abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:31:50 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207908038
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 15:48:04 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207908198
Nog iets minder dan een maand en dan de eerste belastingaangifte als hypotheekschuldenaar :o Spannend.

Het einde van het NIHIL tijdperk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 februari 2023 @ 16:52:55 #3
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_207909016
- Hypotheekrenteaftrek afschaffen
- Verhuurders en met name investeringsmaatschappijen zoals BlackRock maximaal belasten
- Zelfbewoningsplicht
- Laag- en middenkader woningen bijbouwen. Alleen bouw toestaan van midden- en topsegment als er een significant aantal sociale woningen worden bijgebouwd. Dan gaat dat maar van je winst af
- Meer bouwen in de periferie van de Randstad. Omliggende steden aantrekkelijker maken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 17:01:17 #4
414785 sirdanilot
pi_207909127
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:52 schreef VeX- het volgende:
- Hypotheekrenteaftrek afschaffen
- Verhuurders en met name investeringsmaatschappijen zoals BlackRock maximaal belasten
- Zelfbewoningsplicht
- Laag- en middenkader woningen bijbouwen. Alleen bouw toestaan van midden- en topsegment als er een significant aantal sociale woningen worden bijgebouwd. Dan gaat dat maar van je winst af
- Meer bouwen in de periferie van de Randstad. Omliggende steden aantrekkelijker maken.
+

Woningbouw aanbesteden . Dus de rijksoverheid is opdrachtgever en laat middels Europese aanbesteding nieuwe woonwijken bouwen . Dit is een mix van sociale huur , voordelige koop , middenhuur en een paar luxere woningen voor het zakcentje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207914054
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:52 schreef VeX- het volgende:
- Meer bouwen in de periferie van de Randstad. Omliggende steden aantrekkelijker maken.
Provinciale Staten hier in NH doen er alles aan om gebieden buiten bestaand bebouwd gebied leeg te houden; liever mega stallen en grote lege weiden met raaigras, dan een nieuwbouwwijk in een weiland.. Met name dankzij Groen Slinks.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:01:59 #6
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_207914723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Provinciale Staten hier in NH doen er alles aan om gebieden buiten bestaand bebouwd gebied leeg te houden; liever mega stallen en grote lege weiden met raaigras, dan een nieuwbouwwijk in een weiland.. Met name dankzij Groen Slinks.
Ach, dat verdraaide GroenLinks en hun liefde voor megastallen. Grrrr
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_207914878
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:01 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ach, dat verdraaide GroenLinks en hun liefde voor megastallen. Grrrr
Moet ik dit als sarcastisch interpreteren??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207935729
Huurder in Belgie heeft na schoonmaken, opruimen en de boete wegens vervroegde opzegging nog 3.500 euro te betalen. Hij zegt over 2 weken, als hij salaris ontvangt, een deel te betalen. Ik start het incassotraject op, want heb nul komma nul vertrouwen in deze charlatan.

Andere huurder (de eerder hier op dit forum besproken schoonbroer) blijkt vertrokken te zijn. Heeft niet opgezegd, maar hele huis is leeg. Toen ik daar aankwam, omdat ik een tip kreeg van een buurtbewoner, stonden ze net op het punt om te vertrekken. Wat aanhangsels van z'n vriendin, want zelf was hij al weg.

Staat een maand huur nog open en er is niet opgezegd. Als ik dit als een opzegging beschouw, dan zal ie nog een maand moeten betalen. Verder is het binnen niet bepaald schoon. Koelkast kapot, tafel beschadigd, drie deuren kapot, deurbel kapot, tv meubel kapot en er staat een hoop zooi die weggegooid moet worden.
pi_207937113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:39 schreef Halcon het volgende:
Huurder in Belgie heeft na schoonmaken, opruimen en de boete wegens vervroegde opzegging nog 3.500 euro te betalen. Hij zegt over 2 weken, als hij salaris ontvangt, een deel te betalen. Ik start het incassotraject op, want heb nul komma nul vertrouwen in deze charlatan.

Andere huurder (de eerder hier op dit forum besproken schoonbroer) blijkt vertrokken te zijn. Heeft niet opgezegd, maar hele huis is leeg. Toen ik daar aankwam, omdat ik een tip kreeg van een buurtbewoner, stonden ze net op het punt om te vertrekken. Wat aanhangsels van z'n vriendin, want zelf was hij al weg.

Staat een maand huur nog open en er is niet opgezegd. Als ik dit als een opzegging beschouw, dan zal ie nog een maand moeten betalen. Verder is het binnen niet bepaald schoon. Koelkast kapot, tafel beschadigd, drie deuren kapot, deurbel kapot, tv meubel kapot en er staat een hoop zooi die weggegooid moet worden.
Onbegrijpelijk dat mensen zo omspringen met het eigendom van een ander
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207937239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:34 schreef Kiid het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk dat mensen zo omspringen met het eigendom van een ander
De man van het schoonmaakbedrijf zei dat het helaas vaak zo gaat. Ik vind het ook onbegrijpelijk en asociaal...

En dan ook het nonchalante en irritatie opwekkende gedrag... "Stuur de facturen maar door, dan betaal ik ze wel". Tsja, had het zelf opgeruimd dan. En die betaling dat moeten we nog maar zien natuurlijk.

Of "ik zet er zelf wel wat deuren in". Wanneer dan? Je bent weg. Had dat dan gedaan toen je er woonde... En ook niet begrijpen dat een deur vervangen meer kost dan alleen die nieuwe deur.

[ Bericht 25% gewijzigd door Halcon op 10-02-2023 16:01:48 ]
pi_207937858
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:52 schreef VeX- het volgende:
Alleen bouw toestaan van midden- en topsegment als er een significant aantal sociale woningen worden bijgebouwd. Dan gaat dat maar van je winst af
Dit is precies wat ze in het VK doen. Elke nieuwbouwwijk heeft een minimum-percenage sociale woningen. Dat is een mix van sociale huur en shared ownership (huur om te kopen).
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:36:52 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207937957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
+

Woningbouw aanbesteden . Dus de rijksoverheid is opdrachtgever en laat middels Europese aanbesteding nieuwe woonwijken bouwen . Dit is een mix van sociale huur , voordelige koop , middenhuur en een paar luxere woningen voor het zakcentje.
en de stikstof crisis dan

gaat de natuur dan maar dood ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 17:35:05 #13
414785 sirdanilot
pi_207938652
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en de stikstof crisis dan

gaat de natuur dan maar dood ?
Woningbouw is belangrijker dan stikstof, inderdaad.

De stikstof zal dus op andere wijze moeten gereduceerd. Gooi DOW Chemical, Yara of Tata Steel maar lekker dicht :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207938813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:39 schreef Halcon het volgende:
Huurder in Belgie heeft na schoonmaken, opruimen en de boete wegens vervroegde opzegging nog 3.500 euro te betalen. Hij zegt over 2 weken, als hij salaris ontvangt, een deel te betalen. Ik start het incassotraject op, want heb nul komma nul vertrouwen in deze charlatan.

Andere huurder (de eerder hier op dit forum besproken schoonbroer) blijkt vertrokken te zijn. Heeft niet opgezegd, maar hele huis is leeg. Toen ik daar aankwam, omdat ik een tip kreeg van een buurtbewoner, stonden ze net op het punt om te vertrekken. Wat aanhangsels van z'n vriendin, want zelf was hij al weg.

Staat een maand huur nog open en er is niet opgezegd. Als ik dit als een opzegging beschouw, dan zal ie nog een maand moeten betalen. Verder is het binnen niet bepaald schoon. Koelkast kapot, tafel beschadigd, drie deuren kapot, deurbel kapot, tv meubel kapot en er staat een hoop zooi die weggegooid moet worden.
Het leven van een huisjesmelker gaat niet over rozen
pi_207939162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Woningbouw is belangrijker dan stikstof, inderdaad.

De stikstof zal dus op andere wijze moeten gereduceerd. Gooi DOW Chemical, Yara of Tata Steel maar lekker dicht :W
Tata Steel dichtgooien , zodat ze naar een ander land gaan met minder regels en dezelfde lucht vervuilen .
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 18:25:22 #16
414785 sirdanilot
pi_207939226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:18 schreef jesseax het volgende:

[..]
Tata Steel dichtgooien , zodat ze naar een ander land gaan met minder regels en dezelfde lucht vervuilen .
Er is te veel bedrijfsmatige activiteit in Nederland, en dat leidt tot een enorme ophoping van stikstof in de grond in de Rijndelta (Nederland is nou eenmaal een rivierdelta).

Dat betekent dus dat er wat zaken wegmoeten uit de Rijndelta. Hier in Ierland waar ik woon is er bijvoorbeeld plek zat, zet daar zo'n fabriek neer dan. Hier ligt ook een haven (Dublin Port).

Een andere optie is bijvoorbeeld Denemarken. Net zo groot als Nederland maar slechts eenderde van het aantal inwoners. Zet het lekker in de kop van Jutland neer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:28:03 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207939266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er is te veel bedrijfsmatige activiteit in Nederland, en dat leidt tot een enorme ophoping van stikstof in de grond in de Rijndelta (Nederland is nou eenmaal een rivierdelta).

Dat betekent dus dat er wat zaken wegmoeten uit de Rijndelta. Hier in Ierland waar ik woon is er bijvoorbeeld plek zat, zet daar zo'n fabriek neer dan. Hier ligt ook een haven (Dublin Port).

Een andere optie is bijvoorbeeld Denemarken. Net zo groot als Nederland maar slechts eenderde van het aantal inwoners. Zet het lekker in de kop van Jutland neer.
Ja, en waar gaan die duizenden mensen dan werken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 18:30:44 #18
414785 sirdanilot
pi_207939290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja, en waar gaan die duizenden mensen dan werken?
https://nos.nl/artikel/24(...)rs-in-dienstregeling

' NS snijdt vanwege personeelstekort weer fors in dienstregeling '

Misschien bij de NS?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:43:46 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207939426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rs-in-dienstregeling

' NS snijdt vanwege personeelstekort weer fors in dienstregeling '

Misschien bij de NS?
Hoe zie je dat voor je?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_207939438
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:18 schreef jesseax het volgende:

[..]
Tata Steel dichtgooien , zodat ze naar een ander land gaan met minder regels en dezelfde lucht vervuilen .
dat zou heel mooi zijn, dan gaan ze die mensen die daar wonen maar van kanker voorzien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207939451
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja, en waar gaan die duizenden mensen dan werken?
dat zoeken ze zelf maar uit, ze zijn daar oud genoeg voor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 18:49:19 #22
414785 sirdanilot
pi_207939486
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je?
Kunnen we het nu weer over de woningmarkt hebben?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207942055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat zou heel mooi zijn, dan gaan ze die mensen die daar wonen maar van kanker voorzien.
Denk niet dat ze op veel plekken zitten te wachten op een fabriek als TATA Steel inderdaad.
pi_207942465
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Denk niet dat ze op veel plekken zitten te wachten op een fabriek als TATA Steel inderdaad.
Nou, als het welvaart, werk en inkomen oplevert, kan het voor veel landen best aantrekkelijk zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207942498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:25 schreef sirdanilot het volgende:

Er is te veel bedrijfsmatige activiteit in Nederland, en dat leidt tot een enorme ophoping van stikstof in de grond in de Rijndelta (Nederland is nou eenmaal een rivierdelta).

Landbouw is veruit de grootste emissiebron van NOx: >40%. Dus i.p.v. mekkeren over TaTa, DOW (weet je wat ze daar maken) en centrales, kan je beter de giga boerderijen aanpakken. Mes snijdt aan drie kanten: minder NOx, meer bouwgrond voor VINEX en minder dierenleed.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 10-02-2023 21:49:09 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:02:34 #26
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_207942839
Woningmarkt?
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 22:04:31 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207942859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er is te veel bedrijfsmatige activiteit in Nederland, en dat leidt tot een enorme ophoping van stikstof in de grond in de Rijndelta (Nederland is nou eenmaal een rivierdelta).

Dat betekent dus dat er wat zaken wegmoeten uit de Rijndelta. Hier in Ierland waar ik woon is er bijvoorbeeld plek zat, zet daar zo'n fabriek neer dan. Hier ligt ook een haven (Dublin Port).

Een andere optie is bijvoorbeeld Denemarken. Net zo groot als Nederland maar slechts eenderde van het aantal inwoners. Zet het lekker in de kop van Jutland neer.
open een weblog met jouw bezielende meninkjes en dingen. Niet hier.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 22:35:01 #28
414785 sirdanilot
pi_207943321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:38 schreef blomke het volgende:

[..]
Landbouw is veruit de grootste emissiebron van NOx: >40%. Dus i.p.v. mekkeren over TaTa, DOW (weet je wat ze daar maken) en centrales, kan je beter de giga boerderijen aanpakken. Mes snijdt aan drie kanten: minder NOx, meer bouwgrond voor VINEX en minder dierenleed.
Als het om megakippenstallen gaat, ben ik het met je eens.

Maar gewoon een boerenbedrijf moet kunnen. Dan maar wat minder fabrieken die naast stikstof ook op andere punten enorm vervuilend zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:04 schreef Rene het volgende:

[..]
open een weblog met jouw bezielende meninkjes en dingen. Niet hier.


[ Bericht 21% gewijzigd door Rene op 10-02-2023 22:37:40 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 22:35:58 #29
414785 sirdanilot
pi_207943336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:02 schreef twi het volgende:
Woningmarkt?
Het gaat natuurlijk om de stikstofruimte. Zonder stikstofruimte geen nieuwe woningen, en zonder nieuwe woningen geen woningmarkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207943646
Zelfs met sitkstofruimte is het niet gezegd dat er ineens veel meer gebouwd zal worden. Veel projecten worden gestopt wegens afnemen vraag en toename kosten bouwmaterialen en arbeid. De enige manier om goedkoper te bouwen zou goedkopere grond moeten zijn, maar dan lopen gemeentes flinke inkomsten mis, en dat geld moet dan ook weer ergens vandaan komen, en dat zal dan hogere belastingen worden. Maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Je kunt het niet verhalen op mensen die geen huizen bezitten (die moeten dan in feite betalen voor huizen die ze niet kunnen kopen), en belasting van huizenbezitters omhoog gooien zal ook op veel verzet kunnen rekenen denk ik.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:58:43 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207943664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zelfs met sitkstofruimte is het niet gezegd dat er ineens veel meer gebouwd zal worden. Veel projecten worden gestopt wegens afnemen vraag en toename kosten bouwmaterialen en arbeid. De enige manier om goedkoper te bouwen zou goedkopere grond moeten zijn, maar dan lopen gemeentes flinke inkomsten mis, en dat geld moet dan ook weer ergens vandaan komen, en dat zal dan hogere belastingen worden. Maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Je kunt het niet verhalen op mensen die geen huizen bezitten (die moeten dan in feite betalen voor huizen die ze niet kunnen kopen), en belasting van huizenbezitters omhoog gooien zal ook op veel verzet kunnen rekenen denk ik.
Nederland moet omvormen van landbouw land naar distributie- en techniek land

dan is er ruimte zat voor Infra en woningbouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207943735
Nieuwe ambtelijke berekeningen zijn dreun voor kabinet in stikstofcrisis
https://www.nrc.nl/nieuws(...)kstofcrisis-a4156859

quote:
Een stapel stikstofberekeningen van ambtenaren bevat een nieuwe dreun voor het kabinet. Er is met de huidige stikstofregels geen enkel scenario denkbaar waarin de verlening van vergunningen, om bijvoorbeeld weer te mogen bouwen of boerderijen uit te breiden, weer op gang kan komen. Nu niet, en in de toekomst niet.

Zelfs in een scenario waarbij de volledige veehouderij uit Nederland verdwijnt, of in elk geval niets meer uitstoot, blijft meer dan 90 procent van de kaart rood. Dat komt met name door de stikstof die vanuit het buitenland en vanuit zee aanwaait – waarop Nederland geen invloed heeft.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, door decennialang pappen en nathouden is de stikstofproblematiek zo uit de hand gelopen dat er helemaal nergens meer ruimte voor is. Daar zijn de Nederlanders weer mooi klaar mee.
pi_207943805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland moet omvormen van landbouw land naar distributie- en techniek land

dan is er ruimte zat voor Infra en woningbouw
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland moet omvormen van landbouw land naar distributie- en techniek land

dan is er ruimte zat voor Infra en woningbouw
Ik ben het een keer helemaal met je eens.
Distributie, techniek, en de oude kennis-economie van stal halen. Nederland is ook een uitermate goed land om nieuwe distributie en mobiltieits-ideeen te testen. Klein, goede infrastructuur (zowel weg, trein als water), veel kennis aanwezig. Maar, net als in veel andere landen overigens, hebben boeren een onevenredig (naar hoofd van de bevolking) grote invloed in de politiek.
Ja, we hebben veel kennis in landbouw en veeteelt, maar soms moet je harde keuzes maken. Kodak kon heel goed filmrolletjes maken en vertikte het om in de digitale fotografie te gaan, Nokia kon heel goed telefoons maken, maar miste de boot met smartphones. Anderen konden zich wel omvormen, en bleven succesvol: LG maakte make up en tandpasta enzo, voordat ze zich richten op apparaten, Berkshire Hathaway was een textielbedrijf.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:08:24 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207944561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:04 schreef J.B. het volgende:
Nieuwe ambtelijke berekeningen zijn dreun voor kabinet in stikstofcrisis
https://www.nrc.nl/nieuws(...)kstofcrisis-a4156859
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, door decennialang pappen en nathouden is de stikstofproblematiek zo uit de hand gelopen dat er helemaal nergens meer ruimte voor is. Daar zijn de Nederlanders weer mooi klaar mee.
Het is bizar, de bouw is verantwoordelijk voor 0,6 % van de stikstof uitstoot maar mag amper meer wat omdat de grootvervuilers gewoon door kunnen gaan waarmee ze bezig zijn.

Dat is alsof je vanwege "het klimaat" iemand op een elektrische fiets verbiedt te fietsen terwijl de snelweg volstaat met diesel vrachtwagens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207944781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland moet omvormen van landbouw land naar distributie- en techniek land

dan is er ruimte zat voor Infra en woningbouw
Of de zware milieu- en klimaatdoelstellingen realistischer maken. We wonen met hééééél veel mensen op een heel klein stukje grond, die willen wonen, werken, recreëren. Daar moet ruimte voor geboden worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 08:31:47 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207945634
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of de zware milieu- en klimaatdoelstellingen realistischer maken. We wonen met hééééél veel mensen op een heel klein stukje grond, die willen wonen, werken, recreëren. Daar moet ruimte voor geboden worden.
Juist en dan gaan we dus voor minstens 50% afscheid nemen van de landbouw , daar is geen ruimte meer voor

Net als we afscheid hebben genomen van scheepjeswol , de mandenvlechterij en de turfstekerij
Jammer maar het is niet anders , opzouten we hebben ruimte nodig voor een nieuw Technisch nederland

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 11-02-2023 08:55:21 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207945740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ja, we hebben veel kennis in landbouw en veeteelt, maar soms moet je harde keuzes maken. Kodak kon heel goed filmrolletjes maken en vertikte het om in de digitale fotografie te gaan, Nokia kon heel goed telefoons maken, maar miste de boot met smartphones. Anderen konden zich wel omvormen, en bleven succesvol: LG maakte make up en tandpasta enzo, voordat ze zich richten op apparaten, Berkshire Hathaway was een textielbedrijf.
Verandering is de enige constante. Diegene die zich het beste kan aanpassen aan veranderingen, overleeft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207945749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist en dan gaan we dus voor minstens 50% afscheidnemen van de landbouw , daar is geen tuimte meer voor

Net als we afscheid hebben genomen van scheepjeswol , de mandenvlechterij en de turfstekerij
Jammer maar het is niet anders , opzouten we hebben ruimte nodig voor een nieuw Technisch nederland
Beroep als touwslager of kuiper (hoeveel achternamen zijn daarvan wel niet afgeleid) bestaan ook al niet meer
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 08:56:50 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207945774
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Beroep als touwslager of kuiper (hoeveel achternamen zijn daarvan wel niet afgeleid) bestaan ook al niet meer
Juist en landen als Hongarije en Bulgarije daar is ruimte en goede grond genoeg , verplaats de landbouwuniversiteit maar daarheen , met landbouw subsides en al

Vooral Hongarije daar is genoeg water en goede grond

https://www.agf.nl/articl(...)ogische-teeltlanden/

quote:
Hongarije in de top 10 van snelst groeiende biologische teeltlanden
Het Hongaarse onderzoeksinstituut voor biologische landbouw, ÖMKi, heeft onlangs gemeld dat Hongarije behoort tot de 10 landen met de hoogste ontwikkeling van biologische landbouw, volgens het rapport "The World of Organic Agriculture Statistics and Emerging Trends 2021" van het onderzoeksinstituut voor biologische landbouw FiBL en IFOAM.

Hoewel het percentage biologische landbouw in het totale areaal in Hongarije niet bijzonder hoog is (6%, terwijl dat in Oostenrijk 26,1% is), is het areaal waarop biologische land- en tuinbouw wordt bedreven in 2020 wel toegenomen.

Met een toename van 93.800 hectare gebruikt voor biologische landbouw volgens de gegevens van 2019, heeft Hongarije de tiende plaats ingenomen op de lijst van de grootste toename van biologische grond in de wereld. Het aantal ondernemingen dat zich bezighoudt met biologische landbouw is de afgelopen jaren eveneens gestegen, in 2019 bedroeg het 5.600 teeltbedrijven.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207946263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:02 schreef twi het volgende:
Woningmarkt?
Gaat niet goed:

https://nos.nl/artikel/24(...)stikstofvrijstelling
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 10:13:48 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207946713
quote:
Gaat nooit meer gebouwd worden in Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 februari 2023 @ 10:14:29 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207946719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist en landen als Hongarije en Bulgarije daar is ruimte en goede grond genoeg , verplaats de landbouwuniversiteit maar daarheen , met landbouw subsides en al

Vooral Hongarije daar is genoeg water en goede grond

https://www.agf.nl/articl(...)ogische-teeltlanden/
[..]

Hongarije is ook echt een land waar je van afhankelijk wilt zijn. Dat gas van Putin is ook een succes gebleken. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 10:16:31 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207946756
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hongarije is ook echt een land waar je van afhankelijk wilt zijn. Dat gas van Putin is ook een succes gebleken. :D
of Bulgarije of Roemenie of Slovenie of , ruimte zat daar

https://www.agroberichten(...)gribusiness-slovenie

quote:
Kansen voor Nederlandse agribusiness in Slovenië
Nieuwsbericht | 11-09-2019 | 17:35

Slovenië / Gornja Radgona / 29 august - Eind augustus vond de jaarlijkse AGRA Fair plaats in Slovenië.

De fair was voor de 57e keer het kruispunt van nieuwe technologie, digitalisering en innoverende visie in de internationale landbouwsector.
De partner-regio was dit jaar het Oostenrijkse Steiermark, een groen dal met een Sloveense minderheid. Directeur Internationale Agribusiness Michiel van Erkel, van het ministerie van LNV, was daar aanwezig om de kansen voor Nederlandse expertise te onderzoeken en contact te leggen met de sector in Slovenië.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207947290
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Beroep als touwslager of kuiper (hoeveel achternamen zijn daarvan wel niet afgeleid) bestaan ook al niet meer
Als het aan Kodak had gelegen waren we nu nog in de weer met fotorolletjes
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207948257
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 08:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist en dan gaan we dus voor minstens 50% afscheid nemen van de landbouw , daar is geen ruimte meer voor

Net als we afscheid hebben genomen van scheepjeswol , de mandenvlechterij en de turfstekerij
Jammer maar het is niet anders , opzouten we hebben ruimte nodig voor een nieuw Technisch nederland
Hoe radicaler hoe beter lijkt het soms wel als ik die percentages zie waar mee gestrooid wordt. Kan mij gelijksoortige reacties van 12 jaar geleden op defensie nog herinneren.

Zullen we ook gewoon wat fysieke exportdingen overhouden om te kunnen ruilen? Zeker om zeer primaire levensbehoeften als voedsel en medicijnen veilig te stellen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:30:51 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207948486
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe radicaler hoe beter lijkt het soms wel als ik die percentages zie waar mee gestrooid wordt. Kan mij gelijksoortige reacties van 12 jaar geleden op defensie nog herinneren.

Zullen we ook gewoon wat fysieke exportdingen overhouden om te kunnen ruilen? Zeker om zeer primaire levensbehoeften als voedsel en medicijnen veilig te stellen.
50% is zat voor eigen behoefte
aangezien we nu 90% van alle varkens en melk exporteren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207948508
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
50% is zat voor eigen behoefte
aangezien we nu 90% van alle varkens en melk exporteren
Jawel, maar ander voedsel moeten we juist weer importeren. Ik vind dat hele radicale saneren maar onverstandig.

Ik ontken niet dat stikstof leidt tot een rijke bodem waardoor je eentonige begroeiing krijgt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 12:34:23 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207948527
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel, maar ander voedsel moeten we juist weer importeren. Ik vind dat hele radicale saneren maar onverstandig.

Ik ontken niet dat stikstof leidt tot een rijke bodem waardoor je eentonige begroeiing krijgt.
ananas , sinaasappels , druiven en bananen die blijven we moeten importeren ,dat zal nooit veranderen,
net als verse sperzieboontjes in de winter en verse bloemkool in het voorjaar


Maar onze landbouw kan wel met 50% minder voor ruimte voor nederland

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-02-2023 15:09:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207948654
Aha de boeren hebben het weer gedaan. Simpel volk toch ook in dit land.
blablablabla
  zaterdag 11 februari 2023 @ 13:58:40 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207949602
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:44 schreef Elan het volgende:
Aha de boeren hebben het weer gedaan. Simpel volk toch ook in dit land.
Nee, maar de bouwsector heeft het met 0,6% veroorzaken zeker niet gedaan.
Dat boeren anders moeten gaan boeren en we vanuit NL niet meer de halve wereld hoeven te voeden staat wat mij betreft buiten kijf.

Als boeren weer gaan boeren zoals hun (over)grootvaders boerden is er weinig meer aan de hand, maar er is jarenlang ingezet op de verkeerde methode: schaalvergroting, en daar heeft men ook fors in geïnvesteerd, dus dan kun je niet makkelijk meer terug naar kleinschalig en circulair landbouwen, vooral omdat de inzet op schaalvergroting is aangegeven door de overheid, dus lijkt me duidelijk wie de nieuwe richting moet gaan duiden en de kosten daarvan moet compenseren: diezelfde overheid.

Verder is dit hele verhaal in dit topic off-topic, dus wat mij betreft gaat het hier weer over wonen ipv boeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')