaar hebben liggen. Dat is wat ik bedoel. Niet lukraak vanalles naar binnen kruien in de hoop dat Oekraine het wel gaat "winnen" om vervolgens maar even te kijken wat er gaat gebeuren.
Vervolgplannen zijn er. Wederopbouw van Oekrane. Verdere integratie richting NATO en EU, in ieder geval een roadmap maken. Veel meer kan er op het moment niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik heb het over de militaire steun en hulp. Als je dit soort commitments aangaat moet je ook een vervolgplan klaar hebben liggen. Dat is wat ik bedoel. Niet lukraak vanalles naar binnen kruien in de hoop dat Oekraine het wel gaat "winnen" om vervolgens maar even te kijken wat er gaat gebeuren.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:19 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De Russische bevolking dus ook??
zoontje lief Tommy is Heeeeel anders en zeker niet tegen de LGBTAYX+ gemeenschapquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ach die man lult ook maar wat om stoer (denkt hij) over te komen en voor de kijkcijfers. Het is soms geinig te zien wat voor debiels ze nu weer uitkramen maar echt waarde heeft het niet.
Dat is niet wat ik bedoel, het is niet wat wij met Oekraine willen. Het is wat gaan we doen om de boel te consolideren. Stel dat Rusland met de staart tussen de benen is afgedropen en compleet lam is geslagen en een land heeft achter gelaten wat volledig in puin ligt waar ook nog een keer een bijna een complete generatie is weggevaagd... Bv. een land als China zal dit als een kans zien om de invloedssfeer in europa uit te breiden. Het is niet voor niets dat ze hun tentakels ook in Afrika hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom moet Europa verzinnen wat we met Oekrane willen?
Concrete plannen kan je pas maken wanneer er een vredesakkoord ligt. Tot die tijd zal het bij intenties blijven. Want we weten nu bijvoorbeeld helemaal niet hoe Oekrane er uit gaat zien na de oorlog bijvoorbeeld. Welke veiligheidsgaranties Oekrane krijgen, wat de rol van Rusland nog is enzovoort. Wat we wel weten is dat Oekraine graag lid wordt van de EU en de NAVO. De NAVO is makkelijker dan lid worden van de EU omdat je behoorlijk wat wetgeving moet door voeren voor dat je volwaardig lid kan worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de concrete plannen er zijn. Maar goed, dat is een aanname.
Wat moeten ze dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ik reageer hier op he:
[..]
Het is "vervelend"...
Ik zie Oekrane niet ineens een draai richting China maken. Zoveel doen die niet voor dat land.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel, het is niet wat wij met Oekraine willen. Het is wat gaan we doen om de boel te consolideren. Stel dat Rusland met de staart tussen de benen is afgedropen en compleet lam is geslagen en een land heeft achter gelaten wat volledig in puin ligt waar ook nog een keer een bijna een complete generatie is weggevaagd... Bv. een land als China zal dit als een kans zien om de invloedssfeer in europa uit te breiden. Het is niet voor niets dat ze hun tentakels ook in Afrika hebben.
Ik geloof dat men daar al op inspeelt. Ook met al toegezegde herstelwerkzaamheden.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel, het is niet wat wij met Oekraine willen. Het is wat gaan we doen om de boel te consolideren. Stel dat Rusland met de staart tussen de benen is afgedropen en compleet lam is geslagen en een land heeft achter gelaten wat volledig in puin ligt waar ook nog een keer een bijna een complete generatie is weggevaagd... Bv. een land als China zal dit als een kans zien om de invloedssfeer in europa uit te breiden. Het is niet voor niets dat ze hun tentakels ook in Afrika hebben.
Is dat wel de zoon van, of gewoon iemand met dezelfde achternaam?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zoontje lief Tommy is Heeeeel anders en zeker niet tegen de LGBTAYX+ gemeenschap
Eens ook wat Rusland betreft.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie Oekrane niet ineens een draai richting China maken. Zoveel doen die niet voor dat land.
Rusland is eerder een issue. Doordat iedere politicus en zakenman daar zijn eigen privlegertje lijkt te bouwen zie ik daar nog wel een Afghanistan/Somali scenario ontstaan.
volgens deze man is het de zoon vanquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Is dat wel de zoon van, of gewoon iemand met dezelfde achternaam?
quote:Mykhalo Golub
@golub
The son of Vladimir Soloviev the top Russian Nazi state propagandist is not into Russian Nazi Orthodox anti-Woke anti-LGBT agenda
En dit is dus onzin. Maar goed, dat is het hele probleem met de westerse politiek, strategisch plannen zit er niet meer in.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:19 schreef ipa84 het volgende:
Concrete plannen kan je pas maken wanneer er een vredesakkoord ligt.
quote:The NIWS is a useful mechanism for anticipating crises, but no matter how well-structured an early-warning system, its success depends, above all, on the judgment and vision of political authorities.
Gisteren waren er meer dan 1000 doden aan de Russische kant (aan de Oekraense kant beslist ook wel een paar honderd). Ongeveer 3000 zijn er dan naar schatting fysiek gewond. Maar wat voor degenen die niet fysiek gewond zijn, maar wel oog- en oorgetuige. We weten uit andere oorlogen, met name WO I dat mensen hierdoor totaal kunnen doordraaien of apathisch worden. In foetushouding om god, alle heiligen en hun moeder roepen, wegwillen of gewelddadig naar directe collega’s worden. De psychische schade zal ongekend zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Putin kan gewoon niet meer terug, desnoods stuurt hij 500.000 of desnoods 1.000.000 man de gehaktmolen in. Daar is ook het Oekranse leger niet tegen bestand. Ik zie Oekrane niet zo snel de russen verjagen. Ik hoop in ieder geval dat het snel voorbij is, maar ik verwacht dat dit nog jaren kan voortslepen.
Beggars can't be choosers. Het is niet een heel vergezocht scenario als het westen zijn wonden aan het likken is en China in het ontstane gat springt.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:24 schreef Ulx het volgende:
Ik zie Oekrane niet ineens een draai richting China maken. Zoveel doen die niet voor dat land.
Al deze hulp aan Oekraine komt niet onvoorwaardelijk, denk ik zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beggars can't be choosers. Het is niet een heel vergezocht scenario als het westen zijn wonden aan het likken is en China in het ontstane gat springt.
Maar goed, dit is natuurlijk koffiedik kijken en ik mag hopen dat er op politiek strategisch niveau een plan klaar ligt om zo'n scenario te mitigeren.
Is dit (en deze oorlog geeft aan dat het niet fout hoeft te zijn) niet vooral ook ingegeven door je militaire achtergrond?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beggars can't be choosers. Het is niet een heel vergezocht scenario als het westen zijn wonden aan het likken is en China in het ontstane gat springt.
Maar goed, dit is natuurlijk koffiedik kijken en ik mag hopen dat er op politiek strategisch niveau een plan klaar ligt om zo'n scenario te mitigeren maar ergens betwijfel ik dat.
Politiciquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar goed, dit is natuurlijk koffiedik kijken en ik mag hopen dat er op politiek strategisch niveau een plan klaar ligt om zo'n scenario te mitigeren maar ergens betwijfel ik dat.
Misschien wel maar het is ook vooral vanwege de uit het verleden behaalde resultaten.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is dit (en deze oorlog geeft aan dat het niet fout hoeft te zijn) niet vooral ook ingegeven door je militaire achtergrond?
Uitgaan van de slechte scenario’s.
Welke wonden moeten we likken dan? Rusland wordt verslagen. Oekraine gaat opnieuw opbouwen. Goede kans op lucratieve contracten dus. En dan gaan we hier ineens roepen dat we daar geen zin in hebben? Die kans acht ik heel erg klein.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar een missie in een failed state als Afghanistan uitvoeren en een democratisch land dat door een dictatuur dreigt te worden overlopen met wapens en training en leningen steunen is toch amper te vergelijken?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien wel maar het is ook vooral vanwege de uit het verleden behaalde resultaten.
Ik zie Rusland ook wel "verliezen" maar het zal mij overigens ook niet verbazen dat de eindstand zo'n paar miljoen dode Oekrainers is. Dat gaat wel een jaar 50 of meer duren totdat de populatie weer wat hersteld is. Rusland komt er ook wel weer bovenop, tien miljoen dode Russen kunnen ze ook wel hebben als het echt moet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke wonden moeten we likken dan? Rusland wordt verslagen. Oekraine gaat opnieuw opbouwen. Goede kans op lucratieve contracten dus. En dan gaan we hier ineens roepen dat we daar geen zin in hebben? Die kans acht ik heel erg klein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |