Eerste jaar gingen we ook 37% omhoog, maar dat was van net-af-huis naar helemaal af. En toen werd pas de uitbouw en weet ik het meegerekend. Jaar erna maar een kleine 3% en nu dus bijna 24%.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier ging ie in 2020 27% omhoogMaar goed het was gewoon in lijn van de verkoopprijzen.
Sinds vorig jaar zitten we in de laagste tariefklasse. Geen verlaging meer mogelijk helaas.
Als we verhuizen kunnen we nog weer één stapje omlaag maar dat gaat niet op basis van woz kunnen. Dat moet op basis van aflossen gaan gebeuren.
Ik heb trouwens nog steeds de nieuwe woz niet binnen. Slome gemeente
Dat is wel een interessante test, inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Als de taxateur van de WOZ mijn oude huis koopt voor de nieuwe WOZ dan hap ik meteen toe. Het ligt absurd veel hoger dan wat onze verkoopmakelaar inschat. Maar goed, we gaan het zien, huis gaat bijna in de verkoop.
Er klopt sowieso iets niet, want het huis is op papier opeens 15 m2 gegroeid ten opzichte van de afgelopen 2 jaar. Even kijken of we met het meetrapport van de makelaar nog iets kunnen bereiken bij de taxateur, we gaan maar een belafspraak regelen zodra we dat rapport binnen hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel een interessante test, inderdaad.
Die van mij staat er nu op.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:26 schreef laziness het volgende:
Hoe snel staan de waardes op wozwaardeloket eigenlijk? Aangezien we de nieuwbouwwoning pas kopen bij oplevering moet ik het van dat loket hebben om de woz waarde te kunnen zien voorlopig.
Interessant is wel dat de woz waarde van 2021 van het braakliggend perceel hoger is dan de prijs die ik dadelijk betaal voor het perceel.
Onze staat er al op.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:26 schreef laziness het volgende:
Hoe snel staan de waardes op wozwaardeloket eigenlijk? Aangezien we de nieuwbouwwoning pas kopen bij oplevering moet ik het van dat loket hebben om de woz waarde te kunnen zien voorlopig.
Interessant is wel dat de woz waarde van 2021 van het braakliggend perceel hoger is dan de prijs die ik dadelijk betaal voor het perceel.
Wat kost dat?quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:35 schreef Leandra het volgende:
Shoot, Calcasa desktoptaxatie is niet mogelijk omdat de waarde modelmatig niet goed kan worden vastgesteld
Die van ons staat er nog niet op, maar ik heb ook nog geen bericht gekregen in mijn overheid, ik wist het toevallig omdat ik vannacht ingelogd had bij de gemeente om te kijken of er al wat stond.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:26 schreef laziness het volgende:
Amsterdamquote:Op donderdag 23 februari 2023 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze staat er al op.
Ik heb tevens even ons oude huis bekeken. Rijtjeswoning 139 m2 perceel, 111 m2 wonen, 709.000
Een desktoptaxatie? Ergens tussen de ¤ 75 en de ¤ 95.quote:
Ik ga even kijken wat mijn huis in waarde gestegen moet zijn om in aanmerking te komen, staat volgens mij op de mijn-omgeving van mijn hypotheekaanbieder.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een desktoptaxatie? Ergens tussen de ¤ 75 en de ¤ 95.
En dat was dus wel zinvol want dan heb ik de kosten er met de renteverlaging zo uit.... een echt taxatie is een ander verhaal
Wat zijn de daadwerkelijke oppervlaktes?quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is echt absurd met die oppervlaktes van de huizen in onze oude straat. Die straat staat vol met nagenoeg dezelfde huizen (er zit zo’n 2m2 verschil tussen de varianten) net als de straat haaks erop. In onze straat hebben ze de niet uitgebouwde huizen van circa 122 en 124 m2 op papier vergroot naar 135 m2, op 1 na die ze verkleind hebben naar 118 m2 en dat verkleinen naar 119 m2 hebben ze ook met alle niet uitgebouwde huizen van de straat haaks erop gedaan. Euh?
Ja, er zit een sturing op dat veld om te voorkomen dat mensen debiele waardes gaan opgeven, zo lijkt het. Ik had hier hetzelfde issue als Leandra, maar toen ik iets lager ging zitten dan wat Funda me voor waarde gaf werd dat wel geaccepteerd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:31 schreef Leandra het volgende:
Wel gelukt met Calcasa.... toen ik de schatting van de waarde gelijk hield aan de Funda-waarde van deze maand of vorige maand kon ik wel door (tip van @:CoolGuy )
Dus we gaan het zien in de loop van de dag
Volgens het meetrapport van 2 die afgelopen maanden verkocht zijn 122 m2 en 124 m2. Die van 124 is nu naar 135 vergroot, die van 122 naar 118 verkleindquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat zijn de daadwerkelijke oppervlaktes?
Dan is het wel eem rare zaak ja.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgens het meetrapport van 2 die afgelopen maanden verkocht zijn 122 m2 en 124 m2. Die van 124 is nu naar 135 vergroot, die van 122 naar 118 verkleind
Is er een verbouwing aangevraagd? Telt de garage mee?quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgens het meetrapport van 2 die afgelopen maanden verkocht zijn 122 m2 en 124 m2. Die van 124 is nu naar 135 vergroot, die van 122 naar 118 verkleind
Die huizen hebben geen garage en er is ook geen verbouwing aangevraagd, het is bij ieder huis in die straat dat niet uitgebouwd is zomaar vergroot en bij 1 huis (en bij de huizen in de straat haaks erop)dus verkleind.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is er een verbouwing aangevraagd? Telt de garage mee?
Want op WOZ waardeloket wordt bij ons de (aangebouwde) garage gewoon meegeteld, terwijl de gemeente het in het taxatierapport uitsplitst in woning en garage, maar het wel beide verblijfsobjecten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |